Data: 2012-04-23 18:31:59 | |
Autor: TJ_Blues | |
czym wam sie lepiej lata? | |
Watek obok o incydencie na Bemowie spowodowal moje zadumanie :-) Czemu
na upartego wszystkie szkoly zaczynaja szkolenie od gornoplatow? Mulowate to, podsterowne, jak do tego jeszcze "ogonociag" to pasa nie widac podczas startu, w zakrecie skrzydlo zaslania widok... A przeciez jest co najmniej kilka dobrych szkolnych dolnoplatow o przewidywalnej i stabilnej charakterystyce Cheers TJ |
|
Data: 2012-04-24 06:46:14 | |
Autor: Gabor | |
czym wam sie lepiej lata? | |
jest co najmniej kilka dobrych szkolnych dolnoplatow o przewidywalnej podja przyklady G //////////////////////// sZkolenie to moje PRZEzNACZENIE ///////////////////////////////////////////////// |
|
Data: 2012-04-24 04:21:35 | |
Autor: TJ_Blues | |
czym wam sie lepiej lata? | |
On Apr 24, 12:46 am, "Gabor" <Gabor_Surme...@buzziaczek.pl> wrote:
podja przyklady Googla niet? Nie pytalem o konkretne modele ale o "odczucia" podczas lotu. Podobnie byloby z pytaniem; Co lubicie bardziej prowadzic: samochod z napedem na przednie czy tylne kola, czy moze 4x4? Czy tez mialbym wymieniac wszystkie modele od Audi do Zaporozca? Gobosh 700, cala rodzinka Piper'ow np. PA28, Diamond DA 20/40, Socata TB... Jest tego troche. A tak mamy C172 :-) cheers TJ |
|
Data: 2012-04-24 13:42:33 | |
Autor: KiloSierra | |
czym wam sie lepiej lata? | |
W dniu 12/04/24 13:21, TJ_Blues pisze:
PRZECIEZ TO KOLINA..... |
|
Data: 2012-04-24 08:18:58 | |
Autor: /dev/SU45 | |
czym wam sie lepiej lata? | |
Mulowate to, podsterowne, jak do tego jeszcze "ogonociag" to pasa nie Wszystkie ptaki sÄ gĂłrnopĹatami :) http://www.avweb.com/news/airman/184447-1.html A tak serio to trochÄ chyba jest to kwestia de facto standardu jakim siÄ staĹa C150/152. |
|
Data: 2012-04-24 09:50:42 | |
Autor: KiloSierra | |
czym wam sie lepiej lata? | |
W dniu 12/04/24 03:31, TJ_Blues pisze:
Mulowate to, podsterowne, jak do tego jeszcze "ogonociag" to pasa nie widok na to co jest do ogladania to akurat lepszy jest..... powinienes napsac ze zaslania horyzont ;p |
|
Data: 2012-04-24 03:47:18 | |
Autor: TJ_Blues | |
czym wam sie lepiej lata? | |
On Apr 24, 3:50 am, KiloSierra <f...@10g.pl> wrote:
W dniu 12/04/24 03:31, TJ_Blues pisze: O tak, tak! Horyzont, ladne slowo. To mialem na mysli :-) No i z gornoplata latwiej sie wygramolic :-) cheers TJ |
|
Data: 2012-04-24 17:55:29 | |
Autor: Delfino Delphis | |
czym wam sie lepiej lata? | |
TJ_Blues wrote:
Watek obok o incydencie na Bemowie spowodowal moje zadumanie :-) CzemuJa latam na Cessnach i na dolnopłacie AT-3. Cessna jest IMHO nieco prostsza do nauki pilotażu, gdyż nowoczesny dolnopłat na Rotaxie mocno skręca przy starcie i dochodzi element utrzymania go w pasie. Poza tym np. AT-3 nie ma sterowania kółkiem, więc jest nieco mniej komfortowy podczas kołowania. W powietrzu zachowują się bardzo podobnie, np. w przeciągnięciu charakterystyka jest niemal taka sama. W kręgu dolnopłat ma niezaprzeczalną przewagę, gdyż znakomicie widać pas w czwartym zakręcie - z drugiej strony w sytuacji niebezpiecznej np. symulacji awaryjnego lądowania mamy nieco trudniej przy wyszukiwaniu pola do lądowania. Na podejściu Cessna, szczególnie 150 ma klapy wychylane na 40, co naprawdę ułatwia strome podejścia znad przeszkód. Wydaje mi się też, że mała Cessna pozwala z większą swobodą wykonywać wytrzymanie bez obawy uderzenia ogonem, ale duża Cessna nie daje już tej swobody i tutaj o tailstrike łatwiej. Dolnopłaty raczej nie lubią takich ekstremalnych wytrzymań. Cessna ma bardzo silne podwozie i tutaj znów dolnopłaty są chyba delikatniejsze. Nowoczesne dolnopłaty na Rotaxie mają zdecydowanie większego kopa, co poprawia bezpieczeństwo lotu, ale potem przesiadka na Cessne może nieść ryzyko :) Generalnie wydaje mi się, że Cessna jest ciut prostsza jeśli chodzi o naukę pilotażu, ale czy musimy się uczyć samolotem najprostszym? Ja raczej brałbym pod uwagę cenę. Np. w Aeroklubie Warszawskim szkolenie na AT-3 (o ile znajdziesz instruktora ;)) wychodzi zdecydowanie taniej i osobiście stawiałbym na tę opcję. Dlaczego szkoły stawiają na Cessny? Podejrzewam, że po prostu chodzi o cenę - 30 letnia Cessna sprowadzana ze Stanów będzie tańsza niż nowy dolnopłat, a i też nie ma stracha dać jej do szkoleń, bo to pancerny samolot niemalże nie do rozbicia. Łatwiej pewnie prowadzić obsługę, a i dobór instruktorów największy. Myślę, że z nawiązką rekompensuje to wyższe koszty eksploatacji. |
|
Data: 2012-04-25 13:07:25 | |
Autor: TJ_Blues | |
czym wam sie lepiej lata? | |
On Apr 24, 11:55 am, Delfino Delphis <Delfi...@wytnijto.op.pl> wrote:
Dlaczego szkoły stawiają na Cessny? Podejrzewam, że po prostu chodzi o cenę Dzieki Delfino za rzeczowy wpis :-) Jesli zas chodzi o ceny to sprowadzenie urzywanych dolnoplatow nie jest wcale drozsze. Niedawno ogladalem Pipera z 1976r za ok. 30tys dolarow. Wymieniony silnik w 2006 z wylatanymi na nim 800 godzinami. Byl tez wystawiony na sprzedaz inny Archer z polowy lat 80 za 60tys - z nowsza avionika (chyba G1000 ?). Czyli nie jest tak zle :-) Ale faktem jest, ze Cessny sa "niezniszczalne". Moj znajomy ma C150 na plywakach z polowy lat 50. :-) Trzyma ja w swoim "cottage" nad jeziorem Simcoe w ten sposob oszczedza na hangarowaniu ($450/m). cheers TJ |
|
Data: 2012-04-25 23:38:06 | |
Autor: saturn5 | |
czym wam sie lepiej lata? | |
Dlaczego szkoły stawiają na Cessny? Podejrzewam, że po prostu Ja podejrzewam ze po prostu chodzi o wymogi na podstawowe PPL. Wiekszosc chce zwyczajnego PPL i nie chce sie bawic w posrednie licencje ktore ograniczaja ciebie do samolotow jakimi mozesz latac. Nie wiem jak w Europie ale w Stanach nie moglbys sie szkolic na czyms takim jak AT-3 do zwyczajnej licencji PPL (nawet jesli FAA w koncu da mu certyfikat), bo to ciagle bedzie samolot zakwalifikowany w kategorii LSA lub VLA. -- |
|
Data: 2012-04-25 17:57:10 | |
Autor: TJ_Blues | |
czym wam sie lepiej lata? | |
On Apr 25, 7:38 pm, "saturn5 " <satu...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
> Dlaczego szkoły stawiają na Cessny? Podejrzewam, że po prostu AT-3 moze i jest za lekki, ale Diamond DA20 z powodzeniem moze byc uzywany jako podstawowy trainer z niewielka predkoscia przeciagniecia (jedyne 42 wezly, C172 47 wezly). No i jest "tania" :-) Po mojemu chodzi o to o czym wspomnial Delfino; charakterystyka lotu przy malych predkosciach, duza stabilnosc, widocznosc w poziomym i stosunkowo duza ilosc instruktorow (w zasadzie pierszy krok po uzyskaniu CPL to szkolenie). A to wszysko skalda sie na przyzwyczajenia ludzi odpowiedzialnych za zakup szkolnych samolotow. cheers TJ |
|
Data: 2012-04-26 01:41:21 | |
Autor: saturn5 | |
czym wam sie lepiej lata? | |
ale Diamond DA20 z powodzeniem moze byc Tak, i DA20 jest dosc powszechnie uzywany w tej roli. -- |
|
Data: 2012-04-26 17:00:26 | |
Autor: Delfino Delphis | |
czym wam sie lepiej lata? | |
saturn5 wrote:
Ja podejrzewam ze po prostu chodzi o wymogi na podstawowe PPL. WiekszoscW AW AT-3 jest zarejestrowany normalnie (na trzech znakach), nie jako ULM i z tego co wiem normalnie można się szkolić do PPL(A). |