Data: 2013-03-01 20:28:16 | |
Autor: Lewis | |
dlaczego brudzi przepustnicę | |
W dniu 2013-03-01 20:25, PiteR pisze:
co pół roku muszę j± czy¶cić :/ Odma... -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-03-01 20:38:41 | |
Autor: PiteR | |
dlaczego brudzi przepustnicę | |
na ** p.m.s ** Lewis pisze tak:
Odma... argh :/ -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2013-03-01 22:35:10 | |
Autor: R2r | |
dlaczego brudzi przepustnicÄ™ | |
W dniu 2013-03-01 20:28, Lewis pisze:
W dniu 2013-03-01 20:25, PiteR pisze:Ale co z niÄ…? -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2013-03-02 00:39:32 | |
Autor: Lewis | |
dlaczego brudzi przepustnicÄ™ | |
W dniu 2013-03-01 22:35, R2r pisze:
W dniu 2013-03-01 20:28, Lewis pisze: Idą nią drobinki oleju wpadają do dolotu przed przepustnicą i zalepiają ją, taka to już koństrukcja -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-03-02 01:07:52 | |
Autor: PiteR | |
dlaczego brudzi przepustnicę | |
na ** p.m.s ** Lewis pisze tak:
Id± ni± drobinki oleju wpadaj± do dolotu przed przepustnic± i Czy we wszystkich nowszych samochodach jest ten problem z zalepianiem? Bo na jutubie jest dużo filmików o czyszczeniu przepustnicy. Nigdzie nie widzę w passacie oddzielnej puszki separatora. Z merca też nie pamiętam takiej. Nie wiem co jest pod pokryw± zaworów ale wolałbym jej nie odkręcać. Czy tylko jest jaki¶ labirynt w głowicy? Podobno w Peżotach jest osobny mały filtr (jak powietrza) na wejsciu do rury za przepływomierzem. Ludzie też wkładaj± g±bkę. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2013-03-02 01:16:31 | |
Autor: Lewis | |
dlaczego brudzi przepustnicę | |
W dniu 2013-03-02 01:07, PiteR pisze:
na ** p.m.s ** Lewis pisze tak: Można wywalić seryjn± odmę, kupić oil catch tank odpowiedni podł±czyć i zapomnieć raz na zawsze. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-03-02 01:26:30 | |
Autor: Arbiter | |
dlaczego brudzi przepustnicę | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:kgrgd8 Można wywalić seryjn± odmę, kupić oil catch tank odpowiedni podł±czyć i zapomnieć raz na zawsze. tylko na zimę demontować lub zrobić zawór bezpieczeństwa, bo gdy kacztank zamarznie silnik może rozwalić |
|
Data: 2013-03-02 10:42:40 | |
Autor: Lewis | |
dlaczego brudzi przepustnic | |
W dniu 2013-03-02 01:26, Arbiter pisze:
U�ytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisa� w wiadomo�ci A co za różnica czy masz "kacz tank" czy fabryczny separator? Jedynie dbasz żeby nie był zapełniony. Z resztą jak masz zdezelowany silnik i jeździsz 10km dziennie to i zwykła odma bez separatora się zapcha majonezem i zamarznie. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-03-02 11:14:11 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
dlaczego brudzi przepustnicę | |
Dnia Sat, 02 Mar 2013 01:16:31 +0100, Lewis napisał(a):
Nie zapomnieć na zawsze, a wtedy co jaki¶ czas wylewać to co się w catch tanku zbiera (głównie woda + trochę oleju). Bo jak to się napełni do 100% to przy większo¶ci małosprytnych konstrukcji na jakim¶ zakręcie Ci się to przepompuje do dolotu w dużej ilo¶ci. |
|
Data: 2013-03-02 11:28:27 | |
Autor: Lewis | |
dlaczego brudzi przepustnicę | |
W dniu 2013-03-02 11:14, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 02 Mar 2013 01:16:31 +0100, Lewis napisał(a): W domy¶le miałem zapomnieć o brudnej przepustnicy, upuszczenie syfu ze zbiorniczka to już żadna filozofia. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-03-02 11:20:07 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
dlaczego brudzi przepustnicę | |
Dnia Sat, 02 Mar 2013 01:07:52 +0100, PiteR napisał(a):
na ** p.m.s ** Lewis pisze tak: Ten problem Ľródło ma nie w odmiej samej w sobie, a w stanie pier¶cieni tłokowych. Układ tłok/cylinder z czasem traci szczelno¶ć, powiększaj± się przedmuchy spalin do skrzyni korbowej, a to jest wła¶nie to co ma uchodzić odm±. Szybko¶ć gazów uciekaj±cych odm± się zwiększa i zaczynaj± porywać ze sob± olej który trafia do dolotu. Nigdzie nie widzę w passacie oddzielnej puszki separatora. Z merca też nie pamiętam takiej. Nie wiem co jest pod pokryw± zaworów ale wolałbym jej nie odkręcać. Czy tylko jest jaki¶ labirynt w głowicy? Najczę¶ciej tak to wła¶nie działa. Podobno w Peżotach jest osobny mały filtr (jak powietrza) na wejsciu do rury za przepływomierzem. Ludzie też wkładaj± g±bkę. Przytykanie odmy takimi patentami ma krótkie nogi, bo to wtedy może zamarzn±ć. A zatkana odma może wypchn±ć jak±¶ uszczelkę z silnika (miski olejowej, pokrywy zaworów itp). |
|
Data: 2013-03-02 12:25:17 | |
Autor: h.w.d.p. | |
dlaczego brudzi przepustnicÄ™ | |
Ale co z niÄ…? puscic weza w atmosfere. problem rozwiazany. |
|
Data: 2013-03-02 12:27:50 | |
Autor: Lewis | |
dlaczego brudzi przepustnicÄ™ | |
W dniu 2013-03-02 12:25, h.w.d.p. pisze:
Ale co z nią? Będzie ssać lewe powietrze. Chcąc tak się bawić trzeba pozatykać odpowiednie króćce przy przepustnicy. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-03-02 13:40:59 | |
Autor: DoQ | |
dlaczego brudzi przepustnicÄ™ | |
W dniu 2013-03-02 12:27, Lewis pisze:
puscic weza w atmosfere. problem rozwiazany.Będzie ssać lewe powietrze. Chcąc tak się bawić trzeba pozatykać To może przełożyć węża na prawą stronę?? Pozdr. |
|
Data: 2013-03-02 14:14:57 | |
Autor: Lewis | |
dlaczego brudzi przepustnicÄ™ | |
W dniu 2013-03-02 13:40, DoQ pisze:
W dniu 2013-03-02 12:27, Lewis pisze:Lepiej hełm na lewą :) -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-03-02 15:11:35 | |
Autor: h.w.d.p. | |
dlaczego brudzi przepustnicÄ™ | |
Będzie ssać lewe powietrze. Chcąc tak się bawić trzeba pozatykać no to chyba oczywiste. nie sadzilem ze trzeba az tak szczegolowo pisac. to jakis problem wsadzic jakis korek lub srube ? |
|
Data: 2013-03-02 14:29:41 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
dlaczego brudzi przepustnicÄ™ | |
Dnia Sat, 02 Mar 2013 12:25:17 +0100, h.w.d.p. napisał(a):
Ale co z ni±? IdĽ to powiedz jakiemu¶ motocykli¶cie. |
|
Data: 2013-03-02 14:38:04 | |
Autor: R2r | |
dlaczego brudzi przepustnicÄ™ | |
W dniu 2013-03-02 14:29, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 02 Mar 2013 12:25:17 +0100, h.w.d.p. napisał(a):Dlaczego motocykliście? -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2013-03-02 14:58:17 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
dlaczego brudzi przepustnicÄ™ | |
Dnia Sat, 02 Mar 2013 14:38:04 +0100, R2r napisał(a):
W dniu 2013-03-02 14:29, Tomasz Pyra pisze: Bo oni niezbyt lubi± jeĽdzić po plamach oleju wyrzucanego przez takie otwarte odmy. |
|
Data: 2013-03-02 15:12:40 | |
Autor: h.w.d.p. | |
dlaczego brudzi przepustnicę | |
Bo oni niezbyt lubi± jeĽdzić po plamach oleju wyrzucanego przez takie no to niech sobie wsadzi tego weza w litrowa butelke pet. moze byc ? ja wsadzilem w rame i mam darmowa permanentna konserwacje. jest jeszcz |
|
Data: 2013-03-02 15:15:20 | |
Autor: h.w.d.p. | |
dlaczego brudzi przepustnicę | |
W dniu 2013-03-02 15:12, h.w.d.p. pisze:
Bo oni niezbyt lubi± jeĽdzić po plamach oleju wyrzucanego przez takie jest jeszcze jeden paten. nazywa sie tlumik plomienia - taka szczoteczka z malucha. wsadza sie to w weza od odmy i on wylapuje drobinki oleju, ale nie dziala w 100%. http://forum.vwgolf.pl/files/zdjcie017_116.jpg |
|
Data: 2013-03-02 15:43:33 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
dlaczego brudzi przepustnicę | |
Dnia Sat, 02 Mar 2013 15:15:20 +0100, h.w.d.p. napisał(a):
W dniu 2013-03-02 15:12, h.w.d.p. pisze: To nie do węża (bo zim± to natychmiast zamarznie), a jeszcze w głowicę się wsadza gdzie będzie podgrzewane przez silnik. Skuteczno¶ć taka sobie - bo drobinek oleju to i tak nie zawróci. Co do butelki to można - nazywa się to catch tank i można to zrobić, ale nie z PET, a najlepiej z metalowej puszki po oleju. Odmę wprowadza się do zbiornika gdzie ciecz separuje się od gazu grawitacyjnie. Z puszki wyprowadza się wylot na górze i to można spokojnie skierować do dolotu. Tylko w puszce będzie pojawiać się woda z olejem - trzeba j± wylewać. Natomiast co do problemu bazowego brudz±cej się przepustnicy, to naprawdę zamiast tego typu partyzantki "syfa pudrem" dużo lepiej niesprawny silnik naprawić, a nie drutować. Po pierwsze wylatywanie odm± oleju to już jaki¶ problem - spowodowany zapewne nadmiernymi przedmuchami z cylindrów do skrzyni korbowej. To pierwsza rzecz któr± należy naprawić. Po drugie - olej który odm± dostaje się do dolotu nie powinien robić żadnego syfu (tzn. będzie to brudno-br±zowe, ale nieszkodliwe). Raczej powinno mieć wręcz pozytywny wpływ na pracę przepustnicy i silnika krokowego, bo będzie te elementy jako¶ smarować. Syf który zacina mechanizmy bierze się z nieefektywnego filtra powietrza który widocznie puszcza jaki¶ syf do silnika, a syf przykleja się do oleju. Może wystarczy kupić jaki¶lepszej jako¶ci filtr powietrza? Więc tak ogólnie to zamiast patenciarsko walczyć z problemami nieznanymi w sprawnych silnikach, lepiej po prostu naprawić silnik. |
|
Data: 2013-03-02 16:00:51 | |
Autor: h.w.d.p. | |
dlaczego brudzi przepustnicę | |
Co do butelki to można - nazywa się to catch tank i można to zrobić, ale chlopie, wsadzasz weza do zwyklej butelki litrowej po pesi i u goru robisz tylko otwor sredniky 50gr a weza wsadzasz do samgo dna i juz masz problem zalatwiony a nie jakies catch tanki za grube pieniadze. ludzie lubia sobie komplikowac zycie i niepotrzebnie wydawac kase. poza tym i tak jestem zwolennikiem odmy w atmosfere bez uzywania dodatkowych rzeczy.
jasne, zwlaszcza jesli to dizel, najlepiej japonski. zejdz na ziemie. Po pierwsze wylatywanie odm± oleju to już jaki¶ problem - spowodowany j.w. Po drugie - olej który odm± dostaje się do dolotu nie powinien robić tu sie moge zgodzic.
a tu juz nie bo to nie ma sensu ekonomicznego. |
|
Data: 2013-03-02 16:15:47 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
dlaczego brudzi przepustnicę | |
Dnia Sat, 02 Mar 2013 16:00:51 +0100, h.w.d.p. napisał(a):
poza tym i tak jestem zwolennikiem odmy w atmosfere bez uzywania dodatkowych rzeczy. Dlatego w ramach reedukacji powiniene¶ o tym opowiedzieć motocyklistom. Po odzyskaniu przytomno¶ci będziesz już wiedział dlaczego robisz Ľle. Więc tak ogólnie to zamiast patenciarsko walczyć z problemami nieznanymi w a tu juz nie bo to nie ma sensu ekonomicznego. Tylko jeżeli stan techniczny pojazdu jest taki, że nie ma sensu ekonomicznego doprowadzenie go do sprawno¶ci, to to jest ten czas żeby odwiedzieć złomowiec. A nie jeĽdzić na zasadzie że samochód jest sprawny tak długo jak jest się w stanie poruszać o własnych siłach do przodu. Samochód nie może pod siebie chlapać olejem. |
|
Data: 2013-03-02 16:19:35 | |
Autor: R2r | |
dlaczego brudzi przepustnicÄ™ | |
W dniu 2013-03-02 16:15, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 02 Mar 2013 16:00:51 +0100, h.w.d.p. napisał(a):Ale olej na jezdni nie jest niczyim przyjacielem. Nie tylko motocyklistów... -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2013-03-02 19:07:25 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
dlaczego brudzi przepustnicÄ™ | |
Dnia Sat, 02 Mar 2013 16:19:35 +0100, R2r napisał(a):
W dniu 2013-03-02 16:15, Tomasz Pyra pisze: Ale tylko motocyklista na takiej plamie się położy. Czterokołowi użytkownicy dróg raczej tego nie zauważ±, no może ABS "pryknie" przy hamowaniu. |
|
Data: 2013-03-02 20:52:10 | |
Autor: R2r | |
dlaczego brudzi przepustnicÄ™ | |
W dniu 2013-03-02 19:07, Tomasz Pyra pisze:
Ale tylko motocyklista na takiej plamie się położy.Wierz mi, że mogą zauważyć. Pogodny słoneczny dzień, sucho, czarny asfalt i niespodziewanie leci się jak po lodzie... 1,5 roku temu doświadczyłem tego, na szczęście przy dość niewielkiej prędkości i tylko samochód nieco ucierpiał, ale zawsze... ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2013-03-02 21:05:38 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
dlaczego brudzi przepustnicÄ™ | |
Dnia Sat, 02 Mar 2013 20:52:10 +0100, R2r napisał(a):
W dniu 2013-03-02 19:07, Tomasz Pyra pisze: No ale to już pewnie była większa ilo¶ć oleju niż to co leci z odmy - no chyba że akurat kto¶ tam dachował :-) |
|
Data: 2013-03-02 21:13:22 | |
Autor: R2r | |
dlaczego brudzi przepustnicÄ™ | |
W dniu 2013-03-02 21:05, Tomasz Pyra pisze:
No ale to już pewnie była większa ilość oleju niż to co leci z odmy - noNie, ale tak ok. metra zabrakło i zakończyłem na zderzaku poprzednika. A wszystko przez stojącą na poboczu policję - zagapiłem się na nich. :-D Cóż zdarzyło się raz na 20 lat... ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2013-03-02 16:45:06 | |
Autor: h.w.d.p. | |
dlaczego brudzi przepustnicę | |
W dniu 2013-03-02 16:15, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 02 Mar 2013 16:00:51 +0100, h.w.d.p. napisał(a): ty wiesz w ogole o czym mowa? ty myslisz ze jemu sie olej leje ciurkiem z odmy ? wez juz skoncz trolowac. |
|
Data: 2013-03-02 19:13:25 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
dlaczego brudzi przepustnicę | |
Dnia Sat, 02 Mar 2013 16:45:06 +0100, h.w.d.p. napisał(a):
W dniu 2013-03-02 16:15, Tomasz Pyra pisze: Naprawdę mi nie musisz tu nic tłumaczyć - tak jak pisałem, porozmawiaj o tym z motocyklistami. ty myslisz ze jemu sie olej leje ciurkiem z odmy ? Pewnie nie - raczej tak jak w każdej tego typu odmie olej powoli się zbiera a potem przy jakiej¶ przygazówce trochę go wylatuje. Dlatego w sprawnych pojazdach koniec odmy podł±czony jest do dolotu żeby został spalony. Po drut-tuningu który proponujesz, poleci na jezdnię robi±c plamę oleju na której motocyklista ma szanse się wywrócić. A jedna kropla oleju na mokrej jezdni wystarczy żeby zrobić całkiem spor± i ¶lisk± plamę. |
|
Data: 2013-03-02 22:05:33 | |
Autor: h.w.d.p. | |
dlaczego brudzi przepustnicę | |
Po drut-tuningu który proponujesz, poleci na jezdnię robi±c plamę oleju na czyli nie wiesz o czym mowa. moze poczytaj troche o mgle olejowej, albo pojezdzij takim "szrotem" to sie dowiesz. |
|
Data: 2013-03-02 17:34:45 | |
Autor: Arbiter | |
dlaczego brudzi przepustnicę | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:d0ipilvhz52e.1riut2dso0t49 Po pierwsze wylatywanie odm± oleju to już jaki¶ problem - spowodowany w TDI jest to problem wadliwych separatorów oleju które s± mocowane w pokrywie zaworów |
|
Data: 2013-03-03 16:17:20 | |
Autor: PiteR | |
dlaczego brudzi przepustnicę | |
na ** p.m.s ** Arbiter pisze tak:
w TDI jest to problem wadliwych separatorów oleju które s± Uuu to niedopsz. Chyba zdejmę tę pokrywę popatrzę o co tam biega. Nie ma to jak rozwi±zanie z golfa. Separator i odcinek pionowej rury. Wyj¶cie z pokrywy podł±czone na samym dole przy skrzyni. Żadnych problemów tego typu choć silnik ma co najmniej 350 ty¶ przebiegu. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|