Znalazlem rozwiazanie kreconych licznikow.

Data: 2011-01-02 15:14:43
Autor: Big Jack
Znalazlem rozwiazanie kreconych licznikow.
W wiadomości
*MarcinJM* napisał(-a):

A rozwiazanie to jest banalne: BRAK licznika calkowitego przebiegu, lub
jakis prosty, oficjalny patent na zerowanie go, dostepny dla kazdego,
opisany w instrukcji obslugi.

Moja propozycja jest bardziej zawiła. Licznik który nie da się kręcić przez absolutnie nikogo: począwszy od użytkownika aż po producenta auta i licznika. Elektronika już jest chyba na tyle zaawansowana żeby dało by się coś takiego skonstruować.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-01-02 14:21:36
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 2 Jan 2011 15:14:43 +0100, Big Jack napisał(a):

[...]

I jak rozwiążesz problem wymiany uszkodzonego licznika?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-02 16:46:21
Autor: Big Jack
*Waldek Godel* napisał(-a):

I jak rozwiążesz problem wymiany uszkodzonego licznika?

A naprawa odbywa się przez kręcenie??

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-01-02 15:49:20
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 2 Jan 2011 16:46:21 +0100, Big Jack napisał(a):

I jak rozwiążesz problem wymiany uszkodzonego licznika?

A naprawa odbywa się przez kręcenie??

Nie, poprzez zamontowanie nowego i ustawienie żądanego przebiegu z
komputera. Choć w zasadzie, tak, bo dokładnie tak samo się teraz "kręci"
liczniki.
Choć w niektórych przypadkach licznik się sam ustawia odczytując przebieg z
ECU (jeżeli jest wyższy) lub zapisując do ECU (jeżeli jest niższy)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-02 16:03:32
Autor: Tomasz Pyra
*MarcinJM* napisał(-a):

[...]

Ile jesteś gotów za to zapłacić dodatkowo, kupując nowy samochód w salonie?

Data: 2011-01-02 16:48:17
Autor: Big Jack
*Tomasz Pyra* napisał(-a):

Ile jesteś gotów za to zapłacić dodatkowo, kupując nowy samochód w
salonie?

Jestem przekonany, że koszt takiego licznika nie podniósłby drastycznie kosztów

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-01-02 17:28:02
Autor: Tomasz Pyra
*Tomasz Pyra* napisał(-a):

Ile jesteś gotów za to zapłacić dodatkowo, kupując nowy samochód w
salonie?

Jestem przekonany, że koszt takiego licznika nie podniósłby drastycznie
kosztów

No ale rzuć kwotą.
Powiedzmy że masz dodatkową opcję wyposażenia samochodu w niekasowalny licznik.
Ile jesteś gotów za ten luksus zapłacić kupując nowy samochód?

Faktyczne koszty grają bardzo niewielką rolę w kształtowaniu cen wyposażenia czy części samochodowych.

Data: 2011-01-02 19:23:01
Autor: Big Jack
Znalazlem rozwiazanie kreconych licznikow.
W wiadomości
*Tomasz Pyra* napisał(-a):

No ale rzuć kwotą.

Ale po co? Chcesz w/g swojej miary przewartościowywać, to co miałoby
mieć ewentualnie sens dla kogoś innego?

Powiedzmy że masz dodatkową opcję wyposażenia samochodu w niekasowalny
licznik.

Ile jesteś gotów za ten luksus zapłacić kupując nowy samochód?

Patrz wyżej. Poza tym luksusu w tym nie widzę. Raczej obniżenie komfortu
swobodnej manilupacji dla tych którzy chcieli by to robić. I nie opcja,
a obligatoryjne instalowanie takich liczników we wszystkich nowo
wyprodukowanych autach (mrzonka)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-01-02 20:28:24
Autor: Tomasz Pyra
*Tomasz Pyra* napisał(-a):

No ale rzuć kwotą.

Ale po co? Chcesz w/g swojej miary przewartościowywać, to co miałoby
mieć ewentualnie sens dla kogoś innego?

Ano właśnie, bo dlaczego klient nowo zakupionego samochodu miałby wybrać taki licznik z którym później mu będzie trudniej samochód sprzedać i jeszcze miałby za to zapłacić?
Bo potem mu komis powie, że tych niemożliwych do kręcenia nie biorą, bo nie schodzą.

Trzeba pamiętać że klientem producenta samochodów jest ten kto kupuje nowy samochód. I kogoś takiego kręcenie liczników nie obchodzi, bo on kupuje samochód z zerem na liczniku.
A producent nie będzie się troszczył o interes kolejnych kupujących na rynku wtórnym, w dodatku za pieniądze i w pewnym stopniu na szkodę kupującego.
W dodatku pewne samochody na rynku wtórnym są też na niekorzyść producenta samochodów nowych.

[...]

Wprowadzenie tego obowiązkowo już nie będzie takie proste.
Bo ktoś to będzie musiał następnie kontrolować czy faktycznie nie da się tego zapisać.
Co zrobić jak jakiś niezapisywalny licznik okaże się jednak zapisywalny jakąś dziwną metodą?
Tzn. zapisywalny on i tak będzie. Nie ma takiego układu elektronicznego w którym się nie da podzespołów wymienić czy poprzestawiać - jedynie można dostęp do układu ograniczyć w sensie fizycznym - jakieś zalaminowane układy, hologramy itp. itd.
Ktoś to też będzie musiał sprawdzać, kontrolować i oceniać czy układ jest czy nie jest dłubany.

Data: 2011-01-02 22:41:59
Autor: pm
[...]

można rozumować tak, a można i inaczej
być może taki samochód miałby mniejszą utratę wartości (no bo jest nie do podrobienia)
i to by była motywacja dla 1go kupującego

ale to czysta teoria, bicie piany
nikt się tak naprawdę tymi licznikami nie podnieca żeby to czy jest kasowalny czy go wcale nie ma  miało jakieś znaczenie.

ale skoro likwidujemy liczniki to może...

zróbmy samochód który się nie da zaszpachlować
albo polakierować.
od razu "bezwypadki" eliminujemy

aha i żeby Plakiem nie można było pryskać po silniku (jakaś reakcja niszcząca blok silnika czy cóś)
i niewymienne gumki na pedałach (najlepiej z chipem).

;-))))

Data: 2011-01-02 22:57:57
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-01-02 22:41, pm pisze:

aha i żeby Plakiem nie można było pryskać po silniku (jakaś reakcja
niszcząca blok silnika czy cóś)
i niewymienne gumki na pedałach (najlepiej z chipem).

I nieprzerwane nagranie filmowe od wyjazdu z fabryki do czasu zezłomowania żeby było wiadomo czy samochód nie walony :)

Data: 2011-01-03 09:14:51
Autor: Massai
Tomasz Pyra wrote:

> [...]

sprzedać i jeszcze miałby za to zapłacić?  Bo potem mu komis powie,
że tych niemożliwych do kręcenia nie biorą, bo nie schodzą.

Albo: klient mógłby taki licznik wybrać i dopłacić za niego, tylko
dlatego że przy późniejszej odsprzedaży potencjalnemu klientowi mógłby
powiedzieć - panie, to jest przynajmniej prawdziwy i pewny przebieg.

--
Pozdro
Massai

Znalazlem rozwiazanie kreconych licznikow.