Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Zawór EGR

Zawór EGR

Data: 2010-03-25 20:25:56
Autor: Tata
Zawór EGR
VW Passat B4 1.9 TDI. Kupiłem ten samochód z odłączoną i zaślepioną rurką od zaworu EGR. Czy zawór można wymontować i wyczyścić, a po wyczyszczeniu ponownie zamontować, czy nadaje się już tylko do śmieci? Czy trzeba coś wyczyścić dodatkowo? Do zaworu nie dochodzą żadne kabelki i jest chyba sterowany tylko podciśnieniowo, tak sądzę.

Z ukłonami
MJ

Data: 2010-03-26 08:31:24
Autor: luis
Zawór EGR

Użytkownik "Tata" <kocityno.usuntoteraz@kki.net.pl> napisał w wiadomości news:hogdbt$idu$1news.dialog.net.pl...
VW Passat B4 1.9 TDI. Kupiłem ten samochód z odłączoną i zaślepioną rurką od zaworu EGR. Czy zawór można wymontować i wyczyścić, a po wyczyszczeniu ponownie zamontować, czy nadaje się już tylko do śmieci? Czy trzeba coś wyczyścić dodatkowo? Do zaworu nie dochodzą żadne kabelki i jest chyba sterowany tylko podciśnieniowo, tak sądzę.

Z ukłonami
MJ\

Witam
Możesz tak zrobić jeżeli zawór jest sprawny, ale skoro ktoś go zaślepił to pewnie miał jakiś powód, sprawdż czy jest szczelny, jeśli nie, to zostaw tak jak jest albo wymień na nowy.

Pozdr
luis

Data: 2010-03-26 09:08:55
Autor: krzysiek82
Zawór EGR
luis pisze:
Witam
Możesz tak zrobić jeżeli zawór jest sprawny, ale skoro ktoś go zaślepił to pewnie miał jakiś powód, sprawdż czy jest szczelny, jeśli nie, to zostaw tak jak jest albo wymień na nowy.

Pozdr
luis

ja miałem sprawny ale zaślepiłem, bo cała masa syfu lądowała w kolektorze ssącym, do tego stopnia, że czujnik podciśnienia (mpasensor) przestał funkcjonować i trzeba było go czyścić. Teraz EGR jest zaślepiony (nie odłączony ale tylko zaślepiony) problemów brak.
Jestem za ekologią ale realizowaną w przemyślany sposób a to rozwiązanie nic wspólnego z profesjonalizmem nie ma.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-26 10:39:04
Autor: luis
Zawór EGR

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:hohq7r$qq3$1atlantis.news.neostrada.pl...
luis pisze:
Witam
Możesz tak zrobić jeżeli zawór jest sprawny, ale skoro ktoś go zaślepił to pewnie miał jakiś powód, sprawdż czy jest szczelny, jeśli nie, to zostaw tak jak jest albo wymień na nowy.

Pozdr
luis

ja miałem sprawny ale zaślepiłem, bo cała masa syfu lądowała w kolektorze ssącym, do tego stopnia, że czujnik podciśnienia (mpasensor) przestał funkcjonować i trzeba było go czyścić. Teraz EGR jest zaślepiony (nie odłączony ale tylko zaślepiony) problemów brak.
Jestem za ekologią ale realizowaną w przemyślany sposób a to rozwiązanie nic wspólnego z profesjonalizmem nie ma.

--
Nie chodzi mi aż tak bardzo o ekologię, w niektórych dieslach po zaślepieniu egr komputer wywala błąd, nie wiem jak jest w vw, u minie w mazdzie tak właśnie się dzieje.
--

Data: 2010-03-26 10:45:13
Autor: krzysiek82
Zawór EGR
luis pisze:
Nie chodzi mi aż tak bardzo o ekologię, w niektórych dieslach po zaślepieniu egr komputer wywala błąd, nie wiem jak jest w vw, u minie w mazdzie tak właśnie się dzieje.

u mnie w jtd także wywalał ale się tym nie przejmowałem bo on nie ma na nic wpływu, przy okazji korekty oprogramowania ECU egr został wywalony z softu i po temacie.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-26 12:35:23
Autor: Bugatti
Zawór EGR
Użytkownik "Tata"  napisał w wiadomości:

VW Passat B4 1.9 TDI. Kupiłem ten samochód z odłączoną i zaślepioną rurką od zaworu EGR. Czy zawór można wymontować i wyczyścić, a po wyczyszczeniu ponownie zamontować, czy nadaje się już tylko do śmieci? Czy trzeba coś wyczyścić dodatkowo? Do zaworu nie dochodzą żadne kabelki i jest chyba sterowany tylko podciśnieniowo, tak sądzę.

Zawór EGR opróćz tego że wspiera portfele ekologów powoduje zwiększenie emisji tlenkó azotu (NOx) i głośniejsza pracę na biegu jałowym to powoduje _znaczne_ zanieczyszczenie kanałów dolotowych z powodu nanoszenia na nie drobinek sadzy ze spalin, które dzięki temu ustrojstwowi są doprowadzane do cylindrów.
Ponadto oprócz gromadzenia nagaru w kolektorze dolotowym drobinki sadzy z EGR'a mogą czasami zostac zassane do turbinku i spowodować jej uszkodzenie.
Kolejna rzecz to, to że w niektóych silnikach po zaślepieniu EGR (i jego programowym wyłączeniu w ECU bądź zmniejszeniu korekcji widzianych w ECU) spalanie...spadło (niekiedy o ciut ponad 1 litr)
Tutaj masz opis co powoduje te badziew ekologów -
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7065&sid=677ff9169980834ca286ee8faf382014

Więc jeśli twoje autko jeździ ok (nie odczuwasz strat mocy) to zostaw te zawór zaślepiony.


Z ukłonami
MJ

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2010-03-26 12:37:42
Autor: Bugatti
Zawór EGR
Użytkownik "Bugatti"  napisał w wiadomości:


Zawór EGR opróćz tego że wspiera portfele ekologów powoduje zwiększenie emisji tlenkó azotu (NOx)

oczywiście miało być zmniejszenie
;)

--
Bugatti

Zawór EGR

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona