Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   akumlator i niskie przebiegi

akumlator i niskie przebiegi

Data: 2014-05-08 02:46:38
Autor: suryga
akumlator i niskie przebiegi
Mam auto które ostatnio jak zrobi 500 km/m-c. Czasami stoi przez tydzień, a innym razem robi 200 km za jednym zamachem.
Z reguła parę/naście km po mieście

W wakacje zostawiłem samochód na światłach na tydzień.
Przyszedłem, przekręciłem kluczyk zaświeciły się kontrolki i padł.
Kupiłem nowy akumlator. Styl jazdy jak opisałem powyżej.

Po długim weekendzie przychodzę i nawet kontrolki się nie zaświeciły.
Wczoraj był cały dzień ładowany i na koniec dnia zapalił od razu.
Elektryk sprawdził instalacja OK.

Mówi że trzeba więcej jeździć.
Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??

Data: 2014-05-08 11:00:35
Autor: Budzik
akumlator i niskie przebiegi
Użytkownik  suryga@gmail.com ...

Mam auto które ostatnio jak zrobi 500 km/m-c. Czasami stoi przez tydzień, a innym razem robi 200 km za jednym zamachem.
Z reguła parę/naście km po mieście

W wakacje zostawiłem samochód na światłach na tydzień.
Przyszedłem, przekręciłem kluczyk zaświeciły się kontrolki i padł.
Kupiłem nowy akumlator. Styl jazdy jak opisałem powyżej.

Po długim weekendzie przychodzę i nawet kontrolki się nie zaświeciły.
Wczoraj był cały dzień ładowany i na koniec dnia zapalił od razu.
Elektryk sprawdził instalacja OK.

Mówi że trzeba więcej jeździć.
Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??

Obecnie jedno z autek uzytkuje bardzo podobnie.
Raz na tydzien 5 km. Nic sie nie dzieje z aku.
Coś ci kradnie prąd.
Jak zrobisz 200 na raz, to aku masz naładowany.
Jak zrobisz parenascie km to na pewno doładowałes prąd potrzebny na włączenie silnika z nawiązką.

Data: 2014-05-08 14:03:39
Autor: Czesław Wiśniak
akumlator i niskie przebiegi
Obecnie jedno z autek uzytkuje bardzo podobnie.
Raz na tydzien 5 km. Nic sie nie dzieje z aku.
Coś ci kradnie prąd.
Jak zrobisz 200 na raz, to aku masz naładowany.
Jak zrobisz parenascie km to na pewno doładowałes prąd potrzebny na
włączenie silnika z nawiązką.

Nic mu pewnie nie kradnie tylko aku wykonczony. Trzyma minimalna pojemnosc, ale jak troche dluzej postoi to juz brakuje.

Data: 2014-05-08 14:00:34
Autor: Budzik
akumlator i niskie przebiegi
Użytkownik Czesław Wiśniak czewi@nima.pl ...

Obecnie jedno z autek uzytkuje bardzo podobnie.
Raz na tydzien 5 km. Nic sie nie dzieje z aku.
Coś ci kradnie prąd.
Jak zrobisz 200 na raz, to aku masz naładowany.
Jak zrobisz parenascie km to na pewno doładowałes prąd potrzebny na
włączenie silnika z nawiązką.

Nic mu pewnie nie kradnie tylko aku wykonczony. Trzyma minimalna
pojemnosc, ale jak troche dluzej postoi to juz brakuje.
Przeciez pisze, ze aku jest stosunkowo nowy.
Co miałoby go tak wykonczyc?

Data: 2014-05-08 16:07:10
Autor: Czesław Wiśniak
akumlator i niskie przebiegi
Nic mu pewnie nie kradnie tylko aku wykonczony. Trzyma minimalna
pojemnosc, ale jak troche dluzej postoi to juz brakuje.

Przeciez pisze, ze aku jest stosunkowo nowy.
Co miałoby go tak wykonczyc?

Tak sorry, czytalem jednym okiem. Myslalem ze stary ladowal.
Jesli  elektryk stwierdzil ze ok to kupil walniety lub stary aku albo niech zmieni elektryka jesli sam nie jest w stanie sprawdzic.

Data: 2014-05-08 12:00:36
Autor: Grejon
akumlator i niskie przebiegi
W dniu 2014-05-08 11:46, suryga@gmail.com pisze:

Mówi że trzeba więcej jeździć.
Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??

Doładowywać prostownikiem albo założyć światła dzienne.

--
Grzegorz Jońca
Green Trafic 140 dCi
Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi

Data: 2014-05-08 12:18:41
Autor: Czesław Wiśniak
akumlator i niskie przebiegi
Mówi że trzeba więcej jeździć.
Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??

Doładowywać prostownikiem albo założyć światła dzienne.

Swiatla dzienne to bardziej oszczednosc na zarowkach, zwlaszcza w lecie.
Jesli raz na jakis czas np 2-3 miesiace robi trase 200km to nie powinno byc problemu. Bledem bylo zostawienie aku na swiatlach na tydzien bo aku zdarzyl juz mocno zasiarczec i na pewno byl wzbudzany prostownikiem manualnie bo napiecie spadlo mocno ponizej progu akceptowalnego przez automaty.
Przy takim uzytkowaniu przy mocno ujemnych temp. warto doladowywac a w lecie zostawic jak jest.

Data: 2014-05-08 15:43:05
Autor: Adam
akumlator i niskie przebiegi
W dniu 2014-05-08 12:18, Czesław Wiśniak pisze:
Mówi że trzeba więcej jeździć.
Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??

Doładowywać prostownikiem albo założyć światła dzienne.

Swiatla dzienne to bardziej oszczednosc na zarowkach, zwlaszcza w lecie.

Chyba coś Ci się pomyliło.

Policz:

opcja 1 - światła mijania dla typowych H4
2x55W (światła mijania) + 4x5W (światła pozycyjne) = 130W

opcja 2 - światła dzienne
2x5W = 10W

Widzisz różnicę? ;)



--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-05-08 16:00:34
Autor: Czesław Wiśniak
akumlator i niskie przebiegi
Chyba coś Ci się pomyliło.

Nic mi sie nie pomylilo

Policz:

opcja 1 - światła mijania dla typowych H4
2x55W (światła mijania) + 4x5W (światła pozycyjne) = 130W

opcja 2 - światła dzienne
2x5W = 10W

I co z tego ?

Widzisz różnicę? ;)

Widze :)

Data: 2014-05-08 17:38:52
Autor: Adam
akumlator i niskie przebiegi
W dniu 2014-05-08 16:00, Czesław Wiśniak pisze:
Chyba coś Ci się pomyliło.

Nic mi sie nie pomylilo

Policz:

opcja 1 - światła mijania dla typowych H4
2x55W (światła mijania) + 4x5W (światła pozycyjne) = 130W

opcja 2 - światła dzienne
2x5W = 10W

I co z tego ?
(...)

Bo wyciąłeś wątek:

> W dniu 2014-05-08 12:18, Czesław Wiśniak pisze:
>>>> Mówi że trzeba więcej jeździć.
>>>> Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??
>>>
>>> Doładowywać prostownikiem albo założyć światła dzienne.
>>
>> Swiatla dzienne to bardziej oszczednosc na zarowkach, zwlaszcza w lecie.

Czyli łopatologicznie:
Jeśli krótkie odcinki, to mniejszy czas ładowania akumulatora alternatorem. Więc zmiana oświetlenia na dzienne pozwala zaoszczędzić sporo ponad 100W mocy - i ten prąd jest w tym momencie "dorzucany" do ładowania akumulatora. Ergo: akumulator może być krócej ładowany do podobnej pojemności, jak ładowany dłużej niższym prądem.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-05-08 09:19:54
Autor: kogutek444
akumlator i niskie przebiegi
W dniu czwartek, 8 maja 2014 17:38:52 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
W dniu 2014-05-08 16:00, Czes�aw Wi�niak pisze:

>> Chyba co� Ci si� pomyli�o.

>

> Nic mi sie nie pomylilo

>

>> Policz:

>>

>> opcja 1 - �wiat�a mijania dla typowych H4

>> 2x55W (�wiat�a mijania) + 4x5W (�wiat�a pozycyjne) = 130W

>>

>> opcja 2 - �wiat�a dzienne

>> 2x5W = 10W

>

> I co z tego ?

>(...)



Bo wyci��e� w�tek:



 > W dniu 2014-05-08 12:18, Czesďż˝aw Wiďż˝niak pisze:

 >>>> Mďż˝wi ďż˝e trzeba wiďż˝cej jeďż˝dziďż˝.

 >>>> Ale jak nie ma potrzeby tyle jeďż˝dziďż˝ to co robiďż˝ ??

 >>>

 >>> Doďż˝adowywaďż˝ prostownikiem albo zaďż˝oďż˝yďż˝ ďż˝wiatďż˝a dzienne.

 >>

 >> Swiatla dzienne to bardziej oszczednosc na zarowkach, zwlaszcza w lecie.



Czyli �opatologicznie:

Je�li kr�tkie odcinki, to mniejszy czas �adowania akumulatora alternatorem. Wi�c zmiana o�wietlenia na dzienne pozwala zaoszcz�dzi� sporo ponad 100W mocy - i ten pr�d jest w tym momencie "dorzucany" do �adowania akumulatora. Ergo: akumulator mo�e by� kr�cej �adowany do podobnej pojemno�ci, jak �adowany d�u�ej ni�szym pr�dem.





-- Pozdrawiam.



Adam

Nie piszemy o odcinkach 50 metrów tylko 1,5-2 kilometry.

Data: 2014-05-08 20:39:19
Autor: Jawi
akumlator i niskie przebiegi
W dniu 2014-05-08 18:19, kogutek444@gmail.com pisze:
Nie piszemy o odcinkach 50 metrów tylko 1,5-2 kilometry.

nie piszemy nie umiejąc cytować

Data: 2014-05-08 14:47:29
Autor: kogutek444
akumlator i niskie przebiegi
W dniu czwartek, 8 maja 2014 20:39:19 UTC+2 użytkownik Jawi napisał:
W dniu 2014-05-08 18:19, kogutek444@gmail.com pisze:

> Nie piszemy o odcinkach 50 metr�w tylko 1,5-2 kilometry.

>

nie piszemy nie umiej�c cytowa�

To nie piszcie, przymusu nie ma.

Data: 2014-05-08 17:55:19
Autor: Czesław Wiśniak
akumlator i niskie przebiegi
Czyli łopatologicznie:
Jeśli krótkie odcinki, to mniejszy czas ładowania akumulatora alternatorem. Więc zmiana oświetlenia na dzienne pozwala zaoszczędzić sporo ponad 100W mocy - i ten prąd jest w tym momencie "dorzucany" do ładowania akumulatora. Ergo: akumulator może być krócej ładowany do podobnej pojemności, jak ładowany dłużej niższym prądem.

Oczywiscie tylko w lecie nie ma to wiekszego znaczenia bo nie spada pojemnosc w wyniku niskiej temp, nie potrzebujesz duzego pradu do odpalenia, ladowanie przebiega o wiele szybciej niz w zimie co ma olbrzymie znaczenie i nie ma duzego zapotrzebowania na energie.
Aku z niedoladowania w znakomitej wiekszosci pada w zimie (wtedy ledy sa przydatne) i jesli ja przejezdzi to potem rowniez i cale lato :P

Data: 2014-05-09 08:19:44
Autor: Adam Wysocki
akumlator i niskie przebiegi
Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:

Więc zmiana oświetlenia na dzienne pozwala zaoszczędzić sporo ponad 100W mocy - i ten prąd jest w tym momencie "dorzucany" do ładowania akumulatora.

Bzdura. Prąd ładowania wynika z napięcia podawanego na instalację przez alternator, a to jest stabilizowane niezależnie od obciążenia alternatora.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-05-09 10:33:54
Autor: RoMan Mandziejewicz
akumlator i niskie przebiegi
Hello Adam,

Friday, May 9, 2014, 10:19:44 AM, you wrote:

Więc zmiana oświetlenia na dzienne pozwala zaoszczędzić sporo ponad
100W mocy - i ten prąd jest w tym momencie "dorzucany" do ładowania akumulatora.
Bzdura. Prąd ładowania wynika z napięcia podawanego na instalację
przez alternator, a to jest stabilizowane niezależnie od obciążenia alternatora.

Wydajność alternatora przy jeździe miejskiej limituje prąd ładowania.
Jak pyrkasz na jałowych w korku, to lepiej mieć dzienne.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2014-05-09 11:23:45
Autor: J.F
akumlator i niskie przebiegi
Użytkownik "Adam Wysocki"  napisał w wiadomości
Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:
Więc zmiana oświetlenia na dzienne pozwala zaoszczędzić sporo ponad
100W mocy - i ten prąd jest w tym momencie "dorzucany" do ładowania
akumulatora.

Bzdura. Prąd ładowania wynika z napięcia podawanego na instalację
przez alternator, a to jest stabilizowane niezależnie od obciążenia
alternatora.

A napiecie na wolnych obrotach z wlaczonymi swiatlami mierzyles ?
Nadal tyle samo co bez swiatel ? To wlacz jeszcze ogrzewanie szyb, dmuchawe, i co tam moze byc przydatne.

Alternator ma wydajnosc ograniczona, a na wolnych obrotach znacznie mniejsza niz nominalna.
No i starcza, albo nie starcza - zalezy od samochodu.
A jak nie starcza, to w czasie stania na czerwonym zima akumulator nie jest ladowany, albo jest wolniej ladowany.


J.

Data: 2014-05-09 12:45:33
Autor: Adam
akumlator i niskie przebiegi
W dniu 2014-05-09 11:23, J.F pisze:
Użytkownik "Adam Wysocki"  napisał w wiadomości
Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:
Więc zmiana oświetlenia na dzienne pozwala zaoszczędzić sporo ponad
100W mocy - i ten prąd jest w tym momencie "dorzucany" do ładowania
akumulatora.

Bzdura. Prąd ładowania wynika z napięcia podawanego na instalację
przez alternator, a to jest stabilizowane niezależnie od obciążenia
alternatora.

A napiecie na wolnych obrotach z wlaczonymi swiatlami mierzyles ?
Nadal tyle samo co bez swiatel ? To wlacz jeszcze ogrzewanie szyb,
dmuchawe, i co tam moze byc przydatne.

Alternator ma wydajnosc ograniczona, a na wolnych obrotach znacznie
mniejsza niz nominalna.
No i starcza, albo nie starcza - zalezy od samochodu.
A jak nie starcza, to w czasie stania na czerwonym zima akumulator nie
jest ladowany, albo jest wolniej ladowany.


Potwierdzam.
Sprawdzałem w wielu samochodach. Najgorzej OIDP pamiętam, było (oczywiście oprócz Malucha z prądnicą) w Subaru Legacy - alternator "startował" dopiero ok. 200 obr. powyżej jałowych. Na jałowych - bilans ujemny. Być może to tylko przypadek mojego egzemplarza.
W Pajero 2 z silnikiem 4M40 nie mierzyłem prądu, jednak napięcie jest wystarczające. Po przełączeniu akumulatora (np. po kilkugodzinnym świeceniu na biwaku i używaniu radia) na wolnych obrotach ten rozładowany szybko się ładuje. Podobnie Disco 1 i 2.
Hyundai H100 - jakiś stary - musi być trzymany na obrotach. Na jałowych - ledwo starcza na podtrzymanie stanu akumulatora. Włączenie świateł powoduje już mały spadek napięcia.
Lanosy, Nubiry, Polonezy i FSO ładowały na wolnych obrotach.



--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-05-09 11:46:38
Autor: Adam Wysocki
akumlator i niskie przebiegi
Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:

Sprawdzałem w wielu samochodach. Najgorzej OIDP pamiętam, było (oczywiście oprócz Malucha z prądnicą) w Subaru Legacy - alternator "startował" dopiero ok. 200 obr. powyżej jałowych. Na jałowych - bilans ujemny. Być może to tylko przypadek mojego egzemplarza.

W Hayabusie na światłach mijania przy jałowych obrotach mam ok. 13.6V. Przy lekkim dodaniu gazu skacze powyżej 14 - 14.2, 14.3, 14.5...

A Sienolot (wart 1/10 tej Hayabusy) trzyma stabilnie...

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-05-09 15:18:33
Autor: J.F
akumlator i niskie przebiegi
Użytkownik "Adam Wysocki"  napisał w wiadomości
Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:
Sprawdzałem w wielu samochodach. Najgorzej OIDP pamiętam, było
(oczywiście oprócz Malucha z prądnicą) w Subaru Legacy - alternator
"startował" dopiero ok. 200 obr. powyżej jałowych. Na jałowych - bilans
ujemny. Być może to tylko przypadek mojego egzemplarza.

W Hayabusie na światłach mijania przy jałowych obrotach mam ok. 13.6V.
Przy lekkim dodaniu gazu skacze powyżej 14 - 14.2, 14.3, 14.5...
A Sienolot (wart 1/10 tej Hayabusy) trzyma stabilnie...

W nowszych autach bywa jakis inteligentny system zarzadzania elektryka.
I cholera wie co robi ... ale moze np potrafi podbic napiecie po rozruchu, a po pewnym czasie obnizyc, bo po co przeladowywac akumulator bez potrzeby.

J.

Data: 2014-05-09 13:45:19
Autor: Adam Wysocki
akumlator i niskie przebiegi
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

W Hayabusie na światłach mijania przy jałowych obrotach mam ok. 13.6V.
Przy lekkim dodaniu gazu skacze powyżej 14 - 14.2, 14.3, 14.5...
A Sienolot (wart 1/10 tej Hayabusy) trzyma stabilnie...

W nowszych autach bywa jakis inteligentny system zarzadzania elektryka.

Tu nie ma, jest zwykły crow-bar.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-05-13 12:38:39
Autor: MichałG
akumlator i niskie przebiegi
Adam pisze:
W dniu 2014-05-08 12:18, Czes�aw Wi�niak pisze:
M�wi �e trzeba wi�cej je�dzi�.
Ale jak nie ma potrzeby tyle je�dzi� to co robi� ??

Do�adowywa� prostownikiem albo za�o�y� �wiat�a dzienne.

Swiatla dzienne to bardziej oszczednosc na zarowkach, zwlaszcza w lecie.

Chyba co� Ci si� pomyli�o.

Policz:

opcja 1 - �wiat�a mijania dla typowych H4
2x55W (�wiat�a mijania) + 4x5W (�wiat�a pozycyjne) = 130W

opcja 2 - �wiat�a dzienne
2x5W = 10W

Widzisz r�nic�? ;)



nie widzę- tych swiateł dziennych. To badziew. Takie 'janiczki' powinny być zakazane.


Pozdrawiam
M

-- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Data: 2014-05-08 21:35:19
Autor: Arbiter
akumlator i niskie przebiegi

Użytkownik "Grejon" <grejon83@gmail.com> napisał w wiadomości news:lkfkka$cj5$1usenet.news.interia.pl...

Doładowywać prostownikiem albo założyć światła dzienne.

Światła dzienne nie mają związku z wyładowywaniem się akumulatora na postoju

Data: 2014-05-08 22:23:59
Autor: RoMan Mandziejewicz
akumlator i niskie przebiegi
Hello Arbiter,

Thursday, May 8, 2014, 9:35:19 PM, you wrote:

Doładowywać prostownikiem albo założyć światła dzienne.
Światła dzienne nie mają związku z wyładowywaniem się akumulatora na postoju

Światła dzienne mają bardzo dużo wspólnego z doładowywaniem
akumulatora w czasie krótkich, miejskich przejazdów i
nierozładowywaniem akumulatora podczas pyrkania na obrotach jałowych w
korkach.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2014-05-09 08:54:02
Autor: Adam Wysocki
akumlator i niskie przebiegi
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Światła dzienne mają bardzo dużo wspólnego z doładowywaniem
akumulatora w czasie krótkich, miejskich przejazdów i
nierozładowywaniem akumulatora podczas pyrkania na obrotach jałowych w
korkach.

To już zależy od bilansu energetycznego... czy alternator na jałowych obrotach potrafi utrzymać napięcie przy włączonych światłach. U mnie w samochodzie potrafi, w motocyklu też - do momentu włączenia wentylatora chłodnicy, ale wtedy nawet podkręcenie obrotów nic nie daje.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-05-09 11:06:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
akumlator i niskie przebiegi
Hello Adam,

Friday, May 9, 2014, 10:54:02 AM, you wrote:

Światła dzienne mają bardzo dużo wspólnego z doładowywaniem
akumulatora w czasie krótkich, miejskich przejazdów i
nierozładowywaniem akumulatora podczas pyrkania na obrotach jałowych w
korkach.
To już zależy od bilansu energetycznego... czy alternator na jałowych
obrotach potrafi utrzymać napięcie przy włączonych światłach.

Ale jakie napięcie? U mnie przy jałowych i włączonych światłach
napięcie jest niższe o jakieś 0.5V niż przy wyłączonych. To daje
znaczącą różnicę prądu ładowania akumulatora.

U mnie w samochodzie potrafi, w motocyklu też - do momentu włączenia
wentylatora chłodnicy, ale wtedy nawet podkręcenie obrotów nic nie
daje.

Coś masz zepsute.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2014-05-09 10:31:08
Autor: Adam Wysocki
akumlator i niskie przebiegi
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

To już zależy od bilansu energetycznego... czy alternator na jałowych
obrotach potrafi utrzymać napięcie przy włączonych światłach.

Ale jakie napięcie? U mnie przy jałowych i włączonych światłach
napięcie jest niższe o jakieś 0.5V niż przy wyłączonych. To daje
znaczącą różnicę prądu ładowania akumulatora.

Nie pamiętam konkretnej wartości (mogę sprawdzić), ale było takie samo jak przy gazowaniu. Alternator w Sienie utrzymuje to napięcie zaskakująco stabilnie - regulator w Hayabusie robi to dużo gorzej.

Może rzeczywiście w innych samochodach jest inaczej...

U mnie w samochodzie potrafi, w motocyklu też - do momentu włączenia
wentylatora chłodnicy, ale wtedy nawet podkręcenie obrotów nic nie
daje.

Coś masz zepsute.

No i tu właśnie nie jestem pewien, co jest... były w tym moto problemy z ładowaniem, ale:

- kostki od statora do wiązki i od wiązki do regulatora wywalone, a przewody zalutowane

- regulator chłodzony wiatrakiem (przegrzewanie się regulatorów to częsta przypadłość takich motocykli, zresztą w Hondach jest jeszcze gorzej)

- klemy akumulatora czyste i dobrze przykręcone

- woltomierz podłączony bezpośrednio do akumulatora

Może po prostu tak ma być i całość ma konstrukcyjnie przewidziane, że nie będzie ładowała akumulatora na pełnym obciążeniu (czyli z wentylatorem chłodnicy). W motocyklu to jest ogromne obciążenie.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-05-09 08:17:41
Autor: Adam Wysocki
akumlator i niskie przebiegi
Grejon <grejon83@gmail.com> wrote:

Doładowywać prostownikiem albo założyć światła dzienne.

Co ci dadzą światła dzienne? Przecież światła podczas jazdy są zasilane z alternatora, a nie z akumulatora.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-05-09 10:32:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
akumlator i niskie przebiegi
Hello Adam,

Friday, May 9, 2014, 10:17:41 AM, you wrote:

Doładowywać prostownikiem albo założyć światła dzienne.
Co ci dadzą światła dzienne? Przecież światła podczas jazdy są zasilane
z alternatora, a nie z akumulatora.

Kosztem ładowania akumulatora. Było tyle razy w tym wątku, że wstyd o
to pytać. Naprawdę.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2014-05-09 10:31:17
Autor: Adam Wysocki
akumlator i niskie przebiegi
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Doładowywać prostownikiem albo założyć światła dzienne.
Co ci dadzą światła dzienne? Przecież światła podczas jazdy są zasilane
z alternatora, a nie z akumulatora.

Kosztem ładowania akumulatora. Było tyle razy w tym wątku, że wstyd o
to pytać. Naprawdę.

Ok, czyli są samochody, w których napięcie ładowania (a przez to prąd) spada po załączeniu świateł na wolnych obrotach, tak?

W moim tak nie jest (a to stary grat) - na wolnych obrotach alternator ładuje takim samym napięciem niezależnie od obciążenia i obrotów, myślałem że w każdym samochodzie tak jest.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-05-09 12:57:24
Autor: RoMan Mandziejewicz
akumlator i niskie przebiegi
Hello Adam,

Friday, May 9, 2014, 12:31:17 PM, you wrote:

Doładowywać prostownikiem albo założyć œwiatła dzienne.
Co ci dadzš œwiatła dzienne? Przecież œwiatła podczas jazdy sš zasilane
z alternatora, a nie z akumulatora.
Kosztem ładowania akumulatora. Było tyle razy w tym wštku, że wstyd o
to pytać. Naprawdę.
Ok, czyli sš samochody, w których napięcie ładowania (a przez to pršd)
spada po załšczeniu œwiateł na wolnych obrotach, tak?

W znanych mi - w większoœci.

W moim tak nie jest (a to stary grat) - na wolnych obrotach alternator
ładuje takim samym napięciem niezależnie od obcišżenia i obrotów, myœlałem że w każdym samochodzie tak jest.

Widocznie nie miałeœ nigdy ciężko wyładowanego akumulatora. WeŸ pod
uwagę, że pršd ładowania zależy także od napięcia wzbudzenia. I jeœli
cały system „wstaje” po ciężkim rozruchu od niskiego napięcia, to na
wolnych obrotach jest fatalnie. Ale często wystarczy podgazować, żeby
choć na chwilę podnieœć napięcie i już się normalizuje. Wyłšczenie
œwiateł w takiej sytuacji zdecydowanie pomaga.

W motocyklu sš zazwyczaj magnesy stałe i regulator crow-bar - to
całkiem inna sytuacja.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2014-05-09 16:32:40
Autor: Jakub Witkowski
akumlator i niskie przebiegi
W dniu 2014-05-09 12:57, RoMan Mandziejewicz pisze:

Ok, czyli sš samochody, w których napięcie ładowania (a przez to pršd)
spada po załšczeniu œwiateł na wolnych obrotach, tak?

W znanych mi - w większoœci.

Ostatni z moich, co tak miał, to był duży fiat.
Ale nie będę się upierał że to statystycznie istotna próbka.

--
JW

Data: 2014-05-09 13:20:22
Autor: Michał Jankowski
akumlator i niskie przebiegi
W dniu 09.05.2014 12:31, Adam Wysocki pisze:


Ok, czyli są samochody, w których napięcie ładowania (a przez to prąd)
spada po załączeniu świateł na wolnych obrotach, tak?

W moim tak nie jest (a to stary grat) - na wolnych obrotach alternator
ładuje takim samym napięciem niezależnie od obciążenia i obrotów,
myślałem że w każdym samochodzie tak jest.


Nie miałeś malucha z prądnicą.

   MJ

Data: 2014-05-09 17:56:59
Autor: Arbiter
akumlator i niskie przebiegi

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news:95649243.20140509103253pik-

Kosztem ładowania akumulatora. Było tyle razy w tym wątku, że wstyd o

syreną jeździsz czy maluchem z prądnicą?:)

Data: 2014-05-09 20:09:33
Autor: RoMan Mandziejewicz
akumlator i niskie przebiegi
Hello Arbiter,

Friday, May 9, 2014, 5:56:59 PM, you wrote:

Kosztem ładowania akumulatora. Było tyle razy w tym wątku, że wstyd o
syreną jeździsz czy maluchem z prądnicą?:)

Czytaj wątek do końca.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2014-05-08 12:02:14
Autor: szerszen
akumlator i niskie przebiegi
On Thu, 8 May 2014 02:46:38 -0700 (PDT)
suryga@gmail.com wrote:


Mówi że trzeba więcej jeździć.
Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??

Bzdury opowiada.
Musiało się coś wydarzyć, że spompowało Ci aku.

Kupiłem kiedyś 4 letniego focusa, jeździłem nim 7 lat w takim trybie jak piszesz, albo jeszcze gorszym, bo u mnie częste odcinki to takie po 3-4 km do sklepu i spowrotem. Zmieniałem tylko świece, nawet kiedyś się znajomego mechanika pytałem, czy nie zmienić kabli WN, stwierdził że jak jeździ, to po co psuć ;)

Czesto było tak że samochód stał tydzień w mrozy po 20 stopni i odpałał od pierwszego zakręcenia. Po tym czasie sprzedałem go z tym samym aku z którym kupiłem. Jeśli masz sprawne aku i instalacje, nie masz żadnego zwarcia, nie uruchamia Ci się alarm, ani nic co mogło by spompować aku, to będzie dobrze. --
pozdrawiam
szerszen

Data: 2014-05-08 14:25:55
Autor: Trybun
akumlator i niskie przebiegi
W dniu 2014-05-08 12:02, szerszen pisze:
On Thu, 8 May 2014 02:46:38 -0700 (PDT)
suryga@gmail.com wrote:


Mówi że trzeba więcej jeździć.
Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??
Bzdury opowiada.
Musiało się coś wydarzyć, że spompowało Ci aku.




Wielkie bzdury, tu juz nawet nie warto rozpatrywać wersji że po prostu trafił na akumulatorowy bubel, skoro ten elektryk zdiagnozował go jako sprawny. W instalacji musi być jakiś nieautoryzowany pobór prądu.

Data: 2014-05-08 12:06:43
Autor: Marek
akumlator i niskie przebiegi
On 08.05.2014 11:46, suryga@gmail.com wrote:
Mam auto które ostatnio jak zrobi 500 km/m-c.
Czasami stoi przez tydzień,
a innym razem robi 200 km za jednym zamachem.
Z reguła parę/naście km po mieście

W wakacje zostawiłem samochód na światłach na tydzień.
Przyszedłem, przekręciłem kluczyk zaświeciły się kontrolki i padł.
Kupiłem nowy akumlator.
Styl jazdy jak opisałem powyżej.

Po długim weekendzie przychodzę i nawet kontrolki się nie zaświeciły.
Wczoraj był cały dzień ładowany i na koniec dnia zapalił od razu.
Elektryk sprawdził instalacja OK.

Mówi że trzeba więcej jeździć.
Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??



Chyba cos nie tak z instalacja. U mnie auta jezdza wahadlowo. Jedno jezdzi tydzien drugie wtedy stoi. I tak na zmiane. Po tygodniu odpalaja od strzala.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2014-05-08 12:14:34
Autor: J.F
akumlator i niskie przebiegi
Użytkownik  napisał w wiadomości
Mam auto które ostatnio jak zrobi 500 km/m-c.
Czasami stoi przez tydzień,

500 km powinno byc wystarczajace, i raz na tydzien tez.

Choc napiecia bym posprawdzal - czy na jalowym biegu ze swiatlami laduje czy jeszcze nie.

Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??

W garazu stoi czy na powietrzu ?
http://allegro.pl/oxford-ladowarka-do-akumulatorow-sloneczna-i4170728503.html

J.

Data: 2014-05-08 04:17:36
Autor: suryga
akumlator i niskie przebiegi
W dniu czwartek, 8 maja 2014 12:14:34 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
Uďż˝ytkownik  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci

>Mam auto kt�re ostatnio jak zrobi 500 km/m-c.

>Czasami stoi przez tydzieďż˝,



500 km powinno byc wystarczajace, i raz na tydzien tez.



Choc napiecia bym posprawdzal - czy na jalowym biegu ze swiatlami laduje czy jeszcze nie.

Elektryk posprawdzał i wszystko jest OK.
Auto to seat cordoba 1,4 benzyna 15 letni.
Rozrusznik robiony w ubiegłym rok.
Akumulator Autopart kupiony w ubiegłe wakacje.
Garażowany.


>Ale jak nie ma potrzeby tyle je�dzi� to co robi� ??



W garazu stoi czy na powietrzu ?

http://allegro.pl/oxford-ladowarka-do-akumulatorow-sloneczna-i4170728503.html



J.

Data: 2014-05-08 14:00:30
Autor: Ergie
akumlator i niskie przebiegi
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cc5c5de6-7cd6-46bf-913b-5436163f256a@googlegroups.com...

Elektryk posprawdzał i wszystko jest OK.

Nie jest! Gdyby było ok, to byś nie zakładał tego wątku. elektryk sprawdził i nic nie znalazł -> wniosek zmień elektryka!

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-05-08 19:42:38
Autor: PiteR
akumlator i niskie przebiegi
na  ** p.m.s **  J.F pisze tak:

Mam auto które ostatnio jak zrobi 500 km/m-c.
Czasami stoi przez tydzień,

500 km powinno byc wystarczajace, i raz na tydzien tez.

Co za rozrzutność :)


--
    Piter

Data: 2014-05-08 12:16:56
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
akumlator i niskie przebiegi
Powitanko,

Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??

Marka i model samochodu to tajemnica zapewne, ale tak czy inaczej:
Rozrusznik pewnie zwykle 1-1,5 kW, alternator kilkaset W, wiec tak na oko pi razy drzwi po jezdzie 2 razy dluzszej niz praca rozrusznika energia powinna byc odzyskana. Swiatla troche ponad 100W w sumie, nie taki znaczacy pobor i bilans dodatni zawsze.
Widze 3 mozliwosci:
1. autoalarm, radio czy inne bajery bierze wiecej niz te zwyczajowe kilkadziesiat (10-50mA). Zmierzyc i bedzie wiadomo
2. Alternator (szczotki)/regulator napiecia na emeryturze ZUSowskiej
3. Akumulator niby nowy, ale brak mu motywacji do pracy;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2014-05-08 12:26:09
Autor: Ergie
akumlator i niskie przebiegi
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6fbfe96a-e282-4831-b405-60962d9334a2@googlegroups.com...

Po długim weekendzie przychodzę i nawet kontrolki się nie zaświeciły.
Wczoraj był cały dzień ładowany i na koniec dnia zapalił od razu.
Elektryk sprawdził instalacja OK.

Mówi że trzeba więcej jeździć.
Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??

Zmienić elektryka.

Jednym z moich aut jeżdżę tak jak Ty (albo i mniej). 2 razy dziennie po 2km i kilka razy w tygodniu dodatkowo dwa razy po 5km. Raz na kilka tygodni robię "trasę" 10-15km. Od trzech lat nie zrobiłem ani razu trasy dłuższej niż te 15km.

Czasem auto stoi nieużywane tydzień, czasem dwa czasem trzy, obojętnie zima czy lato. Zawsze po takim postoju zapala. Atko stoi pod chmurką. Akumulator ma już trzy lata i nie daje żadnych oznak zdychania. Akumulator najtańszy jaki był w pobliskim supermarkecie, gdy trzy i pół roku temu po 6 latach służby padł poprzednik.

Autko to Punto 1.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-05-08 14:00:11
Autor: Czesław Wiśniak
akumlator i niskie przebiegi
Jednym z moich aut jeżdżę tak jak Ty (albo i mniej). 2 razy dziennie po 2km i kilka razy w tygodniu dodatkowo dwa razy po 5km. Raz na kilka tygodni robię "trasę" 10-15km. Od trzech lat nie zrobiłem ani razu trasy dłuższej niż te 15km.

Czasem auto stoi nieużywane tydzień, czasem dwa czasem trzy, obojętnie zima czy lato. Zawsze po takim postoju zapala. Atko stoi pod chmurką. Akumulator ma już trzy lata i nie daje żadnych oznak zdychania. Akumulator najtańszy jaki był w pobliskim supermarkecie, gdy trzy i pół roku temu po 6 latach służby padł poprzednik.

Przy takim uzytkowaniu ten akumulator jest ladnie zasiarczony i wiele pojemnosci juz mu nie zostalo. No moze 2 ostatnie zimy byly lekkie to udalo mu sie przetrwac.
Oczywiscie jest jeszcze mozliwosc, ze mieszkasz tam gdzie temp nigdy nie spada ponizej 0 :)

Data: 2014-05-08 14:39:34
Autor: Ergie
akumlator i niskie przebiegi
Użytkownik "Czesław Wiśniak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lkfro2$q8l$1@node1.news.atman.pl...

Przy takim uzytkowaniu ten akumulator jest ladnie zasiarczony i wiele pojemnosci juz mu nie zostalo. No moze 2 ostatnie zimy byly lekkie to udalo mu sie przetrwac.

A niech sobie jest zasiarczony :-) Ale ciągle działa i wątkotwórcy tez powinien działać a skoro nie działa to znaczy że ma coś z elektryką.

Oczywiscie jest jeszcze mozliwosc, ze mieszkasz tam gdzie temp nigdy nie spada ponizej 0 :)

Mieszkam na śląsku. Ta zima była owszem trochę łagodniejsza niż w reszcie kraju ale i tak przez tydzień nocami temperatura spadała do -15 -  -20 i nie było problemów z odpaleniem.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-05-08 13:02:08
Autor: elmer radi radisson
akumlator i niskie przebiegi
On 2014-05-08 11:46, suryga@gmail.com wrote:

Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??

Jak samochod stoi na dluzej, to mozna po prostu zdejmowac kleme.



--

memento lorem ipsum

Data: 2014-05-08 13:31:26
Autor: Chris
akumlator i niskie przebiegi
suryga@gmail.com nabazgrał(a):

Mam auto które ostatnio jak zrobi 500 km/m-c.
Czasami stoi przez tydzień,

Brat ma podobnie i tydzień temu też mu nie odpalił (już drugi raz a aku nie ma nawet roku). Auto garażowane, dzienne przebiegi to ok 2-3km (tyle co po dziecko do przedszola). Jakieś pomysły oprócz zdejmowania klemy ?

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2014-05-08 14:06:50
Autor: Czesław Wiśniak
akumlator i niskie przebiegi
Brat ma podobnie i tydzień temu też mu nie odpalił (już drugi raz a aku nie ma nawet roku). Auto garażowane, dzienne przebiegi to ok 2-3km (tyle co po dziecko do przedszola). Jakieś pomysły oprócz zdejmowania klemy ?

Przy takiej jezdzie to gora 2-3 lata , ale rok to powinien jeszcze trzymac, chyba ze dlugo lezal w sklepie bez ladowania.
Na poczatek sprawdzic elektryke.

Data: 2014-05-08 15:44:35
Autor: Chris
akumlator i niskie przebiegi
Czesław Wiśniak nabazgrał(a):

Brat ma podobnie i tydzień temu też mu nie odpalił (już drugi raz a aku nie ma nawet roku). Auto garażowane, dzienne przebiegi to ok 2-3km (tyle co po dziecko do przedszola). Jakieś pomysły oprócz zdejmowania klemy ?
Przy takiej jezdzie to gora 2-3 lata , ale rok to powinien jeszcze
trzymac,  chyba ze dlugo lezal w sklepie bez ladowania.

Też mi się widzi że powinien pochodzić dłużej zwłaszcza że auto garażowane.

Na poczatek sprawdzic elektryke.

Sprawdzona i wszystko OK.

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2014-05-09 11:41:33
Autor: Michał Jankowski
akumlator i niskie przebiegi
W dniu 08.05.2014 15:44, Chris pisze:

Na poczatek sprawdzic elektryke.

Sprawdzona i wszystko OK.


To znaczy co sprawdzone?

Bo zacząć należy od pomiaru prądu rozładowania przy wyłączonych wszystkich odbiornikach (poza centralnym zamkiem i ewentualnie alarmem).

   MJ

Data: 2014-05-08 15:09:25
Autor: diwajs
akumlator i niskie przebiegi
W dniu 2014-05-08 11:46, suryga@gmail.com pisze:
Mam auto które ostatnio jak zrobi 500 km/m-c.
Czasami stoi przez tydzień,
a innym razem robi 200 km za jednym zamachem.
Z reguła parę/naście km po mieście

W wakacje zostawiłem samochód na światłach na tydzień.
Przyszedłem, przekręciłem kluczyk zaświeciły się kontrolki i padł.
Kupiłem nowy akumlator.
Styl jazdy jak opisałem powyżej.

Po długim weekendzie przychodzę i nawet kontrolki się nie zaświeciły.
Wczoraj był cały dzień ładowany i na koniec dnia zapalił od razu.
Elektryk sprawdził instalacja OK.

Mówi że trzeba więcej jeździć.
Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??



Mam Renault Megan (rocznik 2004) od czterech lat. Akumulator oryginalny. Dziennie przejeżdżam dwa razy po 2,5km. W soboty i niedziele autko stoi (pod chmurką). Latem robię da razy po około 600km i to wszystko. Żadnych, najmniejszych nawet kłopotów z akumulatorem nie zauważyłem. Za mojej pamięci nigdy też nie był podładowywany
pzdrw
M.P.

Data: 2014-05-08 17:40:07
Autor: Arbiter
akumlator i niskie przebiegi

Użytkownik <suryga@gmail.com> napisał w wiadomości news:6fbfe96a-e282-4831-b405-60962d9334a2googlegroups.com...

Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??

Albo odpinać klemę, albo dorobić ładowarkę taką jak od komórki ale na 12V dajmy na to zasilacz 12V 500ma i zostawiać podłączony gdy parkujesz.

Data: 2014-05-08 09:27:01
Autor: kogutek444
akumlator i niskie przebiegi
W dniu czwartek, 8 maja 2014 17:40:07 UTC+2 użytkownik Arbiter napisał:
U�ytkownik <suryga@gmail.com> napisa� w wiadomo�ci news:6fbfe96a-e282-4831-b405-60962d9334a2googlegroups.com...



>Ale jak nie ma potrzeby tyle je�dzi� to co robi� ??



Albo odpina� klem�, albo dorobi� �adowark� tak� jak od kom�rki ale na 12V dajmy na to zasilacz 12V 500ma i zostawia� pod��czony gdy parkujesz.

Akumulatorom zawsze szkodzi przesadna dbałość użytkownika. Dwunastoma woltami i połową ampera wykończysz akumulator szybciej niż Ci się wydaje. Jeśli prostownik to dający 14,2 - 14,5V, prąd nie ma znaczenia o ile nie będzie to 5mA. Może być prostownik wielkości szafy trzydrzwiowej dający się obciążyć milionem amperów. Napięcie jest kluczowe.

Data: 2014-05-08 19:04:46
Autor: Czesław Wiśniak
akumlator i niskie przebiegi
Akumulatorom zawsze szkodzi przesadna dbałość użytkownika. Dwunastoma woltami i połową >ampera wykończysz akumulator szybciej niż Ci się wydaje. Jeśli prostownik to dający 14,2 - >14,5V, prąd nie ma znaczenia o ile nie będzie to 5mA. Może być prostownik wielkości szafy >trzydrzwiowej dający się obciążyć milionem amperów. Napięcie jest kluczowe.

Prad ma znaczenie jesli akumulator jest totalnie rozladowany.

Data: 2014-05-08 10:42:31
Autor: kogutek444
akumlator i niskie przebiegi
W dniu czwartek, 8 maja 2014 19:04:46 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
>Akumulatorom zawsze szkodzi przesadna dbałość użytkownika. Dwunastoma >woltami i połową >ampera wykończysz akumulator szybciej niż Ci się wydaje. >Jeśli prostownik to dający 14,2 - >14,5V, prąd nie ma znaczenia o ile nie >będzie to 5mA. Może być prostownik wielkości szafy >trzydrzwiowej dający >się obciążyć milionem amperów. Napięcie jest kluczowe.



Prad ma znaczenie jesli akumulator jest totalnie rozladowany.

A jak odpalasz z kabli bo akumulator jest totalnie rozładowany to jak regulujesz prąd?

Data: 2014-05-08 20:14:02
Autor: Czesław Wiśniak
akumlator i niskie przebiegi

A jak odpalasz z kabli bo akumulator jest totalnie rozładowany to jak regulujesz prąd?

Wlasnie przy takich szybkich doladowaniach padnietego akumulatora duzym pradem skracamy mu zycie, zwlaszcza na mrozie.
Kulturalnie to sie powinno wyjac, postawic w cieplym miejscu i podlaczyc jakas fajna ladowarke z programem tzw. odsiarczania ;)

Data: 2014-05-08 11:25:52
Autor: kogutek444
akumlator i niskie przebiegi
W dniu czwartek, 8 maja 2014 20:14:02 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
>A jak odpalasz z kabli bo akumulator jest totalnie roz�adowany to jak >regulujesz pr�d?



Wlasnie przy takich szybkich doladowaniach padnietego akumulatora duzym pradem skracamy mu zycie, zwlaszcza na mrozie.

Kulturalnie to sie powinno wyjac, postawic w cieplym miejscu i podlaczyc jakas fajna ladowarke z programem tzw. odsiarczania ;)

Zwłaszcza jak wsiadłeś rano bo chciałeś jechać do roboty i auto mówi że nie będzie jechało bo akumulator się rozładował. To wtedy wyjmujesz, ładujesz 10 godzin ze specjalnego prostownika, który pojechałeś kupić bo nie miałeś. Weź przestań pierdolić. Rozładowany akumulator na mrozie traci życie z powodu zamarznięcia elektrolitu. taki zamarznięty akumulator to nie akumulator tylko surowiec wtórny.

Data: 2014-05-08 21:04:47
Autor: Czesław Wiśniak
akumlator i niskie przebiegi
;)

Zwłaszcza jak wsiadłeś rano bo chciałeś jechać do roboty i auto mówi że nie będzie jechało bo >akumulator się rozładował. To wtedy wyjmujesz, ładujesz 10 godzin ze specjalnego >prostownika, który pojechałeś kupić bo nie miałeś. Weź przestań pierdolić.

Opanuj potwora chlopaku.

Data: 2014-05-09 16:56:24
Autor: Jakub Witkowski
akumlator i niskie przebiegi
W dniu 2014-05-08 20:14, Czesław Wiśniak pisze:

A jak odpalasz z kabli bo akumulator jest totalnie rozładowany to jak regulujesz prąd?

Wlasnie przy takich szybkich doladowaniach padnietego akumulatora duzym pradem skracamy mu zycie, zwlaszcza na mrozie.

Pomijając kwestię mrozu, to czytałem gdzieś raport z badania algorytmu ładowania, polegającego na tym,
że akumulator ołowiowy przyjmował prąd równy liczbowo (w A) aktualnie brakującej pojemności (w Ah),
(czyli, np. całkowicie wyładowany akumulator 50 Ah ładowano prądem 50 A, gdy naładował się do połowy
- prądem 25 A itd. asymptotycznie do ~0). Czyli stosowano całkiem spore prądy.
I OIDP nie stwierdzono zmniejszenia żywotności czy innych negatywów.
W sumie to mnie nie dziwi - przecież akumulator oddaje często duże prądy i nie bardzo wiem, czemu
w drugą stronę miały mu mocno szkodzić (poza gazowaniem pod koniec ładowania).

Problem z automatyzacją tej metody widzę taki, że niby jak stwierdzić, jaka jest aktualna
pojemność aku, oraz ile dokładnie wynosi jego ładunek...

--
JW

Data: 2014-05-09 10:56:15
Autor: kogutek444
akumlator i niskie przebiegi
W dniu piątek, 9 maja 2014 16:56:24 UTC+2 użytkownik Jakub Witkowski napisał:
W dniu 2014-05-08 20:14, Czes�aw Wi�niak pisze:

>

>> A jak odpalasz z kabli bo akumulator jest totalnie roz�adowany to jak regulujesz pr�d?

>

> Wlasnie przy takich szybkich doladowaniach padnietego akumulatora duzym pradem skracamy mu zycie, zwlaszcza na mrozie.



Pomijaj�c kwesti� mrozu, to czyta�em gdzie� raport z badania algorytmu �adowania, polegaj�cego na tym,

�e akumulator o�owiowy przyjmowa� pr�d r�wny liczbowo (w A) aktualnie brakuj�cej pojemno�ci (w Ah),

(czyli, np. ca�kowicie wy�adowany akumulator 50 Ah �adowano pr�dem 50 A, gdy na�adowa� si� do po�owy

- pr�dem 25 A itd. asymptotycznie do ~0). Czyli stosowano ca�kiem spore pr�dy.

I OIDP nie stwierdzono zmniejszenia �ywotno�ci czy innych negatyw�w.

W sumie to mnie nie dziwi - przecie� akumulator oddaje cz�sto du�e pr�dy i nie bardzo wiem, czemu

w drug� stron� mia�y mu mocno szkodzi� (poza gazowaniem pod koniec �adowania).



Problem z automatyzacj� tej metody widz� taki, �e niby jak stwierdzi�, jaka jest aktualna

pojemno�� aku, oraz ile dok�adnie wynosi jego �adunek...



-- JW

To samoistne ograniczenie prądu wynika z rezystancji wewnętrznej akumulatora i alternatora oraz maksymalnego napięcia na poziomie 14,5V jakie jest w samochodach. Jak byś popsuł regulator napięcia żeby utrzymywał 15,5V to z tych 50A zrobiło by się znacznie więcej.

Data: 2014-05-10 11:40:10
Autor: J.F.
akumlator i niskie przebiegi
Dnia Fri, 09 May 2014 16:56:24 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):
W dniu 2014-05-08 20:14, Czesław Wiśniak pisze:
A jak odpalasz z kabli bo akumulator jest totalnie rozładowany to jak regulujesz prąd?
Wlasnie przy takich szybkich doladowaniach padnietego akumulatora duzym pradem skracamy mu zycie, zwlaszcza na mrozie.

Pomijając kwestię mrozu, to czytałem gdzieś raport z badania algorytmu ładowania, polegającego na tym,
że akumulator ołowiowy przyjmował prąd równy liczbowo (w A) aktualnie brakującej pojemności (w Ah),
(czyli, np. całkowicie wyładowany akumulator 50 Ah ładowano prądem 50 A, gdy naładował się do połowy
- prądem 25 A itd. asymptotycznie do ~0). Czyli stosowano całkiem spore prądy.
I OIDP nie stwierdzono zmniejszenia żywotności czy innych negatywów.

Byly kiedys akumulatory zwijkowe Optima, gdzie w katalogu stalo ze
50Ah mozna naladowac pradem 100A przez godzine.
No ale one ponoc mialy 1000A pradu rozruchowego.

W sumie to mnie nie dziwi - przecież akumulator oddaje często duże prądy i nie bardzo wiem, czemu
w drugą stronę miały mu mocno szkodzić (poza gazowaniem pod koniec ładowania).

Ale tam jeszcze mechanika dochodzi - masa elektrodowa w stanie
naladowanym i rozladowanym jest inna, i w zaleznosci od pradu i
napiecia roznie procesy moga przebiegac.


Tak czy inaczej ciekaw jestem ile z tych zalecen to jakis stary
przesad dla szerokiej publiki, z czasow gdy automatyki nie bylo.
Okrety podwodne wspolczesne cos chyba w 3h akumulatory laduja ... ale
moze to nie olowiowe, a na pewno nieco inne niz rozruchowe.

Problem z automatyzacją tej metody widzę taki, że niby jak stwierdzić, jaka jest aktualna
pojemność aku, oraz ile dokładnie wynosi jego ładunek...

Sa w notebookach odpowiednie uklady monitorujace.
Ale nawet nie wiem czy potrzebne - zapewne monitorujac dokladnie
napiecie, prad i temperature da sie ustalic.

A moze nawet nie trzeba, bo podejrzewam ze inne algorytmy tez nie
szkodza, wcale nie trzeba pozostalej pojemnosci znac dokladnie, byleby
nie wejsc w jakis niebezpieczny obszar.

J.

Data: 2014-05-09 07:36:42
Autor: Bugatti
akumlator i niskie przebiegi
W rodzinie jest sobie 2AZ-FE. 7 letnia Toyota. Przez 6 lat przejechała ok. 25 tys. km Auto ZTCW 4 razy pokonało odległość 350 km. Chyba 2 razy 150 km. 4 razy 70 km. 10 razy 100 km.

Pozostały dystans (kilkaset razy ten sam cykl) to 1,5 do MAX 2.5 km 4-8 razy w tygodniu.

Auto ma od nowości ten samu akku, kable WM, świece i cokolwiek innego zw. z elektryką. Wszystko orginalne - to chyba ostatnia dobra niezawodna Toyota ;)

Odpala od strzała - nawet jak stoi w zimie przez tydzień na dworze.

Po raz kolejny tak jak inni: radzę zmienić elektryka. A szukając innego lepszego, to pytaj czy ma oscyloskop.

Pozdr.
Bugatti

Data: 2014-05-09 10:25:38
Autor: MichaelDataÂŽ
akumlator i niskie przebiegi
suryga@gmail.com wydumał(a) w
news:6fbfe96a-e282-4831-b405-60962d9334a2googlegroups.com :
Mam auto ktĂłre ostatnio jak zrobi 500 km/m-c.
Czasami stoi przez tydzień,
a innym razem robi 200 km za jednym zamachem.
Z reguła parę/naście km po mieście
W wakacje zostawiłem samochód na światłach na tydzień.
Przyszedłem, przekręciłem kluczyk zaświeciły się kontrolki i padł.
Kupiłem nowy akumlator.
Styl jazdy jak opisałem powyżej.
Po długim weekendzie przychodzę i nawet kontrolki się nie zaświeciły.
Wczoraj był cały dzień ładowany i na koniec dnia zapalił od razu.
Elektryk sprawdził instalacja OK.
Mówi że trzeba więcej jeździć.
Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??

Popsuty wyłacznik lampki w bagażniku może bez problemu rozładować aku. Podłącz sobie jakiś amperomierz, to bedziesz widział czy coś obciąża aku. Diody na alternatorze tez mogą takie cuda robić, tym bardziej iz wynika u Ciebie ze może to być sporadyczne a nie reguła.

--
Michael________™
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€

Data: 2014-05-09 10:57:34
Autor: Chris
akumlator i niskie przebiegi
suryga@gmail.com nabazgrał(a):

Kupiłem nowy akumlator.

Przy okazji, jaki akumulator warto kupić do podobnego stylu jazdy czyli krótkie trasy

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2014-05-09 11:53:57
Autor: Czesław Wiśniak
akumlator i niskie przebiegi
Przy okazji, jaki akumulator warto kupić do podobnego stylu jazdy czyli krótkie trasy

Przede wszystkim swiezy i jesli zalezy ci na trwalosci to warto doladowywac, zwlaszcza w zimie.

Data: 2014-05-09 12:20:17
Autor: Jacek Maciejewski
akumlator i niskie przebiegi
Dnia Thu, 8 May 2014 02:46:38 -0700 (PDT), suryga@gmail.com napisał(a):

Elektryk sprawdził instalacja OK.

Najsensowaniejsza rada w tym wątku to: Zmień elektryka, ewent. sprawdź sam
prąd pobierany na postaju.
--
Jacek

Data: 2014-05-09 13:19:56
Autor: J.F
akumlator i niskie przebiegi
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w
Dnia Thu, 8 May 2014 02:46:38 -0700 (PDT), suryga@gmail.com napisał(a):
Elektryk sprawdził instalacja OK.
Najsensowaniejsza rada w tym wątku to: Zmień elektryka, ewent. sprawdź sam
prąd pobierany na postaju.

Zmiana elektryka niekoniecznie jest uzasadniona. Moze i dobrze zmierzyl.

Tak czy inaczej - jesli auto jezdzi przynajmniej raz na tydzien i kilkaset km w miesiacu, to jest to wystarczajace.
Moze i na zdrowie akumulatorowi nie wychodzi, ale nie powinien padac w ciagu roku.

Wiec jesli padl, to cos tu nalezy zmienic - elektryka, styl uzywania, lub marke akumulatorow.

J.

akumlator i niskie przebiegi

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona