Data: 2009-07-27 09:47:14 | |
Autor: wilkxt | |
droga hamowania motocykla | |
Witam
Jak± mniej więcej predkosć musi mieć motocykl waż±cy okolo 200kg (xj600Diversion,Bandit600,sv650, itp.), zeby droga hamowania wynisila okolo 15 m? -- Pozdrawiam Enduro Motocross Tomek W |
|
Data: 2009-07-27 09:57:30 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
droga hamowania motocykla | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "wilkxt"
Witam 42. -- d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb THIS PUNISHMENT IS NOT BORING AND `b Kruk@epsilon.eu.org d' POINTLESS(Bart Simpson on chalkboard in d' http://epsilon.eu.org/ Yb episode 8F24) `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d' |
|
Data: 2009-07-27 09:46:44 | |
Autor: Jasio | |
droga hamowania motocykla | |
Użytkownik "Mariusz Kruk" napisał w wiadomo¶ci news:slrnh6qnfa.baj.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...
To była naprawdę Głęboka OdpowiedĽ. Ach, te hermetyczne dowcipy. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-07-27 04:27:05 | |
Autor: Nikanor | |
droga hamowania motocykla | |
On 27 Lip, 10:46, "Jasio" <bylystud...@gazeta.pl> wrote:
> 42. Tam hermetyczne. A jakie było pytanie? :)) -- Nikanor |
|
Data: 2009-07-27 10:41:39 | |
Autor: trud | |
droga hamowania motocykla | |
Dnia Mon, 27 Jul 2009 09:47:14 +0200, wilkxt napisał(a):
Witam Nie można tego okre¶lić. Zbyt wiele zmiennych. -- pozdrawiam trud bj250 |
|
Data: 2009-07-27 10:53:56 | |
Autor: wilkxt | |
droga hamowania motocykla | |
mniej wiecej ,asfalt suchy i czysty, hamulce sprawne, bedzie to przedzial ok 45-55km/?Jak± mniej więcej predkosć musi mieć motocykl waż±cy okolo 200kg -- Pozdrawiam Enduro Motocross Tomek W |
|
Data: 2009-07-27 11:00:03 | |
Autor: Kuczu | |
droga hamowania motocykla | |
wilkxt pisze:
mniej wiecej ,asfalt suchy i czysty, hamulce sprawne, bedzie to przedzial ok 45-55km/? A opony jakie ? A tarcz przednich ile (Diversion miala roznie) ? A kierowca umie hamowac czy nie umie ? A klocki jakie ? A przednie zawieszenie wystukane juz czy nie ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-27 03:21:13 | |
Autor: Ditron | |
droga hamowania motocykla | |
On 27 Lip, 11:00, Kuczu <qczu...@gmail.com> wrote:
A kierowca umie hamowac czy nie umie ? A jak to jest umieć ? na czym polega takie hamowanie ? |
|
Data: 2009-07-27 04:03:15 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
droga hamowania motocykla | |
On Jul 27, 11:21 am, Ditron <dit...@wp.pl> wrote:
On 27 Lip, 11:00, Kuczu <qczu...@gmail.com> wrote: kladziesz motor na glebe. Im wiecej metalowych czesci, tym ciezszy i szybciej przestanie czesac iskry. Jest to nota bene jedyny sposob, zeby zatrzymac harleya na drodze mniejszej niz 1000 m jadacego z maksymalna predkoscia jaka ta bestia potrafi wykrzesac.. czyli okolo 100kmh :) |
|
Data: 2009-07-27 14:38:43 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
droga hamowania motocykla | |
Użytkownik wydusił z siebie te słowy:
On Jul 27, 11:21 am, Ditron <dit...@wp.pl> wrote: LOL :D -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-07-27 15:01:14 | |
Autor: Kuczu | |
droga hamowania motocykla | |
frank.castle0407@googlemail.com pisze:
100kmh :) No raczej 100 mph -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-27 06:19:45 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
droga hamowania motocykla | |
> 100kmh :) To byl taki dowcip, ktory ludzie inni niz pokroju Pietraza ignoruja, a ludzie pokroju Pietraza draza temat. Czyzbys znal Pietraza? |
|
Data: 2009-07-27 12:22:08 | |
Autor: newrom | |
droga hamowania motocykla | |
On Mon, 27 Jul 2009 03:21:13 -0700 (PDT), Ditron <ditron@wp.pl> wrote:
A jak to jest umieć ? na czym polega takie hamowanie ? Na hamowaniu na granicy uslizgu? pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! |
|
Data: 2009-07-27 03:33:22 | |
Autor: Ditron | |
droga hamowania motocykla | |
On 27 Lip, 12:22, new...@spamcom.com wrote:
On Mon, 27 Jul 2009 03:21:13 -0700 (PDT), Ditron <dit...@wp.pl> wrote: aha tylko tyle ? ale dwoma czy tylnym niee ? a wracajac do pytania - powinno chyba być " jak± maksymaln± ... |
|
Data: 2009-07-27 12:39:26 | |
Autor: newrom | |
droga hamowania motocykla | |
On Mon, 27 Jul 2009 03:33:22 -0700 (PDT), Ditron <ditron@wp.pl> wrote:
aha tylko tyle ? Skuteczniej jest utrzymywac obydwa kola na granicy uslizgu. pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! |
|
Data: 2009-07-27 04:01:26 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
droga hamowania motocykla | |
On Jul 27, 10:00 am, Kuczu <qczu...@gmail.com> wrote:
wilkxt pisze: Ale poszles kuczu. Przeciez wyraznie widac, ze chodzi o 'mniej wiecej', a nie o jakies wydmuchane wyliczenia. |
|
Data: 2009-07-27 14:12:49 | |
Autor: fv | |
droga hamowania motocykla | |
frank.castle0407@googlemail.com wrote:
On Jul 27, 10:00 am, Kuczu <qczu...@gmail.com> wrote: Ale te właśnie informacje potrzebne są do oceny mniej-więcej. Nawet eksperymenty nie dałyby wiążącej odpowiedzi, bo zawsze może się zdarzyć a) że dwa motóry będą miały inne temperatury opon b) że tarcze i klocki będą miały inną temperaturę c) że przewody hamulcowe w jednym spuchną a w innym nie d) że będzie mały wybój albo nie będzie Wpływa to niebagatelnie na drogę hamowania. I jeszcze "około 200kg" to w przypadku Bandit vs SV oznacza 60kg różnicy. Nikt mi nie powie, że to nie ma znaczenia. Może być tak, że jeden motór potrzebuje 15m do hamowania z 60 a inny z 40. -- fv Xbox gamertag: fastviper PL Moto: Suzuki GSX 650F Auto: Nissan Primera 2,0 |
|
Data: 2009-07-27 06:02:59 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
droga hamowania motocykla | |
Nawet eksperymenty nie dałyby wi±ż±cej odpowiedzi, bo zawsze może się zdarzyć Ej no robicie sobie z ludzi JAJA czy tylko ze Smolenia? Skoro koles pyta o 'mniej wiecej', to nie rozpatrujmy wariantu, w ktorym bedzie wyboj i przez x centy/metrow kolo w ogole nie bedzie hamowac. Albo ze przewody spuchna. Albo ze kierowcy wpadnie osa do nosa. http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56421,1437594.html?as=2&ias=2 Okolo 15 m = nieco ponizej 60kmh na suchym asfalcie. |
|
Data: 2009-07-28 08:34:01 | |
Autor: wilkxt | |
droga hamowania motocykla | |
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56421,1437594.html?as=2&ias=2 Okolo 15 m = nieco ponizej 60kmh na suchym asfalcie. Własnie o to chodziło, dzieki. Pozdrawiam Enduro Motocross Tomek W |
|
Data: 2009-07-27 14:39:58 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
droga hamowania motocykla | |
fv wydusił z siebie te słowy:
Nawet eksperymenty nie dałyby wiążącej odpowiedzi, bo zawsze może się jakoś jednak da sie to zmierzyc - wszak niektórzy producentci podają takie wartości dla nowych maszyn, i w zasadzie wszyscy producenci samochodow. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-07-28 08:31:12 | |
Autor: fv | |
droga hamowania motocykla | |
Kuba (aka cita) wrote:
fv wydusił z siebie te słowy: Nie przyszło ci do głowy, że po prostu oszczędnie gospodarują faktami? Odkąd przestano podawać masę własną samochodów w testach, skończył się pewien etap rzetelnej oceny w automobilizmie. My motocykliści mamy jeszcze nieco szczęścia, że jeszcze są tacy, którzy krytycznie podchodzą do danych producenta i potrafią napisać: chłam, bzdura, brednie, kalumnie itp. -- fv Xbox gamertag: fastviper PL Moto: Suzuki GSX 650F Auto: Nissan Primera 2,0 |
|
Data: 2009-07-28 10:03:01 | |
Autor: Kuczu | |
droga hamowania motocykla | |
Kuba (aka cita) pisze:
jakoś jednak da sie to zmierzyc - wszak niektórzy producentci podają takie wartości dla nowych maszyn Tak, ale w warunkach testowych, z zawodowym kierowca. To sie ma nijak do codziennego uzytkowania. i w zasadzie wszyscy producenci samochodow. I przyspieszenia tez. W warunkach testowych z kierowca testowym. Zwykly kierowca nie osiaga na ogol przyspieszen katalogowych bo albo spali opony albo sprzeglo. Poza tym hamowanie w dzisiejszych autach wlasciwie sprowadza sie do nacisniecia pedalu hamulca przez kierowce. Reszte robi elektronika. Tu akurat nie trzeba miec mega zdolnosci, wystarczy zaprzec sie pedalem hamulca w podloge. Auto zrobi reszte. W przypadku motocykli nie jest to takie proste. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-28 10:24:40 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
droga hamowania motocykla | |
Kuczu wydusił z siebie te słowy:
Kuba (aka cita) pisze:
Zwykly kierowca nie osiaga na ogol przyspieszen katalogowych bo albo Ależ zgadzam sie - co nie znaczy, ze nie da sie tego zmierzyc. To, ze warunki są zmienne - to oczywiste, jednak daje pewien obraz. I tak jak testowe warunki dają porównanie między maszynami, tak warunki 'nietestowe' też dają pewnien obraz. Bo przecież nie powiesz mi, ze nie ma czegoś takiego jak zwykły/przeciętny kierowca - zawsze jakąś srednia da sie wyciągnąć, podobnie ze srednią z długości hamowania. I założe sie, ze odchylenia od sredniej wcale nie będą takei duze (na prostym odcinku, bez udziwnien). Wiec mozna okreslic czy to będzie 10, 20, 30, 40, czy 50m z jakiejs tam prędkości. Przecież nie mówimy tu o dokladności do pół metra - a o jakiejs skali porównawczej. ps. nawet warunki testowe i kierowcy zawodowi nie muszą byc powtarzalni. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-07-28 10:36:34 | |
Autor: Kuczu | |
droga hamowania motocykla | |
Kuba (aka cita) pisze:
Ależ zgadzam sie - co nie znaczy, ze nie da sie tego zmierzyc. To, ze warunki są zmienne - to oczywiste, jednak daje pewien obraz. Wszystko da sie zmierzyc. Tyle ze dane katalogowe maja sie czesto nijak do zycia i sluza wylacznie podnietom kupujacych prase motoryzacyjna i przegladajacych internet. Takim typowym Mustafom :) I tak jak testowe warunki dają porównanie między maszynami, tak warunki 'nietestowe' też dają pewnien obraz. Bo przecież nie powiesz mi, ze nie ma czegoś takiego jak zwykły/przeciętny kierowca - zawsze jakąś srednia da sie wyciągnąć, podobnie ze srednią z długości hamowania. Nie ma przecietnego kierowcy ! Mozna co najwyzej usrednic dane mierzone dla 100, 200, 1000 roznych kierowcow. I to bedzie kierowca statystyczny. I założe sie, ze odchylenia od sredniej wcale nie będą takei duze (na prostym odcinku, bez udziwnien). Wiec mozna okreslic czy to będzie 10, 20, 30, 40, czy 50m z jakiejs tam prędkości. Mozna podac w przyblizeniu, zgadza sie. Jednak przyblizenie wymaga pewnej ilosci danych. Co z tego ze ja wsiade na jakis motocykl i zmierze sobie droge hamowania ? A nawet zmierze kilka razy, przy roznej temp hamulcow, na roznych asfaltach ? Czy to da jakis reprezentatywny obraz ? Nie, bo juz jutro bede mial slabszy dzien i zamiast na 15 metrach, wyhamuje na 18 co juz da duze odchylenie rzedu 20% od podanych przeze mnie dzisiaj danych. Koles lepiej obcykany ode mnie, lzejszy, na lepszych oponach i klockach wyhamuje na metrach 12. To nam daje odhylenie w druga manke, znowu o jakies 20%. A 20% to, jak dla mnie, mala dokladnosc jest. Oczywiscie mozna to usrednic i podac te 15 metrow, bo tak wychodz ze zwyklej sredniej arytmetycznej ale czy moge powiedziec ze to bedzie wiazacy wynik ? Podam 15, chlopaczek poczyta w necie, uwierzy, zechce sprawdzic i sie wjebie w dupe auta bo mu akurat wyjdzie droga hamowania 18 metrow i te 3 metry mu zabrakna. Rozumiesz juz o co mi kaman ? ps. nawet warunki testowe i kierowcy zawodowi nie muszą byc powtarzalni. Dlatego producenci podaja jedno a fachowcom na testach wychodzi co innego. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-28 03:49:14 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
droga hamowania motocykla | |
Podam 15, chlopaczek poczyta w necie, Hahaha, w zyciu Ci nie uwierze, ze idac takim tropem myslenia zdecydowales sie nie podac przyblizonej predkosci. Bo ktos Ci uwierzy i sobie wymierzy 15 metrow od samochodu i bedzie sprawdzal :) No wez to przeczytaj jeszcze raz :) marcepan |
|
Data: 2009-07-28 12:55:10 | |
Autor: Kuczu | |
droga hamowania motocykla | |
frank.castle0407@googlemail.com pisze:
Hahaha, w zyciu Ci nie uwierze, ze idac takim tropem myslenia Wiesz, glupich nie sieja :) No wez to przeczytaj jeszcze raz :) Czytalem. Ty tez poczytaj wszystko. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-28 11:25:23 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
droga hamowania motocykla | |
Kuczu wydusił z siebie te słowy:
(...) Kuczu kuźwa ale z Ciebie teoretyko-filozof-perfekcjonista. Nie wszytsko na świecie musi być białe lub czarne. Wszystko co piszesz jest prawdziwe, ale na litość - gadamy sobie w gronie 'przeciętnych użytkowników motocykli'. Tak tak. Przeciętnych. Nawet jesli wsród nas są nowicjusze i mega profesjonaliści .. to zdecydowana większość to tacy, ktorzy jeżdzą na motocyklach od jakiegoś czasu i tyle. Jak kogoś obraża okreslenie 'przeciętny' to przepraszam ... Mimo wszytsko - jak wsiąde na moje moto i zmierze droge hamowania z jakiejs prędkości i wyjdzie mi ileś tam - to daje to jakiś pogląd na droge hamowania. Nic wiecej. Tak samo jak dane katalogowe dają pewnien pogląd na maszyne i ... nic wiecej. W czym więc problem? Jak mozesz mówisz, ze nie ma przeciętnych kierowców. Ty nazywasz ich srednimi statystycznymi - ok, niech tak będzie. Tyulko co za różnica. Po co czepiać sie słówek? I nawet jak jakis chłopaczek wyjebie sie na ulicy, bo przeczyta jakies durne dane przeczytane na usnecie, to nie dlatego, ze ktoś je podał, tylko dlatego, ze jest durny i nic tego nie zmieni. Mało tego - danych w necie i na grupach jest tyle, wiele z nich jest totalnie od czapy, ze gdyby w ten sposob patrzeć na rzeczywistość ... to należałoby sie bać wyjsc z domu. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-07-28 11:38:45 | |
Autor: Kuczu | |
droga hamowania motocykla | |
Kuba (aka cita) pisze:
Kuczu kuĹşwa ale z Ciebie teoretyko-filozof-perfekcjonista. A taki mam dzisiaj filozoficzny dzien :)
Bo i nie jest. Wszystko co piszesz jest prawdziwe, ale na litość - gadamy sobie w gronie 'przeciętnych użytkowników motocykli'. Tak tak. Przeciętnych. A mi sie wydaje ze wiekszosc z dyskutantow to teoretycy z kalkulatorem w reku a nie praktycy. Nawet jesli wsród nas są nowicjusze i mega profesjonaliści .. to zdecydowana większość to tacy, ktorzy jeżdzą na motocyklach od jakiegoś czasu i tyle. Jak kogoś obraża okreslenie 'przeciętny' to przepraszam ... Ale co ja innego napisalem ? Tyle ze uwazam iz na podstawie wlasnych doswiadczen i obliczen nie jestem w stanie podac wiazacej, do konca prawdziwej odpowiedzi. Bo nie jestem reprezentatywny. I tyle. Tak samo jak dane katalogowe dają pewnien pogląd na maszyne i ... nic wiecej. Ja juz napisalem dla kogo sa dane katalogowe. W czym więc problem? W niczym. Jak mozesz mówisz, ze nie ma przeciętnych kierowców. Ty nazywasz ich srednimi statystycznymi - ok, niech tak będzie. Tyulko co za różnica. Po co czepiać sie słówek? Bo nie ma definicji przecietnego kierowcy !! Chyba ze komus sie uda zdefiniowac to pojecie. Ale wtedy by trzeba usrednic wiek, doswiadczenie, wzrost, wage i jeszcze pare innych czynnikow. A tego sie nie da zrobic. I nawet jak jakis chłopaczek wyjebie sie na ulicy, bo przeczyta jakies durne dane przeczytane na usnecie, to nie dlatego, ze ktoś je podał, tylko dlatego, ze jest durny i nic tego nie zmieni. Mosz recht :) Mało tego - danych w necie i na grupach jest tyle, wiele z nich jest totalnie od czapy, ze gdyby w ten sposob patrzeć na rzeczywistość ... to należałoby sie bać wyjsc z domu. I tu tez mosz. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-28 11:58:32 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
droga hamowania motocykla | |
Kuczu wydusił z siebie te słowy:
Kuba (aka cita) pisze: ja nie wiem jaki mam dzien, bo wlasnie 2 min temu wyszedłem z łóżka dopiero, wiec zaczne dzien po sniadaniu ;)
też mam takie wrazenie wlasnie .. i przez te Twoje konkretności z drogą hamowania - też do tej grupy Cie zaliczam (mimo, ze masz swoją praktyke) Ale co ja innego napisalem ? Tyle ze uwazam iz na podstawie wlasnych ależ jestes! Wlasnie o to chodzi. Reprezentujesz siebie. Masz jakies doswiadczenie, jakies umiejętności. Dlaczego sądzisz, ze są lepsze/gorsze od innych piszących tu. Jedni jeżdzą mniej, inni więcej .. ale przeciętny jeżdzący jest wlasnie taki jak Ty, ja, on.. To wlasnie jest przeciętny motocyklista - jeździ, interesuje sie, kombinuje. ps. no fakt, inni mają mniejsze kierownice, ale to Cie nie czyni wyjątkowym :P ;-) Bo nie ma definicji przecietnego kierowcy !! Chyba ze komus sie uda i znów zaczynasz. Przeciętny to wlasnie brak podziały na wiek, doswiadczenie, wzrost, wage i inne czynniki. Przeciętny to taki, ktory posiada motocykl i jeździ. Stattystyka ma to do siebie, ze im większa próba, tym dokladniejszy wynik/usrednienie ... ale ta sama statystyka mówi, ze z całej próby wszyscy są zbliżeniu do sredniej. To oznacza, ze wlasnie Ty, ja i inni - statystycznie, są przecietnymi motocyklistami. I choćby nie wiem jakbys sie starał i wyróżniał .. to będziesz przeciętnym motocyklistą, bo (i nie mam nic złego na mysli) takich jak Ty czy ja .. to jest wielu.
choć raz. No ale od czegoś trzeba zacząć ;)
No .. teraz juĹĽ moge powiedziec, ze mam dobry dzien ;) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-07-28 12:09:50 | |
Autor: Kuczu | |
droga hamowania motocykla | |
Kuba (aka cita) pisze:
też mam takie wrazenie wlasnie .. i przez te Twoje konkretności z drogą hamowania - też do tej grupy Cie zaliczam (mimo, ze masz swoją praktyke) Nie, bo moj motocykl podobno nie hamuje :) -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-28 12:13:52 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
droga hamowania motocykla | |
Kuczu wydusił z siebie te słowy:
Kuba (aka cita) pisze: takich jak Twoj niehamujących jest wiele .. wiec to nei pogarsza 'przecietności' ;-) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-07-28 12:17:35 | |
Autor: Kuczu | |
droga hamowania motocykla | |
Kuba (aka cita) pisze:
takich jak Twoj niehamujących jest wiele .. wiec to nei pogarsza 'przecietności' ;-) No ja wiem. Tyle ze, wbrew wszystkim teoretykom wrzucajacym tu swoje wzory i obliczenia, po zmianie tarcz na nierdzewne DNA i zaciskow na 4 tloczkowe Nissiny skutecznosc hamowania mojego pojazdu wzrosla dosyc znacznie. I ani motocykl nie schudl, ani ja nie przytylem, ani nie rozmnozyly mi sie hamulce ani nie ulegl polepszeniu asfalt w okolicy. Cud pewnie jakis. Trzeba by to wyslac do pogromcow mitow. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-28 12:31:35 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
droga hamowania motocykla | |
Kuczu wydusił z siebie te słowy:
Kuba (aka cita) pisze: tjunung panie ;-) ps. pisalismy już i zgodzilismy sie w tym temacie, ze na grupach bredni, głupot, niepełnych prawd a czasem po prostu pomyłek - nie brakuje. I wszytsko jest ok, jak ktoś chce coś wytłumaczyc, poda jakiś argument, ktoś inny go przyjmie i w ogole jest fajnie. Gorzej, jak jeden coś palnie (bez znaczenia, czy to pomyłka, brak wiedzy, głupie pytanie, brednia, czy skrót myslowy) a drugi od razu wyzywa go od kretynów, debili, idiotów i analfabetów, lub inaczej - ktoś podaje poprawne dane w sposob konkretny i uargumentowany, a ten pierwszy zaczyna wyzywać od idiotów tego drugiego. Coż .. usenet Panie .. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-07-28 11:44:39 | |
Autor: Kuczu | |
droga hamowania motocykla | |
fv pisze:
Nawet eksperymenty nie dałyby wiążącej odpowiedzi, bo zawsze może się zdarzyć Jestem w stanie zeskanowac i udostepnic dwa rozne testy w ktorych: 1. zakladano klocki roznych producentow, hamowal ten sam kierowca, tym samym motocyklem i wyniki byly znaczaco rozne. Mierzono na hamulcach zimnych i rozgrzanych 2. Zakladano zaciski roznych producentow, motocykl ten sam, tarcze te same, kierowca ten sam. Wyniki mocno rozbierzne. Chce kto ? To moge wygrzebac gazety ze stosu i poskanowac. Tlumaczyc z niemieckiego nie bede ale sa obrazki i tabelki. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-28 11:47:02 | |
Autor: Ivam | |
droga hamowania motocykla | |
"Kuczu" <qczu666@gmail.com> wrote in message news:h4mhah$c6f$4news.onet.pl...
Chce kto ? To moge wygrzebac gazety ze stosu i poskanowac. Tlumaczyc z niemieckiego nie bede ale sa obrazki i tabelki. Ja... nie znam germanskiego, ale tabelki rozgryze, a ciekawskie ze mnie zwierze;) -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2009-07-27 14:55:47 | |
Autor: Kuczu | |
droga hamowania motocykla | |
frank.castle0407@googlemail.com pisze:
Ale poszles kuczu. Co najwyzej poszedlem a nie poszlem Przeciez wyraznie widac, ze chodzi o 'mniej Mniej wiecej to ja moge wysikac na sniegu swoje inicjaly. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-27 06:04:40 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
droga hamowania motocykla | |
On Jul 27, 1:55 pm, Kuczu <qczu...@gmail.com> wrote:
frank.castle0...@googlemail.com pisze: Ale jesli najpierw wypijesz piwo, czy nie? ale bedziesz na bosaka, czy nie? ale bedziesz sikal z wiatrem, czy pod wiatr? A snieg zmrozony czy puszysty? |
|
Data: 2009-07-27 15:07:09 | |
Autor: Kuczu | |
droga hamowania motocykla | |
frank.castle0407@googlemail.com pisze:
Ale jesli najpierw wypijesz piwo, czy nie? wypije trzy, Heineken 0,5 litra, z puszki. ale bedziesz na bosaka, czy nie? nie biegam po sniegu na bosaka. Bede mial buty, glany, rozmiar 46, wisniowe ale bedziesz sikal z wiatrem, czy pod wiatr? A snieg zmrozony czy Sikam tylko z wiatrem a snieg puszysty -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-27 20:09:34 | |
Autor: newrom | |
droga hamowania motocykla | |
On Mon, 27 Jul 2009 15:07:09 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
Sikam tylko z wiatrem a snieg puszysty Idziesz na latwizne! pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! |
|
Data: 2009-07-27 21:53:22 | |
Autor: Mustafa | |
droga hamowania motocykla | |
buty(...)wisniowe No i mamy odpowiedz na wiekszosc pytan :D A na parady równosci tez chodzisz ?? :D :D :D Wiesz... jakkolwiek Twoje odpowiedzi w temacie watku sa idiotyczne i udowadniaja ze nie masz wiedzy tylko jak zwykle sie zgrywasz to Ci powiem, ze opony, ilosc tarcz, klocki maja w swietle pytania znaczenie delikatnie mówiac takie sobie. Znaczy to po prostu tyle ze nie wiesz jak odpowiedziec tylko jak zwykle bedziesz zgrywal znawce. A policz sobie: Droga hamowania to stosunek KWADRATU predkosci do podwójnego opóznienia. Czyli rzeczy które wymieniasz jako najwazniejsze maja takie znaczenie ze róznica opóznienia to bedzie kilka-kilkanascie % (zwlaszcza ze zalezy przede wszystkim od warunków na drodze) No to teraz wez kalkukator i zastanów jak to sie ma do predkosci. Na odpowiedz masz dwa tygodnie (ja akurat jade na wakacje a Ty i tak szybciej nie dasz rady) |
|
Data: 2009-07-28 01:51:42 | |
Autor: Jasio | |
droga hamowania motocykla | |
Uzytkownik "Mustafa" napisal w wiadomosci news:h4l0jj$6nm$1news.onet.pl... Wiesz... jakkolwiek Twoje odpowiedzi w temacie watku sa idiotyczne i udowadniaja ze nie masz wiedzy tylko jak zwykle sie zgrywasz to Ci powiem, ze Wiesz co, stary? O ile Twoja fascynacje chinskim sprzetem motocyklopodobnym i fanatyczne propagowanie tegoz jestem w stanie zrozumiec... To teraz pierdolnales taka bzdure, ze powinno Ci byc wstyd. Jezeli Twoim zdaniem ilosc tarcz, ich wielkosc, miekkosc opon i rodzaj klocków nie maja znaczenia w drodze hamowania, lub sa pomijalne - powinienes sie wziac za cokolwiek innego, a nie za dyskusje ponizej wszelkiego poziomu merytorycznego. Dyskusja czy to o motocyklach czy o technice motocyklowej czy o czymkolwiek zwiazanym z rzeczywistoscia motocyklowa na tej grupie nie powinna byc absolutnym pierdoleniem glupot. Na to zgody nie ma i niniejszym ladujesz w KFie. Bo wole czytac co smaczniejsze kaski takich pierdól odpowiednio skomentowane przez ludzi majacych o motocyklach niejakie pojecie niz taki stek bzdur, jaki zaprezentowales powyzej. Zegnam ostatecznie. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-07-28 10:27:35 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
droga hamowania motocykla | |
Jasio wydusil z siebie te slowy:
ale kiedy mowa o niezawodowych kierowcach, warunkach normalo-drogowych, a nei torowych i przy dosc duzym bledzie pomiaru - rodzaj opony i klocków faktycznie ma mniejsze znaczenie niz mogloby sie wydawac. Poza tym - jesli pytamy o rzad wielkosci dlugosci drogi hamowania dla przecietnego uzyszkodnika .. to taki uzyszkodnik bedzie wlasnie jechal na przecietnych oponach, przecietnych klockach i przecietnych warunkach. No nie? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-07-28 17:49:03 | |
Autor: Mustafa | |
droga hamowania motocykla | |
Jezeli Twoim zdaniem ilosc tarcz, ich wielkosc, miekkosc opon i rodzaj Oczywiscie umiesz czytac ze zrozumieniem ?? To wszystko ma znaczenie, ale KLUCZOWE znaczenie ma jednak predkosc i tego nie zmienisz. Poza tym ilosc tarcz, opony itp ma mniejsze znaczenie niz to czy akurat jestes na chropowatym czy na sliskim kawalku asfaltu. Zreszta zobacz testy hamulców samochodowych - róznica miedzy bebnami w niskiej klasie a super tarczami w wysokiej klasie jest dziwnie mala - i to w warunkach testowych. Ergo tak jak pisalem - droga hamowania zalezy od predkosci i p...lenie ze nie da sie okreslic "mniej wiecej" pozostaje p....leniem. |
|
Data: 2009-07-28 17:23:01 | |
Autor: Robert Rędziak | |
droga hamowania motocykla | |
On Tue, 28 Jul 2009 17:49:03 +0200, Mustafa
<Mustafa@Berdyczow.xx> wrote: Zreszta zobacz testy hamulców samochodowych - róznica miedzy bebnami w niskiej klasie a super tarczami w wysokiej klasie jest dziwnie mala - i to w warunkach testowych. Tarcze generalnie nie s± po to, żeby hamować krócej. Tarcze s± po to, żeby hamować więcej. Ergo tak jak pisalem - droga hamowania zalezy od predkosci i p...lenie ze nie da sie okreslic "mniej wiecej" pozostaje p....leniem. To dlaczego, że nadal będziemy przy samochodach, 100-0 można zrobić na 50, 40, a nawet 35-33 metrach na tej samej nawierzchni? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-07-28 07:51:06 | |
Autor: Ivam | |
droga hamowania motocykla | |
"Mustafa" <Mustafa@Berdyczow.xx> wrote in message news:h4l0jj$6nm$1news.onet.pl...
Ci powiem, ze(...) Czyli rzeczy które wymieniasz jako najwazniejsze maja takie znaczenie ze róznica opóznienia to bedzie kilka-kilkanascie % (zwlaszcza ze zalezy przede wszystkim od warunków na drodze) Wez pozycz np. GS'a albo, zahamuj z 80km/h, a potem pozycz fazera, albo jakas szlifierke i zahamuj z tych samych 80km/h... mowisz, ze ilosc tarcz, rodzaj klockow i przedniego zawieszenia nie ma znaczenia? Wez przeczytaj swoje wypociny zanim wyslesz. Wiem, ze starasz sie jak najbardziej udowodnic Kuczowi (Kuczemu? Kuczu'owi?), ze sie chlopak nie zna, ale przeginasz totalna "atechnicznoscia" swoich wypowiedzi. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2009-07-28 08:22:24 | |
Autor: Marcin N | |
droga hamowania motocykla | |
Uzytkownik "Ivam" <filipz@-WYTNIJ-TO-BARDZO-PROSZE-poczta.fm> napisal w wiadomosci news:h4m474$s87$1nemesis.news.neostrada.pl... "Mustafa" <Mustafa@Berdyczow.xx> wrote in message news:h4l0jj$6nm$1news.onet.pl... A jak ilosc tarcz wplywa na przyczepnosc opony? Wlasnie niedawno o tym dyskutowalem ze znajomym. Wyszlo nam, ze ilosc tarcz i jakosc klocków moze decydowac o sile, z jaka naciskam dzwignie hamulca, ale ostatecznie i tak waskim gardlem staje sie styk opona-asfalt. Jesli wiec na GS500 z jedna tarcza z predkosci 40km/h zatrzymam sie w 5m (mniej wiecej), to na tym samym GS500 z dwiema tarczami mialbym sie zatrzymac szybciej? Niby czemu? MN |
|
Data: 2009-07-28 08:44:03 | |
Autor: newrom | |
droga hamowania motocykla | |
On Tue, 28 Jul 2009 08:22:24 +0200, "Marcin N"
<marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote: A jak ilosc tarcz wplywa na przyczepnosc opony? wcale Wyszlo nam, ze ilosc tarcz i jakosc klocków moze decydowac o sile, z jaka naciskam dzwignie hamulca, ale ostatecznie i tak waskim gardlem staje sie styk opona-asfalt. Problem jest inny, prawie kazdym klockiem w prawie kazdym zacisku zblokujesz kolo. Ale to nie zmniejszy drogi hamowania. Potrzebujesz dozowalnosci hamulcow, a tu nie do przecenienia sa 2 tarcze, dobre klocki (zeby hamowanie rozpoczelo sie odrazu, a nie dopiero jak wcisniesz klamke na 1/3) czy nie peczniejace hamulce (oplot stalowy). pozdr newrom PS. Tak na wyczucie, bo ogolnie to sie nie znam. -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! |
|
Data: 2009-07-28 09:01:38 | |
Autor: Ivam | |
droga hamowania motocykla | |
"Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote in message news:h4m5er$ag1$1news.onet.pl...
A jak ilosc tarcz wplywa na przyczepnosc opony? Wlasnie niedawno o tym dyskutowalem ze znajomym. Ale uwzgledniasz, ze mozesz hamowac mocniej, zatem srodek ciezkosci motocykla przesuwa sie, dociazajac przednia opone, dzieki czemu sila tarcia jest wieksza? Uwzgledniasz rowniez, ze nie raz moze Ci braknac sily w lapie, zeby zahamowac odpowiednio mocno? Ale nie zaprzeczam, ze jesli uwzglednic tylko jedno hamowanie to wyniki 2 tarcze vs. 1 tarcza moga byc bardzo zblizone. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2009-07-28 09:52:19 | |
Autor: Kefir | |
droga hamowania motocykla | |
Elou!
"Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote in message news:h4m5er$ag1$1news.onet.pl...
Wez przeczytaj swoje wypociny zanim wyslesz. Wiem, ze starasz sie jak najbardziej udowodnic Kuczowi (Kuczemu? Kuczu'owi?), ze sie chlopak nie zna, ale przeginasz totalna "atechnicznoscia" swoich wypowiedzi. Jednym slowem, pogrzebaliscie wszystkie badania i wydatki na rzecz skutecznosci hamulcow ;) Na przyczepnosc opony na stuku z asfaltem rzeczywiscie nie ma. Na skutecznosc / droge hamowania na tej samej oponie, przy tej samej masie jak najbardziej. Przypominam: najskuteczniejsze hamowanie jest na granicy uslizgu. Kazdy najbardziej badziewny chinski hamulec moze zablokowac kolo lecz "drewniane" (dzialajace bez dozowalnosci) hamulce w ogole granicy przyczepnosci nie pozwola wyczuc. Kolejna rzecz to odpornosc na nagrzewanie / przegrzanie. Itd itp. Poczytaj w Necie (wyguglam Ci nieco teorii jesli bedziesz mial problem) i pogadaj ze znajomym jeszcze raz zanim, bazujac na swych radosnych teoriach, pozabijacie sie. -- Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta |
|
Data: 2009-07-28 09:59:34 | |
Autor: Kuczu | |
droga hamowania motocykla | |
Marcin N pisze:
A jak ilosc tarcz wplywa na przyczepnosc opony? Wlasnie niedawno o tym dyskutowalem ze znajomym. Wcale ? Wyszlo nam, ze ilosc tarcz i jakosc klocków moze decydowac o sile, z jaka naciskam dzwignie hamulca, ale ostatecznie i tak waskim gardlem staje sie styk opona-asfalt. Zgadza sie. Ale z nalepszymi slickami nie wyhamujesz jesli bedziesz mial drewniane klocki hamulcowe i wywalona zawieche przez ktora przod bedzie podskakiwal jak pilka. Dlatego problem trzeba rozwazac calosciowo a nie na przykladzie pojedynczych elementow. I zeby nie bylo to umiejetnosci kierowcy tez odgrywaja role. Jeden nacisnie hampel do oporu i bedzie sie modlil o cud a drugi bedzie potrafil dozowac hamulce tak aby hamowac a nie sie slizgac. No i nie zapominajmy ze tylny hamulec tez bierze udzial w eksperymencie. Umiejetnosc dozowania sily hamowania przod/tyl tez jest dosyc wazna. Jesli wiec na GS500 z jedna tarcza z predkosci 40km/h zatrzymam sie w 5m (mniej wiecej), to na tym samym GS500 z dwiema tarczami mialbym sie zatrzymac szybciej? Niby czemu? Bo dwie tarcze daja wieksza sile hamowania niz jedna ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-28 10:10:07 | |
Autor: Marcin N | |
droga hamowania motocykla | |
Uzytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisal w wiadomosci news:h4mb5g$q4e$1news.onet.pl... Marcin N pisze: Alez ja sie nie spieram, ze dwie tarcze i dobre inne elementy moga dawac lepsza kontrole nad klockami. Tyle, ze wplywaja na komfort i latwosc uzywania hamulców, a nie na droge hamowania. Wiadomo, ze im latwiej precyzyjnie dozowac hamulce tym wieksza grupa motocyklistów bedzie hamowala skuteczniej. Podobnie jak ABS w samochodzie: pozwala laikowi zahamowac niemal tak skutecznie jak kierowcy rajdowemu ale oczywiscie drogi hamowania (pojazdu) nie skraca. MN |
|
Data: 2009-07-28 02:24:05 | |
Autor: Artur Zabroński | |
droga hamowania motocykla | |
On 28 Lip, 10:10, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
No i nad skuteczno¶ci±. To weĽ teraz sobie policz ilo¶ć generowanego ciepła przy takim hamowaniu (albo trochę grubszym). W przypadku jednej tarczy to nagrzewa się tylko jedna (więcej ciepła per tarcza). -- Artur |
|
Data: 2009-07-28 10:25:15 | |
Autor: Kuczu | |
droga hamowania motocykla | |
Marcin N pisze:
Alez ja sie nie spieram, ze dwie tarcze i dobre inne elementy moga dawac lepsza kontrole nad klockami. I tu sie bede spierac. Wez 250 kg turystyczny motocykl i zdemontuj mu jedna tarcze. Zapewniam Cie ze droga hamowania wzrosnie dosyc drastycznie. Wiadomo, ze im latwiej precyzyjnie dozowac hamulce tym wieksza grupa motocyklistów bedzie hamowala skuteczniej. Dozowalnosc mozna zwiekszyc bez zwiekszania ilosci tarcz hamulcowych. Podobnie jak ABS w samochodzie: pozwala laikowi zahamowac niemal tak skutecznie jak kierowcy rajdowemu ale oczywiscie drogi hamowania (pojazdu) nie skraca. No wlasnie ABS czesto wydluza droge hamowania. On nie ma za zadanie hamowania skrocic, ma odciazyc kierowce i umozliwic sterowalnosc pojazdu nawet przy hamulcu wcisnietym do oporu. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-28 10:31:39 | |
Autor: Marcin N | |
droga hamowania motocykla | |
Uzytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisal w wiadomosci news:h4mcll$uqc$1news.onet.pl... Marcin N pisze: Dlaczego? |
|
Data: 2009-07-28 10:37:29 | |
Autor: Kuczu | |
droga hamowania motocykla | |
Marcin N pisze:
I tu sie bede spierac. Wez 250 kg turystyczny motocykl i zdemontuj mu jedna tarcze. Zapewniam Cie ze droga hamowania wzrosnie dosyc drastycznie. A nie wiem, sprobuj :) -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-28 02:56:26 | |
Autor: WS | |
droga hamowania motocykla | |
On 28 Lip, 10:37, Kuczu <qczu...@gmail.com> wrote:
>> I tu sie bede spierac. Wez 250 kg turystyczny motocykl i zdemontuj mu ze "szkolnych" wzorow s=v*t-(a*t^2)/2 a=v/t otrzymujemy s=v^2/(2*a) czyli droga hamowania nie zalezy od masy (co pi razy oko widac porownujac droge hamowania moto ~250kg z samochodem ~2.5tony) przyjmujac jakies sensowne opoznienie mozna sobie policzyc... (powiedzmy ok. 8m/s2, 10 to absolutny max dla opon o wsp. tarcia ok.1) przy jednokrotnym hamowaniu z predkosci rzedu 80km/h to raczej nic sie nie zmieni. co do zmiany 2 tarcz na jedna - powierzchnia tloczkow spadnie o polowe, sila na tych pracujacych bedzie 2 x wieksza wiec i tak raczej kolo da sie zablokowac - czyli da sie hamowac tak samo efektywnie... problem bedzie przy czestym hamowaniu lub z duzej predk., bo na tej tarczy wydzieli sie 2x wiecej ciepla, czyli latwiej zagotowac plyn/ spalic klocki... WS |
|
Data: 2009-07-28 12:05:47 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
droga hamowania motocykla | |
WS wydusil z siebie te slowy:
to tylko czysto labolatoryjna teoria. Praktyka jest inna. Twoje porównanie ma sie o tyle nijak do jej potwierdzenia, ze motocykl ma jakas tam powierzchnie styku z podlozem, a samochód inna. Podam inne porównanie: Samochod ciezarowy - pusty i pelny. Zakladajac, ze jest zaladowany tak, ze w jednym i drugim wypadku uklad hamulcowy jest w stanie doprowadzic do zablokowania kól - nie powiesz mi, ze oba zahamuja na tym samym odcinku. Dochodzi zwiekszenie tarcia ze wzgledu na mase i ped. Niby moga sie równowazyc .. ale w praktyce bywa jednak róznie. Myle sie? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-07-28 03:17:18 | |
Autor: WS | |
droga hamowania motocykla | |
On 28 Lip, 12:05, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
Dochodzi zwiekszenie tarcia ze wzgledu na mase i ped. Niby moga sie oczywiscie to tylko teoria, ale pozwala oszacowac jako tako droge hamowania a i tak najtrudniej (?) przyjac jakies sensowne opoznienie srednie... wiadomo, ze z dokladnoscia typu ~5% to sie nie da bez astronomicznej ilosci danych :) WS |
|
Data: 2009-07-28 12:32:55 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
droga hamowania motocykla | |
WS wydusil z siebie te slowy:
wiadomo, ze z dokladnoscia typu ~5% to sie nie da bez astronomicznej wg mnie dokladnosc rzedu 5% to jak na dane szacunkowe calkiem niezla precyzja -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-07-28 12:34:12 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
droga hamowania motocykla | |
Kuba (aka cita) wydusil z siebie te slowy:
WS wydusil z siebie te slowy: no w kazdym razie w porównaniu np. do pelnej i pustej ciezarówki - gdzie róznica w dlugosci drogi hamowania bedzie pewnie zdecydowanie wieksza niz 5% -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-07-28 04:50:19 | |
Autor: WS | |
droga hamowania motocykla | |
On 28 Lip, 12:34, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
w kazdym razie w porównaniu np. do pelnej i pustej ciezarówki - gdzie byc moze, TIRa to tylko z daleka widzialem ;) ale wydaje mi sie, ze to nie jest najlepszy przyklad tzn. nie mam zielonego pojecia jak wyglada rozklad sil hamowania w takim TIRze, czy ma np. ABS niezaleznie na wszystkie kola wraz z naczepa...(raczej watpie) w porownaniu motocykl - samochod optymalne hamowanie wykorzystuje maksymalna przyczepnosc kazdego z kol - o ile w motocyklu kierowca potrafi :) w TIRze jesli np. wszystkie kola maja jednakowa sile hamowania to tu jest powod wydluzenia drogi hamowania - jesli jakies kolo sie zablokuje albo kreci nie hamujac z maksymalna mozliwa sila (a przenosi czesc ciezaru na asfalt), to droga sie wydluzy... WS |
|
Data: 2009-07-28 16:32:34 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
droga hamowania motocykla | |
WS wydusil z siebie te slowy:
On 28 Lip, 12:34, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote: to zalezy o jakich TIRach mówimy. Nowsze konkstrukcje maja ABSy na wszytsko kola, maja tez rózne inne fajne systemy, jak blokada siodla, regulacja zawieszenia w zaleznosci od obciazenia i takie tam. Zaczynajac o wadze ciezkiej mialem na mysli jednak bardziej po prostu ciezarówke, niz ciagnik z naczepa. Ciezarówke dlatego, ze wlasnie róznica mas w tym samym pojezdzie bywa tu najwieksza. Ale co ja tam wiem o fizyce. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-07-28 15:01:05 | |
Autor: de Fresz | |
droga hamowania motocykla | |
On 2009-07-28 12:05:47 +0200, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or.no@wp.pl> said:
Samochod ciezarowy - pusty i pelny. Tak. Było tu już o tym. Masa zwiększa siłę tarcia z podłożem, dzięki czemu "się skraca" we wzorze. W tirach większym problemem s± opony o przeciętnej przyczepno¶ci, bo maj± za zadanie zrobić jakie¶ kosmiczne przebiegi. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-07-28 15:25:04 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
droga hamowania motocykla | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "de Fresz"
Samochod ciezarowy - pusty i pelny.Tak. Było tu już o tym. Masa zwiększa siłę tarcia z podłożem, dzięki czemu "się skraca" we wzorze. Tyle teoria. W praktyce może występować różnica zwi±zana np. z odkształceniem opony i zwi±zan± z tym różnic± współczynnika tarcia. -- [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] I speak Esperanto like a native. [ Kruk@epsilon.eu.org ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] |
|
Data: 2009-07-28 11:47:43 | |
Autor: Marek Borowski | |
droga hamowania motocykla | |
Kuczu wrote:
Marcin N pisze:Bo pewnie jest tak zaprojektowany aby sila hamujaca rozkladala sie na 2 tarcze. (Obciazenie temperaturowe, wytrzymalosc elementow etc). Wiec nie dziwne. Pytanie co by bylo gdyby zdemontowac jedno tarcze i wiekszyc przelozenie w klamce tak aby cisnienie w ukladzie hamulcowym (czyt. sila na taczy) bylo 2 x wieksze. Jak zwykle czysta praktyka bez zadnej wiedzy. Pozdr Marek |
|
Data: 2009-07-28 11:53:09 | |
Autor: Kuczu | |
droga hamowania motocykla | |
Marek Borowski pisze:
Bo pewnie jest tak zaprojektowany aby sila hamujaca rozkladala sie na 2 tarcze. (Obciazenie temperaturowe, wytrzymalosc elementow etc). Wiec nie dziwne. Czyste teoretyzowanie, zero praktyki :) Pytanie co by bylo gdyby zdemontowac jedno tarcze i wiekszyc przelozenie w klamce tak aby cisnienie w ukladzie hamulcowym (czyt. sila na taczy) bylo 2 x wieksze. j.w. Nie da sie wprost zmienic przelozenia na klamce i nawet wtedy niewiele to da. Pompa hamulcowa o okreslonej strednicy tloczyska ma okreslone maksymalne cisnienie i wiecej sie nie da. Potme zacznie puszczac uszczelnienie. Zreszta zmiana cisnienia pompy nie pomoze a wrecz moze nawet przeszkodzic. Pompa o zbyt duzym przekroju dramatycznie zmniejsza dozowalnosc hamulcow. Jak zwykle czysta praktyka bez zadnej wiedzy. j.w. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-28 11:15:48 | |
Autor: Marek Borowski | |
droga hamowania motocykla | |
Ivam wrote:
"Mustafa" <Mustafa@Berdyczow.xx> wrote in message news:h4l0jj$6nm$1news.onet.pl...Doklanie. Przy OSZACOWYWANIU 10 % nie ma znaczenia. Wez przeczytaj swoje wypociny zanim wyslesz. Wiem, ze starasz sie jak najbardziej udowodnic Kuczowi (Kuczemu? Kuczu'owi?), ze sie chlopak nie zna, ale przeginasz totalna "atechnicznoscia" swoich wypowiedzi.IMHO Kuczu jest beznadziejny jesli chodzi o merytorycznosc rozmowy. Strata czasu na probe udowodnienia czegokolwiek. Typowy Katolik. Pozdr Marek |
|
Data: 2009-07-28 11:17:13 | |
Autor: Kuczu | |
droga hamowania motocykla | |
Marek Borowski pisze:
IMHO Kuczu jest beznadziejny jesli chodzi o merytorycznosc rozmowy. Strata czasu na probe udowodnienia czegokolwiek. Typowy Katolik. O !! Wreszcie mnie ktos rozgryzl :) -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-28 11:38:42 | |
Autor: newrom | |
droga hamowania motocykla | |
On Tue, 28 Jul 2009 11:17:13 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
Harley Davidson FXR-C 666 Editionzmien se siga na Harley Davidson FXR-C Roman Christian Edition pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! |
|
Data: 2009-07-28 11:40:09 | |
Autor: Kuczu | |
droga hamowania motocykla | |
newrom@spamcom.com pisze:
zmien se siga na Harley Davidson FXR-C Roman Christian Edition Kurwa, zalakierowalem pentagram na blotniku. Myslisz ze da sie nakleic na to rybke i nie bedzie widac ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-28 02:44:08 | |
Autor: Artur Zabroński | |
droga hamowania motocykla | |
On 28 Lip, 11:40, Kuczu <qczu...@gmail.com> wrote:
Dziadek Mróz ma rybki, zapytaj. -- Artur |
|
Data: 2009-07-28 11:45:21 | |
Autor: newrom | |
droga hamowania motocykla | |
On Tue, 28 Jul 2009 11:40:09 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
Kurwa, zalakierowalem pentagram na blotniku. Myslisz ze da sie nakleic na to rybke i nie bedzie widac ? Da sie, ale naklej leszcza albo skalara. Dzieki proporcjom dlugosci i wysokosci bedzie najlepszy efekt. Pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! |
|
Data: 2009-07-28 22:57:26 | |
Autor: Leszek Karlik | |
droga hamowania motocykla | |
On Tue, 28 Jul 2009 11:45:21 +0200, <newrom@spamcom.com> wrote:
[...] Kurwa, zalakierowalem pentagram na blotniku. Myslisz ze da sie nakleic Nie lepiej wektora? newromLeslie -- Leszek 'Leslie' Karlik |
|
Data: 2009-07-28 09:53:15 | |
Autor: Kuczu | |
droga hamowania motocykla | |
Mustafa pisze:
No i mamy odpowiedz na wiekszosc pytan :D Oczywiscie. Wiesz... jakkolwiek Twoje odpowiedzi w temacie watku sa idiotyczne i udowadniaja ze nie masz wiedzy tylko jak zwykle sie zgrywasz to Ci powiem, ze opony, ilosc tarcz, klocki maja w swietle pytania znaczenie delikatnie mówiac takie sobie. Oczywiscie, masz jak zawsze racje. Znaczy to po prostu tyle ze nie wiesz jak odpowiedziec tylko jak zwykle bedziesz zgrywal znawce. O wlasnie !! No to iloma motocyklami jezdziles bo jakos nie doczytalem sie Twojej odpowiedzi do dzisiaj. A policz sobie: No to tak ze szkoly pamietasz. A wiecej cos moze ? No to teraz wez kalkukator i zastanów jak to sie ma do predkosci. Pewnie ze nie dam bo i po co ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-28 20:55:20 | |
Autor: Mustafa | |
droga hamowania motocykla | |
O wlasnie !! No to iloma motocyklami jezdziles bo jakos nie doczytalem sie Twojej odpowiedzi do dzisiaj. Powiedzialem Ci juz, ze na pytania osobiste nie udzialam odpowiedzi na forum publicznym. Jesli piszesz moja biografie to zlóz podanie o wywiad :) No to tak ze szkoly pamietasz. A wiecej cos moze ? No dobrze - chcesz masz, bo rozmowy z Toba bywaja zabawne ale do szkoly miales pod górke :) Pytajacy chcial sie dowiedziec z jakiej MNIEJ WIECEJ predkosci mozna sie zatrzymac na 15 metrach Zalózmy w uproszczeniu g=10m/s^2 No i teraz Zalózmy, ze jedzie na kiepskich oponach i moze hamowac z przyspieszeniem ok -0,7g sqrt(2*7*15) = 14,5 Zalózmy, ze jedzie na dobrych oponach i moze hamowac z przyspieszeniem ok -0,9g sqrt(2*9*15) = 16,4 Czyli w pierwszym przypadku zeby wyhamowac na 15 metrach moze jechac z predkoscia 52km/h a w drugim.... niespodzianka.... 59km/h OMG... toz to rzeczywiscie taka róznica, ze trzeba pitolic o oponach, ilosci tarcz (tu bys sie nawet nie blaznil), zaciskach itp Pewnie ze nie dam bo i po co ? Bo nie potrafisz ?? |
|
Data: 2009-07-28 21:06:08 | |
Autor: Kuczu | |
droga hamowania motocykla | |
Mustafa pisze:
Mialem pod gorke. Tylko nie wiem o ktorej szkole mowisz. Bo do tej ostatniej to mialem akurat z gorki. Zalózmy w uproszczeniu g=10m/s^2 Skad wziales akurat takie opoznienie a nie inne ? Serio pytam. sqrt(2*7*15) = 14,5 A takie ? sqrt(2*9*15) = 16,4 Wyprowadz mi prosze wzor i oblicz dokladnie opoznienie dla zadanego motocykla wazacego z kierowca 300 kg reszte mozesz wziac dowolne - opony, hamulce, czas reakcji itp. Tylko uwzglednij wszystkie dane. Prosze !
Wiec wystarczylo pytajcy odpowiedziec ze 45-60 i by bylo ok. A nie rzucac doskonale wyliczonymi cyframi bez zalozen poczatkowych. > ilosci tarcz (tu bys sie nawet nie blaznil), zaciskach itp No widzisz. A jednak w ilosci i rodzaju hamulcow roznica jest. Zaloz sobie do Rometa druga tarcze z przodu i sprawdz. Tak samo jak istnieje zaleznosc miedzy ciezarem zatrzymywanego pojazdu a jego droga hamowania. I jesli udowodnisz mi inaczej to sie pokajam. Obiecuje. Bo nie potrafisz ?? Dobrze, skoro wiesz lepiej :) -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-28 21:56:08 | |
Autor: Mustafa | |
droga hamowania motocykla | |
Skad wziales akurat takie opoznienie a nie inne ? Serio pytam. Z testów opon A takie ? Z testów opon Wyprowadz mi prosze wzor i oblicz dokladnie opoznienie dla zadanego Godzina mojej pracy kosztuje ok 50 zl :) Placisz - masz motocykla wazacego z kierowca 300 kg reszte mozesz wziac dowolne - opony, hamulce, czas reakcji itp. Tylko uwzglednij wszystkie dane. Prosze ! Z takimi zalozeniami blaznisz sie jak dziecko. Masa ma jedynie wplyw na sile tarcia a to zalezy tez od opon. rzucac doskonale wyliczonymi cyframi Liczbami mój drogi - LICZBAMI bez zalozen poczatkowych. Z zalozeniami Zaloz sobie do Rometa druga tarcze z przodu i sprawdz. Po co ?? Jest policzony na jedna tarcze. Jesli jestes w stanie hamulcem zablokowac kolo to reszta zalezy od reki kierownika a nie od ilosci tarcz. To ma wplyw tylko na wygode uzytkowania i jest policzone pod katem wydzielanego ciepla i stalosci dzialajacych sil. Tak samo jak istnieje zaleznosc miedzy ciezarem zatrzymywanego pojazdu a jego droga hamowania. A wiesz, ze niechcacy udalo Ci sie powiedziec cos madrego ?? Tzn udalo Ci sie juz uzaleznic skutek od przyczyny gdzie "ciezar" jest skutkiem a nie przyczyna :) Jest taka zaleznosc, ale nie wprost i uzaleznianie tego tylko od masy jest powaznym bledem merytorycznym. Przyspieszenie zalezy w tym przypadku od tarcia a to z kolei zalezy od masy. Ale znowu ta masa nie jest to czynnikiem kluczowym. Bo nie potrafisz ?? Dobrze, skoro wiesz lepiej :) Wiem - a Ty naucz sie czasem sluchac a nie tylko mówic :) P.S. "Wróblewskiego i Zakrzewskiego" polecal Ci nie bede choc to ledwie wstep :) Kup sobie lepiej jakis podrecznik fizyki do gimnazjum.... |
|
Data: 2009-07-28 13:40:31 | |
Autor: Artur Zabroński | |
droga hamowania motocykla | |
On 28 Lip, 21:56, "Mustafa" <Must...@Berdyczow.xx> wrote:
To musisz być oszczędny bujaj±c się chińczykiem ;-) BM NMSP -- Artur |
|
Data: 2009-07-28 23:38:39 | |
Autor: Mustafa | |
droga hamowania motocykla | |
To musisz być oszczędny bujaj±c się chińczykiem ;-) hmm... a jest w tym co¶ złego ? |
|
Data: 2009-07-28 22:42:00 | |
Autor: Kuczu | |
droga hamowania motocykla | |
Mustafa pisze:
Z testów opon No to przynajmniej teraz wiem Godzina mojej pracy kosztuje ok 50 zl :) Beznadziejne to bylo Z takimi zalozeniami blaznisz sie jak dziecko. A dlaczego ? Serio pytam. Masa ma jedynie wplyw na sile tarcia a to zalezy tez od opon. I co z pedem ? Ja teraz naprawde serio pytam. Liczbami mój drogi - LICZBAMI wiem, mea culpa Jest policzony na jedna tarcze. A tu sie nie zgodze. Moze i masz racje w przypadku hamowania jednorazowego. W trakcie uzytkowania duzego motocykla w sposob intensywny to jednak ilosc i wielkosc ukladow hamulcowych ma znaczenie. A wiesz, ze niechcacy udalo Ci sie powiedziec cos madrego ?? Wiem - a Ty naucz sie czasem sluchac a nie tylko mówic :) No to ja chetnie poczytam wyklad o teorii hamowania. P.S. A nie. Zawsze bylem slaby z fizyki. Zreszta ostatni raz mialem zajecia z tego przemiotu 16 lat temu. I nie tesknie. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-28 23:38:41 | |
Autor: Mustafa | |
droga hamowania motocykla | |
No to przynajmniej teraz wiem Ciesze sie ze moglem pomóc :) Beznadziejne to bylo Moze.... ale tak jest :) A dlaczego ? Serio pytam. Poniewaz chaotycznie wyrywasz dane z kontekstu I co z pedem ? Ja teraz naprawde serio pytam. A ja naprawde serio odpowiadam :) Masa (w kontekscie energii lub pedu i pracy przy hamowaniu) w wyliczeniu drogi hamowania sie zredukuje Ma znaczenie tylko przy sile tarcia ilosc i wielkosc ukladow hamulcowych ma znaczenie. Ma - owszem, ale tylko jesli chodzi o wygode a nie fizyczna skutecznosc. Pomijajac wygode mozna powiedziec, ze kazdy uklad hamulcowy bedacy w stanie zablokowac kolo jest równie skuteczny. A nie. Zawsze bylem slaby z fizyki. Szkoda - to piekna nauka :) |
|
Data: 2009-07-29 09:48:17 | |
Autor: Kuczu | |
droga hamowania motocykla | |
Mustafa pisze:
Moze.... ale tak jest :) Szczerze ? za 50 pln to by sie z lozka wstac nie chcialo :) Ma - owszem, ale tylko jesli chodzi o wygode a nie fizyczna skutecznosc. Tyle ze jeden zablokuje go wczesniej a drugi pozniej. No i jeden po kilkukrotnym hamowaniu w gora przestanie hamowac w ogole a drugi bedzie hamowac zawsze. Tu nie chodzi o hamowanie w ogole. Na upartego to zahamujesz, z pomoca matki Ziemi, podeszwami butow. Chodzi o to aby hamowac efektywnie i na mozliwie najkrotszym dystansie. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-29 11:23:22 | |
Autor: Marek Borowski | |
droga hamowania motocykla | |
Kuczu wrote:
Mustafa pisze:Mustafa ma racje. Kazdy uklad hamulcowy ktory jest w stanie zablokowac kolo jest teoretycznie zachamowac na bardzo podobnym dystansie. Tylko zamiast kierownika trzeba wstawic idealny uklad ktory bedzie utrzymywal kolo na granicy tarcia statycznego. Pozdr Marek |
|
Data: 2009-07-29 12:04:31 | |
Autor: newrom | |
droga hamowania motocykla | |
On Wed, 29 Jul 2009 11:23:22 +0200, Marek Borowski
<marek@lidersdpl.com> wrote: Mustafa ma racje. Kazdy uklad hamulcowy ktory jest w stanie zablokowac kolo jest teoretycznie zachamowac na bardzo podobnym dystansie. Tylko zamiast kierownika trzeba wstawic idealny uklad ktory bedzie utrzymywal kolo na granicy tarcia statycznego. tak to chyba nawet ABS nie zabangla. pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! |
|
Data: 2009-07-29 12:06:38 | |
Autor: Kefir | |
droga hamowania motocykla | |
Elou!
<newrom@spamcom.com> wrote in message news:mj70755qbb6lm5den7u4c4nd8ducbg68q44ax.com... On Wed, 29 Jul 2009 11:23:22 +0200, Marek Borowski Ten ktory "teraz" wprowadzila *onda ma szanse. Podobno rzondzi. -- Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta |
|
Data: 2009-07-29 13:00:46 | |
Autor: newrom | |
droga hamowania motocykla | |
On Wed, 29 Jul 2009 12:06:38 +0200, "Kefir" <kefir_spamfe_@riders.pl>
wrote: Elou! hi Ten ktory "teraz" wprowadzila *onda ma szanse. Podobno rzondzi. A jesli wsadze jednotloczkowy zacisk z detka do tej chondy to tez zadziala tak samo ? :) pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! |
|
Data: 2009-07-29 12:40:55 | |
Autor: Kuczu | |
droga hamowania motocykla | |
Marek Borowski pisze:
Mustafa ma racje. Kazdy uklad hamulcowy ktory jest w stanie zablokowac kolo jest teoretycznie zachamowac na bardzo podobnym dystansie. No wlasnie chodzi o to ze ten " podobny" dystans moze zdecydowac o wygranej zawodnika na torze albo zyciu motocyklisty na drodze. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/ |
|
Data: 2009-07-29 13:45:21 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
droga hamowania motocykla | |
Marek Borowski wydusil z siebie te slowy:
Mustafa ma racje. Kazdy uklad hamulcowy ktory jest w stanie zablokowac bylo juz chyba w watku napisane - dla kazdego motocykla hamulce obliczane sa indywidualnie i porónywanie dwóch róznycn motocykli jednego z jedna a drugiego z dwiema tarczami .. biorac pod uwage tylko droge hamowania. Sa motocykle z dwiema tarczami umieszczonymi prawie na obwodzie kola i co .. i hamuja tak samo jak te z "normalnymi" tarczami, mimo, ze powierzchnia tych tarcz jest ... bardzo duza. Mozna zrobic tak, ze bedzie potrzeba mniejszej sily na klocku, a tym samym na klamce. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-07-29 14:15:21 | |
Autor: Kuczu | |
droga hamowania motocykla | |
Kuba (aka cita) pisze:
Sa motocykle z dwiema tarczami umieszczonymi prawie na obwodzie kola Jakie ? Bu Buelle maja chyba jedna tarcze. No i wlasnie dlatego do Buella nalezy rekord swiata w dlugosci przejazdu na przednim kole. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-08-01 06:33:36 | |
Autor: zbigi | |
droga hamowania motocykla | |
Kuba (aka cita) ZAMAJACZYĹ‚:
[...] Sa motocykle z dwiema tarczami umieszczonymi prawie na obwodzie kola i co .. i hamuja tak samo jak te z "normalnymi" tarczami, mimo, ze powierzchnia tych tarcz jest ... bardzo duza. Powierzchnia tarczy jest wazna dla szybkosci jej (i klockow) zuzywania sie. Dla sily hamowania wplyw ma zerowy w porownaniu z jej promieniem. -- pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :) zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl] Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;) Nowy JanĂłw - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;) |
|
Data: 2009-07-28 22:52:25 | |
Autor: Ivam | |
droga hamowania motocykla | |
"Mustafa" <Mustafa@Berdyczow.xx> wrote in message news:h4nl4q$cvn$1news.onet.pl...
Zaloz sobie do Rometa druga tarcze z przodu i sprawdz. Zaloz to sie zdziwisz. Jest policzony na jedna tarcze. Policzony? Chyba ekonomicznie... co najwyzej dobrany - nawet w nowoczesnych i zaawansowanych konstrukcjach w dzisiejszych czasach dobiera sie hamulce - z katalogu producentow, ktorzy to projektuja i podaja dane potrzebne do doboru. Podobnie jest z ukladami wtryskowymi/gaznikami - zwrociles uwage, ze zwykle te elementy produkuje jakas inna firma, niz producent silnika? Jesli jestes w stanie hamulcem zablokowac kolo to reszta zalezy od reki kierownika a nie od ilosci tarcz. To nie samochod - nie masz po prostu zablokowac i miec w dupie, tylko efektywnie hamowac. To ma wplyw tylko na wygode uzytkowania i jest policzone pod katem wydzielanego ciepla i stalosci dzialajacych sil. No... i jeszcze mi powiedz, ze zawsze hamulce sa wystarczajace i wszystko to wina opon. Wezmy przykladowego bandita i fazera, ide o flaszke, ze na tych samych oponach i z tym samym kierownikiem, na tej samej drodze, z tej samej predkosci ten drugi zatrzyma sie szybciej. "Wróblewskiego i Zakrzewskiego" polecal Ci nie bede choc to ledwie wstep :) Chodzi Ci oczywiscie o Macieja Wroblewskiego - doskonalego fryzjera i o Romana Zakrzewskiego - artyste malarza? ;) Kup sobie lepiej jakis podrecznik fizyki do gimnazjum.... I wydalo do jakiej szkoly chodzisz;)... juz ciagne moj wywod: - osoby, ktore znam, ktore nie chodzily do gimnazjum, nigdy nie wiedzialoby jakie podreczniki sa w gimnazjum i sie do czegos nadaja - nikt, kto jest w gumnazjum nie wie jakie ksiazki sa w liceum, zatem nie poda zadnej - w podstawowce chyba juz ucza tylko jakiejs wiedzy o seksie czy o czyms -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2009-07-28 23:24:52 | |
Autor: Marcin N | |
droga hamowania motocykla | |
Uzytkownik "Ivam" <filipz@-WYTNIJ-TO-BARDZO-PROSZE-poczta.fm> napisal w wiadomosci news:h4np13$93c$1nemesis.news.neostrada.pl... (...) Wezmy przykladowego bandita i fazera, ide o flaszke, ze na tych samych oponach i z tym samym kierownikiem, na tej samej drodze, z tej samej predkosci ten drugi zatrzyma sie szybciej. Dlaczego? |
|
Data: 2009-07-28 14:26:50 | |
Autor: Artur Zabroński | |
droga hamowania motocykla | |
On 28 Lip, 23:24, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
No bo pierwszy to Suzuki a drugi Yamaha ;-) -- Artur |
|
Data: 2009-07-29 10:20:15 | |
Autor: Ivam | |
droga hamowania motocykla | |
"Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote in message news:h4nqb4$qcd$1news.onet.pl...
Wezmy przykladowego bandita i fazera, ide o flaszke, ze na tych samych oponach i z tym samym kierownikiem, na tej samej drodze, z tej samej predkosci ten drugi zatrzyma sie szybciej. Wez sie przewiez na ktorejs yamaszce z tymi monoblokowymi zaciskami, do tego przewiez sie na bandziorze - zrozumiesz dlaczego;) -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2009-07-28 23:38:43 | |
Autor: Mustafa | |
droga hamowania motocykla | |
Zaloz to sie zdziwisz. ale pytam sie po co mam zakladac zeby sie zdziwic, ze róznice beda tylko w sile nacisku na klamke ??? dobiera sie hamulce - z katalogu producentow no ale chyba trzeba cos policzyc zeby wybrac... To nie samochod - nie masz po prostu zablokowac i miec w dupie, tylko efektywnie hamowac. efektywnosc hamowania w kazdym przypadku zalezy od reki i treningu No... i jeszcze mi powiedz, ze zawsze hamulce sa wystarczajace jesli sa w stanie zablokowac kolo to zawsze sa wystarczajace róznice wynikaja z ich uzytkowania Chodzi Ci oczywiscie o Macieja Wroblewskiego - doskonalego fryzjera i o Romana Zakrzewskiego - artyste malarza? ;) a oni robili cos wspólnie ?? bo Andrzej Wróblewski i Janusz Zakrzewski wspólnie cos napisali :) a na fryzjerach to ja sie nie znam :) I wydalo do jakiej szkoly chodzisz;) OMG.... a jakies podstawy logiki to jarzysz ??? - osoby, ktore znam widocznie osoby które znasz nie sa wyznacznikiem calosci spoleczenstwa :) - nikt, kto jest w gumnazjum musisz bardziej uwazac przy uzywaniu slów "nikt", "wszyscy" itp :) - w podstawowce chyba juz ucza tylko jakiejs wiedzy o seksie czy o czyms a seks to juz chyba ntg choc niektórzy polecali onanizowanie sie przy motocyklu, ale raczej nie skorzystam :) |
|
Data: 2009-07-27 11:32:19 | |
Autor: Jacek Czerwinski | |
droga hamowania motocykla | |
Kuczu pisze:
wilkxt pisze:No i czy kierowca precel czy sikacz ;) |
|
Data: 2009-07-27 11:37:20 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
droga hamowania motocykla | |
Kuczu wydusił z siebie te słowy:
wilkxt pisze: To ta częsc usnetu, kiedy aż nie chce sie patrzec. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-07-27 12:04:28 | |
Autor: Marek Borowski | |
droga hamowania motocykla | |
wilkxt wrote:
WitamBrakuje danych dot. sily hamowania aby policzyc to klasycznie. Ale mozna tak: Opoznienie takie daja wpolczesne uniwersalne motocykle to -10 m/s2 i jest ono dosyc stale. (Dla kuczu i innych temu typu detalistow - spojzcie na doswiadczalne wykresy). po scalkowaniu rownan ruchu, mozna latwo policzyc iz jest to jakies max 17m/s czyli 62 km/h Pozdr Marek |
|
Data: 2009-07-27 12:34:10 | |
Autor: Marcin N | |
droga hamowania motocykla | |
Użytkownik "Marek Borowski" <marek@lidersdpl.com> napisał w wiadomo¶ci news:h4ju39$abv$1news.onet.pl... wilkxt wrote: Chętnie zobaczę te do¶wiadczalne wykresy. Przecież siła hamowania ro¶nie wraz ze spadkiem prędko¶ci. |
|
Data: 2009-07-27 04:03:49 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
droga hamowania motocykla | |
Chętnie zobaczę te do¶wiadczalne wykresy. Przecież siła hamowania ro¶nie Jakim cudem? |
|
Data: 2009-07-27 14:40:32 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
droga hamowania motocykla | |
Użytkownik wydusił z siebie te słowy:
Chętnie zobaczę te do¶wiadczalne wykresy. Przecież siła hamowania bo tarcie jest coraz bardziej statyczne ;-) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-08-01 13:28:52 | |
Autor: marider | |
droga hamowania motocykla | |
Marek Borowski pisze:
wilkxt wrote: Ale co tu calkowac? Wystarczy rozsuplac przyblizone klasyczne rownanie na droge s=v* (t+T_n/2)+(v^2)/2a_n gdzie s to przebyta droga (dokladniej rzecz nazywajac dlugosc drogi awaryjnego hamowania pojazdu), v - predkosc motocykla, a_n - max opoznienie hamowanego moto, T_n - czas uruchamiania ukl.hamulcowego (srednio 0,3s ale zalezy od kierownika i gdzie trezyma paluchy), t- czas reakcji kierujacego hamujacego w danej porze dnia :) Kazdy "rzeczoznawca" czy "biegly sadowy" ma te rownanie wbite na blache w mozg lub w komputer a pozniej za swoje "ekspertzy" biora po 4 tys zl mimo ze z odpowiedzia na pytanie "Dlaczego?" wiekszosc z nich ma juz spore problemy ;) O, to tyle ode mnie. Moze komus sie kiedys to proste rownanko przyda (oby nie). Pzdr PS: fizyka nie klamie ;] -- marider Wsciekla R1 + dodatki http://tinyurl.com/yvjtdk |