Data: 2011-04-12 22:58:22 | |
Autor: J.F. | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
On Tue, 12 Apr 2011 22:03:01 +0200, Andrzej Lawa wrote:
Teraz będę musiał albo znaleźć czas i cierpliwość na dobranie się do nich albo przeboleć kolejny wydatek na fachowca ;-/ Bylo kupic jakis dobry samochod - sierra np - wymiana szczotek 5 minut bez kanalu. Dlaczego, o!, dlaczego samochodowe alternatory nie mogą być bezszczotkowe jak większość motocyklowych? (mają stały magnes) Te motycyklowe to dopiero sa glupie. Regulacja przez zwieranie zrodla pradu. Moze w jakims g* motocyklu z jedna zarowka to wystarczy, ale nie z 1.5kW mocy :-) P.S. A moze to nie jest az tak zle, tam niby spora indukcyjnosc cewek ? A jak już marudzę... Co za idiota wymyślił te głupie paski napędowe - i to bez osłon! - które napędzają kilka rzeczy na raz (tutaj - alternator i pompę "wody"). Dlaczego nie zwykłe koła zębate w osłonie? Kola w oslonie - i zaraz bys mial - uszczelka sie zuzyla, olej wyciekl, kola dlabli wzieli, a trzeba silnik wyjac zeby moc oslone odkrecic .. Pół biedy jak z drodze zdechnie ładowanie (zwłaszcza w starym dieslu) ale obieg chłodziwa to już gorzej... Jedyny argument "za" (poza "cięciem kosztów" to zdublowanie roli kontrolki braku ładowania - jak się świeci to można też podejrzewać, że nie będzie obiegu chłodziwa). Nalezy podejrzewac - sa silnik gdzie pompe kreci pasek rozrzadu, ale nalezy sie upewnic. Ech, nie ma to jak samochód służbowy :( Prywatny to same kłopoty ;-/ Bylo sobie sierre kupic, to bys nie musial sluzbowego chwalic :-P J. |
|
Data: 2011-04-13 06:38:13 | |
Autor: PeJot | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 2011-04-12 22:58, J.F. pisze:
Dlaczego, o!, dlaczego samochodowe alternatory nie mogą być A gdyby tak pomiędzy takim samowzbudnym altkiem a instalacją siedział jakiś PWM i pilnował napięcia ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-04-13 08:07:51 | |
Autor: J.F. | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
On Wed, 13 Apr 2011 06:38:13 +0200, PeJot wrote:
W dniu 2011-04-12 22:58, J.F. pisze: Sa takie pomysly, ale w czym problem razem z paskiem wymienic szczotki z regulatorem za 30zl ? J. |
|
Data: 2011-04-13 10:27:36 | |
Autor: PeJot | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 2011-04-13 08:07, J.F. pisze:
Sa takie pomysly, ale w czym problem razem z paskiem wymienic szczotki Serwis z czegoś musi żyć :) -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-04-13 08:03:25 | |
Autor: Andrzej Ława | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 12.04.2011 22:58, J.F. pisze:
Bylo kupic jakis dobry samochod - sierra np - wymiana szczotek 5 minut O, miłe... Ale (1) czy da się kupić taką sierrę jeżdżącą w stanie "bezinwestycyjnym" na co najmniej rok (no, pomijam np. opony) za 3-4 tysiące? (2) czy gabarytami zewnętrznymi nie przekracza gabarytów np. Corsy B czy Golfa II ? Swoją szosą chyba kitcary są głównie na komponentach sierry... Hmmm... Dlaczego, o!, dlaczego samochodowe alternatory nie mogą być bezszczotkowe jak większość motocyklowych? (mają stały magnes) Kwestia zastosowania innej metody regulacji napięcia. [ciach] Kola w oslonie - i zaraz bys mial - uszczelka sie zuzyla, olej Ale zawsze na dłużej by starczało... Swoją szosą na to też pomarudzę - żeby w Corsie zmienić pasek rozrządu trzeba unieść silnik!!! Pół biedy jak z drodze zdechnie ładowanie (zwłaszcza w starym dieslu) ale obieg chłodziwa to już gorzej... Jedyny argument "za" (poza "cięciem kosztów" to zdublowanie roli kontrolki braku ładowania - jak się świeci to można też podejrzewać, że nie będzie obiegu chłodziwa). W tej wersji pasek rozrządu jest tylko od rozrządu. |
|
Data: 2011-04-13 08:09:21 | |
Autor: Grejon | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 2011-04-13 08:03, Andrzej Ława pisze:
W dniu 12.04.2011 22:58, J.F. pisze: 1. Niejaki Adam P. zaraz ci pewnie powie, że się da :) 2. Przekracza... -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi |
|
Data: 2011-04-13 08:16:13 | |
Autor: Andrzej Ława | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 13.04.2011 08:09, Grejon pisze:
O, miłe... Ale (1) czy da się kupić taką sierrę jeżdżącą w stanie No właśnie... O ile wyższą cenę może bym jakoś przełknął, to większe gabaryty odpadają zdecydowanie. |
|
Data: 2011-04-13 08:32:37 | |
Autor: J.F. | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
On Wed, 13 Apr 2011 08:03:25 +0200, Andrzej Ława wrote:
W dniu 12.04.2011 22:58, J.F. pisze: Teraz to nie wiem, ale kiedys kupilem taka "na rok" i 8 lat przetrwala prawie bezinwestycyjnie, wiec chwale :-) czy gabarytami zewnętrznymi nie przekracza gabarytów np. Corse na pewno przekracza, w koncu nie o to chodzi zeby sie w kurduplu miescic :-) Te motycyklowe to dopiero sa glupie. Regulacja przez zwieranie zrodlaKwestia zastosowania innej metody regulacji napięcia. Ale zastosowali taka :-) J. |
|
Data: 2011-04-13 10:31:03 | |
Autor: PanAdol | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:7lgaq6hing8ns7bhqn62l1mtapth69ajq34ax.com... mocowo pewnie by sie dalo - te motocyklowe z magnesem stalym i pradnica 3 fazowa maja tak do 400w mocy. samochodowe te mniejsze jakies 700 ? tylko tak jak kolega napisal regulatory sa dosc awaryjne i "głupie" :) pzdr |
|
Data: 2011-04-13 09:08:29 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 2011-04-13 08:03, Andrzej Ława pisze:
Dlaczego, o!, dlaczego samochodowe alternatory nie mogą być A konkretnie? [ciach] Czy ja wiem, pasek starcza na 100kkm albo i lepiej, jest dużo lżejszy i cichy niż jakieś zębatki, tani, łatwy do kontroli i do wymiany. A jak się na niego od czasu do czasu popatrzy, to "nie ma opcji" żeby strzelił znienacka. Zresztą zapasowy (stary ale dobry) w bagażniku, więc jakby co, to wymiana 10 minut i w drogę :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-04-13 00:20:04 | |
Autor: WS | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
On 13 Kwi, 09:08, Jakub Witkowski <jwitk...@domena.z.sygnatury> wrote:
> Kwestia zastosowania innej metody regulacji napięcia. zasilacz impulsowy (stabilizowany?) :) WS |
|
Data: 2011-04-13 09:45:57 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 2011-04-13 09:20, WS pisze:
On 13 Kwi, 09:08, Jakub Witkowski<jwitk...@domena.z.sygnatury> wrote: Zaprojektowanie przetwornicy która działa na bardzo szerokim zakresie napięć wejściowych (skok o rząd wielkości) i mocy rzędu 1kW nie jest proste. Dodatkowo musiała by być naprawdę niezawodna, zabezpieczona zarówno elektrycznie jak i mechanicznie (klimatycznie). Koszt szacuję na znacznie wyższy od takich naprawdę dobrych zasilaczy komputerowych. I jeszcze jak zwykle razy 2, za to, że to "część do samochodu". W rezultacie byłby to jeden z droższych elementów elektroniki pojazdu. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-04-13 09:32:45 | |
Autor: Andrzej Ława | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 13.04.2011 09:08, Jakub Witkowski pisze:
Kwestia zastosowania innej metody regulacji napięcia. Np. jakaś przetwornica. |
|
Data: 2011-04-13 09:38:29 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 2011-04-13 09:32, Andrzej Ława pisze:
W dniu 13.04.2011 09:08, Jakub Witkowski pisze: Kilowatowa przetwornica w warunkach samochodowych? Hmm i to ma być bardziej niezawodne i trwałe? Że nie napiszę nawet "tanie" :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-04-13 12:14:51 | |
Autor: Andrzej Ława | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 13.04.2011 09:38, Jakub Witkowski pisze:
A konkretnie? Dawniej klimatyzacja to był luksus dostępny dla elity. A teraz? Swoją szosą ciekaw jestem - skoro już jest pasek - jakby się sprawdziła przekładnia pasowa ze skutera. Zaleta: alternator miałby podawane mniej-więcej takie obroty, jakie by mu były potrzebne. Bo teraz to się zwyczajnie obraca szybciej jak trzeba (podczas jazdy) i trzeba mu regulować magnes wzbudzający albo "marnować" energię. To by się przekładało na mniejsze zużycie mechaniczne alternatora. |
|
Data: 2011-04-13 13:41:29 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 2011-04-13 12:14, Andrzej Ława pisze:
W dniu 13.04.2011 09:38, Jakub Witkowski pisze: Ale to kiepska analogia bo klima nie zastępuje niczego, co by miało dokładnie to samo działanie. A kosztuje i przy kupnie, i przy serwisie sporo. Gdyby można było osiągnąć efekty jej pracy innym sposobem, przy cenie i awaryjności szczotek alternatora, wybór byłby oczywisty. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-04-13 14:00:54 | |
Autor: Andrzej Ława | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 13.04.2011 13:41, Jakub Witkowski pisze:
Ale to kiepska analogia bo klima nie zastępuje niczego, co by miało Nie teraz. Teraz zasadą jest robienie jak najniższym kosztem czegoś, co się w miarę szybko zużyje. I najlepiej jakby naprawa wymagała specjalistycznego sprzętu. W sumie dziwię się, że komputery w samochodach nie odliczają przebiegu szczotek i nie blokują całkowicie ładowania po upłynięciu założonego przebiegu. Potem mogłyby wymagać "tajnego klucza aktywacyjnego" do odblokowania po wymianie szczotek. Kapytalyści, taka ich mać... |
|
Data: 2011-04-13 22:59:26 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
Dnia Wed, 13 Apr 2011 08:03:25 +0200, Andrzej Ława napisał(a):
O, miłe... Ale (1) czy da się kupić taką sierrę jeżdżącą w stanie Dać się da, gabarytami przekracza i co z tego? Trzeba umieć jeździć autem, a nie patrzyć pod zderzak w kurduplu :P Ale zawsze na dłużej by starczało... Swoją szosą na to też pomarudzę - Już wiesz, dlaczego kurduple są do dupy? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-04-14 00:09:12 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 13.04.2011 22:59, Adam Płaszczyca pisze:
O, miłe... Ale (1) czy da się kupić taką sierrę jeżdżącą w stanie Masz zdecydowanie jakieś kompleksy związane z rozmiarami. Ale zawsze na dłużej by starczało... Swoją szosą na to też pomarudzę - To nie jest kwestia wielkości pojazdu tylko niedopatrzeń w jego projektowaniu. |
|