Data: 2009-10-30 13:31:23 | |
Autor: Sztajfa | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
witam.tak sobie myslalem nad zamontowaniem oswietlenia xenonowego i w zwiazku z tym mam kilka pytan.
motocykl to gsr 600 moze ktos montowal juz w nim. gdzie przetwornice schowac??? jak wplynie to na zywotnosc lampy tzn slyszalem glosy ze sie cos topic moze itd. jakies doswiadczenia z tym zwiazane? ustawienia lampy-troche do dol zeby nie oslepiac innych kierowcow??? i w koncu jaki zestawik kupic? na alldrogo jest tego od groma.sa przeznaczone do motocykli typowo ale sa i takie: http://moto.allegro.pl/item790123878_xenony_h4_6000k_bixenon_zestaw_hid_super_slim.html przeznaczone do aut ale 2szt wiec jest szansa do montazu w 2ch moto? czy beda mialy niodpowiednie wtyczki itd. czy tak naprawde nie ma roznicy??? do motocykla kosztuja okolo 280zl szt tutaj za 400 mam 2 szt. a moze macie jakies namiary na sprawdzone sklepy? i jeszcze pytanko czy rzeczywiscie nie ma wiekszych problemow przy podlaczaniu kabli, ze nie trzeba niczego ciac lutowac itd??? czy jest jednak duzo zabawy z tym????? pozdrawiam i dzieki z gory za informacje artur |
|
Data: 2009-10-30 15:37:13 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
bi-xenon montaĹź zakup kilka pytan | |
Sztajfa pisze:
jak wplynie to na zywotnosc lampy tzn slyszalem glosy ze sie cos topic moze itd. jakies doswiadczenia z tym zwiazane? Poszukaj w archiwum postĂłw od Jamesa, instalowaĹ u siebie. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2009-11-01 02:57:02 | |
Autor: greg | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
Uzytkownik "Sztajfa" <aszreniawa@wp.pl> napisal w wiadomosci news:1q7jiv2cf5kyp.1s7gf1vpk7uq7.dlg40tude.net... witam.tak sobie myslalem nad zamontowaniem oswietlenia xenonowego i w Hej ja kupowalem u nich kupilem zestaw motocyklowy h4 bixenon rzeczywiscie nie trzeba nic ciac i lutowac, ale wtedy sie tona kabli dynda i nie ma gdzie tego upchnac ja zrobilem po swojemu, pocialem i polutowalem i jest cymes Przetwornica jest z przodu pod owiewka a przekaznik sterujacy pod siedzeniem, zasilanie bezposrednio z aku nie mam czasu teraz pisac ale jak bede mial chwile to ci napisze co i jak tam trzeba moim zdaniem zrobic a w ogóle to polecam. przedtem nienawidzilem jezdzic w nocy a teraz widac wszystko i jest naprawde swietnie, ogromna róznica. pozdro greg |
|
Data: 2009-11-01 06:20:42 | |
Autor: Tytus | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
Siemka
***Uzytkownik "Sztajfa" witam.tak sobie myslalem nad zamontowaniem oswietlenia xenonowego i w zwiazku z tym mam kilka pytan motocykl to gsr 600 moze ktos montowal juz w nim. gdzie przetwornice schowac??? Przetwornice sa male i lekkie u mnie jest jedna przypieta trytytkami pod rama - pasowala idealnie. Nic nie cialem dlatego przekaznik mam widoczny z boku rowniez pod rama zlapany rowniez trytytka do linki ssania :). *** jak wplynie to na zywotnosc lampy tzn slyszalem glosy ze sie cos topic Jesli masz H4 to wklej HID do przejsciowki silikonem - u mnie prawdopopodobnie od drgan sam zarnik wysunal sie i stopil przejsciowke ale bez szemrania dali mi druga. Ogolnie gwarancje na 2 lata mi dali ale w tym chyba nie ma co sie zepsuc/ Na lampe nic nie wplynie bo temperatura pracy HID jest znacznie nizsza nie halogenu. IMO nie ma sensu montowac tego jesli masz ryflowane szklo. No i po montazu koniecznie pojedz i ustaw swiatla i to najlepiej tam gdzie maja dobry sprzet do tego. Ja przetestowalem rozne ustawienia i chyba najlepsze jest (jezdze 90% miasto) ok 0,5 cm nizej niz standard - moto oczywiscie pod obciazeniem (bez pasazera) -- Tytus zólte najszybsze |
|
Data: 2009-11-03 13:00:59 | |
Autor: de Fresz | |
bi-xenon montaĹź zakup kilka pytan | |
On 2009-11-01 06:20:42 +0100, "Tytus" <tytus1@gazeta.pl> said:
No i po montazu koniecznie pojedz i ustaw swiatla i to najlepiej tam gdzie maja dobry sprzet do tego. Ja przetestowalem rozne ustawienia i chyba najlepsze jest (jezdze 90% miasto) ok 0,5 cm nizej niz standard - moto oczywiscie pod obciazeniem (bez pasazera) Właśnie, właśnie, nie miałeś problemu z przeglądami? ;-))) -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2009-11-03 13:10:45 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
de Fresz pisze:
Właśnie, właśnie, nie miałeś problemu z przeglądami? ;-))) Widzisz, jak ktos zna przepisy to nie ma problemow z przegladami. KJ co z przepisow to zna tylko 2. Oba na jajecznice. |
|
Data: 2009-11-03 19:18:43 | |
Autor: Tytus | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
Siemka
"KJ Siła Słów" i de Fresz pisze:
Rajt - choc po 22.09 troszke sie to skomplikowalo ale zawsze pozostaje liczyc na niewiedze innych :) -- Tytus żółte najszybsze |
|
Data: 2009-11-03 09:28:47 | |
Autor: greg | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
Uzytkownik "greg" <greg@fakeaddress.com> napisal w wiadomosci news:hcipto$bpc$1inews.gazeta.pl...
Wiec tak: zestaw motocyklowy polega na tym, ze jest jedna przetwornica i jeden przekaznik sterujacy, ale ten przekaznik ma dwa wyjscia, znaczy jest do samochodu, bo moze sterowac dwiema przetwornicami. Wiec zestaw samochodowy moim zdaniem bedzie mial jeden przekaznik i dwie przetwornice, wiec nie nada sie do dwóch motocykli. Podlacza sie tak, ze kabel od zarówki dajesz na wejscie przekaznika i podlaczasz mu jeszcze plus z aku. Wyjscie z przekaznika zasila przetwornice i steruje elektromagnesem przestawiajacym banke w zarówce. Drugi (niepotrzebny) kabel od przekaznika (ten od sterowania drugiej przetwornicy) trzeba odlaczyc (konektory) bo sie dynda i jest dlugi i przeszkadza. Przetwornica jest mala, wielkosci paczki papierosów slimów, ale dochodza do niej dwa grube i niezbyt gietkie kable, wiec takie banalne to to nie jest. Ja ja upchnalem pod owiewka, przypialem trytykami. Uwaga - dosc mocno sie grzeje, w cieply dzien nie daje sie dotknac, mysle, ze ma ok 70 - 80 stopni. Przekaznik mieszka pod siedzeniem, blisko aku, skad bierze prad, zatem musialem pociagnac dwa kable - jeden od H4 do przekaznika (i tu jest wlasnie lutowanie, bo on jest za krótki oryginalnie), drugi od przekaznika do przetwornicy. Alternatywnie mozna upchnac przekaznik gdzies z przodu i ciagnac tylko jeden kabel - od aku. Ale wtedy straszna platanina sie robi. Podlaczone dziala bardzo dobrze. Problem byl tylko z ta plytka, która mocuje zarówke w reflektorze: zarówke mocowala, uchwytu od xenonowego zarnika nie chciala, bo on takie wypustki ma. Musialem spilowac troche, ale to chwila roboty, bo to wszystko plastiki. Ogniskowanie jest minimalnie gorsze u mnie niz bylo z zarówka, ale naprawde minimalnie. Wyraznie widac odciecie swiatlocienia. Swieci bardzo dobrze, o wiele lepiej oswietla droge, lepiej jest nie tylko ze wzgledu na ilosc swiatla ale takze na jego barwe - ja tez mam 6000K. Co do slepiania - próbowalem sam z naprzeciwka - nie oslepia. Polecam wszystkim na nocne jezdzenie. Zreszta na dzienne tez, bo lepiej widac moto na jezdni niz bylo z ta zólta bzdzina, która mialem. |
|
Data: 2009-11-03 00:40:33 | |
Autor: doktorski | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
On 3 Lis, 09:28, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:
Podlaczone dziala bardzo dobrze.A weryfikowales poprawnosc swiecenia na stacji diagnostycznej i u - natenpszykuat - niemieckiego policjanta? pzdr, dr FJR/525 |
|
Data: 2009-11-03 10:38:21 | |
Autor: Norbi | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
doktorski pisze:
On 3 Lis, 09:28, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote: Wczoraj zalozylem cus podobnego do auta dzisiaj bylem na stacji sprawdzic ustwienie i nic nie trzeba bylo poprawiac... Wzialem kolor 5000 - swieci bardziej na bialo - bo 6000 to juz taka niebieskawe swiatlo - w sumie moglem wziac i 4300. Norbi BLACK XX'03 |
|
Data: 2009-11-03 12:23:51 | |
Autor: greg | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
Uzytkownik "Norbi" <norbisz1@o2.pl> napisal w wiadomosci news:hcouab$jc4$1nemesis.news.neostrada.pl... doktorski pisze: Oj przegiecie z ta stacja diagnostyczna Ja staje przed sciana garazu, co na niej juz dawno krzyzyk wymalowany gdzie ma byc zagiecie wiazki i juz. Moment i wyregulowane. Oczywiscie, ze niemiecki policjant skazalby mnie na ciezkie roboty za takie cos, ale na szczescie nigdzie w okolicy go nie widzialem. Wzialem kolor 5000 - swieci bardziej na bialo - bo 6000 to juz taka No wlasnie, 6000 to juz troche dresiarstwo, ja chcialem 4300 ale nie bylo. Se wymienie jak sie skonczy. pozdro greg |
|
Data: 2009-11-03 03:39:11 | |
Autor: Artur Zabroński | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
On 3 Lis, 12:23, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:
Ale przechodziłeś już przegląd z tym oświetleniem? Oczywiscie, ze niemiecki policjant skazalby mnie na ciezkie roboty za takieNo jak sobie zamierzasz jeździć tylko w Polsce to no problem, tutaj to można mieć włożone niebieskie ledy w postojówki i żarówki 100W ale w cywilizowanych krajach takie manewry raczej nie przejdą. -- Artur Zygzak 12 |
|
Data: 2009-11-03 03:59:47 | |
Autor: doktorski | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
On 3 Lis, 12:39, Artur Zabroński <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
No jak sobie zamierzasz jeździć tylko w Polsce to no problem, tutaj to (zaslyszane) Niemiecka autostrada. Patrol policji zatrzymuje motocykliste. Podejrzanie patrzy na przedni reflektor. Sprawdza - napis H4 (czy inne H7) na szkle ale zarowka H-czworki nie przypomina. Dalsza kontrola doprowadza policjanta do wniosku, ze przednie oswietlenie nie jest zgodne z homologacja motocykla i aktualnymi badaniami technicznymi. Wydaje polecenie przywrocenia reflektora do stanu fabrycznego lub wola lawete. (koniec opowiesci). Ile w tym prawdy - nie mam bladego pojecia ale jestem w stanie sobie taka sytuacje wyobrazic. pzdr, dr FJR/525 |
|
Data: 2009-11-03 04:19:01 | |
Autor: Artur Zabroński | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
On 3 Lis, 12:59, doktorski <doktor...@gmail.com> wrote:
Podobnie jak ja. Jakiś czas temu myślałem o bi-xenonie - ogólnie fajna sprawa ale jest to niezgodne z prawem a do tego może być jeszcze uciążliwe dla innych użytkowników dróg jak jest nieumiejętnie zrobione. W Polsce to wiele patroli zleje sprawę, trochę ludzi sobie poklnie ale za granicą to już może nie być tak kolorowo. Skończyło się na żarówkach Osram NightBreaker i jestem mega zadowolony, żebym nawet miał te żarówki zmieniać co sezon to nie zamienię ich na nic innego (komplet dwóch żarówek - 40zł). Różnica między zwykłymi Philipsami H4 jest kolosalna - polecam wszystkim zajaranym tematem bi-xenonów którym jest za mało światła. Nie jest tak dresiarsko biało-niebiesko ale bezpieczeństwo w nocy podnosi się bardzo. Jedyna różnica jaką zauważyłem i co z resztą jest normalne - słabo się jedzie w mgle lub w mocnej mżawce. Swojego czasu widziałem jakiegoś idiotę w merolu, nie wiem co on tam miał włożone ale w letni słoneczny dzień nie widziałem jego lamp ani tego co jest w okolicach 20-30cm od nich, po prostu widziałem dwie zajebiście mocne gwiazdki. Takim idiotom to powinni dawać zakaz posiadania pojazdów. -- Artur Zygzak 12 |
|
Data: 2009-11-03 13:22:58 | |
Autor: greg | |
bi-xenon montaÂż zakup kilka pytan | |
UĹźytkownik "doktorski" <doktorski@gmail.com> napisaĹ w wiadomoĹci news:e4523310-5341-46af-b8c7-03db51d3231el2g2000yqd.googlegroups.com... On 3 Lis, 12:39, Artur ZabroĹski <artur.zabron...@gmail.com> wrote: No jak sobie zamierzasz jeĹşdziÄ tylko w Polsce to no problem, tutaj to No to wielkie aj waj, wyjmujesz ĹźarĂłwkÄ h4, ktĂłrÄ przecieĹź masz, na wypadek jakby ci sie coĹ na odludziu w nocy schrzaniĹo, przekĹadasz tak samo jakbys spalonÄ wymieniaĹ, wtyczka pasuje, przecieĹź jej nie obciÄ Ĺes. 10 minut? pozdr greg |
|
Data: 2009-11-03 04:56:51 | |
Autor: Artur Zabroński | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
On 3 Lis, 13:22, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:
No chyba, że akurat trafi się pan służbista i nie pozostawi Ci wyboru dzwoniąc po lawetę. A pudełeczko na palnik też wozisz ze sobą? -- Artur Zygzak 12 |
|
Data: 2009-11-03 16:19:11 | |
Autor: greg | |
bi-xenon montaÂż zakup kilka pytan | |
UĹźytkownik "Artur ZabroĹski" <artur.zabronski@gmail.com> napisaĹ w wiadomoĹci news:f53ffdc1-fb9d-4aab-bb79-0e2ef22eadbfl13g2000yqb.googlegroups.com... On 3 Lis, 13:22, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote: No chyba, Ĺźe akurat trafi siÄ pan sĹuĹźbista i nie pozostawi Ci wyboru Wymienisz zanim laweta dojedzie. Palnik schowasz do pudeĹeczka po ĹźarĂłwce. :-) greg |
|
Data: 2009-11-03 19:26:17 | |
Autor: Tytus | |
bi-xenon montaÂż zakup kilka pytan | |
Siemka
*** "greg" 10 minut? Jak slaby dostÄp do lampy - u mnie 3 min... -- Tytus şóĹte najszybsze |
|
Data: 2009-11-04 11:14:00 | |
Autor: Glub | |
bi-xenon montaĹź zakup kilka pytan | |
On 2009-11-03 19:26:17 +0100, "Tytus" <tytus1@gazeta.pl> said:
Siemka to i tak szybko, bo u mnie cały przód trzeba rozbierać [przynajmniej dostęp do akku jest normalny bo w t-maxie to porażka] -- Glub |
|
Data: 2009-11-03 13:49:59 | |
Autor: Kuczu | |
bi-xenon montaÂż zakup kilka pytan | |
doktorski pisze:
Ile w tym prawdy - nie mam bladego pojecia ale jestem w stanie sobie Cie moze niemiecki policmajster cmoknac w pompke. Masz wazny polski przeglad i on go musi honorowac. Gdybys mial niesprawne moto typu urwany tlumik albo lyse opony to Ci moze motocykl zatrzymac. A tak to on sobie moze. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-11-03 05:03:09 | |
Autor: Artur Zabroński | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
On 3 Lis, 13:49, Kuczu <qczu...@gmail.com> wrote:
A jak się sprawa ma do tłumików? Mam przegląd i jadę na głośnych rurach, zatrzymują, mierzą decybele i wychodzi co innego niż na tabliczce znamionowej? Też nie mogą sie przyczepić bo mam przegląd? -- Artur Zygzak 12 |
|
Data: 2009-11-03 14:42:21 | |
Autor: Kuczu | |
bi-xenon montaÂż zakup kilka pytan | |
Artur ZabroĹski pisze:
A jak siÄ sprawa ma do tĹumikĂłw? Mam przeglÄ d i jadÄ na gĹoĹnych A o to to moga. Ale w zyciu mnie nikt w NRD nie zatrzymal za wydechy. A raz juz nawet mialem zatrzymanie z rewizja osobista. Ale o wydechach nikt z obecnych tam 10 policjantow nie wspomnial. Jedna panna w mundurze zagladala w rury czy cos tam w nich jest ale nic nie znalazla i slowka mi nie powiedziala. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-11-03 15:05:29 | |
Autor: newrom | |
bi-xenon monta? zakup kilka pytan | |
On Tue, 03 Nov 2009 14:42:21 +0100, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
Jedna panna w mundurze zagladala w rury W czasie tej rewizji osobistej? pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html |
|
Data: 2009-11-03 15:06:37 | |
Autor: Norbi | |
bi-xenon monta? zakup kilka pytan | |
newrom@spamcom.com pisze:
On Tue, 03 Nov 2009 14:42:21 +0100, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote: Nie wnikaj za bardzo... :D Norbi BLACK XX'03 |
|
Data: 2009-11-03 19:22:22 | |
Autor: Tytus | |
bi-xenon montaÂż zakup kilka pytan | |
Czesc
*** "Kuczu" Cie moze niemiecki policmajster cmoknac w pompke. Masz wazny polski przeglad i on go musi honorowac. Gdybys mial niesprawne moto typu urwany tlumik albo lyse opony to Ci moze motocykl zatrzymac. A tak to on sobie moze. Dokladnie - choc nie znam niemieckich realiow mysle ze w tak cywilizowanym kraju respektuja przepisy innych czlonkow unii. Rowniez na dzikim poludniu i wschodzie nie spotkalem sie z olewaniem prawa kraju zarejestrowania pojazdu. A slyszalem legendy... -- Tytus şóĹte najszybsze |
|
Data: 2009-11-03 19:57:12 | |
Autor: de Fresz | |
bi-xenon montaĹź zakup kilka pytan | |
On 2009-11-03 19:22:22 +0100, "Tytus" <tytus1@gazeta.pl> said:
Cie moze niemiecki policmajster cmoknac w pompke. Masz wazny polski A pamiętasz głośną sprawę z apteczkami, jak Niemcy trzepali polskich kierowców (chyba o nożyczki chodziło)? -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-11-03 20:52:53 | |
Autor: Monster | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
de Fresz pisze:
On 2009-11-03 19:22:22 +0100, "Tytus" <tytus1@gazeta.pl> said:tak o nożyczki,długość 14,5cm zamiast 14,czy cuś,a nasi ich za niemanie gaśnic,więc odpuścili:-) -- Tomek BMW R1100S Dniepr z wozem |
|
Data: 2009-11-03 21:22:07 | |
Autor: Kuczu | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
de Fresz pisze:
A pamiętasz głośną sprawę z apteczkami, jak Niemcy trzepali polskich kierowców (chyba o nożyczki chodziło)? Wyposazenie dodatkowe to jedno, badania techniczne to drugie. Nie myl obu spraw. Wiedziac dokad jedziesz jestes w stanie za nieduze pieniadze doposazyc pojazd przed podroza (kamizelka, apteczka, gasnica itp.) Wymagania w poszczegolnych krajach sa rozne i latwo znalezc o nich informacje. Ale trudno przed kazda podroza zagraniczna dostosowywac technicznie pojazd do przepisow obowiazujacych w innym kraju a odmiennych od kraju rodzinnego. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-11-03 21:31:26 | |
Autor: Leszek Karlik | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
On Tue, 03 Nov 2009 21:22:07 +0100, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
[...] A pamiętasz głośną sprawę z apteczkami, jak Niemcy trzepali polskich kierowców (chyba o nożyczki chodziło)? Ale jeżeli dany kraj jest sygnatariuszem konwencji Wiedeńskiej to możesz, ale nie musisz :-) -- Leszek 'Leslie' Karlik |
|
Data: 2009-11-03 21:50:22 | |
Autor: Tytus | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
Siemka
***Użytkownik "de Fresz" A pamiętasz głośną sprawę z apteczkami, jak Niemcy trzepali polskich kierowców (chyba o nożyczki chodziło)? Taaa pamietam, to byl okres kiedy faszysci byli lekko przymroczeni spalinami kamazow i mazow wywozacych z germanii wszystkiego czego nie przyjmowaly ich zlomy i wysypiska smieci. A bolandia okazala sie narowista i juz nie lykala odpadow z hut wiec i kara musiala byc odpowiednia -- Tytus żółte najszybsze |
|
Data: 2009-11-03 13:07:51 | |
Autor: de Fresz | |
bi-xenon montaĹź zakup kilka pytan | |
On 2009-11-03 12:23:51 +0100, "greg" <greg@fakeaddress.com> said:
Wzialem kolor 5000 - swieci bardziej na bialo - bo 6000 to juz taka Bo punkt "idealnie białej bieli" dla oka ludzkiego, to jakieś 5500K, czyli mniejwięcej tyle, ile nam daje słoneczko. Poniżej będzie żółtawo, powyżej niebieskawo. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2009-11-03 13:16:38 | |
Autor: newrom | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
On Tue, 3 Nov 2009 13:07:51 +0100, de Fresz <defresz@nospam.o2.pl>
wrote: Bo punkt "idealnie białej bieli" dla oka ludzkiego, to jakieś 5500K, czyli mniejwięcej tyle, ile nam daje słoneczko. Poniżej będzie żółtawo, powyżej niebieskawo. Nie ma idealnie bialej bieli, sloneczko w poludnie przy niebieskim niebie daje 6,5kK, rano / wieczorem potrafi zejsc do 3-4kK (nie chce mi sie szukac, a nie pamietam dokladnie). Oko akomoduje dosc szybko i dlatego kartka ktora jest biala, oswietlona zoltym swiatlem wydaje nam sie biala. Ale ja nie o tym chcialem, zakladal ktos takiego ksenonka do lampy ze kloszem w paski ? Bo ciemnosc widze, ale lamp nie wymienie. pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html |
|
Data: 2009-11-03 04:21:35 | |
Autor: Artur Zabroński | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
On 3 Lis, 13:16, new...@spamcom.com wrote:
Ponoć mega porażka i świeci to gównianie z ryflowanym kloszem. Może zainwestuj w jakieś żarówki +15000% światła? ;-) A tak serio o ile te procenty to bajka to jednak te żarówki świecą o wiele lepiej i dają bielsze światło - opisałem w poprzednim poście w odpowiedzi na post doktorskiego. -- Artur Zygzak 12 |
|
Data: 2009-11-03 13:24:48 | |
Autor: newrom | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
On Tue, 3 Nov 2009 04:21:35 -0800 (PST), Artur Zabroński
<artur.zabronski@gmail.com> wrote: Ponoć mega porażka i świeci to gównianie z ryflowanym kloszem. ponoć to ja wiem, ale chcialbym wiedziec na pewno. Może zainwestuj w jakieś żarówki +15000% światła? ;-) Nie istnieja, mam jakies filipsy +50 czy cos. najtwiżyn chyba sie to nazywa. A tak serio o ile te procenty to bajka to jednak te żarówki świecą o wiele lepiej i dają Uzywam takich gdzies od 2005r, dorzuce jeszcze ze przez kotrast duzo gorzej widac co sie dzieje poza oswietlonym kawalkiem (np gdy szaroburoimokro). pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html |
|
Data: 2009-11-03 06:15:06 | |
Autor: Artur Zabroński | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
On 3 Lis, 13:24, new...@spamcom.com wrote:
Kup i zobacz ;-) Ja słyszałem tylko opinie, że nie ma to sensu bo nie da się tego ustawić później. Ale bez jakichś udziwnień typu "Xenon effect"? Bo tych żarówek ostatnio są setki, u mnie najlepiej świecą właśnie Osram NightBreaker. -- Artur Zygzak 12 |
|
Data: 2009-11-03 06:18:47 | |
Autor: Artur Zabroński | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
On 3 Lis, 15:15, Artur Zabroński <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
On 3 Lis, 13:24, new...@spamcom.com wrote:Ano i jeszcze jedno, nie wiem jaką masz lampę u siebie tzn. czy żarówkę dwużarnikową czy dwie żarówki. Bo w przypadku bi-xenona zmiana długie/krótkie polega tylko na przesunięciu się bańki, w przypadku gdy masz dwa palniki to przełączenie na długie może parę sekund potrwać zanim się odpali, to samo poganiacz. -- Artur Zygzak 12 |
|
Data: 2009-11-04 09:01:17 | |
Autor: newrom | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
On Tue, 3 Nov 2009 06:15:06 -0800 (PST), Artur Zabroński
<artur.zabronski@gmail.com> wrote: Kup i zobacz ;-) Pewnie tak sie skonczy. Ale bez jakichś udziwnień typu "Xenon effect"? Bo tych żarówek Moze i one maja jakis ksenon efekect, ale zadnego dresowatego malowania sobie nie przypominam :) pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html |
|
Data: 2009-11-04 02:09:48 | |
Autor: Glub | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
On 3 Lis, 13:24, new...@spamcom.com wrote:
On Tue, 3 Nov 2009 04:21:35 -0800 (PST), Artur Zabroński Te Filipsy ponoć są lepsze od Osramek najtbrejkerów. Szanowna redakcja może się ustosunkować? Kobicie w matizolocie osrajki wymieniłem mniej jak po roku używania. -- Glub |
|
Data: 2009-11-04 11:21:19 | |
Autor: Tytus z fabryki | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
Siemka
*** "Glub" Te Filipsy ponoć są lepsze od Osramek najtbrejkerów. W Terefere ktora mientka byla jak kaczuszka (wiec strzasniecie nie moglo mniec miejsca - wyjebywalem sie zawsze na mnientkie) wytrzymala 3 miesiace. Prawdopodobnie nie lubia wachniec napiec jakie maja miejsce w jednosladach (zwlaszcza starszych) T. P.S. Ale swiecila lepiej |
|
Data: 2009-11-05 10:40:14 | |
Autor: huck | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
Użytkownik "Tytus z fabryki" <vtr1000f@o2.pl> napisał w wiadomości news:hcrkj2$le0$1inews.gazeta.pl... Siemkatakie to zarówki +30,+50,+cholera wie ile wystepuja w jakis dziwnych odmianach ale łączy je jedno zeby zachowac dopusczalna moc zarówki a wyciagnac wiecej swiatła (lumenów?) maja ciensze zarniki zeby ich temperatura wyzsza była cienszy zarnik= mniejsza trwałośc, odpornosc na przeciazenia ja mam założoną taką philips cos-tam-cos-tam co niby dobrze wdesczu swieci i faktycznie swieca lepiej ze +50 to bym nie powiedział ale +10 to bym sie zgodził załozona jakies 19 kkm temu i nie padła jeszcze ale jak padnie to założe nastepna jak dla mnie trawłośc 20 kkm jest okej jak ciut lepiej widac pozdroo huck |
|
Data: 2009-11-04 11:38:07 | |
Autor: newrom | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
On Wed, 4 Nov 2009 02:09:48 -0800 (PST), Glub <glubone@gmail.com>
wrote: Te Filipsy ponoć są lepsze od Osramek najtbrejkerów. aha Szanowna redakcja może się ustosunkować? nie uzywalem osram nb. Kobicie w matizolocie osrajki wymieniłem mniej jak po roku używania. a ja dlugo mialem v+ i nic sie z nimi nie dzialo, z drugiej strony czytalem ze ludziiom padaja. pozdr newrom PS a najlepiej to w nocy spac, a jezdzic od switu :) -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html |
|
Data: 2009-11-03 13:37:20 | |
Autor: greg | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
Użytkownik "Artur Zabroński" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:0dca2b6a-2abb-4a9b-9f9f-68c22f3e3ce4m26g2000yqb.googlegroups.com... On 3 Lis, 13:16, new...@spamcom.com wrote:
Wcale nie świeci gównianie, świeci bardzo dobrze, ale bardziej oślepia, bo więcej rozproszonego światła na boki wypuszcza, ale dla moto to wcale nie jest wada moim zdaniem, bo lepiej widać na drodze takiego. Moto musi troche dawać po oczach puszkarzom, inaczej nie widzą i klops gotowy... Wiem że to kontrowersyjna teza, ale tak uważam. Ja wymieniłem i jestem super zadowolony, wszystkim polecam. greg |
|
Data: 2009-11-03 04:50:47 | |
Autor: Artur Zabroński | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
On 3 Lis, 13:37, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:
W dzień to może i owszem, ale w nocy to jednak może być uciążliwe dla innych. Mnie np. wkurwiaja buraki w starych golfach z Xenonami wracający po nocy z dyskoteki. Moto musi troche dawać po oczach puszkarzom, inaczej nie widzą i klopsPanom władzom to powiedz jak się przyczepią i panie diagnoście też. No chyba, że na przegląd wkładasz normalną H4. -- Artur Zygzak 12 |
|
Data: 2009-11-03 16:59:36 | |
Autor: greg | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
Użytkownik "Artur Zabroński" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:2b76854a-c28e-4576-b754-e1291564a0ef37g2000yqm.googlegroups.com... On 3 Lis, 13:37, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote: W dzień to może i owszem, ale w nocy to jednak może być uciążliwe dla Mnie też wkurwiają Zauważyłem taką zależność, że im mniejsza lampa tym bardziej oślepia. Oczywiście dużo też zależy od odbłyśnika i precyzji elementów optycznych. Generalnie w starych samochodach były słabe lampy i te oślepiaja strasznie po założeniu xenona. Mój trampek pod tym względem nie jest taki zły, sprawdzałem i w lusterku i z przeciwka i nie oślepia, naprawdę, niedowiarków zapraszam na wizję lokalną. Moto musi troche dawać po oczach puszkarzom, inaczej nie widzą i klopsPanom władzom to powiedz jak się przyczepią i panie diagnoście też. No Przeglądu jeszcze nie robiłem. Nie wiem co powiem panu diagnoście, ale jak sie daje załatwic przegląd w crossie, który nie ma lusterek, kierunkowskazów i stopu, to i tu się da. Pewnie mu powiem "tam pod okładką dowodu jest takie... na słodycze dla dziecka" no bo co innego można powiedzieć... Pany władza też mnie jeszcze na tę okoliczność nie indagowali. Wyobrażam sobie, że jak się ktoś przyczepi to przełoże na h4, moment to trwa. greg |
|
Data: 2009-11-03 18:48:13 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
greg pisze:
Przeglądu jeszcze nie robiłem. Nie wiem co powiem panu diagnoście, ale jak sie daje załatwic przegląd w crossie, który nie ma lusterek, kierunkowskazów i stopu, to i tu się da. Pewnie mu powiem "tam pod okładką dowodu jest takie... na słodycze dla dziecka" no bo co innego można powiedzieć... Rozumiem, że jedyne w 100% zgodne z prawem rozwiązanie to zakup kompletnego zamiennika czyli klosza, palnika itd, który ma znaczek E? Np. coś w tym rodzaju: http://www.touratech.com/shops/001/product_info.php?cPath=3_35_242&products_id=805 Ma TUV-a, ale nie wiem co na to polski diagnosta. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2009-11-04 08:17:17 | |
Autor: Tytus z fabryki | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
Siemka
*** "Piotr Rezmer" Rozumiem, że jedyne w 100% zgodne z prawem rozwiązanie to zakup kompletnego zamiennika czyli klosza, palnika itd, który ma znaczek E? Znaczek E ma tu niewielkie znaczenie choc oczywiscie musi byc Poszukaj w archiwum - pisalem dosc dokladnie o zastosowaniu oswietlenia HID w jednosladach. T. |
|
Data: 2009-11-04 11:18:26 | |
Autor: Glub | |
bi-xenon montaĹź zakup kilka pytan | |
On 2009-11-04 08:17:17 +0100, "Tytus z fabryki" <vtr1000f@o2.pl> said:
Siemka jeśli możesz to rzuć jakimś linkiem do archiwum bo google pluje. -- Glub |
|
Data: 2009-11-04 11:22:41 | |
Autor: Tytus z fabryki | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
Siemka
***"Glub" jeśli możesz to rzuć jakimś linkiem do archiwum bo google pluje. Nie mogiem bo nie umiem :) T. |
|
Data: 2009-11-03 13:47:33 | |
Autor: de Fresz | |
bi-xenon montaĹź zakup kilka pytan | |
On 2009-11-03 13:16:38 +0100, newrom@spamcom.com said:
On Tue, 3 Nov 2009 13:07:51 +0100, de Fresz <defresz@nospam.o2.pl> Powiedzmy że można przyjąć, iż jednak jest. sloneczko w poludnie przy niebieskim To już raczej pochmurne niebo. Pełne słonce to jakieś 5000-5800 w zależności od miejsca na ziemi, pory roku etc. Ustandardowiło się na 5500K. potrafi zejsc do 3-4kK (nie chce Wschód/zachód słońca. Oko akomoduje dosc szybko i dlatego kartka ktora jest biala, Dokładnie tak, ale tylko pod jednym warunkiem - że nie ma innego puktu odniesienia. Jednak jeśli ktoś by Ci zapalił 3 lampki o temp. 4000, 5500 i 6500K, to odczuwalnie najbardziej biała (neutralna) będzie właśnie ta środkowa. Wielokrotnie testowane. Ale ja nie o tym chcialem, zakladal ktos takiego ksenonka do lampy ze Mi całkiem nienajgorzej (choć też kapcie nie spadają) jeździ się na Philips MotoVision - lepsiejsza od Osrama +30, plus w komplecie bajeranckie pomarańczowe odbłyski, które to niby poprawiają wyróżnialność w tłumie wózków. Choć do latania po ciemnicy do przyszłego sprzęta raczej założę jakieś dodatkowe Helle. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2009-11-03 13:40:57 | |
Autor: greg | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
Użytkownik "de Fresz" <defresz@nospam.o2.pl> napisał w wiadomości news:hcp6em$mkq$1inews.gazeta.pl... On 2009-11-03 12:23:51 +0100, "greg" <greg@fakeaddress.com> said: Ale prawdą jest też, że w 6000K, jakie mam w moto znacznie lepiej widac znaki i linie, niż w fabrycznym 4300K jakie mam w samochodzie. greg |
|
Data: 2009-11-03 13:52:20 | |
Autor: de Fresz | |
bi-xenon montaĹź zakup kilka pytan | |
On 2009-11-03 13:40:57 +0100, "greg" <greg@fakeaddress.com> said:
No wlasnie, 6000 to juz troche dresiarstwo, ja chcialem 4300 ale nie bylo. Na mokrym też? Bo AFAIK tu nie ma jednej złotej recepty i są pewne kompromisy. W gorszych warunkach (mżawka, mgła, deszcz) lepiej powinny się sprawdzić światła bardziej żółtawe. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2009-11-03 15:19:46 | |
Autor: greg | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
Użytkownik "de Fresz" <defresz@nospam.o2.pl> napisał w wiadomości news:hcp924$41q$1inews.gazeta.pl... On 2009-11-03 13:40:57 +0100, "greg" <greg@fakeaddress.com> said: Nie zrówciłem uwagi. Popatrze. greg |
|
Data: 2009-11-05 08:42:02 | |
Autor: Sztajfa | |
bi-xenon montaż zakup kilka pytan | |
witam. kupilem te: http://moto.allegro.pl/item798957072_bi_xenon_h4_6000k_zestaw_do_motocykla_krakow.html zobaczymy jak to sie bedzie sprawowalo. jesli cos nie bedzie dla mnie jasne z montazem pozwolicie ze " zawroce Wam" glowe na grupie:) dzieki za wszelka pomoc i odpowiedzi na moj post. pozdrawiam Artur |