Data: 2011-01-30 02:01:32 | |
Autor: PiteR | |
dziwne zachowanie kontrolki oleju | |
na ** p.m.s ** sth pisze tak:
jesli poczekam 5-10 minut to wtedy gasnie po 2-3 sekundach. dalsze czyli kiedy więcej oleju zdąży spłynąć z silnika do miski to jest lepiej tak? -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2011-01-30 02:35:18 | |
Autor: sth | |
dziwne zachowanie kontrolki oleju | |
jesli poczekam 5-10 minut to wtedy gasnie po 2-3 sekundach. dalsze no na to wyglada. sensu to nie ma stad moj post na grupie. dziwne ze gasnie od razu przy odpalaniu po kilkunastu sekundach. |
|
Data: 2011-01-30 11:06:00 | |
Autor: Michał Gut | |
dziwne zachowanie kontrolki oleju | |
nie dosc ze to normalne to jeszcze jak najbardzie prawidlowe
masz w pompie paliwa zaworek zwrotny nie pozwalajacy na powrot calego oleju do michy |
|
Data: 2011-01-30 11:42:38 | |
Autor: sth | |
dziwne zachowanie kontrolki oleju | |
nie dosc ze to normalne to jeszcze jak najbardzie prawidlowe po 1 chodzi o pompe oleju po 2 chyba nie zrozumiales |
|
Data: 2011-01-30 12:22:01 | |
Autor: Michał Gut | |
dziwne zachowanie kontrolki oleju | |
po 1 chodzi o pompe oleju fakt nie doczytalem ze pozniej gasnie od razu. ogolnie ja bym sie tym nie przejmowal. 2-3 sekundy to nie tragedia a raczej calkiem normalny wynik. |
|
Data: 2011-01-30 12:25:42 | |
Autor: Michał Gut | |
dziwne zachowanie kontrolki oleju | |
chociaz wiesz co? to moze byc zaworek zwrotny. temperatura oleju czy to w lecie czy zimie bedzie mniej wiecej taka sama. olej utrzymuje temperature silnika w przyblizeniu i jest chlodzony poprzez silnik przez uklad chlodzenia silnika. Jak masz rzadki olej (bo ma 90-100 stopni) to puszcza zaworek. jak masz zimniejszy silnik i badziej gesty olej (ale oczywiscie plynny:)) to ladnie zasysa smok i szybko pojawia sie cisnienie. ale prawde mowiac to strzelanie na oko....
mialem kiedys problem z brakiem cisnienia oleju jak zimny silnik... okazalo sie ze padlo ostatnie z wymienianych rzeczy - pompa oleju. niby od tego winno sie zaczac ale znalazlem przy okazji pare innych niedomagan ktore mogly miec wplyw). |
|
Data: 2011-01-30 12:39:20 | |
Autor: sth | |
dziwne zachowanie kontrolki oleju | |
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:ii3hrm$hcc$1portraits.wsisiz.edu.pl... chociaz wiesz co? to moze byc zaworek zwrotny. temperatura oleju czy to w lecie czy zimie bedzie mniej wiecej taka sama. olej utrzymuje temperature silnika w przyblizeniu i jest chlodzony poprzez silnik przez uklad chlodzenia silnika. Jak masz rzadki olej (bo ma 90-100 stopni) to puszcza zaworek. jak masz zimniejszy silnik i badziej gesty olej (ale oczywiscie plynny:)) to ladnie zasysa smok i szybko pojawia sie cisnienie. ale prawde mowiac to strzelanie na oko.... chodzi Ci o zaworek zwrotny w filtrze? bo w pompie oleju nie ma zaworka zwrotnego, jest tylko nadmiarowy(puszcza gdy cisnienie jest za duze i wtedy olej wraca do miski). chyba ze sie myle. na drodze miedzy smokiem a zebatkami pompy nie ma zadnego zaworka wiec po zatrzymaniu silnika olej na pewno zlewa sie z pompy do miski. nie w calosci zapewne ale troszke. i dzieje sie to pewnie w sekunde, dwie. |
|
Data: 2011-01-30 12:48:14 | |
Autor: Michał Gut | |
dziwne zachowanie kontrolki oleju | |
chodzi Ci o zaworek zwrotny w filtrze? bo w pompie oleju nie ma zaworka zwrotnego, jest tylko nadmiarowy(puszcza gdy cisnienie jest za duze i wtedy olej wraca do miski). chyba ze sie myle. na drodze miedzy smokiem a zebatkami pompy nie ma zadnego zaworka wiec po zatrzymaniu silnika olej na pewno zlewa sie z pompy do miski. nie w calosci zapewne ale troszke. i dzieje sie to pewnie w sekunde, dwie. mozesz mnie zabic a ci nie powiem ale na 99% mialem problem przy pompie oleju i m.in. z owym zaworkiem. mam jedna uzywana (ta uszkodzona) ale nie mialem czasu jej rozbebeszyc i obejrzec dokladnie. powtarzam natomaist co mi mowil mechanik ktory silowal sie (nieudolnie) z ta usterka. na 100% nie chodzi o zawor w filtrze oleju(a sa tam jakies w ogole?) tylko o silnik |
|
Data: 2011-01-30 13:23:25 | |
Autor: sth | |
dziwne zachowanie kontrolki oleju | |
mozesz mnie zabic a ci nie powiem ale na 99% mialem problem przy pompie oleju i m.in. z owym zaworkiem. mam jedna uzywana (ta uszkodzona) ale nie mialem czasu jej rozbebeszyc i obejrzec dokladnie. powtarzam natomaist co mi mowil mechanik ktory silowal sie (nieudolnie) z ta usterka. na 100% nie chodzi o zawor w filtrze oleju(a sa tam jakies w ogole?) tylko o silnik no wlasnie podobno w filtrze jest jakis zawor, tylko nie wiem jak on dziala bo nigdy tego nie rozbebeszalem. zmienie filtr na jakis inny i zobacze co sie bedzie dzialo. przyznam ze jest to dla mnie stresujace lekko gdy widze palaca sie kontrolke smarowania. mimo ze pomiary sa ok. przyjrze sie jeszcze smokowi w misce. |
|
Data: 2011-01-30 13:34:32 | |
Autor: Michał Gut | |
dziwne zachowanie kontrolki oleju | |
smok masz raczej ok
nie tu bym szukal winy aczkolwiek jak masz zdzwoniona miske oleju to i mozesz miec smok ulamany sprawdz male pekniecie i cisnienie bedzie ci spieprzac bokiuem ale wtedy nie gaslaby ci kontorla szybko |
|
Data: 2011-01-30 14:09:20 | |
Autor: sth | |
dziwne zachowanie kontrolki oleju | |
smok masz raczej ok miske mam odkrecona ale niestety nie dostane sie teraz do smoka. musze przedni most zdjac. poki co zdemontowalem pompe oleju i pomierzylem szczelinomierzem i wychodza fabryczne wymiary. przy okazji chyba wymienie sprezynke na zaworku cisnieniowym. pamietam jak kilka lat temu we fronterze 2,3td palila sie kontrolka na goracym silniku. wszedzie w necie mozna wyczytac ze padla pompa oleju i trzeba wymienic kola zebate. oczywiscie nic to nie dalo. dopiero wymiana sprezyny uzdrowila pompe :) nowa byla dluzsza od starej o 5 mm. |
|