Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   eksploatacja diesli

eksploatacja diesli

Data: 2009-04-15 22:19:58
Autor: mirror
eksploatacja diesli
przesiadam sie z autka benzynowego na dieselka -
czy poza jedna roznica, ze silnik ma lancuch a nie pasek -
sa jakies istotne roznice w eksploatacji ? czy swiece
wymienia sie czesciej czy rzadziej niz w silnikach
benzynowych ? co ile ? czy swiece dedykowane do
diesli  sa znacznie drozsze ? czy olej silnikowy wymienia
sie rzadziej czy czesciej niz w benzyniakach ? co ile ?
czy oleje do diesli sa drozsze ? na co powinienem zwrocic
uwage wybierajac olej ? czy to prawda, ze turbinka
nie lubi zeby ja szybko wylaczac lub zeby mocno
dociskac gazu zaraz po odpaleniu ? czy to, zeby
chwile po starcie i chwile przed wylaczeniem silnika
diesel popracowal na jalowym biegu to jest jakis
mit oparty na funkcjonowaniu starych silnikow diesla ?
jesli pytam o cos co jest gdzies opisane to dajcie linke plz.

thx.

Data: 2009-04-15 22:25:37
Autor: woj
eksploatacja diesli

 czy swiece
wymienia sie czesciej czy rzadziej niz w silnikach
benzynowych ? co ile ? czy swiece dedykowane do
diesli  sa znacznie drozsze ?

Taaa...  Świece do diesli są znacznie droższe...

Data: 2009-04-15 22:32:28
Autor: Kuba \(aka cita\)
eksploatacja diesli
mirror wydusił z siebie te słowy:

przesiadam sie z autka benzynowego na dieselka -
czy poza jedna roznica, ze silnik ma lancuch a nie pasek -
sa jakies istotne roznice w eksploatacji ?

nie

 czy swiece
wymienia sie czesciej czy rzadziej niz w silnikach
benzynowych ? co ile ? czy swiece dedykowane do
diesli  sa znacznie drozsze ?

są droższe, bo mają mało wspólnego ze swiacami w benzyniakach.
Wymienia sie jak sie zepsują.

czy olej silnikowy wymienia
sie rzadziej czy czesciej niz w benzyniakach ? co ile ?
czy oleje do diesli sa drozsze ? na co powinienem zwrocic
uwage wybierajac olej ?

wymienia sie tak jak producent zaleca
cena jest taka sama
wybierz taki jak zaleca producent

czy to prawda, ze turbinka
nie lubi zeby ja szybko wylaczac lub zeby mocno
dociskac gazu zaraz po odpaleniu ?

turbina nie lubi, jak sie ostrogrzeje, nagle zatrzymuje i wyłącza silnik. W każdej innej sytuacji postępujesz tak jak w benzynie
Dociskania gazu po odpaleniu nie lubi _żaden_ silnik.

czy to, zeby
chwile po starcie i chwile przed wylaczeniem silnika
diesel popracowal na jalowym biegu to jest jakis
mit oparty na funkcjonowaniu starych silnikow diesla ?
jesli pytam o cos co jest gdzies opisane to dajcie linke plz.


Odpalasz i jedziesz - dokladnie tak jak benzyną.
Nie wciskasz gazu na maksa po odpaleniu tak jak benzyną
Przed wyłączeniem silnika diesla pozwalasz mu pochodzic chwile na biegu jałowym _tylko_ jesli ostro grzałes i nagle sie zatrzymałeś i chcesz wyłaczyć silnik.
Jesli jedziesz normalnie, nawet szybko, ale bez szaleństwa .. dojeżdzasz gdzie trzeba, parkujesz. gasisz idziesz w cholere.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-04-15 22:38:19
Autor: icek2
eksploatacja diesli
mirror pisze:
przesiadam sie z autka benzynowego na dieselka -
czy poza jedna roznica, ze silnik ma lancuch a nie pasek -
a skad wiesz ze łancuch :)
maiałem kilka aut z silnikiem diesla
ale w tym dopiero mam łańcuch :)


sa jakies istotne roznice w eksploatacji ? czy swiece
wymienia sie czesciej czy rzadziej niz w silnikach
benzynowych ? co ile ? czy swiece dedykowane do
diesli  sa znacznie drozsze ? czy olej silnikowy wymienia
sie rzadziej czy czesciej niz w benzyniakach ? co ile ?
czy oleje do diesli sa drozsze ? na co powinienem zwrocic
uwage wybierajac olej ? czy to prawda, ze turbinka
olej taki jak zaleca producent :)

turbina żadna nie lubi by ją wyłączać po pałowaniu ostrym - od razu
jak do garażu/parking dowleczesz się spokojnie to będzie ok

nie lubi zeby ja szybko wylaczac lub zeby mocno
dociskac gazu zaraz po odpaleniu ? czy to, zeby
chwile po starcie i chwile przed wylaczeniem silnika
diesel popracowal na jalowym biegu to jest jakis
mit oparty na funkcjonowaniu starych silnikow diesla ?
pierwszy o tym słysze :)

ba, auto z silnikiem diesla ma większa sprawność niz benzyniak
wiec raczej kolejny mit



--
pozdros
icek

Data: 2009-04-15 22:44:18
Autor: Piotrek
eksploatacja diesli
a skad wiesz ze łancuch :)
maiałem kilka aut z silnikiem diesla
ale w tym dopiero mam łańcuch :)

tak jak i z benzynowymi silnikami nigdy nic nie wiadomo :)
moze byc lancuch moze byc i pasek(ja wiekszosc benzyniakow mialem z lancuchem :)

ale moze autor postu nie wyszedl z prostego zalozenia
benzyna=pasek a diesel=lancuch :)
moze akuat wie co siedzi pod maska

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-04-15 22:49:21
Autor: mirror
eksploatacja diesli

ale moze autor postu nie wyszedl z prostego zalozenia
benzyna=pasek a diesel=lancuch :)
moze akuat wie co siedzi pod maska

dokladnie - zostawmy ten watek, bo jest oczywisty -
sa benzyniaki z lancuchami i pewnie diesle z paskami tez ...

pogadajmy jaka jest zwykle zywotnosc swiec w km ...
co ile srednio wymienia sie olej i inne tego typu uzyteczne
wskazowki dla dieslowego zoltodzioba ///

Data: 2009-04-16 07:19:56
Autor: Agent
eksploatacja diesli

Użytkownik "mirror" <lipif@o2.pl> napisał w wiadomości news:gs5h8b$b4f$1achot.icm.edu.pl...

ale moze autor postu nie wyszedl z prostego zalozenia
benzyna=pasek a diesel=lancuch :)
moze akuat wie co siedzi pod maska

dokladnie - zostawmy ten watek, bo jest oczywisty -
sa benzyniaki z lancuchami i pewnie diesle z paskami tez ...

pogadajmy jaka jest zwykle zywotnosc swiec w km ...
co ile srednio wymienia sie olej i inne tego typu uzyteczne
wskazowki dla dieslowego zoltodzioba ///

żywotnośc swiec zalezy od marki świec tego ile razy go zapalasz i gasisz i pewnie jeszcze pary rzeczy. W moim producent zalecał wymiane po 120 tys. Nie wymieniłem i przy 130 padły 3 (albo juz były latem padnięte i zimą się dopiero uwidoczniło) ale i tak zapalał :)

Data: 2009-04-16 07:56:44
Autor: mirror
eksploatacja diesli
pogadajmy jaka jest zwykle zywotnosc swiec w km ...
co ile srednio wymienia sie olej i inne tego typu uzyteczne
wskazowki dla dieslowego zoltodzioba ///

żywotnośc swiec zalezy od marki świec tego ile razy go zapalasz i
gasisz i pewnie jeszcze pary rzeczy. W moim producent zalecał wymiane
po 120 tys. Nie wymieniłem i przy 130 padły 3 (albo juz były latem
padnięte i zimą się dopiero uwidoczniło) ale i tak zapalał :)

a swiece DuraSpeed lub DuraTerm ktos z was uzywal ? to jest
jakis marketingowy bajer czy rzeczywiscie sa lepsze ? jesli tak
to ktore wybrac dla dieselka, ktory zawsze stoi i odpala na zewnatrz ?

Data: 2009-04-16 08:09:43
Autor: Seba
eksploatacja diesli
Dnia Thu, 16 Apr 2009 07:56:44 +0200, mirror napisał(a):

a swiece DuraSpeed lub DuraTerm ktos z was uzywal ? to jest
jakis marketingowy bajer czy rzeczywiscie sa lepsze ? jesli tak
to ktore wybrac dla dieselka, ktory zawsze stoi i odpala na zewnatrz ?

Piszesz, że masz nowy silnik - już chcesz wymieniać świece?
A wracając do pytania - kupujesz takie jak zaleca producent, znanej
firmy (Beru, Champion, itd.) - to się tak rzadko psuje, że nie warto
sobie zanadto zawracać tym głowy.

--
Pozdrawiam
Sebastian S.

Data: 2009-04-16 08:25:37
Autor: .Peeter
eksploatacja diesli
Użytkownik "Seba" napisał:
A wracając do pytania - kupujesz takie jak zaleca producent, znanej
firmy (Beru, Champion, itd.) - to się tak rzadko psuje, że nie warto
sobie zanadto zawracać tym głowy.

Dokładnie. I w przeciwieństwie do silników benzynowych, świece żarowe
nie mają żadnego wpływu na osiągi silnika, ani jego pracę. Mają wpływ
jedynie na odpalanie na zimnym.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-04-16 08:27:17
Autor: MichałG
eksploatacja diesli
mirror pisze:
ale moze autor postu nie wyszedl z prostego zalozenia
benzyna=pasek a diesel=lancuch :)
moze akuat wie co siedzi pod maska

dokladnie - zostawmy ten watek, bo jest oczywisty -
sa benzyniaki z lancuchami i pewnie diesle z paskami tez ...

pogadajmy jaka jest zwykle zywotnosc swiec w km ...
co ile srednio wymienia sie olej i inne tego typu uzyteczne
wskazowki dla dieslowego zoltodzioba ///

zostaw te swiece! jak padną to wymienisz. 100kkm przezyją.
Olej do dizla - tak jak w instrukcji. Pewnie co 10-15kkm.
Jesli kupujesz
Na dzień dobry wymien napęd wałka rozrzadu - jesli to pasek.
W razie zerwania masz gwarantowane przemielenie zaworów, głowice zwykle tez tłoków.... skutki zanacznie gorsze niż w benzynie.

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-04-16 12:31:01
Autor: Jakub Witkowski
eksploatacja diesli
mirror pisze:

pogadajmy jaka jest zwykle zywotnosc swiec w km ...

Duża, i w ogóle nie przejmuj się - możesz nawet nie zauważyć, że padły.
One tylko ułatwiają rozruch, zwłaszcza zimą, zaraz potem się wyłączają.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2009-04-15 22:44:47
Autor: R2r
eksploatacja diesli
mirror pisze:
czy poza jedna roznica, ze silnik ma lancuch a nie pasek -
To akurat żadna reguła - sam mam obecnie samochód z silnikiem Diesla mający pasek rozrządu a nie łańcuch...

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

Data: 2009-04-15 23:01:02
Autor: Grejon
eksploatacja diesli
R2r pisze:
mirror pisze:
czy poza jedna roznica, ze silnik ma lancuch a nie pasek -
To akurat żadna reguła - sam mam obecnie samochód z silnikiem Diesla mający pasek rozrządu a nie łańcuch...

A są benzyniaki mające łańcuch a nie pasek (np. SC 900) :)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-04-15 22:47:04
Autor: Karolek
eksploatacja diesli

Użytkownik "mirror" <lipif@o2.pl> napisał w wiadomości news:gs5fh8$8ir$1achot.icm.edu.pl...
przesiadam sie z autka benzynowego na dieselka -
czy poza jedna roznica, ze silnik ma lancuch a nie pasek -
sa jakies istotne roznice w eksploatacji ? czy swiece
wymienia sie czesciej czy rzadziej niz w silnikach
benzynowych ? co ile ?

Wymienia sie tylko w przypadku stwierdzenia ich usterki.

czy swiece dedykowane do
diesli  sa znacznie drozsze ?

Zalezy jaki silnik... raczej sa drozsze, ale nie koniecznie znacznie drozsze.
No i to sa zupelnie inne swiece niz w benzynowym silniku...

czy olej silnikowy wymienia
sie rzadziej czy czesciej niz w benzyniakach ? co ile ?

Instrukcji do samochodu nie masz?
Jak nie masz, to w ASO Ci powiedza co ile wymienia sie olej w danym silniku.
Ogolnie mozesz przyjac ze co 10-15kkm

czy oleje do diesli sa drozsze ?

O tych samych paramaetrach sa zazwyczaj w tej samej cenie.

na co powinienem zwrocic
uwage wybierajac olej ?

Na jego parametry i ewentualnie producenta.

czy to prawda, ze turbinka
nie lubi zeby ja szybko wylaczac lub zeby mocno
dociskac gazu zaraz po odpaleniu ?

Prawda.

czy to, zeby
chwile po starcie i chwile przed wylaczeniem silnika
diesel popracowal na jalowym biegu to jest jakis
mit oparty na funkcjonowaniu starych silnikow diesla ?

Nie to nie mit, to tylko zalecenie, ktore troche przedluzy zycie silnika.
Tylko pamietaj, ze chwile to chwile, a nie ze masz 5 min stac z uruchomionym silnikiem i czekac na nie wiadomo co.






Karolek

Data: 2009-04-15 22:54:49
Autor: mirror
eksploatacja diesli
czy to, zeby
chwile po starcie i chwile przed wylaczeniem silnika
diesel popracowal na jalowym biegu to jest jakis
mit oparty na funkcjonowaniu starych silnikow diesla ?

Nie to nie mit, to tylko zalecenie, ktore troche przedluzy zycie
silnika. Tylko pamietaj, ze chwile to chwile, a nie ze masz 5 min
stac z uruchomionym silnikiem i czekac na nie wiadomo co.

czy to prawda, ze diesle sa bardziej zywotne niz benzyniaki ?
z czego to wynika ?

Data: 2009-04-15 23:15:41
Autor: Karolek
eksploatacja diesli

Użytkownik "mirror" <lipif@o2.pl> napisał w wiadomości news:gs5hii$bl8$1achot.icm.edu.pl...

czy to prawda, ze diesle sa bardziej zywotne niz benzyniaki ?

I tak i nie, zalezy jaki silnik z jakim porownujesz.
Jeden diesel przejedzie wiecej km inny mniej niz benzynowy.

z czego to wynika ?

Na dzien dzisiejszy to chyba juz nie wynika.
Kiedys te silniki z racji zasady dzialania musialy miec mocniejsza konstrukcje niz benzynowe i przy tym osiagaly mniejsza moc niz silniki benzynowe co przekladalo sie na wyzsza zywotnosc.






Karolek

Data: 2009-04-16 07:23:09
Autor: Agent
eksploatacja diesli

Użytkownik "Karolek" <dragnospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:gs5ir1$19ol$1news.mm.pl...

Użytkownik "mirror" <lipif@o2.pl> napisał w wiadomości news:gs5hii$bl8$1achot.icm.edu.pl...

czy to prawda, ze diesle sa bardziej zywotne niz benzyniaki ?

I tak i nie, zalezy jaki silnik z jakim porownujesz.
Jeden diesel przejedzie wiecej km inny mniej niz benzynowy.

z czego to wynika ?

Na dzien dzisiejszy to chyba juz nie wynika.
Kiedys te silniki z racji zasady dzialania musialy miec mocniejsza konstrukcje niz benzynowe i przy tym osiagaly mniejsza moc niz silniki benzynowe co przekladalo sie na wyzsza zywotnosc.

Dokładnie. Dziś jeśli by się zastanowić to można by powiedzieć że przeciętne obroty np na trasie diesla są mniejsze o około 1000-1500 niż benzynówki a więc skoro mniej obrotów to mniej się zużywa.

Data: 2009-04-16 08:35:06
Autor: Czarek Daniluk
eksploatacja diesli
Karolek pisze:

Na dzien dzisiejszy to chyba juz nie wynika.
Kiedys te silniki z racji zasady dzialania musialy miec mocniejsza konstrukcje niz benzynowe i przy tym osiagaly mniejsza moc niz silniki benzynowe co przekladalo sie na wyzsza zywotnosc.

Beczka 200D i 54KM ;) potęga na drodze, ale kręcąca się milion kilometrów i więcej ;)

Pozdrawiam !!

Data: 2009-04-15 22:59:43
Autor: mirror
eksploatacja diesli
czy oleje do diesli sa drozsze ?

O tych samych paramaetrach sa zazwyczaj w tej samej cenie.

na co powinienem zwrocic
uwage wybierajac olej ?

Na jego parametry i ewentualnie producenta.

przy oleju do benzyniakow odradzano mi oleje mineralne,
zalecano syntetyki - czy przy dieslach to tez tak jest czy
tez skoro silniki diesla sa rzekomo trwalsze mozna oszczedzic
na syntetykach i lac oleje mineralne ?

odradzano mi tez kupowanie olei polskich jako rzekomo
bardziej zasiarczonych (nie wiem co to znaczy i czy to prawda
- moze to tylko mit) - czy przy dieslach tez zachowuje to
aktualnosc ?

czy tez wystepuje ten sam problem, ze nie powinno sie
zmieniac producenta i rodzaju raz zalanego oleju i stale
lac ten sam ? czy zmiany oleju w dieslach moga powodowac
efekty uboczne jak na benzyniakach ?

Data: 2009-04-15 23:06:20
Autor: Karolek
eksploatacja diesli

Użytkownik "mirror" <lipif@o2.pl> napisał w wiadomości news:gs5hro$c0p$1achot.icm.edu.pl...


Na jego parametry i ewentualnie producenta.

przy oleju do benzyniakow odradzano mi oleje mineralne,
zalecano syntetyki - czy przy dieslach to tez tak jest czy
tez skoro silniki diesla sa rzekomo trwalsze mozna oszczedzic
na syntetykach i lac oleje mineralne ?


Lepiej lac syntetyczny, nie ma roznicy czy benzynowy silnik czy diesla.

odradzano mi tez kupowanie olei polskich jako rzekomo
bardziej zasiarczonych (nie wiem co to znaczy i czy to prawda
- moze to tylko mit) - czy przy dieslach tez zachowuje to
aktualnosc ?


Jak faktycznie sa bardziej zasiarczone to prawda, ale moze to tylko mit, ze polskie takie zle sa.
Ale co do jakosci oleju to jest tak samo wazna przy silnikach benzynowych jak i przy diesla.

czy tez wystepuje ten sam problem, ze nie powinno sie
zmieniac producenta i rodzaju raz zalanego oleju i stale
lac ten sam ? czy zmiany oleju w dieslach moga powodowac
efekty uboczne jak na benzyniakach ?

A jakie to efekty uboczne mialby powodowac?
To raczej mit, ktory dotyczy i benzynowych i diesla.





Karolek

Data: 2009-04-15 22:51:38
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
eksploatacja diesli
mirror pisze:
przesiadam sie z autka benzynowego na dieselka -
czy poza jedna roznica, ze silnik ma lancuch a nie pasek -
sa jakies istotne roznice w eksploatacji ?
Wieść gminna niesie, że łańcucha się nie wymienia.
A potem płacz i zgrzytanie zębów.
W normalnej eksploatacji nie ma znaczenia - auto nie hamuje po naciśnięciu prawego pedału ;). Inaczej sprawa wygląda przy serwisowaniu
- pasek rozrządu się wymienia regularnie np. co 60 kkm lub co 120 - jak producent takiego silnika zaleca. Najczęściej przy okazji wymienia się np. pompę wody, rolki zwrotne i rolkę napinacza.
Przy łańcuchu rozrządu - też się go wymienia oraz pompę wody i prowadnice łańcucha - nie wiem, jak z częstotliwościami - to zależy od konstrukcji.

czy swiece
wymienia sie czesciej czy rzadziej niz w silnikach
benzynowych ? co ile ? czy swiece dedykowane do
diesli  sa znacznie drozsze ?
Świece żarowe są zupełnie inne niż w silnikach benzynowych - wymienia się różnie - zazwyczaj jak pojawiają się problemy z rozruchem zimnego silnika. Cczasem w lecie ciężko powiedzieć, że któraś jest uszkodzona - problem ujawnia się dopiero przy niskich temperaturach. Same świece są droższe i czasem ich wymiana jest bardziej skomplikowana.

czy olej silnikowy wymienia
sie rzadziej czy czesciej niz w benzyniakach ? co ile ?
czy oleje do diesli sa drozsze ?

Olej w zasadzie częściej - ale to zależy jaki silnik masz na myśli. Wymiany mogą być np. co 7.5kkm lub co 40kkm.
Generalnie im nowocześniejszy silnik tym rzadziej.

na co powinienem zwrocic
uwage wybierajac olej ?
Co producent zalecił - a dokładnie olej MUSI spełniać wymagania danego producenta dotyczące składu, klasy lepkości itd... Jeśli auto ma służyć dłużej, to nie warto oszczędzać i testować na sobie jakieś nieznane marki oleju.

  czy to prawda, ze turbinka
nie lubi zeby ja szybko wylaczac lub zeby mocno
dociskac gazu zaraz po odpaleniu ? czy to, zeby
chwile po starcie i chwile przed wylaczeniem silnika
diesel popracowal na jalowym biegu to jest jakis
mit oparty na funkcjonowaniu starych silnikow diesla ?
Turbina podczas pracy obraca się naprawdę szybko (przy max obciążeniu silnika jej obroty wynoszą nawet 100.000 na minutę) Przy wyłączeniu silnika przestaje do jej łożysk dopływać olej pod ciśnieniem więc pojawia się dodatkowe tarcie prowadzące do zużywania się panewek turbiny. Czyli wyłączanie silnika natychmiast po ostrej jeździe zanim turbina zwolni skraca jej żywotność.
Co do pracy zaraz po rozruchu - to nie ma takiej potrzeby. należy tylko pamiętać, żeby łagodnie jechać zanim silnik się nie rozgrzeje.

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

Data: 2009-04-15 23:06:35
Autor: mirror
eksploatacja diesli
czy swiece
wymienia sie czesciej czy rzadziej niz w silnikach
benzynowych ? co ile ? czy swiece dedykowane do
diesli  sa znacznie drozsze ?

Świece żarowe są zupełnie inne niż w silnikach benzynowych - wymienia
się różnie - zazwyczaj jak pojawiają się problemy z rozruchem zimnego
silnika. Cczasem w lecie ciężko powiedzieć, że któraś jest uszkodzona
- problem ujawnia się dopiero przy niskich temperaturach. Same świece
są droższe i czasem ich wymiana jest bardziej skomplikowana.

czy liderzy w produkcji swiec zarowych to ci sami producenci co przy
swiecach do benzyniakow np. NGK ? czy tez moze dla zarowych
jakies inne firmy wioda prym ? macie swoich faworytow, co wygrywaja
kazdej zimy ? nawet przy takich mrozach jak ostatnimi laty ?

Data: 2009-04-16 07:26:30
Autor: Agent
eksploatacja diesli

Użytkownik "mirror" <lipif@o2.pl> napisał w wiadomości news:gs5i8m$chj$1achot.icm.edu.pl...
czy swiece
wymienia sie czesciej czy rzadziej niz w silnikach
benzynowych ? co ile ? czy swiece dedykowane do
diesli  sa znacznie drozsze ?

Świece żarowe są zupełnie inne niż w silnikach benzynowych - wymienia
się różnie - zazwyczaj jak pojawiają się problemy z rozruchem zimnego
silnika. Cczasem w lecie ciężko powiedzieć, że któraś jest uszkodzona
- problem ujawnia się dopiero przy niskich temperaturach. Same świece
są droższe i czasem ich wymiana jest bardziej skomplikowana.

czy liderzy w produkcji swiec zarowych to ci sami producenci co przy
swiecach do benzyniakow np. NGK ? czy tez moze dla zarowych
jakies inne firmy wioda prym ? macie swoich faworytow, co wygrywaja
kazdej zimy ? nawet przy takich mrozach jak ostatnimi laty ?

czytałem już opinie kilku osób którzy zawiedli się na BOSCHu . Ja mam teraz Beru od ponad roku i jest ok.

Data: 2009-04-16 08:39:26
Autor: Czarek Daniluk
eksploatacja diesli
mirror pisze:

czy liderzy w produkcji swiec zarowych to ci sami producenci co przy
swiecach do benzyniakow np. NGK ? czy tez moze dla zarowych
jakies inne firmy wioda prym ? macie swoich faworytow, co wygrywaja
kazdej zimy ? nawet przy takich mrozach jak ostatnimi laty ?

Chłopie - zaprzątasz sobie czaszkę zupełnie niepotrzebnymi rzeczami.
Jak będziesz normalnie jeździł to może za 5 lat Ci któraś świeca padnie - napewno to zauważysz przy porannym rozruchu.
W nowoczesnych silnikach świece zaczynają grzać gdzieś około 0 stopni na dworzu, do -10 powinieneś odpalić bez większych problemów nawet z niesprawnymi wszystkimi świecami (mam na myśli sprawny w miarę nowy silnik diesla).

Pozdrawiam !!

Data: 2009-04-16 13:15:30
Autor: Wiesław
eksploatacja diesli
Kolego jeden mądry człek na stronie /www.a4-klub.pl napisał 10 przykazań dla diesla, myślę, że watro poczytać:


10 przykazań dla Diesla

1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie bedziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem.
Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnim siedzeniu.
2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz.
3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.
Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.
4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka.
Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.
5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmiarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże.
Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast kobiałki pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc,smyku.
Jeśli paliwo dobre tankujesz - wtedy dodatków nie potrzebujesz.
6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m
7) dbać o szczelnosć przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią.Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie.
8) filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni.
Filtr powietrza gdy jest porwany , wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świezy był zawsze w klekocie.
9) pilnować bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą w silniku a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku".
10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej.

Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał więcej wiele ...
Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złota, ze wyprodukował mostrum, które zbudowane z aluminium i stali wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj
Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz.

Data: 2009-04-17 10:10:48
Autor: .Peeter
eksploatacja diesli
Użytkownik "mirror" napisał:
sa jakies istotne roznice w eksploatacji ?

Jak dla mnie, w telegraficznym skrócie:
1. Nie pałować na zimnym (dotyczy to wszystkich silników, więc nic nowego)
2. Po ostrej jeździe odczekać 1-2 min, żeby trochę schłodzić turbosprężarkę
    (czyli identycznie jak w turbo benzynach, nic nowego)
3. Nie uprawiać PSJ, a jak się nie da, to przy pierwszej okazji na lepszej
    drodze dać w palnik :-)

Świec nie tykać, póki się nie zepsują - zostało to już tutaj napisane.
Olej wymieniać zgodnie z książką serwisową, wlać taki, jaki jest zalecany
przez producenta auta, zazwyczaj jest to jakiś syntetyk.

Diesel to nie żadne dziwadło, normalny silnik, tylko trochę klekocze
i czasem sobie czarnego bączka puści. :-)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-04-17 12:43:53
Autor: Brzezi
eksploatacja diesli
pią, 17 kwi 2009 o 10:10 GMT, .Peeter napisał(a):

2. Po ostrej jeździe odczekać 1-2 min,

z tym czasem nie trzeba przesadzac

żeby trochę schłodzić turbosprężarkę

Nie turbosprezarke, tylko sama turbine, torbosprezarka z jednej strony sie
nagrzewa od spalin, to jest turbina, a sprezarka z drugiej strony chodzona
jest powietrzem w ukladzie dolotowym


Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-04-17 16:40:06
Autor: .Peeter
eksploatacja diesli
Brzezi wrote:
Nie turbosprezarke, tylko sama turbine, torbosprezarka z jednej
strony sie nagrzewa od spalin, to jest turbina, a sprezarka z drugiej
strony chodzona jest powietrzem w ukladzie dolotowym

No tak, oczywiście masz rację, że nagrzewa się strona gorąca,
ale to takie trochę na siłę czepialstwo, bo wiadomo o co chodzi. :-)

--
Pozdrawiam
  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

eksploatacja diesli

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona