Data: 2010-06-29 22:31:49 | |
Autor: freedoman | |
jak slizga sie sprzeglo | |
Dzisiaj wracajac do domu bujnalem sie na autostrade (mam ok. 4 km) i stwierdzilem dziwna rzecz: mam wrazenie ze powyzej 150-160 kmh zaczyna mi sie delikatnie slizgac sprzeglo. Wydaje mi sie ze obroty silnika rosna niewspolmiernie ze wzrostem predkosci.
Przy nizszych predkosciach jest to w ogole niewyczuwalne. Moge zbijac biegi do przyblokowania tylnego kola, moge tez bezproblemowo przelaczajac I -> II spowodowac jego uslizg. (oczywiscie nie o to chodzi i tak nie jezdze, ale dla testu zrobilem takie proby). Ruszanie z "impetem" tez nie sprawia zadnych problemow i w tym czasie nie zauwazylem zeby sprzeglo sie slizgalo - chodzi ostro. Czy slizaganie sprzegla jest bardziej odczuwalne przy wysokich predkosciach niz np przy ruszaniu? Nigdy nie mialem problemow ze sprzeglem w 2oo wiec nie mam doswiadczenia. Sprzeglo jest hydrauliczne i nie ma regulacji "od zewnatrz". Zastanawia mnie to tym bardziej ze moto ma przejechane od nowosci dopiero 12kkm. freedoman |
|
Data: 2010-06-30 00:08:22 | |
Autor: Karambol | |
jak slizga sie sprzeglo | |
"freedoman" <no@spam.pl> wrote in message news:4c2a5838$0$2600$65785112news.neostrada.pl... Dzisiaj wracajac do domu bujnalem sie na autostrade (mam ok. 4 km) i Jesli masz takie wrazenie to moze tak byc. Nie wiem czym jezdzisz ale w singlu masz wlasnie takie samo odczucie, szczegolnie na wysokim biegu przy malej predkosci - odkrecasz, obroty rosna a kopa ni ma.. -- Karambol KTM LC4 620 EGS-E http://www.youtube.com/user/MarcinKabat http://www.youtube.com/user/luckykabatpl |
|
Data: 2010-06-30 09:55:55 | |
Autor: juhass | |
jak slizga sie sprzeglo | |
freedoman pisze:
Czy slizaganie sprzegla jest bardziej odczuwalne przy wysokich predkosciach niz np przy ruszaniu? W sumie chyba niema reguły. Np u mnie jest dokładnie odwrotnie niż u Ciebie- przy wysokich prędkościach wszystko jest w porządku, natomiast często zdarza się uślizg, gdy moto wchodzi na "górkę" momentu obrotowego- występuje wtedy wyraźne "zerwanie" sprzęgła, szczególnie gdy olej jest zimny. Pozostaje raczej rozebrać toto i pomierzyć, pooglądać. Roboty niema za dużo ale wiem doskonale jak się chce- szczególnie przy okazyjnie występującym problemie i w środku sezonu. ;) -- Pozdrawiam: juhass (vfr800) gliwice/trzebinia |
|
Data: 2010-06-30 10:31:31 | |
Autor: Vir | |
jak slizga sie sprzeglo | |
Czy slizaganie sprzegla jest bardziej odczuwalne przy wysokich predkosciach niz np przy ruszaniu? Moje suche sprzęgło zaczęło się ślizgać właśnie przy większych prędkościach i w okolicy max momentu obrotowego, czyli 130-140 i rura na 4-ce. Na początku wydawało mi się, że kapeć się ślizga, ale mam na to za mało koników. Przy ruszaniu sprzęgło trzymało na mur. -- Vir Duża czarna bawarka i mała czarna japonka |
|
Data: 2010-06-30 13:37:52 | |
Autor: Karambol | |
jak slizga sie sprzeglo | |
"Vir" <agentmarek@onet.pl> wrote in message news:i0evcu$vb6$1news.onet.pl...
W duzym, mocnym singlu moc oddawana jest inaczej niz w cywilizowanych maszynach - albo jedziesz za wolno i musisz zredukowac albo masz pelen ciag. Dlatego mowie, ze w singlu najbardziej czuc slizgajace sie sprzeglo jadac wolno na wysokim biegu, w takim silniku i w takiej sytuacji zawsze masz 80-90% max momentu. Ale zasada ze moment zrywa sprzeglo jest taka sama:) -- Karambol KTM LC4 620 EGS-E http://www.youtube.com/user/MarcinKabat http://www.youtube.com/user/luckykabatpl |
|
Data: 2010-07-01 19:25:15 | |
Autor: Szwed | |
jak slizga sie sprzeglo | |
Dnia Tue, 29 Jun 2010 22:31:49 +0200, freedoman napisał(a):
Dzisiaj wracajac do domu bujnalem sie na autostrade (mam ok. 4 km) i stwierdzilem dziwna rzecz: mam wrazenie ze powyzej 150-160 kmh zaczyna mi sie delikatnie slizgac sprzeglo. Też tak miałem. Najpierw przy wysokich predkościach, a potem przy coraz niższych. Trzeba było wymienic tarcze, przekładki, sprężyny. A przekładki do Aprilii zdobic to miesiąc czekania ;) pozdr Szwed |