Data: 2013-03-06 00:13:46 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
efekt "gaźnikowy" | |
Dnia Tue, 5 Mar 2013 21:21:44 +0100, identyfikator: 20040501 napisał(a):
znalazłem kiedyś stronę na któej było to ładnie opisane, ale to było dawno i nie pamiętam już nic... a trzeba sobie przypomnieć... Nie ma to zapewne nic wspólnego z gaźnikami. Silniki z elektronicznym wtryskiem podczas pracy w stałych warunkach działają w pętli zamkniętej, sterowane sygnałami z sondy lambda. W chwili gwałtowego naciśnięcia gazu ECU na podstawie TPS zmienia tryb pracy na pętlę otwartą gdzie ilość paliwa dawkowana jest w oparciu o czujniki MAP/MAF i IAT. I tu szukałbym przyczyn - w którymś z tych czujników, albo np. lewym powietrzu. Do tego do sprawdzenia ciśnienie na listwie wtryskowej - przyczyną może być niewydolna pompa paliwa i spadek ciśnienia na listwie w sytuacji dużego zapotrzebowania na paliwo. |
|
Data: 2013-03-06 00:16:33 | |
Autor: Lewis | |
efekt "gaźnikowy" | |
W dniu 2013-03-06 00:13, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Tue, 5 Mar 2013 21:21:44 +0100, identyfikator: 20040501 napisał(a):Jest jeszcze coś takiego jak czas przejścia w open loop i wartość MAP/MAF która musi zostać przekroczona aby wejść w OL. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-03-06 00:42:09 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
efekt "gaźnikowy" | |
Dnia Wed, 06 Mar 2013 00:16:33 +0100, Lewis napisał(a):
W dniu 2013-03-06 00:13, Tomasz Pyra pisze: To powinno nastąpić od razu na podstawie sygnału z TPS - w sumie głównie po to ten czujnik. Natomiast być może problem jest taki że ECU trybu z jakiś przczyn nie zmienia i stąd zamulanie silnika, po przepustnica otwarta, a dawka paliwa idzie po staremu. Ale trudno cokolwiek diagnozować na podstawie szklanej kuli. Samochód trzeba podłączyć albo do komputera, albo do odpowiednich czujników zewnętrznych (albo jedno i drugie) i kumaty diagnosta szybko znajdzie o co chodzi. |
|