Data: 2009-03-06 17:47:15 | |
Autor: Bartek | |
Zakupy przez Internet | |
Witam,
Mam dość poważny problem ze zwrotem zakupionego towaru. Chodzi konkretnie o kabinę prysznicową, z której zakupu zrezygnowałem zanim kabina do mnie została wysłana. Sprzedawca zwrócił się o pomoc, w wyegzekwowaniu zrealizowania transakcji, do kancelarii adwokackiej. Szanowna Pani adwokat napisała pismo, w którym twierdzi, że kabina została zamówiona wg mojego indywidualnego zamówienia, ponieważ producent w ofercie posiada 1117 modeli, a ja wybrałem konkretny wymiar i wykończenie (100cm szerokości, kolor biały, szkło przezroczyste). Nie jest to zgodne z prawdą, ponieważ wybrałem kabinę gotową w sklepie internetowym, który taki model kabiny, w tym kolorze i wymiarze zamieścił w swojej ofercie. Kto ma rację w tym sporze? Wg mnie, powinienem mieć prawo zwrócić towar, ale kancelaria grozi postępowaniem cywilnym, a ja nie mam pojęcia jak może rozstrzygnąć to sąd... Czy ktoś może coś poradzić? -- Bartek |
|
Data: 2009-03-06 18:27:41 | |
Autor: scream | |
Zakupy przez Internet | |
Dnia Fri, 6 Mar 2009 17:47:15 +0100, Bartek napisał(a):
Kto ma rację w tym sporze? Sklep. Zwrotom nie podlega towar na specjalne zamówienie. To, że sklep miał taką kabinę w ofercie nie ma znaczenia - samochody też są w ofertach salonów, a jednak każdy jeden jest przygotowywany na specjalne zamówienie. -- best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. |
|
Data: 2009-03-06 12:15:30 | |
Autor: SzalonyKapelusznik | |
Zakupy przez Internet | |
On 6 Mar, 18:27, scream <n...@podam.pl> wrote:
Dnia Fri, 6 Mar 2009 17:47:15 +0100, Bartek napisał(a): CO z tego ze piekarnia sprzedaje bulki skoro sa na specjalne zamowienie "dwie wypieczone malo wyrosniete prosze". |
|
Data: 2009-03-06 20:40:35 | |
Autor: daro | |
Zakupy przez Internet | |
taką kabinę w ofercie nie ma znaczenia - samochody też są w ofertach Czyje zamówienie? Klienta czy salonu? -- D. |
|
Data: 2009-03-06 22:22:36 | |
Autor: scream | |
Zakupy przez Internet | |
Dnia Fri, 6 Mar 2009 20:40:35 +0100, daro napisał(a):
taką kabinę w ofercie nie ma znaczenia - samochody też są w ofertachCzyje zamówienie? Klienta czy salonu? Pomysl przez moment. Gdyby przerzucic odpowiedzialnosc za zamowienie tylko na sprzedawce, to po co ustawodawca w ogole umieszczalby taki zapis w ustawie? Przeciez tak czy inaczej zawsze zamawia sklep u hurtownika/producenta/dystrybutora. -- best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. |
|
Data: 2009-03-06 21:25:52 | |
Autor: gardziej | |
Zakupy przez Internet | |
Sklep. Zwrotom nie podlega towar na specjalne zamówienie. To, że sklep miał A czym jest "specjalne zamowienie"? Bo na moj chlopski rozum specjalne jest wtedy, kiedy _nie_ ma w ofercie takiego i trzeba je specjalnie zamowic... |
|
Data: 2009-03-06 22:26:01 | |
Autor: scream | |
Zakupy przez Internet | |
Dnia Fri, 6 Mar 2009 21:25:52 +0100, gardziej napisał(a):
A czym jest "specjalne zamowienie"? Bo na moj chlopski rozum specjalne jest wtedy, kiedy _nie_ ma w ofercie takiego i trzeba je specjalnie zamowic... Jak mozesz zamowic cos czego nie ma w ofercie? Idziesz do salonu samochodowego i prosisz o skode fabie ale z silnikiem z autobusu dalekobieżnego? Nie da sie zamówić czegoś, czego nie ma w ofercie, a to o czym piszesz można sobie negocjować z producentem, ale nie ze sklepem. Sklep przedstawia konkretne oferty - to jest dostępne, na to trzeba czekać 2 dni, to jest tylko na zamówienie. W pierwszych dwóch wypadkach możesz zwrócić, w trzecim nie. Wszystko jasne. Weź pod uwagę że zapis znajduje się w ustawie mającej na celu ochronę konsumenta, a konsument nie ma mozliwosci negocjowania jakis super specjalnych zamówień (typu nowy model czegośtam) - moze tylko skorzystac z oferty jaką ktoś mu przedstawi. -- best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. |
|
Data: 2009-03-06 22:18:01 | |
Autor: Cavallino | |
Zakupy przez Internet | |
Użytkownik "scream" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:ntvd25ikpw41$.dby73tnt72qi.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 6 Mar 2009 17:47:15 +0100, Bartek napisał(a): Na tej zasadzie każdy sklep internetowy sprzedaje tylko towary na specjalne zamówienia, bo niczego nie mają na magazynie, a wszystko jest specjalnie zamawiane gdy klient dokona zakupu. |
|
Data: 2009-03-06 22:53:33 | |
Autor: scream | |
Zakupy przez Internet | |
Dnia Fri, 6 Mar 2009 22:18:01 +0100, Cavallino napisał(a):
Na tej zasadzie każdy sklep internetowy sprzedaje tylko towary na specjalne zamówienia, bo niczego nie mają na magazynie, a wszystko jest specjalnie zamawiane gdy klient dokona zakupu. Wcale nie. Sklepy sprzedają towary dostępne w hurtowniach, u dystrybutorów, takie jakie mają na stanie magazynowym. Powiedzmy ze sklep sprzedaje długopisy producenta X w kolorach biały i zielony. Białe X produkuje ciągle, zielone są na zamówienie. W sklepie są oba rodzaje z odpowiednią adnotacją. Klient zamawia zielony i na jego zamówienie producent robi taki model. Nie widzisz roznicy? -- best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. |
|
Data: 2009-03-06 22:58:11 | |
Autor: Cavallino | |
Zakupy przez Internet | |
Użytkownik "scream" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:vhqne1km5e98.1j1diris6o3dy$.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 6 Mar 2009 22:18:01 +0100, Cavallino napisał(a): Zazwyczaj nie mają nic na stanie, tylko zamawiają u dystrybutorów. Czy to pralka, czy kabina - różnicy brak. Powiedzmy ze sklep sprzedaje Wtedy tak. Ale coś jestem dziwnie spokojny, że to nie ten przypadek, a ta kabina (standardowa jak jasna cholera) nie miała innej adnotacji niż cała reszta asortymentu w tym sklepie. O ile zakład? |
|
Data: 2009-03-06 23:24:09 | |
Autor: Bartek | |
Zakupy przez Internet | |
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Powiedzmy ze sklep sprzedaje Witam, Owszem, była taka informacja w regulaminie sklepu: "Zwrotom nie podlegają towary sprowadzane na zamówienie klienta", jednak pani adwokat odnosi się do następującego zapisu w ustawie: 3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach [...] 4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą, Właściwości określone przeze mnie (do których odnosi się prawnik), to: wymiary kabiny (typowe 100cm) oraz kolor (biel). Bez określenia tych właściwości nie mógłbym zakupić towaru. Ponadto, na stronie sklepu podany był indeks producenta tej kabiny, więc moim zdaniem, jest to produkt typowy (dostępny także w innych sklepach internetowych, prezentowany na serwisach typu Ceneo). -- Bartek |
|
Data: 2009-03-06 23:43:17 | |
Autor: Cavallino | |
Zakupy przez Internet | |
Użytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisał w wiadomości news:gos7q9$lsi$1news.onet.pl...
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote: To jest jasne, pytanie czy przy kabinie była stosowna informacja, że to jest właśnie tego typu towar. Albo cokolwiek, co odróżniałoby ją od innych towarów które tego sprowadzania rzekomo nie wymagały. Jak dla mnie - taką samą odpowiedź dostałbyś niezależnie od tego co byś u nich kupował, a co nie dałoby się sprzedać w kilka dni. |
|
Data: 2009-03-06 23:51:39 | |
Autor: Bartek | |
Zakupy przez Internet | |
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Witam, była stosowna informacja (symbol, do którego nawiązano w regulaminie), podobnie jak przy chyba wszystkich kabinach tego producenta (wszystkich 1117 nie dałem rady sprawdzić, ale nie znalazłem żadnej, która nie jest "na zamówienie"). Tyle, że wg mnie, to nie ma znaczenia - ustawa nie rozróżnia towarów "sprowadzanych na zamówienie" od pozostałych. -- Bartek |
|
Data: 2009-03-07 00:04:17 | |
Autor: Cavallino | |
Zakupy przez Internet | |
Użytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisał w wiadomości news:
była stosowna informacja (symbol, do którego nawiązano w regulaminie), No to o co Ci chodzi? Wiedziałeś, że nie masz prawa zwrotu, right? Co chcesz osiągnąć, wyłapać dodatkowo koszty sądowe i procesowe? One pewnie przewyższą cenę tej kabiny. |
|
Data: 2009-03-07 00:06:41 | |
Autor: Liwiusz | |
Zakupy przez Internet | |
Cavallino pisze:
Co chcesz osiągnąć, wyłapać dodatkowo koszty sądowe i procesowe? Byłoby to bardzo dziwne. -- Liwiusz |
|
Data: 2009-03-07 00:08:05 | |
Autor: Cavallino | |
Zakupy przez Internet | |
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gosaa3$qj3$2news.onet.pl...
Cavallino pisze: Wiesz ile wynoszą koszty zastępstwa procesowego? Choć fakt, kabinę mógł zamówić drogą. |
|
Data: 2009-03-07 00:10:29 | |
Autor: Liwiusz | |
Zakupy przez Internet | |
Cavallino pisze:
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gosaa3$qj3$2news.onet.pl... Wiem, ale widzę, że Ty nie wiesz, skoro twierdzisz, że koszty te wynoszą trzykrotność wartości przedmiotu sporu. -- Liwiusz |
|
Data: 2009-03-07 00:14:50 | |
Autor: Liwiusz | |
Zakupy przez Internet | |
Liwiusz pisze:
Wiem, ale widzę, że Ty nie wiesz, skoro twierdzisz, że koszty te wynoszą trzykrotność wartości przedmiotu sporu. Nie wiem skąd wzięło mi się wrażenie, że mówiłeś o trzykrotności. Wspomniałeś tylko o większych kosztach niż cenie kabiny. To jednak też nieprawda, no chyba że kabina kosztowała 100zł. -- Liwiusz |
|
Data: 2009-03-07 00:23:44 | |
Autor: Cavallino | |
Zakupy przez Internet | |
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
Wiem, ale widzę, że Ty nie wiesz, skoro twierdzisz, że koszty te wynoszą trzykrotność wartości przedmiotu sporu. Inny wątek. Wspomniałeś tylko o większych kosztach niż cenie kabiny. To jednak też nieprawda, no chyba że kabina kosztowała 100zł. Albo i 500. |
|
Data: 2009-03-07 00:23:06 | |
Autor: Cavallino | |
Zakupy przez Internet | |
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
Wiesz ile wynoszą koszty zastępstwa procesowego? Mylisz się, zdarzyło mi się kilka razy je zapłacić, więc wiem. W jednym przypadku i to przed sądem pracy wynosiły właśnie trzy razy więcej niż wartość sporu. skoro twierdzisz, że koszty te wynoszą trzykrotność wartości przedmiotu sporu. Ale to nie o kabinie było.
|
|
Data: 2009-03-07 00:25:04 | |
Autor: Liwiusz | |
Zakupy przez Internet | |
Cavallino pisze:
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: To jaka była w.p.s. i ile kosztów zasądzono? -- Liwiusz |
|
Data: 2009-03-07 00:33:02 | |
Autor: Cavallino | |
Zakupy przez Internet | |
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
Mylisz się, zdarzyło mi się kilka razy je zapłacić, więc wiem. Kosztów 1500, a do zwrotu chyba coś koło 500 zł. Nie chce mi się teraz wyroku szukać. W innej sprawie zasądzono 2300, a kosztów zastępstwa 715 (połowę żądanych) - dzięki temu że wniosłem o ograniczenie żądania przeciwnika. |
|
Data: 2009-03-07 01:16:58 | |
Autor: scream | |
Zakupy przez Internet | |
Dnia Sat, 7 Mar 2009 00:04:17 +0100, Cavallino napisał(a):
No to o co Ci chodzi? Abstrahując jeszcze od prawa zwrotu. Jaka ustawa daje konsumentowi prawo do rezygnacji z zamówienia "w drodze" w dowolnym etapie zanim towar do niego dotrze? Chyba żadna, ew. wtedy przyjmujący zamówienie ma prawo żądać od zamawiającego pokrycia wszelkich kosztów na zasadach ogólnych z KC. -- best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. |
|
Data: 2009-03-07 01:20:34 | |
Autor: Cavallino | |
Zakupy przez Internet | |
Użytkownik "scream" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:
Jaka ustawa daje konsumentowi prawo do A czy to nie jest forma rezygnacji z zakupu na odległość? Od której to umowy konsument ma prawo odstąpić? Chyba żadna, ew. wtedy przyjmujący zamówienie ma prawo żądać od Jak to wszelkich? Jedyne czym się różni to od odebrania przesyłki i zwrócenia jej sprzedawcy, to jest zwrot kosztów wysyłki. Dwukrotnych rzecz jasna, o ile koszt wysyłki ponosi kupujący zgodnie z zawartą umową. |
|
Data: 2009-03-07 07:01:25 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Zakupy przez Internet | |
Dnia 06.03.2009 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał/a:
indywidualnego zamówienia, ponieważ producent w ofercie posiada 1117 modeli, a ja wybrałem konkretny wymiar i wykończenie (100cm szerokości, kolor biały, szkło przezroczyste). Nie jest to zgodne z prawdą, ponieważ wybrałem kabinę gotową w sklepie internetowym, który taki model kabiny, w tym kolorze i wymiarze zamieścił w swojej ofercie. Moim zdaniem tak do końca to trudno ocenić - jeśli ta kabina była faktycznie gotowa i w magazynie sklepu to rację masz Ty, ale jeśli była dla Ciebie składana to już niekoniecznie, choć nadal możesz mieć rację. Tak to dokłanie brzmi: 4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą, Nie wiem czy istnieje tu jakieś orzecznictwo ale MZ istotą tego wyłączenia jest to aby sprzedawca nie został w krzakach z towarem, z którym praktycznie nie będzie mógł nic rozsądnego zrobić (ponownie sprzedać). Jest też w miarę jasne, że nie można interpretowac tego przepisu wprost. To, że ow sprzedawca ma w ofercie np. buty w trzech kolorach a Ty zamówisz w jednym z nich to takiemu wyłączeniu nie podlega mimo że określiłeś właściwość. W Twoim przypadku, jeśli w ofercie był podany ten konkrety model, o takich a nie innych wymiarach a nie było nigdzie zaznaczone, że robią to na specjalne zamówienie, to bym się skłaniał ku Twojej racji. Nie jest to wszystko jednak tak do końca klarowne. -- Marcin |
|
Data: 2009-03-07 00:21:41 | |
Autor: Cavallino | |
Zakupy przez Internet | |
Użytkownik "Marcin Debowski" <agatekun@INVALID.ml1.net> napisał w wiadomości news:
W Twoim przypadku, jeśli w ofercie był podany ten konkrety model, o takich Ano właśnie napisał że było. Więc sprawa raczej beznadziejna. |
|
Data: 2009-03-07 08:50:09 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Zakupy przez Internet | |
Dnia 06.03.2009 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a:
Użytkownik "Marcin Debowski" <agatekun@INVALID.ml1.net> napisał w wiadomości news: Nb. ciekawe dlaczego tu jest to ujęte w tak opisowy sposób zamiast kodeksowego: oznaczone co do tożsamości/gatunku. Chyba byłaby większa klarowność. Być może to celowy zabieg aby zmodyfikować trochę zakres. -- Marcin |
|
Data: 2009-03-07 12:20:19 | |
Autor: Przemek Lipski | |
Zakupy przez Internet | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:gosb68$uia$1news.onet.pl... Użytkownik "Marcin Debowski" <agatekun@INVALID.ml1.net> napisał w wiadomości news: No własnie nie było, kabina miał wymiary standardowe określopne w ofercie sklepu. Nie była robiona pod spoecjalne wymagania klienta co do wymiarów. Klient zamówił, to co było do wyboru w ofercie sklepu. Pozdrawiam Przemek |
|
Data: 2009-03-07 13:26:17 | |
Autor: Cavallino | |
Zakupy przez Internet | |
Użytkownik "Przemek Lipski" <WYTdocent_paNIJ@wytnij.epf.pl> napisał w wiadomości news:
No własnie nie było, kabina miał wymiary standardowe określopne w ofercie sklepu. Nie była robiona pod spoecjalne wymagania klienta co do wymiarów. Klient zamówił, to co było do wyboru w ofercie sklepu. Z dopiskiem "na zamówienie, baz prawa zwrotu". |
|
Data: 2009-03-07 21:00:06 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Zakupy przez Internet | |
Dnia 07.03.2009 Przemek Lipski <WYTdocent_paNIJ@wytnij.epf.pl> napisał/a:
No własnie nie było, kabina miał wymiary standardowe określopne w ofercie sklepu. Nie była robiona pod spoecjalne wymagania klienta co do wymiarów. Klient zamówił, to co było do wyboru w ofercie sklepu. Klient siłą rzeczy zawsze zamawia co może zaoferować sklep ale nie to jest istotne a to czy wykonano tę rzecz na jego zamówienie. Nie jest istotne, że ktoś wstępnie określił jakieś cechy a ponownie, że towar wykonano na zamówienie klienta. MZ. -- Marcin |
|
Data: 2009-03-07 19:50:09 | |
Autor: Bartek | |
Zakupy przez Internet | |
"Marcin Debowski" <agatekun@INVALID.ml1.net> wrote:
Dnia 07.03.2009 Przemek Lipski <WYTdocent_paNIJ@wytnij.epf.pl> napisał/a: Panowie, muszę wyjaśnić jedną rzecz. Ta kabina była w ofercie sklepu, ale rówmnież producenta (podany indeks producenta), jest zamieszczona w katalogu producenta z dokładnie takimi cechami, jakie ja zamówiłem - kolor, szyba, ilość drzwi itd. Wg mnie, nie jest to towar nietypowy, więc powinien podlegać zwrotowi (tak jak podlega zwrotowi telewizor Sony 42", w kolorze czarnym z 10 głośnikami). To, czy sklep w regulaminie napisał, że kabin tego producenta nie można zwracać, mnie nie interesuje. Jak również to, czy ta kabina była produkowana na moje zamówienie, czy tylko sprowadzana od dystrybutora lub producenta. Nie ma o tym ani słowa w ustawie z dnia 2 marca 2000r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialnosci za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. nr 22,poz. 271). Prawdopodobnie dlatego pani adwokat nie dotyka tych zagadnień, lecz czepia się tego, że zamówiłem coś indywidualnego. -- Bartek |
|