Data: 2012-03-04 10:20:04 | |
Autor: wide open | |
hamulec pozno lapie | |
On 03/03/2012 08:16 AM, Adam Wysocki wrote:
Pacjent to GSXF 750, 2001 r. Ciagle mam problem z przednim Z tego co slyszalem i doswiaczylem to Suzuki uzywa bardzo kiepskiej jakosci pomp (master cyclinder) w moim przypadu Nissin. Ja przerabialem ten problem 2 razy - w GSXR600 '06 mimo przewodow hamulcowych w oplocie dobrej jakosci oraz ciaglego odpowietrzania problem sie pojawia po kazdorazowej ostrzejszej jezdzie. Hamulec szedl prawie do konca. W Fazerze 1000 w pewnym momencie wymienilem (nieswiadomie) na nowa pompe Nissin z Suzuki i po pewnym czasie z jakis powodow powietrze sie dostawalo do ukladu. Pewnego ranka wybieram sie w trase a tu w ogole nie ma hamulcow. Kolega mi pozyczyl pompe z '03 R6 i problem zniknal w 80%. W koncu kupilem uzywana pompe Brembo z '08 R6 i hamulce sa jak powinne byc. Pozdr, A. |
|
Data: 2012-03-05 09:13:25 | |
Autor: Adam Wysocki | |
hamulec pozno lapie | |
wide open <spamgrinder.trylater@ggmail.com> wrote:
Ja przerabialem ten problem 2 razy - w GSXR600 '06 mimo przewodow hamulcowych w oplocie dobrej jakosci oraz ciaglego odpowietrzania problem sie pojawia po kazdorazowej ostrzejszej jezdzie. Hamulec szedl prawie do konca. U mnie tak samo - ostrzejsza jazda i hamulec mięknie. Kolega mi pozyczyl pompe z '03 R6 i problem zniknal w 80%. W koncu kupilem uzywana pompe Brembo z '08 R6 i hamulce sa jak powinne byc. Pewnie na tym się skończy, ale wolałbym tego uniknąć... a sama wymiana wkładu pompy nie powinna pomóc? Bo ten wkład był wymieniany (był kupiony zestaw naprawczy). -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ |
|
Data: 2012-03-05 10:32:14 | |
Autor: Kuczu | |
hamulec pozno lapie | |
W dniu 2012-03-05 10:13, Adam Wysocki pisze:
Pewnie na tym się skończy, ale wolałbym tego uniknąć... a sama wymiana Jesli masz porysowana pompe od wewnatrz to wymiana samego tloczyska pomoze niewiele. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-03-05 16:55:12 | |
Autor: Adam Wysocki | |
hamulec pozno lapie | |
Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
Pewnie na tym się skończy, ale wolałbym tego uniknąć... a sama wymiana Mam wspomnianą w temacie pompę Nissin, więc wygląda na to, że czeka mnie wymiana pompy. Jak to jest z ich dobieraniem - każda pasuje do każdego motocykla, są jakieś typy (poza podziałem na klasyczną i radialną), średnice? Na co zwrócić uwagę żeby nie kupić niepasującej? -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ |
|
Data: 2012-03-05 21:17:37 | |
Autor: Kuczu | |
hamulec pozno lapie | |
W dniu 2012-03-05 17:55, Adam Wysocki pisze:
Mam wspomnianÄ w temacie pompÄ Nissin, wiÄc wyglÄ da na to, Ĺźe czeka mnie Sprawdz czy bedzie pasowac do obudowy przelacznikow no i czy ma ta sama srednice tloczka. Srednica jest zawsze opisana w postaci odlewy z boku pompy. Podawana jest na ogol w calach - 5/8 , 3/4, 15/16 itp. Za mala srednica nie da rady z dwoma zaciskami, zbyt duza spowoduje utrate dozowalnosci hamulcow. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-03-06 00:14:49 | |
Autor: doktorski | |
hamulec pozno lapie | |
W dniu poniedziałek, 5 marca 2012, 21:17:37 UTC+1 użytkownik Kuczu napisał:
Sprawdz czy bedzie pasowac do obudowy przelacznikow no i czy ma ta sama srednice tloczka. Srednica jest zawsze opisana w postaci odlewy z boku pompy. Podawana jest na ogol w calach - 5/8 , 3/4, 15/16 itp.Omasz, od razu w calach... Wiekszosc producentow pomp akcesoryjnych podaje srednice w milimetrach. Za mala srednica nie da rady z dwoma zaciskami, zbyt duza spowoduje utrate dozowalnosci hamulcow.Rajt. Zapomniales tylko dodac, ze istnieje jeszcze parametr opisujacy skok dzwigni. W skrocie rzecz ujmujac srednica tloka odpowiada za przeznaczenie pompy (sprzeglo, 1 zacisk, 2 zaciski) zas skok dzwigni za dozowalnosc wzgledem skutecznosci. Troche przykladow: - tlok 16mm - sprzeglo - 18 mm - 1 zacisk - 19-20 mm - 2 zaciski Dzwignia: skok 17 mm - duza dozowalnosc ale do uzyskania takiego samego cisnienia w ukladzie konieczny jest wiekszy skok dzwigni skok 19 mm - duza skutecznosc ale mniejsza dozowalnosc. pzdr, dr 14/525/400 |
|
Data: 2012-03-06 11:41:29 | |
Autor: Kuczu | |
hamulec pozno lapie | |
W dniu 2012-03-06 09:14, doktorski pisze:
Sprawdz czy bedzie pasowac do obudowy przelacznikow no i czy ma ta samaOmasz, od razu w calach... Wiekszosc producentow pomp akcesoryjnych podaje srednice w milimetrach. Ale na wszystkich japonskich oryginalach ktore mialem/widzialem bylo wybite w calach.
Albo 1 tloczkowy pojedynczy zacisk - 18 mm - 1 zacisk Albo 2 zaciski 2 lub 4 tloczkowe - 19-20 mm - 2 zaciski 6 tloczkowe chyba
Chodzi nie tyle o cisnienie ile o przeplyw czyli wieksza ilosc plynu przepompowana przy tym samym skoku dzwigni. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-03-06 03:50:02 | |
Autor: doktorski | |
hamulec pozno lapie | |
W dniu wtorek, 6 marca 2012, 11:41:29 UTC+1 użytkownik Kuczu napisał:
Chodzi nie tyle o cisnienie ile o przeplyw czyli wieksza ilosc plynu przepompowana przy tym samym skoku dzwigni.A nie sadzisz, ze podczas hamowania jedno przeklada sie na drugie? Tak czy inaczej w jednej pompie 1 mm skoku dzwigni bedzie przekladal sie na X mm skoku tloka czyli n mm3 plynu wpompowanego do ukladu. W drugiej pompie ten sam skok dzwigni bedzie oznaczal Y mm skoku tloka czyli m mm3 plynu do ukladu. Wiecej plynu pompowanego na 1 mm skoku dzwigni oznacza nizsza dozowalnosc a wieksza skutecznosc. A juz zupelnie ogolnie: czytalem ostatnio hamerykanski test stockowej pompy Nissina z GSXRa. Nie zostawili na niej suchej nitki i kazdemu kto jezdzi agresywnie tudziez po torze zalecaja jak najszybsza wymiane pompy. pzdr, dr 14/525/400 |
|
Data: 2012-03-06 12:24:44 | |
Autor: Adam Wysocki | |
hamulec pozno lapie | |
doktorski <doktorski@gmail.com> wrote:
A juz zupelnie ogolnie: czytalem ostatnio hamerykanski test stockowej pompy Nissina z GSXRa. Nie zostawili na niej suchej nitki i kazdemu kto jezdzi agresywnie tudziez po torze zalecaja jak najszybsza wymiane pompy. A co z klockami Nissina - też są do dupy, czy tylko pompy? -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ |
|
Data: 2012-03-06 06:32:54 | |
Autor: doktorski | |
hamulec pozno lapie | |
W dniu wtorek, 6 marca 2012, 13:24:44 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:
A co z klockami Nissina - też są do dupy, czy tylko pompy?To zalezy do czego chcesz ich uzywac i zalezy ktorych klockow Nissina. Swego czasu mialem niebieskie w PanEuro i toto nie hamowalo. Jak wlozylem czerwone (OIDP) to motocykl odzyskal hamulce. Ale to dawno bylo i nie wiem jak jest teraz. Sadze, ze do zastosowan miejsko-turystycznych beda OK (czerwone). Co do palowania to sie nie wypowiadam bo nie uzywalem. Moge za to pochwalic GoldFreny - wytrzymuja torowe hamowania tramwaja jakim jest 14tka. pzdr, dr 14/525/400 |
|
Data: 2012-03-07 21:46:12 | |
Autor: wide open | |
hamulec pozno lapie | |
On 03/06/2012 05:24 AM, Adam Wysocki wrote:
doktorski<doktorski@gmail.com> wrote: masz gdzies linke to tego opisu? A co z klockami Nissina - też są do dupy, czy tylko pompy? nie sa najlepsze, ale znam kilku ktorzy wymieniaja na te z Yamahu. Trzeba jedynie dodac podkladki, reszta pasuje. |
|
Data: 2012-03-08 00:02:14 | |
Autor: doktorski | |
hamulec pozno lapie | |
W dniu czwartek, 8 marca 2012, 05:46:12 UTC+1 użytkownik wide open napisał:
masz gdzies linke to tego opisu?Tu: http://tnij.org/prs6 pzdr, dr 14/525/400 |
|
Data: 2012-03-08 11:12:46 | |
Autor: Adam Wysocki | |
hamulec pozno lapie | |
wide open <spamgrinder.trylater@ggmail.com> wrote:
nie sa najlepsze, ale znam kilku ktorzy wymieniaja na te z Yamahu. Trzeba jedynie dodac podkladki, reszta pasuje. Jakie dokładnie podkładki? Swoją drogą nie wiecie gdzie w Warszawie albo okolicach znajdę szrot motocyklowy albo inne miejsce, gdzie będę mógł przyjść, pogrzebać i wybrać sobie pompę, która będzie mi pasowała? -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ |
|
Data: 2012-03-08 12:34:01 | |
Autor: AZ | |
hamulec pozno lapie | |
On 03/08/2012 12:12 PM, Adam Wysocki wrote:
18 marca na służewcu :-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-03-09 09:19:21 | |
Autor: Adam Wysocki | |
hamulec pozno lapie | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
Swoją drogą nie wiecie gdzie w Warszawie albo okolicach znajdę szrot Lipa, bo akurat wtedy mam kurs :) http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24404 Ten mototarg jest tylko w niedzielę czy też w sobotę? http://www.mototarg.pl/terminarz.php Tu piszą że w niedzielę, ale wyżej jest że "sobota 8:00 - 18:00, niedziela 8:00 - 16:00". Podany telefon non stop zajęty ale próbuę :) -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ |
|
Data: 2012-03-09 10:26:53 | |
Autor: AZ | |
hamulec pozno lapie | |
On 03/09/2012 10:19 AM, Adam Wysocki wrote:
Zawsze było sobota-niedziela i myślałem, że tym razem też a tu chyba tylko w niedziele. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-03-09 10:47:05 | |
Autor: Adam Wysocki | |
hamulec pozno lapie | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
Ten mototarg jest tylko w niedzielę czy też w sobotę?Zawsze było sobota-niedziela i myślałem, że tym razem też a tu chyba tylko Dodzwoniłem się - tylko w niedzielę, wjazd 12 zł (dzieci do 7 lat free). Więc jak już to dopiero w kwietniu. Jak "test blachy" powie, że mam proste tarcze, to pewnie poproszę kumpla, który tam będzie 18.03, żeby rozejrzał się za pompą... -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ |
|
Data: 2012-03-09 15:06:31 | |
Autor: Adam Wysocki | |
hamulec pozno lapie | |
Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
Sprawdz czy bedzie pasowac do obudowy przelacznikow no i czy ma ta sama srednice tloczka. Srednica jest zawsze opisana w postaci odlewy z boku pompy. Podawana jest na ogol w calach - 5/8 , 3/4, 15/16 itp. Za mala srednica nie da rady z dwoma zaciskami, zbyt duza spowoduje utrate dozowalnosci hamulcow. Ja mam z boku pompy 14 (i obok 08 w kółku). -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ |
|
Data: 2012-03-09 17:59:30 | |
Autor: Kuczu | |
hamulec pozno lapie | |
W dniu 2012-03-09 16:06, Adam Wysocki pisze:
Kuczu<qczu666@gmail.com> wrote: Czyli masz pompe z tloczkiem 14 mm (9/16 cala). I takiej musisz szukac. Od biedy da rade 16 mm (5/8 cala). -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-03-05 21:05:25 | |
Autor: wide open | |
hamulec pozno lapie | |
On 03/05/2012 02:32 AM, Kuczu wrote:
W dniu 2012-03-05 10:13, Adam Wysocki pisze:Z tego co tutaj koledzy testowali, to Nissin w szczegolnosci w Suzuki maja notorycznie problemy z tloczkami czy jakos tak, ze plyn jakos przeciska sie przez uszczelke w podwyzonej temperaturze. Wada konstrukcyjna. Czesc dziala bardzo dobrze, czesc jest przecietna, a czesc tragiczna. A. |
|
Data: 2012-03-06 12:37:25 | |
Autor: Adam Wysocki | |
hamulec pozno lapie | |
wide open <spamgrinder.trylater@ggmail.com> wrote:
Z tego co tutaj koledzy testowali, to Nissin w szczegolnosci w Suzuki maja notorycznie problemy z tloczkami czy jakos tak, ze plyn jakos przeciska sie przez uszczelke w podwyzonej temperaturze. Czyli najlepiej byłoby zmienić i pompę i zaciski... nawet wolę nie myśleć o koszcie :/ Póki co myślę nad dołożeniem do klamki (tam gdzie styka się z pompą) czegoś, co odsunie ją od pompy. Bo generalnie w położeniu między stopniami hamuje się ok (nie rewelacyjnie, ale ok), ale nie chcę tak jeździć, bo regulacja nie jest zablokowana i może się ześlizgnąć. No i nie wiem jak będzie przy agresywnej jeździe - latem był dramat, kilka ostrzejszych hamowań i hamulec można było wcisnąć do końca (a potem postał sobie parę godzin i było ok). A może to ja przesadzam i to jest dobrze działający hamulec? http://www.youtube.com/watch?v=OsHiu_ATimI -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ |
|
Data: 2012-03-06 14:40:18 | |
Autor: AZ | |
hamulec pozno lapie | |
On 03/06/2012 01:37 PM, Adam Wysocki wrote:
To bryndza jest nie hamulec. Bałbym się z tym jeździć. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-03-06 14:20:36 | |
Autor: Adam Wysocki | |
hamulec pozno lapie | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
A może to ja przesadzam i to jest dobrze działający hamulec? Jakbym się nie bał, to nie pisałbym tego tematu :) -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ |
|
Data: 2012-03-06 14:50:45 | |
Autor: Kamil Nowak 'Amil' | |
hamulec pozno lapie | |
AZ napisał(a):
To bryndza jest nie hamulec. Bałbym się z tym jeździć. Prawdziwy precel hamuje tylnym. -- Kamil Nowak 'Amil' rocker's not dead Krakuf sprzedam nerke |
|
Data: 2012-03-06 14:51:44 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
hamulec pozno lapie | |
W dniu 2012-03-06 14:50, Kamil Nowak 'Amil' pisze:
Prawdziwy precel hamuje tylnym. Hamulce sa dla mientczakow. pozdr newrom -- RD07 - legenda na sprzedaz Cos Jesus he knows me And he knows I'm right |
|
Data: 2012-03-06 15:13:57 | |
Autor: AZ | |
hamulec pozno lapie | |
On 03/06/2012 02:50 PM, Kamil Nowak 'Amil' wrote:
A to przepraszam za mój wyskok.To bryndza jest nie hamulec. Bałbym się z tym jeździć. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-03-07 21:42:33 | |
Autor: wide open | |
hamulec pozno lapie | |
On 03/06/2012 05:37 AM, Adam Wysocki wrote:
Czyli najlepiej byłoby zmienić i pompę i zaciski... nawet wolę nie myśleć No przykro mi. Mamy kosztowne hobby. Gdybysmy mieszkali blizej, to z przyjemnoscia pozyczylbym ci moja zapasowa ... Pozdr, A. |