Data: 2011-02-15 14:31:37 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Jako że wszyscy jeśli już to obniżają zawieszenie, mam pytanie w kwestii odwrotnej.
Tzn. czy jest możliwe jego zauważalne podniesienie, bez przerabiania połowy auta? Teoretyczny prześwit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej niż Sportage, ale wydaje mi się to mocno naciągana wartość, jako że każdy krawężnik na parkingu zaliczam osłoną silnika. No i Jarek miał onegdaj rację, twierdząc że warto wypróbować jak się jeździ wysokim autem bez jego kupowania. ;-) Optymalnie byłoby aby dało się prześwit regulować w stylu - zimą, po mieście 5 cm wyżej, latem, na trasie 5 cm niżej. Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi kosztami pi razy drzwi? |
|
Data: 2011-02-15 13:51:33 | |
Autor: to | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
begin Cavallino
Jako Ĺźe wszyscy jeĹli juĹź to obniĹźajÄ zawieszenie, mam pytanie w kwestii ZaĹóş lepsze amortyzatory, z lepszym tĹumieniem. Te co masz sÄ juĹź pewnie doĹÄ mocno zuĹźyte, wiÄc podczas np. zjeĹźdĹźania z krawÄĹźnika przĂłd Ci lekko przysiada i uderzasz osĹonÄ . Kolejna kwestia to zuĹźyte elementy metalowo-gumowe -- to teĹź obniĹźa lekko zawieszenie. No i oczywiĹcie sprÄĹźyny -- z czasem teĹź "siadajÄ ". -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-02-15 14:56:42 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci | |
UĹźytkownik "to" <to@abc.xyz> napisaĹ w wiadomoĹci news:
ZaĹóş lepsze amortyzatory, z lepszym tĹumieniem. Same amorki to chyba zbyt maĹo, od poczÄ tku auto wydawaĹo mi siÄ za niskie pod tym wzglÄdem. ChcÄ mieÄ opcjÄ zdecydowanie wyĹźszÄ . Te co masz sÄ juĹź pewnie Nie, to nie to - chodzi o samo podjeĹźdĹźanie do krawÄĹźnika, gdy chcÄ przy nim zaparkowaÄ prostopadle. Albo choÄby dziury na polnej drodze, o bryĹach Ĺniegu, nad ktĂłrymi inni przejeĹźdĹźajÄ , a ja je zaliczam nie wspominajÄ c. Kolejna kwestia to zuĹźyte elementy Wszystko prawda, ale nie o tym chciaĹem - nie chcÄ powrotu do standardu, tylko ewidetnego podwyĹźszenia, najlepiej z moĹźliwoĹciÄ regulacji. Da siÄ bez wymiany poĹowy zawieszenia? Czy oprĂłcz amortyzatorĂłw i sprÄĹźyn trzeba pozmieniaÄ teĹź coĹ wiÄcej (wahacze, stabilizatory czy co tam jeszcze jest w zawieszeniu wielowahaczowym)? |
|
Data: 2011-02-15 14:54:16 | |
Autor: to | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
begin Cavallino
Wszystko prawda, ale nie o tym chciaĹem - nie chcÄ powrotu do standardu, PodaĹem Ci jedyny niedruciarski i nie kosztujÄ cy majÄ tku sposĂłb na zniwelowanie problemĂłw ktĂłre opisujesz. Przy czym nie mĂłwiÄ o "powrocie do standardu" bo zasugerowaĹem lepsze amortyzatory niĹź seryjne. Ze sposobĂłw ekstremalnie druciarskich to "moĹźesz" nawpychaÄ jakichĹ gum czy coĹ w sprÄĹźyny, ale zdecydowanie to odradzam. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-02-15 19:30:43 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci | |
UĹźytkownik "to" <to@abc.xyz> napisaĹ w wiadomoĹci news:
PodaĹem Ci jedyny niedruciarski i nie kosztujÄ cy majÄ tku sposĂłb na Nie bardzo, od poczÄ tku i nowych amorkĂłw byĹo tak samo. Przy czym nie mĂłwiÄ o "powrocie Ale to Ĺźe lepsze, nie oznacza Ĺźe wyĹźsze, a mĂłwimy o stanie spoczynkowym.
Nie mam zamiaru nic drutowaÄ. |
|
Data: 2011-02-16 13:28:03 | |
Autor: to | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
begin Cavallino
Ale to Ĺźe lepsze, nie oznacza Ĺźe wyĹźsze, a mĂłwimy o stanie spoczynkowym. Ale autem siÄ jedzie, a nie stoi. JeĹli amortyzator ma lepsze tĹumienie dobicia to auto mniej siÄ bujnie w dóŠna nierĂłwnoĹci i w efekcie minimalny przeĹwit bÄdzie wiÄkszy. Powiem Ci tyle, Ĺźe w moim aucie zmieniĹem kilkuletnie seryjne zawieszenie (przebieg ok. 150 tys., w miarÄ sprawne, nieporozwalane) na kompletne sportowe niĹźsze o 4 cm i np. przez progi zwalniajÄ ce przejeĹźdĹźa siÄ wrÄcz Ĺatwiej. Po zaĹoĹźeniu seryjnych nowych sprÄĹźyn i twardszych amortyzatorĂłw na pewno problemy ktĂłre opisujesz znaczÄ co by siÄ zmniejszyĹy, a auto prowadziĹoby siÄ nawet lepiej niĹź teraz. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-02-16 14:32:56 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci | |
UĹźytkownik "to" <to@abc.xyz> napisaĹ w wiadomoĹci news:4d5bd0e3$0$2448$65785112news.neostrada.pl...
begin Cavallino Jasne, rozumiem, ale zapomniasz Ĺźe ja mam problem rĂłwnieĹź gdy auto nie jedzie, wiÄc zawieszenie nie pracuje (parkowanie PRZY krawÄĹźniku). I jego rĂłwnieĹź chciaĹbym zlikwidowaÄ. |
|
Data: 2011-02-16 13:40:13 | |
Autor: to | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
begin Cavallino
Jasne, rozumiem, ale zapomniasz Ĺźe ja mam problem rĂłwnieĹź gdy auto nie Jak to PRZY? ;) Co Ty wyczyniasz tym sidem? ;) Ale jeĹli chodzi o wysokoĹÄ, to po kilku latach na pewno auto obniĹźyĹo Ci siÄ o jakiĹ centymetr (za sprawÄ sprÄĹźyn i elementĂłw gumowych). -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-02-16 14:51:22 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci | |
UĹźytkownik "to" <to@abc.xyz> napisaĹ w wiadomoĹci news:4d5bd3bd$0$2448$65785112news.neostrada.pl...
begin Cavallino No PRZY. Co Ty wyczyniasz tym sidem? ;) Np. podjeĹźdĹźam na parking na M1, dojeĹźdĹźam przodem do krawÄĹźnika (tak jak kaĹźde inne auto w tym miejscu dotykajÄ c koĹami krawÄĹźnika), specjalnie z praktycznie zerowÄ prÄdkoĹciÄ , a i tak przycieram osĹonÄ silnika o krawÄĹźnik oddzielajÄ cy parking od trawnika.
Bardzo moĹźliwe, dlatego wolaĹbym mieÄ jakiĹ zapas na nastÄpne kilka lat, 1 cm to za maĹo. ZresztÄ ten problem jest od kiedy pamiÄtam, od nowoĹci chyba. |
|
Data: 2011-02-15 15:11:59 | |
Autor: z | |
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci | |
to pisze:
No i oczywiĹcie sprÄĹźyny -- z czasem teĹź "siadajÄ ".Mam pod "koszyczkiem" sprÄĹźyny zaĹoĹźonÄ tulejkÄ (jest w Almerze na tyle taki patent) Niestety skutkuje to "Ĺomotem" podczas zjeĹźdĹźania z krawÄĹźnikĂłw. Nie wiem dokĹadnie co wydaje taki dĹşwiÄk ale widocznie konstrukcja tylnego zawieszenia nie lubi takich manewrĂłw :-( A jest tylko jakieĹ 2 cm wyĹźej niĹź fabryka przewiduje. z PS. W tym samochodzie wogĂłle zjeĹźdĹźanie z krawÄĹźnikĂłw jest gĹoĹne. Z pasaĹźerami jeĹşdzi siÄ ciszej :-) |
|
Data: 2011-02-15 15:41:39 | |
Autor: mleko | |
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci | |
On 2011-02-15 14:51, to wrote:
begin CavallinoEksperci na PMS :) |
|
Data: 2011-02-15 14:50:45 | |
Autor: to | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
begin mleko
Eksperci na PMS :) Masz coĹ do dodania do rzeczy czy tak sobie tylko bredzisz? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-02-15 15:07:21 | |
Autor: kml | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d5a8036$0$2439$65785112news.neostrada.pl... Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi kosztami pi razy drzwi? Mój znajomy kiedyś się dgrażał, że takie coś zrobi ale koszt był dramatyczny - amortyzatory, pompa ciśnienia i chgw co jeszcze. Do tego trzeba to ładnie spiąć i uruchomić. Gdyby był gotowy zestaw typu plug&play to można by o tym myśleć, ale rzeźbić samemu warto wyłącznie mając do tego pełne zaplecze warsztatowe oraz naprawdę konkretne środki zabezpieczone na ten cel. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2011-02-15 15:10:15 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik "kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:ije1ak$msl$1inews.gazeta.pl...
Ale ja nic nie pisałem o regulacji guzikiem w kabinie. |
|
Data: 2011-02-15 15:14:50 | |
Autor: kml | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d5a8944$0$2496 Ale ja nic nie pisałem o regulacji guzikiem w kabinie. Będziesz co 4 miesiące demontował wszystkie graty, wkładał inne a potem ustawiał geomerię i zbieżność :)? Mechanicznie to OIDP wkłada się "podkładkę" pomiędzy sprężynę a amortyzator, ale głowy sobie uciąć nie dam. Są zestawy do podnoszenia samochód, gotowe, o 2cm rzuć okiem na alleprowizję może to Ci coś pomoże. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2011-02-15 15:18:54 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik "kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:ije1ol$o8i$1inews.gazeta.pl...
Chyba nie na tym polega regulowane zawieszenie. Ale po to się pytam, żeby się dowiedzieć - nie mam pojęcia szerszego o temacie. |
|
Data: 2011-02-15 16:41:05 | |
Autor: kml | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d5a8b4b$0$2450$65785112news.neostrada.pl... Chyba nie na tym polega regulowane zawieszenie. Zależy co rozumie się pod pojęciem regulowane, prawda :) Płynnie regulowane to co innego a "ręcznie" regulowane to też co innego :) -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2011-02-15 17:44:49 | |
Autor: Agent | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
?
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d5a8b4b$0$2450$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik "kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:ije1ol$o8i$1inews.gazeta.pl... W TVN Turbo jak jest ten program o tuningu to mówią nieraz o regulowanym zawieszeniu i mowa jest o firmie KONI albo jakoś tak. Są gotowe zestawy do civiców chyba. |
|
Data: 2011-02-15 17:47:56 | |
Autor: to | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
begin Agent
W TVN Turbo jak jest ten program o tuningu to mĂłwiÄ nieraz o regulowanym MĂłwisz o gwincie ale on nie ma nic wspĂłlnego z podwyĹźszaniem tylko raczej obniĹźaniem... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-02-16 11:18:48 | |
Autor: Agent | |
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci | |
UĹźytkownik "to" <to@abc.xyz> napisaĹ w wiadomoĹci news:4d5abc4b$0$2448$65785112news.neostrada.pl... begin AgentMoĹźe tak ale jak jest regulacja to umoĹźliwia i podwyĹźsanie i obniĹźanie. ALe domyslam siÄ Ĺźe chodzi o regulacje w dóŠa nie w gĂłrÄ |
|
Data: 2011-02-15 17:23:24 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik "kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:ije1ak$msl$1inews.gazeta.pl...
Sprężyny i ewentualnie amortyzatory, choć nie jestem pewny, czy nie wystarczą same wyższe spręzyny. Przy podniesieniu o 3-4 cm napewno. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-02-15 20:09:33 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
W dniu 2011-02-15 15:07, kml pisze:
Nie wiem, czy wiesz, ale są auta i to nie ze szczytu cennika, które mają to w standardzie... Do jazdy w zasadzie służy tam tylko jedna pozycja, ale wyższa umożliwia właśnie przejazd przez krawężniki, czy progi bez łomotania brzuchem o ziemię :) -- Wojciech Smagowicz |
|
Data: 2011-02-16 22:02:13 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Dnia Tue, 15 Feb 2011 15:07:21 +0100, kml napisaĹ(a):
MĂłj znajomy kiedyĹ siÄ dgraĹźaĹ, Ĺźe takie coĹ zrobi ale koszt byĹW zasadzie sa, tylko nie widze do Cee'da: http://www.airbagit.com/Kia-Air-Suspension-Systems-s/60.htm -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2011-02-15 15:15:31 | |
Autor: J.F. | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
On Tue, 15 Feb 2011 14:31:37 +0100, Cavallino wrote:
Teoretyczny prześwit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej niż Sportage, ale wydaje mi się to mocno naciągana wartość, jako że każdy krawężnik na parkingu zaliczam osłoną silnika. Tu najtaniej bedzie wypozyczyc :-) Optymalnie byłoby aby dało się prześwit regulować w stylu - zimą, po mieście 5 cm wyżej, latem, na trasie 5 cm niżej. pojedz najpierw gdzies na podnosnik. Trzeba zobaczyc o ile mozna kola opuscic zanim cos zacznie przeszkadzac. Wymienic sprezyny to latwo, ale czy potem nie zabraknie zakresu na wybojach. Regulacja to juz bardziej skomplikowane, koledzy rajdowcy moze podpowiedza jakies amoro-sprezyny z regulacja pod maska, inne .. taniej bylo od razu kupic cytryne :-) J. |
|
Data: 2011-02-15 15:19:55 | |
Autor: Staszek Sosenko | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d5a8036$0$2439$65785112news.neostrada.pl... Jako że wszyscy jeśli już to obniżają zawieszenie, mam pytanie w kwestii odwrotnej. Ostatnio przerabiałem temat w Audi A4 z fabrycznie obniżonym zawiasem. Warsztat najpierw zaoferował założenie na McPhersony jakichś tulejek, podnoszących auto o 2 cm - miało to kosztować z robotą ca. 450zł. Później się z tego wycofali, gdyż okazało się, że brak takich tulejek jako oryginalnych części, a dotoczenie sprawiłoby zbyt duże trudności. Od pomysłu odstąpiłem, gdyż jedyną opcją byłaby wymiana sprężyn, a to już koszty dochodzące do tysiaka. Wygląda zatem na to, że sama wymiana sprężyn powinna wystarczyć. Pytanie tylko, co z amorami? Na pewno będziesz miał trudność ze znalezieniem rozwiązania, które da Ci możliwość nieskomplikowanej zmiany setupu lato/zima. Może przekładka Nivo z Mercedesa? :D Albo coś takiego: http://www.youtube.com/watch?v=JvlIOOVo050&feature=related ;) -- ### Staszek Sosenko - Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków ############## ### SR20DE by Nissan -> http://picasaweb.google.com/Ssnk87/Nissan# ### ### staszek <tumabyćmałpa> sosenko <tumabyćkropka> pl | GG:3134157 ### |
|
Data: 2011-02-15 15:43:45 | |
Autor: R. | |
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci | |
Odpowiem od d* strony :)
W Lagunie I jest o tyle fajnie, Ĺźe moĹźna tyĹ sobie podnieĹÄ bez wiÄkszych nakĹadĂłw. U mnie (w kombi) tak poprzedni wĹaĹciciel podniĂłsĹ - po przesiadce z Escorta mocno mi to przeszkadzaĹo (duĹźo mniej byĹo widaÄ w lusterku), ale teraz - super. Co do przodu - tutaj bÄdzie raczej kiepsko. Sprzedaj sida i kup C-Funf :). Albo XantiÄ - nawet na kilka Ci starczy ;) R. |
|
Data: 2011-02-15 19:04:23 | |
Autor: MichaĹ \"HoMMeR\" Paszek | |
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci | |
W dniu 2011-02-15 15:43, R. pisze:
Co do przodu - tutaj bÄdzie raczej kiepsko. Sprzedaj sida i kup C-FunfAle to teĹź nie rozwiÄ Ĺźe problemu. Hydropneumatyczne zawieszenie nie jest regulowane. Ani w Xantii, ani w C5, a tym bardziej w C-funf - tu jest klasyczne zawieszenie na amortyzatorach i sprÄĹźynach. -- MichaĹ "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |
|
Data: 2011-02-15 19:31:49 | |
Autor: Adam Krawczyk | |
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci | |
Dnia Tue, 15 Feb 2011 19:04:23 +0100, użytkowmik "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
napisał(a): Ale to też nie rozwiąże problemu. Hydropneumatyczne zawieszenie nie jest regulowane. Ani w Xantii, ani w C5, a tym bardziej w C-funf - tu jest klasyczne zawieszenie na amortyzatorach i sprężynach. Co? Jak nie jest??? 1. Na krawężniki wystarcza. 2. Jeśli jednak nie wystarcza (bardzo wysoki polic... znaczy krawążnik) to pozycja "teren", sekundka i chop. W C-funf sprężynowe zawieszenie to opcja dla miłośników Passatów, z hydro też jak najbardziej występuje. -- Pozdrawiam Adam Krawczyk - Ruda Śląska Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE) |
|
Data: 2011-02-15 19:32:57 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci | |
UĹźytkownik ""MichaĹ \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:ijef7a$nd8$1news.onet.pl...
W dniu 2011-02-15 15:43, R. pisze: Dam gĹowÄ Ĺźe widziaĹem XantiÄ opuszczonÄ o dobre 20 cm, wiÄc o czym mowa? |
|
Data: 2011-02-15 19:42:53 | |
Autor: Adam Krawczyk | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Dnia Tue, 15 Feb 2011 19:32:57 +0100, użytkowmik Cavallino napisał(a):
Dam głowę że widziałem Xantię opuszczoną o dobre 20 cm, więc o czym mowa? Stojącą czy jadącą? -- Pozdrawiam Adam Krawczyk - Ruda Śląska Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE) |
|
Data: 2011-02-15 19:49:47 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik "Adam Krawczyk" <adam-krawczyk@aspam.secretkey.eu> napisał w wiadomości news:1lt5zix63xmga$.dlgsecretkey.eu...
Dnia Tue, 15 Feb 2011 19:32:57 +0100, użytkowmik Cavallino napisał(a): Stojącą, jechać raczej nie była w stanie przy takim posadowieniu nadwozia. |
|
Data: 2011-02-15 20:00:26 | |
Autor: Adam Krawczyk | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Dnia Tue, 15 Feb 2011 19:49:47 +0100, użytkowmik Cavallino napisał(a):
Stojącą, jechać raczej nie była w stanie przy takim posadowieniu nadwozia. No ta nie modyfikacja tylko przypadłość techniczna tego zawieszenia, prawdopodobnie model z początku produkcji bez systemu antyopadowego lub z systemem antyopadowym ale zaniedbana (przecieki wewnętrzne) i/lub bardzo długo stojąca. Jest jeszcze opcja że właściciel z premedytacją "rzucił ją na glebę". Po uruchomieniu silnika 10-20sec. i jest w pozycji do jazdy. W położeniu dolny serwis (gleba) da się powoli jechać ale odczucia są jak (przepraszam właścicieli) w Vectrze (w górnym serwisie też się da jechać ale komfort j.w.). -- Pozdrawiam Adam Krawczyk - Ruda Śląska Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE) |
|
Data: 2011-02-15 20:03:30 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik "Adam Krawczyk" <adam-krawczyk@aspam.secretkey.eu> napisał w wiadomości news:gwolbdxo9f7o.dlgsecretkey.eu...
Dnia Tue, 15 Feb 2011 19:49:47 +0100, użytkowmik Cavallino napisał(a): Chyba nie zajarzyłeś, że przedpiszca twierdził, iż nie da się regulować wysokości zawieszenia w tym modelu, a to co napisałeś dokładnie temu zaprzecza. Czyli generalnie nie polemizujesz ze mną a ja z Tobą. |
|
Data: 2011-02-15 20:47:51 | |
Autor: Adam Krawczyk | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Dnia Tue, 15 Feb 2011 20:03:30 +0100, użytkowmik Cavallino napisał(a):
Użytkownik "Adam Krawczyk" <adam-krawczyk@aspam.secretkey.eu> napisał w wiadomości news:gwolbdxo9f7o.dlgsecretkey.eu... Chyba nie zajarzyłeś, że przedpiszca twierdził, iż nie da się regulować wysokości zawieszenia w tym modelu, a to co napisałeś dokładnie temu zaprzecza. Zajarzyłem. I podtrzymuję to co napisałem (jako posiadacz takiego pojazdu), zawieszenie jest regulowane, mało tego poza regulacją ręczną jest przede wszystkim regulacja automatyczna - bez względu na obciążenie prześwit jest zawsze ten sam. Czyli generalnie nie polemizujesz ze mną a ja z Tobą. Dokładnie. Tylko wyjaśniłem (nie koniecznie Tobie) ki diabeł tam siedzi. -- Pozdrawiam Adam Krawczyk - Ruda Śląska Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE) |
|
Data: 2011-02-15 22:18:06 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
W dniu 2011-02-15 20:03, Cavallino pisze:
Chyba nie zajarzyłeś, że przedpiszca twierdził, iż nie da się regulowaćNie, że nie da się regulować wysokości, tylko że zawieszenie nie jest regulowane. To nie jest opcja: szosa/teren tylko możliwość podniesienia lub opuszczenia samochodu w pozycję serwisową. Tobie zależy na dynamicznej regulacji prześwitu, czego de facto nie da się zrealizować w zawieszeniu hydropneumatycznym, bo te ma tylko jedną pozycję do jazdy. Każda inna jest pozycją serwisową, która powinna być używana wyłącznie na postoju. Tak, wiem o trzeciej pozycji między szosa, a górny serwis, ale to jest pozycja, co do której producent założył sankcje na maksymalną prędkość z jaką można się na niej poruszać i jest to 60km/h -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |
|
Data: 2011-02-15 22:53:52 | |
Autor: Adam Krawczyk | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Dnia Tue, 15 Feb 2011 22:18:06 +0100, użytkowmik "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
napisał(a): Tobie zależy na dynamicznej regulacji prześwitu, Dynamicznej, dwa razy do roku? czego de facto nie da się zrealizować w zawieszeniu hydropneumatycznym, bo te ma tylko jedną pozycję do jazdy. Tak, wiem o trzeciej pozycji między szosa, a górny serwis, ale to jest pozycja, co do której producent założył sankcje na maksymalną prędkość z jaką można się na niej poruszać i jest to 60km/h Jadąc 40km/h możesz zmienić położenie dzwigni regulacji prześwitu w położenie teren czy wysiadasz, wymieniasz kolumny itp? Czyli da się dynamicznie? Dynamiczniej już chyba nie można, chyba że się mylę. Mało tego zawieszenie samo dostosowuje się do obciążenia i reguluje prześwit właśnie dynamicznie - wysiadasz teściową ;), auto na sekundę się podnosi a potem opada do właściwej wysokości. Mało tego można tak wyregulować zawieszenie (regulacja tzw. zera hydraulicznego) by w pozycji "szosa" było n.p. trzy centymetry wyżej (albo niżej) niż przewidział producent dla tego modelu, ale wymaga to regulacji z kanału - a wystarczy do tego w zasadzie jeden klucz, bez kupowania sprężyn, amortyzatorów, cudownych tulejek itp. i ew. przekładania tego jak opon co sezon. Cavallino chodziło (o ile potrafię czytać) o pokonanie krawężnika i/lub mocno zaśnieżonej drogi z głębokimi koleinami gdzie raczej nikt więcej jak 60 nie będzie jechał. -- Pozdrawiam Adam Krawczyk - Ruda Śląska Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE) |
|
Data: 2011-02-15 23:04:21 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
W dniu 2011-02-15 22:53, Adam Krawczyk pisze:
Tobie zależy na Uznajmy, że po prostu na regulacji prześwitu. Tu się zgadza: hydropneumatyk mu wystarczy.
Odpisałem Venioowi - regulowanym zawieszeniem jest HA, Activa - wpływa czynnie na zawieszenie w trakcie jazdy. Sam hydropneumatyk jest zawieszeniem o zmiennym prześwicie. Cavallino chodziło (o ile potrafię czytać) o pokonanie krawężnika i/lub Zgadza się i tu z pomocą przychodzi hydropneumatyka. Trochę się pokajam, bo w pierwszym poście nie uściśliłem i nie doczytałem - ubzdurało mi się, że R. określił Xantię i C5 jako auta z regulowanym zawieszeniem i chciałem wyprowadzić dyskusję na temat definicji, a wyszło trochę inaczej. Niemniej, wciąż uważam, że samo zawieszenie hydropneumatyczne nie jest regulowane ;-) -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |
|
Data: 2011-02-16 03:01:44 | |
Autor: Michał | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Zgadza się i tu z pomocą przychodzi hydropneumatyka. A ja się uprę że hydropneumatyk to renault a hydroactive to citroen :) Xantia poza tym miała na tyle szybki system że niwelował wychylenia boczne, z czym sobie ponoć jeszcze Merc w220 S500 radzi - nie wiem. Renault nie było takie szybkie. a hydropneumatyk renault miał regulowany prześwit 3 pozycje (auto lub manualnie), oraz twardość, oraz poziomowanie. na wszystkich 3 wysokościach dało się jeździć (najniższa -vmax ~270km/h), najniższa się sama włacza powyżej 120km/h, wysoka na to na "teren". tłumienie (część "hydro") było robione w środku amortyzatora - szły kable od sterowania i odczytu do kompa. Nie wiem na ile komp badał styl jazdy i dziury/progi - ale pewnie coś robił skoro nawet Citoen w XM 89' już miał kompa od tego. a w renault to weszło w 92'. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-02-16 09:39:16 | |
Autor: PB | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Wed, 16 Feb 2011 03:01:44 +0000 (UTC), na pl.misc.samochody, Michał
napisał(a): A ja się uprę że hydropneumatyk to renault a hydroactive to citroen :) A ja Ci to naprawię. Safrane miała PNEUMATYCZNE zawieszenie. Bez HYDRO. Hydropneumatyczne zawieszenie to właśnie Citroen, oraz sporo czołgów i koparek. Hydroactive to nazwa marektingowa dla zawieszenia hydropneumatycznego uzbrojonego w zawory antyopadowe, dodatkowe gruszki i zestaw czujnikow z komputerem i zaworami który tym steruje. W Safrane była regulowana twardość zawieszenia i w niewielkim stopniu jego wysokość. Poza tym system ten w przeciwieństwie do tego z Citroena - działał dość krótko. Montowano go tylko w Safrane I, byle duperel kosztował majątek i dziś jużnie znajdziesz Szafy ze sprawnym tym ustrojstwem, więc dyskusja jest akademicka. Najlepszą cecha systemu Renault była łatwa możliwość ekstrakcji tego cholerstwa i wstawienia zwykłego zawiasu... -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2011-02-17 21:42:43 | |
Autor: Michał | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
A ja Ci to naprawię. Safrane miała PNEUMATYCZNE zawieszenie. Bez Ok, pomyliłem się, dobra pomyliłem się !!! (w nazwach :) ) hydro to mi się wzięło że amorki w środku są hydro ;) + kableki + czujniki. a sama wysokość to była - tak tylko "Air" i to wolno się zmieniało. ale ta "Szafa" 1 to było dobre trwałe ciche SZYBKIE auto :) i tak cena części inna niż w innych autach, nawet do 2 jest ze 3x taniej eksploatacja, i mniej pali. Czy mi się wydaje czy większość zawieszenia w 2 jest stalowa a w 1 była aluminiowa ? bo mi cholera rdza je jakieś śrubki i takie tam duże elementy w ph2 - a jedynka pomimo że starsza to tylko brudna była, rdza tego nie jadła (zresztą VelSatisa 9 letniego też nie je nic). pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-02-16 18:39:48 | |
Autor: Adam Krawczyk | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Dnia Wed, 16 Feb 2011 03:01:44 +0000 (UTC), użytkowmik Michał napisał(a):
Hmm, to jak sklasyfikujesz CXa, GS/Aa, BXa - te nigdy nie miały, oraz XMy i Xantie bez hydroactiv (z zawieszeniem hydropneumatycznym ale bez wyposażenia dodatkowego nazywanego właśnie HA)??? Tak jak Piotr zauważył, skąd to ci to hydro w Renault się znalazło? -- Pozdrawiam Adam Krawczyk - Ruda Śląska Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE) |
|
Data: 2011-02-17 21:44:40 | |
Autor: Michał | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Hmm, to jak sklasyfikujesz CXa, GS/Aa, BXa - te nigdy nie miały, oraz XMy i pomyliłem się ! Hydro tak, i pneumatic też bo coć musi się "kompresować".
z płynu w amorkach :) btw. jaka jest konstrukcja AirMatica ? to samo co Renault i Porsche ? pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-02-16 00:21:37 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał w wiadomości news:ijeqif$6ig$1news.onet.pl...
W dniu 2011-02-15 20:03, Cavallino pisze: Nie. Pytałem o jakąkolwiek regulację prześwitu. |
|
Data: 2011-02-16 02:44:56 | |
Autor: Michał | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Michał \HoMMeR\ Paszek <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał(a):
W dniu 2011-02-15 20:03, Cavallino pisze: Hydropneumatyczne właśnie jest od tego żeby je zmieniać w trakcie jazdy, przynajmniej tak Safrane miało, teraz pewnie Panamera czy Cayene ma podobnie. poduchy od obniżania i podwyższania, i aktywne amortyzatory od twardości. Safrane samo siadało jak się 120km/h przekraczało. plus automatyczne trzymanie poziomu, plus reg twardości. Citroen ma inaczej i ma jeden wspólny system hydro, dużo tańszy i dużo bardziej bezawaryjny: kule (ilość) - twardość i ciśnienie - wysokość. Merc ma chyba wszystko pneumatyczne. AirMatic a Nivo to tylko miało na jedną oś - to się nie liczy. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-02-15 20:36:50 | |
Autor: Adam Krawczyk | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Dnia Tue, 15 Feb 2011 19:49:47 +0100, użytkowmik Cavallino napisał(a):
Co do Twojego pytania. Padła tu propozycja założenia amortyzatorów o większym tłumieniu - hmm dziwna propozycja, nie bardzo rozumiem co by to miało zmienić. Prawdopodobie padnie propozycja założenia sprężyn wzmocnionych (jak m.in. w Oplach) tylko że ich wysokość jest taka sama jak w serii jedynie pręt z którego są wykonane jest grubszy (są sztywniejsze) ale nie zmienia to prześwitu "na pusto". Wkładanie czegokolwiek w sprężyny to chyba pomyłka, usztywni auto - no chyba że potrzebny ci ciut wyższy gokart. ZTCW dopuszczona ze względów homologacyjnych jest zmiana prześwitu do 30mm (to w kwestii obniżenia) i obniżające zestawy sprężyn Eibacha są na to przygotowane, mogą takie sprężyny współpracować z seryjnymi amortyzatorami. Sportowe amortyzatory (AGX Kayaby przykładowo) dopuszczone też ze wzgl. homologacyjnych pojazdu mają skok jak w serii ale zmienione lub regulowane tłumienie. Pytanie czy te 30mm dotyczy też podniesienia prześwitu - nie wiem nikt nigdy nie pytał, więc nie dociekałem u producenta. Uprzedzając pytania czy można obniżyć o 50mm, można i są dostępne takie zestawy ale nie mieści się to w zakresie homologacji danego pojazdu i teoretycznie powinno się zdobyć homologację na tak przerobiony bolid, to co widać na ulicach to praktyka a z tą jest różnie. Pytanie czy ktoś produkuje zestawy podwyższające? Pewnie tak, ale koszt. -- Pozdrawiam Adam Krawczyk - Ruda Śląska Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE) |
|
Data: 2011-02-15 21:34:56 | |
Autor: J.F. | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
On Tue, 15 Feb 2011 20:36:50 +0100, Adam Krawczyk wrote:
Prawdopodobie padnie propozycja założenia sprężyn wzmocnionych (jak m.in. w Kwestia dobrania parametrow. Jesli maja taka sama dlugosc w sklepie, to pod obciazenieniem mniej sie ugna. Pytanie czy ktoś produkuje zestawy podwyższające? Pewnie tak, ale koszt. sprezyny nie powinny byc takie drogie jak sa :-) J. |
|
Data: 2011-02-15 21:46:49 | |
Autor: Adam Krawczyk | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Dnia Tue, 15 Feb 2011 21:34:56 +0100, użytkowmik J.F. napisał(a):
Kwestia dobrania parametrow. Jesli maja taka sama dlugosc w sklepie, Słuszna uwaga. To czy są dostępne to inna sprawa. Ale pod obciążeniem (takim samym) ugnie się mniej niż w serii. Teoretycznie, można by próbować wolnej amerykanki i zrobić próbę z założeniem sprężyn od mocniejszej wersji silnikowej - gorzej jeśli ma mocniejszą wersję. :) -- Pozdrawiam Adam Krawczyk - Ruda Śląska Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE) |
|
Data: 2011-02-15 21:20:08 | |
Autor: venioo | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
W dniu 2011-02-15 19:04, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:
W dniu 2011-02-15 15:43, R. pisze: HoMMeR, Ty takie rzeczy pleciesz? Az zdziwiony jestem. Przeciez C5 to glownie hydropneumatyk, sprezynowy McPherson jest w opcji na specjalne zyczenie kupujacego. W dodatku hydropneumatyczne zawieszenie (BX, Xantia, C5) ma 4 polozenia - 1.dolny serwis (czyli gleba - Xantia sedan moze powoli sie poruszac, w kombi instrukcja obsl. tego zabrania) 2.normalna 3.wyzej - predkosc do 50km/h 4.gorny serwis - do serwisowania, ew. do chwilowego ominiecia wymagajacej przeszkody bardzo powoli. W praktyce 1 i 4 nie nadaja sie do jazdy, chociaz 4 mi raz uratowalo dupsko ;) Poza tym komfort jazdy nieporownywalny z niczym innym w tej cenie. Chwilami az zaluje, ze sprzedalem moja X2 Break :( -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 |
|
Data: 2011-02-15 21:26:46 | |
Autor: Adam Krawczyk | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Dnia Tue, 15 Feb 2011 21:20:08 +0100, użytkowmik venioo napisał(a):
HoMMeR, Ty takie rzeczy pleciesz? Xantia sedan Nie tylko on. :) -- Pozdrawiam Adam Krawczyk - Ruda Śląska Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE) |
|
Data: 2011-02-15 22:28:26 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
W dniu 2011-02-15 21:20, venioo pisze:
Ale to też nie rozwiąże problemu. Hydropneumatyczne zawieszenie nie jest HoMMeR, Ty takie rzeczy pleciesz? Znajdź różnicę pomiędzy regulowane zawieszenie, a regulowany prześwit. Tak, wciąż twierdzę, że hydropneumatyk nie jest zawieszeniem regulowanym. Zawieszenie regulowane polega na możliwości jazdy bez sankcji w różnych konfiguracjach (szosa/teren, twardo/miękko, szybko prosto/wolno w zakręcie. Tak, wiem o istnieniu HA i Activa. Te można nazwać zawieszeniem regulowanym, ale samego hydropneumatyka, nie. Az zdziwiony jestem. Przeciez C5 to Byłem i wciąż jestem przekonany, choć nie studiuje na codzień cenników Citroena, że od C Funf to hydro jest opcją i to słono płatną. W dodatku hydropneumatyczne zawieszenie (BX, Nigdy w dolnym serwisie nie można się poruszać. Ta pozycja służy do spuszczenia ciśnienia z układu zawieszenia. Tak, jak Adam zauważył - Xantia to albo Berline (liftback), albo kombi (Break), ale to już niuans nie wnoszący wiele do dyskusji. 2.normalna 3.wyzej - predkosc do 50km/h Owszem. Do 60km/h. Ale to nie jest normalna pozycja, w której możesz jeździć, a jedynie umożliwienie zwiększenia prześwitu w celu pokonania przeszkody. 4.gorny serwis - do serwisowania,Tylko i wyłącznie. Jazda na tej pozycji jest zabroniona. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |
|
Data: 2011-02-15 22:58:37 | |
Autor: venioo | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
W dniu 2011-02-15 22:28, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:
W dniu 2011-02-15 21:20, venioo pisze: Czytajac watkotworce i opisany przez niego problem, zrozumialem, ze wlasnie o cos takiego mu chodzi. A czy to nazwiemy regulowane zawieszenie czy regulowany przeswit - obojetne. Az zdziwiony jestem. Przeciez C5 to Moze w chwili obecnej owszem (nie stac mnie na nowa C5, wiec sie nie bede denerwowal patrzac na cenniki ;)), natomiast w pierwszej C5 byl to standard, a McPherson byl opcja. W dodatku hydropneumatyczne zawieszenie (BX, Wg instrukcji od X2 Berline moze sie poruszac, ale nie jako ruch podrozny, tylko w wyjatkowych sytuacjach. Natomiast w Break jest to zabronione. Co nie znaczy ze sie nie da ;) Wyprobowane doswiadczalnie ;) Tak, jak Adam zauważył - Xantia to albo Berline (liftback), albo kombi Ja to wiem, napisalem natomiast jak "dla ludu" bo nie kazdy musi niuanse danej marki znac :) 2.normalna 3.wyzej - predkosc do 50km/h Ad. 3-4 - niemiecka instrukcja obslugi ktora posiadam (od X2) ma na ten temat inne zdanie, niz zaprezentowane przez Ciebie :) -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 |
|
Data: 2011-02-15 22:51:01 | |
Autor: Waldek Godel | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Dnia Tue, 15 Feb 2011 22:58:37 +0100, venioo napisał(a):
Moze w chwili obecnej owszem (nie stac mnie na nowa C5, wiec sie nie bede denerwowal patrzac na cenniki ;)), natomiast w pierwszej C5 byl to standard, a McPherson byl opcja. to jest trzeci rodzaj prawdy, C5 I i C5 II nie miały opcji sprężynowej. Choć w zasadzie masz rację - jest tam McPherson, tyle, że bez sprężyny. W C5 III jest to zależne od wersji wyposażeniowej - w golasach standardem są sprężyny. Ale w wyższych, np Exclusive standardem jest hydro. Ma to też przełożenie na silniki - bo nie każdy silnik występuje w każdej wersji wyposażeniowej. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-02-15 23:08:46 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
W dniu 2011-02-15 22:58, venioo pisze:
Czytając po raz drugi post kol. R. też doszedłem do tego wniosku :) HINT: nieumiejętnie rozpoczęty flejm o nazewnictwo.
Dlatego rozdzieliłem Xantia, C5 i C Funf - ale w tej kwestii może niech się wypowie ktoś, kto widział na oczy cennik tego ostatniego, bo ja się przyznaję, że nawet o tym nie myślałem :) Tak, jak Adam zauważył - Xantia to albo Berline (liftback), albo kombi Tyle, że sedan , a liftback to całkiem odmienne bryły nadwozia :-) -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |
|
Data: 2011-02-15 23:16:44 | |
Autor: Adam Krawczyk | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Dnia Tue, 15 Feb 2011 22:28:26 +0100, użytkowmik "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
napisał(a): Znajdź różnicę pomiędzy regulowane zawieszenie, a regulowany prześwit. Michał ale Cavallino chodziło o taką regulację zawieszenia (lub wymianę) by zwiększyć prześwit zimą i zmniejszyć latem. Tak, wciąż twierdzę, że hydropneumatyk nie jest zawieszeniem regulowanym. Zawieszenie regulowane polega na możliwości jazdy bez sankcji w różnych konfiguracjach (szosa/teren, twardo/miękko, szybko prosto/wolno w zakręcie. Aż tak to chyba jeszcze nikt nie wymyślił, Activa to już prawie to, zawieszenia aktywne kosztujące kupę kasy (Mercedes, BMW) ale nie wszystkie realizują wszystko, masz dwa góra trzy programy, cżęsto powiązane z ASB i to wszystko. Adaptacja tego do Ceeda mija się kosztowo z celem. Tak, wiem o istnieniu HA i Activa. Te można nazwać zawieszeniem regulowanym, ale samego hydropneumatyka, nie. HA, czyli skokowa regulacja siły tłumienia. To ja sie upieram że da się regulować: prześwit, tłumienie - i to zależy od kierowcy - może wybrać kiedy chce, jednym ruchem ręki, bez znaczenia jest to czy w dolnym serwisie można się poruszać czy nie. Owszem. Do 60km/h. Ale to nie jest normalna pozycja, w której możesz jeździć, a jedynie umożliwienie zwiększenia prześwitu w celu pokonania przeszkody. No to o to chyba chodziło autorowi. Się OT zrobiło, przepraszam. -- Pozdrawiam Adam Krawczyk - Ruda Śląska Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE) |
|
Data: 2011-02-16 10:37:20 | |
Autor: Marcin Luty | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
2.normalna 3.wyzej - predkosc do 50km/h W Xantii mozna sobie zmienic przeswit przy standardowych polozeniach wajchy. Wystarczy odrobine przekrecic uchwyty, do ktorych przymocowane sa laczniki korektorow wysokosci. Jak ktos chce sobie zmienic 2 x w roku o te 2-3 cm to nie ma problemu. -- ml |
|
Data: 2011-02-16 03:05:27 | |
Autor: Michał | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
R. <zawiert@a.pl> napisał(a):
Odpowiem od d* strony :) Trzeba było kupić "taką większą lagunę 1" 1.75tony ale wygląda tak samo :) ona miała to pod guzikami - wysokość, twardość itp... :) i crash-test dramatycznie lepiej wypadał. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-02-15 16:00:14 | |
Autor: Kamil | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
On 15/02/2011 13:31, Cavallino wrote:
Jako że wszyscy jeśli już to obniżają zawieszenie, mam pytanie w kwestii Co to za parking, gdzie trzeba po kraweznikach jezdzic? -- Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2011-02-15 18:08:35 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
W dniu 2011-02-15 14:31, Cavallino pisze:
Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi Albo air ride (koszt w zaleznosci od firmy, bajerow, etc. od okolo 6-7k zl) albo amortyzatory z regulowana twardoscia/skokiem (nie wiem czy do Ceeda ktos robi). -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2011-02-15 18:53:43 | |
Autor: uciu | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
w octawi fabrycznie montuje sie jakieś tulejki podnoszące zawieszenie o "chyba" 4cm.
Tak jest w wersji 4x4. -- - uciu |
|
Data: 2011-02-15 18:57:00 | |
Autor: uciu | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Data: 2011-02-15 19:09:10 | |
Autor: J.F. | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
On Tue, 15 Feb 2011 18:57:00 +0100, uciu wrote:
np: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=13122 Cycat: "Zdaje sobie sprawę że nie jest to off-road. Ale Panda 4x4 to też nie prawdziwy off-road a mamy takiego służbowego i jestem w szoku co można tym robić. Po luźnym pisku plażowym, po błocie takim że przylepia się podłoża, po sniegu takim że robisz za pług śnieżny. Niewiele jest w stanie zatrzymac to fajne autko..... " Cavalino - stac cie na nowa terenowke z salonu ! J. |
|
Data: 2011-02-15 19:32:06 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
Cavalino - stac cie na nowa terenowke z salonu ! No stać, Duster zaczyna się chyba od 39 kzł. Ale nie o to chodzi. |
|
Data: 2011-02-15 21:30:32 | |
Autor: venioo | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
W dniu 2011-02-15 14:31, Cavallino pisze:
Jako że wszyscy jeśli już to obniżają zawieszenie, mam pytanie w kwestii Poszukaj "gwintowanego zawieszenia", powinno rozwiazac Twoje problemy, za stosunkowo rozsadne pieniadze. Mialem kiedys takie, bodajze H&R, tylko w celach przeciwnych - obnizenie. Serwis tuningowy (zeby auto przeszlo w DE przeglad) musial wpisac o ile obrotow sruby jest kazdy amortyzator skrecony i jaki skok wysokosci to dalo, wiec mysle, ze w gore tez by sie dalo podkrecic. -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 |
|
Data: 2011-02-16 00:19:56 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisał w wiadomości news:
Poszukaj "gwintowanego zawieszenia", powinno rozwiazac Twoje problemy, za stosunkowo rozsadne pieniadze. A widział ktoś takowe które idzie w górę, a nie w dół? |
|
Data: 2011-02-16 21:38:06 | |
Autor: venioo | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
W dniu 2011-02-16 00:19, Cavallino pisze:
Użytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisał w wiadomości news: Yyyy - kupujesz takie, ktore skrecone na max ma wysokosc taka jak Twoje w oryginale, po czym odkrecasz w gore? -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 |
|
Data: 2011-02-16 21:45:16 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisał w wiadomości news:ijhcje$cta$2news.onet.pl...
W dniu 2011-02-16 00:19, Cavallino pisze: Mówisz, że to wszystko różni się tylko długością? |
|
Data: 2011-02-18 00:09:44 | |
Autor: venioo | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
W dniu 2011-02-16 21:45, Cavallino pisze:
Użytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisał w wiadomości Nie no, na pewno nie tylko dlugoscia. Ale jednak w branzy jest pewna normalizacja, moze i w tym przypadku udaloby sie cos dobrac, ew. do malej przerobki. Ale w tym temacie nie bede sie wymadrzal, to sa moje przypuszczenia, kolega Tomasz Pyra ma widac w tej kwestii wiecej doswiadczenia. -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 |
|
Data: 2011-02-16 23:07:52 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
W dniu 2011-02-16 21:38, venioo pisze:
W dniu 2011-02-16 00:19, Cavallino pisze: Nie jest to takie proste. Kolumna musi być dokładnie do tego modelu Ceed'a, a gwintowane zestawy (znalazłem tylko Bilstein B14) będą pewnie mocno obniżające. Gwint do podnoszenia to tylko przeróbka seryjnego na zamówienie - dołożenie tulei i gwintu pod dolną podstawkę sprężyny i wtedy można go będzie trochę podnieść i opuścić. |
|
Data: 2011-02-15 21:54:57 | |
Autor: Adam Krawczyk | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Dnia Tue, 15 Feb 2011 14:31:37 +0100, użytkowmik Cavallino napisał(a):
Optymalnie byłoby aby dało się prześwit regulować w stylu - zimą, po mieście 5 cm wyżej, latem, na trasie 5 cm niżej. Może zimą wystarczy założyć na stalowe felgi najwyższy dopuszczalny dla modelu samochodu profil opony? Latem na opak. ;) Zawsze to kilka mm do przodu. -- Pozdrawiam Adam Krawczyk - Ruda Śląska Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE) |
|
Data: 2011-02-15 23:25:12 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
W dniu 2011-02-15 14:31, Cavallino pisze:
Jako że wszyscy jeśli już to obniżają zawieszenie, mam pytanie w kwestii Z tańszych rozwiązań: - gumy wkręcane między zwoje sprężyn - podnosi się auto na podnośniku (np. przy okazji wymiany opon) i wkłada taki gumowy dystans między zwoje. Po postawieniu auta na kołach będzie kilka cm wyżej. Koszt 10zł na koło, wada - szybsze zużycie sprężyn. Coś takiego: http://allegro.pl/guma-gumy-podwyzszajace-miedzyzwojowe-sprezyn-i1456912932.html - większe opony zimowe (trzeba sprawdzić jakie największe zmieszczą się bez tarcia o nadkole przy dociśnięciu zawieszenia w zakręcie), pewnie promień większy o 1-1.5cm nie będzie problemem. Tu koszt w sumie zerowy jeżeli zrobisz to przy okazji kupna nowych opon. - dłuższe sprężyny (dopasować pasujące od innego samochodu, albo zrobić komplet na zamówienie), bezpiecznie można auto podnieść o jakieś 2-3cm, teraz masz już pewnie udeptane sprężyny więc podniesienie będzie jeszcze większe. Koszt pewnie 200-300zł za oś jeżeli dopasujesz coś od innego auta, do jakiś 600-800 robionych na zamówienie. - dystans między sprężynę a górne mocowanie amortyzatora. Tam pewnie jest gumowa podkładka, którą trzeba wymienić na grubszą, albo włożyć więcej takich samych podkładek. Tu można zyskać około 1cm. Koszt to nie wiem jak w Ceed, bo to zależy od konstrukcji zawieszenia, ale pewnie coś w okolicach 100zł za oś. Z droższych: - gwintowane zawieszenie. Do Ceed'a nie ma popularnych do takich przeróbek kolumn Bilstein B6, zostaje w zasadzie tylko przerobienie seryjnych na ruchomą podstawkę sprężyny. Profesjonalne firmy zajmujące się serwisem zawieszenia potrafią takie rzeczy zrobić. Tyle że pewnie będzie to kosztowne. Ale za to bardzo wygodne - regulacja wysokości to kilka minut na koło. Ceed jakoś popularności w rajdach nie zdobył, to i nie ma gotowych kompletów na szuter (a właśnie takiego zestawu szukasz). Cena to będzie tak od 2000zł za oś. Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi Pamiętaj tylko, że główny problem takiej przeróbki to fatalne prowadzenie się podniesionego samochodu. Przy nagłych manewrach dużo trudniej opanować samochód, a szansa na podparcie się dachem rośnie. Żeby to zrobić naprawdę porządnie i żeby samochód nadawał się dobrze do jazdy po ulicach, należałoby jeszcze zamontować odpowiednio twardsze stabilizatory i sprężyny, odsadzić koła na dystansach, czyli praktycznie przerobić całe zawieszenie, co już będzie kosztowało ładnych parę tysięcy. |
|
Data: 2011-02-16 00:27:01 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4d5afd47$0$2491$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-02-15 14:31, Cavallino pisze: Czy różnica w prowadzeniu pomiędzy tymi opcjami wyszłaby mocno zauważalna?
Nagły manewr to coś w rodzaju drogowego testu łosia przy znikomych (zimą) prędkościach, czy masz na myśli (jak często) pseudosportowe popisy? ;-)
No i tego się właśnie obawiałem. |
|
Data: 2011-02-16 00:40:50 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
W dniu 2011-02-16 00:27, Cavallino pisze:
Czy różnica w prowadzeniu pomiędzy tymi opcjami wyszłaby mocno zauważalna? Jakiś wielkich różnic nie będzie. Ja jak się wybieram przedzierać się przez śniegi, wkładam te gumowe dystanse w sprężyny. To można zrobić w 20minut używając jedynie lewarka, albo w 5 minut podnośnikiem hydraulicznym. Wymiana sprężyn jest już bardziej upierdliwa, bo trzeba za każdym razem demontować kolumny i wymieniać sprężyny. Ale tak podniesiony samochód lepiej się prowadzi - tak robię w rajdówce. Gwintowane zawieszenie to połączenie szybkości regulacji z lepszym prowadzeniem, tyle że to drogie jest. Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi Na śliskim nie ma żadnego problemu z podniesionym zawieszeniem. Problemy są tylko wtedy jak jedzie się po przyczepnym, a jednak nie cała zimę jest ślisko. Żeby to zrobić naprawdę porządnie i żeby samochód nadawał się dobrze Dlatego przynajmniej na próbę polecam te gumy - można prosto i tanio podnieść auto, a jak się nie spodoba to gumy wyciągasz i masz tak jak było. Tu jeszcze trzeba pamiętać, że jeżeli planujesz dłużej jeździć na podniesionym zawieszeniu, to w przypadku większości konstrukcji przedniego zawieszenia, należałoby wyregulować zbieżność. |
|
Data: 2011-02-16 00:47:32 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:
Dlatego przynajmniej na próbę polecam te gumy - można prosto i tanio podnieść auto, a jak się nie spodoba to gumy wyciągasz i masz tak jak było. Podoba mi się ten tok rozumowania. Czy te gumki są jakieś uniwersalne, czy muszę zmierzyć jakoś sprężyny?
I tak mnie to czeka, bo coś mi się letnie opony podejrzanie poząbkowały, że aż buczały nieprzyjemnie, nie wiem czy do kosza nie będę musiał ich skierować. |
|
Data: 2011-02-16 01:14:09 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
W dniu 2011-02-16 00:47, Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości Trzeba zmierzyć średnicę sprężyn na dole (tam najwygodniej zamontować gumy) i kupić gumę też mniej-więcej odpowiadającej średnicy. Z przodu pewnie będą większe i wyższe, a z tyłu mniejsza i niższa. Bo tylna sprężyna jest gęstsza i węższa od przedniej. Tu gość sprzedaje trzy rodzaje w zależności od wielkości sprężyny: http://allegro.pl/gumy-usztywniajace-zawieszenie-najtaniej-i1451934085.html Strzelam że nr 1 będzie dobry do tyłu, a 3 do przodu. Trzeba tylko pamiętać żeby wkładać je na maksymalnie podniesionym samochodzie i mocno wcisnąć między zwoje (najciaśniej pasują między jak najniższe zwoje), bo inaczej powypadają na dziurach. Ja jeszcze przewierciłem każdą gumę z góry i z dołu i przypinałem je do zwoju poniżej i powyżej trytkami. |
|
Data: 2011-02-16 08:11:09 | |
Autor: sth | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Tu gość sprzedaje trzy rodzaje w zależności od wielkości sprężyny: rotfl! co za druciarstwo :) tomek powiedz ze zartowales :) |
|
Data: 2011-02-16 09:35:22 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
W dniu 2011-02-16 08:11, sth pisze:
Tu gość sprzedaje trzy rodzaje w zależności od wielkości sprężyny: Dlaczego druciarstwo? Czasami muszę się przedrzeć przez śnieg i wtedy łańcuchy na koła, podwozie w ten sposób do góry i wio. Żeby się nie powiesić podwoziem na śniegu. A prawdę mówiąc prześwit daje w śniegu więcej niż napęd 4x4. A samochód mam zawieszony nisko, a czasami jeszcze ciągnę lawetę w różne zapomniane przez wszystkich miejsca. |
|
Data: 2011-02-16 21:13:15 | |
Autor: z | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Tomasz Pyra pisze:
A prawdę mówiąc prześwit daje w śniegu więcej niż napęd 4x4. W temacie śniegu :-) Który z nowych obecnie sprzedawanych samochodów kompaktowych (typu Astra lub wyrośnięta Corsa) ma ten prześwit największy? Ceed jak widać odpada :-( Wizualnie Astra Classic jakoś wysoko stoi ale to może być mylące. z |
|
Data: 2011-02-18 16:38:19 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Wed, 16 Feb 2011 21:13:15 +0100, w <ijhb4s$kmt$1@inews.gazeta.pl>, z
<zch280672@gazeta.pl> napisał(-a): Który z nowych obecnie sprzedawanych samochodów kompaktowych (typu Astra lub wyrośnięta Corsa) ma ten prześwit największy? Ceed jak widać odpada :-( Chyba Lancer -- dziś oglądałem 1 na parkingu, był wyjątkowo wysoki (jak na kompakta). Z tyłu nie było żadnych oznaczeń o jakiejś specjalnej wersji, więc należałoby przyjrzeć się innym egzemplarzom. |
|
Data: 2011-02-16 10:11:53 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:
Ja jeszcze przewierciłem każdą gumę z góry i z dołu i przypinałem je do zwoju poniżej i powyżej trytkami. Czym? |
|
Data: 2011-02-16 11:07:21 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Dnia 2011-02-16 10:11, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Ja jeszcze przewierciłem każdą gumę z góry i z dołu i przypinałem je Trytytkami :) http://www.google.pl/images?client=firefox-a&rls=org.mozilla:pl:official&channel=s&hl=pl&q=trytytki&lr=&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=raFbTbGaCM2fOo24pJ4L&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=8&ved=0CFMQsAQwBw&biw=1280&bih=848 pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2011-02-16 13:30:16 | |
Autor: to | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
begin Tomasz Pyra
Czy róşnica w prowadzeniu pomiÄdzy tymi opcjami wyszĹaby mocno Nie spodziewaĹem siÄ po Tobie takich kretynskich rad. ;) Ja jak siÄ wybieram przedzieraÄ siÄ przez Ĺniegi, wkĹadam te gumowe A przed wjechaniem na autostradÄ ĹciÄ gasz sprÄĹźyny klamrami z Allegro? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-02-16 23:01:04 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci | |
W dniu 2011-02-16 14:30, to pisze:
begin Tomasz Pyra JeĹźeli masz jakÄ Ĺ lepszÄ radÄ Ĺźeby sobie zobaczyĹ jak siÄ bÄdzie jeĹşdziÄ na wyĹźszym zawieszeniu, to sĹuchamy z uwagÄ . |
|
Data: 2011-02-16 23:27:52 | |
Autor: to | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
begin Tomasz Pyra
Nie spodziewaĹem siÄ po Tobie takich kretynskich rad. ;) JeĹli tylko dla testu, to moĹźe byÄ, myĹlaĹem, Ĺźe doradzasz mu to na staĹe. ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-02-17 09:52:33 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci | |
UĹźytkownik "to" <to@abc.xyz> napisaĹ w wiadomoĹci news:4d5c5d78$0$2456$65785112news.neostrada.pl...
begin Tomasz Pyra Nie, no zimÄ ma byÄ na staĹe, do dyskusji raczej wyĹÄ cznie wysokoĹÄ docelowa, to Ĺźe stan obecny nie bardzo siÄ sprawdza juĹź jest postanowione. |
|
Data: 2011-02-15 23:30:19 | |
Autor: Jacek | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d5a8036$0$2439
Optymalnie byłoby aby dało się prześwit regulować w stylu - zimą, po mieście 5 cm wyżej, latem, na trasie 5 cm niżej. vectra a, ta zabytkowa już miała regulowany prześwit z tyłu przeumatycznie, na oryginalnych amorkach. w bagażniku były juz nie pamietam 1 albo 2 gniazda na kompresor, którym regulowało sie ciśnienie i wysokość tyłu. Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi kosztami pi razy drzwi? Druga możliwość to spręzyny od diesla, jeśli jesteś posiadaczem benzyniaka. Vectra benzynowa stała ta takich sprężynach zdecydowanie wyżej. Jacek |
|
Data: 2011-02-16 00:28:16 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik "Jacek" <stoout@o2.pl> napisał w wiadomości news:
Druga możliwość to spręzyny od diesla, jeśli jesteś posiadaczem benzyniaka. Niestety, na pokładzie jest klekot. Kto wie czy właśnie nie dlatego jest on tak niski z przodu, może zapomnieli że sprężyny powinny być deczko inne. |
|
Data: 2011-02-16 00:51:02 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
W dniu 2011-02-16 00:28, Cavallino pisze:
Użytkownik "Jacek" <stoout@o2.pl> napisał w wiadomości news: Jeszcze pytanie czy sprężyny na których jeździsz sobie nie siadły. W tej chwili większość producentów, robi bardzo krótkie sprężyny, gdzie są góra 2-3 zwoje pracujące na ściskanie, zrobione z grubego drutu, który ma tendencje do niewracania dokładnie do pierwotnego kształtu po wielokrotnym ściśnięciu. I normą jest że zawieszenie po kilku latach zaczyna nagle być za niskie. Sprężyny trochę opadną, amortyzatory stracą trochę tłumienia, wieszaki wydechu się wyciągną i zaczyna się haczenie o progi zwalniające. Pewnie sama wymiana sprężyn na nowe zawieszenie podniesie o 1-2cm i trochę utwardzi. A to już może wystarczyć. |
|
Data: 2011-02-16 13:12:01 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4d5b1165$0$2455$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-02-16 00:28, Cavallino pisze: Może ma ktoś jakiś namiar na warsztat w Poznaniu zajmujący się zawieszeniami i posiadający nowe sprężyny (najlepiej oryginalne i tuningowe) w celu porównania? Dzwoniłem do kilku, wymienić by wymienili, ale zdiagnozować o ile jest niżej przez w/w opisaną sytuację nie chcą. |
|
Data: 2011-02-18 21:03:58 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
W dniu 2011-02-16 13:12, Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości Najlepiej będzie przejść się do ASO i zmierzyć wysokość na jakiej stoi nowy samochód, a potem sprawdzić w swoim (bo model chyba jakiś zmian które mogłyby wpłynąć na wysokość nie przechodził). |
|
Data: 2011-02-18 22:44:14 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:
Najlepiej będzie przejść się do ASO i zmierzyć wysokość na jakiej stoi nowy samochód, a potem sprawdzić w swoim (bo model chyba jakiś zmian które mogłyby wpłynąć na wysokość nie przechodził). W sumie dobry pomysł to jest - zgłoszę usterkę prześwitu na przeglądzie (niedługo przypada), jako usterkę na gwarancji. Zobaczymy co z tym zrobią. Wiadomo że amorków czy sprężyn nie wymienią za free, ale może chociaż pomiarów dokonają. |
|
Data: 2011-02-18 22:04:27 | |
Autor: masti | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Dnia piÄknego Fri, 18 Feb 2011 22:44:14 +0100 osobnik zwany Cavallino
wystukaĹ: UĹźytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisaĹ w wiadomoĹci masz gwarancjÄ na przeĹwit? czego to te koreaĹce nie wymyĹlÄ -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-02-19 21:44:51 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci | |
W dniu 2011-02-18 23:04, masti pisze:
Dnia piÄknego Fri, 18 Feb 2011 22:44:14 +0100 osobnik zwany Cavallino No wiesz, jeĹli auto ma deklarowany w danych technicznych (o ile w ogĂłle ma) przeĹwit xx cm, wszystkie elementy zawieszenia ma seryjne, opony w zalecanym rozmiarze, a przeĹwit jest mniejszy o x cm, to coĹ jest nie tak. Tyle, Ĺźe pewnie powiedzÄ wprost: "sprÄĹźyny siÄ ubiĹy i naleĹźy wymieniÄ, ale to niestety rzecz eksploatacyjna i nie podlega wymianie gwarancyjnej". -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2011-02-19 22:16:24 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci | |
UĹźytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisaĹ w wiadomoĹci news:
No wiesz, jeĹli auto ma deklarowany w danych technicznych (o ile w ogĂłle ma) przeĹwit xx cm, wszystkie elementy zawieszenia ma seryjne, opony w zalecanym rozmiarze, a przeĹwit jest mniejszy o x cm, to coĹ jest nie tak. Tak zakĹadam, ale licze na to, Ĺźe chociaĹź diagnoza bÄdzie za friko i dostanÄ info o ile sÄ krĂłtsze. Dla 1 czy 2 cm oczywiĹcie ich nie wymieniÄ na takie same nowe, tylko bÄdÄ musiaĹ szukaÄ alternatywy. |
|
Data: 2011-02-17 11:58:54 | |
Autor: MarcinJM | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
W dniu 2011-02-16 00:51, Tomasz Pyra pisze:
W tej chwili większość producentów, robi bardzo krótkie sprężyny, gdzie Skrecanie. Sprezyna to zwiniety drazek skretny :) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-02-16 09:27:43 | |
Autor: MarcinJM | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
W dniu 2011-02-15 14:31, Cavallino pisze:
Jako że wszyscy jeśli już to obniżają zawieszenie, mam pytanie w kwestii Ja robilem taka mini przeprawowke na ryby z nissana sunny starego. Zrobilem tak, ze dalem 7 cm dystanse pod mcphersony. Autko sie ladnie podnioslo, z tym, ze musialem cala geometrie przestawic, bo "uciekla" Auto bylo podnisione mniej wiecej jak golf cuntry. Jedzilo sie normalnie, oczywiscie w granicach normalnej normalnosci :). Najwiekszy klopot to z geometria, jesli chcesz sporo podnosic i opuszczac (chocby zbieznosc bedzie przestawiala.) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-02-17 13:25:06 | |
Autor: J.F. | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
On Tue, 15 Feb 2011 14:31:37 +0100, Cavallino wrote:
Jako że wszyscy jeśli już to obniżają zawieszenie, mam pytanie w kwestii odwrotnej. Przyjrzalem sie dzis na parkingu. Kraweznik moze nawet nie taki wysoki, ale ulica pochyla i wszystkie szoruja zderzakiem po chodniku. Tak rowno ze to chyba jakas norma jest :) pozytywnie wyroznialy sie: -jakis maly fiacik .. ale to glownie dlatego ze mial maly nawis z przodu, -audi .. niestety - nie chwalili sie typem. -no i tradycyjnie - bmw X6, opel frontera, jak i pewnie inne "terenowki". J. |
|
Data: 2011-02-17 13:32:54 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:8n4ql6doi42blo9ng383pmmg4kgsftgudn4ax.com...
On Tue, 15 Feb 2011 14:31:37 +0100, Cavallino wrote: Może i bym uwierzył, gdyby nie fakt, że z tego samego parkingu korzystam od nastu lat, robiłem to kilkoma samochodami, w tym Punto HGT z dość niskim spojlerem i Alfą boxer - niską z natury rzeczy i na żadnym nie szorowałem po tym samym krawężniku, który Ceed regularnie zarysowuje. A i obecnie Punto 1.2 wjeżdża bez problemów nad ten krawężnik, mimo że teoretycznie ma taki sam prześwit jak Ceed. |
|
Data: 2011-02-17 13:37:43 | |
Autor: J.F. | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
On Thu, 17 Feb 2011 13:32:54 +0100, Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości wezme jutro aparat. No dobra, moze przesadzilem z tym szorowaniem, po prostu przeswit na oko jest "prawie na styk". No a wtedy kazdy centymetr sie liczy. J. |
|
Data: 2011-02-17 13:46:54 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
No dobra, moze przesadzilem z tym szorowaniem, po prostu przeswit na No właśnie. I tego centrymetra/kilku brakuje. |
|
Data: 2011-02-18 16:26:56 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Tue, 15 Feb 2011 14:31:37 +0100, w
<4d5a8036$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a): Teoretyczny prześwit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej niż Sportage, ale wydaje mi się to mocno naciągana wartość, jako że każdy krawężnik na parkingu zaliczam osłoną silnika. Po co, przecież wkrótce będzie 5 lat i będzie to złom, po co w niego inwestować ;>. Kup sobie Crosswagona, będziesz miał i wysoki prześwit i cuore sportivo + prawdziwe 4x4 w prezencie... |
|
Data: 2011-02-18 19:19:30 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:ar3tl6h2lci7ffit1k8km0imtkov0rvhau4ax.com...
Tue, 15 Feb 2011 14:31:37 +0100, w <4d5a8036$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a): Teoretyczny prześwit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej niż Po co, przecież wkrótce będzie 5 lat i będzie to złom Złom będzie za 6-7 lat. |
|
Data: 2011-02-18 19:38:46 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Fri, 18 Feb 2011 19:19:30 +0100, w
<4d5eb831$0$2452$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a): Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:ar3tl6h2lci7ffit1k8km0imtkov0rvhau4ax.com... To teraz 10-letnie auto to już nie złom? |
|
Data: 2011-02-18 22:42:30 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:
>Po co, przecież wkrótce będzie 5 lat i będzie to złom To teraz 10-letnie auto to już nie złom? No właśnie za 6-7 lat będzie miał 10 lat. |
|