Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   hamulec pozno lapie

hamulec pozno lapie

Data: 2012-03-04 10:20:04
Autor: wide open
hamulec pozno lapie
On 03/03/2012 08:16 AM, Adam Wysocki wrote:
Pacjent to GSXF 750, 2001 r. Ciagle mam problem z przednim
hamulcem.

Z tego co slyszalem i doswiaczylem to Suzuki uzywa bardzo kiepskiej jakosci pomp (master cyclinder) w moim przypadu Nissin.

Ja przerabialem ten problem 2 razy -  w GSXR600 '06 mimo przewodow hamulcowych w oplocie dobrej jakosci oraz ciaglego odpowietrzania problem sie pojawia po kazdorazowej ostrzejszej jezdzie. Hamulec szedl prawie do konca.

W Fazerze 1000 w pewnym momencie wymienilem (nieswiadomie) na nowa pompe Nissin z Suzuki i po pewnym czasie z jakis powodow powietrze sie dostawalo do ukladu. Pewnego ranka wybieram sie w trase a tu w ogole nie ma hamulcow.

Kolega mi pozyczyl pompe z '03 R6 i problem zniknal w 80%. W koncu kupilem uzywana pompe Brembo z '08 R6 i hamulce sa jak powinne byc.

Pozdr,
A.

Data: 2012-03-05 09:13:25
Autor: Adam Wysocki
hamulec pozno lapie
wide open <spamgrinder.trylater@ggmail.com> wrote:

Ja przerabialem ten problem 2 razy -  w GSXR600 '06 mimo przewodow hamulcowych w oplocie dobrej jakosci oraz ciaglego odpowietrzania problem sie pojawia po kazdorazowej ostrzejszej jezdzie. Hamulec szedl prawie do konca.

U mnie tak samo - ostrzejsza jazda i hamulec mięknie.

Kolega mi pozyczyl pompe z '03 R6 i problem zniknal w 80%. W koncu kupilem uzywana pompe Brembo z '08 R6 i hamulce sa jak powinne byc.

Pewnie na tym się skończy, ale wolałbym tego uniknąć... a sama wymiana wkładu pompy nie powinna pomóc? Bo ten wkład był wymieniany (był kupiony zestaw naprawczy).

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

Data: 2012-03-05 10:32:14
Autor: Kuczu
hamulec pozno lapie
W dniu 2012-03-05 10:13, Adam Wysocki pisze:

Pewnie na tym się skończy, ale wolałbym tego uniknąć... a sama wymiana
wkładu pompy nie powinna pomóc? Bo ten wkład był wymieniany (był kupiony
zestaw naprawczy).


Jesli masz porysowana pompe od wewnatrz to wymiana samego tloczyska pomoze niewiele.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-03-05 16:55:12
Autor: Adam Wysocki
hamulec pozno lapie
Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

Pewnie na tym się skończy, ale wolałbym tego uniknąć... a sama wymiana
wkładu pompy nie powinna pomóc? Bo ten wkład był wymieniany (był kupiony
zestaw naprawczy).

Jesli masz porysowana pompe od wewnatrz to wymiana samego tloczyska pomoze niewiele.

Mam wspomnianą w temacie pompę Nissin, więc wygląda na to, że czeka mnie wymiana pompy. Jak to jest z ich dobieraniem - każda pasuje do każdego motocykla, są jakieś typy (poza podziałem na klasyczną i radialną), średnice? Na co zwrócić uwagę żeby nie kupić niepasującej?

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

Data: 2012-03-05 21:17:37
Autor: Kuczu
hamulec pozno lapie
W dniu 2012-03-05 17:55, Adam Wysocki pisze:

Mam wspomnianą w temacie pompę Nissin, więc wygląda na to, że czeka mnie
wymiana pompy. Jak to jest z ich dobieraniem - kaĹźda pasuje do kaĹźdego
motocykla, są jakieś typy (poza podziałem na klasyczną i radialną),
średnice? Na co zwrócić uwagę żeby nie kupić niepasującej?

Sprawdz czy bedzie pasowac do obudowy przelacznikow no i czy ma ta sama srednice tloczka. Srednica jest zawsze opisana w postaci odlewy z boku pompy. Podawana jest na ogol w calach - 5/8 , 3/4,  15/16 itp. Za mala srednica nie da rady z dwoma zaciskami, zbyt duza spowoduje utrate dozowalnosci hamulcow.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-03-06 00:14:49
Autor: doktorski
hamulec pozno lapie
W dniu poniedziałek, 5 marca 2012, 21:17:37 UTC+1 użytkownik Kuczu napisał:

Sprawdz czy bedzie pasowac do obudowy przelacznikow no i czy ma ta sama srednice tloczka. Srednica jest zawsze opisana w postaci odlewy z boku pompy. Podawana jest na ogol w calach - 5/8 , 3/4,  15/16 itp.
Omasz, od razu w calach... Wiekszosc producentow pomp akcesoryjnych podaje srednice w milimetrach.

Za mala srednica nie da rady z dwoma zaciskami, zbyt duza spowoduje utrate dozowalnosci hamulcow.
Rajt. Zapomniales tylko dodac, ze istnieje jeszcze parametr opisujacy skok dzwigni. W skrocie rzecz ujmujac srednica tloka odpowiada za przeznaczenie pompy (sprzeglo, 1 zacisk, 2 zaciski) zas skok dzwigni za dozowalnosc wzgledem skutecznosci. Troche przykladow:
- tlok 16mm - sprzeglo
- 18 mm - 1 zacisk
- 19-20 mm - 2 zaciski

Dzwignia:
skok 17 mm - duza dozowalnosc ale do uzyskania takiego samego cisnienia w ukladzie konieczny jest wiekszy skok dzwigni
skok 19 mm - duza skutecznosc ale mniejsza dozowalnosc. pzdr, dr
14/525/400

Data: 2012-03-06 11:41:29
Autor: Kuczu
hamulec pozno lapie
W dniu 2012-03-06 09:14, doktorski pisze:

Sprawdz czy bedzie pasowac do obudowy przelacznikow no i czy ma ta sama
srednice tloczka. Srednica jest zawsze opisana w postaci odlewy z boku
pompy. Podawana jest na ogol w calach - 5/8 , 3/4,  15/16 itp.
Omasz, od razu w calach... Wiekszosc producentow pomp akcesoryjnych podaje srednice w milimetrach.

Ale na wszystkich japonskich oryginalach ktore mialem/widzialem bylo wybite w calach.


Za mala
srednica nie da rady z dwoma zaciskami, zbyt duza spowoduje utrate
dozowalnosci hamulcow.
Rajt. Zapomniales tylko dodac, ze istnieje jeszcze parametr opisujacy skok dzwigni. W skrocie rzecz ujmujac srednica tloka odpowiada za przeznaczenie pompy (sprzeglo, 1 zacisk, 2 zaciski) zas skok dzwigni za dozowalnosc wzgledem skutecznosci.

Troche przykladow:
- tlok 16mm - sprzeglo

Albo 1 tloczkowy pojedynczy zacisk

- 18 mm - 1 zacisk

Albo 2 zaciski 2 lub 4 tloczkowe

- 19-20 mm - 2 zaciski

6 tloczkowe chyba


Dzwignia:
skok 17 mm - duza dozowalnosc ale do uzyskania takiego samego cisnienia w ukladzie konieczny jest wiekszy skok dzwigni
skok 19 mm - duza skutecznosc ale mniejsza dozowalnosc.

Chodzi nie tyle o cisnienie ile o przeplyw czyli wieksza ilosc plynu przepompowana przy tym samym skoku dzwigni.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-03-06 03:50:02
Autor: doktorski
hamulec pozno lapie
W dniu wtorek, 6 marca 2012, 11:41:29 UTC+1 użytkownik Kuczu napisał:

Chodzi nie tyle o cisnienie ile o przeplyw czyli wieksza ilosc plynu przepompowana przy tym samym skoku dzwigni.
A nie sadzisz, ze podczas hamowania jedno przeklada sie na drugie?
Tak czy inaczej w jednej pompie 1 mm skoku dzwigni bedzie przekladal sie na X mm skoku tloka czyli n mm3 plynu wpompowanego do ukladu. W drugiej pompie ten sam skok dzwigni bedzie oznaczal Y mm skoku tloka czyli m mm3 plynu do ukladu. Wiecej plynu pompowanego na 1 mm skoku dzwigni oznacza nizsza dozowalnosc a wieksza skutecznosc. A juz zupelnie ogolnie: czytalem ostatnio hamerykanski test stockowej pompy Nissina z GSXRa. Nie zostawili na niej suchej nitki i kazdemu kto jezdzi agresywnie tudziez po torze zalecaja jak najszybsza wymiane pompy. pzdr, dr
14/525/400

Data: 2012-03-06 12:24:44
Autor: Adam Wysocki
hamulec pozno lapie
doktorski <doktorski@gmail.com> wrote:

A juz zupelnie ogolnie: czytalem ostatnio hamerykanski test stockowej pompy Nissina z GSXRa. Nie zostawili na niej suchej nitki i kazdemu kto jezdzi agresywnie tudziez po torze zalecaja jak najszybsza wymiane pompy.

A co z klockami Nissina - też są do dupy, czy tylko pompy?

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

Data: 2012-03-06 06:32:54
Autor: doktorski
hamulec pozno lapie
W dniu wtorek, 6 marca 2012, 13:24:44 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:
A co z klockami Nissina - też są do dupy, czy tylko pompy?
To zalezy do czego chcesz ich uzywac i zalezy ktorych klockow Nissina. Swego czasu mialem niebieskie w PanEuro i toto nie hamowalo. Jak wlozylem czerwone (OIDP) to motocykl odzyskal hamulce. Ale to dawno bylo i nie wiem jak jest teraz.

Sadze, ze do zastosowan miejsko-turystycznych beda OK (czerwone). Co do palowania to sie nie wypowiadam bo nie uzywalem. Moge za to pochwalic GoldFreny - wytrzymuja torowe hamowania tramwaja jakim jest 14tka. pzdr, dr
14/525/400

Data: 2012-03-07 21:46:12
Autor: wide open
hamulec pozno lapie
On 03/06/2012 05:24 AM, Adam Wysocki wrote:
doktorski<doktorski@gmail.com>  wrote:

A juz zupelnie ogolnie: czytalem ostatnio hamerykanski test stockowej
pompy Nissina z GSXRa. Nie zostawili na niej suchej nitki i kazdemu
kto jezdzi agresywnie tudziez po torze zalecaja jak najszybsza wymiane
pompy.

masz gdzies linke to tego opisu?


A co z klockami Nissina - też są do dupy, czy tylko pompy?


nie sa najlepsze, ale znam kilku ktorzy wymieniaja na te z Yamahu. Trzeba jedynie dodac podkladki, reszta pasuje.

Data: 2012-03-08 00:02:14
Autor: doktorski
hamulec pozno lapie
W dniu czwartek, 8 marca 2012, 05:46:12 UTC+1 użytkownik wide open napisał:

masz gdzies linke to tego opisu?
Tu: http://tnij.org/prs6

pzdr, dr
14/525/400

Data: 2012-03-08 11:12:46
Autor: Adam Wysocki
hamulec pozno lapie
wide open <spamgrinder.trylater@ggmail.com> wrote:

nie sa najlepsze, ale znam kilku ktorzy wymieniaja na te z Yamahu. Trzeba jedynie dodac podkladki, reszta pasuje.

Jakie dokładnie podkładki?

Swoją drogą nie wiecie gdzie w Warszawie albo okolicach znajdę szrot motocyklowy albo inne miejsce, gdzie będę mógł przyjść, pogrzebać i wybrać sobie pompę, która będzie mi pasowała?

