Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   efekt "gaźnikowy"

efekt "gaźnikowy"

Data: 2013-03-06 00:13:46
Autor: Tomasz Pyra
efekt "gaźnikowy"
Dnia Tue, 5 Mar 2013 21:21:44 +0100, identyfikator: 20040501 napisał(a):

znalazłem kiedyś stronę na któej było to ładnie opisane, ale to było dawno i nie pamiętam już nic... a trzeba sobie przypomnieć...
chodzi o efekt duszenia się silnika podczas gwałtownego wciśnięcia gazu, występujący nagminnie w silnikach gaźnikowych... skąd on się bierze? jakoś samochody z fabryki tego objawu nie mają, więc podejrzewam problem jest ogólnie znany... na czym on polega? i jak go usunąć?

ostatnio znalazłem przypadek w którym efekt "gaźnikowy" pojawiał się w silniku z wtryskiem... to mnie dopiero wybiło z torów rozumienia...

Nie ma to zapewne nic wspólnego z gaźnikami.

Silniki z elektronicznym wtryskiem podczas pracy w stałych warunkach
działają w pętli zamkniętej, sterowane sygnałami z sondy lambda.

W chwili gwałtowego naciśnięcia gazu ECU na podstawie TPS zmienia tryb
pracy na pętlę otwartą gdzie ilość paliwa dawkowana jest w oparciu o
czujniki MAP/MAF i IAT.

I tu szukałbym przyczyn - w którymś z tych czujników, albo np. lewym
powietrzu.

Do tego do sprawdzenia ciśnienie na listwie wtryskowej - przyczyną może być
niewydolna pompa paliwa i spadek ciśnienia na listwie w sytuacji dużego
zapotrzebowania na paliwo.

Data: 2013-03-06 00:16:33
Autor: Lewis
efekt "gaźnikowy"
W dniu 2013-03-06 00:13, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Tue, 5 Mar 2013 21:21:44 +0100, identyfikator: 20040501 napisał(a):

znalazłem kiedyś stronę na któej było to ładnie opisane, ale to było dawno i
nie pamiętam już nic... a trzeba sobie przypomnieć...
chodzi o efekt duszenia się silnika podczas gwałtownego wciśnięcia gazu,
występujący nagminnie w silnikach gaźnikowych... skąd on się bierze? jakoś
samochody z fabryki tego objawu nie mają, więc podejrzewam problem jest
ogólnie znany... na czym on polega? i jak go usunąć?

ostatnio znalazłem przypadek w którym efekt "gaźnikowy" pojawiał się w
silniku z wtryskiem... to mnie dopiero wybiło z torów rozumienia...

Nie ma to zapewne nic wspólnego z gaźnikami.

Silniki z elektronicznym wtryskiem podczas pracy w stałych warunkach
działają w pętli zamkniętej, sterowane sygnałami z sondy lambda.

W chwili gwałtowego naciśnięcia gazu ECU na podstawie TPS zmienia tryb
pracy na pętlę otwartą gdzie ilość paliwa dawkowana jest w oparciu o
czujniki MAP/MAF i IAT.

I tu szukałbym przyczyn - w którymś z tych czujników, albo np. lewym
powietrzu.

Do tego do sprawdzenia ciśnienie na listwie wtryskowej - przyczyną może być
niewydolna pompa paliwa i spadek ciśnienia na listwie w sytuacji dużego
zapotrzebowania na paliwo.

  Jest jeszcze coś takiego jak czas przejścia w open loop i wartość MAP/MAF która musi zostać przekroczona aby wejść w OL.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-03-06 00:42:09
Autor: Tomasz Pyra
efekt "gaźnikowy"
Dnia Wed, 06 Mar 2013 00:16:33 +0100, Lewis napisał(a):

W dniu 2013-03-06 00:13, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Tue, 5 Mar 2013 21:21:44 +0100, identyfikator: 20040501 napisał(a):

znalazłem kiedyś stronę na któej było to ładnie opisane, ale to było dawno i
nie pamiętam już nic... a trzeba sobie przypomnieć...
chodzi o efekt duszenia się silnika podczas gwałtownego wciśnięcia gazu,
występujący nagminnie w silnikach gaźnikowych... skąd on się bierze? jakoś
samochody z fabryki tego objawu nie mają, więc podejrzewam problem jest
ogólnie znany... na czym on polega? i jak go usunąć?

ostatnio znalazłem przypadek w którym efekt "gaźnikowy" pojawiał się w
silniku z wtryskiem... to mnie dopiero wybiło z torów rozumienia...

Nie ma to zapewne nic wspólnego z gaźnikami.

Silniki z elektronicznym wtryskiem podczas pracy w stałych warunkach
działają w pętli zamkniętej, sterowane sygnałami z sondy lambda.

W chwili gwałtowego naciśnięcia gazu ECU na podstawie TPS zmienia tryb
pracy na pętlę otwartą gdzie ilość paliwa dawkowana jest w oparciu o
czujniki MAP/MAF i IAT.

I tu szukałbym przyczyn - w którymś z tych czujników, albo np. lewym
powietrzu.

Do tego do sprawdzenia ciśnienie na listwie wtryskowej - przyczyną może być
niewydolna pompa paliwa i spadek ciśnienia na listwie w sytuacji dużego
zapotrzebowania na paliwo.

  Jest jeszcze coś takiego jak czas przejścia w open loop

To powinno nastąpić od razu na podstawie sygnału z TPS - w sumie głównie po
to ten czujnik.

Natomiast być może problem jest taki że ECU trybu z jakiś przczyn nie
zmienia i stąd zamulanie silnika, po przepustnica otwarta, a dawka paliwa
idzie po staremu.

Ale trudno cokolwiek diagnozować na podstawie szklanej kuli.
Samochód trzeba podłączyć albo do komputera, albo do odpowiednich czujników
zewnętrznych (albo jedno i drugie) i kumaty diagnosta szybko znajdzie o co
chodzi.

efekt "gaźnikowy"

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona