Data: 2017-07-29 21:46:59 | |
Autor: Nikt | |
filtr uv na nowe lampy | |
Czy nakładalibyście filtr uv na nowe lampy?
Auto z 2009 roku, gdzie oryginalne reflektory były tak zniszczone, że nie przeszły przeglądu, za słabo świeciły i nie było odcięcia, klosze były matowe/porysowane. Nowe lampy są dokładnie takie same jak stare, ten sam producent, ten sam model. Nie chciałbym, żeby po kilku latach znowu nadawały się do wymiany. |
|
Data: 2017-07-29 19:54:49 | |
Autor: Pszemol | |
filtr uv na nowe lampy | |
Nikt <nikt@localhost.localhost> wrote:
Czy nakładalibyście filtr uv na nowe lampy? Stare wytrzymały 8 lat... będziesz chciał jeździć 16-letnim autem żeby się tym przejmować? Czy za 2-3 lata kupisz sobie nowe? |
|
Data: 2017-07-29 22:05:20 | |
Autor: Nikt | |
filtr uv na nowe lampy | |
On 2017-07-29 21:54, Pszemol wrote:
Nikt <nikt@localhost.localhost> wrote: nie wiem ile nim jeszcze pojeżdżę, ale patrząc na to co obecnie jest w salonach, to obstawiam, że aż się nie rozpadnie, a to jeszcze potrwa :) a nawet jeśli miałbym je sprzedać wcześniej, to za takie lampy po 4-5 latach będę musiał opuścić, to zmatowienie nie zrobiło się z dnia na dzień, tylko proces postępował. |
|
Data: 2017-07-29 21:12:58 | |
Autor: Pszemol | |
filtr uv na nowe lampy | |
Nikt <nikt@localhost.localhost> wrote:
On 2017-07-29 21:54, Pszemol wrote: No ale odnowienie lamp nie kosztuje dużo. Nie wiem kto Ci doradził wymianę, ale samemu mogłeś sobie odnowić spędzając pół godziny w weekend i przegląd byś przeszedł bez problemu. |
|
Data: 2017-07-29 22:46:56 | |
Autor: z | |
filtr uv na nowe lampy | |
W dniu 2017-07-29 o 21:46, Nikt pisze:
Czy nakładalibyście filtr uv na nowe lampy?Do mojej jednej lampy przyczepiał się diagnosta na przeglądzie. Była ewidentnie żółta zmatowaiała. Coś mnie tknęło i wypolerowałem ten nowoczesny badziewiasty plastik pastą ścierną (taką polerską do lakieru) Zmieniła się nie do poznania. Teraz diagnoście nawet nie mrugnie powieka :-) z |
|
Data: 2017-07-30 12:32:16 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
filtr uv na nowe lampy | |
W dniu 2017-07-29 o 22:46, z pisze:
W dniu 2017-07-29 o 21:46, Nikt pisze: Tyle, że zrobiłeś to na chwilę. Ja swoje też wpierw wypolerowałem, ale to pomogło na rok. Drugim krokiem było ich oszlifowanie papierami wodnymi 800-- >2000, a następnie pokrycie lakierem bezbarwnym z utwardzaczem. To daje spokój na dłużej. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2017-07-30 19:20:01 | |
Autor: Shrek | |
filtr uv na nowe lampy | |
W dniu 30.07.2017 o 12:32, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Tyle, że zrobiłeś to na chwilę. Ja swoje też wpierw wypolerowałem, ale to pomogło na rok. No to za rok to samo. Pasta tempo, wkrętarka, grzybek z filcu i po 2 minuty na reflektor. Shrek |
|
Data: 2017-07-30 12:59:53 | |
Autor: zhbick | |
filtr uv na nowe lampy | |
Użytkownik "z" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:597cf44a$0$5145$65785112@news.neostrada.pl...
Coś mnie tknęło i wypolerowałem ten nowoczesny badziewiasty plastik pastą ścierną (taką polerską do lakieru) Bawiłem się kiedyś w oddawanie auta na polerkę starych reflektorów z poliwęglanu (80 zł). Po wypolerowaniu super. Po roku jako tako. Po dwóch latach gorzej, niż przed polerką (do cna zmatowiały tak, że oślepiałem jadących z przeciwka samemu widząc niewiele) |
|
Data: 2017-07-30 18:44:29 | |
Autor: z | |
filtr uv na nowe lampy | |
W dniu 2017-07-30 o 12:59, zhbick pisze:
Bawiłem się kiedyś w oddawanie auta na polerkę starych reflektorów z poliwęglanu (80 zł). Po wypolerowaniu super. Po roku jako tako. Po dwóch latach gorzej, niż przed polerką (do cna zmatowiały tak, że oślepiałem jadących z przeciwka samemu widząc niewiele) Jak na przedłużenie życia jednorazowych badziewnych lamp o rok to 10 min. roboty chyba dobry/ekonomiczny wynik :-) z |
|
Data: 2017-07-30 13:58:04 | |
Autor: sczygiel | |
filtr uv na nowe lampy | |
W dniu niedziela, 30 lipca 2017 18:44:44 UTC+2 użytkownik z napisał:
W dniu 2017-07-30 o 12:59, zhbick pisze:Niby tak, ale okazuje sie ze tu lampe trzeba polerowac co roku, wymiana opon dwa razy na rok, przegląd co roku, co miesiąc sprawdzenie cisnienia w oponach, a w domu malowanie sufitów, tez co roku i tak dalej i tym podobne. I sie zycie konczy bo sie robi miliard krótkich corocznych pierdół. I wracając do tematu, tez rozważałem polerke kloszy w 10 letniej foce. Ale se odpuscilem bo zobaczylem ze czyms tam sa pokryte i wiedzialem ze jak ten lakier zedre to sie zrobi matowo jak pleksa z przystanku. Kumpel se spolerował klosze w skodzie. Fajnie wygladaly, teraz po roku sa zolte. Nie jest tragicznie ale niewiele lepiej niz wygladaly przed cala operacja. Dlatego tu zajrzalem czym polakierowac taki poliweglan aby nie matowial i zółkł. |
|
Data: 2017-07-30 21:10:48 | |
Autor: Przyjazny | |
filtr uv na nowe lampy | |
On 2017-07-30 20:58, sczygiel@gmail.com <sczygiel@gmail.com> wrote:
co miesiąc sprawdzenie cisnienia w oponach, WTF? Wyciągnij lepsze opony/felgi z jakiegoś śmietnika, nawet w Polonezie nie trzeba było prewencjnie sprawdzać ciśnienia. |
|
Data: 2017-07-30 23:22:05 | |
Autor: sczygiel | |
filtr uv na nowe lampy | |
W dniu niedziela, 30 lipca 2017 23:10:50 UTC+2 użytkownik Przyjazny napisał:
On 2017-07-30 20:58, sczygiel@gmail.com <sczygiel@gmail.com> wrote: Trzeba, trzeba. Olej tez nalezy sprawdzać i płyn hamulcowy. Naprawde. Sprawdz w instrukcji samochodu bo sie mozesz zdziwic. A co dziennie należy sprawdzić czy wszystkie swiatła działają. Oczywiście znakomita wiekszosc kierowców tego nie robi ale nie zmienia to faktu ze sa źródła które tak własnie radzą. Przy czym sa to źródła nieco bardziej poważne od "usenetowicza" bo za takie mozna uważać instrukcje pojazdu lub ksiązkę do nauki jazdy :) U mnie cisnienie jest stałe ale jak sie zaliczy naprawde dobrą dziure i klej pusci a felga sie wykrzywi to powietrze zacznie schodzić. A na oko nie stwierdzisz ze z 2.3 atm zostało ci tylko 1.9. |
|
Data: 2017-07-31 19:52:56 | |
Autor: Przyjazny | |
filtr uv na nowe lampy | |
On 2017-07-31 06:22, sczygiel@gmail.com <sczygiel@gmail.com> wrote:
W dniu niedziela, 30 lipca 2017 23:10:50 UTC+2 użytkownik Przyjazny Pisałem że nie trzeba, a nie że w instrukcji nie jest napisane że nie trzeba. W mojej jest napisane że silnik może brać 1 l oleju na 1000 km, i co, mam uwierzyć? Ciekawostka - jak to jest, że według tej samej instrukcji w Niemczech silnik nie wymaga rozgrzewania przed jazdą, a w innych krajach wymaga? I to nie w różnych wersjach językowych, na dwóch kolejnych stronach jest tak napisane. Oczywiście znakomita wiekszosc kierowców tego nie robi ale nie zmienia W przypadku producenta jest oczywiste dlaczego ma interes żeby doradzać źle, w przypadku anonimowego dyskutanta w sieci trzeba się dopiero zastanowić jaki ma interes. U mnie cisnienie jest stałe ale jak sie zaliczy naprawde dobrą dziure Chyba Ty. Taką różnicę to czuć bez wychodzenia z samochodu, utratę 0.2 widać z zewnątrz. |
|
Data: 2017-07-31 20:04:48 | |
Autor: Pszemol | |
filtr uv na nowe lampy | |
Przyjazny <przyjazny@nospam.tld.invalid> wrote:
On 2017-07-31 06:22, sczygiel@gmail.com <sczygiel@gmail.com> wrote: Która instrukcja tyle oleju podaje? Moja Honda dopiero przy 230 tysiącach mil na liczniku zaczęła brać olej w ilości ćwierci gallona 0,9 na 3000 mil (-5000km). Wcześniej ubytek był niezauważalny między zmianami oleju... Ciekawostka - jak to jest, że według tej samej instrukcji w Niemczech Która instrukcja i przy jakich warunkach zaleca nagrzewanie auta przed jazdą?? W przypadku producenta jest oczywiste dlaczego ma interes żeby doradzać Każdy producent bowiem chce, aby to jego samochody były najczęściej widziane unieruchomione na poboczu drogi z podniesioną klapą silnika :-)))) |
|
Data: 2017-08-05 23:53:12 | |
Autor: Przyjazny | |
filtr uv na nowe lampy | |
On 2017-07-31 20:04, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Przyjazny <przyjazny@nospam.tld.invalid> wrote: Mniej więcej każda którą widziałem. Ciekawostka - jak to jest, że według tej samej instrukcji w Niemczech Toyota Avensis MR 2002. W każdych poza Niemcami. W przypadku producenta jest oczywiste dlaczego ma interes żeby doradzać Idź trolować gdzie indziej. |
|
Data: 2017-08-06 08:00:35 | |
Autor: Pszemol | |
filtr uv na nowe lampy | |
"Przyjazny" <przyjazny@nospam.tld.invalid> wrote in message news:om5lp8$a9j$1mx1.internetia.pl...
W przypadku producenta jest oczywiste dlaczego ma Piszesz bzdury - żaden producent nie jest zainteresowany złym doradzaniem swoim klientom. Wręcz przeciwnie. Zepsute auto na drodze to zła reklama dla całej marki. Piszesz jakieś chore spiskowe teorie dziejów. Wyssane z palca bzdury. |
|
Data: 2018-03-17 11:29:04 | |
Autor: Poldek | |
filtr uv na nowe lampy | |
W dniu 2017-08-06 o 01:53, Przyjazny pisze:
On 2017-07-31 20:04, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote: W instrukcji do Avensisa 2003 jest napisane, żeby nie nagrzewać na postoju, tylko ruszać i jechać. To samo jest napisane w instrukcji do Golfa 2018. |
|
Data: 2018-03-17 11:33:09 | |
Autor: J.F. | |
filtr uv na nowe lampy | |
Dnia Sat, 17 Mar 2018 11:29:04 +0100, Poldek napisał(a):
W dniu 2017-08-06 o 01:53, Przyjazny pisze: Ale czy instrukcja nie jest z Niemiec ? To samo jest napisane w instrukcji do Golfa 2018. Tu nie dziwi :-) W Niemczech jest zakaz smrodzenia na parkingu. J. |
|
Data: 2018-03-19 18:38:25 | |
Autor: Poldek | |
filtr uv na nowe lampy | |
W dniu 2018-03-17 o 11:33, J.F. pisze:
Dnia Sat, 17 Mar 2018 11:29:04 +0100, Poldek napisał(a): Instrukcja w języku polskim, na rynek polski. To samo jest napisane w instrukcji do Golfa 2018. Tak, jak też i w Polsce postój ponad 1 minutę z włączonym silnikiem jest wykroczeniem. |
|
Data: 2017-07-31 00:00:08 | |
Autor: z | |
filtr uv na nowe lampy | |
W dniu 2017-07-30 o 22:58, sczygiel@gmail.com pisze:
Niby tak, ale okazuje sie ze tu lampe trzeba polerowac co roku, wymiana opon dwa razy na rok, przegląd co roku, co miesiąc sprawdzenie cisnienia w oponach, a w domu malowanie sufitów, tez co roku i tak dalej i tym podobne. Nowoczesne życie w XXI wieku. :-) Producent lamp chce żebyś co 3 lata kupował nowe. Możesz z lenistwa to zrobić albo dbając o matkę naturę co roku poświęcić 10 min na polerkę. Twój wybór :-) Dlatego tu zajrzalem czym polakierowac taki poliweglan aby nie matowial i zółkł. Ja bym się bał bo to może wejść w reakcję i będzie gorzej a jak zobaczy takie coś ORGAN to i dowód może zabrać. Polerka jest bezpieczna i nie penalizowana :-) z |
|
Data: 2017-07-30 22:22:12 | |
Autor: Pszemol | |
filtr uv na nowe lampy | |
z <z@z.pl> wrote:
W dniu 2017-07-30 o 22:58, sczygiel@gmail.com pisze:Fabryczne są lakierowane clear coat. |
|
Data: 2017-07-31 10:25:28 | |
Autor: szod | |
filtr uv na nowe lampy | |
W dniu 2017-07-31 o 00:22, Pszemol pisze:
Fabryczne są lakierowane clear coat. Dokładnie. Jest na nich warstwa ochronna. Ja też polerowałem lampy i kilka miesięcy po już nie było widać zbytniej różnicy. W końcu wziąłem papier 800, porządnie dotarłem z wodą, obkleiłem samochód i prysnąłem lakierem. Samochód stary, wyciągać lamp mi się nie chciało, bo za dużo roboty :P Teraz lampy wyglądają super, jak nówki. Jako że nie miałem pistoletu, to kupiłem bezbarwny lakier z utwardzaczem (2K) w puszcze firmy Motip zdaje się. W miarę dobrze pokrywa, bo dysza nie leje, tylko daje delikatną mgiełką. |
|
Data: 2017-07-31 11:43:46 | |
Autor: z | |
filtr uv na nowe lampy | |
W mordę co za czasy. Nawet w reflektorach postarzają produkty :-)
z |
|
Data: 2017-07-31 13:13:40 | |
Autor: Pszemol | |
filtr uv na nowe lampy | |
z <z@z.pl> wrote:
W mordę co za czasy. Nawet w reflektorach postarzają produkty :-)Jak postarzają? Nie zrozumiałeś! Malują lakierem ochronnym dla wydłużenia trwałości. |
|
Data: 2017-07-31 06:47:38 | |
Autor: sczygiel | |
filtr uv na nowe lampy | |
W dniu poniedziałek, 31 lipca 2017 15:17:46 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
z <z@z.pl> wrote: No nieeee, kiedys robili szklane I nie trzeba bylo polerować. A teraz jakis postarzany plastik co sie rysuje a potem żółknie jak sie szmatka przetrze ;) A moj ojciec keidys w motorowerze ogar miał szybke reflektora z pokrywki weka. A wek był niemiecki! Po ogórkach! HA! |
|
Data: 2017-07-31 13:52:39 | |
Autor: Pszemol | |
filtr uv na nowe lampy | |
<sczygiel@gmail.com> wrote:
W dniu poniedziałek, 31 lipca 2017 15:17:46 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał: :-) ha ha, no jak się chce mieć fikuśne kształty lamp zintegrowanych to będą plastikowe... Te szklane zwykle były właśnie małe kółeczka, każda lampka osobno. A moj ojciec keidys w motorowerze ogar miał szybke reflektora z pokrywki Ha! :-) |
|
Data: 2018-03-17 20:12:21 | |
Autor: T. | |
filtr uv na nowe lampy | |
W dniu 2017-07-31 o 15:47, sczygiel@gmail.com pisze:
W dniu poniedziałek, 31 lipca 2017 15:17:46 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał: Bo normalne auto ma jeździć 5-7 lat (a potem na złom) i w tym czasie akrylowe "szkła" są ok. A nie jak u nas - średnia wieku auta 18 lat... :-) T. |
|
Data: 2018-03-19 19:47:25 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
filtr uv na nowe lampy | |
Dnia Sat, 17 Mar 2018 20:12:21 +0100, T. napisał(a):
Bo normalne auto ma jeździć 5-7 lat Ciekawe z czym się na globusy pomieniałeś? :) -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2017-07-31 12:23:17 | |
Autor: szod | |
filtr uv na nowe lampy | |
W dniu 2017-07-31 o 00:00, z pisze:
Dlatego tu zajrzalem czym polakierowac taki poliweglan aby nie matowial i zółkł. Szlifując i polerując zdzierasz warstwę ochronną i potem lampy żółkną w ekspresowym tempie. Można spokojnie lakierować, w żadną reakcję nie wchodzi. Warunek to dobre przygotowanie lamp i lakier z utwardzaczem. Można nawet znaleźć film na youtube jak gość lakierował lampy w Matizie. Potem po roku pokazał i praktycznie bez zarzutu. Tam nawet tylne lakierował żeby było z połyskiem. |