alior mi dowalił

Data: 2011-03-11 20:32:18
Autor: RobertS
alior mi dowalił
witam

to co napiszę poniżej to nie jakiś lament lub psioczenie na bank, który mnie "okradł", wszystko zgodnie z TOiP, a wina po mojej stronie...
"opowiadanie" raczej ku przestrodze

otóż nie było mnie kilka dni i w tym czasie (28.02) wypadła mi spłata kk, zapomniałem i nie spłaciłem kwoty minimalnej ok. 16 zł (moja wina), alior zareagował natomiast
i w kolejnym dniu naliczył mi 45 zł za obsługę zadłużenia + 14,40 zł odsetek od kredytu, a po kilku następnych dniach 20 zł za wysłanie listu, którego do dzisiaj nie zobaczyłem (całe zadłużenie spłaciłem wcześniej, ale list "wygenerował sie" przed zaksiegowaniem splaty na koncie)

razem ok. 80 zł KARY za niespłacenie kwoty min., to moja pierwsza taka sytuacja (zawsze spłacam 100% zadłużenia), ale bank był bezlitosny

całe zadłużenie z kk (również to płatne na koniec marca) spłaciłem 5.03 (księgowanie 7.03) czyli po 7 dniach

skladanie reklamacji - raczej niewiele da, bo już na infolinii dowiedziałem się, że wszystkie opłaty są w TOiP i tak ma być, jeżeli listu (tego za 20 zł) nie dostałem to mogę udać się do oddziału banku i tam mi go pokażą

żal do banku mam tylko o jedno, zwyczajnie odnoszę wrażenie, że poluje na błędy klientów (vide sygma, cetelem itp.), już kiedyś spóźniłem się ze spłatą kk citi i pomyliłem (zamiast końcówka 74 gr spłaciłem 47 gr) w bzwbk to nie było ani kar, ani odsetek...nic

alior niestety nie oferuje przypominaczy o spłacie karty tak jak np. polbank, eurobank i inne chociaż można zdefiniować otrzymywanie emaila np. o wykonanym przelewie oraz sms dot. wykonanej operacji kartowej, szkoda ze o tym co klienta najbardziej interesuje bank juz nie raczy przypominac

finalny wniosek jest taki, ze chyba nie chce mieć już ani kk ani konta w tym banku, stratny nie jestem bo w cashbacku bank wyplacil mi 2x wiecej niz pobral sobie oplat karnych

generalnie uwazajcie na alior, to juz nie to samo co na poczÄ…tku, ciekawy tylko jestem czy w oddziale beda mnie chcieli zakos zatrzymac, calkiem przyzwoity obrot robilem ich karta...

RobertS

Data: 2011-03-11 22:59:48
Autor: RobertS
alior mi dowalił

[...]

można powiedzieć, że b.szybko, ale takie tam panuj± reguły

RobertS

Data: 2011-03-13 00:22:03
Autor: Krzysiek
alior mi dowalił
On 11 Mar, 22:59, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:

mo na powiedzie , e b.szybko, ale takie tam panuj regu y
no wła¶nie a w BZWBK przy jednodniowym spóĽnieniu nic nie doliczyli...

Data: 2011-03-13 21:17:01
Autor: Mlst
alior mi dowalił
On 11 Mar, 22:59, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:

> mo na powiedzie , e b.szybko, ale takie tam panuj regu y

no wła¶nie a w BZWBK przy jednodniowym spóĽnieniu nic nie doliczyli..

Pod tym wzgledem BZ WBK jest super !

--
Molestowana
http://kobieta.wzwiazku.netstrefa.pl/mlodszy.html

Data: 2011-03-11 23:13:24
Autor: Simple Man
alior mi dowalił
W dniu 2011-03-11 20:32, RobertS pisze:
generalnie uwazajcie na alior, to juz nie to samo co na poczÄ…tku,
ciekawy tylko jestem czy w oddziale beda mnie chcieli zakos zatrzymac,
calkiem przyzwoity obrot robilem ich karta...

Ja wydałem rocznie KK Alior jakieś 40k PLN i nikt się o mnie nie bił i za mną nie płakał. Kartę zamknęli bez słowa, tak samo ROR.

Data: 2011-03-12 15:43:24
Autor: scream
alior mi dowalił
Dnia Fri, 11 Mar 2011 23:13:24 +0100, Simple Man napisał(a):

Ja wydałem rocznie KK Alior jakie¶ 40k PLN i nikt się o mnie nie bił i za mn± nie płakał. Kartę zamknęli bez słowa, tak samo ROR.

Może gdyby¶ dał im zarobić te 20% rocznie to by było inaczej, a że
spłacałe¶ na bież±co i nie było wielkiego zadłużenia, to inna sprawa :)

--
best regards, scream Samobójcy s± arystokracj± w¶ród umarłych.

Data: 2011-03-12 21:29:08
Autor: RobertS
alior mi dowalił

Może gdyby¶ dał im zarobić te 20% rocznie to by było inaczej, a że
spłacałe¶ na bież±co i nie było wielkiego zadłużenia, to inna sprawa :)

uważam, że tak czy inaczej bank nie odpu¶ciłby tych opłat...dlaczego nie skasować dodatkowych kilkudziesięciu złotych skoro można to zrobić?

RobertS

Data: 2011-03-11 23:13:40
Autor: george
alior mi dowalił

"RobertS" <bob75@xpostx.pl> wrote in message news:ildtc4$2bcs$2opal.icpnet.pl...
[...]

-- pozdrawiam
RobertS

etam zaraz alior. Tak jest wszędzie.
Mala wtopa z kk równa sie d€że koszty (ustaw sobie notatke na telefonie na 4 dni przed)

zbyt wiele osób uważa na grace period więc trzeba trzepać ja sie ktoś machnie...
nie tak jak w USA gdzie spory procent nawet gdyby chciała nie ma z czego spłacić....

george

Data: 2011-03-11 19:42:59
Autor: witek
alior mi dowalił
On 3/11/2011 4:13 PM, george wrote:
nie tak jak w USA gdzie spory procent nawet gdyby chciała nie ma z czego
spłacić....

co nie zmienia faktu, ze jak się spóźnisz to zapłacisz zwykle 39 dolców, doliczone do nastepnego wyciagu.
tylko nikt kasy na telefony, listy i pracę pań nie marnuje.

Data: 2011-03-12 09:28:06
Autor: RobertS
alior mi dowalił

etam zaraz alior. Tak jest wszędzie.

no właśnie nie wszędzie, spóźnij się w citi, 1-2 dni po terminie niczego nie dolicza

zbyt wiele osób uważa na grace period więc trzeba trzepać ja sie ktoś
machnie...

tak, takie jest tam właśnie podejście

ale skoro na kliencie im nie zalezy to mam nadzieje, ze zamkniecie kont i karty pojdzie szybko

RobertS

Data: 2011-03-13 20:15:05
Autor: Jacek Osiecki
alior mi dowalił
Dnia Sat, 12 Mar 2011 09:28:06 +0100, RobertS napisał(a):
etam zaraz alior. Tak jest wszędzie.
no wła¶nie nie wszędzie, spóĽnij się w citi, 1-2 dni po terminie niczego nie dolicza

Tak samo w Polbanku - przynajmniej na to póki co wygl±da :)

ale skoro na kliencie im nie zalezy to mam nadzieje, ze zamkniecie kont i karty pojdzie szybko

Robi± problemy (ale raczej typu "najpierw musi być spłacona, inaczej nie
przyjmiemy wypowiedzenia" i inne bzdety), a potem bez problemów zamykaj±
kartę. Widać nie zależy im na klientach. Zreszt± z tego co widziałem, jedyne
co potrafi± to wymy¶lać kolejne opłaty dodatkowe za wszystko :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2011-03-12 01:29:28
Autor: MK
alior mi dowalił
On 11 Mar, 20:32, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
witam

to co napiszę poniżej to nie jaki¶ lament lub psioczenie na bank, który
[...]

wcze¶niej, ale list "wygenerował sie" przed zaksiegowaniem splaty na koncie)

razem ok. 80 zł KARY za niespłacenie kwoty min., to moja pierwsza taka
sytuacja (zawsze spłacam 100% zadłużenia), ale bank był bezlitosny

Eeee... to ja mialem lepiej. Wyslalem przelew z mBanku ok godz 11.30,
wiec wyszedl ostatnia sesja, ktora Alior ksieguje nastepnego dnia.
Naliczyli mi kare, w odpowiedzi na reklamacje dostalem informacje, ze
srodki zostaly zaksiegowane dzien pozniej i kara jest zasadna.
W drugiej sytuacji karcianej dokonywalem zakupu w automacie biletowym,
skonczyly sie sie kartoniki w automacie i biletu nie otrzymalem,
dostalem za to potwierdzenie, ze transakcja zostala anulowana. Karta
jednak zostala obciazona, w odpowiedzi na reklamacje dostalem
informacje, ze bank nie zwroci kasy, bo nie oddal jej operator
automatu.
Po tym oczywiscie wypowiedzialem umowe, ale bank odmowil przyjecia
wypowiedzenia w inny sposob niz osobiste doniesienie do oddzialu na
pismie. Oczywiscie olalem to, karte zastrzeglem, ale ciagle wisi ona w
BIKu jako aktywna.

MK

Data: 2011-03-12 10:42:33
Autor: MarekZ
alior mi dowalił
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:f46ec779-37be-4b3e-a824-4058c244904c@z31g2000vbs.googlegroups.com...

[...]

Ale rzecz jasna wypowiedziałe¶ umowę pisemnie (listem)?

Data: 2011-03-12 02:52:40
Autor: MK
alior mi dowalił
On 12 Mar, 10:42, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

Ale rzecz jasna wypowiedziałe¶ umowę pisemnie (listem)?

Skorzystale z zapisu, kroty mowi, ze tylko wypowiedzenie umowy ramowej
musi byc na pismie. Umowa ramowa przewiduje mozliwosc rozwiazania umow
podrzednych np. za posrednictwem telefonu po uprzednim poprawnym
zweryfikowaniu. Dodatkowo umowa byla terminowa na 1 rok, a uplynal on
juz dawno temu, wiec nawet nie trzeba dyskutowac o skutecznosci
wypowiedzenia.
Mam umowe ramowa bez zadnego produktu :). Ale rachunek KK w BIK
aktywny...

MK

Data: 2011-03-12 14:20:54
Autor: RobertS
alior mi dowalił

Mam umowe ramowa bez zadnego produktu :). Ale rachunek KK w BIK
aktywny...

MK

też tak chciałem zrobić, ale w zwi±zku z tym że rezygnuję ze wszystkich kont to pofatyguję się do oddziału

RobertS

Data: 2011-03-12 14:20:28
Autor: Piotr
alior mi dowalił
[...]

Witam
Niestety, ale prawdopodobnie odzyskasz tylko 45 zł. Pomoże Ci w tym sprawdzone i
wielokrotnie wykorzystywane pismo znajduj±ce się tu:
http://www.kuradomowa.com/finanse/karta_kredytowa_jak_odzyskac_oplate_za_nieterminowa_splate.shtml
Gdy ja miałem spóĽnienie w spłacie KK to te pismo (po niewielkich poprawkach)
składałem w banku. Opłatę zawsze zwracali :)

Data: 2011-03-12 18:57:27
Autor: xbartx
alior mi dowalił
Dnia Fri, 11 Mar 2011 20:32:18 +0100, RobertS napisał(a):

razem ok. 80 zł KARY za niespłacenie kwoty min., to moja pierwsza taka
sytuacja (zawsze spłacam 100% zadłużenia), ale bank był bezlitosny

A masz ich pierwszą kk z darmowymi przelewami i 1% CB? Jeżeli tak to sobie widocznie próbują wyrównać to i owo w myśl zasady, że w przyrodzie nic nie ginie he he.

Data: 2011-03-12 21:34:57
Autor: RobertS
alior mi dowalił

razem ok. 80 zł KARY za niespłacenie kwoty min., to moja pierwsza taka
sytuacja (zawsze spłacam 100% zadłużenia), ale bank był bezlitosny

A masz ich pierwszÄ… kk z darmowymi przelewami i 1% CB? JeĹĽeli tak to
sobie widocznie próbują wyrównać to i owo w myśl zasady, że w przyrodzie
nic nie ginie he he.

mam kk z 1% CB, ale przelewy mam płatne

co myślisz o piśmie, które zaproponował Piotr?
http://www.kuradomowa.com/finanse/karta_kredytowa_jak_odzyskac_oplate_za_nieterminowa_splate.shtml

czy przypadkiem pobieranie odsetek oraz kary za nieterminową spłatę nie podchodzi pod klauzulę zakazaną?

RobertS

Data: 2011-03-12 21:45:55
Autor: RobertS
alior mi dowalił

czy przypadkiem pobieranie odsetek oraz kary za nieterminową spłatę nie
podchodzi pod klauzulÄ™ zakazanÄ…?

znalazłem jeszcze to:
http://decyzje.uokik.gov.pl/nd_wz_um.nsf/0/70B75689439F832CC12572DD0032961B?OpenDocument

może jednak mam ochotę powalczyć z bankiem, nie chodzi o kwotę, ale o zasadę...

RobertS

Data: 2011-03-12 13:36:53
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl
alior mi dowalił
Mnie również zdarzyło się w lutym nie spłacić w terminie kk w Citi.
Przelew poszedł po 6 dniach od dnia wymagalno¶ci spłaty, czyli w
następnym dniu po wygenerowaniu się kolejnego wyci±gu. Na tym wyci±gu
miałem naliczon± opłatę karn± za list. Ale potem sprawdziłem w
systenie transakcyjnym spłatę i zauważyłem zwrot opłaty za ten list.
List do domu przyszedł, ale w niespodziewanie ładnej formie, bo bank
przypomniał mi, że w terminie nie otrzymali wpłaty, musieli naczyć
odsetki od zadłużenia. Przy okazji przysłali druk polecenia zapłaty..

Data: 2011-03-14 10:56:31
Autor: xbartx
alior mi dowalił
Dnia Sat, 12 Mar 2011 21:45:55 +0100, RobertS napisał(a):

[...]

zasadÄ™...

Nie mam teraz czasu na czytanie, ale było coś na grupie, że właśnie ta opłata została wpisana na listę klauzul niedozwolonych tylko że banki opracowały nowe metody właśnie jakieś monity, powiadomienia i upomnienia oczywiście wszystkie płatne. A walczyć to wiadomo, że zawsze warto.

Ogólnie Alior widać jedzie ostro i nie ma zmiłuj, trzeba uważać albo się po prostu wypisać.

--
xbartx

Data: 2011-03-12 20:31:30
Autor: Robert Tomasik
alior mi dowalił
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:ildtc4$2bcs$2opal.icpnet.pl...
[...]

No to ostatnio podobne zdarzenie mnie spotkało w BPH. Zapomniałem spłacić kartę, bo nie przyszedł wyciąg. Zorientowałem się w sobotę, bo w tygodniu nie miałem czasu. Zlecenie spłaty złożyłem w sobotę, więc rozliczyło się w poniedziałek. Po kolejnym tygodniu dostałem pismo wg daty napisane 17 lutego (czyli przed zleceniem spłaty a po terminie), z którego wynika, że wg stanu na dzień 20 lutego nie spłaciłem karty. Na kopercie nei ma stempla pocztowego, a jedynie nadruk, że list wysłano 19 lutego, czyli w sobotę, podczas gdy wóczas bank nie pracuje. Moim zdaniem wysłano to pismo po 21 lutego a jedynie antydatowano, by wyszło, że pismo ma uzasadnienie. Tak więc to jest raczejs zersza praktyka.

alior mi dowalił