Data: 2013-01-30 18:31:23 | |
Autor: ToMasz | |
dziewięć na osiem | |
witam
JEst sobie rower z napędem 3x9 biegów, shimano, alivio czy coś na "A" z 2012roku. Chcę przejść z9 na 8 biegów. domniemam że przerzutka przednia i tylna może zostać. Czy coś jeszcze może zostać? Zamierzam wymienić kasetę zębatek na 8, łańcuch, manetki przednią i tylną, ale co z przednimi zębatkami? podejdą te z 9 biegów czy nie? ToMasz |
|
Data: 2013-01-30 12:20:45 | |
Autor: Ignac | |
dziewięć na osiem | |
Żeby nie było,że się czepiam,ale nieźle czadu dajecie. Zadam proste pytanie(niech ono będzie retoryczne), czy Shimano rekomenduje takie miksy? |
|
Data: 2013-01-30 21:47:41 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
dziewięć na osiem | |
Użytkownik "Ignac" <smak870221@gmail.com> napisał w wiadomości news:91212d1b-2c85-4a37-9676-20bbefd08e27googlegroups.com...
Żeby nie było,że się czepiam,ale nieźle czadu dajecie. Zadam proste pytanie(niech ono będzie retoryczne), czy Shimano rekomenduje takie miksy? -- Shimano rekomenduje natychmiastowe przejście na 2x10 od XT w górę. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 20/01/2013 Beskidy wrzesniowe |
|
Data: 2013-01-31 09:52:31 | |
Autor: ToMasz | |
dziewięć na osiem | |
W dniu 30.01.2013 21:47, kamil/Endurorider.pl pisze:
Użytkownik "Ignac" <smak870221@gmail.com> napisał w wiadomościdobrze to ująłeś. Mnie do zmiany 9->8 skłaniają oszczędności, bo zakres przełożeń będzie taki sam. Może nawet trwalość większa. Shimano zarobi mniej :) ToMasz |
|
Data: 2013-01-31 15:21:56 | |
Autor: qrt | |
dziewięć na osiem | |
Dnia Thu, 31 Jan 2013 09:52:31 +0100, ToMasz napisał(a):
W dniu 30.01.2013 21:47, kamil/Endurorider.pl pisze: sam mam 8 i tak sobbie myśle ze to już nie sa wielkie oszczedności. HG50 na 8 i 9 to kosztuje tyle samo mniej wiecej. Schodząc do niższych grup faktycznie mozna coś zaoszczędzić ale czy warta skórka wyprawki? 8 jednak mimo wszystko to już historia. |
|
Data: 2013-01-31 15:58:42 | |
Autor: ToMasz | |
dziewięć na osiem | |
W dniu 31.01.2013 15:21, qrt pisze:
Dnia Thu, 31 Jan 2013 09:52:31 +0100, ToMasz napisał(a): Ludzie chcą więcej, nie ważne czy to ma sens czy nie. Dla mnie więcej biegów, to więcej naciśnięć kciuka aby osiągnąć ten sam efekt. Dół i górę w 8semce mam taką samą jak w 9 i 10. wolałbym 7, ale zabawa z piastą mnie odrzuca. 8 jednak mimo wszystko to już historia. taaaaaa. szczególnie że supermarkety sprzedają tony rowerów z 6 i 7 biegami. JAk sobie wyobrażasz wycieczkę 100km, i zerwany łańcuch. Wpadasz do sklepiku rowerowego w 50tyś mieścinie, a tam same deorki i jeden używany altus? Nie szanowny kolego. Są hurtownie całe które żyją od 1990roku i nie wiedzą co to jest kaseta zębatek. od wolnobiegu 7rz w dół. JEst na to zbyt, tyle ze nie w 25 największych miastach polski. |
|
Data: 2013-01-31 16:27:17 | |
Autor: qrt | |
dziewięć na osiem | |
JAk sobie wyobrażasz wycieczkę 100km, i zerwany łańcuch. Wpadasz do sklepiku rowerowego w 50tyś mieścinie, nie wpadam bo zawsze ze sobą wożę zapasową spinkę oraz pin :) jeden używany altus? Nie szanowny kolego. Są hurtownie całe które żyją od 1990roku i nie wiedzą co to jest kaseta zębatek. od wolnobiegu 7rz w dół.JEst na to zbyt, tyle ze nie w 25 największych miastach polski. nie wątpię - tyle ze nie zmiania to faktu ze to historia - zakup dobrych klocków do canti wcale prosty nie jest (choć możliwy). Ale zębatek na 5 srób to absolutnie nigdzie nie dostaniesz. Nawet na wsi czy niewliekim mieście. A wiem bo używam i canti i takich korb, a i w sklepach rowerowych na prowincji też bywam. Zwracam tylko uwagę (jako użtkownik 8 biegów zaznaczam) iż pakowanie sie z rozmysłem w historyczne rozwiązania niekoniecznie jest dobrym pomysłem - ale to oczywiście twój wybór. Z resztą i tak najsampierw skończy sie dostępność manetek nie na łańcucha czy kaset :D |
|
Data: 2013-01-31 07:45:53 | |
Autor: Ignac | |
dziewięć na osiem | |
W dniu czwartek, 31 stycznia 2013 16:27:17 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
Zwracam tylko uwagę (jako użtkownik 8 biegów zaznaczam) iż pakowanie sie z No i mój,w zeszłym roku kupiłem rower z 8x3 i mam z tym napędem już dwa,ponadto rozmawialiśmy już na grupie do znudzenia o zaletach takiego napędu. |
|
Data: 2013-01-31 17:05:01 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
dziewięć na osiem | |
Użytkownik "qrt" <m@il.jakis> napisał w wiadomości news:12evgzhtkj9wt$.huitk0ktn1hu$.dlg40tude.net...
sam mam 8 i tak sobbie myśle ze to już nie sa wielkie oszczedności. Mam 8 i zmienię na 9 TYLKO I WYŁĄCZNIE dlatego, że chcę RF z "podwójnym zrzucaniem" czego w manetkach na 8 nie ma :( Gdyby nie moja fanaberia to żyłbym dalej z 8ką bez problemu :) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 20/01/2013 Beskidy wrzesniowe |
|
Data: 2013-01-31 17:14:29 | |
Autor: qrt | |
dziewięć na osiem | |
Dnia Thu, 31 Jan 2013 17:05:01 +0100, kamil/Endurorider.pl napisał(a):
Użytkownik "qrt" <m@il.jakis> napisał w wiadomości news:12evgzhtkj9wt$.huitk0ktn1hu$.dlg40tude.net... ja źyje z 8 i nawet zaopatrzyłem sie w zapas przerzutek i manetek :). Co jednak nie zmienia faktu ze laikowi raczej bym tego nie polecał :) |
|
Data: 2013-01-31 12:33:40 | |
Autor: Ignac | |
dziewięć na osiem | |
W dniu czwartek, 31 stycznia 2013 17:14:29 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
ja źyje z 8 i nawet zaopatrzyłem sie w zapas przerzutek i manetek :). Co jednak nie zmienia faktu ze laikowi raczej bym tego nie polecał :) Zwracam tylko uwagę (jako użtkownik 8 biegów zaznaczam) iż pakowanie sie z rozmysłem w historyczne rozwiązania niekoniecznie jest dobrym pomysłem - ale to oczywiście twój wybór. Z takich wpisów to ja wyciągam tylko jeden wniosek,grt sobie myśli-ale ciulowy mam ten rower/y 8x3,chętnie bym się wpakował na 9x3,no ale oni krytykują taki napęd,to co,jednak dobrze że mam 8x3,czyli jest ok.-proces myślowy zakończony :-) A mówiąc serio każdy powinien jeżdzić na tym,na czym uważa. |
|
Data: 2013-01-31 22:12:57 | |
Autor: ToMasz | |
dziewięć na osiem | |
A mówiąc serio każdy powinien jeżdzić na tym,na czym uważa.Tak. zgadzam się z tym w 100%. Nie zgadzam się z tym żeby uzasadniać wybór, cyfrą która jest lepsza bo jest wyższa. Samochody mają z reguły 5 biegów, nie dlatego że się więcej nie da, Jakiś inżynier stwierdził że tak będzie dobrze. W rowerach mamy 24 lub więcej przełożeń. skutecznie korzystamy z mniej niż połowy. Jeśli więcej biegów, mniejszy skok pomiędzy biegami wymaga nakładów finansowych - jest OK. Jeśli to samo wymaga pracy 2 manetek nie sekwencyjnie - jest bardzo źle. Nie wiem gdzie jest rowerowe optimum, ale brnięcie w coraz więcej zębatek w tej samej przestrzeni, z takimi samymi skrajnymi zębatkami - na pewno nie jest optymalne. JA nikomu nie mówię że jest głupi bo zmienił 8 na 10 biegów. Dzięki temu shimano ma pieniądze na rozwój i reklamę. Ja jednak pozostanę przy 11 zębach "na dole" i jak najmniejszej ilości zębatek w rowerze. ToMasz |
|
Data: 2013-02-01 06:28:39 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
dziewięć na osiem | |
Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:510ade59$0$26699$65785112news.neostrada.pl...
Akurat tutaj się totalnie z Tobą nie zgadzam. Brak 6 biegu to porażka w większości współczesnych samochodów. To akurat naprawdę działa i dla osób jeżdżących w trasę jest bardzo potrzebne. W rowerach mamy 24 lub więcej przełożeń. skutecznie korzystamy z mniej niż połowy. Jeśli więcej biegów, mniejszy skok pomiędzy biegami wymaga nakładów finansowych - jest OK. Jeśli to samo wymaga pracy 2 manetek nie sekwencyjnie - jest bardzo źle. Nie wiem gdzie jest rowerowe optimum, ale brnięcie w coraz więcej zębatek w tej samej przestrzeni, z takimi samymi skrajnymi zębatkami - na pewno nie jest optymalne. Ja cały czas czaję się na Alfine 11sp albo Speed Huba Rohloffa i właśnie dlatego nie kupię nic powyżej SLX jeżeli chodzi o manetki i całą resztę gratów. Dla mnie napęd zewnętrzny to tymczasowy mus i tego obejść się nie da więc nie chcę poddawać się pokusie XT i 50% wyższej cenie niż SLX. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 20/01/2013 Beskidy wrzesniowe |
|
Data: 2013-02-02 01:04:17 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
dziewięć na osiem | |
On Fri, 1 Feb 2013, kamil/Endurorider.pl wrote:
Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał Dodam, że problem "braku dobrego biegu" do jazdy 50kmph jest również argumentem we wielu flejmach na <censored> .samochody <\censored> Może by tak Shimano napuścić, że w samochodach DWA biegi brakują? ;) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-02-02 06:58:53 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
dziewięć na osiem | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1302020102310.2784quad...
On Fri, 1 Feb 2013, kamil/Endurorider.pl wrote: "w automacie" dostajesz juz osiem a od tego tylko jeden krok do 2x8 :D -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 20/01/2013 Beskidy wrzesniowe |
|
Data: 2013-02-02 20:47:46 | |
Autor: Bartłomiej Zieliński | |
dziewięć na osiem | |
Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
Dodam, że problem "braku dobrego biegu" do jazdy 50kmph jest również To zależy od modelu auta i silnika. W niektórych Grande Punto na 4. biegu przy 50 km/h mamy 2000 rpm, czyli właściwie tyle ile trzeba przy spokojnej jeździe. W innych autach obroty są wtedy nieco niższe (powiedzmy 1800-1900 rpm), a że jazda spokojna a silniki mocne, to nie sądzę aby im to szkodziło. No ale złej baletnicy... ;) -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - * Bartłomiej Zieliński http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ * * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 * -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |
|
Data: 2013-02-01 06:44:50 | |
Autor: PeJot | |
dziewięć na osiem | |
W dniu 2013-01-31 22:12, ToMasz pisze:
*Zwykle* duże firmy mające szeroką ofertę cenową żyją z masówki, w tym wypadku z TY i Altusów. Droższy sprzęt, np. XT produkowany jest z minimalnym zyskiem, albo na granicy opłacalności. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-02-01 07:46:37 | |
Autor: qrt | |
dziewięć na osiem | |
Dnia Thu, 31 Jan 2013 12:33:40 -0800 (PST), Ignac napisał(a):
W dniu czwartek, 31 stycznia 2013 17:14:29 UTC+1 użytkownik qrt napisał: Chodzi o to ze dobrych manetek na 8 od kilku lat już praktycznie nie ma na rynku. Lepsze przerzutki 8 i 9 pewnie szybko sie skończą. 8 biegowe koronki także. Ja nie zwracam wiekszej uwagi na homogeniczność napędu - mieszam wszystko jak leci, ale Ty ZTCP zwracasz dużą uwagę na homogeniczność napędu. Nie obawiasz się ze w pewnym momencie nie bedziesz mógł tego wszystkiego dopasować do siebie *zgodnie z zaleceniami shimano*? :) A mówiąc serio każdy powinien jeżdzić na tym,na czym uważa. Wiesz jak jeżdzę na 29er od naprawdę długiego czasu. Nawet rame miałem robioną na zamówienie bo w polsce nie dało sie tego kupić. Jednak pomimo zalet tego rozwiązania odradzałem je jeszcze kilka lat temu. Dlaczego? bo była na maksa mizerna dostęność opon. Bo kompletnie nie było dętek. Bo o szerokiej płaskiej kierownicy to można było pomarzyć. Bo dobry widelec kosztował 2,5k i nie było żadnych alternatyw. Bo nie było obręczy. To ze rower jest fajny nie zmienia faktu ze przy okazji był kłopotliwy. Nie wiem w jakim stopniu ToMasz jest biegły w technice rowerowej ale swoim pytaniem zasugerował ze w niewielkim. A takim osobom z zasady odradzam pakowanie sie w nietypowe tudzież nieprzyszłościowe rozwiązania. |
|
Data: 2013-02-01 01:46:33 | |
Autor: Ignac | |
dziewięć na osiem | |
W dniu piątek, 1 lutego 2013 07:46:37 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
Ja nie zwracam wiekszej uwagi na homogeniczność napędu - mieszam wszystko To podam Ci taki oto argument przeciw,gdyby wszystko do wszystkiego pasowało(ja też bym tak chciał),to w ramach napędu np.8x czy 9x byłyby tylko dwie przerzutki do każdego z tych systemów z długim i krótkim wózkiem,to samo byłoby z przerzutkami przednimi,jedna przerzutka do każdego systemu,a jak jest to chyba nie muszę Ci tłumaczyć. Producent po to zrobił klasyfikacje podzespołów w ramach danego napędu np.9x,bo tylko jemu są znane niuanse w konstrukcji poszczególnych podzespołów i właśnie dlatego trzeba przestrzegać ich kompatybilności. I tu Shimano ma przewagę nad innymi. Nie obawiasz się ze w pewnym momencie nie bedziesz mógł tego wszystkiego Zupełnie nie,bo jak długo będzie popyt na podzespoły tak długo będą produkowane,chociaż też zrobiłem już dawno stosowne ich zapasy,bo ja jestem bardzo zadowolony z jakości pracy mojego napędu,osiąganych przebiegów,kosztów zakupu części. Co nie oznacza,że potempiam z kretesem napędy 9x,czy 10x. Natomiast spotkałem się w napędzie z nową konstrukcją przerzutki Shimano Alivio RD-M430-9 rz. SGS,koszmar sprzęt to mało powiedziane,może kiedyś wyjaśnie o co w niej chodzi. |
|
Data: 2013-02-01 09:47:39 | |
Autor: rzymo | |
dziewięć na osiem | |
W dniu piątek, 1 lutego 2013 10:46:33 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
gdyby wszystko do wszystkiego Nie, na to nigdy żaden producent sobie nie pozwoli - musi być pełen przekrój danego typu produktu. W tym przypadku od Deore (czy jeszcze niżej) do XTR włącznie. Konsument musi mieć możliwość wyboru (nawet pozornego). To są przecież podstawowe podstawy rynku :) Niestety dla Ciebie - wszystko do wszystkiego pasuje, tylko utarło się głupie przekonanie, że skoro przerzutki np. XT, to wstyd i hańba zakładać łańcuch Deore. |
|
Data: 2013-02-01 11:20:51 | |
Autor: Ignac | |
dziewięć na osiem | |
W dniu piątek, 1 lutego 2013 18:47:39 UTC+1 użytkownik rzymo napisał:
W dniu piątek, 1 lutego 2013 10:46:33 UTC+1 użytkownik Ignac napisał: Na samym początku w cytacie mojej wypowiedzi jest napsane: -GDYBY wszystko do wszystkiego pasowało... Czyli najbardziej podstawową z podstaw jest umiejętnośc czytania ze zrozumieniem tekstów i instrukcji serwisowych Shimano tyż by się przydało :) |
|
Data: 2013-02-01 22:28:39 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
dziewięć na osiem | |
"Ignac" <smak870221@gmail.com> wrote in message news:4399e536-f065-4753-9492-bfefedca24cfgooglegroups.com...
Czyli najbardziej podstawową z podstaw jest umiejętnośc Hehe, tak się zastanawiam, co instrukcje serwisowe Shimano by powiedziały na mój zestaw: - klamkomanetki szosowe Shimano ST-2200, 3x8 - przerzutka przód Sram 3.0 (mtb) - przerzutka tył SLX krótki wózek (do niedawna był Sram Neos, ale mu się kółka skończyły) - korba SLX oryginalnie 3-rzędowa, obecnie 2 rzędowa z zębatką 36z (chyba od LX) i 22z (chyba XT), albo 44z (LX) i 32z (Deore), miski Accent - kasety "customowe": LX HG-70 11-28 z ostatnią zębatką zmienioną na 30 albo 32 od HG-50/51, albo Sram 5.0, albo kasety "deore 8sp" stworzone z przemieszania trybów dwóch 9-rzędowych kaset HG-61 11-34 lub 12-36 - łańcuchy Connex 804/8, Sram 850/870, Clark's, Shimano IG90 W moim przypadku te 8sp rzeczywiście jest nieco kosztowną fanaberią. Najbardziej boli brak kaset do 34-36z, z 34z jest tylko jedna, strasznie klocowata megarange o kiepskim stopniowaniu - więc aby mieć dogodnie zestopniowaną, w miarę lekką kasetę, trzeba wydać > 200zł. pozdr |
|
Data: 2013-02-01 14:49:58 | |
Autor: Ignac | |
dziewięć na osiem | |
W dniu piątek, 1 lutego 2013 22:28:39 UTC+1 użytkownik Wojtek Paszkowski
- klamkomanetki szosowe Shimano ST-2200, 3x8 Ta konfiguracja jest szczególnie godna polecenia, moje gratulacje! :) :) |
|
Data: 2013-02-02 11:23:17 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
dziewięć na osiem | |
"Ignac" <smak870221@gmail.com> wrote in message news:70d0c162-14a5-4ea6-adde-3bf00a6e2381googlegroups.com... W dniu piątek, 1 lutego 2013 22:28:39 UTC+1 użytkownik Wojtek Paszkowski Ta konfiguracja jest szczególnie godna polecenia, jest optymalna do wszędobylskiego roweru turystycznego (no, aby rower był zupełnie uniwersalny, 3 tarcze i przerzutka szosowa do ich obsłużenia byłyby lepsze, a tak czasem muszę zmieniać konfigurację tarcz). Chyba nawet nie jestem zbytnim ekscentrykiem, skoro do zbliżonych konfiguracji dochodzi duży producent, vide "build kit" poniższego roweru. http://salsacycles.com/bikes/fargo_ti Co prawda jednolity Sram, ale też konfiguracja MTB+Road, niespecjalnie reklamowana przez producenta. 10sp jest na pewno tylko dlatego, że już niedostępne są masowo produkowane klamkomanetki 8sp i kasety z dużą rozpiętością, inaczej na pewno by nie uderzali w tyle biegów, he he... Swoją drogą, w drugim i ostatnim kupionym przeze mnie "seryjnym" rowerze (jeszcze w zeszłym wieku) miałem ideał - kompletne Alivio, od manetek, przez pełny napęd, po przerzutki. To był zdecydowanie najgorszy zestaw, na jakim jeździłem! pozdr |
|
Data: 2013-02-02 04:31:16 | |
Autor: rzymo | |
dziewięć na osiem | |
W dniu piątek, 1 lutego 2013 20:20:51 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
(...) Tego właśnie nie rozumiem, dlaczego tak mocno się upierasz, że jednak nie pasuje i podkreślasz to GDYBY? To nie jest gdyby. Po prostu komponenty różnych grup (a nawet innych producentów) do siebie pasują, czy to Ci się podoba, czy nie :) Temat tabelek kompatybilności jest prosty - to jest sztuczny podział. Żebyś do drogiej korby i przerzutek nie kupił przypadkiem taniego łańcucha, który działać będzie tak samo dobrze. |
|
Data: 2013-02-01 11:16:41 | |
Autor: qrt | |
dziewięć na osiem | |
Dnia Fri, 1 Feb 2013 01:46:33 -0800 (PST), Ignac napisał(a):
tutaj sie chyba nie zgodze. A przynajmniej nie zupełnie :) Shimano wdraża rozwiązania na siłę. Wystarczy wspomnieć o dual control. Wiekszość ich nie pokochała, a był taki rok ze w katalogach nie było wcale manetek RF. Oczywiście na rynku były wersje z poprzednich lat co jednak nie zmiania faktu ze zmiana była na siłę wbrew woli konsumentów. Podobnie wyrugowanie kwadratu na zecz octalinka. Gdzie teraz kupić (już nie piszę dobrą) ale choć by rozbieralną korbę na kwadrat? Myślisz ze w wersje octalik czu ISIS spowodowały iż konsumenci odwrócili sie od wersji na kwadrat? Dlaczego shiamno na siłę lansuje 10spd nie dając jak choćby sram możliwości wyboru? Tak to bedzie - chcesz mieć dobre manetki i trwałe przerzutki? Musisz wejśc w 10s. Choć z drugiej strony jeszcze do niedawna dało sie kupić dobre manetki na 8 - nazywało sie to SLR-440 - teoretycznie były szosowe ale działano to i wyglądało jak LX. Pojawiały sie też slm-748 - górskie niby przyporządkowane XT (numeracja) tyle ze wygladały jak LX :) Wiec troche było jak piszesz ino trzeba było wiedzieć czego szukać i gdzie, gdyż w katalogach czy oficjalnych materiałach nie występowały. W normalnych sklepach to oczywiście nawet nie wiedzieli ze coś takiego jest. Tyle ze niokt tego nie gwarantuje ze po wyczyszc zeniu magazynów z lepszych przerzutek 8/9 będą dalej robić coś lepszego. Choć było by to rozsądna by klienciu nie skłaniali sie ku rozwiązaniom konkurencji. Chyba ze w końcu bedzie tak ze dla sportowców 2x10 a dla turystów piasta 11s. Shimano Alivio RD-M430-9 rz. SGS,koszmar sprzęt wyjaśnij teraz bo ta przerzutka mnie zainteresowała. :) Mam dodatkowe pytanie na jej temat - czy ma ona dolny zawias z plastiku czy jest on metalowy? Na zdjęciach cieżko dostrzec a ja nie trawie przerzutek z plastikowymi elementami (poza kółeczkami zecz jasna) |
|
Data: 2013-02-01 11:45:49 | |
Autor: PeJot | |
dziewięć na osiem | |
W dniu 2013-02-01 11:16, qrt pisze:
Podobnie wyrugowanie kwadratu na zecz octalinka. Gdzie teraz kupić (już nie Acera, Alivio w którejś z wersji. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-02-01 12:02:45 | |
Autor: qrt | |
dziewięć na osiem | |
Dnia Fri, 01 Feb 2013 11:45:49 +0100, PeJot napisał(a):
W dniu 2013-02-01 11:16, qrt pisze: jesli sa jeszcze wersje na kwadrat to ok. Coś mi sie wydawało ze zupełnie z tego zrezygnowali i teraz juz tylko octalinki. |
|
Data: 2013-02-01 13:50:28 | |
Autor: PeJot | |
dziewięć na osiem | |
W dniu 2013-02-01 12:02, qrt pisze:
Dnia Fri, 01 Feb 2013 11:45:49 +0100, PeJot napisał(a): Acera FC-M391, 9 rzędowa, kwadrat Acera FC-M391-8, 8 rzędowa, octalink Alivio FC-M430, FC-M431, 9 rzędowe: kwadrat i tu ciekawostka: utrzymano Alivio 8 rzędowe FC-M410, 411: kwadrat -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-02-01 12:02:38 | |
Autor: Ignac | |
dziewięć na osiem | |
W dniu piątek, 1 lutego 2013 11:16:41 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
Dnia Fri, 1 Feb 2013 01:46:33 -0800 (PST), Ignac napisał(a): > Shimano Alivio RD-M430-9 rz. SGS,koszmar sprzęt wyjaśnij teraz bo ta przerzutka mnie zainteresowała. :) Niestety,ale słuszne miałeś przeczucie,że to jest plastik tylko pokryty czymś przypominający aluminium. Tą są niestety te nowe wynalazki,które mają tak uformowany (wygięty)wózek,że niemożliwa jest cicha praca napędu tak, aby z każdej tarczy korb z przodu dostępne były wszystkie zębatki kasety(sprawdz sobie to u siebie). Ten standard pracy napędu mam w swoim napędach, a korzyść z tego jest taka,że łańcuch niezależnie jakie przełożenie w napędzie wybierzesz nigdy się nie zatnie na klatce przerzutki przedniej i ponadto można korzystać w swobodny sposób z niektórych przełożeń potarzających się w napędzie aż np.trzy razy,co z kolei umożliwa równe wyjeżdzenie kasety. Nie kupuj tego szrotu! |
|
Data: 2013-02-02 14:41:43 | |
Autor: ToMasz | |
dziewięć na osiem | |
Tak to bedzie - chcesz mieć dobre manetki i trwałe przerzutki? Musisz wejśc Kiedyś była klasa shimano A. Za moich czasów działało to na 7 zębatkach i było mega trwałe. O ile dobrze pamietam podzielono to na altusa acere alivio. dalej na 7 biegach, ale chyba acera i alivio ( teraz nie pamiętam były cale metalowe poza kółeczkami. Upłynęło dużo czasu, całe to rozdzielone "A" teraz jest już 9cio rzędowe ale z plastiku. Czy ta zmiana zwiększa trwałość? NIE wręcz przeciwnie. Wszystko jest bardziej delikatne, musi być precyzyjnie wyregulowane i wymaga częstego serwisu. Czy przerzutki 10 rzędowe są całe z metalu? Czy ich tylne zębatki są tej samej grubości (grubość blachy) co w kasecie 7 rzędowej? Wąziutki łańcuch musi znosić te same obciążenia co szeroki, a to korzystne nie jest. krótszy skok przerzutki wymaga precyzyjniejszej regulacji, większej dokładności - to też nie jest zaleta. Ja zawodnikiem nie jestem. robię parę tyś. na rok, (lwia większość rowerów w polsce ma mniejsze przebiegi) i naprawdę wolę mieć 100zł w kieszeni niż jedną zębatkę więcej... ToMasz |
|
Data: 2013-02-01 12:14:46 | |
Autor: live_evil | |
dziewięć na osiem | |
On 01.02.2013 10:46, Ignac wrote:
Producent po to zrobił klasyfikacje podzespołów w ramach danego napędu^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Dowcip roku. -- live_evil |
|
Data: 2013-02-01 11:07:22 | |
Autor: Ignac | |
dziewięć na osiem | |
W dniu piątek, 1 lutego 2013 12:14:46 UTC+1 użytkownik live_evil napisał:
On 01.02.2013 10:46, Ignac wrote: Cieszę się ,że Cię rozbawiłem,ja też przy Tobie świetnię się bawię. |
|
Data: 2013-02-01 22:29:47 | |
Autor: live_evil | |
dziewięć na osiem | |
On 01.02.2013 20:07, Ignac wrote:
W dniu piątek, 1 lutego 2013 12:14:46 UTC+1 użytkownik live_evil napisał:Ludzie od dawna mieszają - z pozytywnymi rezultatami - podzespoły pomiędzy grupami, producentami, ilością zębatek, przeznaczeniem szosa-mtb itd. I nagle przychodzi ktoś, kto twierdzi, że nie będzie pasowało, że trzeba przestrzegać kompatybilności, bo tak twierdzi Shimano ;-) |
|
Data: 2013-02-01 14:32:24 | |
Autor: Ignac | |
dziewięć na osiem | |
W dniu piątek, 1 lutego 2013 22:29:47 UTC+1 użytkownik live_evil napisał:
Ludzie od dawna mieszają - z pozytywnymi rezultatami - podzespoły pomiędzy grupami, producentami, ilością zębatek, przeznaczeniem szosa-mtb itd. I nagle przychodzi ktoś, kto twierdzi, że nie będzie pasowało, że trzeba przestrzegać kompatybilności, bo tak twierdzi Shimano ;-) No nie mów mi,że gdybyś wiedział w jakiej najlepszej konfiguracji powinna pracować np.kaseta HG50,to wsadził byś ja do dowolnego napędu ,a nie wg.tego schematu: kaseta HG50-9 powinna najlepiej pracować w takim zestawieniu: SI-R740G HG50-9 HG73 RD-M510 SI-6LERC HG50-9 HG53 RD-M511 SI-6KBRB HG50-9 HG73 RD-M530 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- nr.instr kaseta łańcuch przerzutka tylna Dla Ciebie i Wojtka Paszkowskiego to bez znaczenia, a dla producenta nie.Pytanie więc brzmi czy powinno się ignorować producenta? I następne pytanie z każdej tarczy korb macie w swoich napędach dostęp do wszystkich zębatek kasety? A ile macie nie chcianych części na półce,które ni jak do siebie nie pasują? Jaki to jest wysiłek intelektualny,żeby do instrukcji sięgnąć? |
|
Data: 2013-02-02 04:38:09 | |
Autor: rzymo | |
dziewięć na osiem | |
W dniu piątek, 1 lutego 2013 23:32:24 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
No nie mów mi,że gdybyś wiedział w jakiej najlepszej konfiguracji powinna pracować np.kaseta HG50,to Czyli z tabelki wynika, że tylna przerzutka wie, że obsługuje kasetę HG50-9, a nie inną. Zaiste musi być to kosztowna technologia rozpoznawania kaset :) I następne pytanie z każdej tarczy korb macie Napęd 2x9. Ustawiłem tak, że z większej zębatki (36z) mogę obsłużyć całą kasetę, a z mniejszej (24z) pięć koronek. Dla mnie ustawienie jest ok, zwłaszcza że znakomitą część przebiegu robię na 36 zębach z przodu. A ile macie nie chcianych części na półce,które Nie mam takich części :) |
|
Data: 2013-02-02 05:44:11 | |
Autor: Ignac | |
dziewięć na osiem | |
W dniu sobota, 2 lutego 2013 13:38:09 UTC+1 użytkownik rzymo Mnie się już wyczerpał koncept(nie mam więcej argumentów).
No i nie dogadamy się w związku z tym(a szkoda),więc niech tak zostanie. |
|
Data: 2013-02-02 06:16:06 | |
Autor: Ignac | |
dziewięć na osiem | |
W dniu sobota, 2 lutego 2013 13:38:09 UTC+1 użytkownik rzymo napisał:
Napęd 2x9. Ustawiłem tak, że z większej zębatki (36z) mogę obsłużyć całą kasetę, a z mniejszej (24z) pięć koronek. Dla mnie ustawienie jest ok, zwłaszcza że znakomitą część przebiegu robię na 36 zębach z przodu. Prawie dobrze,a teraz wyobraź sobie napęd 3x9,w obu przypadkach da się to zrobić regulując/skracając oś suporu,niestety trzeba to zrobić empirycznie.Os suportu musi być na tyle krótka aby klatka przerzutki przedniej swobodnie zrzucała łańcuch na najmniejszą tarczę korb.I drugi warunek przerzutka tylna nie może być z tych nowych wynalazków z wygiętym po nowemu wózkiem. To wygięcie wózka w strone szprych daje taki sam efert jak skrzywiony hak przerzutki. |
|
Data: 2013-02-02 18:40:46 | |
Autor: PeJot | |
dziewięć na osiem | |
W dniu 2013-02-02 15:16, Ignac pisze:
Prawie dobrze,a teraz wyobraź sobie napęd 3x9,w obu przypadkach A dlaczego zaraz empirycznie ? Kwadrat całkiem nie umarł. Os suportu musi być na tyle krótka aby Kłopotliwe w ramach z rurą 34.9 mm, a i łańcuch lubi zbierać błoto z opon. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-02-03 08:47:17 | |
Autor: qrt | |
dziewięć na osiem | |
Dnia Sat, 02 Feb 2013 18:40:46 +0100, PeJot napisał(a):
W dniu 2013-02-02 15:16, Ignac pisze: w zasadzie problem polega na tym ze aby obsłużyć najmniejszą koronkę przerzutka musi być całkowicie "złonona" - zasadniczo zasieg jest wystarczający ale myk jest taki ze w takiej sytuacji potrzeba naprawde dużej siły aby wózek ruszyć. |
|
Data: 2013-02-03 03:00:46 | |
Autor: Ignac | |
dziewięć na osiem | |
W dniu niedziela, 3 lutego 2013 08:47:17 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
Chcę powiedzieć jak sprawdzić/dobrać właściwą długość osi suportu. Ustawiamy łańcuch z tyłu na największej zębatce kasety,a z przodu na najmniejszej tarczy korb,przy pomocy jednej ze śrub regulacyjnych kaltki przerzutki przedniej-(pp),przybliżamy klatke maksymalnie do rury ramy(najczęściej nie trzeba odkręcać linki od klatki). (*)I w tym położeniu najmniejsza odległośc łańcucha od bocznej prowadnicy klatki(pp)powinna wynosić max.0,5 mm,żeby było miejsce na ugięcie tarczy. Jeżeli ta odległośc wynosi więcej to mamy za długą oś suportu.. W przypadku regulowanych długości osi powinniśmy jej długośc tak wyregulować,aby było właśnie tak jak tu-(*). W przypadku wkładu na kwardrat czy octalink pozostaje nam jedynie przymiarka kolejnych wkładów o mniejszej/większej długości,aby efekt końcowy rownież był taki jak tu-(*). I to by była cała wiedza tajemna w tym temacie,którą stosuję w swoich rumakach :-) |
|
Data: 2013-02-02 11:17:47 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
dziewięć na osiem | |
"Ignac" <smak870221@gmail.com> wrote in message news:8ae09206-6e45-4a89-b0f7-4fcb842ba06egooglegroups.com... kaseta HG50-9 powinna najlepiej pracować w takim zestawieniu: Dla Ciebie i Wojtka Paszkowskiego to bez znaczenia, a po co? Taką wagę przykładasz do zalecanego przez producenta łączenia komponentów, a tymczasem napęd pracujący w układzie mała-mała czy duża-duża pracuje bardziej parszywie, niż przy jakimś kompletnie nietrafionym miksie komponentów. O majtającym się albo skrajnie napiętym łańcuchu i wózku nie wspominając. Tak uważnie czytasz instrukcje serwisowe, czyżbyś więc nie dostrzegł na instrukcji do korby obrazka pokazującego, jaki układ zębów zaleca producent? Wstyd! I jeszcze zalecać innym tak rażące naruszanie zaleceń producenta! pozdr |
|
Data: 2013-02-02 03:37:08 | |
Autor: Ignac | |
dziewięć na osiem | |
W dniu sobota, 2 lutego 2013 11:17:47 UTC+1 użytkownik Wojtek Paszkowski napisał:
Tak uważnie czytasz instrukcje serwisowe, czyżbyś więc nie dostrzegł na instrukcji do korby obrazka pokazującego, jaki układ zębów zaleca producent? Wstyd! I jeszcze zalecać innym tak rażące naruszanie zaleceń producenta! I tu się z Tobą zgodzę,tylko że u mnie skrajne położenia łańcucha są możliwe dzięki odpowiednio krótszej osi suportu i wtedy łańcuch na przekosach pracuje cichutko i nie zużywa napędu,potwierdzeniem tej tezy są przebiegi jakie osiągam na korbach,łańcuchu i na kasecie. O tym,że łańcuch mi się nie klinuje na kalatce przerzutki p.nie wspomnę. Natomist nowe wynalazki(chodzi o tylne przerzutki) to uniemożliwiają co ma doprowadzić/doprowadza do zużycia środkowych zębatek kasety i przez to szybszej ich wymiany.A tu już dał o sobie znać parszywy marketing-szybsza wymiana kasety większe przychody producentów. No,ale zgoda,że(przekosy łańcucha)to jest wbrew zaleceniom producenta.. A co do miksów w doborze komponentów,jeżeli nie będziemy wzorować się np.na tych instrukcjach serwisowych to jakie kryteria doboru komponentów napędu proponujesz - losowe! Jeżeli tak,to trzeba mieć magazyn części do dyspozycji i cierpliwośc benedyktyńską przy kolejnych ich przymiarkach. Zaproponuj więc,prosty i skuteczy sposób na dobór komponentów napędu. |
|
Data: 2013-02-01 13:54:49 | |
Autor: PeJot | |
dziewięć na osiem | |
W dniu 2013-02-01 10:46, Ignac pisze:
Producent po to zrobił klasyfikacje podzespołów w ramach danego napędu A wiesz, że jeszcze pod koniec XX wieku tabele kompatybilności były zawarte w katalogach Shimano ? Można było mieszać sprzęt z różnych grup, ale co b. ciekawe *także MTB<->szosa*. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-01-31 17:25:24 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
dziewięć na osiem | |
Użytkownik "qrt" <m@il.jakis> napisał w wiadomości news:j9sx0m80tynx.1wb1q6iwua0yr$.dlg40tude.net...
Mam 8 i zmienię na 9 TYLKO I WYŁĄCZNIE dlatego, że chcę RF z "podwójnym Niestety dostępność fajniejszych części na 8sp jest coraz gorsza :( Spokojnie da się żyć z 8sp i być szczęśliwym, ale kiedy nadejdzie fanaberia okazuje się, że żeby ją zrealizować trzeba napęd zmienić :/ Mimo wszystko jestem z siebie dumny, że tak długo się opierałem 9tce :D -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 20/01/2013 Beskidy wrzesniowe |
|
Data: 2013-01-31 17:35:37 | |
Autor: qrt | |
dziewięć na osiem | |
Dnia Thu, 31 Jan 2013 17:25:24 +0100, kamil/Endurorider.pl napisał(a):
Użytkownik "qrt" <m@il.jakis> napisał w wiadomości news:j9sx0m80tynx.1wb1q6iwua0yr$.dlg40tude.net... dziwiątką dziwiątką - dobre manetki jeszcze na rynku są, ale w zapas przerzutek na twoim miejscu bym sie zaopatrzył :D |
|
Data: 2013-01-31 17:47:09 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
dziewięć na osiem | |
Użytkownik "qrt" <m@il.jakis> napisał w wiadomości news:67765zifk7gx.3z0rnuvdagrr$.dlg40tude.net...
dziwiątką dziwiątką - dobre manetki jeszcze na rynku są, ale w zapas Zapas przerzutek 9tek? -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 20/01/2013 Beskidy wrzesniowe |
|
Data: 2013-01-31 18:08:33 | |
Autor: qrt | |
dziewięć na osiem | |
Dnia Thu, 31 Jan 2013 17:47:09 +0100, kamil/Endurorider.pl napisał(a):
Użytkownik "qrt" <m@il.jakis> napisał w wiadomości news:67765zifk7gx.3z0rnuvdagrr$.dlg40tude.net... niw wiem na czym jezdzisz ale jesli nie lubisz plastikowych przerzutek to tak. te lesze niedługo też będą znikać. Przerzutki w porówniau z manetkami częściej sie zmienia. (przynajmiej ja zmieniam z racji uszkodzeń) |
|
Data: 2013-01-31 19:15:48 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
dziewięć na osiem | |
Użytkownik "qrt" <nie.m@m.mej.la> napisał w wiadomości news:19j6ufw1gvsn.1ln2ai5d66z45.dlg40tude.net...
Zapas przerzutek 9tek? Hmmm, muszę o tym pomyśleć :) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 20/01/2013 Beskidy wrzesniowe |
|
Data: 2013-02-01 06:49:24 | |
Autor: PeJot | |
dziewięć na osiem | |
W dniu 2013-01-31 17:47, kamil/Endurorider.pl pisze:
dziwiątką dziwiątką - dobre manetki jeszcze na rynku są, ale w zapas Przerzutki 9 obsługują 8 rzędów. Kluczowe są manetki 8. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-02-01 08:42:20 | |
Autor: PeJot | |
dziewięć na osiem | |
W dniu 2013-01-31 17:25, kamil/Endurorider.pl pisze:
Niestety dostępność fajniejszych części na 8sp jest coraz gorsza :( Niekoniecznie. Skoro jest popyt na części 8, musi pojawić się i podaż. Skoro Shimano tego nie dostrzega, zrobią to inni. SRAM, robi a Suntour zaczął robić rapidfire 8. Jakość chwilowo nieistotna, chodzi o trend na rynku. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-02-01 09:22:31 | |
Autor: qrt | |
dziewięć na osiem | |
Dnia Fri, 01 Feb 2013 08:42:20 +0100, PeJot napisał(a):
W dniu 2013-01-31 17:25, kamil/Endurorider.pl pisze: to prawda ze sram jakby nie wymusza na klientach zmian na siłę (jak np shimano z dual control) tyle ze ergonomia sramowskich triggerów nie każdemu odpowiada. |
|
Data: 2013-02-01 10:52:00 | |
Autor: PeJot | |
dziewięć na osiem | |
W dniu 2013-02-01 09:22, qrt pisze:
Dnia Fri, 01 Feb 2013 08:42:20 +0100, PeJot napisał(a): Nie dyskutuję o jakości ani funkcjonalności, chodzi o to że jest nisza na rynku 8 biegowych manetek ( i w ogóle całych napędów ) i pytanie kto ją zapełni. Osobiście wątpię by najtańsze grupy TY-, zmigrowały do 8 biegów. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-01-30 19:03:44 | |
Autor: live_evil | |
dziewięć na osiem | |
On 30.01.2013 18:31, ToMasz wrote:
Czy coś jeszcze może zostać? Zamierzam wymienić Korba podejdzie, manetka przednia również, łańcuch jak nie rozciągnięty też się nada. Sprawdzone w praktyce. Oczywiście zaraz znajdą się na grupie teoretycy, którzy temu zaprzeczą :-) -- live_evil |
|
Data: 2013-01-30 20:43:15 | |
Autor: ToMasz | |
dziewięć na osiem | |
W dniu 30.01.2013 19:03, live_evil pisze:
On 30.01.2013 18:31, ToMasz wrote:czyli skok przedniej przerzutki i odległość pomiędzy przednimi zębatkami jest taka sama w 8 i 9 rzędowych napędach? łańcuch jak nie rozciągniętynówka. 9 zostaje w sklepie, 8 jedzie z rowerem. ToMasz |
|
Data: 2013-01-30 21:02:03 | |
Autor: qrt | |
dziewięć na osiem | |
Dnia Wed, 30 Jan 2013 20:43:15 +0100, ToMasz napisał(a):
W dniu 30.01.2013 19:03, live_evil pisze: skok taki sam, w korbie odległości te same, szerokość wózka przerzutki nieco inna, troche trudniej wyregulować ale rade. |
|
Data: 2013-02-01 01:16:25 | |
Autor: Ignac | |
dziewięć na osiem | |
W dniu piątek, 1 lutego 2013 08:14:28 UTC+1 użytkownik cytawa napisał:
W dniu 2013-01-30 21:02, qrt pisze: > skok taki sam, w korbie odległości te same, szerokość wózka przerzutki Szerokosc wozka przerzutki da sie zmienic w niewielkim zakresie. Bardzo czesto jest to konieczne by prawidlowo wyregulowac indeksowanie przedniej przerzutki. Tym bym sie nie przejmowal. Miałeś na myśli zapewne klatkę przedniej przerzutki. A co do szerokości wózka przerzutki tylnej to też się da tylko w przypadku kółek plastikowych wózka trzeba ich boki zeszlifować na drobnym papierze ściernym, na szerokośc jaką miały poprzednie kółka,te właściwe Natomiast za szeroki wózek przeszkadza tylko(uniemożliwa) wrzucenie łańcucha na największą zębatkę kasety,bo śruby kółek wchodzą na szprychy,to dotyczy kółek w przerzutkach Altus i Acera,jeżeli chodzi o ścisłośc. Najistotniejsze jest to na co zwrócił uwagę kolega PeJot to różnice w uskoku linki między manetkami 8 i 9- są nie do pogodzenia! |
|
Data: 2013-02-01 10:44:23 | |
Autor: PeJot | |
dziewięć na osiem | |
W dniu 2013-02-01 10:16, Ignac pisze:
Najistotniejsze jest to na co zwrócił uwagę kolega PeJot Ojtam, ojtam. Uciąg 8-9 faktycznie jest inny, ale coś mi się wydaje że manipulując punktem zaczepienia linki w tylnej przerzutce dało by się manetką 9 obsłużyć 8 rzędową kasetę. Na razie nie miałem potrzeby tego sprawdzać. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-02-04 11:32:18 | |
Autor: cytawa | |
dziewięć na osiem | |
PeJot pisze:
Ojtam, ojtam. Uciąg 8-9 faktycznie jest inny, ale coś mi się wydaje że W te strone da sie niezle uregulowac. Wystarczy linke przyczepic z drugiej strony sruby. Sprawdzalem. W druga nie za bardzo. Jan Cytawa |
|
Data: 2013-02-04 12:46:49 | |
Autor: PeJot | |
dziewięć na osiem | |
W dniu 2013-02-04 11:32, cytawa pisze:
PeJot pisze: Czyli manetka 9 poprawnie obsługuje kasetę 8 ? Wystarczy linke przyczepic z Ten patent przypomina mi się jako oficjalny, podawany w papierowych katalogach Shimano z lat 90', ale nie miałem siły aby szukać na pawlaczu :> Dotyczyło to którejś z grup szosowych. Jeszcze myślałem o puszczeniu linki *przez* otwór w śrubie. W druga nie za bardzo. Nie ma potrzeby. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|