Data: 2009-09-13 09:19:06 | |
Autor: bourbaki | |
booster norauto | |
kupilem pare dni temu booster w norauto i chcialem odpalic stojacy
przez cale wakacje pojazd. W norauto sprzedawca powiedzial, zeby najpierw podlaczac minusy, a w instrukcji jesli dobrze ja zrozumialem pisza ze dokladnie na odwrot.Poza tym kolejna roznica dotyczy tego czy minus powinien byc podpiety do akumulatora czy do karoserii. Jak to zatem jest - podlaczac najpierw plus czy minus, obie klemy boostera do akumulatora czy tez minus do karoserii ? i jeszcze jedno - w instrukcji pisza, ze zakupiony booster nie jest naladowany i ze ladowanie (nie pisza czy pierwsze czy kazde kolejne) moze trwac do 72 godzin i ze poziom naladowania sprawdza sie guziczkiem. Po 24 godzinach pokazuje mi po nacisnieciu guziczka poziom naladowania 100% i tak sie zastanawiam co z tym dalej zrobic. Lampka "Charge complete" jeszcze sie nie zapalila. Byc moze ona wogole nie jest sygnalem konca potrzeby ladowania tylko tego, ze odpieto urzadzenie od gniazdka i ladowanie jest w tym sensie zakonczone. Kiedy wiec powinienem wylaczyc przy pierwszym ladowaniu ? |
|
Data: 2009-09-13 09:39:04 | |
Autor: Grejon | |
booster norauto | |
bourbaki pisze:
kupilem pare dni temu booster w norauto i chcialem odpalic stojacy Najpierw podłączasz klemę która _nie_ jest na masie (jeśli na masie jest "-", to najpierw podłączasz "+") - wyobraź sobie co się stanie jeśli najpierw podłączysz przewód masowy a drugim przez przypadek zrobisz zwarcie :). Podobno to podpinanie przewodu do masy a nie do akumulatora jest zalecane ze względu na ryzyko iskrzenia przy podłączaniu i eksplozji oparów wodoru. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2009-09-13 15:22:44 | |
Autor: bourbaki | |
booster norauto | |
Użytkownik "Grejon" <grejon83@gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:h8i7ir$fe6$1inews.gazeta.pl Najpierw podłączasz klemę która _nie_ jest na masie (jeśli na masie jest "-", to najpierw podłączasz "+") - wyobraź sobie co się stanie jeśli nie wiem ktora klema nie jest na masie ... najpierw podłączysz przewód masowy a drugim przez przypadek zrobisz zwarcie :) no wlasnie ... co sie stanie ? |
|
Data: 2009-09-13 10:16:48 | |
Autor: J.F. | |
booster norauto | |
On Sun, 13 Sep 2009 09:19:06 +0200, bourbaki wrote:
kupilem pare dni temu booster w norauto i chcialem odpalic stojacy Bez znaczenia tak naprawde. Poza tym kolejna roznica dotyczy tego Nie to do karoserii, tylko do bloku silnika. Co zazwyczaj jest tak upierdliwe ze ja podlaczam do klemy akumulatora. i jeszcze jedno - w instrukcji pisza, ze zakupiony booster nie jest Laduj dalej - albo lampka wie lepiej, albo zepsuta, oddasz na gwarancji. J. |
|
Data: 2009-09-13 10:26:54 | |
Autor: AA | |
booster norauto | |
przez cale wakacje pojazd. W norauto sprzedawca powiedzial, zeby Najpierw podlaczasz +, zebys pozniej nie wymachiwal klema wsrod gaszczu umasowionych elementow. Jak to zatem jest - podlaczac najpierw plus czy minus, obie klemy Jezeli do karoserii, to do elementu wewnetrznego, zeby nie zostaly slady 'zebow' na wierzchu - prady sa spore... A i tak mialbym opory, nie wiadomo jak dany element jest dobrze elektrycznie polaczony w kierunku 'do rozrusznika'. Mierzylem kiedys prad rozruchu (specjalny miernik) - 370A robi wrazenie, na zgrzewach i srubkach tez. AA |
|
Data: 2009-09-13 11:21:24 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
booster norauto | |
AA wydusił z siebie te słowy:
Jezeli do karoserii, to do elementu wewnetrznego, zeby nie zostaly dlategto nie warto cudowac, tylko podłączyć sie pod akumulator i tyle. -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_ Omega A R6 3,0 24V |
|