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

Data: 2012-03-08 12:34:01
Autor: AZ
hamulec pozno lapie
On 03/08/2012 12:12 PM, Adam Wysocki wrote:

Swoją drogą nie wiecie gdzie w Warszawie albo okolicach znajdę szrot
motocyklowy albo inne miejsce, gdzie będę mógł przyjść, pogrzebać i
wybrać sobie pompę, która będzie mi pasowała?

18 marca na służewcu :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-09 09:19:21
Autor: Adam Wysocki
hamulec pozno lapie
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Swoją drogą nie wiecie gdzie w Warszawie albo okolicach znajdę szrot
motocyklowy albo inne miejsce, gdzie będę mógł przyjść, pogrzebać i
wybrać sobie pompę, która będzie mi pasowała?

18 marca na służewcu :-)

Lipa, bo akurat wtedy mam kurs :)

http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24404

Ten mototarg jest tylko w niedzielę czy też w sobotę?

http://www.mototarg.pl/terminarz.php

Tu piszą że w niedzielę, ale wyżej jest że "sobota 8:00 - 18:00, niedziela 8:00 - 16:00". Podany telefon non stop zajęty ale próbuę :)

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

Data: 2012-03-09 10:26:53
Autor: AZ
hamulec pozno lapie
On 03/09/2012 10:19 AM, Adam Wysocki wrote:

Lipa, bo akurat wtedy mam kurs :)

http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24404

Ten mototarg jest tylko w niedzielę czy też w sobotę?

Zawsze było sobota-niedziela i myślałem, że tym razem też a tu chyba tylko
w niedziele.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-09 10:47:05
Autor: Adam Wysocki
hamulec pozno lapie
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Ten mototarg jest tylko w niedzielę czy też w sobotę?

Zawsze było sobota-niedziela i myślałem, że tym razem też a tu chyba tylko
w niedziele.

Dodzwoniłem się - tylko w niedzielę, wjazd 12 zł (dzieci do 7 lat free). Więc jak już to dopiero w kwietniu.

Jak "test blachy" powie, że mam proste tarcze, to pewnie poproszę kumpla, który tam będzie 18.03, żeby rozejrzał się za pompą...

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

Data: 2012-03-09 15:06:31
Autor: Adam Wysocki
hamulec pozno lapie
Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

Sprawdz czy bedzie pasowac do obudowy przelacznikow no i czy ma ta sama srednice tloczka. Srednica jest zawsze opisana w postaci odlewy z boku pompy. Podawana jest na ogol w calach - 5/8 , 3/4,  15/16 itp. Za mala srednica nie da rady z dwoma zaciskami, zbyt duza spowoduje utrate dozowalnosci hamulcow.

Ja mam z boku pompy 14 (i obok 08 w kółku).

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

Data: 2012-03-09 17:59:30
Autor: Kuczu
hamulec pozno lapie
W dniu 2012-03-09 16:06, Adam Wysocki pisze:
Kuczu<qczu666@gmail.com>  wrote:

Sprawdz czy bedzie pasowac do obudowy przelacznikow no i czy ma ta sama
srednice tloczka. Srednica jest zawsze opisana w postaci odlewy z boku
pompy. Podawana jest na ogol w calach - 5/8 , 3/4,  15/16 itp. Za mala
srednica nie da rady z dwoma zaciskami, zbyt duza spowoduje utrate
dozowalnosci hamulcow.

Ja mam z boku pompy 14 (i obok 08 w kółku).


Czyli masz pompe z tloczkiem 14 mm (9/16 cala). I takiej musisz szukac. Od biedy da rade 16 mm (5/8 cala).

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-03-05 21:05:25
Autor: wide open
hamulec pozno lapie
On 03/05/2012 02:32 AM, Kuczu wrote:
W dniu 2012-03-05 10:13, Adam Wysocki pisze:

Pewnie na tym się skończy, ale wolałbym tego uniknąć... a sama wymiana
wkładu pompy nie powinna pomóc? Bo ten wkład był wymieniany (był kupiony
zestaw naprawczy).


Jesli masz porysowana pompe od wewnatrz to wymiana samego tloczyska
pomoze niewiele.


Z tego co tutaj koledzy testowali, to Nissin w szczegolnosci w Suzuki maja notorycznie problemy z tloczkami czy jakos tak, ze plyn jakos przeciska sie przez uszczelke w podwyzonej temperaturze.
Wada konstrukcyjna. Czesc dziala bardzo dobrze, czesc jest przecietna, a czesc tragiczna.

A.

Data: 2012-03-06 12:37:25
Autor: Adam Wysocki
hamulec pozno lapie
wide open <spamgrinder.trylater@ggmail.com> wrote:

Z tego co tutaj koledzy testowali, to Nissin w szczegolnosci w Suzuki maja notorycznie problemy z tloczkami czy jakos tak, ze plyn jakos przeciska sie przez uszczelke w podwyzonej temperaturze.
Wada konstrukcyjna. Czesc dziala bardzo dobrze, czesc jest przecietna, a czesc tragiczna.

Czyli najlepiej byłoby zmienić i pompę i zaciski... nawet wolę nie myśleć o koszcie :/

Póki co myślę nad dołożeniem do klamki (tam gdzie styka się z pompą) czegoś, co odsunie ją od pompy. Bo generalnie w położeniu między stopniami hamuje się ok (nie rewelacyjnie, ale ok), ale nie chcę tak jeździć, bo regulacja nie jest zablokowana i może się ześlizgnąć.

No i nie wiem jak będzie przy agresywnej jeździe - latem był dramat, kilka ostrzejszych hamowań i hamulec można było wcisnąć do końca (a potem postał sobie parę godzin i było ok).

A może to ja przesadzam i to jest dobrze działający hamulec?

http://www.youtube.com/watch?v=OsHiu_ATimI

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

Data: 2012-03-06 14:40:18
Autor: AZ
hamulec pozno lapie
On 03/06/2012 01:37 PM, Adam Wysocki wrote:

A może to ja przesadzam i to jest dobrze działający hamulec?

http://www.youtube.com/watch?v=OsHiu_ATimI

To bryndza jest nie hamulec. Bałbym się z tym jeździć.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-06 14:20:36
Autor: Adam Wysocki
hamulec pozno lapie
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

A może to ja przesadzam i to jest dobrze działający hamulec?

http://www.youtube.com/watch?v=OsHiu_ATimI

To bryndza jest nie hamulec. Bałbym się z tym jeździć.

Jakbym się nie bał, to nie pisałbym tego tematu :)

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

Data: 2012-03-06 14:50:45
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
hamulec pozno lapie
AZ napisał(a):
To bryndza jest nie hamulec. Bałbym się z tym jeździć.

Prawdziwy precel hamuje tylnym.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke

Data: 2012-03-06 14:51:44
Autor: Roman Niewiarowski
hamulec pozno lapie
W dniu 2012-03-06 14:50, Kamil Nowak 'Amil' pisze:

Prawdziwy precel hamuje tylnym.

Hamulce sa dla mientczakow.

pozdr
newrom
--
RD07 - legenda na sprzedaz
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2012-03-06 15:13:57
Autor: AZ
hamulec pozno lapie
On 03/06/2012 02:50 PM, Kamil Nowak 'Amil' wrote:
To bryndza jest nie hamulec. Bałbym się z tym jeździć.

Prawdziwy precel hamuje tylnym.

A to przepraszam za mój wyskok.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-07 21:42:33
Autor: wide open
hamulec pozno lapie
On 03/06/2012 05:37 AM, Adam Wysocki wrote:

Czyli najlepiej byłoby zmienić i pompę i zaciski... nawet wolę nie myśleć
o koszcie :/

No przykro mi. Mamy kosztowne hobby. Gdybysmy mieszkali blizej, to z przyjemnoscia pozyczylbym ci moja zapasowa ...

Pozdr,
A.

hamulec pozno lapie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona