Data: 2011-02-15 17:54:13 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
cisnienie oleju | |
Potrzeba mi dorobić filozofie do takiej historyjki.
Rano, po odpaleniu, świeci sie kontrolka cisnienia oleju. Silnik chodzi ok, zaworów nie słychać. Kontrolka swieci przez 20-30 sek i gaśnie. Następnie zaczyna świecić po minucie, dwóch, czy trzech i pali sie na wyższych obrotach. Kiedy obroty spadają do wolnych kontrolka gaśnie. Kiedy auto sie nagrzeje (wg mnie kiedy nagrzeje sie olej) kontrolka gaśnie i później przez cały dzien jest ok, kontrolka gaśnie "na rozruszniku". Kiedy auto postoi cały dzien lub noc sytuacja sie powtarza. x30xe -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-02-15 18:46:33 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
cisnienie oleju | |
W dniu 2011-02-15 17:54, Kuba (aka cita) pisze:
Potrzeba mi dorobiÄ filozofie do takiej historyjki. Zbyt gÄsty olej + padajÄ ca jego pompa? Po rozgrzaniu rzednie i wtedy jakoĹ pompa daje radÄ tĹoczyÄ go, wytwarzajÄ Ä odp. ciĹnienie? I moĹźe w oleju jest jakiĹ motodoktor, ktĂłry dodatkowo potÄguje gÄstnienie oleju na zimno? -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2011-02-15 10:01:44 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
cisnienie oleju | |
On 15 Lut, 18:46, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <eikci...@34xob.lp>
wrote: W dniu 2011-02-15 17:54, Kuba (aka cita) pisze: A ja bym podejrzewał przycinający się zawór zapobiegający wzrostowi ciśnienia. Jak jest zimny gęsty olej i pompa zacznie wytwarzać duże ciśnienie - to zawór zacina się przy zbyt otwartym przepływie i nie ma odpowiedniego ciśnienia oleju. Jak jest ciepły rzadki olej to się nie przycina i wsio jest OK. Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-02-15 19:08:52 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
cisnienie oleju | |
W dniu 2011-02-15 17:54, Kuba (aka cita) pisze:
Potrzeba mi dorobić filozofie do takiej historyjki.Odpowiedź może nie mieć związku z Twoją sytuacją, ale w C20NZ miałem dość podobnie i też sądziłem, że winny będzie zawór na pompie (zgodnie z odpowiedzią Czarka Daniluka). Okazało się, że wałek rozrządu się wytarł i na nim ciśnienie się traciło. Nie pamiętam już, czy na ciepłym silniku kontrolka się nie zaświecała, niemniej po nocy trzeba było odczekać jakieś pół minuty, żeby kontrolka zgasła, zaś przy wyższych obrotach znów się zaświecała. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |
|
Data: 2011-02-15 19:23:22 | |
Autor: Michał Gut | |
cisnienie oleju | |
nie wiem jak u ciebie ale sprawdz czy michą nie przypirzyles w jakiegos kamulca - wgniecenie w misce moze ci zlamac lub nadlamac smok i ssie wtedy lewizne.
druga sprawa az za oczywista....pompa oleju. u mnie z podobnymi objawamy skonczylo sie na wymianie pompy oleju po przeleceniu wszystkich opcji poza panewkami |
|
Data: 2011-02-15 21:43:51 | |
Autor: bratPit | |
cisnienie oleju | |
Potrzeba mi dorobić filozofie do takiej historyjki. wiesza się zawór nadmiarowy na pompie, na pewno z tym nie jeździj (chyba że Ci nie szkoda silnika), brat |
|
Data: 2011-02-15 22:32:54 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
cisnienie oleju | |
W dniu 2011-02-15 17:54, Kuba (aka cita) pisze:
Potrzeba mi dorobić filozofie do takiej historyjki. Zacznij od podpięcia manometru w miejsce czujnika i sprawdź czy faktycznie to problem ciśnienia oleju, czy może czujnika/instalacji. Bo generalnie awarie układu smarowania objawiają się raczej brakiem ciśnienia po nagrzaniu niż odwrotnie. Natomiast jeżeli faktycznie ciśnienie oleju masz tak niskie, to nie jeździj silnikiem w takim stanie bo go wykończysz. Lampka zazwyczaj zapala się poniżej 0.3bar, a to już ciśnienie kilkukrotnie za niskie nawet dla wolnych obrotów (nie mówiąc o wysokich obrotach gdzie powinieneś mieć pewnie około 5bar). Do sprawdzenia pompa oleju, blok, smok itd... |
|
Data: 2011-02-16 03:12:27 | |
Autor: bj | |
cisnienie oleju | |
Miałem identyczny objaw, silnik też oplowski tylko mniejszy: X20XEV
Powodem była przygięta miska do smoka: gdy olej był gęsty z zimna pompa nie była w stanie zassać oleju przez powstałe przewężenie. Gdy lepkość oleju spadała przy wyższej temperaturze wszystko było OK. Po wyklepaniu miski (miska dwuczęściowa, dolna część w formie blaszanej pokrywki) wszystko wróciło do normy. Nie wiem jak w X30XE, ale w X20XEV i pochodnych kształt smoka jest bardzo nie korzystny i miejsca między smokiem a miską mało... |