Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie

ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie

Data: 2010-12-19 23:14:49
Autor: NESSO
ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie
Ciekawostka R1 z napedem na 2 ko³a :)  myslem ze mne ju¿ nic nie zdziwi

http://www.youtube.com/watch?v=5TrvXwoGKKU&feature=related

Data: 2010-12-19 23:35:52
Autor: NESSO
ciekawosta Yamaha z napêdem na przodzie
yamaha
mialo byc oczywiscie :)

Data: 2010-12-20 22:40:15
Autor: duddits
ciekawosta Yamaha z nap�dem na przodzie
W dniu 2010-12-19 23:35, NESSO pisze:
yamaha
mialo byc oczywiscie :)

No. To żeś "ciekawostkę" sprzed roku co najmniej odkopał :)
Tu sobie popatrz na dziwoloÄ…ga:
http://www.rokon.com/products/trailbrkr.htm

Z tego co mi wiadomo jest to jedyny produkowany seryjnie jednoślad z
napędem łańcuchowym na oba koła. Wprowadzony na rynek w 1963.

--
duddits
FZ8N.pl

Data: 2010-12-20 20:57:07
Autor: Shreek
ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie
NESSO napisa³(a):
Ciekawostka R1 z napedem na 2 ko³a :)  myslem ze mne ju¿ nic nie zdziwi

Ciekawe to jest to, ¿e pomys³ z silnikiem hydraulicznym jest niez³y - tylko czemu nie znalaz³ powszechnego zastosowania w klasycznym napêdzie tylnego ko³a.
Obesz³o by siê bez ³ancuchów, kardanów, pasów.


--
M.

Data: 2010-12-20 07:21:51
Autor: Micha³ V-R
ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie
W dniu 2010-12-21 00:27, Shreek pisze:
NESSO napisa³(a):
Ciekawostka R1 z napedem na 2 ko³a :) myslem ze mne ju¿ nic nie zdziwi

Ciekawe to jest to, ¿e pomys³ z silnikiem hydraulicznym jest niez³y -
tylko czemu nie znalaz³ powszechnego zastosowania w klasycznym napêdzie
tylnego ko³a.
Obesz³o by siê bez ³ancuchów, kardanów, pasów.


kiedys taki Grzes jezdzil crossem yamaha z takim napedem i jak mu sie zalaczylo, to bidak sobie lape zlamal, wtedy prowadzil program scigacz na tv turbo, kla ten naped niemilosiernie pozniej

--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
¿yje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-12-20 07:27:02
Autor: Micha³ V-R
ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie

kiedys taki Grzes jezdzil crossem yamaha z takim napedem i jak mu sie
zalaczylo, to bidak sobie lape zlamal, wtedy prowadzil program scigacz
na tv turbo, kla ten naped niemilosiernie pozniej


program jednoslad, sobie przypomnialem :-)
--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
¿yje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-12-20 20:15:31
Autor: masti
ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie
Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 20:57:07 +0100 osobnik zwany Shreek
wystukał:

NESSO napisał(a):
Ciekawostka R1 z napedem na 2 koÅ‚a :)  myslem ze mne już nic nie zdziwi

Ciekawe to jest to, że pomysł z silnikiem hydraulicznym jest niezły -
tylko czemu nie znalazł powszechnego zastosowania w klasycznym napędzie
tylnego koła.
Obeszło by się bez łancuchów, kardanów, pasów.

hint: sprawność




--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-12-20 21:50:03
Autor: Shreek
ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie
masti napisa³(a):

hint: sprawno¶æ

Te¿ mi to przysz³o do g³owy.
No to w takim razie co daje zestawienie napêdów na przód i ty³ o ró¿nej sprawno¶ci?
Ogólna sprawno¶æ napêdu spada.

Poniewa¿ po cze¶ci interesuje mnie napêd hydrauliczny (do pewnego projektu) zastanawia mnie czy w takim silniku jest mo¿liwe szybkie w³±czenie "luzu", tak aby przód nie hamowa³ przy odjêciu gazu.

--
M.

Data: 2010-12-20 21:11:24
Autor: masti
ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie
Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 21:50:03 +0100 osobnik zwany Shreek
wystukał:

masti napisał(a):

hint: sprawność

Też mi to przyszło do głowy.
No to w takim razie co daje zestawienie napędów na przód i tył o różnej
sprawności?
Ogólna sprawność napędu spada.

nie, tył ma jak miał plus trochę na przodzie.
Ale sam hydraulika to by miała dużo mniejszą sprawność niż łańcuch na tył
poza tym to ma służyć szczególnym przypadkom
czy w sporcie jak na początku to ma sens to wątpię choć koleś mówi o zmniejszeniu zuzycia paliwa czyli ogólna sprawność powinna rosnąć.




--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-12-20 22:25:16
Autor: Ivam
ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie
U¿ytkownik "Shreek" <pulikowSP@Mpoczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ieofi3$hba$1@news.onet.pl...
No to w takim razie co daje zestawienie napêdów na przód i ty³ o ró¿nej sprawno¶ci?
Ogólna sprawno¶æ napêdu spada.

To samo co w ciezarowkach z dolaczanym hydraulicznym napedem na przod (na 100% MAN juz takie ma) - wiecej kol napedzajacych=wiecej przyczepnosci. Poza tym w momencie, kiedy naped nie jest potrzebny (i istnieje mozliwosc odlaczenia go - wystarczy sprzeglo rozlaczne na osi pompy), sprawnosc na tym nie cierpi prawie w ogole (ew. straty na napedzenie sprzegla, tarcie w sprzegle etc.)

Poniewa¿ po cze¶ci interesuje mnie napêd hydrauliczny (do pewnego projektu) zastanawia mnie czy w takim silniku jest mo¿liwe szybkie w³±czenie "luzu", tak aby przód nie hamowa³ przy odjêciu gazu.

To dziala tak, ze masz uklad "pompa-motor". Bardzo podobny uklad, ale w jednej obudowie wystepuje w sprzegle (czy tez przekladni, w przypadku wystepowania kierownicy) hydrokinetycznym. Takie sprzeglo stosowane jest dosc czesto w klasycznych automatycznych skrzyniach samochodowych i (co dla jednych jest zaleta, dla drugich wada), takie cudo praktycznie w ogole nie umozliwia hamowania silnikiem.


--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-12-20 22:03:47
Autor: Qlfon
ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
W dniu 2010-12-20 21:15, masti pisze:
Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 20:57:07 +0100 osobnik zwany Shreek
wystukał:

NESSO napisał(a):
Ciekawostka R1 z napedem na 2 koÅ‚a :)  myslem ze mne już nic nie zdziwi

Ciekawe to jest to, że pomysł z silnikiem hydraulicznym jest niezły -
tylko czemu nie znalazł powszechnego zastosowania w klasycznym napędzie
tylnego koła.
Obeszło by się bez łancuchów, kardanów, pasów.

hint: sprawność
hint II: masa
Sport jest koniem pociągowym tego typu nowinek a w sporcie masa to wróg nr 1. No i po wrogu. BTW: jeździłem WR450 2track parę lat temu: dla mnie lamy terenowej błogosławieństwo:)

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

Data: 2010-12-20 21:28:36
Autor: Ivam
ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie
U¿ytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iem04p$19r$1@news.onet.pl...
Ciekawostka R1 z napedem na 2 ko³a :)  myslem ze mne ju¿ nic nie zdziwi

http://www.youtube.com/watch?v=5TrvXwoGKKU&feature=related

Gdzies widzialem filmik z terenowka z tym samym rozwiazaniem.

Jazdy probne nie wypadly zbyt pomyslnie, AFAIK z powodu praktycznych problemow z wprowadzeniem i utrzymaniem maszyny w poslizgu, a to w terenie nieraz sie przydaje.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-12-20 20:39:25
Autor: masti
ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie
Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 21:28:36 +0100 osobnik zwany Ivam wystukał:

Użytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:iem04p$19r$1@news.onet.pl...
Ciekawostka R1 z napedem na 2 koÅ‚a :)  myslem ze mne już nic nie zdziwi

http://www.youtube.com/watch?v=5TrvXwoGKKU&feature=related

Gdzies widzialem filmik z terenowka z tym samym rozwiazaniem.

Jazdy probne nie wypadly zbyt pomyslnie, AFAIK z powodu praktycznych
problemow z wprowadzeniem i utrzymaniem maszyny w poslizgu, a to w
terenie nieraz sie przydaje.

http://www.mcnews.com.au/testing/yamaha/wr-2trac/page1.htm
http://www.motocykl-online.pl/testy/Yamaha_WR_F_2_Trac_2004



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-12-20 21:48:30
Autor: Ivam
ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ieoett$ua0$51@news.onet.pl...
http://www.mcnews.com.au/testing/yamaha/wr-2trac/page1.htm
http://www.motocykl-online.pl/testy/Yamaha_WR_F_2_Trac_2004

To nie to - tutaj widac, ze cos kombinowali z nierownomiernym przeniesieniem momentu. Filmik ktory ogladalem wygladal tak, ze koles co chwile glebil, bo ledwo co zaczynal sie przygotowywac do wjazdu bokiem, to zaraz przednie kolo go wyciagalo z poslizgu.

Poza tym to na 100% bylo wczesniej niz w zeszlym roku.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-12-20 21:08:53
Autor: masti
ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie
Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 21:48:30 +0100 osobnik zwany Ivam wystukał:

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ieoett$ua0$51@news.onet.pl...
http://www.mcnews.com.au/testing/yamaha/wr-2trac/page1.htm
http://www.motocykl-online.pl/testy/Yamaha_WR_F_2_Trac_2004

To nie to - tutaj widac, ze cos kombinowali z nierownomiernym
przeniesieniem momentu. Filmik ktory ogladalem wygladal tak, ze koles co
chwile glebil, bo ledwo co zaczynal sie przygotowywac do wjazdu bokiem,
to zaraz przednie kolo go wyciagalo z poslizgu.

Poza tym to na 100% bylo wczesniej niz w zeszlym roku.

były też póby na łańcuchach i dalej coś takiego kombinują w usiech,
i teraz z silnikami elektrycznymi. Ale żeby przód ciągnął mocniej niż tył to jakiś wynalazek musieli zrobić :)



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-12-20 22:29:00
Autor: Ivam
ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ieogl5$ua0$52@news.onet.pl...
były też póby na łańcuchach i dalej coś takiego kombinują w usiech,
i teraz z silnikami elektrycznymi. Ale żeby przód ciągnął mocniej niż tył
to jakiś wynalazek musieli zrobić :)

A moze bylo na lancuchach... nie dam sobie reki obciac.

Inna sprawa, ze nie chodzi mi o to, ze przod ciagnal mocniej niz tyl, tylko w momencie, kiedy tyl byl w poslizgu, przod zamiast pelnic tylko role kierujaca, pelnil rowniez role "stabilizacji" pojazdu.

Cos jak naped AWD w aucie, w ktorym wiekszosc momentu jest przekazywana na tyl. Niby przod niewiele daje, ale znacznie ciezej jest wprowadzic taki pojazd w poslizg z "zarzuceniem" tylu.


Inna kwestia, ze na 99% w przypadku takiego "wyciagania" pojazdu z poslizgu, szlo by sie przyzywczaic i dopasowac sie do takiej charakterystyki pojazdu.

--
pzdr:
Ivam

ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona