Data: 2010-06-14 16:12:28 | |
Autor: (pj) | |
bio-diesel, jak to jest? | |
Ukłony, Zamierzam właśnie zakupic pojazd na taki z silnikiem diesela, stąd pytanie: jak to jest z paliwem pt. "EKO-", czy też "BIO-"DIESEL? Jak rozumiem, polega to na dodaniu olejów roslinnych do ropy? Jest to-to znacząco tańsze (np. stacje "BLISKA") ale - i tu najważniejsze pytanie: CZY TAKIE PALIWO MOŻNA LAĆ DO NOWOCZESNYCH SILNIKÓW dieslowskich? Jakie są za i przeciw (poza ceną?). Czy są jakieś LOGICZNE przeciwwskazania, poza takimi typu: "szwagier mówił, żeby nie lać.."...? Jakie jest wasze zdanie ntt.? Anty-NTG: Do takiego można lac? ;-) http://www.bikez.com/motorcycles/enfield_diesel_1997.php -- pozdr pj gsx1300r-do sprzedania |
|
Data: 2010-06-14 12:56:41 | |
Autor: pmolski | |
bio-diesel, jak to jest? | |
Bio ester zre pewne rodzaje gumy/uszczelek. Rozpuszcza je - przyklad
to uszczelka pod korkiem paliwa w mojej fiescie. Byc moze porozpuszczal cos w pompie paliwa, bo po roku jezdenia na bio strasznie zle zapala silnik. Ale byc moze jest to wynik ogolnego zmeczenia staruszki. Znajomy przejechal jakies 100 tys. km na "frytkach" - ale to wymaga starego dobrego diesla. Dlatego nastepny samochod (w obecnym Peugeocie zzarlo blache itp) bedzie sobie dobieral pod katem silnika mogacego spalac olej roslinny - francuzy z lat 90tych sa idealne. Litr "frytek" - 1,5-zl + oczyszczenie :) No i czeste wymiany filtra paliwa. pozdrawiam czytajacy od czasu do czasu Grupe Piotr |
|
Data: 2010-06-14 18:47:05 | |
Autor: RadoslawF | |
bio-diesel, jak to jest? | |
Dnia 2010-06-14 16:12, Użytkownik (pj) napisał:
Do starych czyli tzw. wolnoss±cych bez problemu, do nowoczesnych na dwoje babka wróżyła, może sie okazać że efekt będzie podobny jak przy wlaniu oleju ro¶linnego lub oleju opałowego. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-06-14 20:06:19 | |
Autor: Kuczu | |
bio-diesel, jak to jest? | |
W dniu 2010-06-14 18:47, RadoslawF pisze:
Do starych czyli tzw. wolnossÄ…cych bez problemu, do nowoczesnych wolnossacy to silnik bez doladowania. Wiek nie ma tu znaczenia. Przeciwienstwem wolnossacych sa silniki doladowane sprezarka mechaniczna lub turbosprezarka. Stare diesle z pompa rozdzielaczowa moga znosic eko-rope dzielnie. Ale nie musza. Nowe silniki z CR lub pompowtryskiwaczami najczesciej nie lubia paliwa na estrach. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2010-06-14 22:49:15 | |
Autor: (pj) | |
bio-diesel, jak to jest? | |
W dniu 2010-06-14 20:06, Kuczu pisze:
W dniu 2010-06-14 18:47, RadoslawF pisze: czyli np. w takim? http://moto.gratka.pl/tresc/bmw-318-diesel-bezwypadkowy-2-0-diesel-10817144.html Przeciwienstwem wolnossacych sa silniki doladowane sprezarka mechaniczna czyli np. w takim? http://tinyurl.com/34nutlm
a ktore konkretnie marki i ich silniki podlegaja pod powyzsze? -- pozdr pj gsx1300r-do sprzedania |
|
Data: 2010-06-15 00:09:13 | |
Autor: morghul | |
bio-diesel, jak to jest? | |
Stare diesle z pompa rozdzielaczowa moga znosic eko-rope dzielnie. Ale Hmmm... ale ty sobie nie ĹĽartujesz, prawda? -- ETERSTAR Dawid Talarczyk |
|
Data: 2010-06-15 13:41:16 | |
Autor: (pj) | |
bio-diesel, jak to jest? | |
W dniu 2010-06-15 00:09, morghul pisze:
nie, naprawde interesuje mnie ten temat! p.s. na korku wlewu paliwa napisali: "bio-diesel additive", ale na czerwonej naklejce to bylo, tzn, ze moge czy nie moge? a silnik ten: BMW 318d 2005–2007 2.0 L 122 PS (90 kW; 120 bhp) 280 N·m (207 lb·ft) -- pozdr pj gsx1300r-do sprzedania |
|
Data: 2010-06-15 13:50:50 | |
Autor: newrom | |
bio-diesel, jak to jest? | |
On Tue, 15 Jun 2010 13:41:16 +0200, "(pj)" <jd15c27@gmail.com> wrote:
BMW 318d 2005–2007 2.0 L 122 PS (90 kW; 120 bhp) 280 N·m (207 lb·ft) To jakas chinska podroba, bmw nie robilo w tych latach motocykla z silnikiem 2.0. pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html |
|
Data: 2010-06-15 14:19:49 | |
Autor: (pj) | |
bio-diesel, jak to jest? | |
W dniu 2010-06-15 13:50, newrom@spamcom.com pisze:
On Tue, 15 Jun 2010 13:41:16 +0200, "(pj)"<jd15c27@gmail.com> wrote: ales Ty cien-ty (-ki?) Romanie! A przyczepkie z moto (tu wpisac "ulubiony" model / marke) to czym ciagac? Hamerykanskim V8 6,5 ltr. w benzynie? -- pozdr pj gsx1300r-do sprzedania |
|
Data: 2010-06-15 14:28:50 | |
Autor: newrom | |
bio-diesel, jak to jest? | |
On Tue, 15 Jun 2010 14:19:49 +0200, "(pj)" <jd15c27@gmail.com> wrote:
ales Ty cien-ty (-ki?) Romanie! Ja cienki ? A ta opuchlizna glodowa to co?! A przyczepkie z moto (tu wpisac "ulubiony" model / marke) to czym ciagac? Hamerykanskim V8 6,5 ltr. w benzynie? Prawdziwy maczo to ciagnie rencyma. PS. mysle ze mialbys szanse na szerszy odzew ludzi interesujacych sie problemem 'co mozna wlac do mojego auta' na forumie o tematyce tego ałta. PPS. o laniu oleju frytkowego do sitr± 2.0 hdi poczytalem na forumie sitr± i raczej pozostane przy klasycznym dizu :) Pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html |
|
Data: 2010-06-15 16:19:14 | |
Autor: (pj) | |
bio-diesel, jak to jest? | |
W dniu 2010-06-15 14:28, newrom@spamcom.com pisze:
a ja mysle, ze bardziej zalezy mi na zdaniu znanych z geby, lubianych - no moze tu letko przesadzilem! :-P - ludzi zainteresowanych motoryzacja, niz na anonimowych bytach o inteligencji wiadra gwozdzi 6" PPS. o laniu oleju frytkowego do sitr± 2.0 hdi poczytalem na forumie no wiem, ze wszytskie dywagacje do tego zmierzaja, ale co? znaczy gdzie¶ tam wymy¶lili paliwo, które - zgodnie z obowi±zuj±cymi trendami - mniej zanieczyszcza ¶rodowisko emisj± be-be-gazów, ale zrobili to na zachodzie, gdzie ekolodzy trochę więcej znacz±, a my (PL) przejęli¶my od nich tę opcję, tylko wrodzona skłonno¶ć do kombinacji spowodowała, że w PL oferowany jest eko-syf i do niczego się nie nadaje, tak? -- pozdr pj gsx1300r-do sprzedania |
|
Data: 2010-06-15 17:06:54 | |
Autor: newrom | |
bio-diesel, jak to jest? | |
On Tue, 15 Jun 2010 16:19:14 +0200, "(pj)" <jd15c27@gmail.com> wrote:
niz na anonimowych bytach o inteligencji wiadra gwozdzi 6" To co sie nizej pytasz jak nie chcesz znac mojego zdania ? :) PL oferowany jest eko-syf i do niczego się nie nadaje, tak? To cudo na estrach pewnie ma szanse dobrze dzialac, jesli oczywiscie nie jest gnojowka. Jak to u nas czesto bywa ;> pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html |
|
Data: 2010-06-15 19:08:24 | |
Autor: (pj) | |
bio-diesel, jak to jest? | |
W dniu 2010-06-15 17:06, newrom@spamcom.com pisze:
[..]
id±c dalej w tym kierunku można orzec iż KAŻDE paliwo w PL to gnojówka - to co? tylko w NRD tankować? A Kuczu otworzy na granicy kemping dla paliwo-ortodoksów? ;-) -- pozdr pj gsx1300r-do sprzedania |
|
Data: 2010-06-15 20:42:59 | |
Autor: Kuczu | |
bio-diesel, jak to jest? | |
W dniu 2010-06-15 19:08, (pj) pisze:
idąc dalej w tym kierunku można orzec iż KAŻDE paliwo w PL to gnojówka - Odwal sie. Mi tam polskie paliwo pasuje. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2010-06-15 21:33:18 | |
Autor: newrom | |
bio-diesel, jak to jest? | |
On Tue, 15 Jun 2010 19:08:24 +0200, "(pj)" <jd15c27@gmail.com> wrote:
id±c dalej w tym kierunku można orzec iż KAŻDE paliwo w PL to gnojówka - to co? tylko w NRD tankować? Nie wiem czy kazde, ale skoro paliwo potrafi smierdziec rozcienczalnikiem nitro i motocykl spala mi go liter albo dwie wiecej niz przecietnie (w polsze) to uwazam ze mozna sie dosc latwo naciac na syf. Mam niewielkie doswiadczenie z paliwem z NRD, ale te pare razy co tankowalem zawsze mialem mniejsze spalanie niz na paliwie zatankowanym u nas. U Slowakow tez wydaje mi sie ze na duzych stacjach jakosc paliwa jest wyzsza niz u nas. Ale testow wielkich nie robilem, ot jeno odczucia. A Kuczu otworzy na granicy kemping dla paliwo-ortodoksów? ;-) Wolalbym jednak tankowac w okolicach Obwodu Kaliningradzkiego ;> -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html |
|
Data: 2010-06-14 20:22:23 | |
Autor: Arni | |
bio-diesel, jak to jest? | |
RadoslawF pisze:
jestes w mylnym błedzie :) wlanie oleju opalowego do starego diesla z pomp± rozdzielaczow± nie grozi niczym poza naruszeniem ustawy o akcyzie. Pisali, straszyli i nic, twierdze ze OO (nie odbarwiany czyli bez H2SO4) nawet lepiej smaruje pompe i ta pracuje ciszej chociaz to prawie te same paliwa. I silnikowi to nie szkodzi. Olej roslinny (taki z Biedronki) to juz inna bajka a to głowne z powodu gestosci, zeby byl uzywany w silnikach diesla wymaga temperatury ponad 40 st kiedy to robi sie duzo bardziej płynny. Dlatego stosuje sie instalacje z podgrzewaczami, najczesciej mały zbiornik na ON do odpalania a OR idzie przez wymiennik w układzie chlodzenia. Eko diesel to uszlachetniana ropa czyli niby mniej zanieczyszczen. Nie uzywam Bio - nawet dzis tankowalem. Podobny we własciwosciach do OR, troche rzadszy ale i tak nawet w lato silnik wyraznie cieżej zapala. Pompa wtryskowa chodzi ciszej. Nie ma znaczenia czy silnik jest z turbina czy bez, moj ma turbine. Wlanie takich wynalazkow do ukladów CR czy pompowtryskiwaczy nie wróży nic dobrego. -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat |
|
Data: 2010-06-14 20:23:45 | |
Autor: Arni | |
bio-diesel, jak to jest? | |
zapomnialem napisac: olej ze smazalni ryb tez testowałem, najbardziej upierdliwe jest odfiltrowanie łusek i osci :)
-- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat |
|
Data: 2010-06-14 18:52:26 | |
Autor: Glub | |
bio-diesel, jak to jest? | |
Arni <no@spam.org> wrote:
zapomnialem napisac: olej ze smazalni ryb tez testowałem, najbardziej A zapach się za tobą nie ciągnie? -- Glub@NewsTap usenet mobile reader |
|
Data: 2010-06-14 21:06:13 | |
Autor: Arni | |
bio-diesel, jak to jest? | |
Glub pisze:
Arni <no@spam.org> wrote: na OR czy smażalni był, na Bio jest taki delikatny zapaszek. A sumie to komu to przeszkadza, chyba lepsze niz sadza z ropy? -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat |
|
Data: 2010-06-14 19:33:16 | |
Autor: Hinek | |
bio-diesel, jak to jest? | |
Użytkownik "(pj)" <jd15c27@gmail.com> napisał
Tak. Mozna tez olej palmowy itp. Pozdr -- Hinek |
|
Data: 2010-06-15 13:47:44 | |
Autor: mysiar | |
bio-diesel, jak to jest? | |
On 14/06/2010 16:12, (pj) wrote:
Z wlasnego doswiadczenia - cała akcji pozną wiosną i latem. Pojazd: Nissan Patrol 3.0 TD Wlałem raz bio diesel, taki co pachniał jak olej Pojezdziłem i zaczęły się problemy. Silnik zwariował i przełączał się w tryb serwisowy (czy jak to sie tam nazywa) - prędkosc max 90 km/h i nie dało się nikgo wyprzedzić, nie było mocy. Zawiosłem do ASO (nie najlepszy pomysł) - chcieli mnie skroić na wielką kase za wymianę turbo. Podziękowałem. Pojechałem na stację Statoil, kupiłem tam dodatek do paliwa na zimę. Nalałem go 3 razy tyle ile trzeba było, zatankowałem do pełna. Pojechałem na wakacje, z Krakowa na Suwalszczyznę, przepaliłem bak paliwa z dodatkiem i problem jak reką odjął, na szczęście. Teraz, bez względu na to ile diesel bedzie kosztował, żadnego gówna więcej do baku nie wleję Pozdrawiam -- mysiar |
|
Data: 2010-06-15 22:04:55 | |
Autor: zbigi | |
bio-diesel, jak to jest? | |
(pj) napisał(a):
Zamierzam właśnie zakupic pojazd na taki z silnikiem diesela, stąd pytanie: jak to jest z paliwem pt. "EKO-", czy też "BIO-"DIESEL? Jak rozumiem, polega to na dodaniu olejów roslinnych do ropy? Jest to-to znacząco tańsze (np. stacje "BLISKA") ale - i tu najważniejsze pytanie: CZY TAKIE PALIWO MOŻNA LAĆ DO NOWOCZESNYCH SILNIKÓW dieslowskich? Jakie są za i przeciw (poza ceną?). Czy są jakieś LOGICZNE przeciwwskazania, poza takimi typu: "szwagier mówił, żeby nie lać.."...? Jakie jest wasze zdanie ntt.? Sfagra namowilem (albo po prostu wskazalem mu alternatywe) na tego wlasnie biodiesla z Bliskiej. Bo narzekal, ze mu Merol pali ciut duzo. I zaczal lac i nie narzekal. Z tym, ze to byl Merol z czasow, kiedy jeszcze w Stuttgarcie produkowano porzadne samochody. Z rozmow z wykladowca przedmiotu "silniki spalinowe" (dochtor z wieloletnim stazem i praktyka z przemyslu) wychodzilo, ze nowoczesne silniki z pompowtryskiwaczami i Common Rail moga nie lubic wynalazkow z bioestrami. A zwlaszcza producenci tych silnikow ich nie lubia. Z praktyki kolegi ze studiow oraz sasiada wynika, ze olej roslinny z Biedronki, podobnie jak olej opalowy, nie szkodza silnikom starej daty - z klasycznym ukladem wtryskowym (z pompa rozdzielaczowa). Moje resume: gdybym chcial obnizyc koszty paliwa jakiegos pojazdu/maszyny/urzadzenia z silnikiem spalinowym, to postaralbym sie, by maszyna ta (pojazd/urzadzenie) posiadalo silnik diesla z klasycznym, mechanicznym ukladem wtryskowym (bez zadnej elektroniki). Do tego wstawilbym sobie kociol na olej opalowy do chalupy i spokojnie mogl tankowac hektolitry taniego paliwa ;) -- zbigi i stopka zastepcza |
|
Data: 2010-06-15 22:32:06 | |
Autor: Kuczu | |
bio-diesel, jak to jest? | |
W dniu 2010-06-15 22:04, zbigi pisze:
wstawilbym sobie kociol na olej opalowy do chalupy i spokojnie mogl Dopoty dopoki by Cie policaj albo inna sluzba celna nie skontrolowala na okolicznosc zawartosci zbiornika w pojezdzie spalinowym typu diesel. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2010-06-15 22:36:15 | |
Autor: Ivam | |
bio-diesel, jak to jest? | |
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hv8o09$ma4$1@news.onet.pl...
Dopoty dopoki by Cie policaj albo inna sluzba celna nie skontrolowala na okolicznosc zawartosci zbiornika w pojezdzie spalinowym typu diesel. Jak czesto to sie w praktyce przytrafia? Mowa oczywiscie o pojazdach osobowych, a nie busach czy ciezarowkach. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2010-06-15 23:04:09 | |
Autor: Monster | |
bio-diesel, jak to jest? | |
W dniu 2010-06-15 22:36, Ivam pisze:
Jak czesto to sie w praktyce przytrafia? Mowa oczywiscie o pojazdach osobiście raz widziałem-na giełdzie latali ze strzykawką i sprawdzali wszelkie diesle -- Tomek BMW R1100S Dniepr z wozem |
|
Data: 2010-06-15 22:36:41 | |
Autor: Leszek Karlik | |
bio-diesel, jak to jest? | |
On Tue, 15 Jun 2010 22:32:06 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
[...] wstawilbym sobie kociol na olej opalowy do chalupy i spokojnie mogl Swoją drogą jak to jest, że jak ktoś tankuje do diesla olej opałowy, to jest złodziej, kradziej i oszust akcyzowy, a jak ktoś tankuje do samochodu prund to wszystko jest w porządku i jest proekologicznym przyjacielem Ziemi? -- Leszek 'Leslie' Karlik NTV 650 |
|
Data: 2010-06-15 22:48:34 | |
Autor: Arni | |
bio-diesel, jak to jest? | |
Leszek Karlik pisze:
Swoj± drog± jak to jest, że jak kto¶ tankuje do diesla olej opałowy, to jestbo nie ma roznicy w cenie pradu do samochodu a pradu do domu? Spokojnie, jak sie pr±d zrobi popularniejszy to i jego obłoż± akcyz±. Tylko jak sprawdz± pochodzenie pr±du w akumulatorze? -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat |
|
Data: 2010-06-15 22:58:01 | |
Autor: Leszek Karlik | |
bio-diesel, jak to jest? | |
On Tue, 15 Jun 2010 22:48:34 +0200, Arni <no@spam.org> wrote:
[...] Swoją drogą jak to jest, że jak ktoś tankuje do diesla olej opałowy, to jest złodziej, kradziej i oszust akcyzowy, a jak ktoś tankuje do samochodu prund to wszystko jest w porządku i jest proekologicznym przyjacielem Ziemi? bo nie ma roznicy w cenie pradu do samochodu a pradu do domu? To było to, pytanie retorsyjne. Spokojnie, jak sie prąd zrobi popularniejszy to i jego obłożą akcyzą. E, po co obkładać prąd akcyzą jak można naliczać podatek drogowy bezpośrednio za przejechane kilometry? Obowiązkowy tracker GPS w każdym samochodzie i złotówki lecą z każdym obrotem koła. ;-) -- Leszek 'Leslie' Karlik |
|
Data: 2010-06-15 23:00:14 | |
Autor: newrom | |
bio-diesel, jak to jest? | |
On Tue, 15 Jun 2010 22:48:34 +0200, Arni <no@spam.org> wrote:
Tylko jak sprawdz± pochodzenie pr±du w akumulatorze? Kazdy elektron bedzie cechowany. Technologia jest znana od dziesiecioleci. Ze sie podepre zrodlem zacnem: S. Lem "Trzej Elektrycerze" ....."Pieczętował się sercem ¶miałym i każdy atom, który wyszedł spod jego ręki, nosił ów znak, że dziwili się potem uczeni, odnajduj±c w widmach atomowych migotliwe serduszka."... pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html |
|
Data: 2010-06-15 23:03:07 | |
Autor: Monster | |
bio-diesel, jak to jest? | |
W dniu 2010-06-15 22:48, Arni pisze:
bo nie ma roznicy w cenie pradu do samochodu a pradu do domu?O LPG już były głupie pomysły o zrównaniu ceny z PB bo...dużo ludzi korzysta i jezdzi po tanio¶ci Tylko jak sprawdz± pochodzenie pr±du w akumulatorze?pewnie wymy¶l± specjalne wtyczki do tankowania,albo z paragonem ze stacji będzie trzeba jeĽdzić:-/ -- Tomek BMW R1100S Dniepr z wozem |
|
Data: 2010-06-16 22:05:14 | |
Autor: zbigi | |
bio-diesel, jak to jest? | |
Leszek Karlik napisał(a):
On Tue, 15 Jun 2010 22:32:06 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote: Bo jest w porzadku - prad od kilku lat tez jest oblozony akcyza. -- zbigi i stopka zastepcza |