Data: 2014-12-30 10:23:11 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Zapowiada sie kolejny sukces w DC | |
Wiadomo czyj :)
http://tinyurl.com/klxfjz9 "Południowa obwodnica Warszawy teraz urywa się na Puławskiej. Kierowcy jadący dalej, np. na drugą stronę Wisły, muszą stać w gigantycznych korkach m.in. w Dolinie Służewieckiej. Ekspresową obwodnicę trzeba wydłużyć dalej na wschód. Według kosztorysów 18-kilometrowy odcinek przez Ursynów, Wilanów i Wawer do wylotówki na Lublin ma kosztować gigantyczną kwotę 6,7 mld zł. Sporą część tej sumy pochłonie budowa ponaddwukilometrowego tunelu pod ul. Płaskowickiej. Ponad rok temu w poszukiwanie pieniędzy na inwestycję zaangażował się nawet ówczesny premier Donald Tusk. Było to tuż przed referendum w sprawie odwołania prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz. Według tamtej obietnicy premiera południowa obwodnica miała zostać ukończona w 2019 r. Szanse na dotrzymanie tego terminu są jednak nikłe. Przetarg na wykonawców południowej obwodnicy w formule "projektuj i buduj" ciągnie się już od 18 grudnia 2013 r., a końca nie widać. Według pierwotnych planów oferty z cenami mieliśmy poznać 10 października. Od tamtego czasu termin otwierania kopert przekładano już sześciokrotnie - po raz ostatni tuż przed świętami Bożego Narodzenia. Nowe daty ujawnienia ofert dla trzech odcinków trasy to 12, 19 i 26 stycznia. Nie wiadomo jednak, czy ostateczne. Drogowcy twierdzą, że wybór wykonawcy opóźnia się, bo firmy złożyły ogromną liczbę pytań do dokumentacji przetargowej - blisko 2,4 tys. - Na wszystkie pytania należało udzielić szczegółowej i wyczerpującej odpowiedzi - mówi Małgorzata Tarnowska z mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg. Firmy pytają np. o szczegółowe parametry wiaduktów czy estakad. Mają też wątpliwości wobec warunków kontraktu. Często okazuje się, że odpowiedzi ich nie zadowalają i składają odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Ta część protestów uznała za zasadne i drogowcy musieli to uwzględnić w dokumentacji przetargu. Jak się dowiedzieliśmy, kolejne odwołania zostały złożone tuż przed świętami. Tomasz Latawiec, prezes Stowarzyszenia Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców, twierdzi, że planowany termin oddania trasy w 2019 r. jest nierealny. Jego zdaniem rekordowa liczba pytań pokazuje, że przetarg został fatalnie przygotowany. - Tak to jest, kiedy inwestycja jest realizowana na polityczne zamówienie. Przetarg przygotowywano w dużym pośpiechu. Podstawowym błędem było to, że wybrano formułę "projektuj i buduj". Przy tak skomplikowanej inwestycji najpierw powinno się zlecić wykonanie dokładnego projektu, a dopiero potem powinien zostać wybrany wykonawca. A tak firmom trudno jest przygotować ofertę - mówi Tomasz Latawiec. Twierdzi, że przy tylu niejasnościach można się także spodziewać problemów na etapie budowy. Formułę "projektuj i buduj", w której jedna firma najpierw projektuje, a potem buduje ekspresówkę, krytykuje także dr Michał Wolański z Katedry Transportu Szkoły Głównej Handlowej. - Taki model przetargu bardziej sprawdza się przy inwestycjach punktowych, np. przy budowie elektrowni, kiedy firma może proponować jakieś własne rozwiązania i wie, jak je wdrożyć - zaznacza. Według GDDKiA formuła "projektuj i buduj" ma jednak zalety. Drogowcy twierdzą, że dość często zdarzało się, że wykonawca trasy negował poprawność otrzymanego projektu i w ten sposób próbował zrzucić z siebie odpowiedzialność za opóźnienia. Jeśli ta sama firma wykonuje projekt, a potem buduje drogę, to już nie może mówić, że z dokumentacją jest coś nie tak. W dotrzymanie terminu zakończenia budowy trasy nie wierzy także Robert Chwiałkowski ze stowarzyszenia Siskom, które od dawna walczy o budowę arterii. - Szacuję, że południowa obwodnica zostanie skończona w 2020 lub nawet w 2021 r. - ocenia." |
|
Data: 2014-12-30 10:29:54 | |
Autor: Chris | |
Zapowiada sie kolejny sukces w DC | |
W dniu 2014-12-30 o 10:23, Czesław Wiśniak pisze:
Wiadomo czyj :) Przecież wiadomo było że nie dadzą rady w w/w terminie. Ważne że coś robią i to się liczy a nie tak jak kaczygród rządził DC gdzie nic się nie działo. -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu. |
|
Data: 2014-12-30 10:46:51 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Zapowiada sie kolejny sukces w DC | |
Przecież wiadomo było że nie dadzą rady w w/w terminie. Ale z jakiego powodu było wiadomo, czyzby jakies kolejne nieudacznictwo ? Ważne że coś robią i to się liczy a nie tak jak kaczygród rządził DC gdzie nic się nie działo. Na razie nic sie nie dzieje, nic nie robia i jak tak dalej pojdzie to i za rok przetargu nie rozstrzygna. |
|
Data: 2014-12-30 13:43:17 | |
Autor: Chris | |
Zapowiada sie kolejny sukces w DC | |
W dniu 2014-12-30 o 10:46, Czesław Wiśniak pisze:
Przecież wiadomo było że nie dadzą rady w w/w terminie. A skąd wiesz że nic nie robią ?? zanim zaczną się przetargi to trzeba wykupić grunty a to może trwać i trwać. -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu. |
|
Data: 2014-12-31 15:32:34 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Zapowiada sie kolejny sukces w DC | |
Przecież wiadomo było że nie dadzą rady w w/w terminie. Teraz sie nie dyskutuje trylko wywlaszcza. |
|
Data: 2014-12-30 18:20:23 | |
Autor: Pawel \"O'Pajak\" | |
Zapowiada sie kolejny sukces w DC | |
Powitanko,
Ale z jakiego powodu było wiadomo, czyzby jakies kolejne nieudacznictwo ? Ważne że coś robią i to się liczy a nie tak jak kaczygród Taaa, to pewnie tez wina Kaczki;-) No rozumiem, rok zwalac na poprzednikow, no dobra, w urzedach czas ma inna wartosc, niech bedzie 2 lata. Ale teraz, to bym, musial sprawdzic, bo nie pamietam, kiedy Kaczafi tu rzadzil. Pewnie za malo urzednikow pracuje w GDAKu, trzeba zatrudnic kolejnych 10000. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2014-12-31 13:30:01 | |
Autor: masti | |
Zapowiada sie kolejny sukces w DC | |
Pawel "O'Pajak" wrote:
Powitanko, przypomnisz, który kandydat na PRezydenta RP zapowiedział, że nie dopuści autostrady przez miasto i wstrzymał prace by zmienić kwalifikację drogi na ekspresową? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-12-31 00:16:50 | |
Autor: jerzu | |
Zapowiada sie kolejny sukces w DC | |
On Tue, 30 Dec 2014 10:29:54 +0100, Chris <actchris@gazeta.pl> wrote:
a nie tak jak kaczygród rządził DC gdzie nic się nie działo Przecież to nie jest inwestycja miejska. Kaczyński czy Waltz nie mają nic do tego. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |