Data: 2017-02-13 22:24:46 | |
Autor: Gil | |
Zapalanie z korby | |
Wysyłam ten post co pięć lat. Kto z was uruchamiał auto z korby. Jeszcze Skoda 100L potrafiła sie tak uruchomić. |
|
Data: 2017-02-13 14:01:09 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Zapalanie z korby | |
Warszawianke i Wolge odpalalem z korby, tak dla sprawdzenia czy sie da. Idea korby nie bylo zapalenie. Chodzilo o ruszenie walem i tlokami jak bylo bardzo zimno. Oleje kiedys byly takiej klasy ze nawet zimowy przy duzych mrozach zamienial sie w smar. Przekrecenie walem powodowalo chwilowe rozklejenie wspolpacujacych elementow i mniejsze obciazenie akumulatora i rozrusznika.. Przy odpalaniu z korby korzystne bylo stosowanie sie do zapisu z polskiej instrukcji forda t. Czyli nalezalo przestawic ( pisownia oryginalna) zapal na popal. Zapobiegalo to odbiciu korby. Jak zaczal pracowac ustawic w fodzie t zapal na pal. A jak sie troche rozgrzal zapal na przedpal. W nowoczesniejszych niz ford t samochodach nie ma potrzeby przestawianian z zapalu na pal na zapal na przedpal bo robi to odsrodkowy regulator w aparacie zaplonowym.
|
|
Data: 2017-02-13 22:23:30 | |
Autor: sirapacz | |
Zapalanie z korby | |
Wysyłam ten post co pięć lat. ja próbowałem żuka, ale to stare dzieje. Próbowałem, bo za mały byłem zeby dobrze zakręcić (10 lat?) i bałem się odbicia. |
|
Data: 2017-02-13 22:56:08 | |
Autor: J.F. | |
Zapalanie z korby | |
Dnia Mon, 13 Feb 2017 22:24:46 +0100, Gil napisał(a):
Wysyłam ten post co pięć lat. I liczysz na to, ze w miare uplywu lat ktos odpowie ? :-) Kto z was uruchamiał auto z korby. Teraz wiekszosc sie nie da ... silnk umieszczony poprzecznie, korbe by trzeba z boku. Stara dacia miala taka mozliwosc ... ale sie nie odwazylem. Poza tym dziura na korbe schowana za tablica rejestracyjna. Zaporozec - ten to mial tablice na sprezynach, mozna bylo odchylic i zakrecic. Jeszcze jest wersja stacjonarna - zadziwiajaco lagodna https://www.youtube.com/watch?v=aV24omQTP2w J. |
|
Data: 2017-02-13 14:20:31 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Zapalanie z korby | |
Ten stary silnik najprawdopodobniej wyposazony jest w opreznik dlatego tak lekko gosc korba kreci. Do tygrysa krolewskiego byla korba. Ale nie krecila walem bo do tego potrzeba by bylo tysiac atletow kazdy po konsumpcji tysiaca kotletow. Rozkrecalo sie nia pomocnicze kolo zamachowe do kilku tysiecy obrotow na minute i po rozkreceniu przez wielostopniowy reduktor sprzegalo z walem. Podobno t34 nie mial korby ale awaryjnie mozna go bylo odpalic z butli ze sprezonym powietrzem tak jak odpalane sa silniki okretowe.
|
|
Data: 2017-02-14 00:14:25 | |
Autor: J.F. | |
Zapalanie z korby | |
Dnia Mon, 13 Feb 2017 14:20:31 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
napisał(a): Ten stary silnik najprawdopodobniej wyposazony jest w opreznik dlatego tak lekko gosc korba kreci. Zdaje sie ze nie. A jesli nawet - to sprawia wrazenie, jakby tarcia nie bylo. Pierscieni jeszcze nie znali, czy co ? Podobno t34 nie mial korby ale awaryjnie mozna go bylo odpalic z Nie awaryjnie - taki byl normalny rozruch. J. |
|
Data: 2017-02-14 11:30:33 | |
Autor: Adam | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 2017-02-14 o 00:14, J.F. pisze:
Dnia Mon, 13 Feb 2017 14:20:31 -0800 (PST), Zenek Kapelinder Dziecięciem będąc widywałem ciężarówki, które najpierw odpalały mały silniczek benzynowy, a ten dopiero po chwili robił za rozrusznik głównego silnika. Chyba PKP takimi dysponowała, a przynajmniej kojarzą mi się z przebudową torowiska kolejowego. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2017-02-14 12:08:40 | |
Autor: RadoslawF | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 2017-02-14 o 11:30, Adam pisze:
Ten stary silnik najprawdopodobniej wyposazony jest w opreznik Przy kręceniu małymi silnikami benzynowymi nie było problemem tarcie a stopień sprężania. Ciężarówek takich nie widziałem ale było to popularne rozwiązanie wPodobno t34 nie mial korby ale awaryjnie mozna go bylo odpalic z ciężkim sprzęcie jak np spychacze. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-02-14 12:24:49 | |
Autor: J.F. | |
Zapalanie z korby | |
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o7uofs$cc5$1@node2.news.atman.pl...
Ten stary silnik najprawdopodobniej wyposazony jest w opreznik Przy kręceniu małymi silnikami benzynowymi nie było problemem tarcie Ale ten sprawia wrazenie tak swobodnie krecocego sie, jakby tarcia wcale nie bylo ... J. |
|
Data: 2017-02-14 13:27:44 | |
Autor: RadoslawF | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 2017-02-14 o 12:24, J.F. pisze:
Tarcie jest ale główny opór w silnikach powoduje sprężanie.Ten stary silnik najprawdopodobniej wyposazony jest w opreznik Taki silnik od stara miał w nazwie "czterosuwowy silnik niskoprężny". I dlatego te sześć cylindrów szło odpalić z korby nie specjalnie trudniej niż cztery w żuku. Pojemność w starze razy dwa. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2017-02-14 18:56:52 | |
Autor: Wiesiaczek | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 14.02.2017 o 13:27, RadoslawF pisze:
W dniu 2017-02-14 o 12:24, J.F. pisze: Każdy ws?ółczesny silnik benzynowy ma w nazwie "czterosuwowy silnik niskoprężny" :) Jest to jedynie odróżnienie od silnika wysokoprężnego tzn. diesla. Istnieją też inne nazwy dla tych silników a mianowicie: Silnik czterosuwowy z zapłonem iskrowym lub silnik spalinowy z zapłonem samoczynnym. To tak w skrócie:) -- Wiesiaczek (dziś z DC) "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R) |
|
Data: 2017-02-14 19:38:00 | |
Autor: RadoslawF | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 2017-02-14 o 18:56, Wiesiaczek pisze:
Sugerujesz że dzisiejszy silnik 0,9 litra i wyciągający 100KMTarcie jest ale główny opór w silnikach powoduje sprężanie.Ten stary silnik najprawdopodobniej wyposazony jest w opreznik jest równie niskoprężny jak ponad czterolitrowy mający 85KM ? Sprawdź sobie na ile różne mają stopnie sprężania. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-02-14 19:43:32 | |
Autor: Wiesiaczek | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 14.02.2017 o 19:38, RadoslawF pisze:
W dniu 2017-02-14 o 18:56, Wiesiaczek pisze: Puknij Ty się w głowę. Tu wszyscy tacy popierdoleni, że się czepiają każdego milimetra, milibara i milichujwieczego? Jest zasadnicza różnica między ciśnieniem w dieslu i w benzyniaku i to wystarcza na potrzeby tej dyskusji! -- Wiesiaczek (dziś z DC) "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R) |
|
Data: 2017-02-15 13:01:06 | |
Autor: RadoslawF | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 2017-02-14 o 19:43, Wiesiaczek pisze:
Nie wystarcza.Sugerujesz że dzisiejszy silnik 0,9 litra i wyciągający 100KMTarcie jest ale główny opór w silnikach powoduje sprężanie.Ten stary silnik najprawdopodobniej wyposazony jest w opreznik Bo w przykładowym prawie litrowym silniczku jest większe ciśnienie niż w dizlu z okresu przykładowego silnika ponad czterolitrowego. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-02-15 14:59:01 | |
Autor: J.F. | |
Zapalanie z korby | |
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości
W dniu 2017-02-14 o 19:43, Wiesiaczek pisze: Jest zasadnicza różnica między ciśnieniem w dieslu i w benzyniaku i to Moze i jest, ale te 4 litry tez graja role, i to duza. No i czy to aby na pewno mozna dizlem nazywac ... J. |
|
Data: 2017-02-15 15:48:35 | |
Autor: RadoslawF | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 2017-02-15 o 14:59, J.F. pisze:
Jeśli spala tylko ropę to można, a jak ma świece żarowe to już na stoJest zasadnicza różnica między ciśnieniem w dieslu i w benzyniaku i to dwanaście procent. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2017-02-15 16:29:12 | |
Autor: J.F. | |
Zapalanie z korby | |
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o81po8$c7s$2@node2.news.atman.pl...
W dniu 2017-02-15 o 14:59, J.F. pisze: Nie wystarcza. ale nie tylko a jak ma świece żarowe to już na sto dwanaście procent. :-) a wtryskiwacze, a pompa wtryskowa, a zaplon samoczynny ? :-) J. |
|
Data: 2017-02-15 21:19:32 | |
Autor: RadoslawF | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 2017-02-15 o 16:29, J.F. pisze:
Wtryskiwacze i pompa nie zawsze są konieczne.Nie wystarcza. Zaszokuje cię ale przy zapłonie żarowym były i dwu suwy. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2017-02-15 12:32:45 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Zapalanie z korby | |
Nie wiem czy z zaplonem zarowym sa tlokowe silniki do statkow. Z reguly to dizle dwusuwy. Poza tym chyba sa i dizle chyba bezsuwy bo kola zamachowego nie maja. Rozne takie kafary z napedem spalinowym to tez dizle. Ciezar w rurze robi za tlok. Podnosza na bloku do gory i spuszczaja w dol. Jak jest na dole to zanim walnie w w dno tloka to wali w wtryskiwacz ktory jest jednoczesnie pompa. I zaczyna pracowac sam.
|
|
Data: 2017-02-16 14:08:15 | |
Autor: Adam | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 2017-02-15 o 21:32, Zenek Kapelinder pisze:
Nie wiem czy z zaplonem zarowym sa tlokowe silniki do statkow. Z reguly to dizle dwusuwy. Poza tym chyba sa i dizle chyba bezsuwy bo kola zamachowego nie maja. Rozne takie kafary z napedem spalinowym to tez dizle. Ciezar w rurze robi za tlok. Podnosza na bloku do gory i spuszczaja w dol. Jak jest na dole to zanim walnie w w dno tloka to wali w wtryskiwacz ktory jest jednoczesnie pompa. I zaczyna pracowac sam. Gwoli ścisłości dodam, że jeszcze były silniki 3-suwowe (brak sprężania) oraz różnego rodzaju dwutłokowe, które mogły się obywać bez koła zamachowego - w rozumieniu "przedwojennym", czyli takiego o ciężarze połowy silnika ;) -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2017-02-15 09:10:31 | |
Autor: viktorius | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 2017-02-14 o 19:38, RadoslawF pisze:
Sugerujesz że dzisiejszy silnik 0,9 litra i wyciągający 100KM Rozróżniasz tylko diesla od zapłonu iskrowego. Ale podział silników jest bardzie zróżnicowany, wyguglaj o co chodzi z silnikiem srednioprężnym, jak tam jest zapalana mieszanka paliwowo-powietrzna i dopiero wróć tutaj. -- viktorius |
|
Data: 2017-02-15 13:03:57 | |
Autor: RadoslawF | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 2017-02-15 o 09:10, viktorius pisze:
Kiedy ja to wiem. Pytanie czy ty wiedziałeś że stopień sprężaniaSugerujesz że dzisiejszy silnik 0,9 litra i wyciągający 100KM miały niższy od silników z zapłonem iskrowym ? Pozdrawiam |
|
Data: 2017-02-15 13:36:12 | |
Autor: viktorius | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 2017-02-15 o 13:03, RadoslawF pisze:
W dniu 2017-02-15 o 09:10, viktorius pisze:Wiedziałem, bo podział nie jest ze względu na stopnie sprężania, tylko sposób zapłonu mieszanki. Wg tego podziału silniki niskoprężne, czyli z zapłonem iskrowym mają stopnie sprężania do ok 10-11, potem benzyna dostaje samozapłonu i mamy spalanie stukowe. Średnioprężne gdzie jest samozapłon dzięki wysokiej temperaturze gruszki zaczynają się ok ok 4, np Lanz Buldog. Ale dzięki temu mógł pojechać prawie na wszystkim co było w stanie się zapalić :) http://www.retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=153 http://www.retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=1 -- viktorius |
|
Data: 2017-02-15 15:50:03 | |
Autor: RadoslawF | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 2017-02-15 o 13:36, viktorius pisze:
To czego nie rozumiesz że tak głupio się wcinasz ?Wiedziałem, bo podział nie jest ze względu na stopnie sprężania, tylkoKiedy ja to wiem. Pytanie czy ty wiedziałeś że stopień sprężaniaSugerujesz że dzisiejszy silnik 0,9 litra i wyciągający 100KM Pozdrawiam |
|
Data: 2017-02-14 15:14:52 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Zapalanie z korby | |
Hello Adam,
Tuesday, February 14, 2017, 11:30:33 AM, you wrote: Dziecięciem będąc widywałem ciężarówki, które najpierw odpalały małyTen stary silnik najprawdopodobniej wyposazony jest w opreznik dlatego tak lekko gosc korba kreci.Zdaje sie ze nie. A jesli nawet - to sprawia wrazenie, jakby tarcia Ciężarówki? Raczej ruskie spychacze... Chyba PKP takimi dysponowała, a przynajmniej kojarzą mi się z przebudową -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2017-02-14 16:03:12 | |
Autor: viktorius | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 2017-02-14 o 15:14, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Adam, Niektóre traktory rolnicze ??????? ? ???? miał odpalanie z małego silnika spalinowego https://www.youtube.com/watch?v=5hISlTfXRzk Silniczek pomocniczy brzmi dwusuwowo :) -- viktorius |
|
Data: 2017-02-14 16:22:01 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Zapalanie z korby | |
Hello viktorius,
Tuesday, February 14, 2017, 4:03:12 PM, you wrote: [...] Niektóre traktory rolnicze ??????? ? ???? miał odpalanie z małegoDziecięciem będąc widywałem ciężarówki, które najpierw odpalały małyCiężarówki? Raczej ruskie spychacze... Tu masz spychacz: https://www.youtube.com/watch?v=1mtVYu-pG4c -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2017-02-14 22:15:51 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zapalanie z korby | |
Dnia Tue, 14 Feb 2017 16:22:01 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello viktorius, To i benzyne i ropę trzeba było mieć zatankowaną... Rozwiązania na czasy dobrobytu ;) |
|
Data: 2017-02-15 08:58:12 | |
Autor: viktorius | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 2017-02-14 o 22:15, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Tue, 14 Feb 2017 16:22:01 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a): W czasach gdy rozruszniki nie dawały rady, akumulatory były trudno dostępne, takie rozwiązanie było zbawienne. Silnik pomocniczy pewnie i na rozpuszczalniku by poszedł, więc w każdej zagrodzie znajdziesz paliwo. Takie silniki po odpaleniu nie potrzebują prądu, są całkowicie mechaniczne, póki ma paliwo i powietrze to będzie pracować. Ruskie wiedzieli co na stepie jest dostepne a co nie :) -- viktorius |
|
Data: 2017-02-15 13:06:22 | |
Autor: RadoslawF | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 2017-02-15 o 08:58, viktorius pisze:
One nie potrzebowały prądu z zewnątrz do odpalenia.Niektóre traktory rolnicze ??????? ? ???? miał odpalanie z małegoDziecięciem będąc widywałem ciężarówki, które najpierw odpalały małyCiężarówki? Raczej ruskie spychacze... Dlatego były stosowane. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-02-15 13:50:17 | |
Autor: viktorius | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 2017-02-15 o 13:06, RadoslawF pisze:
One nie potrzebowały prądu z zewnątrz do odpalenia. Do pracy również żadnego kabelka nie potrzebowały, czysta mechanika. Takiego diesla gasiło się przez odcięcie dopływu paliwa, rzadziej zamknięcie dopływu powietrza. Można było też puścić sprzęgło na biegu z wciśniętym hamulcem, dławił się i gasł. Dlatego były stosowane.I spokojnie mogły pracować w pełnym zanurzeniu bez jakiś czarów z hermetyzacją kabelków, komputerów itp. Byle tylko powietrze brał sponad wody: https://www.youtube.com/watch?v=tTDn604ipYY -- viktorius |
|
Data: 2017-02-15 15:55:32 | |
Autor: RadoslawF | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 2017-02-15 o 13:50, viktorius pisze:
Kiedy to samo potrafią w prawdziwe terenówki.W czasach gdy rozruszniki nie dawały rady, akumulatory były trudnoOne nie potrzebowały prądu z zewnątrz do odpalenia. Snorkel do wysokości dachu i jadą z maską zanurzoną pod wodą. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-02-16 02:02:15 | |
Autor: __Maciek | |
Zapalanie z korby | |
Tue, 14 Feb 2017 16:22:01 +0100 RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> napisał: Tu masz spychacz: https://www.youtube.com/watch?v=1mtVYu-pG4c I drugi. Tu odpalany z korby a nie ze sznurka: https://www.youtube.com/watch?v=x01urp6g8HU Operator kamery ujowy niestety. Dźwięk silnika głównego jak na kutrze rybackim :-) |
|
Data: 2017-02-14 20:37:48 | |
Autor: Maciek | |
Zapalanie z korby | |
Dnia Tue, 14 Feb 2017 16:03:12 +0100, viktorius napisał(a):
Niektóre traktory rolnicze ??????? ? ???? miał odpalanie z małego silnika spalinowego Były też maszyny z dieslem odpalane na patron, chociaż nie wiem, czy akurat ruskie. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2017-02-15 00:00:32 | |
Autor: Kris | |
Zapalanie z korby | |
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 16:03:14 UTC+1 użytkownik viktorius napisał:
Niektóre traktory rolnicze ??????? ? ???? miał odpalanie z małego silnika spalinowego Pamiętam z dzieciństwa traktor- chyba lanz buldog- aby go odpalić zdejmowało się kierownicę, wkładało w odpowiednie miejsce w okolicy silnika i kręcąc odpalało. Tak wersja korby. Korbą Żuka wielokrotnie odpalałem. Potem mieliśmy Tarpana ale tam już nie pamiętam czy korba była. Korbe chyba od Żuka mam do dzisiaj gdzieś w przydasiach |
|
Data: 2017-02-15 10:18:59 | |
Autor: viktorius | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 2017-02-15 o 09:00, Kris pisze:
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 16:03:14 UTC+1 użytkownik viktorius napisał: Gdy Tarpan miał silnik S-21 od Żuka, to była korba, jak 1500 FSO to już nie. -- viktorius |
|
Data: 2017-02-15 13:09:09 | |
Autor: RadoslawF | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 2017-02-15 o 09:00, Kris pisze:
Niektóre traktory rolnicze ??????? ? ???? miał odpalanie z małego Pierwszy powojenny Ursus był tak odpalany z kierownicy. Tyle że jeszcze "lutlampą" trzeba było gruszkę żarową podgrzać. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-02-14 19:58:41 | |
Autor: Tengu | |
Zapalanie z korby | |
On 2017-02-14 15:14, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Adam, Nie tylko ruskie. https://youtu.be/BHedjnXdZXM?t=50s -- Tengu |
|
Data: 2017-02-14 23:54:22 | |
Autor: Kris | |
Zapalanie z korby | |
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 15:14:55 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
Hello Adam, DT rosjskie tak miały > Chyba PKP takimi dysponowała, a przynajmniej kojarzą mi się z przebudową Pełno tego było. Te DT to na kazdym PGR-e, SKR-e były Melioracje tym robili. Jeszcze teraz na cegielni u nas taki widziałem |
|
Data: 2017-02-13 23:11:53 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zapalanie z korby | |
Dnia Mon, 13 Feb 2017 22:24:46 +0100, Gil napisał(a):
Wysyłam ten post co pięć lat. Ja tylko Volvo Penta. |
|
Data: 2017-02-14 20:08:26 | |
Autor: Tengu | |
Zapalanie z korby | |
On 2017-02-13 23:11, Tomasz Pyra wrote:
Dnia Mon, 13 Feb 2017 22:24:46 +0100, Gil napisał(a): MD1? https://youtu.be/mskg_5fHcWQ W nowych już się tak nie da :) https://youtu.be/-PKcH-rE400 -- Tengu |
|
Data: 2017-02-14 20:42:36 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zapalanie z korby | |
Dnia Tue, 14 Feb 2017 20:08:26 +0100, Tengu napisał(a):
On 2017-02-13 23:11, Tomasz Pyra wrote: No coś takiego, ale wydaje mi się że dwucylindrowy. Na pewno były dwie dźwignie odprężników. W sumie odpalenie było banalne, bo rozpędzało się korbą wielkie koło zamachowe i to miało taką bezwładność że po zamknięciu pierwszego odprężnika silnik już chodził. Inna sprawa że było lato :) |
|
Data: 2017-02-13 23:24:44 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Zapalanie z korby | |
Hello Gil,
Monday, February 13, 2017, 10:24:46 PM, you wrote: Wysyłam ten post co pięć lat. Uruchamiałem Żuka. Mało sobie ręki nie urwałem :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2017-02-13 23:36:39 | |
Autor: Scobowski | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 13.02.2017 o 22:24, Gil pisze:
A "Dzik" z silnikiem od motopompy sie liczy? Nie miał korby, tylko wajchę z zębatką.... |
|
Data: 2017-02-14 17:32:32 | |
Autor: Janusz_k | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 2017-02-13 o 23:36, Scobowski pisze:
W dniu 13.02.2017 o 22:24, Gil pisze:Liczy się, też go mieliśmy, słabe magnesy były i trzeba się było nakopać aż zapalił szczególnie jak był ciepły, potem Ojciec dorobił skrzynkę z akumulatorem i cewką zapłonową i skończyły się problemy z zapalaniem :) -- Pozdr Janusz_k |
|
Data: 2017-02-14 00:43:38 | |
Autor: nadir | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 2017-02-13 o 22:24, Gil pisze:
Coś można wygrać w tym quizie? Jeszcze parę lat temu odpalałem S-21 korbą, potem naprawiłem rozrusznik i nie było już takiej potrzeby. |
|
Data: 2017-02-14 06:23:45 | |
Autor: Wiesiaczek | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 13.02.2017 o 22:24, Gil pisze:
Spoko! Star 66 (benzyna oczywiście). Jakieś 40 lat temu:) -- Wiesiaczek (dziś z DC) "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R) |
|
Data: 2017-02-14 06:28:14 | |
Autor: Wiesiaczek | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 13.02.2017 o 22:24, Gil pisze:
Czy jak odpalam mojego quada 500 ccm ze sznurka to się liczy? -- Wiesiaczek (dziś z DC) "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R) |
|
Data: 2017-02-14 08:47:36 | |
Autor: viktorius | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 2017-02-13 o 22:24, Gil pisze:
Żuka udało mi się odpalić, próba tylko dla sportu, czy się da, a żeby było łatwiej, to jak był ciepły. Korby używałem w Ładzie i Żuku głównie do kręcenia wałem przy ustawianiu zapłonu i zaworów. -- viktorius |
|
Data: 2017-02-14 10:24:38 | |
Autor: szerszen | |
Zapalanie z korby | |
On Mon, 13 Feb 2017 22:24:46 +0100
Gil <gil@gaz.pl> wrote: Kto z was uruchamiał auto z korby. Ja Żuka, taki był egzemplarz, że aby wsteczny wrzućić, to trzeba było wcisnąć się pod niego i młotkiem bieg wbić :) -- pozdrawiam szerszeń |
|
Data: 2017-02-14 10:29:28 | |
Autor: viktorius | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 2017-02-14 o 10:24, szerszen pisze:
On Mon, 13 Feb 2017 22:24:46 +0100 Czyli jedynki tez nie miałeś, bo 1 i R chodziły na tym samym wałku. Pozostały biegi 2 i 3, tez dało się jeździć, ale nie z pełnym obciążeniem :/ -- viktorius |
|
Data: 2017-02-15 13:45:01 | |
Autor: szerszen | |
Zapalanie z korby | |
On Tue, 14 Feb 2017 10:29:28 +0100
viktorius <viktorius@interia.pl> wrote: Czyli jedynki tez nie miałeś, bo 1 i R chodziły na tym samym wałku. Być może tak było, nie pamiętam, ruszyć zawsze można było z dwójki, ale ten wsteczny wbił mi się w pamięć ;) -- pozdrawiam szerszeń |
|
Data: 2017-02-14 22:00:17 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Zapalanie z korby | |
Dnia Mon, 13 Feb 2017 22:24:46 +0100, Gil napisał(a):
Kto z was uruchamiał auto z korby. Co prawda to nie korba ale godzi się przypomnieć że 126p miewał specjalnie dokładane kółeczko na linkę z rączką. Chyba nie ma Polaka w wieku 60+ który by sobie nie szarpnął :) -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2017-02-15 09:57:27 | |
Autor: J.F. | |
Zapalanie z korby | |
Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:10lilmbcgfb5k$.kjgkvi9zdyh9$.dlg@40tude.net...
Dnia Mon, 13 Feb 2017 22:24:46 +0100, Gil napisał(a): Kto z was uruchamiał auto z korby. Co prawda to nie korba ale godzi się przypomnieć że 126p miewał Mysle, ze jest pelno - to trzeba bylo sobie kupic i zainstalowac, pomysl dobry, ale pewnie 90% nie mialo. J. |
|
Data: 2017-02-15 11:52:39 | |
Autor: yabba | |
Zapalanie z korby | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:58a417fd$0$15195$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:10lilmbcgfb5k$.kjgkvi9zdyh9$.dlg@40tude.net... Za to zapewne chociaż raz użyło kija od szczotki w celu uruchomienia silnika. :) -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2017-02-16 22:50:12 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zapalanie z korby | |
Dnia Wed, 15 Feb 2017 11:52:39 +0100, yabba napisał(a):
Za to zapewne chociaż raz użyło kija od szczotki w celu uruchomienia silnika. :) Ale tylko te stare bez elektromagnesu w rozruszniku. Nowe to już elegancko kluczykiem :) |
|
Data: 2017-02-16 22:49:32 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zapalanie z korby | |
Dnia Wed, 15 Feb 2017 09:57:27 +0100, J.F. napisał(a):
Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:10lilmbcgfb5k$.kjgkvi9zdyh9$.dlg@40tude.net... Zwłaszcza że auto waży tyle, że można je pchać nawet pod górkę :) |
|
Data: 2017-02-16 22:20:35 | |
Autor: Janusz_k | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 2017-02-14 o 22:00, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Mon, 13 Feb 2017 22:24:46 +0100, Gil napisał(a):Eee tam, ja zawsze na pych paliłem malucha. -- Pozdr Janusz_k |
|
Data: 2017-02-14 22:30:40 | |
Autor: m4rkiz | |
Zapalanie z korby | |
On 2017-02-13 22:24, Gil wrote:
pamietam ze w nysie krecilem korba, majac jakies kilkanascie lat |
|
Data: 2017-02-15 13:29:22 | |
Autor: Yakhub | |
Zapalanie z korby | |
Dnia Mon, 13 Feb 2017 22:24:46 +0100, Gil napisał(a):
Wysyłam ten post co pięć lat. Gdzieś w latach '90, nastolatkiem będąc, próbowałem odpalić tak traktor u dziadka. Jakaś samoróbka, nie wiem, z czego pochodził silnik. -- Yakhub |
|
Data: 2017-02-15 18:56:38 | |
Autor: Kojletjo | |
Zapalanie z korby | |
W dniu 13.02.2017 o 22:24, Gil pisze:
Ja kilkakrotnie ???-2103 (WAZ-2103), za pierwszym razem bolało w nadgarstku. PS To w nawiasie dlatego że kiedyś syn zapytał mnie czym się różni Kamaz od ????? (powiedział Kamatrzy) -- STQ |