Data: 2010-07-14 09:32:52 | |
Autor: Mark | |
gwarancja na nowy sprzet | |
Dnia Tue, 13 Jul 2010 20:32:29 +0200, P_ablo napisał(a):
Napiszcie mi prosze jak to jest z gwarancj± w takim wypadku: Nie, nie nalezy Ci sie nowa gwarancja. Bo na jakiej podstawie? Powinnas sie raczej cieszyc, ze wymienili na nowy, zamiast naprawiac, a nie szukac kwadratowych jaj:) Gwarancja to zobowiazanie sie producenta/sprzedawcy do usuniecia usterki, o ile wystapi w jakims wyszczegolnionym czasie. Ale w jaki sposob gwarancja bedzie zrealizowana, czy to poprzez naprawe, czy poprzez wymiane, to juz zalezy tylko i wylacznie od gwaranta - czasami, o ile naprawa sie wydluza, o tyle moze ulec wydluzeniu gwarancja, ale nie ma mowy ze jesli wymienia na nowy, gwarancja tez idzie od nowa. Zwlaszcza, ze obsluga gwarancji to zawsze sa koszty, a nie zyski. -- Mark |
|
Data: 2010-07-14 08:49:34 | |
Autor: jureq | |
gwarancja na nowy sprzet | |
Dnia Wed, 14 Jul 2010 09:32:52 +0200, Mark napisał(a):
Nie, nie nalezy Ci sie nowa gwarancja. Bo na jakiej podstawie? Kodeks Cywilny Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej. § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać. |
|
Data: 2010-07-14 19:47:11 | |
Autor: Jotte | |
gwarancja na nowy sprzet | |
W wiadomości news:i1jtmu$6q2$2news.onet.pl jureq
<jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> pisze: Moim zdaniem KC nie dotyczy sprzedaży konsumenckiej, bo tę reguluje ustawa "konsumencka".Nie, nie nalezy Ci sie nowa gwarancja. Bo na jakiej podstawie?Kodeks Cywilny Podobny casus znalazł się np. w orzeczeniu SN, które stwierdza, że sprawy zatrudnienia nauczycieli określa w sposób wystarczający i zupełny KN zatem KP nie ma w tej kwestii zastosowania. -- Jotte |
|
Data: 2010-07-14 22:22:49 | |
Autor: | |
gwarancja na nowy sprzet | |
Moim zdaniem KC nie dotyczy sprzedaĹĽy konsumenckiej, bo tÄ™ reguluje ustawa "konsumencka".Nie, nie nalezy Ci sie nowa gwarancja. Bo na jakiej podstawie?Kodeks Cywilny O niestosownaiu art. 581 KC jest wprost wspomniane w art. 1.4 ustawy konumenckiej. |
|
Data: 2010-07-14 12:33:13 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
gwarancja na nowy sprzet | |
On Wed, 14 Jul 2010, Mark wrote:
Dnia Tue, 13 Jul 2010 20:32:29 +0200, P_ablo napisał(a): Na podstawie art.581 Kodeksu Cywilnego, we wszystkich przypadkach kiedy nie jest on uchylony działaniem ustawy o sprzedaży konsumenckiej (b±dĽ innych przepisów, ale nie znam takich). Czyli przykładowo je¶li zakup jest "a firmę". A co, co¶ dziwnego (że gwarancja biegnie na nowo)? ;) Gwarancja to zobowiazanie sie producenta/sprzedawcy do usuniecia usterki, Sprzeciw, to zobowi±zanie do realizacji zobowiazań wg art.577 KC, wymiana też tam jest. Ale w jaki sposob gwarancja Napisałe¶ tak, że nie można Ci od ręki przyłożyć ;) (przezorno¶ć popłaca :)) bo rzeczywiscie zależy od gwaranta, ale *PRZED* wydaniem gwarancji, a nie *PO* reklamacji. Jak gwarant napisze, że w razie usterki "X" wymienia na nowy, to ma wymienić i basta, a nie zawracać głowy napraw± :| tyle moze ulec wydluzeniu gwarancja, ale nie ma mowy ze jesli wymienia na Ciekawostka, skoro Z MOCY USTAWY biegnie na nowo. A dla chętnych ćwiczenie z szukania w li¶cie uchylonych artykułów KC w ustawie o sprzedaży konsumenckiej (mi się nie chciało) - czy 581 działa wtedy również, czy nie? :D Zwlaszcza, ze obsluga gwarancji to zawsze sa koszty, a nie zyski. Towar z gwarancj± to też s± koszty. Już kiedy¶ opłaciło mi się że miałem nieco droższe harddyski do peceta (na rynku były te same modele z gwarancj± rok i 3 lata, te drugie nieco droższe). pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2010-07-15 11:01:38 | |
Autor: Mark | |
gwarancja na nowy sprzet | |
Dnia Wed, 14 Jul 2010 12:33:13 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
Napisałe¶ tak, że nie można Ci od ręki przyłożyć ;) (przezorno¶ć popłaca :)) No tak - zalozylem oczywiscie ze klient dostaje jakas karte gwarancyjna z wyszczegolnionymi warunkami gwarancji, jak jest wiekszosci przypadkow zwlaszcza z drozszym sprzetem, i kupujac towar,wie na co sie decyduje i na jakich warunkach. Jesli sprzedawca takiej karty nie da, to coz. Bywaja tez upierdliwi klienci:) Oczywiscie optymalnym rozwiazaniem dla sprzedawcy jest realizowanie gwarancj przez producenta. Towar z gwarancj± to też s± koszty. Ano byl taki okres. Na szczescie juz wrocilo do normy i dyski maja 3-5 lat gwarancji. Przy czym Seagate ma ciekawa strategie - mzesz realizowac gwarancje bezposrednio u nich, i dostajesz dysk "factory refurbished" - wyglladajacy jak nowka, ale z inna charakterystyczna naklejka -- Mark |
|