Data: 2011-08-30 00:05:39 | |
Autor: megrims | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabija,artykul.html
"Jak ktoś ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepszą kondycję i jest bardziej wydajny. Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w sposób "babciny" nie są tak dobrze docierane jak samochód bardziej dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich obrotach. Samochody, które są "dynamiczniej jeżdżone", są lepiej dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne" No to od jutra katuje auto. |
|
Data: 2011-08-29 23:21:38 | |
Autor: kamil | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
On 29/08/2011 23:05, megrims wrote:
http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabija,artykul.html Ja od dawna używam tylko 1 biegu w mie¶cie i max 3 w trasie. -- Pozdrawiam, Kamil |
|
Data: 2011-08-29 23:40:09 | |
Autor: G Nowak | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
On 29/08/2011 23:21, kamil wrote:
On 29/08/2011 23:05, megrims wrote: LMFAO. Przypomnial mi sie znajomy, ktory nie wiedzial, do czego sluyzy bieg "6". Zaczal go uzywac dopiero, pod dokladniejszym objasnieniu sprawy ;) -- Pozdr G |
|
Data: 2011-08-30 01:21:31 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Użytkownik "G Nowak" "Jak kto¶ ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepsz± kondycję i jest Ta? To może podziel się t± magiczn± wiedz±, również chętnie się dowiem do czego służy 6 bieg :) |
|
Data: 2011-08-30 06:40:59 | |
Autor: Lukasz | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Użytkownik "Przemysław Czaja" <przempo@poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:j3h6vq$pr3$1mx1.internetia.pl...
Ta? To może podziel się t± magiczn± wiedz±, również chętnie się dowiem do czego służy 6 bieg :) moim zdaniem służy do tego żeby się dobrze na pi±tce rozpędzić i wtedy go wrzucić (np przy 160km/h), ale niektórym kojarzy się tylko z ekodrajwingiem -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2011-08-30 08:38:43 | |
Autor: gzk | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
moim zdaniem służy do tego żeby się dobrze na pi±tce rozpędzić i wtedy go No tacy też s±... |
|
Data: 2011-08-30 08:52:46 | |
Autor: PM | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
o dziwo na lekcjach ekodrivingu (były takie za darmoszkę w Poznaniu - tak się przejada unijne dotacje a coo)Ta? To może podziel się t± magiczn± wiedz±, również chętnie się dowiem do czego służy 6 bieg :) to radzili jazdę dynamiczn±, mocne wciskanie gazu i wyższe obroty -tak słyszałem od uczestnika. |
|
Data: 2011-08-30 09:15:12 | |
Autor: Vlad The Ripper | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Nie o dziwo, tylko jedna z 2 podstawowych technik. Rozpędzić się dynamicznie do porz±danej prędko¶ci i utrzymywać j± możliwie długo, na obrotach, gdzie jest niedaleko do max momentu. Druga to hamowanie silnikiem na biegu, nie toczenie się na luzie, ani ze wci¶nietym sprzęgłem. Sprawdzaj± się w zasadzie w każdym aucie. Mogę też potwierdzić swoimi obserwacjami.o dziwo na lekcjach ekodrivingu (były takie za darmoszkę w Poznaniu - tak się przejada unijne dotacje a coo) Kapelusznicza jazda to nie ekodrajwing. :D |
|
Data: 2011-08-30 09:29:20 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Użytkownik "Vlad The Ripper" o dziwo na lekcjach ekodrivingu (były takie za darmoszkę w Poznaniu - tak się przejada unijne dotacje a coo)Nie o dziwo, tylko jedna z 2 podstawowych technik. Rozpędzić się dynamicznie do porz±danej prędko¶ci i utrzymywać j± możliwie długo, na obrotach, gdzie jest niedaleko do max momentu. Druga to hamowanie silnikiem na biegu, nie toczenie się na luzie, ani ze wci¶nietym sprzęgłem. Sprawdzaj± się w zasadzie w każdym aucie. Mogę też potwierdzić swoimi obserwacjami. To jak to się dzieje, że jad±c 90km/h na 5 biegu (co¶ ok 1,5krpm) ¶rednie spalanie mam poniżej 4 litrów a jad±c ok 130km/h (ok 2,5krpm) spalanie ¶rednie skacze do 4,7-5l/100km. Max moment w moim silniczku w zakresie 2100-2700rpm? |
|
Data: 2011-08-30 00:47:41 | |
Autor: WS | |
ekodrajwing jest be... | |
On 30 Sie, 09:29, "Przemysław Czaja" <prze...@poczta.fm> wrote:
To jak to się dzieje, że jad±c 90km/h na 5 biegu (co¶ ok 1,5krpm) wiekszy opor powietrza... WS PS. i sprzeglo sie slizga, bo jesli przy 90 jest 1.5krpm to przy 130 powinno byc 2.16 rpm :) :) :) :) |
|
Data: 2011-08-30 09:59:20 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
ekodrajwing jest be... | |
Użytkownik "WS" : To jak to się dzieje, że jad±c 90km/h na 5 biegu (co¶ ok 1,5krpm) wiekszy opor powietrza... WS PS. i sprzeglo sie slizga, bo jesli przy 90 jest 1.5krpm to przy 130 Hiahia :) przyznam, że nieco strzeliłem te rpm-y - ale sprawdzę dokładnie i pozwole sobie wstawić wyniki, bo być może rzeczywi¶cie się slizga :) |
|
Data: 2011-09-01 13:04:25 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
ekodrajwing jest be... | |
Użytkownik "WS" : wiekszy opor powietrza... nic się nie ¶lizga Przy 90km/h - 1700-1800 rpm Przy 130km/h - 2500 - 2600 rpm słabo mam wyskalowany obrotomierz dlatego prędko¶ci z zakresu |
|
Data: 2011-08-30 09:53:36 | |
Autor: elmer radi radisson | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
On 2011-08-30 09:29, Przemysław Czaja wrote:
To jak to się dzieje, że jad±c 90km/h na 5 biegu (co¶ ok 1,5krpm) Przy tej predkosci wypada nie bagatelizowac juz dosc wyraznego wplywu oporu powietrza. Miedzy tymi predkosciami jest w nim znaczaca roznica. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2011-08-30 18:12:53 | |
Autor: scobowski | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 2011-08-30 09:53, elmer radi radisson pisze:
On 2011-08-30 09:29, Przemysław Czaja wrote:temże bardziej, że rzeczony ro¶nie +- do kwadratu z przyrostem prędko¶ci |
|
Data: 2011-08-31 13:18:49 | |
Autor: J.F | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Użytkownik "scobowski" napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j3j29j$lvt$1@mx1.internetia.pl...
To jak to się dzieje, że jad±c 90km/h na 5 biegu (co¶ ok 1,5krpm)Przy tej predkosci wypada nie bagatelizowac juz dosc wyraznego wplywu W tym zakresie najwyrazniej nie, albo jest duzy udzial oporow innych. Bo inaczej nie skonczyloby sie na 5, tylko na 8/100. Ewentualnie .. przy 90 sprawnosc silnika jest wyraznie gorsza, i dlatego pali 4 a nie 2.5 :-) J. |
|
Data: 2011-08-30 09:29:30 | |
Autor: komar | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 2011-08-30 09:15, Vlad The Ripper pisze:
Nie o dziwo, tylko jedna z 2 podstawowych technik. Rozpędzić się dynamicznie do porządanejo dziwo na lekcjach ekodrivingu (były takie za darmoszkę w Poznaniu - tak się przejada utrzymywać - owszem - ale najniższe możliwe. Trzymanie wysokich obrotów (nawet niektóre diesle mają max moment powyżej 3000rpm) to właśnie coś odwrotnego niż ekodriving. Na czas przyśpieszania redukcja, jazda ze stałą prędkością - najwyższy możliwy bieg, najniższe obroty. |
|
Data: 2011-08-30 10:55:57 | |
Autor: Michał Baszyński | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 2011-08-30 09:29, komar pisze:
utrzymywać - owszem - ale najniższe możliwe. Trzymanie wysokich obrotów dokładnie. Mój diesel ma max momentu (płaska krzywa) pomiędzy 3200 - 4600 obr/min. A poniżej 2500 obr/min nie idzie, bo go EGR dusi. I jak tu jeździć? ;-) -- Pozdr. Michał |
|
Data: 2011-08-30 11:40:17 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 2011-08-30 10:55, Michał Baszyński pisze:
W dniu 2011-08-30 09:29, komar pisze: Co to za diesel? -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2011-08-30 15:33:39 | |
Autor: Michał Baszyński | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 2011-08-30 11:40, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
dokładnie. Mój diesel ma max momentu (płaska krzywa) pomiędzy 3200 - wolnossący mercedesowski OM605 (2,5l 83kW@5000 obr/min) -- Pozdr. Michał |
|
Data: 2011-08-30 15:41:22 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Użytkownik "Michał Baszyński" wolnossący mercedesowski OM605 (2,5l 83kW@5000 obr/min) Weź nie pisz tu takich zaawansowanych kodów dla profesjonalistów, bo się Cavalino znów oburzy, że nie używasz zrozumiałego języka ;-) |
|
Data: 2011-08-30 18:06:02 | |
Autor: megrims | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 2011-08-30 11:40, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
(płaska krzywa) Jak wygląda płaska krzywa :D ?? |
|
Data: 2011-08-30 20:01:02 | |
Autor: Michał Baszyński | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 2011-08-30 18:06, megrims pisze:
W dniu 2011-08-30 11:40, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: po pierwsze: nie On tylko ja.. (płaska krzywa) po drugie: czepiasz się ;-P Skrót myślowy. Wszystko zależy od rozpatrywanego fragmentu krzywej. Nikt nie zabrania aproksymować krzywej odcinkami ;-P -- Pozdr. Michał |
|
Data: 2011-08-30 20:09:57 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Użytkownik "Michał Baszyński" nie zabrania _aproksymować_ krzywej odcinkami ;-P Matko Bosko! ;-) |
|
Data: 2011-08-30 20:52:24 | |
Autor: megrims | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 2011-08-30 20:01, Michał Baszyński pisze:
W dniu 2011-08-30 18:06, megrims pisze:Oczywiście. Czepiam się, a raczej wydało mi się to śmieszne. Czytaj: Zabawne. Uważam, że "płaska krzywa" to zajebisty tekst i bardzo mi się podoba. :D BTW super płaską krzywą to ma silnik w BMW335i BiTurbo: http://tnij.com/75cpI |
|
Data: 2011-08-30 21:12:05 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
On 2011-08-30, megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> wrote:
po drugie: czepiasz się ;-POczywi¶cie. I co, jest to krzywa? Jest. W sporej czę¶ci jest płaska? Jest. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-08-30 23:18:29 | |
Autor: to | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
begin megrims
BTW super płaską krzywą to ma silnik w BMW335i BiTurbo: Chyba żartujesz, powyżej 5000 rpm moment leci na łeb na szyję. Zobacz sobie wykres jakiegoś nowoczesnego, wolnossącego V8. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-08-31 11:25:49 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
On 2011-08-31 01:18, to wrote:
begin megrims Podaj link do konkretnego przykładu. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-08-31 11:49:03 | |
Autor: DoQ | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 31-08-2011 11:25, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
On 2011-08-31 01:18, to wrote: http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=647 Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-31 11:57:03 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
On 2011-08-31 11:49, DoQ wrote:
W dniu 31-08-2011 11:25, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: Ten link ma prowadzić do tego nowoczesnego wolnoss±cego V8 ? Faktycznie musi być bardzo nowoczesny, ponieważ jest to bi-turbo R6 ;-) Ja prosiłem o wykres tego nowoczesnego, naturalnie oddychaj±cego V8, co ma płask± jak stół ch-ke momentu, która nie spada powyżej 5k rpm :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-08-31 19:45:38 | |
Autor: megrims | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 2011-08-31 11:49, DoQ pisze:
W dniu 31-08-2011 11:25, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: Ten sam motor podesłałem. :D |
|
Data: 2011-09-01 10:20:46 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
On 2011-08-31 11:25, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
On 2011-08-31 01:18, to wrote: To gdzie ten przykład mistycznej V8 ? :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-09-02 21:42:23 | |
Autor: to | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
begin Marcin 'Yans' Bazarnik
Chyba żartujesz, powyżej 5000 rpm moment leci na łeb na szyję. Zobacz Nie potrafisz sam znaleźć, irytujący ignorancie? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-08-31 12:43:17 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 2011-08-30 20:52, megrims pisze:
Uważam, że "płaska krzywa" to zajebisty tekst i bardzo mi się Potoczne, techniczne słownictwo, a jednak może jeszcze kogoś bawić ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-08-31 23:05:40 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 30.08.2011 20:52, megrims pisze:
Czepiam się, a raczej wydało mi się to ¶mieszne. Czepiasz się, bo masz słabe pojęcie matematyce i ¶miejesz się "jak głupi do sera". Krzywa jak najbardziej może być płaska - wszak prosta jest tylko szczególnym przypadkiem krzywej, podobnie jak okr±g jest szczególnym przypadkiem elipsy, a kwadrat szczególnym przypadkiem prostok±ta (a ten z kolei - czworok±ta). |
|
Data: 2011-09-01 07:27:39 | |
Autor: megrims | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 2011-08-31 23:05, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 30.08.2011 20:52, megrims pisze:A o co Tobie chodzi? |
|
Data: 2011-09-01 08:29:44 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 01.09.2011 07:27, megrims pisze:
Krzywa jak najbardziej może być płaska - wszak prosta jest tylkoA o co Tobie chodzi? O to, że rechoczesz z czego¶, co wydaje ci się oksymoronem, a jest matematycznie ¶cisłe i poprawne. |
|
Data: 2011-09-01 18:32:05 | |
Autor: megrims | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 2011-09-01 08:29, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 01.09.2011 07:27, megrims pisze: Każdy z nas jest inny i każdego co innego ¶mieszy. Możemy zakończyć na tym. |
|
Data: 2011-09-02 14:46:04 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 01.09.2011 18:32, megrims pisze:
O to, że rechoczesz z czego¶, co wydaje ci się oksymoronem, a jest Whatever. Chciałem tylko by¶ sobie zdawał sprawę, że krzywa owszem może być płaska. |
|
Data: 2011-09-02 18:32:20 | |
Autor: megrims | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 2011-09-02 14:46, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 01.09.2011 18:32, megrims pisze: Mog± być również "wbudowane instrumenty pochodne wyodrębnione" :D. |
|
Data: 2011-08-31 11:27:33 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 2011-08-30 18:06, megrims pisze:
W dniu 2011-08-30 11:40, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:Nie tak: http://imageshack.us/photo/my-images/375/stilo19jtd115kmchipxpsj.jpg Tu masz "niepłask±" krzyw± - jeszcze nie jest to przykład ekstremalny... -- Wojciech Smagowicz |
|
Data: 2011-08-30 11:10:25 | |
Autor: Vlad The Ripper | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
utrzymywać - owszem - ale najniższe możliwe. Trzymanie wysokich obrotów (nawet niektóre Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodziło mi o to, że mając np. max momentu na 2500 obrotów, możemy mieć 90% momentu maksymalnego na 1800 obrotów. I warto trzymać obroty w tym niższym zakresie, ale już w pobliżu maksymalnego momentu. |
|
Data: 2011-08-30 14:25:48 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 2011-08-30 11:10, Vlad The Ripper pisze:
Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodziło mi o to, że mając np. max momentu na 2500 obrotów, możemy mieć 90% momentu maksymalnego na 1800 obrotów. I warto trzymać obroty w tym niższym zakresie, ale już w pobliżu maksymalnego momentu. Wyjaśnijmy jedną rzec apropos "trzymania obrotów". Sprawność silnika zależy od obrotów i stopnia napełnienia (otwarcia przepustnicy). Przy czym w szerokim zakresie obrotów, zależność sprawności od obrotów jest dość płaska, natomiast od napełnienia - silna. Gdy przyspieszamy z gazem w podłodze, najwyższą sprawność faktycznie uzyskamy gdzieś w okolicy maksimum momentu (choć to jest dość płaski szczyt). Zupełnie inaczej sprawa wygląda przy utrzymywaniu stałej prędkości. Stała prędkość -> stała moc, a moc = moment * obroty. Jeśli do utrzymania tej prędkości można użyć równie dobrze: a) obrotów X i momentu Y (niższy bieg, mały stopień otwarcia przepustnicy) b) obroty= X/2 oraz moment Y*2 (wyższy bieg, większe otwarcie przepustnicy) to nawet jeśli X to są te "obroty max. momentu", to w większości przypadków ekonomiczniejszy będzie wariant b, ponieważ sprawnośc trochę spada ze względu na obroty, ale jednocześnie znacznie wzrośnie ze względu na wyższe napełnianie. A tak w ogóle to trzeba wziąć poziomicowy wykres sprawności danego silnika w funkcji obrotów i obciążenia, nanieść na niego krzywe stałej mocy, i wszystko to widać jak na dłoni :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-08-30 18:15:00 | |
Autor: scobowski | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 2011-08-30 14:25, Jakub Witkowski pisze:
Pięknie to ująłeś!. Poetycko tak ;) |
|
Data: 2011-08-31 23:00:23 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 30.08.2011 09:29, komar pisze:
utrzymywać - owszem - ale najniższe możliwe. Trzymanie wysokich obrotów Bez przesady w drug± stronę - chyba że uzgodnimy, że obroty przy których silnik już się do¶ć mocno trzęsie s± niższe niż możliwe ;-> |
|
Data: 2011-08-30 17:59:27 | |
Autor: Shrek | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
On 2011-08-30 09:15, Vlad The Ripper wrote:
Nie o dziwo, tylko jedna z 2 podstawowych technik. Rozpędzić sięo dziwo na lekcjach ekodrivingu (były takie za darmoszkę w Poznaniu - Sprawdzić czy nie V-tec, albo inne podobne ustrojstwo:P Czyli większo¶ć wspólczesnych silników. Shrek. |
|
Data: 2011-08-30 21:46:52 | |
Autor: Olo | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 2011-08-30 09:15, Vlad The Ripper pisze:
Nie o dziwo, tylko jedna z 2 podstawowych technik. Rozpędzić sięo dziwo na lekcjach ekodrivingu (były takie za darmoszkę w Poznaniu - w/g komputera mam najniższe spalanie jak rozpędzam dynamicznie auto, potem wrzucam 5 i lekko popuszczam gaz, tak że auto nie zwalnia, ale nie podaje przesadnie dużej dawki paliwa... Generalnie lekkie popuszczanie gazu na każdym biegu daje mniejsze spalanie, ten moment da się łatwo wyczuć. |
|
Data: 2011-08-31 22:57:52 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 30.08.2011 09:15, Vlad The Ripper pisze:
dynamicznie do porz±danej prędko¶ci i utrzymywać j± możliwie długo, na Nie, nie w każdym - musi to być pojazd potrafi±cy odci±ć dopływ paliwa. |
|
Data: 2011-09-01 00:30:16 | |
Autor: J.F. | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Dnia Wed, 31 Aug 2011 22:57:52 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
W dniu 30.08.2011 09:15, Vlad The Ripper pisze: Czyli w zasadzie kazde ? Pomijajac jakies antyki .. J. |
|
Data: 2011-09-01 08:41:03 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 01.09.2011 00:30, J.F. pisze:
obrotach, gdzie jest niedaleko do max momentu. Druga to hamowanie No cóż, dla snobów każdy samochód starszy niż kilkuletni to "antyk" ;-> Pomijam taki detal, że i nowe ale bardzo budżetowe samochody mog± nie mieć tej funkcji. Dlatego lepiej sprawdzić. |
|
Data: 2011-09-01 09:15:58 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 2011-09-01 08:41, Andrzej Lawa pisze:
Czyli w zasadzie kazde ? Nie znam ani jednego samochodu na wtrysku, który by nie odcinał paliwa przy hamowaniu. Ciekaw jestem czy s± takie - znasz? Budżetowo¶ć nie ma raczej nic do rzeczy - linia w programie sterownika kosztuje tyle co nic. Z tych co nie odcinaj±, to: - stare gaĽnikowce (i to nie wszystkie, np łada 1500 miała już odcięcie) - samochody z instalacj± LPG I-II gen. co¶ jeszcze? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-09-01 12:04:26 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 01.09.2011 09:15, Jakub Witkowski pisze:
Dlatego lepiej sprawdzić. Uhm, czyli twierdzisz, że wszystkie starsze diesle też odcinaj±, hmm? |
|
Data: 2011-09-01 12:45:25 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 2011-09-01 12:04, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 01.09.2011 09:15, Jakub Witkowski pisze: Uhm, czyli gdzie twierdzę? Przecież wyraĽnie pytam. Na dieslach się nie znam. Być może należy dopisać jakie¶ diesle. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-09-01 13:53:12 | |
Autor: Vlad The Ripper | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Uhm, czyli twierdzisz, że wszystkie starsze diesle też odcinaj±, hmm? TDI i SDI odcinaj± na 100% i zapewne konkurencyjne z wtryskiem bezpo¶rednim też. Podobnie wszystkie, gdzie jakakolwiek elektronika steruje wtryskiem paliwa. Być może Ursus C330 nie odcina, tego nie wiem. |
|
Data: 2011-09-02 14:44:48 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 01.09.2011 13:53, Vlad The Ripper pisze:
Uhm, czyli twierdzisz, że wszystkie starsze diesle też odcinaj±, hmm? Żadnego commonrail ani innego wynalazku u mnie nie ma. |
|
Data: 2011-09-01 10:18:13 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
On 2011-09-01 08:41, Andrzej Lawa wrote:
W dniu 01.09.2011 00:30, J.F. pisze: To może zamiast teoretyzować, podasz jaki¶ konkretny przykład - zwłaszcza, że praktycznie wszystkie maj± wtrysk paliwa. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-09-01 11:22:10 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 01.09.2011 10:18, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
Pomijam taki detal, że i nowe ale bardzo budżetowe samochody mog± nie Wg. informacji m.in. st±d np. moja Corsa nie ma (wtrysk jak najbardziej, bo to diesel). Corsa B, 1.5D. |
|
Data: 2011-09-01 12:43:33 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 2011-09-01 11:22, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 01.09.2011 10:18, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: O ile to prawda, to ciekawe, co powodowało konstruktorem. Wszyscy chc± ograniczać emisję, a tu za darmo by mogli, a nie ma. Bo rozumiem, że wtrysk nie jest mechaniczny raczej? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-09-01 13:18:13 | |
Autor: Maciek | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Dnia Thu, 01 Sep 2011 12:43:33 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):
Bo rozumiem, że wtrysk nie jest mechaniczny raczej? Jesli to jest 1.5D Isuzu, to to jest konstrukcja z komora wirowa i pompa wtryskowa moze byc jeszcze czysto mechaniczna, tylko co to ma do rzeczy? -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-09-02 14:44:14 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 01.09.2011 12:43, Jakub Witkowski pisze:
Wg. informacji m.in. st±d np. moja Corsa nie ma (wtrysk jak najbardziej, Na pewno nie jest elektroniczny :-P |
|
Data: 2011-09-02 07:28:10 | |
Autor: MadMan | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Dnia Thu, 1 Sep 2011 00:30:16 +0200, J.F. napisał(a):
Nie, nie w każdym - musi to być pojazd potrafi±cy odci±ć dopływ paliwa. Automaty często też nie odcinaj±. Sprzęgła jednokierunkowe, moment nie jest przenoszony z kół na silnik. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2011-08-30 11:53:23 | |
Autor: Przemysław Gubernat | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 2011-08-30 00:40, G Nowak pisze:
On 29/08/2011 23:21, kamil wrote:Jak w wypożyczonym samochodzie zacząłem używać 6-ki wzrosło spalanie ;-) -- [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI CB: Intek M-490 ML 145 +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+ | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna | +-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+ |
|
Data: 2011-08-30 12:37:44 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Użytkownik "Przemysław Gubernat" LMFAO. Przypomnial mi sie znajomy, ktory nie wiedzial, do czego sluyzy bieg "6".Jak w wypożyczonym samochodzie zacząłem używać 6-ki wzrosło spalanie ;-) Mój do 120-130km/h najmniej pali na 5, ale powyżej tych prędkości najmniejsze zużycie jest na 6 biegu |
|
Data: 2011-08-30 14:49:09 | |
Autor: Mirek Ptak | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Dnia 2011-08-30 00:21, *kamil* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabija,artykul.html Ja z kolei i tu i tu 4 biegów - w mie¶cie 1,2,3,4, poza 1,2,4,6 :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2011-08-30 13:29:09 | |
Autor: to | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
begin Mirek Ptak
Ja z kolei i tu i tu 4 biegów - w mieście 1,2,3,4, poza 1,2,4,6 :) A ja 1, 2, 3 w mieście i 2, 3, 4 za miastem. 5 ew. na autostradzie (niemieckiej :>). -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-08-30 15:32:52 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Użytkownik "to" Ja z kolei i tu i tu 4 biegów - w mieście 1,2,3,4, poza 1,2,4,6 :) Po mieście nie umiesz ruszyć z 2, skoro za miastem tak dobrze ci idzie? |
|
Data: 2011-08-30 15:59:03 | |
Autor: DoQ | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 30-08-2011 15:32, Przemysław Czaja pisze:
A ja 1, 2, 3 w mie¶cie i 2, 3, 4 za miastem. 5 ew. na autostradziePo mie¶cie nie umiesz ruszyć z 2, skoro za miastem tak dobrze ci idzie? Po co męczyć sprzęgło? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-30 16:28:48 | |
Autor: SW3 | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Dnia 30-08-2011 o 15:32:52 Przemysław Czaja <przempo@poczta.fm> napisał(a):
Po mie¶cie nie umiesz ruszyć z 2, skoro za miastem tak dobrze ci idzie? Może za miastem się nie zatrzymuje ;) -- SW3 -- -- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat |
|
Data: 2011-08-30 12:41:10 | |
Autor: Olo | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 2011-08-30 00:05, megrims pisze:
http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabija,artykul.html piękne :D |
|
Data: 2011-08-30 16:59:31 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:j3h2fh$v8n$1usenet.news.interia.pl... http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabija,artykul.html ale rozumiesz różnice między sportowym trybem życia i ćwiczeniami, a pracą w kamieniołomach będąc popychanym przez strażnika z batem? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-08-30 17:59:41 | |
Autor: aro333 | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Hmmm wszystko fajnie tylko czy taki ekodriving nie odbija się potem w takim 1,9 TDI na sprawno¶ci turbiny ze zmienna geometria łopatek?Własnie jestem swieżo po zakupie diesla z takowym silnikiem, użytkowanego przez 70 letniego dziadka od nowosci. W 5 roku go zakupilem i niestety po 3 tysiach mojej jazdy od zakupu (ok 121 tysi przebieg) standardowe notlaufy (przeładowanie z wylaczeniem turbo). Niestety, dziadkowa jazda ze zmiana biegow cos okolo 2000 tysiecy obrotow spowodowala zapieczenie zmiennej geometrii lopatek w turbinie. Fakt, zmiana biegow i jazda na niskich obrotach przy wysokim biegu daje naprawdę ciekawe spalanie . Ale to co sie zaoszczędzi na tym to potem trzeba i tak wladowac w turbawkę. Mogę sie mylić, to moj pierwszy diesel . Dziadek zaoszczędzil niestety ja za to zaplacilem.
To samo tyczy sie chyba filtra cz±stek stalych w nowszych dieslach, choć tu mogę się mylić. Z jednej strony eko eko a z drugiej sprzęt ktory przy eko powoduje awarie. |
|
Data: 2011-08-30 18:42:48 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Użytkownik "aro333" <aro333@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j3j1em$4if$1inews.gazeta.pl... Hmmm wszystko fajnie tylko czy taki ekodriving nie odbija się potem w takim 1,9 TDI wszystko co w nadmiarze i robione bezmy¶lne szkodzi. Nie tylko w 1,9TDI Pałowanie, eco, na emeryta. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-08-30 20:46:10 | |
Autor: Maciek | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Dnia Tue, 30 Aug 2011 17:59:41 +0200, aro333 napisał(a):
Własnie jestem swieżo po zakupie diesla z takowym silnikiem, użytkowanego przez 70 letniego dziadka od nowosci. Jak to z 1.9 TDI - wszystkie sa po 70-letnich dziadkach, ktorzy jezdzili nimi od nowosci :P -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-08-30 21:14:57 | |
Autor: aro333 | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Możesz sie smiac ale samochod kupiony od wlasciciela pierwszego, zakupiony w polskim salonie.
|
|
Data: 2011-08-30 23:16:38 | |
Autor: Maciek | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Dnia Tue, 30 Aug 2011 21:14:57 +0200, aro333 napisał(a):
Możesz sie smiac ale samochod kupiony od wlasciciela pierwszego, zakupiony w polskim salonie. Zartuje sobie, bez urazy. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-08-30 21:39:59 | |
Autor: megrims | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
W dniu 2011-08-30 20:46, Maciek pisze:
(ciach) Jak to z 1.9 TDI - wszystkie sa po 70-letnich dziadkach, ktorzy jezdzilido ko¶cioła tylko |
|
Data: 2011-08-30 23:16:01 | |
Autor: Maciek | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Dnia Tue, 30 Aug 2011 21:39:59 +0200, megrims napisał(a):
do ko¶cioła tylko I nawet nie w kazda niedziele! Bo to byl niemiecki dziadek, a oni jacys slabo wierzacy :) No i do kosciola mial tylko 500 m, za to calosc po autostradzie. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-08-30 21:07:58 | |
Autor: DJ | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Hmmm wszystko fajnie tylko czy taki ekodriving nie odbija się potem w takim 1,9 TDI na sprawno¶ci turbiny ze zmienna geometria łopatek?Własnie jestem swieżo po zakupie diesla z takowym silnikiem, użytkowanego przez 70 letniego dziadka od nowosci. W 5 roku go zakupilem i niestety po 3 tysiach mojej jazdy od zakupu (ok 121 tysi przebieg) standardowe notlaufy (przeładowanie z wylaczeniem turbo). Niestety, dziadkowa jazda ze zmiana biegow cos okolo 2000 tysiecy obrotow spowodowala zapieczenie zmiennej geometrii lopatek w turbinie. Tu problemem nie jest dziadkowa jazda ze zmiana biegow przy 2 tys. obr., ale to, ze dziadek jezdzil tylko w niedziele i tylko do kosciola ;) Pozdrawiam Darek |
|
Data: 2011-08-30 21:16:20 | |
Autor: aro333 | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Wiesz, aby na¶migać 120 tysi przez 5 lat do koscioła ,to musiał mieć daleko ten ko¶ciół raczej.Go¶cio dosc sporo jezdzil jednak jego jazda raczej byla za spokojna chyba.
|
|
Data: 2011-08-31 06:50:14 | |
Autor: Andrzej Kubiak | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Dnia Tue, 30 Aug 2011 17:59:41 +0200, aro333 napisał(a):
Niestety, dziadkowa jazda ze zmiana biegow cos okolo 2000 tysiecy obrotow A te dwa miliony obrotów to w jakim czasie? AK |
|
Data: 2011-08-31 13:15:59 | |
Autor: J.F | |
[onet] ekodrajwing jest be... | |
Użytkownik "megrims" napisał w wiadomości grup
http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabija,artykul.html Skadindad wiadomo ze z mechanizmami jest odwrotnie. Ale przy tych dzisiejszych superekologicznych silnikach to juz nikt nic nie wie. Ja pokladam wiare w niemieckich kontruktorow - zakladam ze ich pojazdy byly testowane w trybie "pedal w podloge, odpoczynek jak sie bak oprozni". No i scierke katowalem bez cienia litosci, a w zamian odwdzieczyla sie dluga bezawaryjna (prawie) eksploatacja. J. |