Data: 2009-08-11 12:07:24 | |
Autor: Marcin Bugajski | |
gwarancja międzynarodowa | |
Witam!
Jako, że sprawy hardwarowo/serwisowe mam 4 lata do tyłu - może ktoś mi podpowie... Jakie (jeśli jakiekolwiek) notebooki sprzedawane w Polsce maja gwarancję międzynarodową (za moich czasów cos tam sie asus reklamował ... teraz nie wiem)? i...czy to jest respektowane... np w innych krajach Unii? Za dużo konkretnego nie wygóglałem... :-( będę wdzięczny za pomoc Marcin |
|
Data: 2009-08-11 03:13:35 | |
Autor: Szymon von Ulezalka | |
gwarancja międzynarodowa | |
On 11 Sie, 11:07, "Marcin Bugajski" <mbug_wytn...@lu.mofnet.gov.pl>
wrote: Witam! oidp to wszystkie lapki ktorych targetem sa rynki biznesowe- np dell (latitude, precision), ibm/lenowo (thinkpady) badz hp (elitebook, probook chyba tez) - wiekszosc z nich ma albo gwarancje miedzynarodowa w standardzie, albo idzie ja bezproblemowo zamowic (i zaplacic wiecej, niestety) |
|
Data: 2009-08-11 13:17:51 | |
Autor: BartekK | |
gwarancja międzynarodowa | |
Szymon von Ulezalka pisze:
On 11 Sie, 11:07, "Marcin Bugajski" <mbug_wytn...@lu.mofnet.gov.pl>I wypada sprawdzić, bo np w przypadku lenovo "międzynarodowa" nie oznacza "w każdym kraju" - różne wersje nawet tego samego laptopa mogą być w różnych krajach "nieserwisowalne" (wtedy wymagane jest wysyłanie do innego kraju). Często ten problem pojawia się w laptopach sprowadzanych z usa (i dostępnych na allegro z opisem "międzynarodowa gwarancja") a w razie problemu okazuje się że owszem, ale trzeba laptopa wysyłać np do Irlandii albo usa... Ten sam laptop (np SL500) w innej wersji-wykonaniu (z innym procesorem, dyskiem, matrycą, cokolwiek pozornie nieistotnego) jest już serwisowalny bez problemu, ale te konkretne wykonanie nie. -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2009-08-11 13:22:40 | |
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz | |
gwarancja międzynar odowa | |
On Tue, 11 Aug 2009 03:13:35 -0700 (PDT), Szymon von Ulezalka
<sz.gruszczynski@googlemail.com> wrote: oidp to wszystkie lapki ktorych targetem sa rynki biznesowe- np dell Po czym okazuje się że np. polski oddział Sony nie uznaje gwarancji międzynarodowej na sprzęt zakupiony w USA bo dla nich zakup międzynarodowy to w Europie w ramach UE a nie poza nią. Co ciekawe Sony w Niemczech na ten sam egzemplarz sprzętu i ta sama gwarancję ma zgoła odmienne zdanie. I nie jest to bynajmniej wyjątek - wiele przedstawicielstw w Polsce twierdzi że międzynarodowa gwarancja ba sprzęt zakupiony poza PL obowiązuje i owszem ale nie u nas bo u nas musisz mieć dodatkowo polską gwarancję. Zdrówko |
|
Data: 2009-08-11 13:17:05 | |
Autor: Doxent | |
gwarancja międzynarodowa | |
Jako, że sprawy hardwarowo/serwisowe mam 4 lata do tyłu - może ktoś mi podpowie... z reguły jest chociaż różnie z tym bywa. W Unii nie obowiązuje termin na dokonanie naprawy jak u nas 14 dni więc niektóre sprawy ciągną się miesiącami. Znajomy ostatnio wysyłał Acera do Czech do naprawy z hałasującym wentylatorkiem to na naprawę czekał 3 miesiące. Krajowa gwarancja jest jednak bardziej korzystna dla klienta jeżeli nie planujemy wyjazdów za granicę. Jeszcze lepiej jak serwis znajduje się w okolicy zamieszkania. Ostatnio serwisowałem padniętą Toshibę i otrzymałem ją z powrotem po 7 dniach w idealnym stanie. Serwis mam tylko 60km od miejsca zamieszkania. |
|
Data: 2009-08-11 11:19:18 | |
Autor: januszek | |
gwarancja międzynarodowa | |
Doxent napisał(a):
z reguły jest chociaż różnie z tym bywa. W Unii nie obowiązuje termin na dokonanie naprawy jak u nas 14 dni więc niektóre sprawy ciągną się miesiącami. U nas ten nie obowiazuje. Nie wprowadzaj ludzi w blad. j. |
|
Data: 2009-08-11 13:26:24 | |
Autor: Doxent | |
gwarancja międzynarodowa | |
dokonanie naprawy jak u nas 14 dni więc niektóre sprawy ciągną się chodzi mi o to, że większość krajowych kart gwarancyjnych ma ten termin i wtedy on obowiązuje. |
|
Data: 2009-08-11 11:29:52 | |
Autor: januszek | |
gwarancja międzynarodowa | |
Doxent napisał(a):
U nas ten nie obowiazuje. Nie wprowadzaj ludzi w blad. chodzi mi o to, że większość krajowych kart gwarancyjnych ma ten termin i wtedy on obowiązuje. Nie jestes w stanie, fizycznie, znac aktualnych tresci warunkow wiekszosci udzielanych w Polsce gwarancji wiec domyslam sie, ze nadal zgadujesz ;) j. |
|
Data: 2009-08-11 14:28:43 | |
Autor: Marcin Bugajski | |
gwarancja międzynarodowa | |
Może inaczej - laptok zakupie u nas a... użytkowany ma być w Finlandii...
Pytanie nr za 1000 punktów - co jest najmniej awaryjne? jakaś rzetelna strona rankingowa? Bo ja myślę o Toshibie lub Lenovo... Widziałem co robił Dell w Limerick .... nie wiem jak w Łodzi ale Della nie kce:-) pozdrawiam Marcin |
|
Data: 2009-08-11 14:17:55 | |
Autor: Szymon von Ulezalka | |
gwarancja międzynarodowa | |
Bo ja myślę o Toshibie lub Lenovo... ja to bym bral (z tych dwoch) jakiegos thinkpada T badz R... zadnego SL czy czegos innego Widziałem co robił Dell w Limerick .... nie wiem jak w Łodzi ale Della nie a dlaczego nie della? albo hp? mowie oczywiscie o wersjach biznesowych, nie tych domowych; zreszta- od 3 miesiecy towarzyszka zycia cieszy sie dellowym studio 15 (nie ja wybieralem) - i nie narzeka na jakosc wykonania. tylko oczywiscie bloatware zainstalowany przez della nadaje sie do wywalenia (w sensie: triale antywirusow etc) pozdrawiam szymon |
|
Data: 2009-08-12 05:54:33 | |
Autor: januszek | |
gwarancja międzynarodowa | |
Szymon von Ulezalka napisał(a):
a dlaczego nie della? albo hp? mowie oczywiscie o wersjach W przypadku Della trzeba pamietac o tym, ze kupno laptopa to jedno a kupno odpowiedniej umowy serwisowej to drugie. Za to plusem sa jasne zasady przenoszenia zasad umow serwisowej pomiedzy krajami w ktorych Dell ma oddzialy. j. |
|
Data: 2009-08-12 09:28:50 | |
Autor: Marcin | |
gwarancja międzynarodowa | |
Witam
Użytkownik "Marcin Bugajski" <mbug_wytnij_@lu.mofnet.gov.pl> napisał w wiadomości news:h5ro39$ndr$1news.onet.pl... Widziałem co robił Dell w Limerick .... nie wiem jak w Łodzi ale Della nie kce:-) Tzn. co robil? W robocie mamy mnostwo Delli z IRL i uchodza za dobre oraz solidne. Do tego serwis dziala szybko. Prywatnie mam monitor Della ktory sie popsul i po 24 godzinach od zgloszenia do Della mialem nowy, sprawny egzemplarz. Pozdrawiam, Marcin |
|
Data: 2009-08-12 11:56:39 | |
Autor: Marcin Bugajski | |
gwarancja międzynarodowa | |
Użytkownik "Marcin" <unknow@unknown.eu> napisał w wiadomości news:h5tqvi$sco$1inews.gazeta.pl... WitamTo tylko sie cieszyc. Polacy jak przyjechali do IRL to standardy szybkości montowania poszły w górę (czytaj krótszy czas montażu)... niestety co za tym idzie - często laptoki montowane były na szybkiego czyli - aby przeszedł testy/ aby przeszedł sprawdzanie (wyrobić normę iluś tam sekund na egzemplarz)... a wewnątrz - połowa elementów nie poskręcana tak jak trzeba itd... być może tak i żółtki robią - ale ogólnie moje oczekiwania co do produkcji laptoków bardzo sie różniły od stanu zastanego:-) pozdrowka Marcin |
|