do bradleya i innych znajacych oferte bankow UK

Data: 2009-06-06 11:21:47
Autor: krzysztofsf
do bradleya i innych znajacych oferte bankow UK
Czy moze ktos sprawdzic w TOiP i odpowiedziec, czy w podanym banku i podanej karcie w przypadku pobytu wlasciciela w Polsce, wyplaty bankomatowe sa oplacalniejsze od zakupow?

Tj czy wyplacajac z bankomatu nie ma prowizji za przewalutowanie, a w przypadku zakupow taka prowizja jest juz naliczana?

I drugie pytanie, czy jesli powyzsze jest prawda, czy w ramach tego banku posiadacz konta moze wyrobic sobie inna niz podana w cytowanym poscie karte, ktora umozliwi bezprowizyjne zakupy w Polsce?

"Prosze bardzo - bank Nationwide, a dokladnie building society. Nigdzie nie
pisalam, ze wstydze sie podac. Sa rozne karty: cash card, debit card, credit
card. Ja mam akurat cash i credit. "

Data: 2009-06-06 04:11:15
Autor: bradley.st
do bradleya i innych znajacych oferte bankow UK
Ja jestem od bankow w USA. :) Od UK jest kashmiri.

Wiem ze Nationwide jest jednym z nielicznych, jesli nie jedynym
bankiem w UK, ktory nie pobiera oplaty za uzywanie karty debetowej za
granica. W innych bankach jest to zazwyczaj 2.75% - 2.95%.

Z ich strony wynika natomiast ze w przypadku niektorych krajow,
Nationwide dolicza 0.84% "oplaty VISA" (np. doliczaja te 0.84% w
przypadku transakcji w USA, bezczelni.)

Pisza rowniez ze robia tak w przypadku swoich "Visa debit cards"
wydanych do FlexAccount ale nie w przypadku "cash cards" (stricte
bankomatowych) wydawanych do 'uposledzonego' Cash Card Account.

Czyli: w przypadku zakupow w USA karta debetowa z Nationwide mozna sie
spodziewac dodatkowych 0.84%. Przy wyplacie z bankomatu karta
bankomatowa - nie.

Natomiast, uwaga, transakcje w Polsce NIE podlegaja tej oplacie bez
wzgledu na rodzaj uzytej karty debetowej.

http://www.nationwide.co.uk/current_account/foreigntransactions.htm

Data: 2009-06-06 14:13:25
Autor: krzysztofsf
bradley.st pisze:
[...]

czyli i zakupy i wyplata z bankomatu nie sa obciazane zadna prowizja i nie ma roznicy czy wyplacamy czy placimy?

Data: 2009-06-06 05:18:59
Autor: bradley.st
On 6 Cze, 08:13, krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> wrote:

czyli i zakupy i wyplata z bankomatu nie sa obciazane zadna prowizja i
nie ma roznicy czy wyplacamy czy placimy?

W przypadku transakcji karta debetowa w Polsce - zgadza sie.

Data: 2009-06-07 02:05:17
Autor: krzysztofsf
bradley.st pisze:
[...]

Slicznie dziekuje za pomoc :)

Data: 2009-06-06 17:27:37
Autor: bradley.st
do bradleya i innych znajacych oferte bankow UK
On 6 Cze, 20:05, krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> wrote:

Slicznie dziekuje za pomoc :)

Mam niejasne wrazenie, ze zostalem wciagniety w udowadnianie komus ze
NIE MA RACJI :) ale prosze uprzejmie.

Data: 2009-06-07 10:23:19
Autor: krzysztofsf
bradley.st pisze:
On 6 Cze, 20:05, krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> wrote:
Slicznie dziekuje za pomoc :)

Mam niejasne wrazenie, ze zostalem wciagniety w udowadnianie komus ze
NIE MA RACJI :) ale prosze uprzejmie.

Dokladnie.
Tj. zakladalem, ze nie ma racji , ewentualnie, ze moze zmienic czy tez wyrobic dodatkowa KK, ktora umozliwi beprowizyjne zakupy  w Polsce.
W odpowiedzi padlo, ze "mam konto i karty w najlepszym banku".
No to poprosilem o szczegoly, zeby sprawdzic czy "najlepszy" faktycznie obciaza zakupy prowizja.

jeszcze raz dziekuje za pomoc

Data: 2009-06-07 21:29:51
Autor: donald

"krzysztofsf" <krzysztofsf@wp.pl> wrote in message news:h0ftdq$66p$1news.wp.pl...
bradley.st pisze:
[...]

Faktycznie chodzilo o Nationwide, machnelem sie;) ale mam na to wytlumaczenie - oczywiscie zachowam je dla siebie:))
A co do Nationwide, to faktycznie zmiana nastapila od 6 maja tego roku karty kredytowe a od 1 czerwca debetowe, wiec ktos, kto byl w Polsce przed majem faktycznie mial za darmo.
Tu zrodlo:
http://www.telegraph.co.uk/finance/personalfinance/borrowing/creditcards/4937527/Nationwide-to-impose-charges-on-debit-and-credit-cards-used-abroad.html

Data: 2009-06-08 13:36:17
Autor: bradley.st
On 7 Cze, 16:29, "donald" <don...@kaczor.corporation.pl> wrote:

Faktycznie chodzilo o Nationwide, machnelem sie;) ale mam na to
wytlumaczenie - oczywiscie zachowam je dla siebie:))

NatWest, Nationwide...

Ale orientujesz sie co na tej grupie robia z kims kto pomyli PKO BP z
Pekao SA? :)

Data: 2009-06-08 23:21:59
Autor: donald

"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:78c7b26f-d402-45b6-9f84-a867d4e45072v4g2000vba.googlegroups.com...
[...]

Myslic sie jest rzecza ludzka:) Jak mawial moj boss z przed nastu lat "nie myli sie tylko ten co nic nie robi".
Nie niewiem, co robia, ale moge sie domyslic:) Taka nowa moda w Polsce zlapanie na literowce czy pomylce nazewnictwa. Wowczas mozna zablysnac, ze sie jest "lepszym". Wiem, przezylem to tu pare razy. W zasadzie to takim ludziom sie nie dziwie, zestresowane, zjeby od szefa non stop, albo nerwy czy klient zaplaci, przyjdzie, to na grupie sie choc wyzyje;)
Ja machnelem sie bo wlasnie czytalem wyciag NatWest;) i to mnie sie zasugerowalo. Dopiero po wyslaniu posta zobaczylem, ze chodzi o Nationwide.
Pozdro

Data: 2009-06-08 22:25:03
Autor: krzysztofsf@wp.pl
On 7 Cze, 22:29, "donald" <don...@kaczor.corporation.pl> wrote:
"krzysztofsf" <krzyszto...@wp.pl> wrote in message

> [...]

kredytowe a od 1 czerwca debetowe, wiec ktos, kto byl w Polsce przed majem

Zaraz, zaraz, chodzi o dzis i teraz.
W pierwszym linku bradley podal, ze Polska jest wylaczona z tej
oplaty.
W artykule, do ktorego jest link z tego posta, nie widze nic na tematy
wylaczen, natomiast link wczesniejszy, ze strony banku podaje
wylacznia z oplaty
Artykul jest z marca, tak wiec domyslam sie, ze pozn ej bank
doprecyzowal, ze czesc krajow nie dotyczy oplata,

Data: 2009-06-09 03:31:32
Autor: bradley.st
On 9 Cze, 01:25, "krzyszto...@wp.pl" <krzyszto...@wp.pl> wrote:

[...]

Az przeczytalem zalinkowany artykul z Telegraph. Mowa jest o oplatach,
ktore Nationwide zaczelo pobierac przy zakupach POZA Europa. (Czyli
zapewne poza UE). Polski nie dotyczyly, nie dotycza i nie beda
dotyczyc.

"Nationwide's decision to start charging customers fees for most
purchases outside Europe is incredibly disappointing."

"Our cards remain commission-free when used anywhere in the world and
customers using their cards in Europe will not receive any charges, as
the Visa fee does not apply here."

Data: 2009-06-06 11:49:59
Autor: donald

"krzysztofsf" <krzysztofsf@wp.pl> wrote in message news:h0dcfb$e8p$2news.wp.pl...
[...]

Prosze bardzo:
http://www.natwest.com/personal/current-accounts/g4/cards/abroad.ashx#tabs=section2

Za wyciaganie gotowki 2% platne w funtach. Przy czym minimum 2 funty max. 5 funtow. Za zakupy plaska stawka 1.25 funta.

I drugie pytanie, czy jesli powyzsze jest prawda, czy w ramach tego banku posiadacz konta moze wyrobic sobie inna niz podana w cytowanym poscie karte, ktora umozliwi bezprowizyjne zakupy w Polsce?

Raczej watpie. To sprawa bankow w Polsce, one kasuja nie NatWest!

"Prosze bardzo - bank Nationwide, a dokladnie building society. Nigdzie nie
pisalam, ze wstydze sie podac. Sa rozne karty: cash card, debit card, credit
card. Ja mam akurat cash i credit. "

Tu masz wszystko w temacie Debit Card:
http://www.natwest.com/personal/current-accounts/g4/cards.ashx

Data: 2009-06-06 04:27:52
Autor: bradley.st
do bradleya i innych znajacych oferte bankow UK
Ale skad tu NatWest sie nam wzielo?

do bradleya i innych znajacych oferte bankow UK