Data: 2009-04-20 13:09:31 | |
Autor: Paweł W. | |
Zaprawki lakiernicze na rdzę - cała prawda | |
Proszę o Wasze porady jak powalczyć z rudą.Sam napisałeś, że na pół roku starczyło. Z rudą już nie wygrasz. Będzie coraz gorzej. p. |
|
Data: 2009-04-20 13:13:00 | |
Autor: maestro_01 | |
Zaprawki lakiernicze na rdzę - cała prawda | |
Proszę o Wasze porady jak powalczyć z rudą.Sam napisałeś, że na pół roku starczyło. Z rudą już nie wygrasz. Będzie coraz gorzej. pocieszyłeś mnie... chcesz powiedzieć, żę współczesna inżynieria chemiczna nie zna niczego co zabezpiecza stal przed rdzą na sensowny okres czasu? a co z kontrukcjami typu mosty, urzadzenia portowe itd? Poza tym znam kilka przypadków kiedy lakiernik robił zaprawki i trzymały się naprawdę wiele lat. Dzisiaj już żaden lakiernik nie chce robić zaprawek, objeździłem kilka zakładów pod miastem i wszyscy są nastawienie na wymianę całych elementów w pojazdach głownie nowych bądź flotowych, mały klient indywidulany musi radzić sobie sam. |
|
Data: 2009-04-20 05:18:35 | |
Autor: m.kicinski | |
Zaprawki lakiernicze na rdzę - cała prawda | |
On 20 Kwi, 13:13, "maestro_01" <maestro)01nos...@poczta.fm> wrote:
chcesz powiedzieć, żę współczesna inżynieria chemiczna nie zna niczego co Z lekcji chemii pamiętam, że stalowe konstrukcje mostów zabezpiecza sie przed korozją zakopując obok w ziemi połaczony z mostem zawałkiem żelastwa jakis inny metal - nie pamiętam zasady działania, ale efekt jest taki, że koroduje ten metal obok mostu a nie most :) Niestety samochodu w ten sposób nie zabezpieczysz, a przynajmniej nie takiego który ma jeździć ;) Pozdrawiam MK |
|
Data: 2009-04-20 18:48:59 | |
Autor: LEPEK | |
Zaprawki lakiernicze na rdzę - cała prawda | |
m.kicinski@op.pl pisze:
Z lekcji chemii pamiętam, że stalowe konstrukcje mostów zabezpiecza Zdaje się - cynk. Statki też tak sie zabezpiecza - od wewnętrznej strony burty przyczepia się cynkowe (?) sztaby, i jak skorodują, to się je wymienia. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 |
|
Data: 2009-04-21 00:47:08 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Zaprawki lakiernicze na rdzę - cała prawda | |
On Mon, 20 Apr 2009, m.kicinski@op.pl wrote:
On 20 Kwi, 13:13, "maestro_01" <maestro)01nos...@poczta.fm> wrote: Kiedy właśnie nieprawda. Dołożenie metalu który "szybciej koroduje" elektrochemicznie, przykładowo podanego tu przez LEPEKa cynku, działa doskonale. Do sprawdzenia na różnych blachach garaży na przykład - najpierw korozja "zeżre" cynk, nie ruszając stalowej blachy, w odróżnieniu od warstw "ochronnych" w rodzaju miedzi lub cyny, ktore po załapaniu "dziurki" natychmiast zostaną przeżarte w tym miejscu na wylot. Jeśli coś stanowi problem, to ew. polakierowanie (lub inne "ochronne") pokrycie tak wykonanej (w tym celu) powierzchni :D Jakiś tam opis tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Korozja_elektrochemiczna http://pl.wikipedia.org/wiki/Potencja%C5%82_standardowy ....a w zasadzie postawy są w podstawówce ;) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2009-04-20 22:45:29 | |
Autor: m.kicinski | |
Zaprawki lakiernicze na rdzę - cała prawda | |
On 21 Kwi, 00:47, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> Niestety samochodu w ten sposób nie zabezpieczysz, a przynajmniej nie Czyli kolega nie powinien konserwować tylko... ocynkować tak jak robią to w fabryce ;) A pisałem że nie da się tak jeździć, bo wyobraziłem sobie samochód zabezpieczony jak most, wkopaną w ziemię sztabą żelastwa :) Pozdrawiam MK |
|
Data: 2009-04-21 12:28:51 | |
Autor: kml | |
Zaprawki lakiernicze na rdzę - cała prawda | |
Użytkownik <m.kicinski@op.pl> napisał w wiadomości news:4aba3b60-6317-49c7-93f6-77d9ffb6f63cf19g2000yqo.googlegroups.com... A pisałem że nie da się tak jeździć, bo wyobraziłem sobie samochód zabezpieczony jak most, wkopaną w ziemię sztabą żelastwa :) -- -- - Znaczy cynkowa kotwica na łańcuchu co się będzie ciągła za samochodem w czasie jazdy :))) -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2009-04-20 14:34:42 | |
Autor: Paweł W. | |
Zaprawki lakiernicze na rdzę - cała prawda | |
pocieszyłeś mnie...Zależy jaki samochód masz i jaką blachę ma. Ale generalnie z doświadczenia wiem, że jak ruda w jakiś element wejdzie to co byś nie zrobił to i tak za jakiś czas da znać o sobie. Jak masz to na jakimś elemencie, który można łatwo wymienić bez spawania to naprawdę warto wymienić i mieć święty spokój. p. |
|
Data: 2009-04-20 14:40:25 | |
Autor: kml | |
Zaprawki lakiernicze na rdzę - cała prawda | |
Użytkownik "maestro_01" <maestro)01nospam@poczta.fm> napisał w wiadomości news:49ec58c1$1news.home.net.pl... pocieszyłeś mnie... A ile mostów jest z blachy 0,8mm? Gdybym był lakiernikiem to też wolałbym kasować za duże elementy niż robić maleństwa a potem mieć na głowie klienta, który przyjedzie że mu sie kolor nie zgadza ale na malowanie całości nie chciał się zgodzić etc. Na jakim elemencie masz problem? -- pozdrawiam kml |