Data: 2010-06-23 23:49:06 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | |
Czesc.
Takie temy raczej do pokombinowania po co. Jaka jest zasadnosc stosowania w dalszym ciagu u wiekszosci producentow choc jednego silnika benzynowego w duzych samochodach dostawczych. Typu Sprinter, LT (Crafter chyba juz niema), T5, itd itp. Bo jak dla mnie: kiedys byly zasadniczo mocniejsze i cichsze. obecnie to hmm jakies zastosowania specjalne, nie wiem ze silnik ma byc cichy, odpalac przy mrozach. Eksploatacja, jak ktos jezdzi po miescie ciagle zapalajac i gaszac pojazd - chyba benzynowy zdal by lepiej zadanie. Mniej czesci do zepsucia i mniejszy ich koszt ? Jakies inne uzasadnienie ? PZDr Adam |
|
Data: 2010-06-23 21:54:38 | |
Autor: to | |
Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | |
Adam Szewczak wrote:
Bo jak dla mnie: LPG? CNG? -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g |
|
Data: 2010-06-23 23:57:34 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | |
UĹźytkownik "to" <to@abc.xyz> napisaĹ w wiadomoĹci news:4c22829e$0$19164$65785112news.neostrada.pl... Adam Szewczak wrote: CNG mi jeszcze przyszlo do glowy, bo Fiat ma takie pojazdy fabryczne, Mercedes, BTW smiesznie wyglada taki silnik benzyna 1.8 CNG w takim pojezdzie. Przy takim duzym samochodzie CNG jest bardziej sensowne, bo butle sa pod samochodem i wszystko jest fabrycznie dograne. Ale to moje zdanie. PZDr Adam |
|
Data: 2010-06-24 02:33:47 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | |
On 23 Cze, 23:57, "Adam Szewczak" <horses@usu .poczta.onet.pl> wrote:
CNG mi jeszcze przyszlo do glowy, bo Fiat ma takie pojazdy fabryczne, Moim zdaniem bezsens. Widziałem kiedyś takie ruszające sobie Iveco Daru natury z naklejkami że pojazd ekologiczny na CNG. Szczerze to to nie miało mocy żeby ruszyć, człek tak to piłował żeby zacząć się toczyć, iż stwierdziłem że pchanie takiego silnika + CNG do pojazdu ciągającego duże ciężary mija się z celem. To nie miało praktycznie ani mocy ani odpowiedniego momentu z dołu. Czyli albo diesel z mocnym dołem, albo jakaś wariacja diesla z CNG żeby też to miało mocny dół. Tak było kiedyś widziałem nawet zdjęcia Tatry z butlami na CNG ;) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-06-24 12:04:28 | |
Autor: kamil | |
Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | |
"Czarek Daniluk" <cdaniluk@cdaniluk.com> wrote in message news:b84a1c66-e6e6-4c2d-b867-b59b019fba03r27g2000yqb.googlegroups.com... On 23 Cze, 23:57, "Adam Szewczak" <horses@usu .poczta.onet.pl> wrote: Gdyby nie mialo sensu, nikt by ich nie kupowal. W niektorych karajch np. podatek drogowy dla firm z flota CNG to sa spore oszczednosci w stosunku do diesli. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-06-24 20:48:12 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | |
W dniu 2010-06-24 13:04, kamil pisze:
Gdyby nie mialo sensu, nikt by ich nie kupowal. W niektorych karajch np. Pojeździłbyś takim załadowanym darem natury ;) odechciało by Ci się ekologii :D Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-06-25 18:04:23 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | |
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w wiadomości news:i00997$fr$2news.onet.pl... W dniu 2010-06-24 13:04, kamil pisze: Fakt ze to ekstrem. Ale np w starszych konstrukcjach taki Sprinter B mial chyba 140KM a podstawowy D okolo 90KM. PZDr Adam |
|
Data: 2010-06-24 12:24:15 | |
Autor: Brzezi | |
Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | |
czw, 24 cze 2010 o 11:33 GMT, Czarek Daniluk napisał(a):
Moim zdaniem bezsens. Ale diesel bez turba tez nie bedzie mial mocnego dolu, diesel/benzyna nie ma znaczenia, kwstia odpowiedniego dobrania przelozen w skrzyni biegow... Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-06-24 03:44:25 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | |
On 24 Cze, 12:24, Brzezi <brz...@gmail.com> wrote:
Ale diesel bez turba tez nie bedzie mial mocnego dolu, diesel/benzyna nie Iveco na pewno nie ma dobrze dobranych bo załadowane zwyczajnie nie ma siły ruszyć ;) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-06-24 14:27:41 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | |
Użytkownik "Brzezi" <brzezi@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrn.pl.i26cif.29h.brzezi@brzezi.chello.pl... czw, 24 cze 2010 o 11:33 GMT, Czarek Daniluk napisał(a): A taki diesel 1.4HDi w bipperze mimo ze turbo to nie ma kompletnie zadnego dolu. Jedzie gorzej niz moje stare 1.4D, dopiero jak turbo zalapie to ma sens. PZDr Adam |
|
Data: 2010-06-24 20:47:22 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | |
W dniu 2010-06-24 14:27, Adam Szewczak pisze:
A taki diesel 1.4HDi w bipperze mimo ze turbo to nie ma kompletnie Wsiądź w 1,25 Multijet chociażby w doblo - próbujesz ruszyć ciut dynamiczniej, ale bez przygazówki, według danych fabrycznych max moment ma już od 1750RPM... ruszasz jak starym TDI które ma max moment od 1900 i to co ma niżej moment nim nie osiągnie jakichś 2500RPM to nie jedzie ;) Jak tylko wsiadłem to przyzwyczajony do starego Golfa parę razy się tak prawie władowałem ... tfu to znaczy ktoś się prawie mi w bok władował .... ruszam sobie z wolnych obrotów bez dotykania gazu i dopiero buta ... a to badziewie nie przyspiesza :D Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-06-24 12:22:08 | |
Autor: Rafał | |
Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | |
On 23.06.2010 23:49, Adam Szewczak wrote:
Czesc. Trochę na marginesie, ale może.. Gratisowe paliwo do prywatnego samochodu, o ile się ma benzynowe:) Taki żuk czy nyska gnijące na placu, zarejestrowany na firmę - wiesz ile miesięcznie potrafią przejechać? a jakie spalanie ma! |
|
Data: 2010-06-24 12:23:45 | |
Autor: paranoix | |
Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | |
W dniu 2010-06-24 12:22, Rafał pisze:
tylko trzeba uważać, by nie zatankować do tego Żuka więcej, niż jego pojemność baku ;) Choć np. moja Nyska ma wstawiony bak od Stara o pojemności 150 l :) |
|
Data: 2010-06-24 15:40:37 | |
Autor: Michał Gut | |
Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | |
tylko trzeba uważać, by nie zatankować do tego Żuka więcej, niż jego pojemność baku ;) wiesz....pewnie krecony licznik na stacji;P takie to ostatnio powszechne;) |
|
Data: 2010-06-25 14:17:28 | |
Autor: czak norris | |
Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | |
W dniu 2010-06-24 12:22, Rafał pisze:
Taki żuk czy nyska gnijące na placu, zarejestrowany na firmę - wiesz ile To wynika bezpośrednio z chorych przepisów dotyczących odliczania VATu od paliwa, aczkolwiek jest proszeniem się o kłopoty w przypadku kontroli. -- pozdrawiam, z półobrotu ;-) |
|
Data: 2010-06-24 19:55:41 | |
Autor: Przemek V | |
Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | |
Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hvtvgi$s99$1news.onet.pl... Czesc. Są kraje gdzie diesel jest albo sporo droższy od benzyny albo dużo gorszej jakości niż w Europie cywilizowanej. Może jak już mają silnik na takie rynki to oferują go też w innych krajach. Dostawczaków to pewnie nie dotyczy ale w Grecji chyba do dzisiaj jest zakaz rejestracji prywatnych samochodów osobowych z silnikami diesla. |
|
Data: 2010-06-26 01:11:17 | |
Autor: J.F. | |
Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | |
On Wed, 23 Jun 2010 23:49:06 +0200, Adam Szewczak wrote:
Jaka jest zasadnosc stosowania w dalszym ciagu u wiekszosci producentow choc jednego silnika benzynowego w duzych samochodach dostawczych. Typu Sprinter, LT (Crafter chyba juz niema), T5, itd itp. a) model sprzedawany w USA, b) kilka niemieckich miast - "Umweltzone" .. i wjechac moze benzyniak z Euro2, albo diesel z Euro4 c) sporo wyzszy podatek drogowy za diesla w miemczech. J. |
|
Data: 2010-06-28 18:54:52 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | |
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:qpca26hc91icls6a3f6q0ikhutq7cunrh94ax.com... On Wed, 23 Jun 2010 23:49:06 +0200, Adam Szewczak wrote: Ad a, jaki model w USA ? PZDr Adam |
|