Data: 2009-07-31 00:09:26 | |
Autor: Zienio | |
cabrio - wersja czysto amatorska | |
Witam!
Dawno temu, ojciec kupil pierwszy samochod - Lada 2107. Pozniej, gdy zrobilem prawo jazdy czesto uzywalem go na wszelkiego rodzaju wyjazdach ze znajomymi i obecnie, kilka ladnych lat po jego sprzedazy, samochod ten jest kultowy w kregu moich znajomych. Jakis czas temu pojawil sie pomysl, zeby podobna Lade kupic i przerobic na cabrio. Dopiero teraz jest okres, kiedy sa na to wolne srodki oraz troche czasu, zeby to wszystko przygotowac. Pozostaje kwestia prawna: czy mozna bez zadnych pozwolen przerobic samochod na cabrio? Czy musze wstawiac dodatkowe wzmocnienia chroniace pasazerow podczas dachowania? Jakies badania technicze? Z gory dziekuje za odpowiedzi i sugestie. Pozdrawiam, Zienio |
|
Data: 2009-07-31 02:12:31 | |
Autor: zinek | |
cabrio - wersja czysto amatorska | |
Użytkownik "Zienio" <zienio@autograf.pl> napisał w wiadomości news:h4t5mu$vbj$1news.onet.pl... Witam! obetniesz dach to nadwozie straci sztywnosc. |
|
Data: 2009-07-31 07:47:30 | |
Autor: Marcin Jan | |
cabrio - wersja czysto amatorska | |
Zienio pisze:
Witam! Imho to będzie pseudokabrio tak jak pisał wyżej/niżej dach, słupki to element nośny, więc musisz pozostawić jakieś pałąki - w środku i po bokach. Co do kwestii formalnej nie wiem ale obawiam się że diagnosta może się uprzeć że jest to zbyt duża ingerencja w konstrukcje i trzeba będzie to jakoś podeprzeć papierem. Zresztą zawsze zasada jest taka że dopóki nic się nie dzieje to jest ok, ale załóżmy że będziesz miał wypadek takim bolidem już widzę jak ubezpieczyciel wykręca się od odszkodowania tudzież wystopi do Ciebie z regresem, a nie daj boże jak będą jakieś ofiary. -- Z pozdrowieniem marcin jan "Nienawidzę Twoich poglądów, ale dam się zabić abyś mógł je głosić" |
|
Data: 2009-07-31 08:10:56 | |
Autor: pavellz | |
cabrio - wersja czysto amatorska | |
Pozostaje kwestia prawna: czy mozna bez zadnych pozwolen przerobic samochod Można, ale potem musisz go jakoś przebadać na stacji diagnostycznej. Łada miała dość słabą sztywność nadwozia (zerknij sobie na crash-testy 2107 na youtubie), więc napewno musiałbyś ją czymś wzmacniać. Kwestia jeszcze własnego bezpieczeństwa - w przypadku odpukać dachowania - nic was nie chroni. Jedynym punktem podparcia auta staje się rama przedniej szyby, podgłówki foteli i wasze mózgownice, stąd zarówno z racji na własne bezpieczeństwo przydałaby się jakaś wygięta rura za przednimi fotelami. Co na to prawo - nie wiem, ale widzę że wszystkie przeóbki typu syrena cabrio, maluch itp. mają zabezpieczenia. Do tego kwestia kosztów poniesionych przy przeróbce. Jeśli chcesz kabriolet - to poszukaj jakiegoś kadetta albo escorta bez dachu. Wyjdzie taniej a z awaryjnością pewnie podobnie. Jeśli jesteś fanem Łady to działaj, ale łatwo nie będzie. :) Pozdrawiam Paweł
|
|
Data: 2009-07-31 09:51:56 | |
Autor: Mikolaj Rydzewski | |
cabrio - wersja czysto amatorska | |
Zienio wrote:
Dawno temu, ojciec kupil pierwszy samochod - Lada 2107. Pozniej, gdy zrobilem prawo jazdy czesto uzywalem go na wszelkiego rodzaju wyjazdach ze znajomymi i obecnie, kilka ladnych lat po jego sprzedazy, samochod ten jest kultowy w kregu moich znajomych. Jakis czas temu pojawil sie pomysl, zeby podobna Lade kupic i przerobic na cabrio. Dopiero teraz jest okres, kiedy sa na to wolne srodki oraz troche czasu, zeby to wszystko przygotowac. Pozostaje kwestia prawna: czy mozna bez zadnych pozwolen przerobic samochod na cabrio? Czy musze wstawiac dodatkowe wzmocnienia chroniace pasazerow podczas dachowania? Jakies badania technicze? W jednym Top Gear zrobili cabrio z Espace (za pomoca szlifierki katowej). Podczas jazdy auto rozpadlo sie na dwie czesci. |
|
Data: 2009-07-31 10:16:57 | |
Autor: Grejon | |
cabrio - wersja czysto amatorska | |
Mikolaj Rydzewski pisze:
W jednym Top Gear zrobili cabrio z Espace (za pomoca szlifierki katowej). Podczas jazdy auto rozpadlo sie na dwie czesci. Tak, tak, nie w Moskwie a w Leningradzie, nie Mercedesy tylko rowery :) Espacem Cabrio myjnię spalili :) http://www.youtube.com/watch?v=P7GNezHSIpA A to co się "rozpadło" to była stara Panda, którą Clarkson sam pociął na pół. http://www.youtube.com/watch?v=EQUX1ETWuX8&feature=related Niestety trzeba przewinąć na sam koniec. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|