Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   cisnienie oleju

cisnienie oleju

Data: 2011-02-15 17:54:13
Autor: Kuba \(aka cita\)
cisnienie oleju
Potrzeba mi dorobić filozofie do takiej historyjki.

Rano, po odpaleniu, świeci sie kontrolka cisnienia oleju. Silnik chodzi ok, zaworów nie słychać. Kontrolka swieci przez 20-30 sek i gaśnie.
Następnie zaczyna świecić po minucie, dwóch, czy trzech i pali sie na wyższych obrotach. Kiedy obroty spadają do wolnych kontrolka gaśnie.
Kiedy auto sie nagrzeje (wg mnie kiedy nagrzeje sie olej) kontrolka gaśnie i później przez cały dzien jest ok, kontrolka gaśnie "na rozruszniku".
Kiedy auto postoi cały dzien lub noc sytuacja sie powtarza.

x30xe


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-02-15 18:46:33
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
cisnienie oleju
W dniu 2011-02-15 17:54, Kuba (aka cita) pisze:
Potrzeba mi dorobić filozofie do takiej historyjki.

Rano, po odpaleniu, świeci sie kontrolka cisnienia oleju. Silnik chodzi
ok, zaworów nie słychać. Kontrolka swieci przez 20-30 sek i gaśnie.
Następnie zaczyna świecić po minucie, dwóch, czy trzech i pali sie na
wyższych obrotach. Kiedy obroty spadają do wolnych kontrolka gaśnie.
Kiedy auto sie nagrzeje (wg mnie kiedy nagrzeje sie olej) kontrolka
gaśnie i później przez cały dzien jest ok, kontrolka gaśnie "na
rozruszniku".
Kiedy auto postoi cały dzien lub noc sytuacja sie powtarza.

Zbyt gęsty olej + padająca jego pompa? Po rozgrzaniu rzednie i wtedy jakoś pompa daje radę tłoczyć go, wytwarzająć odp. ciśnienie?
I może w oleju jest jakiś motodoktor, który dodatkowo potęguje gęstnienie oleju na zimno?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-02-15 10:01:44
Autor: Czarek Daniluk
cisnienie oleju
On 15 Lut, 18:46, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <eikci...@34xob.lp>
wrote:
W dniu 2011-02-15 17:54, Kuba (aka cita) pisze:

> Potrzeba mi dorobić filozofie do takiej historyjki.

> Rano, po odpaleniu, świeci sie kontrolka cisnienia oleju. Silnik chodzi
> ok, zaworów nie słychać. Kontrolka swieci przez 20-30 sek i gaśnie.
> Następnie zaczyna świecić po minucie, dwóch, czy trzech i pali sie na
> wyższych obrotach. Kiedy obroty spadają do wolnych kontrolka gaśnie.
> Kiedy auto sie nagrzeje (wg mnie kiedy nagrzeje sie olej) kontrolka
> gaśnie i później przez cały dzien jest ok, kontrolka gaśnie "na
> rozruszniku".
> Kiedy auto postoi cały dzien lub noc sytuacja sie powtarza.

Zbyt gęsty olej + padająca jego pompa? Po rozgrzaniu rzednie i wtedy
jakoś pompa daje radę tłoczyć go, wytwarzająć odp. ciśnienie?
I może w oleju jest jakiś motodoktor, który dodatkowo potęguje
gęstnienie oleju na zimno?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

A ja bym podejrzewał przycinający się zawór zapobiegający wzrostowi
ciśnienia.
Jak jest zimny gęsty olej i pompa zacznie wytwarzać duże ciśnienie -
to zawór zacina się przy zbyt otwartym przepływie i nie ma
odpowiedniego ciśnienia oleju. Jak jest ciepły rzadki olej to się nie
przycina i wsio jest OK.

Pozdrawiam !

Data: 2011-02-15 19:08:52
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
cisnienie oleju
W dniu 2011-02-15 17:54, Kuba (aka cita) pisze:
Potrzeba mi dorobić filozofie do takiej historyjki.

Rano, po odpaleniu, świeci sie kontrolka cisnienia oleju. Silnik chodzi
ok, zaworów nie słychać. Kontrolka swieci przez 20-30 sek i gaśnie.
Następnie zaczyna świecić po minucie, dwóch, czy trzech i pali sie na
wyższych obrotach. Kiedy obroty spadają do wolnych kontrolka gaśnie.
Kiedy auto sie nagrzeje (wg mnie kiedy nagrzeje sie olej) kontrolka
gaśnie i później przez cały dzien jest ok, kontrolka gaśnie "na
rozruszniku".
Kiedy auto postoi cały dzien lub noc sytuacja sie powtarza.

x30xe


Odpowiedź może nie mieć związku z Twoją sytuacją, ale w C20NZ miałem dość podobnie i też sądziłem, że winny będzie zawór na pompie (zgodnie z odpowiedzią Czarka Daniluka). Okazało się, że wałek rozrządu się wytarł i na nim ciśnienie się traciło. Nie pamiętam już, czy na ciepłym silniku kontrolka się nie zaświecała, niemniej po nocy trzeba było odczekać jakieś pół minuty, żeby kontrolka zgasła, zaś przy wyższych obrotach znów się zaświecała.


--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

Data: 2011-02-15 19:23:22
Autor: Michał Gut
cisnienie oleju
nie wiem jak u ciebie ale sprawdz czy michą nie przypirzyles w jakiegos kamulca - wgniecenie w misce moze ci zlamac lub nadlamac smok i ssie wtedy lewizne.

druga sprawa az za oczywista....pompa oleju.
u mnie z podobnymi objawamy skonczylo sie na wymianie pompy oleju po przeleceniu wszystkich opcji poza panewkami

Data: 2011-02-15 21:43:51
Autor: bratPit
cisnienie oleju


Potrzeba mi dorobić filozofie do takiej historyjki.

Rano, po odpaleniu, świeci sie kontrolka cisnienia oleju. Silnik chodzi ok, zaworów nie słychać. Kontrolka swieci przez 20-30 sek i gaśnie.

x30xe

wiesza się zawór nadmiarowy na pompie, na pewno z tym nie jeździj (chyba że Ci nie szkoda silnika),

brat

Data: 2011-02-15 22:32:54
Autor: Tomasz Pyra
cisnienie oleju
W dniu 2011-02-15 17:54, Kuba (aka cita) pisze:
Potrzeba mi dorobić filozofie do takiej historyjki.

Rano, po odpaleniu, świeci sie kontrolka cisnienia oleju. Silnik chodzi
ok, zaworów nie słychać. Kontrolka swieci przez 20-30 sek i gaśnie.
Następnie zaczyna świecić po minucie, dwóch, czy trzech i pali sie na
wyższych obrotach. Kiedy obroty spadają do wolnych kontrolka gaśnie.
Kiedy auto sie nagrzeje (wg mnie kiedy nagrzeje sie olej) kontrolka
gaśnie i później przez cały dzien jest ok, kontrolka gaśnie "na
rozruszniku".
Kiedy auto postoi cały dzien lub noc sytuacja sie powtarza.

Zacznij od podpięcia manometru w miejsce czujnika i sprawdź czy faktycznie to problem ciśnienia oleju, czy może czujnika/instalacji.

Bo generalnie awarie układu smarowania objawiają się raczej brakiem ciśnienia po nagrzaniu niż odwrotnie.

Natomiast jeżeli faktycznie ciśnienie oleju masz tak niskie, to nie jeździj silnikiem w takim stanie bo go wykończysz. Lampka zazwyczaj zapala się poniżej 0.3bar, a to już ciśnienie kilkukrotnie za niskie nawet dla wolnych obrotów (nie mówiąc o wysokich obrotach gdzie powinieneś mieć pewnie około 5bar).
Do sprawdzenia pompa oleju, blok, smok itd...

Data: 2011-02-16 03:12:27
Autor: bj
cisnienie oleju
Miałem identyczny objaw, silnik też oplowski tylko mniejszy: X20XEV
Powodem była przygięta miska do smoka: gdy olej był gęsty z zimna
pompa nie była w stanie zassać oleju przez powstałe przewężenie. Gdy
lepkość oleju spadała przy wyższej temperaturze wszystko było OK.
Po wyklepaniu miski (miska dwuczęściowa, dolna część w formie
blaszanej pokrywki) wszystko wróciło do normy.
Nie wiem jak w X30XE, ale w X20XEV i pochodnych kształt smoka jest
bardzo nie korzystny i miejsca między smokiem a miską mało...

cisnienie oleju

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona