Zdolność kredytowa a wydatki

Data: 2009-06-04 19:37:15
Autor: Sebastian
Zdolność kredytowa a wydatki
Witam, pytanie kieruję z myślą o kredycie mieszkaniowym:

Jak określa się średnie miesięczne wydatki przy wyliczaniu zdolności kredytowych? Obecnie wynajmuję mieszkanie - czy koszt wynajmu mam uwzględniać w
miesięcznych wydatkach, skoro nie będzie on miał już znaczenia, gdy zakupię
mieszkanie?
Samochód, media, telefon, internet, ...żywność - takie wydatki mam brać pod
uwagę?!

Dziękuję za pomoc.

--
Sebastian

Data: 2009-06-04 21:40:40
Autor: Mithos
  Sebastian pisze:
Obecnie wynajmuję mieszkanie - czy koszt wynajmu mam uwzględniać w
miesięcznych wydatkach, skoro nie będzie on miał już znaczenia, gdy zakupię
mieszkanie?

A skąd bank ma wiedzieć, że wynajmujesz cokolwiek ?

Samochód, media, telefon, internet, ...żywność - takie wydatki mam brać pod
uwagę?!

Podaj 500 PLN i nikt trudności robił nie będzie :)

--
Mithos

Data: 2009-06-04 19:59:07
Autor: Sebastian
Mithos <fake@adres.pl> napisał(a):
> Obecnie wynajmuję mieszkanie - czy koszt wynajmu mam uwzględniać w
A skąd bank ma wiedzieć, że wynajmujesz cokolwiek ?
Podaj 500 PLN i nikt trudności robił nie będzie :)

Nie ma jakiś ścisłych wytycznych wyliczania miesięcznych wydatków?

Nie znam zasad "sprawdzania" klientów przez bank. Gdybym o kredyt zapytał swój
bank, to przecież jasne jest, że z konta znika miesięcznie dużo większa suma
niż 500zł (bo samo wynajęcie mieszkania z opłatami zabiera mi 1500zł/mies.).

Dziękuję.

--
Sebastian

Data: 2009-06-04 22:10:11
Autor: krzysztofsf
Sebastian pisze:
[...]

Kiedys czytalem, ze posiadanie samochodu obniza zdolnosc kredytowa - bo bank zaklada okreslona pule wydatkow na ten cel. Nie wiem czy tak jest wszedzie.

Data: 2009-06-04 22:36:06
Autor: RobertS
Zdolność kredytowa a wydatki

Kiedys czytalem, ze posiadanie samochodu obniza zdolnosc kredytowa - bo bank zaklada okreslona pule wydatkow na ten cel. Nie wiem czy tak jest wszedzie.

Nie ma reguły. Niektóre banki "cieszą się" że klient posiada jakiś majątek...

RobertS

Data: 2009-06-05 16:38:32
Autor: spider
Mithos pisze:
 Podaj 500 PLN i nikt trudności robił nie będzie :)

ktoś mi wytłumaczy jaki jest sens zawyżania zdolności kredytowej? Że kupię większe mieszkanie za większy kredyt? a potem będę bidował żeby z pensji na wszystko starczyło? Zrozumiałbym jeszcze gdybym miał jakieś nieudokumentowane dochody, które poprawiają moją zdolność finansową.
500 zł miesięcznie na osobę? na waciki?
--
spider

Data: 2009-06-05 16:43:25
Autor: Maverick
spider wrote:
Mithos pisze:
[...]

Miesiecznie (poza mieszkaniem i wydatkiem na samochod/paliwo) wydaje z zona ok 1200-1300 pln. Warszawa. Wiec nie jest tak źle z tym 500/miesiac - szczegolnie w mniejszym miescie.

Data: 2009-06-05 19:31:34
Autor: spider
Maverick pisze:

Miesiecznie (poza mieszkaniem i wydatkiem na samochod/paliwo) wydaje z zona ok 1200-1300 pln. Warszawa. Wiec nie jest tak źle z tym 500/miesiac - szczegolnie w mniejszym miescie.

kredyt się bierze zazwyczaj na 30 lat, jak się zamierza mieć jakieś dzieci to sytuacja się mocno zmienia i wg mnie powinno sie zostawić jednak sporą rezerwę bezpieczeństwa. Wydatki rosną a kredyt trzeba spłacać, można oczywiście zakładać że pensja też skoczy pod wpływem awansu, czy zdobytego doświadczenia, ale to tylko gdybanie. Doradcy w bankach zdają się nie zauważać tak oczywistych rzeczy, ale co ich obchodzi klient, któremu na życie zostanie tyle, że można będzie to nazwać wegetacją.

Data: 2009-06-05 23:05:23
Autor: Mithos
spider pisze:
[...]

No ale to raczej klient powinien się nad sobą zastanowić, zanim weźmie kredyt "na styk", zwłaszcza jak w przyszłości (niedalekiej) planuje jakieś dzieci.

--
Mithos

Data: 2009-06-11 12:34:41
Autor: spider
Mithos pisze:

No ale to raczej klient powinien się nad sobą zastanowić, zanim weźmie kredyt "na styk", zwłaszcza jak w przyszłości (niedalekiej) planuje jakieś dzieci.

racja, tylko niestety myślących klientów jest jak na lekarstwo, wystarczy spojrzeć na ostatni owczy pęd kredytowo-mieszkaniowy, każdy brał bo dają i wszędzie pisali/mówili że to się opłaca że będzie tylko drożej, a najwyżej się sprzeda(niech powiedzą to tym którym z powodu kursu franka wielkość kredytu sporo przekroczyła możliwą rynkową cenę sprzedaży mieszkania). Niestety większość ludzi to tylko szara masa którą bardzo łatwo manipulować przy pomocy mediów.
Dlatego uważam że jednak ktoś powinien to kontrolować, w bankierów nie wierzę, bo dla nich się liczą słupki i prowizje. Niby KNF się za to wziął wydając rekomendacje, ale o wiele za późno i wg mnie niewystarczająco. Brak ograniczeń na rynku kredytów i dowolność wyliczania zdolności kredytowej doprowadziły do tego całego bajzlu na rynku nieruchomości i płaczu kredytobiorców frankowych.
--
spider

Data: 2009-06-05 19:24:13
Autor: Mithos
spider pisze:
[...]

Ktoś ma np. nieregularne źródła dochodu jako dodatek do zwykłej pensji (np. premie, nagrody, umowy o dzieło, pieniądze od babci/ciotki itp. itd.), których nie wykazuje przy ubieganiu się o kredyt (albo bank ich nie uwzględnia), a które spokojnie starczają na życie.

--
Mithos

Data: 2009-06-05 10:13:53
Autor: Maverick
  Sebastian wrote:
[...]

Z moich doswiadczen wynika ze tak - dlateog lepiej wypelniac ze mieszkasz u rodziny. Np w PKO SA wynajem mieszkania to bylo ok 1k mniej od dochodow  (Warszawa)

Samochód, media, telefon, internet, ...żywność - takie wydatki mam brać pod
uwagę?!

Banki stosuja stala wartosc, obecnie troche wyzsza - zalezy od banku - ale pomiedzy 500 a 1000 / osobe przy 2 osobach - nie wiem jak licza dzieci.

Data: 2009-06-05 16:12:19
Autor: Sebastian
Maverick <maveWYTNIJ_TO_I_TOrick_1@poczta.fm> napisał(a):
Z moich doswiadczen wynika ze tak - dlateog lepiej wypelniac ze mieszkasz u rodziny. Np w PKO SA wynajem mieszkania to bylo ok 1k mniej od dochodow  (Warszawa)

Dokładnie i nie chodzi mi tu o jakieś wymuszanie większej zdolności. Chodzi
właśnie o moje realne możliwości - przecież to 1.4k miesięcznie (Wrocław),
które "leci" obecnie na wynajem będzie pokrywać znaczną część przyszłej raty
kredytu mieszkaniowego. Dlaczego koszt wynajęcia ma mi obniżać mój dochód
(obecnie 6k netto z 2-osób), skoro noszę się z zamiarem zakupu mieszkania już
gotowego, do którego będę mógł się wprowadzić. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie :)

--
Sebastian

Data: 2009-06-05 12:45:04
Autor: Norbert Edward Krolog
 Sebastian <suraski.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Witam, pytanie kieruję z myślą o kredycie mieszkaniowym:

Jak określa się średnie miesięczne wydatki przy wyliczaniu zdolności kredytowyc
h?

Generalnie im mniej posiadasz tym jestes bardziej wiarygodny - komorka,
mieszkanie, samochod to wszystko kosztuje, wiec jak masz jakies skladniki
nierejestrowalne (np. nieobciazonego kredytem mieszkania spoldzielczego bez
ksiegi wieczystej bank raczej nie namierzy), to lepiej o nich zapomniec. Fajna
sprawa jest z karta kredytowa. Mialem karte z limitem przekraczajacym moje
miesieczne dochody i w wiekszosci bankow nie mialem w ogole zadnej zdolniosci
zdolnosci (liczyli caly limit jak natychmiast wymagalne zobowiazanie). Tym
samym wszystkie KK musialy isc do likwidacji... :-(

Pozdrawiam, Beniowa

Data: 2009-06-05 15:01:19
Autor: kris
Użytkownik "Norbert Edward Krolog" <blaha498.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h0b40g$mgg$1inews.gazeta.pl...
Sebastian <suraski.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):

nierejestrowalne (np. nieobciazonego kredytem mieszkania spoldzielczego bez
ksiegi wieczystej bank raczej nie namierzy), to lepiej o nich zapomniec. Fajna

Z księgą wieczystą(nawet obciążona hipoteka) też inny bank nie namierzy.

Krzysiek.

Data: 2009-06-05 16:41:38
Autor: Maverick
Norbert Edward Krolog wrote:
[...]

A KK & wyludzenie kredytu znasz?

[...]

Dziwne - zazwyczaj banki odejmuja 5% limitow - czyli splate minimalna.

Data: 2009-06-05 22:43:38
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Zdolność kredytowa a wydatki
Audycja bardzo zbliżona do tematu: