Data: 2010-07-07 10:40:01 | |
Autor: Amir | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Zastanawiam się nad zakupem auta
2 osoby + dziecko auto będzie przerobione na gaz zastanawiam się nad oplem vectra czy jest coś tańszego w eksploatacji podobnych rozmiarów ? co możecie polecić, na jakie marki zwrocic uwagę? |
|
Data: 2010-07-07 11:03:29 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Amir pisze:
Zastanawiam się nad zakupem auta Pomyśl o wersji dieslowskiej. Z gazem jest mnóstwo "haczyków", a diesel w dobrym stanie będzie chodził i chodził. A jak nie masz jakichś kompleksów i nie musisz ruszać z piskiem opon, to i zużycie paliwa wyjdzie na tyle niskie, że zagazowany benzyniak nie będzie zbyt konkurencyjny. |
|
Data: 2010-07-07 11:09:14 | |
Autor: krzysiek82 | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Andrzej Lawa pisze:
Pomyśl o wersji dieslowskiej. wyjdzie drożej w eksploatacji dlatego ja przesiadam się teraz na LPG
Jak gaz zakłada profesjonalista i instalka jest dobra nie ma żadnych problemów. , a diesel w dobrym stanie będzie chodził i chodził. różnie bywa :) nic nie jest wieczne zwłaszcza nowsze diesle A jak nie masz jakichś kompleksów i nie musisz ruszać z piskiem opon, to Zawsze wyjdzie lekko taniej, przeliczałem już sobie koszty na lewo i prawo. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-07-07 12:11:44 | |
Autor: J.F. | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w
Z gazem jest mnóstwo "haczyków" Taa, tylko gdzie takiego znalezc. ale tak na 99.99%. W ASO ? J. |
|
Data: 2010-07-07 12:14:00 | |
Autor: krzysiek82 | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
J.F. pisze:
Taa, tylko gdzie takiego znalezc. ale tak na 99.99%. jest sporo firm gdzie pracują kompetentni pracownicy W ASO ? raczej nie :) w aso to jest tak, że oni zwykle zlecają montaż zewnętrznej firmie. Nie wiem jednak czy w każdym ASO. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-07-07 12:28:56 | |
Autor: J.F. | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał
J.F. pisze: Ale nie wystarczy "sporo" tylko konkretnie - adres, telefon, lista referencji :-) W ASO ?raczej nie :) w aso to jest tak, że oni zwykle zlecają montaż zewnętrznej firmie. Nie wiem jednak czy w każdym ASO. Ale ta firma ma doswiadczenie w montazu do tego modelu samochodu. O ile oczywiscie robila to wtedy jak byl on w sprzedazy. J. |
|
Data: 2010-07-07 12:34:27 | |
Autor: krzysiek82 | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
J.F. pisze:
Ale nie wystarczy "sporo" tylko konkretnie - adres, telefon, lista referencji :-) forum lpg polecam a jeśli chodzi o firmę to polecam nagaz.pl oraz blokman.pl Kiedyś miałem problem z emulacją sondy w jednym z aut, tzn nie było wiadomo dlaczego obroty falują,speców było wielu a w "na gazie STEFANOWSKI" od razu wiedzieli o co biega po kilku minutach silnik pracował już poprawnie. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-07-07 15:47:14 | |
Autor: Szymon Łuczak | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
J.F. pisze:
Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał wBydgoszcz ulica Kubusia Puchatka 1 albo 2 jak dobrze pamiętam |
|
Data: 2010-07-07 12:31:16 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
krzysiek82 pisze:
Pomyśl o wersji dieslowskiej. Żebyś się nie zdziwił ;) Z gazem jest mnóstwo "haczyków" Są, są... Tzn. może nie problemy, ale trzeba pamiętać o tych haczykach - np. nie można jeździć tylko na gazie (pompa paliwa może się zbuntować). , a diesel w dobrym stanie będzie chodził Nie miałem na myśli nowego (konstrukcyjnie) diesla. A jak nie masz jakichś kompleksów i nie musisz ruszać z piskiem opon, to Jakie przebiegi? I jaki % jazdy na gazie? |
|
Data: 2010-07-07 12:38:34 | |
Autor: krzysiek82 | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Andrzej Lawa pisze:
Jakie przebiegi? I jaki % jazdy na gazie? ja mam obecnie diesla 1.9JTD zmieniam na 1.6 16v benzyna +sekwencja i według moich wyliczeń na każdych 100km zaoszczędzę kilka złotych 100km dieslem ok 23,4zł 100km benzyna +gaz 19,8zł Roczne przebiegi ok 70tyś km. Czyli "teoretycznie" będę do przodu 2160zł brutto i nie będę musiał sobie głowy zawracać dwumasami, turbinami itp itd. Dodatkowo mam możliwość tankowania gazu nieco taniej, lekko poniżej 2zł więc mam zamiar skorzystać z tej możliwości. Przy obliczeniach wziąłem jednak pod uwagę cene gazu na poziomie 2.20zł -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-07-07 12:43:12 | |
Autor: Gabriel 'wilk' | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Użytkownik krzysiek82 napisał:
Andrzej Lawa pisze:Hola, hola a ile instalka LPG do tego cuda + drozsze przeglady roczne? Zaraz sie okaze ze bedziesz na minusie przez ponad rok a nie na plusie :-) pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde |
|
Data: 2010-07-07 12:53:52 | |
Autor: krzysiek82 | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Gabriel 'wilk' pisze:
Hola, hola a ile instalka LPG do tego cuda + drozsze przeglady roczne? I tu mnie masz :) przeglądy ok 40zł co 15tyś km, przegląd co roku droższy chyba o 60zł jest jeśli się nie mylę. Ale zaraz po gwarancji na instalkę przeglądy będę robił sam lub u zaprzyjaźnionego gaziarza któremu ufam ale nie do tego stopnia żeby mu zlecić montaż. Montaż LPG BRC S24 2500zł z butlą w kole. Zaraz sie okaze ze bedziesz na minusie przez ponad rok a nie na plusie :-) Nie będzie chyba tak tragicznie :) -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-07-07 12:45:07 | |
Autor: mleko | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
On 2010-07-07 12:38, krzysiek82 wrote:
Dziennie wychodzi jakie 190km. Sam je wykrecasz? Jesli tak, to jaki mobilny internet polecasz? |
|
Data: 2010-07-07 12:55:49 | |
Autor: krzysiek82 | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
mleko pisze:
Dziennie wychodzi jakie 190km. dziennie robie ok 100km/h reszta to wycieczki i dalsze wyjazdy z żoną. Jesli tak, to jaki mobilny internet polecasz? polecam orange freedom pro, ale nie dlatego, że się w trasie sprawdza a dlatego, że innego podłączenia do netu u mnie na wsi nie znalazłem :) -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-07-07 15:18:10 | |
Autor: Agent0700 | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
> dziennie robie ok 100km/h Ale ile dziennie jeździsz a nie jak szybko jeździsz. > reszta to wycieczki i dalsze wyjazdy z żoną. Cały dzień za kółkiem? J |
|
Data: 2010-07-07 15:20:42 | |
Autor: krzysiek82 | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Agent0700 pisze:
Ale ile dziennie jeździsz a nie jak szybko jeździsz. mój błąd ok 100km dzinnie :) Cały dzień za kółkiem? Nie a szkoda, bo niesamowitą przyjemność z jazdy czerpię zwłaszcza za granicą. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-07-07 14:23:38 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
krzysiek82 pisze:
ja mam obecnie diesla 1.9JTD zmieniam na 1.6 16v benzyna +sekwencja i 9l gazu na 100km w cyklu miejskim? Coś mało... Roczne przebiegi ok 70tyś km. Czym?? |
|
Data: 2010-07-07 14:27:21 | |
Autor: wchpikus | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Witam!
>> Roczne przebiegi ok 70tyś km. >> Czyli "teoretycznie" będę do przodu 2160zł brutto i nie będę musiał >> sobie głowy zawracać dwumasami, turbinami itp itd. Zartujesz... Moj ma juz 220tys zrobione, dwumasa trzyma sie dobrze, turbina tez, nawet sprzeglo dziala bez zarzutu..wszystko jeszcze orginalne. Podejrzewam ze przy 220tys twoj benzyniak na gazie wyzionie ducha. |
|
Data: 2010-07-07 14:48:23 | |
Autor: krzysiek82 | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
wchpikus pisze:
Zartujesz... a wtedy wstawię cały silnik od innego auta i pojadę dalej.Benzyniaki 1.6 16v fiata potrafią i 500tyś nakręcić. Ewentualnie głowica może wymagać naprawy. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-07-07 15:34:36 | |
Autor: wchpikus | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Witam!
Wtedy wstawię cały silnik od innego auta i pojadę dalej.Benzyniaki 1.6 16v fiata potrafią i 500tyś nakręcić. Ewentualnie głowica może wymagać Dokladnie to samo mozesz zrobic w dieslu:) |
|
Data: 2010-07-07 15:41:31 | |
Autor: krzysiek82 | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
wchpikus pisze:
Dokladnie to samo mozesz zrobic w dieslu:) tylko, że silnik diesla jest droższy w zakupie -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-07-07 15:45:02 | |
Autor: wchpikus | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
tylko, że silnik diesla jest droższy w zakupieKupujesz auto z mysla, ze wymienisz silnik? Ceny wieksze od 500 do 1000zl.. Tylko ile ich wymienisz zanim ja wymienie swoj? |
|
Data: 2010-07-07 15:30:12 | |
Autor: to | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
wchpikus wrote:
Kupujesz auto z mysla, ze wymienisz silnik? Ceny wieksze od 500 do Ale w dieslu gĹĂłwnie osprzÄt siÄ psuje, a nie sam silnik, ktĂłry kosztuje pewnie wiÄcej od tego silnika. -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g |
|
Data: 2010-07-07 15:47:03 | |
Autor: krzysiek82 | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
wchpikus pisze:
Tylko ile ich wymienisz zanim ja wymienie swoj? sam silnik to silnik ale dwumasa, turbo wtryski itp to są koszty w silniku benzynowym tych elementów po prostu nie ma, a jak padnie głowica od gazu to sobie to zrobie po kosztach uszczelki i planowania. Oraz zakupu przy okazji rozrządu nowego. Planowanie do 60zł uszczelka podobnie i to są praktycznie wszystkie koszty związane typowo z głowicą. Ewentualnie szklanki ale tu też tragedii nie ma. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-07-07 15:53:53 | |
Autor: wchpikus | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Witam!
sam silnik to silnik ale dwumasa, turbo wtryski itp to są kosztyAle tobie pisze ze nie ma tragedii, dwumasa i turbo nie leca przy 100tys km. Wszystko zalezy jak sie uzytkuje auto. Mozna dowalic i po 50tys. w silniku benzynowym tych elementów po prostu nie ma, a jak padnie Rozumiem ze zrobisz sobie to sam? Moze napraw nie jest droga, ale wolalbym wogole nic nie robic. Watek jest o oplacalnosci benzyny+gaz a diesla, a nie o kosztach naprawy:) Apropo, ja juz swoim zrobilem ok 60tys i nic nie robilem, filtry, olej rozrzad to standard, ale zadnych napraw. Niektorym gaz wychodzi bokiem, ale to nie zasada:) |
|
Data: 2010-07-07 16:00:43 | |
Autor: krzysiek82 | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
wchpikus pisze:
Rozumiem ze zrobisz sobie to sam? mam warunki więc da się zrobić. Moze napraw nie jest droga, ale wolalbym wogole nic nie robic. Ja też bym tak wolał, ale z każdym kilometrem ryzyko awarii się zwiększa i od czasu do czasu coś pada. Watek jest o oplacalnosci benzyny+gaz a diesla, a nie o kosztach naprawy:) a to jest ważne, bo koszty naprawy czasami zjadają oszczędności. Apropo, ja juz swoim zrobilem ok 60tys i nic nie robilem, filtry, olej rozrzad to standard, ale zadnych napraw. ja także, ale znam samochody w których już turbo było zmieniane oraz dwumasa (samochody znajomych którzy zgłaszają się na wymianę do mnie) Nie wymyślili sobie tych usterek one wystąpiły. Niektorym gaz wychodzi bokiem, ale to nie zasada:)Różnie bywa, najpierw trzeba sporo wsadzić żeby potem więcej wyjąć (oszczędzić) -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-07-07 16:54:45 | |
Autor: Irokez | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:4c34857d$0$17106$65785112news.neostrada.pl...
wchpikus pisze: Są świece, przewody czy cewki po jednej na świecę bardzo często padające.... Pompy paliwa też jakoś częściej w benzynach umierają. Ale fakt, przy małych przebiegach diesel jest droższy od benzyny. Patrz taki 2.0TDI 140KM od VW. 150kkm i silnik do wymiany. Pozdro -- Irokez |
|
Data: 2010-07-08 11:40:38 | |
Autor: Amir | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
nawet sprzeglo dziala bez zarzutu..wszystko jeszcze orginalne. 300tys astra II 2.0l 16v + gaz na gazie 100k jezdzi cacy |
|
Data: 2010-07-07 14:46:58 | |
Autor: krzysiek82 | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Andrzej Lawa pisze:
krzysiek82 pisze: nie miejskim a mieszanym dokładniej miałem na myśli Roczne przebiegi ok 70tyś km. j.w |
|
Data: 2010-07-07 15:27:19 | |
Autor: to | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
krzysiek82 wrote:
ja mam obecnie diesla 1.9JTD zmieniam na 1.6 16v benzyna +sekwencja i Tyle tylko, Ĺźe 1,9 JTD, nawet w sĹabszej wersji nadaje siÄ do spokojnej jazdy bez specjalnych wyrzeczeĹ, a 1,6 16v bÄdziesz musiaĹ cisnÄ Ä Ĺźeby jechaĹo. -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g |
|
Data: 2010-07-07 13:35:48 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Andrzej Lawa pisze:
np. nie można jeździć tylko na gazie (pompa paliwa może się zbuntować). Przy sekwencji zawsze pompa trochę podziała. Poza tym, jeśli jest odcięcie, to naprawdę trzeba się nieźle postarać (np.jeździć na pustym baku...) żeby zrobić pompie krzywdę. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-07-07 11:11:19 | |
Autor: J.F. | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Amir pisze: Niekoniecznie a diesel w dobrym stanie będzie chodził i chodził. Oplowskie DTL ponoc niekoniecznie. A ropa juz po 4.50 :-) J. |
|
Data: 2010-07-07 12:37:01 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
J.F. pisze:
Pomyśl o wersji dieslowskiej. Z gazem jest mnóstwo "haczyków", Koniecznie. I trzeba o nich pamiętać, bo inaczej pojawiają się problemy. Ale jeśli się pilnuje paru rzeczy więcej i wykonuje pewne dodatkowe rytuały sypać się nie powinno... JEŚLI. a diesel w dobrym stanie będzie chodził i chodził. To jakieś nowe konstrukcje? A ropa juz po 4.50 :-) Wiesz... 5l/100km oleju napędowego po 4.50zł a 12l/100km gazu po 2.10zł... Nawet nie chce mi się liczyć tej różnicy ;) No i jak już myślisz o przeróbkach, to może diesel zasilany starą fryturą albo innym odpadowym olejem spożywczym? Instalacja filtrująco-ogrzewająca w podobnej cenie, co gazowa, a o ileż przyjemniejszy zapach ;) |
|
Data: 2010-07-07 12:40:53 | |
Autor: krzysiek82 | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Andrzej Lawa pisze:
Wiesz... 5l/100km oleju napędowego po 4.50zł 5l to wariant optymistyczny na mieście nie ma szans na taki wynik, mnie w małym aucie 1.9 jtd silnik w cyklu mieszanym wychodzi 5.2l -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-07-07 13:29:41 | |
Autor: Grzegorz PrÄdki | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Wiesz... 5l/100km oleju napÄdowego po 4.50zĹ a 12l/100km gazu po 5l/100km to chyba w trasie, caly czas 90km/h i jeszcze bez wlaczonej klimatyzacji. |
|
Data: 2010-07-07 13:34:33 | |
Autor: mleko | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
On 2010-07-07 13:29, Grzegorz PrÄdki wrote:
Nie znasz sie, 5l jest w miescie, w trasie 4.2, a "lepsiejsi" kierowcy schodza ponizej 3.9. |
|
Data: 2010-07-07 13:41:09 | |
Autor: krzysiek82 | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
mleko pisze:
Nie znasz sie, 5l jest w miescie, w trasie 4.2, a "lepsiejsi" kierowcy schodza ponizej 3.9. ostatnio sĹyszaĹem, ze stili z wĹÄ czonÄ klimÄ w 5 osĂłb spaliĹo na trasie wĹaĹnie 3.9l prÄdkoĹÄ do 130km/h niech ktoĹ mi proszÄ zdradzi tajemnicÄ tak ekonomicznej jazdy :)? -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-07-07 13:46:18 | |
Autor: Amir | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
po zapoznamu się z radami eco driving znajomy zszedl max przy a4 1.9tdi do 4.8 bez klimy i ta jazda to była dla mnie katorga co prawda trasa ok 600km zajęła ok 11godzin z przystankami na zatankowanie oraz siku :) w drugą stronę prułem jak wariat kilka przystanków i zajęła nam ok 10h nie warto się spieszyc to pewne :) na takie trasie i teraz będe jechał spokojnie. a auto ma jak dla mnie być mozliwie najtansze w eksploatacji inne wydatki niestety mam min budowa domu |
|
Data: 2010-07-07 17:02:55 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
W dniu 2010-07-07 13:46, Amir pisze:
To A4 zamiast baku miało słoik po ogórkach? -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-07-07 23:03:21 | |
Autor: DoQ | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
z przystankami na zatankowanie oraz siku :)To A4 zamiast baku miało słoik po ogórkach? Szacun dla niego. Spróbuj wysikać 4,8 litra na 100km, nie dziwie sie ze 600km było katorgą. Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-07-07 23:26:45 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
W dniu 2010-07-07 23:03, DoQ pisze:
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Sugerujesz, że się zatrzymywał, tankował 5L baniak Staropolanki w pęcherz i z tym jechał do następnego postoju, gdzie oddawał 4,8 w trawę? A tak na poważnie: czy tylko ja mam nawyk tankowania do pełna przy ruszaniu w trasę? Przecież trasę 600km w takim A4, zakładając rzeczone spalanie 4,8/100, to się robi gdzieś na mniej niż połowie baku. Po cholerę dotankowywać? No chyba, że ciągle na rezerwie jechał, bo przecież paliwo w baku to tyyyyyle waży. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-07-08 08:49:56 | |
Autor: Amir | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
A tak na poważnie: czy tylko ja mam nawyk tankowania do pełna przy ruszaniu w trasę? Przecież trasę 600km w takim A4, zakładając rzeczone spalanie 4,8/100, to się robi gdzieś na mniej niż połowie baku. Po cholerę dotankowywać? No chyba, że ciągle na rezerwie jechał, bo przecież paliwo w baku to tyyyyyle waży. a kto powiedział, ze tankował przed wyjazdem w trasie zabrakło paliwa trzebabyło zatankować co w tym dziwnego? |
|
Data: 2010-07-07 23:40:12 | |
Autor: kakmar | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Dnia 07.07.2010 Amir <didotom@SPAMgazeta.pl> napisaĹ/a:
600km, ekonomicznie dieslem z przystankami na tankowanie? W tym A4 jest butelka PET jako bak? Tak, jeĹli mnie pamiÄÄ nie myli, to w zeszĹym roku korzystajÄ c z zalet zagramanicznych autostrad, zrobiĹem 600kilka km, od stacji do zapalenia siÄ rezerwy, (zwolniĹem i zjechaĹem na 1 z brzegu) w ~4,5h. ZatankowaĹem coĹ koĹo 55 litrĂłw, 1,9jtd. MiaĹem do domu ponad 1600km i ostatnie 400 po naszych wspaniaĹych drogach. WiÄc i tak 2 dni drogi. Tyle Ĺźe jadÄ c "ekonomicznie" jechaĹbym 3. A wracajÄ c do tematu, to diesle palÄ mniej, ale bez przesady, jadÄ c rozsÄ dnie na naszej trasie da siÄ zejĹÄ do 6,2l/100km wg. kompiutera ;) przy Ĺredniej lekko ponad 70km/h. W mieĹcie 8l/100 i nie da siÄ mniej. No chyba Ĺźe "eko" ruszanie z pod ĹwiateĹ. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2010-07-07 13:42:06 | |
Autor: Amir | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
jak pisałem wczesniej 5.1 z klima A4 natomiast bez klimy 4.8l jazda do 90km na godzinę prawie bez uzywania pedaly stopu :) ale mi i tak wyszło taniej na gazie bo spalal mi 8l trasa 600km po prostu taniej jest na gazie auto tansze, tansze czesci, tansza eksploatacja alew koncu nikt mi nie odpowiedział na pytanie |
|
Data: 2010-07-07 17:33:36 | |
Autor: Robert_J | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
5l/100km to chyba w trasie, caly czas 90km/h i jeszcze bez wlaczonej klimatyzacji. Nie przesadzaj ;-). 1,9 TDI, 4 osoby, klimatyzacja, jazda wcale nie kapelusznicza (Szczecin-Podlasie, ok. 700 km w troszkÄ powyĹźej 9 godzin) i wychodzi 5-5,2/100km. |
|
Data: 2010-07-07 17:36:17 | |
Autor: Grzegorz PrÄdki | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
W dniu 2010-07-07 17:33, Robert_J pisze:
5l/100km to chyba w trasie, caly czas 90km/h i jeszcze bez wlaczonej W Oplach to TDI chyba nie montowali? |
|
Data: 2010-07-07 17:40:13 | |
Autor: Robert_J | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Nie przesadzaj ;-). 1,9 TDI, 4 osoby, klimatyzacja, jazda wcale nie OczywiĹcie, ale ja nawiÄ zaĹem do wielkoĹci spalania diesla ogĂłlnie :-). JuĹź kiedyĹ byĹy podobne dyskusje i tam pisali magicy, ktĂłrym taki silnik w skodzie (1,9 TDI) paliĹ ok. 10, i to ich zdaniem wcale nie incydentalnie :-). Kurde, tego po prostu nie da siÄ osiÄ gnÄ Ä... WiÄc albo poĹowa pisarzy to bajkopisarze, albo jeĹźdĹźÄ popsutymi autami ;-)))) |
|
Data: 2010-07-07 13:40:42 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Andrzej Lawa pisze:
Wiesz... 5l/100km oleju napędowego po 4.50zł a 12l/100km gazu po 12l LPG/100km to ja spalam primerą po mieście, gdzie jest diesel który wprawi podobny pojazd w ruch spalając 5l ON? Tzn taki w miarę współczesny diesel, nie wolnossący 50KM :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-07-07 14:30:02 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Jakub Witkowski pisze:
12l LPG/100km to ja spalam primerą po mieście, gdzie jest diesel który Mi nędzną pandzinką wychodziło około 8l/100km... benzyny. A wśród znajomych z gazem zużycia krążą w okolicy 10-12... ale może mają ciężką nogę? Trudno mi powiedzieć ;) W każdym razie mi w dojazdach typu "lekkie miasto/ciężka trasa" wyszło ostatnio 5,15 - tendencja spadkowa - w starej Corsie 1,5D. wprawi podobny pojazd w ruch spalając 5l ON? Tzn taki w miarę współczesny A dlaczego ma być współczesny i doładowany?? |
|
Data: 2010-07-07 14:14:39 | |
Autor: Massai | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Andrzej Lawa wrote:
Jakub Witkowski pisze: Miałem kiedyś takiego escorta 1,6D... jeździł niewiele szybciej niż maluch (140-145 to był maks), ale jakby się nie jeździło, to nie palił więcej niż 6l, a w trasie niczym niezwykłym nie było 4.8... -- Pozdro Massai |
|
Data: 2010-07-07 17:14:50 | |
Autor: Grzegorz PrÄdki | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
W dniu 2010-07-07 16:14, Massai pisze:
Andrzej Lawa wrote: Wiesz, ja teraz czesto jeszcze golfem 2 1,6td i to naprawde potrafi malo spali. Max w miescie (duze miasto) to 6l/100km, trasa to tak 4,5l/100km nie jest zadnym wyczynem. Dlatego nie ma sily zeby np. taka Vectra ktora wazy 2x wiecej i jest 2x mocniejsza niz ten golf zblizyla sie do takich wynikow. |
|
Data: 2010-07-07 15:58:27 | |
Autor: Massai | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Grzegorz PrÄdki wrote:
W dniu 2010-07-07 16:14, Massai pisze: No nie wiem. Te stare diesle majÄ to do siebie Ĺźe jadÄ c tak jak mogÄ (czyli raczej wolno, i bez pisku opon na starcie) palÄ maĹo. Nowy diesel, czy nawet nieĹmiertelny 1,9 tdi potrafi byÄ dwa razy mocniejszy, i jak siÄ go depcze to spali wiÄcej, ale gdyby siÄ trzymaÄ stylu jazdy i dynamiki takiego 1.9 sdi, to moĹźe i spaliĹby mniej... NowoczeĹniejsza konstrukcja itp. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2010-07-07 18:03:21 | |
Autor: Grzegorz PrÄdki | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
W dniu 2010-07-07 17:58, Massai pisze:
Grzegorz PrÄdki wrote: Pamietaj, ze TDI to najoszczedniejsze silniki diesla i w tej kwestii zadne najnowsze konstrukcje nie moga sie z nimi rownac. |
|
Data: 2010-07-07 16:14:02 | |
Autor: Massai | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Grzegorz PrÄdki wrote:
W dniu 2010-07-07 17:58, Massai pisze: Nie byĹbym pewien tego dogmatu. NajoszczÄdniejsze - co porĂłwnujÄ c? PojemnoĹÄ? osiÄ gi? Tzn. dwa silniki o tej samej pojemnoĹci czy o tych samych osiÄ gach? HDI z PSA teĹź potrafi byÄ bardzo oszczÄdne, JTD takoĹź (to zdaje siÄ ta sama konstrukcja). Z tym Ĺźe HDI 1,6 daje to samo co 1.9 TDI, i porĂłwnanie takich - wcale niekoniecznie bÄdzie na korzyĹÄ tdi. 1.9 TDI o mocy 90 kucy szaĹu nie robi, w latach osiemdziesiatych byĹy wolnossÄ ce 2.0D o podobnej mocy. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2010-07-07 18:32:59 | |
Autor: Grzegorz PrÄdki | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Nie byĹbym pewien tego dogmatu. To co sie porownuje w przypadku kazdego auta, spalanie w miescie, przy 90km/h i 120km/h. Tzn. dwa 2,0HDI 110KM w P307 palilo w miescie 8l/100km. To nie jest oszczedne auto. Wiem, bo mialem. |
|
Data: 2010-07-07 18:50:21 | |
Autor: DoQ | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Grzegorz PrÄdki pisze:
2,0HDI 110KM w P307 palilo w miescie 8l/100km. To nie jest oszczedne auto. Wiem, bo mialem. Ale 2.0HDI to co innego niz 1,6HDI 16V Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-07-07 19:16:50 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
W dniu 2010-07-07 18:50, DoQ pisze:
Grzegorz Prędki pisze: Dokładnie. Ten pierwszy to porządny silnik nie do zajechania. Ten drugi to.. też dobry silnik, ale z paroma upierdliwymi wadami od Forda. Upierdliwymi głównie dla mechanika go obsługującego. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-07-07 19:33:59 | |
Autor: DoQ | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Dokładnie. Ten pierwszy to porządny silnik nie do zajechania. Ten drugi to.. też dobry silnik, ale z paroma upierdliwymi wadami od Forda. Upierdliwymi głównie dla mechanika go obsługującego. Chociazby oslony termiczne ;-) Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-07-07 22:23:52 | |
Autor: Grzegorz PrÄdki | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
W dniu 2010-07-07 19:16, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2010-07-07 18:50, DoQ pisze: Od jakiego Forda? |
|
Data: 2010-07-07 23:29:46 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
W dniu 2010-07-07 22:23, Grzegorz Prędki pisze:
W dniu 2010-07-07 19:16, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Ford Motor Company. Silnik znany jako PSA DV6, to ten sam, który u Forda ma oznaczenie DLD-416. Wspólna konstrukcja obu firm. Poza wspomnianymi firmami, używany również przez Volvo, BMW (tak tak!) i Mazdę. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-07-07 19:15:11 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
W dniu 2010-07-07 18:32, Grzegorz Prędki pisze:
Dla mnie jest, bo te 8 litrów, to mam bez zbędnych starań w kierunku kapelusznictwa, po mocno zakorkowanym mieście. Każdy jeden benzyniak palił mi więcej, pomimo mniejszej pojemności. Seicento 1.1 paliło dychę - tak, wiem, trudno niektórym w to uwierzyć, ale to prawda (choć tu w sporej części zrzucam winę na swój brak umiejętności, to było moje pierwsze auto). Felicia 1.3MPI paliła 10-11L NoPb (13L gazu). Pug 306 1.4 75KM też poniżej 11 mi nie zszedł na benzynie (ale szybko został zagazowany, na sekwencji palił 12L LPG + 1L NoPb na każde 100km). Laguną kombi 1.8 8V 90KM musiałem się już dość starać, żeby spaliła 11-12L w mieście. Przy masakrycznych korkach (a niestety, z centrum nie mogę uciec) potrafiła i 14 spalić. Ludzie są po prostu spaczeni przez mit 1.9TDI palącego w mieście 5L. Tyle, to może spalić rozsądnie użytkowany nowoczesny diesel o pojemności w okolicach 1.5L - 1.4 i 1.6Hdi/TDCi, 1.5dci, itp. I to też pod warunkiem normalnej jazdy, ze średnią prędkością rzędu 35-45km/h, a nie 20km/h jak to jest u mnie. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-07-07 23:50:44 | |
Autor: Paweł Ubysz | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:i12cn7$vek$1news.dialog.net.pl... W dniu 2010-07-07 18:32, Grzegorz Prędki pisze: u mnie 1.6 Hdi w Pikusiu pali jakies 5,8- 6,2 litrów w miescie - a jeżdżę w jako-tako sprzyjających warunkach , odcinki po 15 km i sporo nocami. Średnia predkość wychodzi jakieś 30-35 km/h. |
|
Data: 2010-07-08 08:53:22 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Massai pisze:
Miałem kiedyś takiego escorta 1,6D... jeździł niewiele szybciej niż No i po co komu więcej? Zwłaszcza że i tak nie wolno ;) Już nie wspominając stanu polskich dróg... |
|
Data: 2010-07-08 08:38:23 | |
Autor: Massai | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Andrzej Lawa wrote:
Massai pisze: Teoretycznie tak, ale czasem przy wyprzedzaniu się przydaje jednak trochę więcej dynamiki. Miałem parę stresujących sytuacji nim... -- Pozdro Massai |
|
Data: 2010-07-08 12:11:16 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Massai pisze:
Teoretycznie tak, ale czasem przy wyprzedzaniu się przydaje jednak Źle wyprzedzałeś ;) A'propos wyprzedzania - regularnie mam coś takiego, że trafia się ktoś, kto koniecznie musi wszystkich wyprzedzać, robi to agresywnie i nerwowo... a potem i tak jedzie 30m dalej ;) Ostatnio wyprzedzam już tylko traktory i rowerzystów... oraz kapeluszników jadących wolniej niż motorowery. Różnica w czasie dojazdu jest pomijalna. |
|
Data: 2010-07-07 14:52:04 | |
Autor: krzysiek82 | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Andrzej Lawa pisze:
A dlaczego ma być współczesny i doładowany?? Bo za 30tyś kupić niedoładowany i nie współczesny to chyba jakiś klasyk by musiał być w stanie igła. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-07-08 08:52:16 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
krzysiek82 pisze:
Andrzej Lawa pisze: Primo: _do_ 30 tysięcy. 5 tysięcy to też jest do 30 tysięcy ;) Secundo: jakbym miał 30 tysięcy, to właśnie czegoś takiego bym szukał - solidną, sprawdzoną konstrukcję. |
|
Data: 2010-07-07 18:48:56 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
W dniu 2010-07-07 14:30, Andrzej Lawa pisze:
Jakub Witkowski pisze: Właśnie jeździłem rumuńskim niedźwiedziem (Panda VAN) z DC do Łodzi. I tak prawdę mówiąc to spaliła na 300km - 25litrów wachy ;) to wychodzi 8,33l / 100km :) Silnik 1,2 - prędkości w porywach do 130km/h na gierkówce. I gdzie my tu mówimy o ekonomii ?? Ciekawi mnie jak się porusza i ile spala 1,3 Multijet w tym wynalazku ?? Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-07-08 09:00:05 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Czarek Daniluk pisze:
Właśnie jeździłem rumuńskim niedźwiedziem (Panda VAN) z DC do Łodzi. Ja jeździłem 1.1. Denerwowała mnie mocno - nie dość, że chla paliwa, to zachowuje się typowo jak za słaby benzyniak do za ciężkiego samochodu (trzeba kręcić, kręcić i jeszcze raz kręcić, żeby w ogóle jakoś jechało - i zużycie rośnie). I gdzie my tu mówimy o ekonomii ?? Dlatego ja zasugerowałem - po tych doświadczeniach - zamiast zagazowywania benzyny rozważenie spokojnego i oszczędnego diesla. Niekoniecznie z tego milenium. Ciekawi mnie jak się porusza i ile Mnie nie pytaj ;) |
|
Data: 2010-07-08 22:22:28 | |
Autor: J.F. | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
On Wed, 07 Jul 2010 14:30:02 +0200, Andrzej Lawa wrote:
Jakub Witkowski pisze: Zeby to bylo fajne auto, a nie oszczedne i to by bylo na tyle zalet :-) J. |
|
Data: 2010-07-08 20:42:23 | |
Autor: J.F. | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
On Wed, 07 Jul 2010 12:37:01 +0200, Andrzej Lawa wrote:
J.F. pisze: Nie wiem o czym piszesz - na gazie jezdzilem chyba z 8 lat :-) To jakieś nowe konstrukcje?a diesel w dobrym stanie będzie chodził i chodził.Oplowskie DTL ponoc niekoniecznie. Nie, nowe to juz chyba nie :-) A ropa juz po 4.50 :-)Wiesz... 5l/100km oleju napędowego po 4.50zł a 12l/100km gazu po Teraz ci sie nie chce, a potem wychodzi brutalna prawda - ropy pali 7, a moglby palic 10l gazu :-) No i jak już myślisz o przeróbkach, to może diesel zasilany starą A masz smazalnie frytek i moze jeszcze jakas wirowke w garazu ? J. |
|
Data: 2010-07-08 22:32:48 | |
Autor: Endriu | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Teraz ci sie nie chce, a potem wychodzi brutalna prawda - ropy pali 7, Piękne słowa. Ostatnio się przesiadłem z VW Polo 1.0 na VV Golf 1,6 (oba benzyniaki). Ile się to nie nasłuchałem jakoby silnik 1.6 spalał tyle co 1.0, i że kolegom z większymi silnikami pali tyle samo co mi z 1.0. A prawda wyszła taka, że 1.0 palił 6/100 a silnik 1.6 pali 7,5 (na tych samych prawie miejskich trasach - jazda nieślamazarna raczej szybka) .... W pierwszym za 150 zł robiłem 450 km a w drugim już tylko 350 ... Niby różnica niewielka, ale jednak bije po kieszeni .... P.S. Ciekawostka - mój pierwszy samochód Cienias 700 palił tyle samo co teraz VV Golf 1,6 ..... -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2010-07-08 22:34:43 | |
Autor: Endriu | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Teraz ci sie nie chce, a potem wychodzi brutalna prawda - ropy pali 7, Reasumując cudów nie ma .... -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2010-07-07 12:57:58 | |
Autor: Amir | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Z gazem jest mnóstwo "haczyków", a diesel w dobrym stanie będzie chodził obecnie uzywam Astry II 2000r 2.0l 16v 9l gazu 50% miasto i 50% trasa w tygodniu raz tankuje za 80-90zł przejezdzam ok 400-420km jadac na morze z znajomy on A4 1.9TDI spalal mu 5.1l z klimą, mi 8l gazu jazda spokojna po przeliczeniu wyszło, ze mnie taniej wyszło dojechanie nad morze. 4 lata mam gaz i nigdy nic nie robilem przy nim |
|
Data: 2010-07-07 21:48:42 | |
Autor: misio | |
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz | |
Jezeli naprawde robisz 70000 km rocznie to jest chyba ze 3 x wiecej niz normatywny przebieg przecietnego samochodu osobowego. Więc jezeli prawda jest ze Diesle sprawdzaja sie przy dłuzszych trasach to chyba Twój przypadek jest taki. Poza tym w 3 lata przejedziesz tyle co inni przez 10 lat. W zwiazku z tytm serwis u Ciebie musi być nietypowy/czestszy. Podobno amortyzatory gazowe nalezy wimieniać co 100 000 km w zwiazku z tym u Ciebie należałoby je zmienisac co 1,5 roku....Podobnie inne czynnosci serwisowe powinny byc czesciej biorac pod uwagę przejechany przebiega a nie czas. Poza tym na zuzycie paliwa i samochodu ma wpływ styl jazdy. Wiele wskazówek na temat oszczednego stylu jazdy ja znalazłem w instrukcji do mojego samochodu.
|