Data: 2013-07-16 19:08:19 | |
Autor: p47 | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
Przed kilku laty, skuszony promocjÄ
darmowej usĹugi zaĹoĹźyĹem w Toyota Bank Polska konto i otrzymaĹem ich kartÄ debetowÄ
.
Nie pamiÄtam, czy wtedy tÄ kartÄ aktywowaĹem, niewykluczone, Ĺźe tak. Jedyny, jednorazowy kontakt z tym bankiem od tego czasu polegaĹ na nadesĹaniu mi, juĹź sporo czasu temu, nastÄpnej karty w zwiÄ zku z wygaĹniÄciem okresu waĹźnoĹci pierwszej. Na pewno ĹťADNYCH operacji na tym koncie nigdy nie wykonywaĹem, co oczywiĹcie oznacza teĹź, Ĺźe takĹźe tÄ karta nie posĹugiwaĹem siÄ). Niedawno dostaĹem z dziaĹu windykacji Toyota Bank ĹźÄ danie zapĹaty ok. 200 zĹ mojego rzekomego dĹugu istniejÄ cego na tym koncie. W czasie mojej tel. interwencji poinformowano mnie, Ĺźe powstaĹ on w zwiÄ zku z wprowadzeniem (kiedy?) opĹaty za prowadzenie rachunku i karnych odsetek za powstaĹy w ten sposĂłb debet. Bank nigdy mnie nie informowaĹ o wprowadzeniu opĹaty, ani tez nie nadsyĹaĹ wyciÄ gĂłw, czy teĹź innych informacji o narastajÄ cym debecie. Jak wykrÄciÄ siÄ z pĹacenia tych MZ bezpodstawnie 200 zĹ rzekomego debetu,- gdzie "uderzaÄ"? - do rzecznika konsumentĂłw, arbitra bankowego przy ZwiÄ zku BankĂłw Polskich czy Komisji Nadzoru Finansowego. A moĹźe od razu do sadu? |
|
Data: 2013-07-16 20:17:11 | |
Autor: ikarek | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
UĹźytkownik "p47" <karolakowie1@wp.pl> napisaĹ w wiadomoĹci
news:51e57e03$0$1267$65785112news.neostrada.pl... Przed kilku laty, skuszony promocjÄ darmowej usĹugi zaĹoĹźyĹem w Toyota[...] Bank nigdy mnie nie informowaĹ o wprowadzeniu opĹaty, ani tez nie nadsyĹaĹ Polecam Ci zapoznaÄ siÄ z wÄ tkiem "Eurobank oszukuje" z 2013-06-14 na pl.soc.prawo. W skrĂłcie: - nawet jakbyĹ dostawaĹ wyciÄ gi, niewiele by to zmieniĹo (w kwestii poinformowania), gdyĹź - brak ĹrodkĂłw skutkuje brakiem operacji na koncie i ksiegowaniem opĹat "na boku", jako naleĹźnoĹÄ, ktĂłrÄ bank moĹźe radoĹnie "hodowaÄ" - najpewniej bank "poinformowaĹ" CiÄ o wprowadzeniu opĹat zgodnie z umowÄ /regulaminem - moĹźesz zĹoĹźyÄ reklamacjÄ, ale zapewne to bank jest "w prawie" - jeĹli masz szczÄĹcie (jak autor tamtego wÄ tku), to dziaĹ PR natrafi na TwĂłj wÄ tek i spowoduje anulowanie opĹaty :) |
|
Data: 2013-07-16 21:28:49 | |
Autor: z | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu 2013-07-16 20:17, ikarek pisze:
W skrócie: I właśnie dlatego mam w głębokim poważaniu orzechy, wiśnie i inne bonusy które dają żeby tylko złożyć podpis na umowie. Szkoda czasu i nerwów na szarpanie się z bandą "cfaniaków" :-) Nie było usługi "debet" więc nie mogliśmy robić debetu, wysyłaliśmy wyciągi ze stanem faktycznym konta, Do tego miejsca gu... można im zrobić Ale za "nie zamkniesz konta zanim nie uregulujesz" to już trzeba za jaja i podobno prawnie też można :-) z |
|
Data: 2013-07-17 08:41:09 | |
Autor: pawlin | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu 2013-07-16 21:28, z pisze:
W dniu 2013-07-16 20:17, ikarek pisze: trzeba skorzystac z promocji i zamknac konto jezeli nie zamierza sie aktywnie korzystac a nie kisic latami a pozniej lamentowac ze go bank okradl
|
|
Data: 2013-07-16 21:25:21 | |
Autor: neoniusz | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu 16.07.2013 19:08, p47 pisze:
gdzie "uderzaÄ"? Zaplacic i uniknac wstydu za gapiostwo. |
|
Data: 2013-07-17 00:27:17 | |
Autor: Piotr C. | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
On Tue, 16 Jul 2013 19:08:19 +0200
p47 <karolakowie1@wp.pl> wrote: Przed kilku laty, skuszony promocjÄ darmowej usĹugi zaĹoĹźyĹem w Toyota Bank Polska konto i otrzymaĹem ich kartÄ debetowÄ . Dobrych pare lat temu - przypuszczam Ĺźe we wczesnym 2009r, opĹata za karte byĹa zamieniona na identycznÄ opĹatÄ za konto. WczeĹniej chyba jeszcze rozĹoĹźyli opĹate rocznÄ na miesiÄczne. RychĹo w czas siÄ zorientowaĹeĹ ;) P. |
|
Data: 2013-07-17 02:14:31 | |
Autor: Kris | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu wtorek, 16 lipca 2013 19:08:19 UTC+2 użytkownik p47 napisał:
gdzie "uderzać"? - Uderz do kogoś kto Tobie wytłumaczy że za usługi normalnie się płaci. Konto miałeś, kartę miałeś, bank udostępnił Tobie te usługi, wycenił je odpowiednio w TOiP Ty cenę zaakceptowałes to płac. Teraz nie lamentuj tylko zapłac ile sie nalezy. |
|
Data: 2013-07-17 11:45:00 | |
Autor: TrzyLinie | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu 2013-07-17 11:14, Kris napisał(a):
W dniu wtorek, 16 lipca 2013 19:08:19 UTC+2 użytkownik p47 napisał:> je odpowiednio w TOiP Ty cenę zaakceptowałes to płac. Teraz nie lamentuj > tylko zapłac ile sie nalezy. Przecież napisał, że nie został poinformowany o wprowadzeniu opłaty, zaakceptował opłatę zero, a wprowadzili niezerową - jeśli tak jest - nie musi płacić, nie? -- TrzyLinie |
|
Data: 2013-07-17 16:08:09 | |
Autor: p47 | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu 2013-07-17 11:14, Kris pisze:
W dniu wtorek, 16 lipca 2013 19:08:19 UTC+2 użytkownik p47 napisał: Zawsze znajdzie się ktoś, kto musi się (nieproszony) dowartościować!;-) A że mija się przy tym z prawda , to głupstwo! Powtarzam więc, skoro za pierwszym razem nie zrozumiałeś tego, co napisałem, mimo, że nie używałem specjalnie trudnych słów,- bank w żaden sposób NIE poinformował mnie, że zmienił warunki, jakie zaakceptowałem!, - zakładając konto i przyjmując kartę akceptowałem to, że NIC za te usługi nie będę musiał płacić! Niczego ponadto nie akceptowałem! |
|
Data: 2013-07-17 13:21:56 | |
Autor: Kris | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu środa, 17 lipca 2013 16:08:09 UTC+2 użytkownik p47 napisał:
Niczego ponadto nie akceptowaďż˝em!Przekopiuj to co wyżej napisałes i wyslij do TB. Zapewne dostniesz odpowiedż kiedy zmienili TOiP i w jaki sposób Ciebie o zmianie poinformowali |
|
Data: 2013-07-17 20:47:28 | |
Autor: Andrzej Kubiak | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
Dnia Wed, 17 Jul 2013 16:08:09 +0200, p47 napisał(a):
bank w żaden sposób NIE poinformował mnie, że zmienił warunki, jakie zaakceptowałem!, - zakładając konto i przyjmując kartę akceptowałem to, że NIC za te usługi nie będę musiał płacić! Niczego ponadto nie akceptowałem! A otwierając konto nie zaakceptowałeś regulaminu, w którym było napisane, że bank może zmieniać TOiP, kiedy mu się żywnie podoba, a pacjent ma się na bieżąco orientować? Pytam tylko, bo z TB nie miałem dotąd do czynienia, i raczej tak już zostanie. AK |
|
Data: 2013-07-17 20:55:05 | |
Autor: z | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu 2013-07-17 20:47, Andrzej Kubiak pisze:
A otwierając konto nie zaakceptowałeś regulaminu, w którym było napisane, Już miałem strzelić brechta że niedługo wg. nowych wytycznych komisji nadzoru... obowiązkiem klienta będzie co 3 dni dowiadywać się o zmianach w opłatach usług, ukrytych ujemnych saldach... A tu proszę. Takie zapisy już istnieją. Jak one się mają o unijnego prawa prokonsumenckiego? :-) Kolejny argument żeby do "cfaniaków" podchodzić jak do wściekłego podstępnego psa co tylko czeka żeby znienacka ugryźć w łydkę :-) z |
|
Data: 2013-07-17 13:27:22 | |
Autor: Kris | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu środa, 17 lipca 2013 20:55:05 UTC+2 użytkownik z napisał:
Już miałem strzelić brechta że niedługo wg. nowych wytycznych komisji nadzoru... obowiązkiem klienta będzie co 3 dni dowiadywać się o zmianach w opłatach usług, ukrytych ujemnych saldach... Ale przecież ROR itp to normalne usługi i bank ma prawo zmienić ich ceny. Jak kupujesz chleb za 2zł a za tydzień kosztuje on 2,2zł to też piszesz że sklep/piekarz to "cfaniaki" itp bo nie poinformował Ciebie listem poleconym o podwyżce? Jak zmiana opon zeszłej jesieni kosztowała zł to rozumiem ze jak teraz będzie ta usługa kosztować 60zł to "cwaniaki"? |
|
Data: 2013-07-17 13:34:24 | |
Autor: Kris | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu środa, 17 lipca 2013 22:27:22 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
Jak zmiana opon zeszłej jesieni kosztowała zł50zł miało być;) |
|
Data: 2013-07-17 22:34:55 | |
Autor: sqlwiel | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu 2013-07-17 22:27, Kris pisze:
Ale przecież ROR itp to normalne usługi i bank ma prawo zmienić ich ceny. .... jak zawrzesz z piekarzem umowę abonamentową, że on Ci będzie przywoził chleb codziennie pod drzwi, a na koniec miesiąca rachunek i dowiesz się wtedy, że chlebuś 5-go podrożał, o czym on informował na drzwiach piekarni, to nie nazwiesz go cwaniakiem i naciągaczem? -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2013-07-17 13:44:28 | |
Autor: Kris | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu środa, 17 lipca 2013 22:34:55 UTC+2 użytkownik sqlwiel napisał:
... jak zawrzesz z piekarzem umowďż˝ abonamentowďż˝, ďż˝e on Ci bďż˝dzie przywoziďż˝ chleb codziennie pod drzwi, a na koniec miesiďż˝ca rachunek i dowiesz siďż˝ wtedy, ďż˝e chlebuďż˝ 5-go podroďż˝aďż˝, o czym on informowaďż˝ >na drzwiach piekarni, to nie nazwiesz go cwaniakiem i naciďż˝gaczem? Rzucisz jakims linkiem że umowa o ROR np to umowa abonamentowa? http://www.toyotabank.pl/_files/regulamin_swiadczeni1a_uslug_ki.pdf Gość podpisał zapewne cos takiego- masz tam coś o abonamencie? Cena chleba jest podana na polce, cena usługi ROR w TOiP/ukryta raczej nie jest. |
|
Data: 2013-07-17 13:46:53 | |
Autor: Kris | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu środa, 17 lipca 2013 22:34:55 UTC+2 użytkownik sqlwiel napisał:
a na koniec miesiďż˝ca rachunek i dowiesz siďż˝ wtedy, ďż˝e chlebuďż˝ 5-go >podroďż˝aďż˝, o czym on informowaďż˝ na drzwiach piekarni, to nie nazwiesz go >cwaniakiem i naciďż˝gaczem?Bank zapewne poinformował gościa z odpowiednim wyprzedzeniem o zmianach.. |
|
Data: 2013-07-17 22:27:01 | |
Autor: Piotrek | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
On 2013-07-17 20:55, z wrote:
Już miałem strzelić brechta że niedługo wg. nowych wytycznych komisji Zgaduję, że są sprzeczne. Głównie dlatego, że wymagają od konsumenta czytania ze zrozumieniem i myślenia ;-) Piotrek |
|
Data: 2013-07-21 22:03:09 | |
Autor: vvvvvv | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
-- -- - Original Message -- -- - From: "z" <z@z.pl>
Już miałem strzelić brechta że niedługo wg. nowych wytycznych komisji nadzoru... obowiązkiem klienta będzie co 3 dni dowiadywać się o zmianach w opłatach usług, ukrytych ujemnych saldach... mozna sie poklonic o linka? Jak one się mają o unijnego prawa prokonsumenckiego? :-) |
|
Data: 2013-07-17 22:23:53 | |
Autor: Piotrek | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
On 2013-07-16 19:08, p47 wrote:
[...] A doczytaĹeĹ co konkretnie zaakceptowaĹeĹ i podpisaĹeĹ w chwili otwierania rachunku? Bo jeĹli, dla tego przykĹadu, podpisywaĹeĹ kwit podobny do tego: <http://www.toyotabank.pl/_files/regulamin_swiadczenia_uslug_ki.pdf> to masz tam punkty 14.5 a nastÄpnie 14.13 i 14.12. Na ktĂłre zapewne siÄ zgodziĹeĹ. Piotrek |
|
Data: 2013-07-17 23:57:11 | |
Autor: Chris94 | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
Dnia Wed, 17 Jul 2013 22:23:53 +0200, Piotrek napisał(a):
A doczytałeś co konkretnie zaakceptowałeś i podpisałeś w chwili otwierania rachunku? Warto by sprawdzić w UOKiK czy tego typu zapis jak w p. 14.5 jest dopuszczalny. Zmiana warunków umowy (a zmian TOiP jest właśnie taką zmianą) powinna zostać skutecznie klientowi doręczona, a umieszczenie w systemie transakcyjnym wiadomości do klienta, który do systemy nie loguje się od dawna, trudno uznać za skuteczne powiadomienie. Przypominam tutaj podobny numer jaki klientom wycięła swego czasu Cyfra+, umieszczając informację o podwyżce cen na przedostatniej stronie swojego pisemka reklamowego. Sprawa trafiła wówczas do UOKiK, który za ten numer nałożył na Cyfrę+ wysoką karę. Jedno nie ulega wątpliwości, a mianowicie to, że Toyota Bank to cwaniacy, przed którymi należy się pilnować. -- Pozdrowienia, Krzysztof (dawniej używający nicka 'Chris') |
|
Data: 2013-07-18 00:05:42 | |
Autor: Kris | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu środa, 17 lipca 2013 23:57:11 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:
Zmiana warunków umowy (a zmian TOiP jest właśnie takąWrzucenie przez listonosza listu do skrzynki pocztowej do której klient nie zaglada tez bys uznał za mało skuteczne powiadomienie zapewne. |
|
Data: 2013-07-19 00:30:00 | |
Autor: Chris94 | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
Dnia Thu, 18 Jul 2013 00:05:42 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
W dniu środa, 17 lipca 2013 23:57:11 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał: Jeśli bank jest zobowiązany poinformować klienta o wprowadzeniu opłaty, to powinien go faktycznie poinformować, a nie zadowolić się wykonaniem czynności pozorujących tylko powiadomienie. Na świecie jest przyjęte, że wszelkie pisma, których doręczenie powoduje konsekwencje finansowe, są dostarczane jako polecone za potwierdzeniem odbioru. Dlaczego miałoby to nie obowiązywać banków, tego nie rozumiem. -- Pozdrowienia, Krzysztof (dawniej używający nicka 'Chris') |
|
Data: 2013-07-19 00:51:26 | |
Autor: Kris | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu piątek, 19 lipca 2013 00:30:00 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:
Na świecie jest przyjęte, że wszelkie pisma, których doręczenie powodujeWk....ł bym się bardzo gdybym musiał na pocztę latać i odbierać pisma z banku ze TOiP zmieniają. TOiP to taki cennik. Kupując chleb w sklepie tez domagasz się aby piekarz o zmianie ceny informował Ciebie poleonym czy patrzysz na cene na półce? TOiP to własnie taka cena- chcesz korzystać z usługi w danym miesiącu, sprawdzasz cene tej usługi w TOiP. Jak odpowiada do korzystasz jak nie odpowiada to rozwiązujesz umowę. Piszesz "na świecie": podasz przykład jakiegos "światowego" banku który informację o zmianie w TOiP za potwierdzeniem odbioru dostarcza? Na świecie jest tak że ludziska korzystaja z produktów które są im potrzebne. Ja jakoś nie mogę zrozumiec po co zakładac konto czy podpisywac umowę o inna usługe jeśli nie zamierza się z niej korzystać. Bank udostępnił usługę, wycenił ją, autor watku nie rozwiązał umowy więc wypada zapłacić. |
|
Data: 2013-07-19 11:01:46 | |
Autor: z | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu 2013-07-19 09:51, Kris pisze:
Bank udostępnił usługę, wycenił ją, autor watku nie rozwiązał umowy więc wypada zapłacić.Tylko dlaczego ryzyko złej wyceny usługi ma ponosić klient? :-) Trzeba było dobrze wycenić. Napisać że nap. przez rok taka cena a później musimy pogadać o nowych warunkach. Czy to takie dziwne. Nie żebym te branżę jakoś wybitnie cenił ale patrz GSM- powszechnie stosowana umowa terminowa-promocyjna :-) z |
|
Data: 2013-07-19 16:29:42 | |
Autor: p47 | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu 2013-07-19 09:51, Kris pisze:
W dniu piątek, 19 lipca 2013 00:30:00 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał: Gdyby uznać mądralo, ze bank może sobie sam ustalać warunki umowy i je dowolnie zmieniać, ewentualnie jedynie ogłaszając to na swoich stronach internetowych, to takie prawo (na zasadzie równości praw stron umowy) winno także przysługiwać klientom. ;-). A zatem klient na swojej stronie mógłby (podobnie jak bank) oznajmiać, ze od jutra za swoją lokatę życzy sobie 150% odsetek miesięcznie i bank powinien tyle płacić,- wszak klient to ogłosił i bank powinien się tym interesować. -tak to wynika z twojej logiki. Jesli jednak z tym się nie chcesz zgodzić, to należy uznać, ze taka klauzula w TOiP jest klauzulą niedozwoloną, skoro bank nie chciałby się na podobną zgodzić po stronie klienta.. ;-) |
|
Data: 2013-07-19 17:33:23 | |
Autor: p47 | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu 2013-07-19 16:29, p47 pisze:
W dniu 2013-07-19 09:51, Kris pisze: jeszcze odniosę się do przewijającej się w licznych postach nadsyłanych albo przez przyzwyczajonych, że waaadza (jaka by ona nie była) ma zawsze rację, albo też przez pracowników banków (niskiego szczebla) nasłanych tu, aby ludziom wodę z mózgu robić, ze jakoby "skoro umowę podpisałes (faktycznie,-bez pistoletu u skroni;-), to cokolwiek bankowi do głowy przyjdzie masz wykonywać". Otóż podpisanie, nawet dobrowolne umowy nie oznacza automatycznie, że istotnie jest się zobowiązanym do wypełniania wszelkich zawartych w niej zachcianek banku! Wszak istnieją spory z bankami (ostatni najbardziej nagłośniony np. z mbankiem odnośnie zmian oprocentowania), gdzie, mimo iz warunki i to w pełni znane były klientom (co nie miało miejsca w moim przypadku) i przez nich zaakceptowane, to w trakcie procesu sądowego okazywało się, ze te zachcianki banku sa faktycznie bezprawne, a zatem druga strona nie jest zobowiązana do stosowania się do nich (a nawet czasem z tego powodu dostawała dodatkowe odszkodowanie). Tak więc w ogólności argument "podpisałes, a więc teraz płacz i płać" niekoniecznie zawsze jest bezwzględnie słuszny. |
|
Data: 2013-07-19 17:34:07 | |
Autor: J.F | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
Użytkownik "p47" napisał w wiadomości
Gdyby uznać mądralo, ze bank może sobie sam ustalać warunki umowy i je dowolnie zmieniać, ewentualnie jedynie ogłaszając to na swoich stronach internetowych, to takie prawo (na zasadzie równości praw stron umowy) winno także przysługiwać klientom. ;-). Ale jak przeczytasz KC, to tak po prostu jest - wielu przedsiebiorcow ma "wzorzec umowy", ty sie z nim zgadzasz i przystepujesz, albo nie. Przedsiebiorca w dowolnym momencie warunki zmienia ... no i tu musi cie powiadomic z wyprzedzeniem, a ty mozesz jedynie sie nie zgodzic i wypowiedziec umowe. Prawnie ogloszony brak rownosci. Choc w zasadzie ... wcale nie, mozesz oglosic na swojej stronie "konto zaloze", regulamin, warunki, i oczekiwac zgloszen bankow .. J. |
|
Data: 2013-07-21 00:20:52 | |
Autor: Chris94 | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
Dnia Fri, 19 Jul 2013 00:51:26 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
TOiP to taki cennik. Kupując chleb w sklepie tez domagasz się aby piekarz o zmianie ceny informował Ciebie poleonym czy patrzysz na cene na półce? Nie domagam się powiadomienia o zmianie cen, ponieważ piekarz nie wymaga się ode mnie, żebym mu dopłacił różnicę w cenie chleba za dwa lata wstecz. A bank tego właśnie żąda! TOiP to własnie taka cena- chcesz korzystać z usługi w danym miesiącu, sprawdzasz cene tej usługi w TOiP. A niby dlaczego mam sprawdzać cenę co miesiąc? Czy umowa tego wymaga? A może co tydzień? Albo codziennie? A może nawet co godzinę? Podpisałem umowę na konkretne warunki i jeśli bank ma zachciankę zmienić tę umowę, to powinien mnie *skutecznie* o tym zamiarze zawiadomić! Powiadomienie w systemie transakcyjnym może być uważane za skuteczne, ale tylko pod warunkiem, że za datę powiadomienia klienta będzie się uważać moment, gdy klient tę wiadomość przeczytał. Bank udostępnił usługę, wycenił ją, autor watku nie rozwiązał umowy więc wypada zapłacić. Autor wątku powinien zapłacić za te usługi, których cenę zaakceptował podpisując umowę. I za żadne inne. -- Pozdrowienia, Krzysztof (dawniej używający nicka 'Chris') |
|
Data: 2013-07-21 01:44:43 | |
Autor: Piotrek | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
On 2013-07-21 00:20, Chris94 wrote:
[...] A dlaczego akurat tak? I co z powiadomieniem papierowym? Też skuteczne dopiero po przeczytaniu? ;-) Przecież w ten sposób nie da się wprowadzić jakiejkolwiek zmiany. :-) [...] No i dokładnie za to właśnie go ścigają. Podpisując umowę zaakceptował potencjalną zmienność ceny i sposób powiadamiania o tej zmienności. Kropka. Piotrek |
|
Data: 2013-07-21 07:20:52 | |
Autor: Kamil Jońca | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> writes:
On 2013-07-21 00:20, Chris94 wrote:O ile dobrze pamiętam to tak. Ściślej po doręczeniu. Więc tu odpowiednikiem byłoby może nie "przeczytanie" ale "otwarcie" wiadomości w systemie transakcyjnym. Dobrze miał (ma?) to rozwiązane półbank - po zalogowaniu pojawiała się wiadomość. Nie przeszedłeś dalej do systemu transakcyjnego, jeśli nie zaznaczyłeś, że ją (nie pamiętam) przeczytaleś albo zaakceptowałeś. KJ -- http://blogdebart.pl/2009/12/22/mamy-chorych-dzieci/ Vote anarchist. |
|
Data: 2013-07-21 12:34:03 | |
Autor: Piotrek | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
On 2013-07-21 07:20, Kamil Jońca wrote:
A dlaczego akurat tak? I co z powiadomieniem papierowym? Też skuteczneO ile dobrze pamiętam to tak. Ściślej po doręczeniu. A jeszcze ściślej mówiąc to po umożliwieniu zapoznania się z treścią (art. 61 §1 KC) czyli doręczeniu (niekoniecznie adresatowi), podwójnym awizowaniu, etc BTW art. 61 §2 KC specyfikuje to dla oświadczeń woli w postaci elektronicznej. Tak więc i Bank zrobił to dokładnie tak jak tam jest napisane i na co się zresztą zgodził wątktwórca podpisując kwity przy otwieraniu rachunku. Więc tu odpowiednikiem byłoby może nie "przeczytanie" ale "otwarcie" No właśnie nie. Wystarczy umożliwić otwarcie/przeczytanie Dobrze miał (ma?) to rozwiązane półbank - po zalogowaniu pojawiała się No tak. Tylko to nie zabezpieczyłoby wątkotwórcy przed opisaną sytuacją. Bo on po prostu "zapomniał" o rachunku. Zresztą zawsze można się tłumaczyć "kliknąłem ale nie czytałem bo myślałem, że to nic ważnego" ;-) Piotrek |
|
Data: 2013-07-21 13:58:22 | |
Autor: Kamil Jońca | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> writes:
[...] Ale jak zapewnisz odpowiednio częste logowanie się do systemu[1]? KJ [1] oczywiście można wymusić umową/regulaminem, ale nie wiem czy akurat w przypadku Toyoty coś takiego jest. -- http://modnebzdury.wordpress.com/2009/10/01/niewiarygodny-list-prof-majewskiej-wprowadzenie/ Oh this age! How tasteless and ill-bred it is. -- Gaius Valerius Catullus |
|
Data: 2013-07-21 15:41:28 | |
Autor: Piotrek | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
On 2013-07-21 13:58, Kamil Jońca wrote:
Ale jak zapewnisz odpowiednio częste logowanie się do systemu[1]? A jak chciałbyś prawnie wymusić obowiązek oddychania, albo odżywiania się? ;-) Tu jest krótka piłka. Należy dbać o własne sprawy i tyle. Informacje o zmianach regulaminów, TOiP są (zazwyczaj) ogłaszane z wielomiesięcznym wyprzedzeniem. Tak więc daje się to ogarnąć. Piotrek |
|
Data: 2013-07-21 20:08:26 | |
Autor: Kamil Jońca | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> writes:
On 2013-07-21 13:58, Kamil Jońca wrote: Niektórzy sprowadzają sprawę do absurdu. Oczywiście szanujemy ich.
Tu akurat strzelieś kulą w płot. Dopiero od niedawna (i mam wrażenie że jest to związane z jakąś unijną dyrektywą) jest to ogłaszane z ok 2 miesięcznym wyprzedzeniem. Wcześniej zwykle było tak: od przyszłego tygodnia wchodzi nowy regulamin. I już. Jak się nie podoba to wypad. KJ -- http://blogdebart.pl/2009/12/22/mamy-chorych-dzieci/ Booker's Law: An ounce of application is worth a ton of abstraction. -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2013-07-21 21:00:21 | |
Autor: p47 | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu 2013-07-21 01:44, Piotrek pisze:
On 2013-07-21 00:20, Chris94 wrote:To jest tzw trzecia prawda, czyli g..no prawda..;-) Na marginesie,- odnoszę wrażenie, ze ci, co aprobują opisywaną przeze mnie politykę banku (bo "podpisałeś bez pistoletu przy skroni to płać i kropka") to albo najęci do mącenia w głowach czytających pracownicy branży bankowej, albo tacy, którzy tez zgadzaliby się, gdyby bank w TOiP umieścił drobnym druczkiem klauzulę, ze aktualna wysokość opłat będzie ogłoszana na dębie z ułamanym 3 konarem w Puszczy Białowieskiej..;-) Tymczasem bank uznawany jest za instytucję zaufania publicznego. W związku z tym cieszy się pewnymi, często znacznymi przywilejami (np w zakresie dochodzenia swoich wierzytelności), ale tez i z tego powodu ciążą na nim (a przynajmniej powinny!) określone obowiązki!! Powinien MZ nie wykorzystywać CWANIACKO (stąd tytuł mojego wątku) swojej pozycji np. nie zawiadamiając klientów o istotnych zmianach wiążącej go z nimi umowy, a tylko zmuszając ich do nieustannego śledzenia swojej stronicy internetowej. Że takie rozwiązanie jest właśnie cwaniackie, wygodne jedynie dla banku i uciążliwe dla klienta najprościej dowodzi to, ze zapewne bank nie zgodziłby się na to, żeby klient mógł podobnie dowolnie ustalać np. wysokośc oprocentowania swojej lokaty w tym banku, informując o jej aktualnej wysokości na swojej prywatnej stronie internetowej, albo po zapytaniu ze strony banku;-). A do tego właśnie, tyle ze w odwrotną stronę zmusza bank. To, że jakoby klient taki warunek rzekomo zaakceptował podpisując wniosek o otwarcie konta NICZEGO jeszcze nie przesądza! Tych, którzy tu taki pogląd wmawiają (czy to z ignorancji, czy to dlatego, że im tak kazano) informuję, ze w polskim prawie istnieje (wprawdzie jeszcze nie tak często stosowany, jak w rozwiniętych krajach) pojecie klauzuly niedozwolonej, czy tez zapisu w umowie nadmiernie uciążliwego dla konsumenta. Taki zapis w, a jakże, PODPISANEJ! umowie jest całkowicie nieważny i nie wiąże stron!! Strona silniejsza, np bank, z profesjonalna obsługą prawną nie może MZ narzucać drugiej stronie warunków, których sama nie byłaby skłonna akceptować, a jeśli tak robi, to jest to właśnie CWANIACTWO, a nie postawa instytucji publicznego zaufania, której gotów byłbym powierzyć swoje pieniądze. Ponownie przypominam, że podpisane przez klienta umowy narzucone przez bank okazywały sie niewazne, czego najgłośniejszym ostatnio przykładem jest rozstrzygnięcie sporu zbiorowego z mBankiem w dot. odsetek w kredytach we CHF. |
|
Data: 2013-07-21 21:52:59 | |
Autor: Piotrek | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
On 2013-07-21 21:00, p47 wrote:
To jest tzw trzecia prawda, czyli g..no prawda..;-) Jesteś w tak zwanym mylnym błędzie. IMHO to raczej tacy co to szanują swój podpis i nie składają go na dowolnym świstku papieru zapominając o tym 15 minut po złożeniu :-P Tymczasem bank uznawany jest za instytucję zaufania publicznego. W Zgadza się. Powinien MZ nie wykorzystywać CWANIACKO (stąd tytuł mojego wątku) swojej No tak. Tego by jeszcze brakowało ażebym musiał codziennie dymać na pocztę w celu odebrania informacji wysłanej listem poleconym o aktualnym oprocentowaniu depozytów bazujących na WIBOR ON (abstrahując od tego, czy takie są). ;-) [...]najprościej dowodzi to, ze zapewne bank nie A masz jakiś produkt bankowy w którym negocjujesz z bankiem depozyty o *zmiennej* stopie oprocentowania? Bo jeśli nie to IMHO przykład jest nieco abstrakcyjny i słabo przystaje do (przynajmniej mojego) Matrix-a. To, że jakoby klient taki warunek rzekomo zaakceptował podpisując No to zamiast "płakać" na grupie napisz kwit do UOKiK-u albo pozwij bank. Życzę powodzenia, chociaż akurat w tym przypadku sukcesów nie wróżę. Piotrek |
|
Data: 2013-07-22 00:15:03 | |
Autor: Chris94 | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
Dnia Sun, 21 Jul 2013 21:52:59 +0200, Piotrek napisał(a):
No tak. Tego by jeszcze brakowało ażebym musiał codziennie dymać na pocztę w celu odebrania informacji wysłanej listem poleconym o aktualnym oprocentowaniu depozytów bazujących na WIBOR ON (abstrahując od tego, czy takie są). ;-) Zmiana oprocentowania depozytów opartego na WIBOR nie jest zmianą warunków umowy, a zmiana TOiP już jest! -- Pozdrowienia, Krzysztof (dawniej używający nicka 'Chris') |
|
Data: 2013-07-21 21:27:14 | |
Autor: z | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu 2013-07-21 01:44, Piotrek pisze:
Przecież w ten sposób nie da się wprowadzić jakiejkolwiek zmiany. :-) A dlaczego mają być zmiany w umowie między poważnymi ludźmi? :-) Widocznie kalkulacja była do du... żeby co kilka miesięcy zmieniać. Dlaczego umowa musi być taka że klient zobowiązuje się płacić co miesiąc do odwołania a kwota może się zmieniać w zależności od widzi mi się banku. Można się umówić na rok. GSMy tak robią i żyją :-) nie żebym ich chwalił bo też kombinują jak mogą. z |
|
Data: 2013-07-21 21:36:16 | |
Autor: Piotrek | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
On 2013-07-21 21:27, z wrote:
A dlaczego mają być zmiany w umowie między poważnymi ludźmi? :-) Nie to, żebym się czepiał ale które banki zmieniają Twoim zdaniem TOiP co kilka miesięcy? Wyłączając z rozważań produkty bazujące na WIBOR, LIBOR, etc. które jakby z definicji są zmienne w takim właśnie rytmie. Piotrek |
|
Data: 2013-07-21 22:11:17 | |
Autor: J.F. | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
Dnia Sun, 21 Jul 2013 21:36:16 +0200, Piotrek napisał(a):
On 2013-07-21 21:27, z wrote: Credit Agricole. 04.08, 10.06 a wczesniejsze skasowale, ale chyba tez niedawno zmieniali. BZWBK - Nowe zasady 06.06, 08.05, TOiP 27.04, regulamin 07.03 ... Nic tylko czytaj i czytaj i zastanawiaj czy cie dotyczy Wyłączając z rozważań produkty bazujące na WIBOR, LIBOR, etc. które jakby z definicji są zmienne w takim właśnie rytmie. A oprocentowanie to co miesiac ... J. |
|
Data: 2013-07-21 22:41:35 | |
Autor: Piotrek | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
On 2013-07-21 22:11, J.F. wrote:
Nie to, żebym się czepiał ale które banki zmieniają Twoim zdaniem TOiP Czyli co ile się zmieniały? Bo nie wiem jaką konwencję stosujesz przy zapisie dat. Nic tylko czytaj i czytaj i zastanawiaj czy cie dotyczy No tak. Czasami załączają listę zmian. To mocno ułatwia. Inna sprawa, że zmiany wywracające do góry dotychczasowe reguły to pewnie na palcach jednej ręki można policzyć. Wyłączając z rozważań produkty bazujące na WIBOR, LIBOR, etc. które To chyba oczywiste jeśli bazuje na wskaźnikach, które zmieniają się co miesiąc lub częściej. I dlatego nie ma najmniejszego sensu dystrybuować te zmiany drogą papierową. Szkoda drzew ... Piotrek |
|
Data: 2013-07-22 01:29:05 | |
Autor: J.F. | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
Dnia Sun, 21 Jul 2013 22:41:35 +0200, Piotrek napisał(a):
On 2013-07-21 22:11, J.F. wrote: To tylko w tym roku .. co miesiac jakas zmiana w wbk. Nic tylko czytaj i czytaj i zastanawiaj czy cie dotyczyNo tak. Czasami załączają listę zmian. To mocno ułatwia. Generalnie tak, ale jak ci stwierdza ze prowadzenie konta prowizja wyniesie zero pod warunkiem zaplacenia karta minimum 300zl ... ale tylko w supermarketach .... To chyba oczywiste jeśli bazuje na wskaźnikach, które zmieniają się co miesiąc lub częściej.Wyłączając z rozważań produkty bazujące na WIBOR, LIBOR, etc. któreA oprocentowanie to co miesiac ... Niby tak, ale potem sie dziwisz ze na koncie sie zrobil debet ... J. |
|
Data: 2013-07-21 22:22:00 | |
Autor: vvvvvv | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
Użytkownik "Piotrek" <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał w wiadomości news:51eb20e8$0$1220$65785112news.neostrada.pl...
Podpisując umowę zaakceptował potencjalną zmienność ceny i sposób powiadamiania o tej zmienności. Kropka. akurat to dobrze by było potwierdzic u watkotworcy, bo z tego co zrozumiałem i co moge sie domyslac czegos takiego umowa nie opisywała |
|
Data: 2013-07-21 22:32:40 | |
Autor: Piotrek | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
On 2013-07-21 22:22, vvvvvv wrote:
akurat to dobrze by było potwierdzic u watkotworcy, bo z tego co Optymistycznie zakładasz, że wie co podpisywał ... ;-) A co do meritum to cytowałem link do regulaminu z (chyba) 2009 roku, który prawdopodobnie wtedy obowiązywał. Piotrek |
|
Data: 2013-07-19 03:54:11 | |
Autor: p47 | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu 2013-07-19 00:30, Chris94 pisze:
Dnia Thu, 18 Jul 2013 00:05:42 -0700 (PDT), Kris napisaĹ(a): SĹusznie! Tym bardziej, Ĺźe wprowadzenie opĹaty za prowadzenie rachunku jest niewÄ tpliwie zmianÄ istotnych warunkĂłw zawartej umowy, a zatem jednostronne wprowadzenie takiej zmiany tylko przez bank jest niedopuszczalne! (i zapewne nie skutkuje nastÄpstwami prawnymi). A zatem druga strona umowy,- klient, czyli ja, powinien byÄ o zamiarze wprowadzenia takich (istotnych!) zmian skutecznie powiadomiony po to, aby mĂłgĹ je albo zaakceptowaÄ (choÄby poprzez niepodejmowanie Ĺźadnej reakcji), albo teĹź zrezygnowaÄ z usĹâŹg banku na NOWYCH warunkach. |
|
Data: 2013-07-19 00:54:32 | |
Autor: Kris | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu piątek, 19 lipca 2013 03:54:11 UTC+2 użytkownik p47 napisał:m
I zapewne zostałeś powiadomiony w taki sposób jaki sam zaakceptowałes Swoim podpisem pod umową. |
|
Data: 2013-07-19 07:27:13 | |
Autor: cef | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
p47 wrote:
SĹusznie! Tym bardziej, Ĺźe wprowadzenie opĹaty za prowadzenie rachunku Najlepiej wprowadziÄ do prawa bankowego zasadÄ, Ĺźe jak klinet nie potwierdza w okreĹlonym czasie, Ĺźe otrzymaĹ informacjÄ o zmianach, to umowa siÄ automatycznie rozwiÄ zuje. Tylko wtedy mielibyĹmy przegiÄcie w drugÄ stronÄ: tysiÄ ce osĂłb, ktĂłre nie mogÄ skorzystaÄ z usĹug banku, bo nagle dowiedziaĹy siÄ, Ĺźe od dawna nie sa klientami :-) |
|
Data: 2013-07-19 08:44:04 | |
Autor: z | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu 2013-07-19 07:27, cef pisze:
przegiÄcie w drugÄ stronÄ: tysiÄ ce osĂłb, ktĂłre nie mogÄ skorzystaÄ z PrzecieĹź to doroĹli Ĺwiadomi ludzie. Dlaczego chcesz siÄ na siĹÄ nimi opiekowaÄ? :-) Typowy argument obroĹcĂłw i szerzenia siÄ opiekuĹczego paĹstwa :-) z |
|
Data: 2013-07-19 09:55:59 | |
Autor: cef | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
z wrote:
W dniu 2013-07-19 07:27, cef pisze: Ja chcÄ? Nic nie poradzÄ, Ĺźe ludzie nie czytajÄ co podpisujÄ . WiÄcej powiem: nawet nie rozumiejÄ co czytajÄ . |
|
Data: 2013-07-19 10:52:32 | |
Autor: z | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu 2013-07-19 09:55, cef pisze:
Ja chcę? Nic nie poradzę, że ludzie nie czytają co podpisują. To może ich wychowywać w ten sposób: "nie dopilnowałeś nie masz" a nie przez: "nie dopilnowałeś - musisz zapłacić więcej". Wiem... To nowoczesnym marketingowcom się BARDZO nie spodoba :-) z |
|
Data: 2013-07-19 09:46:32 | |
Autor: Piotrek | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
On 2013-07-19 03:54, p47 wrote:
[...] No offense, ale na poczÄ tek wystarczyĹoby aĹźeby kaĹźdy z klientĂłw czytaĹ ze zrozumieniem co podpisuje. I jak mu coĹ nie pasuje, to Ĺźeby nie podpisywaĹ umowy. ZwĹaszcza, Ĺźe akurat informowanie o zmianach TOiP wyĹÄ cznie na w systemach bankowoĹci internetowej lub na stronach banku jest doĹÄ powszechne. I trudno obroniÄ tezÄ, Ĺźe siÄ zostaĹo takim podejĹciem zaskoczonym. Piotrek |
|
Data: 2013-07-19 10:53:59 | |
Autor: z | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu 2013-07-19 09:46, Piotrek pisze:
On 2013-07-19 03:54, p47 wrote: Myślisz że jest jakiś wybór? No może między dżumą a cholerą :-) z |
|
Data: 2013-07-19 11:00:25 | |
Autor: Piotrek | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
On 2013-07-19 10:53, z wrote:
Myślisz że jest jakiś wybór? No może między dżumą a cholerą :-) Zawsze jest wybór. Nawet jak Ci przystawią pistolet do głowy. Ale szczęśliwie banki jeszcze nie wpadły na taki tryb pozyskiwania klientów ;-) Piotrek |
|
Data: 2013-07-19 11:03:42 | |
Autor: z | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu 2013-07-19 11:00, Piotrek pisze:
Ale szczęśliwie banki jeszcze nie wpadły na taki tryb pozyskiwania Prawdziwym wyborem jest mieć lub nie mieć do czynienia z bankiem. Zmuszanie do obcowania przez państwo z tymi przybytkami jest skandalem :-) z |
|
Data: 2013-07-19 11:16:48 | |
Autor: Piotrek | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
On 2013-07-19 11:03, z wrote:
Prawdziwym wyborem jest mieć lub nie mieć do czynienia z bankiem. Ojtamojtam! Ludzie sobie radzą w życiu bez pieniędzy, a więc i bez banków. Tak więc IMHO dalej masz wybór ;-) Piotrek |
|
Data: 2013-07-19 05:57:39 | |
Autor: sqlwiel | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu 2013-07-19 00:30, Chris94 pisze:
Na świecie jest przyjęte, że wszelkie pisma, których doręczenie powoduje1. Bo banki sobie piszą w regulaminach, że "nowe TOiP będą podawane do wiadomości na stronie internetowej" i jeśli Ci się nie podoba, to nie zawieraj umowy. 2. Bo banki robią "promocje" żeby nałapać klientów, a potem robią "kuku" tym, którzy się potkną na niuansach regulaminów. A regulaminy idą już w setki stron. Np. reg. KK BZWBK to >320kB tekstu. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2013-07-18 00:12:11 | |
Autor: Piotrek | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
On 2013-07-17 23:57, Chris94 wrote:
Warto by sprawdzić w UOKiK czy tego typu zapis jak w p. 14.5 jest Kłopot polega na tym, że gdyby sposób powiadamiania o zmianach w TOiP dostosować do najsłabszego ogniwa w procesie to nie dość, że musiałbyś wysyłać kwity listami poleconymi (co dla odmiany doprowadzałoby do białej gorączki innych klientów), to jeszcze wypadałoby robić testy czy klient zrozumiał co do niego napisano. IMHO to ślepa uliczka i niepotrzebne generowanie kosztów za które przecież zapłacą inni klienci. Zasadniczo po to się zakłada rachunek z dostępem internetowym, żeby go używać. A jak ktoś nie używa i wie (bo przeczytał co podpisywał), że to w zasadzie jedyna (poza serwisem informacyjnym) metoda dystrybucji o zmianach to jest sam sobie winny. Jedno nie ulega wątpliwości, a mianowicie to, że Toyota Bank to Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem. Jak mieli fajną ofertę na depozyty to miałem u nich rachunek. Oferta przestała być atrakcyjna, rachunek zamknąłem. Zero problemów. Piotrek |
|
Data: 2013-07-18 00:24:55 | |
Autor: liliputek | |
cwaniactwo Toyota Bank | |
W dniu 2013-07-17 23:57, Chris94 pisze:> Dnia Wed, 17 Jul 2013 22:23:53 +0200, Piotrek napisał(a):
> Jedno nie ulega wątpliwości, a mianowicie to, że Toyota Bank to > cwaniacy, przed którymi należy się pilnować. > Zgadzam się. Pewnie nie byłoby problemu, gdyby informację o zmianach wysłali na maila. Mam tak konto i oczywiście nie wysłali maila ze coś zmieniają w taryfie. Nie przeszkadza to im oczywiście systematycznie wysyłać do mnie maili z reklamami. |