Data: 2009-07-31 09:29:17 | |
Autor: Asmodeusz | |
długo¶ć łańcucha | |
Witam
Mam mały dylemat. Wymieniłem zębatki w Hondzie CM250. Wcze¶niej były założone na mniejszy łańcuch, teraz mam poprawnie (520) Nie wiem natomiast jaka powinna być długo¶ć łańcucha. Je¶li przymierzę - wychodzi mi 98 ogniw i wtedy napinacz jest w okolicach pierwszej podziałki, łańcuch oczywi¶cie luĽny bo naci±gnięty ręk±. W okolicach ¶rodkowej podziałki napinacza wychodzi 100 ogniw. No i teraz pytanie - 98 czy 100? ¦wieżo założony łańcuch powinien spowodować że koło jest przy pocz±tku podziałki napinacza czy przy ¶rodku? Ps. Szukanie w internecie już sobie darowałem bo podawane długo¶ci s± w zakresie 100 do 112. Opieranie się na informacji z katalogu z którego wybrałem zębatki też nie ma sensu bo tam jest podane 110 i to jest zdecydowanie za dużo. Nie ufam mu tym bardziej że jest w nim jaki¶ bł±d - długo¶ć łańcucha podana dla zębatki której nie ma w katalogu. Pozostaje więc kierowanie się położeniem naci±gacza. -- Asmodeusz CM250C |
|
Data: 2009-07-31 09:54:41 | |
Autor: newrom | |
długość łańcucha | |
On Fri, 31 Jul 2009 09:29:17 +0200, Asmodeusz
<chris@tmp8.idx.tenwyraztnij.pl> wrote: Witamhej Nie wiem natomiast jaka powinna być długo¶ć łańcucha. http://www.louis.de/_10f0b2ef454be35f317b0a88d368f4ea11/index.php?topic=bikedb&article_context=bikedb&anzeige=0&CONTENT=technik&typ_id=MC06 Ritzel/Kettenrad: 15/41 ZÄHNE Kette: 102 GLIEDER - długo¶ć łańcucha podana dla zębatki której nie ma w katalogu. zebatki mozna dociac. Pozostaje więc kierowanie się położeniem naci±gacza. u mnie po normalnym napieciu lancucha i ilosci zgodnej z zaleceniami zaczynam naciaganie od ok 1/3. I tak zanim dojde do konca to lancuch sie szmaci. pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! |
|
Data: 2009-07-31 10:51:06 | |
Autor: Asmodeusz | |
długo�ć łańcucha | |
Użytkownik newrom@spamcom.com napisał:
Nie wiem natomiast jaka powinna być długość łańcucha. Dzięki za odpowiedź. Mam 14/39 i dlatego pasuje mi 98 (druga podziałka przy napiętym) lub 100 (przedostatnia podziałka przy napiętym). Przytnę na 100, przejeżdzę przez weekend i do poniedziałku zdecyduję czy zostawić, skracać do 98 czy zostawić i wymienić przednią zębatkę na 15. Dobry pomysł? |
|
Data: 2009-07-31 11:57:17 | |
Autor: marider | |
długo�ć łańcucha | |
Asmodeusz pisze:
Użytkownik newrom@spamcom.com napisał: Dzięki za odpowiedź. Mam 14/39 i dlatego pasuje mi 98 (druga podziałka przy napiętym) lub 100 (przedostatnia podziałka przy napiętym). Hmm, a czy -1/+2 nie zostawia lancucha z taka sama iloscia ogniw? I cototo za lancuch? Skrocic zawsze mozna ale jak przesadzisz to z powrotem juz chyba nie bardzo. Pzdr -- marider Wsciekla R1 + dodatki http://tinyurl.com/yvjtdk |
|
Data: 2009-07-31 13:30:39 | |
Autor: Asmodeusz | |
długo�ć łańcucha | |
Użytkownik marider napisał:
Asmodeusz pisze: Przy 15/41 jest 102, więc przy ewentualnym docelowym 15/39 powinno być chyba 100? Teraz mam 14/39 i 100 wychodzi przy jednym końcu podziałki a 98 przy drugim. Więc najrozsądniejsze wydaje mi się zostawić 100 i zmienić przednią zębatkę na 15. I cototo za lancuch? Skrocic zawsze mozna ale jak przesadzisz to z powrotem juz chyba nie bardzo. Dlatego na razie skrócę do 100. Niby można zakuć w razie czego, ale dwa punkty łączenia w jednym łańcuchu jakoś nie wydają mi się dobrym pomysłem więc nie będę przesadzał. |
|
Data: 2009-07-31 14:41:05 | |
Autor: Tmek | |
długo?ć łańcucha | |
Dlatego na razie skrócę do 100. Niby można zakuć w razie czego, ale A niby dlaczego, to z fabryki wychodzi monolit? Kazde ogniwo jest zakuwane. Pzdr Tmek |
|
Data: 2009-08-01 01:13:27 | |
Autor: de Fresz | |
długo�ć łańcucha | |
On 2009-07-31 13:30:39 +0200, Asmodeusz <chris@tmp8.idx.tenwyraztnij.pl> said:
I cototo za lancuch? Skrocic zawsze mozna ale jak przesadzisz to z powrotem juz chyba nie bardzo. Zawsze możesz skrócić przy zakuwce/zapince i będzie tylko jedno ł±czenie. Je¶li Ci te przełożenia pasuj±, to ja bym założył dłuższy (skoro przy 98 jest za luĽno) i za pare tysi km skrócił. Moto słabawe, więc je¶li łańcuch porz±dny i będziesz regularnie smarował, to masz szanse na jaki¶ kosmiczny przebieg ;-) -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |