Data: 2009-06-04 10:43:18 | |
Autor: Dziadek Mroz | |
czarna skrzynak - nowe podejście | |
Witam,
Myśląc o ostatnim wypadku pomyślałem czy nie należy wrócić do koncepcji wyposarzenia czarnych skrzynek w mechanizm wypływania na powierznię wody. Czy wiecie coś więce? Kiedyś było na liście ale niemoge znaleść. DM |
|
Data: 2009-06-04 10:52:21 | |
Autor: Sqeeb | |
czarna skrzynak - nowe podejÂście | |
On Thu, 4 Jun 2009 10:43:18 +0200
Dziadek Mroz wrote: Witam, Taaak... woda by skrzynke poniosĹa aĹź pod biegun. I ciÄĹźko by byĹo ze zlokalizowaniem wraku. No chyba, Ĺźe planujesz zakotwiczenie skrzynki do reszty wraku albo jej wĹasny napÄd. Przerost formy nad treĹciÄ . -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|
Data: 2009-06-04 09:08:12 | |
Autor: | |
czarna skrzynak - nowe podej?cie | |
Sqeeb <sqeeb@internet.community> napisał(a):
On Thu, 4 Jun 2009 10:43:18 +0200 Chybiony argument. Po wypłynięciu lokalizujesz bez problemu FDR (bo nadaje sygnał), odczytujesz parametry lotu, na ich podstawie wiesz gdzie spadł samolot i znajdujesz wrak o ile do tej pory nie rozbiorą go złomiarze. -- |
|
Data: 2009-06-04 12:26:59 | |
Autor: Sqeeb | |
czarna skrzynak - nowe podej?cie | |
On Thu, 4 Jun 2009 09:08:12 +0000 (UTC)
" " <cloudynek@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote: Chybiony argument. Po wypłynięciu lokalizujesz bez problemu FDR (bo nadaje Przy swobodnym spadku na głębokość 5km położenie wraku może być znacznie odległe od 'zapisanego położenia' w skrzynce. Ja nie stwierdziłem, że skrzynke będzie trudniej odnaleźć, ale trzeba będzie po nią 'jechać' w zupełnie inne miejsce niż leży wrak. A nóż w trójkąt bermudzki. -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|
Data: 2009-06-04 12:12:08 | |
Autor: | |
czarna skrzynak - nowe podej?cie | |
Sqeeb <sqeeb@internet.community> napisał(a):
On Thu, 4 Jun 2009 09:08:12 +0000 (UTC) Teraz to już szukasz dziury w całym. Niech będzie, że krąg poszukiwań to nawet 50 km. To nic w porównaniu do potrzeby przeczesania w tej chwili połowy odległości pomiędzy Ameryką i Afryką. Poza tym jak FDR leży na dnie razem z resztą to w jaki niby sposób ma pomóc w odnalezieniu położenia wraku. Nikt go nie słyszy. O tym, że coś się stało z samolotem wiadomo dość szybko (przepisowe czasy w DETRESFA, ALERFA i takie tam), a FDR ma dość nikłą zdolność do oddalania się w tempie ścigacza. Prądy morskie jakieś tam są, to oczywiste, ale nie przesadzajmy. Pozdrawiam -- |
|
Data: 2009-06-04 20:37:10 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
czarna skrzynak - nowe podej?cie | |
Użytkownik cloudynek@gazeta.SKASUJ-TO.pl napisał:
Chybiony argument. Po wypłynięciu lokalizujesz bez problemu FDR (bo nadaje To może nie czarna skrzynka a po prostu klasyczną pakę EPIRB uwalniać? Tylko jak ja zrobić i gdzie zamocować żeby spotkanie z powierzchnią wody przeżyła (a dla samolotu powierzchnia wody podobna jest powierzchni betonu...) i jeszcze zechciała wypłynąć (a nie pozostać zakleszczona gdzieś w blachach). Zwykłej morskiej pławki w koszyczku do samolotu pasażerskiego nie przyczepisz... -- Darek |
|
Data: 2009-06-05 09:13:09 | |
Autor: Sqeeb | |
czarna skrzynak - nowe podej?cie | |
On Thu, 04 Jun 2009 20:37:10 +0200
Dariusz K. Ładziak wrote: > Chybiony argument. Po wypłynięciu lokalizujesz bez problemu FDR (bo nadaje Nie tyle dla samolotu, co dla prędkości zderzenia z powierzchnią wody. Nawet po 'wysiadce' z głupiego skutera wodnego przy 100km/h przy prawie płaskim locie i upadku może 'zaboleć'. -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|
Data: 2009-06-04 13:42:30 | |
Autor: kiki | |
czarna skrzynak - nowe podej?cie | |
"Sqeeb" <sqeeb@internet.community> wrote in message news:20090604105221.3ce27a45.sqeebinternet.community... On Thu, 4 Jun 2009 10:43:18 +0200 To czemu nie zrobić 2 kompletów skrzuynek? jedne wypływające, a drugie jakie są teraz? |
|
Data: 2009-06-04 13:41:47 | |
Autor: kiki | |
czarna skrzynak - nowe podejście | |
"Dziadek Mroz" <DziadekDziadek.Mroz@wp.pl> wrote in message news:h081fd$t6i$1news.onet.pl... Witam, Te czarne skrzynki to jakieś ogólne nieporozumienie. Czemu nie ma w samolotach kamer patrzących na silniki i ogon i czemu MPGi nie lecą z tych kamer do tych skrzynek? Przecież nowe skrzynki są półprzewodnikowe. Dla mnie to jest jakiś archaizm te skrzynki. Bardzo lubię "katastrofę w przestworzach" i aż samo sie prosi za każdym razem żeby dodać kamer i poprawić te skrzynki. Piloci zwykle nic nie widzą, nie widzą palących sie silników, nie widzą co w luku bagażowym się dzieje. Czemu tak jest? |
|
Data: 2009-06-06 14:41:30 | |
Autor: Maciek | |
czarna skrzynak - nowe podejście | |
Rozumiem, że chceszte kamery, żeby potem w "katastrofach(...)" oglądać prawdziwe nagrania?
Maciek K. |
|
Data: 2009-06-06 16:08:53 | |
Autor: kiki | |
czarna skrzynak - nowe podejście | |
"Maciek" <skysailor@op.pl> wrote in message news:h0do5s$2fs$1inews.gazeta.pl... Rozumiem, że chceszte kamery, żeby potem w "katastrofach(...)" oglądać prawdziwe nagrania? ta |
|
Data: 2009-06-04 13:59:17 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
czarna skrzynak - nowe podejście | |
A CS w wodzie z jakiej odległości mogą być usłyszane? Robert |
|
Data: 2009-06-04 19:07:46 | |
Autor: Robert Tomasik | |
czarna skrzynak - nowe podejście | |
Użytkownik "Dziadek Mroz" <DziadekDziadek.Mroz@wp.pl> napisał w wiadomości news:h081fd$t6i$1news.onet.pl...
Myśląc o ostatnim wypadku pomyślałem czy nie należy wrócić do koncepcji wyposarzenia czarnych skrzynek w mechanizm wypływania na powierznię wody. Wydaje mi się, ze to może być problem. Z jednej strony taka skrzynka musi być solidna i masywna, by przetrwała katastrofę, pożar itd. Z drugiej strony musiałaby być duża i lekka, by mieć dodatnią pływalność. To są parametry dość trudne do pogodzenia. |
|
Data: 2009-06-04 22:16:24 | |
Autor: Adam Foton | |
czarna skrzynak - nowe podejście | |
Robert Tomasik pisze:
Użytkownik "Dziadek Mroz" <DziadekDziadek.Mroz@wp.pl> napisał w wiadomości news:h081fd$t6i$1news.onet.pl... Ale mozna wyobrazic sobie system, w ktorym klasyczna skrzynka niech bedzie wewnatrz samolotu. Ale dane przekazuje rowniez do malych, nietonacych polprzewodnikowych rejestratorow rozmieszczonych w roznych miejscach, inaczej zachowujacych sie w czasie katastrofy. Np. w ogonie, dziobie, koncowkach skrzydel, przy podwoziu, w kabinie, tuz pod poszyciem, przy gondolach silnikow. Moze byc nawet odstrzeliwywany na odleglosc, gdy np. zostanie przerwana petla kontrolna (ulegnie zerwaniu, przepaleniu, etc.) Rosnie wtedy prawdopodobienstwo znalezienia rejestrow ze zdarzenia a koszty nie sa az tak wysokie. AF |
|
Data: 2009-06-04 22:27:39 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
czarna skrzynak - nowe podejście | |
Użytkownik "Adam Foton" <usun_literki_k_adamkfotok@gmailk.comk> napisał Ale mozna wyobrazic sobie system, w ktorym klasyczna skrzynka niech bedzie wewnatrz samolotu. Ale dane przekazuje rowniez do malych, nietonacych polprzewodnikowych rejestratorow rozmieszczonych w roznych miejscach, inaczej zachowujacych sie w czasie katastrofy. Można, ale pozostaje problem taki, skoro to będa dodatkowe, małe rejestratory, to nie będą one tak zabezpieczone i "uzbrojone" jak klasyczna c.s. A więc, czy przetrwają upadek czy wybuch...? To jest problem. |
|
Data: 2009-06-04 22:55:18 | |
Autor: kiki | |
czarna skrzynak - nowe podejście | |
"Piotr [trzykoty]" <trzykoty@TNIJ.o2.pl> wrote in message news:h09amv$29$1z-news.wcss.wroc.pl...
Powiedzmy 4 stalowe pojemniki z kartami SD w różnych częściach samolotu, na końcach skrzydeł w dziobie i ogonie. w 16GB zmieszczi się też nagranie w jakości HD z kilku kamer z ostatnich kwadransów lotu. Często na national Geographic ogląda sie film jak pilot np zgasił nie ten silnik, bo go nie widział, a wszyscy widzieli, że nie ten się palił :-) |
|
Data: 2009-06-05 08:18:01 | |
Autor: piotr [trzykoty] | |
czarna skrzynak - nowe podejście | |
Użytkownik "kiki" <jg@gfd.ky> napisał Często na national Geographic ogląda sie film jak pilot np zgasił nie ten silnik, bo go nie widział, a wszyscy widzieli, że nie ten się palił :-) Kamery zewnętrzne już wynaleziono http://www.tech-blog.pl/2008/1082/kamery-na-zewnatrz-airbus-a380 |
|
Data: 2009-06-05 14:13:00 | |
Autor: kiki | |
czarna skrzynak - nowe podejście | |
"piotr [trzykoty]" <trzykoty.usunto.@o2.pl> wrote in message news:h0adb1$kba$1okapi.ict.pwr.wroc.pl...
Ale to są kamery ku uciesze gawiedzi. Już takie widziałem sam lecąc gdzieś tam... w A300 gdzie były monitory na oparciach. Nadal nie wiadomo czy pilot może widzieć silniki i przedziały ładunkowe. |
|
Data: 2009-06-05 09:18:29 | |
Autor: Sqeeb | |
czarna skrzynak - nowe podejÂście | |
On Thu, 4 Jun 2009 22:55:18 +0200
kiki wrote: Powiedzmy 4 stalowe pojemniki z kartami SD w róşnych czÄÂściach samolotu, na koĹcach skrzydeĹ w dziobie i ogonie. W poprzednim poĹcie prawie mnie przekonaĹeĹ ;-) Pojemniki? To bÄdzie cieĹźkie... Taka karta SDHC zrzucona nawet z 20km raczej spadĹaby na Ziemie i byĹa w caĹoĹci. Problem by byĹ z lokalizacjÄ , czyli znowu pojawia siÄ kwestia elektroniki i puszek ktĂłre by przetrwaĹy touchdown. w 16GB zmieszczi siÄ teĹź nagranie w jakoÂści HD z kilku kamer z ostatnich kwadransĂłw lotu. SÄ juĹź od dawna karty 32GB, a na potrzeby lotnictwa pewnie i 64GB by wynaleĹşli. CzÄsto na national Geographic oglÂąda sie film jak pilot np zgasiĹ nie ten silnik, bo go nie widziaĹ, a wszyscy widzieli, Ĺźe nie ten siÄ paliĹ :-) I mu nie powiedzieli? -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|
Data: 2009-06-05 14:19:16 | |
Autor: kiki | |
czarna skrzynak - nowe podej?cie | |
"Sqeeb" <sqeeb@internet.community> wrote in message news:20090605091829.eebeb3ee.sqeebinternet.community... On Thu, 4 Jun 2009 22:55:18 +0200 To niech dadzą 8. 4 satalowe cuby i 4 plastikowe niepalne z jakiegoś kosmicznego plastiku, pianki :-) Jedne sie nie rozwalą a inne nie utoną :-) w 16GB zmieszczi się też nagranie w jako?ci HD z kilku kamer z ostatnich A nie widziałeś tego odcinka ? Leciał 737. Zapalił sie silnik, na tablicy mieli wskaźnik VIB (wibracji) i na niego nie zerknął. Tylko zaczął z 2 pilotem dyskusję, który silnik i wyłączyli nie ten :-) A ten zły sie chwilowo naprawił. Oglądaj te filmy ciekawe są :-) Pasażerowie milczeli z osłupienia :-) |
|
Data: 2009-06-05 16:26:42 | |
Autor: Sqeeb | |
czarna skrzynak - nowe podej?cie | |
On Fri, 5 Jun 2009 14:19:16 +0200
kiki wrote: A nie widziaĹeÂś tego odcinka ? LeciaĹ 737. ZapaliĹ sie silnik, na tablicy mieli wskaÄ˝nik VIB (wibracji) i na niego nie zerknÂąĹ. Tylko zacz¹Šz 2 pilotem dyskusjÄ, ktĂłry silnik i wyĹÂączyli nie ten :-) A ten zĹy sie chwilowo naprawiĹ. OglÂądaj te filmy ciekawe sÂą :-) A gdzie to moĹźna obejrzeÄ albo skÄ d sciÄ gnaÄ? I jak "to" siÄ nazywa? -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|
Data: 2009-06-05 21:00:39 | |
Autor: kiki | |
czarna skrzynak - nowe podej?cie | |
"Sqeeb" <sqeeb@internet.community> wrote in message news:20090605162642.05f27967.sqeebinternet.community... On Fri, 5 Jun 2009 14:19:16 +0200 "Katastrofa w przestworzach" tak szukaj w zwykłych miejscach. |
|
Data: 2009-06-04 22:52:08 | |
Autor: kiki | |
czarna skrzynak - nowe podejście | |
"Adam Foton" <usun_literki_k_adamkfotok@gmailk.comk> wrote in message news:h09a2s$d8q$1inews.gazeta.pl... Ale mozna wyobrazic sobie system, w ktorym klasyczna skrzynka niech bedzie wewnatrz samolotu. Ale dane przekazuje rowniez do malych, nietonacych polprzewodnikowych rejestratorow rozmieszczonych w roznych miejscach, inaczej zachowujacych sie w czasie katastrofy. Np. w ogonie, dziobie, koncowkach skrzydel, przy podwoziu, w kabinie, tuz pod poszyciem, przy gondolach silnikow. Moze byc nawet odstrzeliwywany na odleglosc, gdy np. zostanie przerwana petla kontrolna (ulegnie zerwaniu, przepaleniu, etc.) Ja też o tym myślę :-) Przecież bardzo często na pobojowisku widać leżące normalne przedmioty w stanie nienaruszonym. Telefony komórkowe czasem jeszcze działają. Czemu nie przesyłać danych choćby do pancernych klocuszków z kartami SD w środku. Przecież taki litrowej pojemności stalowy klocek przetrwa wszystko ! |
|
Data: 2009-06-05 07:18:12 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
czarna skrzynak - nowe podejście | |
Adam Foton pisze:
Rosnie wtedy prawdopodobienstwo znalezienia rejestrow ze zdarzenia a koszty nie sa az tak wysokie. SLusznie wyposazmy samoloty we wszystko co tu postulowane... a miejsce dla pasazerow gdzie ? |
|
Data: 2009-06-05 06:52:55 | |
Autor: Jacek Osiecki | |
czarna skrzynak - nowe podejście | |
Dnia Fri, 05 Jun 2009 07:18:12 +0200, Jan Strybyszewski napisał(a):
Adam Foton pisze: Bez przesady, wszystkie te zabawki łącznie by ważyły może ze 100kg... Pozdrawiam, -- Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944 I don't want something I need. I want something I want. |
|
Data: 2009-06-05 14:20:11 | |
Autor: kiki | |
czarna skrzynak - nowe podejście | |
"Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> wrote in message news:h0a9sq$p7u$10inews.gazeta.pl... Adam Foton pisze: Wezmą mniej małpek i wyjdzie na jedno :-) |