Data: 2010-12-19 23:14:49 | |
Autor: NESSO | |
ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie | |
Ciekawostka R1 z napedem na 2 ko³a :) myslem ze mne ju¿ nic nie zdziwi
http://www.youtube.com/watch?v=5TrvXwoGKKU&feature=related |
|
Data: 2010-12-19 23:35:52 | |
Autor: NESSO | |
ciekawosta Yamaha z napêdem na przodzie | |
yamaha
mialo byc oczywiscie :) |
|
Data: 2010-12-20 22:40:15 | |
Autor: duddits | |
ciekawosta Yamaha z nap�dem na przodzie | |
W dniu 2010-12-19 23:35, NESSO pisze:
yamaha No. To żeś "ciekawostkę" sprzed roku co najmniej odkopał :) Tu sobie popatrz na dziwoloąga: http://www.rokon.com/products/trailbrkr.htm Z tego co mi wiadomo jest to jedyny produkowany seryjnie jednoślad z napędem łańcuchowym na oba koła. Wprowadzony na rynek w 1963. -- duddits FZ8N.pl |
|
Data: 2010-12-20 20:57:07 | |
Autor: Shreek | |
ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie | |
NESSO napisa³(a):
Ciekawostka R1 z napedem na 2 ko³a :) myslem ze mne ju¿ nic nie zdziwi Ciekawe to jest to, ¿e pomys³ z silnikiem hydraulicznym jest niez³y - tylko czemu nie znalaz³ powszechnego zastosowania w klasycznym napêdzie tylnego ko³a. Obesz³o by siê bez ³ancuchów, kardanów, pasów. -- M. |
|
Data: 2010-12-20 07:21:51 | |
Autor: Micha³ V-R | |
ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie | |
W dniu 2010-12-21 00:27, Shreek pisze:
NESSO napisa³(a):kiedys taki Grzes jezdzil crossem yamaha z takim napedem i jak mu sie zalaczylo, to bidak sobie lape zlamal, wtedy prowadzil program scigacz na tv turbo, kla ten naped niemilosiernie pozniej -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ¿yje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- |
|
Data: 2010-12-20 07:27:02 | |
Autor: Micha³ V-R | |
ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie | |
kiedys taki Grzes jezdzil crossem yamaha z takim napedem i jak mu sie program jednoslad, sobie przypomnialem :-) -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ¿yje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- |
|
Data: 2010-12-20 20:15:31 | |
Autor: masti | |
ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie | |
Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 20:57:07 +0100 osobnik zwany Shreek
wystukał: NESSO napisał(a): hint: sprawność -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-12-20 21:50:03 | |
Autor: Shreek | |
ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie | |
masti napisa³(a):
hint: sprawno¶æ Te¿ mi to przysz³o do g³owy. No to w takim razie co daje zestawienie napêdów na przód i ty³ o ró¿nej sprawno¶ci? Ogólna sprawno¶æ napêdu spada. Poniewa¿ po cze¶ci interesuje mnie napêd hydrauliczny (do pewnego projektu) zastanawia mnie czy w takim silniku jest mo¿liwe szybkie w³±czenie "luzu", tak aby przód nie hamowa³ przy odjêciu gazu. -- M. |
|
Data: 2010-12-20 21:11:24 | |
Autor: masti | |
ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie | |
Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 21:50:03 +0100 osobnik zwany Shreek
wystukał: masti napisał(a):nie, tył ma jak miał plus trochę na przodzie. Ale sam hydraulika to by miała dużo mniejszą sprawność niż łańcuch na tył poza tym to ma służyć szczególnym przypadkom czy w sporcie jak na początku to ma sens to wątpię choć koleś mówi o zmniejszeniu zuzycia paliwa czyli ogólna sprawność powinna rosnąć. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-12-20 22:25:16 | |
Autor: Ivam | |
ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie | |
U¿ytkownik "Shreek" <pulikowSP@Mpoczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ieofi3$hba$1@news.onet.pl...
No to w takim razie co daje zestawienie napêdów na przód i ty³ o ró¿nej sprawno¶ci? To samo co w ciezarowkach z dolaczanym hydraulicznym napedem na przod (na 100% MAN juz takie ma) - wiecej kol napedzajacych=wiecej przyczepnosci. Poza tym w momencie, kiedy naped nie jest potrzebny (i istnieje mozliwosc odlaczenia go - wystarczy sprzeglo rozlaczne na osi pompy), sprawnosc na tym nie cierpi prawie w ogole (ew. straty na napedzenie sprzegla, tarcie w sprzegle etc.) Poniewa¿ po cze¶ci interesuje mnie napêd hydrauliczny (do pewnego projektu) zastanawia mnie czy w takim silniku jest mo¿liwe szybkie w³±czenie "luzu", tak aby przód nie hamowa³ przy odjêciu gazu. To dziala tak, ze masz uklad "pompa-motor". Bardzo podobny uklad, ale w jednej obudowie wystepuje w sprzegle (czy tez przekladni, w przypadku wystepowania kierownicy) hydrokinetycznym. Takie sprzeglo stosowane jest dosc czesto w klasycznych automatycznych skrzyniach samochodowych i (co dla jednych jest zaleta, dla drugich wada), takie cudo praktycznie w ogole nie umozliwia hamowania silnikiem. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2010-12-20 22:03:47 | |
Autor: Qlfon | |
ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie | |
W dniu 2010-12-20 21:15, masti pisze:
Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 20:57:07 +0100 osobnik zwany Shreekhint II: masa Sport jest koniem pociągowym tego typu nowinek a w sporcie masa to wróg nr 1. No i po wrogu. BTW: jeździłem WR450 2track parę lat temu: dla mnie lamy terenowej błogosławieństwo:) -- Qlfon, Lublin Triumph Sprint ST 1050 |
|
Data: 2010-12-20 21:28:36 | |
Autor: Ivam | |
ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie | |
U¿ytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iem04p$19r$1@news.onet.pl...
Ciekawostka R1 z napedem na 2 ko³a :) myslem ze mne ju¿ nic nie zdziwi Gdzies widzialem filmik z terenowka z tym samym rozwiazaniem. Jazdy probne nie wypadly zbyt pomyslnie, AFAIK z powodu praktycznych problemow z wprowadzeniem i utrzymaniem maszyny w poslizgu, a to w terenie nieraz sie przydaje. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2010-12-20 20:39:25 | |
Autor: masti | |
ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie | |
Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 21:28:36 +0100 osobnik zwany Ivam wystukał:
Użytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisał w wiadomości grup http://www.mcnews.com.au/testing/yamaha/wr-2trac/page1.htm http://www.motocykl-online.pl/testy/Yamaha_WR_F_2_Trac_2004 -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-12-20 21:48:30 | |
Autor: Ivam | |
ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie | |
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ieoett$ua0$51@news.onet.pl...
http://www.mcnews.com.au/testing/yamaha/wr-2trac/page1.htm To nie to - tutaj widac, ze cos kombinowali z nierownomiernym przeniesieniem momentu. Filmik ktory ogladalem wygladal tak, ze koles co chwile glebil, bo ledwo co zaczynal sie przygotowywac do wjazdu bokiem, to zaraz przednie kolo go wyciagalo z poslizgu. Poza tym to na 100% bylo wczesniej niz w zeszlym roku. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2010-12-20 21:08:53 | |
Autor: masti | |
ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie | |
Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 21:48:30 +0100 osobnik zwany Ivam wystukał:
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości grup były też póby na łańcuchach i dalej coś takiego kombinują w usiech, i teraz z silnikami elektrycznymi. Ale żeby przód ciągnął mocniej niż tył to jakiś wynalazek musieli zrobić :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-12-20 22:29:00 | |
Autor: Ivam | |
ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie | |
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ieogl5$ua0$52@news.onet.pl...
były też póby na łańcuchach i dalej coś takiego kombinują w usiech, A moze bylo na lancuchach... nie dam sobie reki obciac. Inna sprawa, ze nie chodzi mi o to, ze przod ciagnal mocniej niz tyl, tylko w momencie, kiedy tyl byl w poslizgu, przod zamiast pelnic tylko role kierujaca, pelnil rowniez role "stabilizacji" pojazdu. Cos jak naped AWD w aucie, w ktorym wiekszosc momentu jest przekazywana na tyl. Niby przod niewiele daje, ale znacznie ciezej jest wprowadzic taki pojazd w poslizg z "zarzuceniem" tylu. Inna kwestia, ze na 99% w przypadku takiego "wyciagania" pojazdu z poslizgu, szlo by sie przyzywczaic i dopasowac sie do takiej charakterystyki pojazdu. -- pzdr: Ivam |
|