Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   cabrio - wersja czysto amatorska

cabrio - wersja czysto amatorska

Data: 2009-07-31 00:09:26
Autor: Zienio
cabrio - wersja czysto amatorska
Witam!

Dawno temu, ojciec kupil pierwszy samochod - Lada 2107. Pozniej, gdy zrobilem prawo jazdy czesto uzywalem go na wszelkiego rodzaju wyjazdach ze znajomymi i obecnie, kilka ladnych lat po jego sprzedazy, samochod ten jest kultowy w kregu moich znajomych. Jakis czas temu pojawil sie pomysl, zeby podobna Lade kupic i przerobic na cabrio. Dopiero teraz jest okres, kiedy sa na to wolne srodki oraz troche czasu, zeby to wszystko przygotowac. Pozostaje kwestia prawna: czy mozna bez zadnych pozwolen przerobic samochod na cabrio? Czy musze wstawiac dodatkowe wzmocnienia chroniace pasazerow podczas dachowania? Jakies badania technicze?

Z gory dziekuje za odpowiedzi i sugestie.

Pozdrawiam, Zienio

Data: 2009-07-31 02:12:31
Autor: zinek
cabrio - wersja czysto amatorska

Użytkownik "Zienio" <zienio@autograf.pl> napisał w wiadomości news:h4t5mu$vbj$1news.onet.pl...
Witam!

Dawno temu, ojciec kupil pierwszy samochod - Lada 2107. Pozniej, gdy zrobilem prawo jazdy czesto uzywalem go na wszelkiego rodzaju wyjazdach ze znajomymi i obecnie, kilka ladnych lat po jego sprzedazy, samochod ten jest kultowy w kregu moich znajomych. Jakis czas temu pojawil sie pomysl, zeby podobna Lade kupic i przerobic na cabrio. Dopiero teraz jest okres, kiedy sa na to wolne srodki oraz troche czasu, zeby to wszystko przygotowac. Pozostaje kwestia prawna: czy mozna bez zadnych pozwolen przerobic samochod na cabrio? Czy musze wstawiac dodatkowe wzmocnienia chroniace pasazerow podczas dachowania? Jakies badania technicze?


obetniesz dach to nadwozie straci sztywnosc.

Data: 2009-07-31 07:47:30
Autor: Marcin Jan
cabrio - wersja czysto amatorska
Zienio pisze:
Witam!

Dawno temu, ojciec kupil pierwszy samochod - Lada 2107. Pozniej, gdy zrobilem prawo jazdy czesto uzywalem go na wszelkiego rodzaju wyjazdach ze znajomymi i obecnie, kilka ladnych lat po jego sprzedazy, samochod ten jest kultowy w kregu moich znajomych. Jakis czas temu pojawil sie pomysl, zeby podobna Lade kupic i przerobic na cabrio. Dopiero teraz jest okres, kiedy sa na to wolne srodki oraz troche czasu, zeby to wszystko przygotowac. Pozostaje kwestia prawna: czy mozna bez zadnych pozwolen przerobic samochod na cabrio? Czy musze wstawiac dodatkowe wzmocnienia chroniace pasazerow podczas dachowania? Jakies badania technicze?

Z gory dziekuje za odpowiedzi i sugestie.

Pozdrawiam, Zienio

Imho to będzie pseudokabrio tak jak pisał wyżej/niżej dach, słupki to element nośny, więc musisz pozostawić jakieś pałąki - w środku i po bokach. Co do kwestii formalnej nie wiem ale obawiam się że diagnosta może się uprzeć że jest to zbyt duża ingerencja w konstrukcje i trzeba będzie to jakoś podeprzeć papierem. Zresztą zawsze zasada jest taka że dopóki nic się nie dzieje to jest ok, ale załóżmy że będziesz miał wypadek takim bolidem już widzę jak ubezpieczyciel wykręca się od odszkodowania tudzież wystopi do Ciebie z regresem, a nie daj boże jak będą jakieś ofiary.

--
Z pozdrowieniem
marcin jan

"Nienawidzę Twoich poglądów, ale dam się zabić abyś mógł je głosić"

Data: 2009-07-31 08:10:56
Autor: pavellz
cabrio - wersja czysto amatorska

Pozostaje kwestia prawna: czy mozna bez zadnych pozwolen przerobic samochod
na cabrio? Czy musze wstawiac dodatkowe wzmocnienia chroniace pasazerow podczas dachowania? Jakies badania technicze?

Można, ale potem musisz go jakoś przebadać na stacji diagnostycznej.
Łada miała dość słabą sztywność nadwozia (zerknij sobie na crash-testy
2107 na youtubie), więc napewno musiałbyś ją czymś wzmacniać.
Kwestia jeszcze własnego bezpieczeństwa - w przypadku
odpukać dachowania - nic was nie chroni. Jedynym punktem podparcia
auta staje się rama przedniej szyby, podgłówki foteli i wasze mózgownice,
stąd zarówno z racji na własne bezpieczeństwo przydałaby się
jakaś wygięta rura za przednimi fotelami. Co na to prawo - nie wiem,
ale widzę że wszystkie przeóbki typu syrena cabrio, maluch itp. mają
zabezpieczenia.
Do tego kwestia kosztów poniesionych przy przeróbce.
Jeśli chcesz kabriolet - to poszukaj jakiegoś kadetta albo escorta
bez dachu. Wyjdzie taniej a z awaryjnością pewnie podobnie.
Jeśli jesteś fanem Łady to działaj, ale łatwo nie będzie. :)

Pozdrawiam
Paweł


Z gory dziekuje za odpowiedzi i sugestie.

Pozdrawiam, Zienio

Data: 2009-07-31 09:51:56
Autor: Mikolaj Rydzewski
cabrio - wersja czysto amatorska
Zienio wrote:
Dawno temu, ojciec kupil pierwszy samochod - Lada 2107. Pozniej, gdy zrobilem prawo jazdy czesto uzywalem go na wszelkiego rodzaju wyjazdach ze znajomymi i obecnie, kilka ladnych lat po jego sprzedazy, samochod ten jest kultowy w kregu moich znajomych. Jakis czas temu pojawil sie pomysl, zeby podobna Lade kupic i przerobic na cabrio. Dopiero teraz jest okres, kiedy sa na to wolne srodki oraz troche czasu, zeby to wszystko przygotowac. Pozostaje kwestia prawna: czy mozna bez zadnych pozwolen przerobic samochod na cabrio? Czy musze wstawiac dodatkowe wzmocnienia chroniace pasazerow podczas dachowania? Jakies badania technicze?

W jednym Top Gear zrobili cabrio z Espace (za pomoca szlifierki katowej). Podczas jazdy auto rozpadlo sie na dwie czesci.

Data: 2009-07-31 10:16:57
Autor: Grejon
cabrio - wersja czysto amatorska
Mikolaj Rydzewski pisze:

W jednym Top Gear zrobili cabrio z Espace (za pomoca szlifierki katowej). Podczas jazdy auto rozpadlo sie na dwie czesci.

Tak, tak, nie w Moskwie a w Leningradzie, nie Mercedesy tylko rowery :)

Espacem Cabrio myjnię spalili :)

http://www.youtube.com/watch?v=P7GNezHSIpA

A to co się "rozpadło" to była stara Panda, którą Clarkson sam pociął na pół.

http://www.youtube.com/watch?v=EQUX1ETWuX8&feature=related

Niestety trzeba przewinąć na sam koniec.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

cabrio - wersja czysto amatorska

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona