Data: 2009-04-15 22:19:58 | |
Autor: mirror | |
eksploatacja diesli | |
przesiadam sie z autka benzynowego na dieselka -
czy poza jedna roznica, ze silnik ma lancuch a nie pasek - sa jakies istotne roznice w eksploatacji ? czy swiece wymienia sie czesciej czy rzadziej niz w silnikach benzynowych ? co ile ? czy swiece dedykowane do diesli sa znacznie drozsze ? czy olej silnikowy wymienia sie rzadziej czy czesciej niz w benzyniakach ? co ile ? czy oleje do diesli sa drozsze ? na co powinienem zwrocic uwage wybierajac olej ? czy to prawda, ze turbinka nie lubi zeby ja szybko wylaczac lub zeby mocno dociskac gazu zaraz po odpaleniu ? czy to, zeby chwile po starcie i chwile przed wylaczeniem silnika diesel popracowal na jalowym biegu to jest jakis mit oparty na funkcjonowaniu starych silnikow diesla ? jesli pytam o cos co jest gdzies opisane to dajcie linke plz. thx. |
|
Data: 2009-04-15 22:25:37 | |
Autor: woj | |
eksploatacja diesli | |
czy swiece wymienia sie czesciej czy rzadziej niz w silnikach Taaa... Świece do diesli są znacznie droższe... |
|
Data: 2009-04-15 22:32:28 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
eksploatacja diesli | |
mirror wydusił z siebie te słowy:
przesiadam sie z autka benzynowego na dieselka - nie czy swiece są droższe, bo mają mało wspólnego ze swiacami w benzyniakach. Wymienia sie jak sie zepsują. czy olej silnikowy wymienia wymienia sie tak jak producent zaleca cena jest taka sama wybierz taki jak zaleca producent czy to prawda, ze turbinka turbina nie lubi, jak sie ostrogrzeje, nagle zatrzymuje i wyłącza silnik. W każdej innej sytuacji postępujesz tak jak w benzynie Dociskania gazu po odpaleniu nie lubi _żaden_ silnik. czy to, zeby Odpalasz i jedziesz - dokladnie tak jak benzyną. Nie wciskasz gazu na maksa po odpaleniu tak jak benzyną Przed wyłączeniem silnika diesla pozwalasz mu pochodzic chwile na biegu jałowym _tylko_ jesli ostro grzałes i nagle sie zatrzymałeś i chcesz wyłaczyć silnik. Jesli jedziesz normalnie, nawet szybko, ale bez szaleństwa .. dojeżdzasz gdzie trzeba, parkujesz. gasisz idziesz w cholere. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-04-15 22:38:19 | |
Autor: icek2 | |
eksploatacja diesli | |
mirror pisze:
przesiadam sie z autka benzynowego na dieselka -a skad wiesz ze łancuch :) maiałem kilka aut z silnikiem diesla ale w tym dopiero mam łańcuch :) sa jakies istotne roznice w eksploatacji ? czy swieceolej taki jak zaleca producent :) turbina żadna nie lubi by ją wyłączać po pałowaniu ostrym - od razu jak do garażu/parking dowleczesz się spokojnie to będzie ok nie lubi zeby ja szybko wylaczac lub zeby mocnopierwszy o tym słysze :) ba, auto z silnikiem diesla ma większa sprawność niz benzyniak wiec raczej kolejny mit -- pozdros icek |
|
Data: 2009-04-15 22:44:18 | |
Autor: Piotrek | |
eksploatacja diesli | |
a skad wiesz ze łancuch :) tak jak i z benzynowymi silnikami nigdy nic nie wiadomo :) moze byc lancuch moze byc i pasek(ja wiekszosc benzyniakow mialem z lancuchem :) ale moze autor postu nie wyszedl z prostego zalozenia benzyna=pasek a diesel=lancuch :) moze akuat wie co siedzi pod maska -- pzdr piotrek |
|
Data: 2009-04-15 22:49:21 | |
Autor: mirror | |
eksploatacja diesli | |
ale moze autor postu nie wyszedl z prostego zalozenia dokladnie - zostawmy ten watek, bo jest oczywisty - sa benzyniaki z lancuchami i pewnie diesle z paskami tez ... pogadajmy jaka jest zwykle zywotnosc swiec w km ... co ile srednio wymienia sie olej i inne tego typu uzyteczne wskazowki dla dieslowego zoltodzioba /// |
|
Data: 2009-04-16 07:19:56 | |
Autor: Agent | |
eksploatacja diesli | |
Użytkownik "mirror" <lipif@o2.pl> napisał w wiadomości news:gs5h8b$b4f$1achot.icm.edu.pl...
żywotnośc swiec zalezy od marki świec tego ile razy go zapalasz i gasisz i pewnie jeszcze pary rzeczy. W moim producent zalecał wymiane po 120 tys. Nie wymieniłem i przy 130 padły 3 (albo juz były latem padnięte i zimą się dopiero uwidoczniło) ale i tak zapalał :) |
|
Data: 2009-04-16 07:56:44 | |
Autor: mirror | |
eksploatacja diesli | |
pogadajmy jaka jest zwykle zywotnosc swiec w km ... a swiece DuraSpeed lub DuraTerm ktos z was uzywal ? to jest jakis marketingowy bajer czy rzeczywiscie sa lepsze ? jesli tak to ktore wybrac dla dieselka, ktory zawsze stoi i odpala na zewnatrz ? |
|
Data: 2009-04-16 08:09:43 | |
Autor: Seba | |
eksploatacja diesli | |
Dnia Thu, 16 Apr 2009 07:56:44 +0200, mirror napisał(a):
a swiece DuraSpeed lub DuraTerm ktos z was uzywal ? to jest Piszesz, że masz nowy silnik - już chcesz wymieniać świece? A wracając do pytania - kupujesz takie jak zaleca producent, znanej firmy (Beru, Champion, itd.) - to się tak rzadko psuje, że nie warto sobie zanadto zawracać tym głowy. -- Pozdrawiam Sebastian S. |
|
Data: 2009-04-16 08:25:37 | |
Autor: .Peeter | |
eksploatacja diesli | |
Użytkownik "Seba" napisał:
A wracając do pytania - kupujesz takie jak zaleca producent, znanej Dokładnie. I w przeciwieństwie do silników benzynowych, świece żarowe nie mają żadnego wpływu na osiągi silnika, ani jego pracę. Mają wpływ jedynie na odpalanie na zimnym. Pozdrawiam ..Peeter |
|
Data: 2009-04-16 08:27:17 | |
Autor: MichałG | |
eksploatacja diesli | |
mirror pisze:
ale moze autor postu nie wyszedl z prostego zalozenia zostaw te swiece! jak padną to wymienisz. 100kkm przezyją. Olej do dizla - tak jak w instrukcji. Pewnie co 10-15kkm. Jesli kupujesz Na dzień dobry wymien napęd wałka rozrzadu - jesli to pasek. W razie zerwania masz gwarantowane przemielenie zaworów, głowice zwykle tez tłoków.... skutki zanacznie gorsze niż w benzynie. Pozdrawiam Michał |
|
Data: 2009-04-16 12:31:01 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
eksploatacja diesli | |
mirror pisze:
pogadajmy jaka jest zwykle zywotnosc swiec w km ... Duża, i w ogóle nie przejmuj się - możesz nawet nie zauważyć, że padły. One tylko ułatwiają rozruch, zwłaszcza zimą, zaraz potem się wyłączają. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-04-15 22:44:47 | |
Autor: R2r | |
eksploatacja diesli | |
mirror pisze:
czy poza jedna roznica, ze silnik ma lancuch a nie pasek -To akurat żadna reguła - sam mam obecnie samochód z silnikiem Diesla mający pasek rozrządu a nie łańcuch... -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ |
|
Data: 2009-04-15 23:01:02 | |
Autor: Grejon | |
eksploatacja diesli | |
R2r pisze:
mirror pisze: A są benzyniaki mające łańcuch a nie pasek (np. SC 900) :) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2009-04-15 22:47:04 | |
Autor: Karolek | |
eksploatacja diesli | |
Użytkownik "mirror" <lipif@o2.pl> napisał w wiadomości news:gs5fh8$8ir$1achot.icm.edu.pl... przesiadam sie z autka benzynowego na dieselka - Wymienia sie tylko w przypadku stwierdzenia ich usterki. czy swiece dedykowane do Zalezy jaki silnik... raczej sa drozsze, ale nie koniecznie znacznie drozsze. No i to sa zupelnie inne swiece niz w benzynowym silniku... czy olej silnikowy wymienia Instrukcji do samochodu nie masz? Jak nie masz, to w ASO Ci powiedza co ile wymienia sie olej w danym silniku. Ogolnie mozesz przyjac ze co 10-15kkm czy oleje do diesli sa drozsze ? O tych samych paramaetrach sa zazwyczaj w tej samej cenie. na co powinienem zwrocic Na jego parametry i ewentualnie producenta. czy to prawda, ze turbinka Prawda. czy to, zeby Nie to nie mit, to tylko zalecenie, ktore troche przedluzy zycie silnika. Tylko pamietaj, ze chwile to chwile, a nie ze masz 5 min stac z uruchomionym silnikiem i czekac na nie wiadomo co. Karolek |
|
Data: 2009-04-15 22:54:49 | |
Autor: mirror | |
eksploatacja diesli | |
czy to, zeby czy to prawda, ze diesle sa bardziej zywotne niz benzyniaki ? z czego to wynika ? |
|
Data: 2009-04-15 23:15:41 | |
Autor: Karolek | |
eksploatacja diesli | |
Użytkownik "mirror" <lipif@o2.pl> napisał w wiadomości news:gs5hii$bl8$1achot.icm.edu.pl... czy to prawda, ze diesle sa bardziej zywotne niz benzyniaki ? I tak i nie, zalezy jaki silnik z jakim porownujesz. Jeden diesel przejedzie wiecej km inny mniej niz benzynowy. z czego to wynika ? Na dzien dzisiejszy to chyba juz nie wynika. Kiedys te silniki z racji zasady dzialania musialy miec mocniejsza konstrukcje niz benzynowe i przy tym osiagaly mniejsza moc niz silniki benzynowe co przekladalo sie na wyzsza zywotnosc. Karolek |
|
Data: 2009-04-16 07:23:09 | |
Autor: Agent | |
eksploatacja diesli | |
Użytkownik "Karolek" <dragnospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:gs5ir1$19ol$1news.mm.pl... Dokładnie. Dziś jeśli by się zastanowić to można by powiedzieć że przeciętne obroty np na trasie diesla są mniejsze o około 1000-1500 niż benzynówki a więc skoro mniej obrotów to mniej się zużywa. |
|
Data: 2009-04-16 08:35:06 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
eksploatacja diesli | |
Karolek pisze:
Na dzien dzisiejszy to chyba juz nie wynika. Beczka 200D i 54KM ;) potęga na drodze, ale kręcąca się milion kilometrów i więcej ;) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-04-15 22:59:43 | |
Autor: mirror | |
eksploatacja diesli | |
czy oleje do diesli sa drozsze ? przy oleju do benzyniakow odradzano mi oleje mineralne, zalecano syntetyki - czy przy dieslach to tez tak jest czy tez skoro silniki diesla sa rzekomo trwalsze mozna oszczedzic na syntetykach i lac oleje mineralne ? odradzano mi tez kupowanie olei polskich jako rzekomo bardziej zasiarczonych (nie wiem co to znaczy i czy to prawda - moze to tylko mit) - czy przy dieslach tez zachowuje to aktualnosc ? czy tez wystepuje ten sam problem, ze nie powinno sie zmieniac producenta i rodzaju raz zalanego oleju i stale lac ten sam ? czy zmiany oleju w dieslach moga powodowac efekty uboczne jak na benzyniakach ? |
|
Data: 2009-04-15 23:06:20 | |
Autor: Karolek | |
eksploatacja diesli | |
Użytkownik "mirror" <lipif@o2.pl> napisał w wiadomości news:gs5hro$c0p$1achot.icm.edu.pl...
Lepiej lac syntetyczny, nie ma roznicy czy benzynowy silnik czy diesla. odradzano mi tez kupowanie olei polskich jako rzekomo Jak faktycznie sa bardziej zasiarczone to prawda, ale moze to tylko mit, ze polskie takie zle sa. Ale co do jakosci oleju to jest tak samo wazna przy silnikach benzynowych jak i przy diesla. czy tez wystepuje ten sam problem, ze nie powinno sie A jakie to efekty uboczne mialby powodowac? To raczej mit, ktory dotyczy i benzynowych i diesla. Karolek |
|
Data: 2009-04-15 22:51:38 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
eksploatacja diesli | |
mirror pisze:
przesiadam sie z autka benzynowego na dieselka -Wieść gminna niesie, że łańcucha się nie wymienia. A potem płacz i zgrzytanie zębów. W normalnej eksploatacji nie ma znaczenia - auto nie hamuje po naciśnięciu prawego pedału ;). Inaczej sprawa wygląda przy serwisowaniu - pasek rozrządu się wymienia regularnie np. co 60 kkm lub co 120 - jak producent takiego silnika zaleca. Najczęściej przy okazji wymienia się np. pompę wody, rolki zwrotne i rolkę napinacza. Przy łańcuchu rozrządu - też się go wymienia oraz pompę wody i prowadnice łańcucha - nie wiem, jak z częstotliwościami - to zależy od konstrukcji. czy swieceŚwiece żarowe są zupełnie inne niż w silnikach benzynowych - wymienia się różnie - zazwyczaj jak pojawiają się problemy z rozruchem zimnego silnika. Cczasem w lecie ciężko powiedzieć, że któraś jest uszkodzona - problem ujawnia się dopiero przy niskich temperaturach. Same świece są droższe i czasem ich wymiana jest bardziej skomplikowana. czy olej silnikowy wymienia Olej w zasadzie częściej - ale to zależy jaki silnik masz na myśli. Wymiany mogą być np. co 7.5kkm lub co 40kkm. Generalnie im nowocześniejszy silnik tym rzadziej. na co powinienem zwrocicCo producent zalecił - a dokładnie olej MUSI spełniać wymagania danego producenta dotyczące składu, klasy lepkości itd... Jeśli auto ma służyć dłużej, to nie warto oszczędzać i testować na sobie jakieś nieznane marki oleju. czy to prawda, ze turbinka nie lubi zeby ja szybko wylaczac lub zeby mocnoTurbina podczas pracy obraca się naprawdę szybko (przy max obciążeniu silnika jej obroty wynoszą nawet 100.000 na minutę) Przy wyłączeniu silnika przestaje do jej łożysk dopływać olej pod ciśnieniem więc pojawia się dodatkowe tarcie prowadzące do zużywania się panewek turbiny. Czyli wyłączanie silnika natychmiast po ostrej jeździe zanim turbina zwolni skraca jej żywotność. Co do pracy zaraz po rozruchu - to nie ma takiej potrzeby. należy tylko pamiętać, żeby łagodnie jechać zanim silnik się nie rozgrzeje. -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha |
|
Data: 2009-04-15 23:06:35 | |
Autor: mirror | |
eksploatacja diesli | |
czy swiece Świece żarowe są zupełnie inne niż w silnikach benzynowych - wymienia czy liderzy w produkcji swiec zarowych to ci sami producenci co przy swiecach do benzyniakow np. NGK ? czy tez moze dla zarowych jakies inne firmy wioda prym ? macie swoich faworytow, co wygrywaja kazdej zimy ? nawet przy takich mrozach jak ostatnimi laty ? |
|
Data: 2009-04-16 07:26:30 | |
Autor: Agent | |
eksploatacja diesli | |
Użytkownik "mirror" <lipif@o2.pl> napisał w wiadomości news:gs5i8m$chj$1achot.icm.edu.pl... czy swiece czytałem już opinie kilku osób którzy zawiedli się na BOSCHu . Ja mam teraz Beru od ponad roku i jest ok. |
|
Data: 2009-04-16 08:39:26 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
eksploatacja diesli | |
mirror pisze:
czy liderzy w produkcji swiec zarowych to ci sami producenci co przy Chłopie - zaprzątasz sobie czaszkę zupełnie niepotrzebnymi rzeczami. Jak będziesz normalnie jeździł to może za 5 lat Ci któraś świeca padnie - napewno to zauważysz przy porannym rozruchu. W nowoczesnych silnikach świece zaczynają grzać gdzieś około 0 stopni na dworzu, do -10 powinieneś odpalić bez większych problemów nawet z niesprawnymi wszystkimi świecami (mam na myśli sprawny w miarę nowy silnik diesla). Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-04-16 13:15:30 | |
Autor: Wiesław | |
eksploatacja diesli | |
Kolego jeden mądry człek na stronie /www.a4-klub.pl napisał 10 przykazań dla diesla, myślę, że watro poczytać:
10 przykazań dla Diesla 1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie bedziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem. Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnim siedzeniu. 2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz. 3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora. Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz. 4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka. Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie. 5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmiarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże. Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast kobiałki pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc,smyku. Jeśli paliwo dobre tankujesz - wtedy dodatków nie potrzebujesz. 6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m 7) dbać o szczelnosć przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią.Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie. 8) filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni. Filtr powietrza gdy jest porwany , wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świezy był zawsze w klekocie. 9) pilnować bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą w silniku a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku". 10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej. Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał więcej wiele ... Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złota, ze wyprodukował mostrum, które zbudowane z aluminium i stali wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz. |
|
Data: 2009-04-17 10:10:48 | |
Autor: .Peeter | |
eksploatacja diesli | |
Użytkownik "mirror" napisał:
sa jakies istotne roznice w eksploatacji ? Jak dla mnie, w telegraficznym skrócie: 1. Nie pałować na zimnym (dotyczy to wszystkich silników, więc nic nowego) 2. Po ostrej jeździe odczekać 1-2 min, żeby trochę schłodzić turbosprężarkę (czyli identycznie jak w turbo benzynach, nic nowego) 3. Nie uprawiać PSJ, a jak się nie da, to przy pierwszej okazji na lepszej drodze dać w palnik :-) Świec nie tykać, póki się nie zepsują - zostało to już tutaj napisane. Olej wymieniać zgodnie z książką serwisową, wlać taki, jaki jest zalecany przez producenta auta, zazwyczaj jest to jakiś syntetyk. Diesel to nie żadne dziwadło, normalny silnik, tylko trochę klekocze i czasem sobie czarnego bączka puści. :-) Pozdrawiam ..Peeter |
|
Data: 2009-04-17 12:43:53 | |
Autor: Brzezi | |
eksploatacja diesli | |
pią, 17 kwi 2009 o 10:10 GMT, .Peeter napisał(a):
2. Po ostrej jeździe odczekać 1-2 min, z tym czasem nie trzeba przesadzac żeby trochę schłodzić turbosprężarkę Nie turbosprezarke, tylko sama turbine, torbosprezarka z jednej strony sie nagrzewa od spalin, to jest turbina, a sprezarka z drugiej strony chodzona jest powietrzem w ukladzie dolotowym Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2009-04-17 16:40:06 | |
Autor: .Peeter | |
eksploatacja diesli | |
Brzezi wrote:
Nie turbosprezarke, tylko sama turbine, torbosprezarka z jednej No tak, oczywiście masz rację, że nagrzewa się strona gorąca, ale to takie trochę na siłę czepialstwo, bo wiadomo o co chodzi. :-) -- Pozdrawiam __ |__)_ _|_ _ _ ..| (-(-|_(-| |
|