Data: 2015-08-15 09:29:52 | |
Autor: Pszemol | |
Zakup uywantego auta elektrycznego | |
Zastanawialicie si jak oceni ywotno baterii akumulatorw
przy zakupie uywanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli: http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117 Oferta brzmi: 60 kWh Battery 208 miles range (EPA) 362 hp 5.9 seconds 0-60 mph Every Model S receives a full inspection, remaining battery and drive warranty and a four year, 50,000 miles new vehicle limited warranty with 24 hour roadside assistance. Jak oni sprawdzaj "pozostae ycie baterii"? (remaining battery) |
|
Data: 2015-08-15 21:14:51 | |
Autor: z | |
Zakup uywantego auta elektrycznego | |
W dniu 2015-08-15 o 16:29, Pszemol pisze:
Zastanawialicie si jak oceni ywotno baterii akumulatorw Ja jak zwykle proponuj zejcie na ziemi (znaczy w polskie realia) I zastanawiam si czy kupno uywanego Priusa za 20-30 tys. si opaca. Syszaem e ywotno baterii jest niedoszacowana. Ich wymiana nie jest tak dramatycznie droga. Jed duo duej ni si spodziewano. Samochody s produkowane w Japonii i dopracowane jako wizytwka firmy. Elektryka si nie psuje. Silnik benzynowy niewysilony pracujcy w optymalnych warunkach oraz brak innych psujcych si czci. W porwnaniu z turbodoadowanym dieslem z podobnego rocznika i t ca mas uprzykrzajcych ycie dodatkw (fap, dwumasa, turbina ze zmienn geometri...) I podobno takswkarze kupuj a to co znaczy :-) z PS. Wiem e jest brzydki i troch za duy na miasto ale ... |
|
Data: 2015-08-17 14:15:54 | |
Autor: Tadeusz | |
Zakup używantego auta elektrycznego | |
W dniu 2015-08-15 o 21:14, z pisze:
W dniu 2015-08-15 o 16:29, Pszemol pisze: Przy okazji: jechaem ostatnio do Norwegii (Hamar) i z powrotem przez Dani i widziaem e 40 Tesli S w kad stron midzy Oslo a Malmo. Ekscentrycy czy te i w tych warunkach klimatycznych "elektryki" si sprawdzaj? |
|
Data: 2015-08-18 12:07:58 | |
Autor: Pszemol | |
Zakup uywantego auta elektrycznego | |
"Tadeusz" <t@spam-nie.onet.pl> wrote in message news:mqsja0$bdt$1pippin.nask.net.pl...
W dniu 2015-08-15 o 21:14, z pisze: A co rozumiesz przez "tych warunkach klimatycznych"? Rozwi prosz temat... |
|
Data: 2015-08-18 21:49:57 | |
Autor: Ghost | |
Zakup uywantego auta elektrycznego | |
Uytkownik "Pszemol" napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:mqvom6$qur$1@dont-email.me... "Tadeusz" <t@spam-nie.onet.pl> wrote in message news:mqsja0$bdt$1pippin.nask.net.pl... W dniu 2015-08-15 o 21:14, z pisze: A co rozumiesz przez "tych warunkach klimatycznych"? Jakim trzeba by imbecylem eby takie pytania zadawa? Matole: Norwegia i Szwecja znaczy zimno. |
|
Data: 2015-08-18 22:02:01 | |
Autor: P.B. | |
Zakup uywantego auta elektrycznego | |
Dnia Tue, 18 Aug 2015 21:49:57 +0200, Ghost napisa(a):
Jakim trzeba by imbecylem eby takie pytania zadawa? Czytaj: gwniana sprawno akumulatorw, a caa ich aosna pojemno i tak zostanie zuyta na ogrzewanie wntrza, wic zasig z deklarowanych 400km skoczy si po 100. Podobno Tesl jedzi si zajefajnie, ale z tym zasigiem, to si na takswk toto nadaje. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2015-08-23 06:23:57 | |
Autor: Robert Polkowski | |
Zakup używantego auta elektrycznego | |
W dniu 2015-08-18 22:02, P.B. pisze:
Dnia Tue, 18 Aug 2015 21:49:57 +0200, Ghost napisał(a): Filmy na youtubie twierdza inaczej, zasięg spada do np. 350-360km. Robek |
|
Data: 2015-09-19 13:45:08 | |
Autor: megrims | |
Zakup używantego auta elektrycznego | |
(ciach)
Filmy na youtubie twierdza inaczej, zasięg spada do np. 350-360km. Pod rygorem eko-drajwingu. Pod moją girą jakbym jechał z Poznania do Warszawy, to obawiam się, że gdzieś pomiędzy Wrześnią a Koninem bateria by się skończyła. Turbiną jak dobrze jadę to auto tankuję przy wylocie na A2 (za wiaduktem Górczyńskim) i w Strykowie mam rezerwę i zasięg 40km. Tesla S pewnie do Warszawy dojedzie, ale z Vmax na poziomie 120km/h. Poczekamy na aku Litowo-Magnezowe. http://tnij.org/hl8aly4 (ciach) Pojemność baterii magnezowej jest od 8 do 12 razy wyższa niż w baterii litowej. Ponadto 5 razy wyższa jest też efektywność ładowania i rozładowywania. (ciach) urządzenia z akumulatorami litowymi nie mogły bezproblemowo pracować w temperaturze poniżej minus 15°C, a w przypadku zasilania akumulatorem magnezowym uzyskano poprawną pracę w temperaturze od minus 30 do plus 55°C. No to poczekamy na Tesle XXS :D z zasięgiem 3000km. To będzie coś. |
|
Data: 2015-08-18 17:54:46 | |
Autor: ToM | |
Zakup uywantego auta elektrycznego | |
W dniu 2015-08-15 o 21:14, z pisze:
W dniu 2015-08-15 o 16:29, Pszemol pisze: Podbijam wtek o tym Priusie.. Kto co? -- -- - Berlingo 2.0HDi 90KM; Krosno |
|
Data: 2015-08-15 22:36:17 | |
Autor: AlexY | |
Zakup używantego auta elektrycznego | |
Pszemol pisze:
Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów 1. Pytasz sprzedawcę o uzyskane zasięgi i porównujesz z danymi producenta oraz innych użytkowników na forach tematycznych. 2. Robisz jazdę próbną która wydoi baterię do zera - sprawdzasz ile przejechałeś. Oferta brzmi: Dane szacunkowe, jeśli nie ma jakiejś ukrytej usterki tylko zwykłe zużycie, to na podstawie samego przebiegu można określić obecną pojemność. Do tego pomiar rezystancji wewnętrznej, szybkie testery potrafiące wyliczyć pojemność na podstawie krótkiego testu. -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html |
|
Data: 2015-08-15 22:50:54 | |
Autor: Adam | |
Zakup uywantego auta elektrycznego | |
W dniu 2015-08-15 o 22:36, AlexY pisze:
Pszemol pisze: Ale pytanie jest o Tesl - nie jest to hybryda. Wic Przemol musiaby jedzi "dookoa podwrka", albo mie drugie auto jako holownik. Oferta brzmi: A czy w Tesli jest dostp do poszczeglnych ogniw? Par lat temu widziaem jakie materiay, e akumulatory tam s schowane bardziej, ni sztabki w Fort Knox ;) Ale moe to byo jeszcze do prototypw. adowarki z balanserem, lub jakie bardziej inteligentne (typu np. BC800) szacuj rzeczywist ywotno akumulatora (czy te baterii) wg parametrw adowania (m.in. czas i prd). Przypuszczam, e mona to odnie do automatyki w Tesli. Na podstawie krtkiego testu nie da si obliczy pojemnoci dla LiJon. Potrzebny jest peen test rozadowanie-adowanie. Bardzo dobrze to wida w niektrych laptopach: pokazuj przykadowo 80%, pniej 70%, poniej 60% a za chwil 15% i padaj na pysk. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-08-16 00:53:41 | |
Autor: AlexY | |
Zakup używantego auta elektrycznego | |
Adam pisze:
W dniu 2015-08-15 o 22:36, AlexY pisze: Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po podwórku, elektryki też mają "wskaźnik paliwa", mój na porcie rs232 nawet wypluwa ile % zostało z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku, podpinam laptopa i jeżdżę po okolicy aż pokaże 50%, spisuję przejechany dystans i wracam do domu. Tylko że żaden sprzedawca nie da swojego pojazdu coby kupiec mógł sobie pojeździć. Można za to poprosić o przejażdżkę i sprawdzić ile % ubyło na danym odcinku. [..] Dane szacunkowe, jeśli nie ma jakiejś ukrytej usterki tylko zwykłe Dla kogo? Na pewno nie dla użytkownika, ale BMS musi mieć oko na każde ogniwo bo paliłyby się jak świeczki na cmentarzu w święto zmarłych. Parę lat temu widziałem jakieś materiały, że akumulatory tam są schowane Muszą mieć obudowę ognioodporną i dość trwałą by cele nie rozsypały się po drodze przy byle stłuczce :) Ładowarki z balanserem, lub jakieś bardziej inteligentne (typu np. BC800 nie szacuje, mierzy ilość energii wsadzonej tudzież wyjętej do/z ogniwa, to samo robią BMS'y. Na podstawie krótkiego testu nie da się obliczyć pojemności dla LiJon. Mylisz się. http://www.astratec.co.uk/product_view.php?productid=244 tego używam w pracy, 10s na pomiar pojemności. Ogniwo mniejsze ale zasada ta sama. Bardzo dobrze to widać w niektórych laptopach: pokazują przykładowo 80%, Bo używa złego algorytmu który nie dostosowuje się do rzeczywistej pojemności ogniw, zakłada pojemność ogniwa lepszą niż 80% znamionowej pojemności (poniżej bateria jest uznawana za wadliwą i powinna być wymieniona), po naładowaniu resetuje licznik Wh i zaczyna odliczać, dopiero jak napięcie siada za bardzo (15%) sygnalizuje wyczerpaną baterię. -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html |
|
Data: 2015-08-15 18:03:46 | |
Autor: Pszemol | |
Zakup używantego auta elektrycznego | |
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:mqofqn$do3$1dont-email.me...
Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po podwórku, elektryki też mają "wskaźnik paliwa", mój na porcie rs232 nawet wypluwa ile % zostało z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku, podpinam laptopa i jeżdżę po okolicy aż pokaże 50%, spisuję przejechany dystans i wracam do domu. Tylko że żaden sprzedawca nie da swojego pojazdu coby kupiec mógł sobie pojeździć. Można za to poprosić o przejażdżkę i sprawdzić ile % ubyło na danym odcinku. A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania? Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii. |
|
Data: 2015-08-17 20:09:42 | |
Autor: J.F. | |
Zakup używantego auta elektrycznego | |
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mqogdh$fhv$1@dont-email.me...
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:mqofqn$do3$1dont-email.me... Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po podwórku, [...] A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania? A czy to nie jest zludne ? W sensie, ze lepsze 5000 wyladowan do 80%, niz 500 glebokich, do 20%. Ostatnio coraz czesciej producenci pisza "ladowat tak czesto, jak to tylko mozliwe". J. |
|
Data: 2015-08-18 12:09:12 | |
Autor: Pszemol | |
Zakup używantego auta elektrycznego | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:55d22367$0$27527$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mqogdh$fhv$1@dont-email.me... Ja to rozumiem tak: mam dwa laptopy z 2009 roku. Jeden pokazuje że bateria ma licznik 77, drugi ma 349. Który laptop Ty byś wolał wziąć? Bo ja ten pierwszy. |
|
Data: 2015-08-19 00:19:20 | |
Autor: J.F. | |
Zakup używantego auta elektrycznego | |
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mqvoog$rbm$1@dont-email.me...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup Ostatnio coraz czesciej producenci pisza "ladowat tak czesto, jak to tylko mozliwe". Ja to rozumiem tak: mam dwa laptopy z 2009 roku. ja bym wzial ten, do ktorego bateria tansza, bo ryzyko ze kazda z nich padnie oceniam na duze :-) Ale ... taki elektryczny samochod, jeden jezdzil np 10 km dziennie i ladowal codziennie, drugi jezdzil tez 10 km dziennie i ladowal co tydzien ... no, w przypadku li-ion na dwoje babka wrozyla. Serce mi podpowiada - ten pierwszy. Rozum - ten drugi. Bo w nim bateria jeszcze na 70km starcza. A w pierwszym - nie wiadomo. Ale to mozna i warto sprawdzic :-) J. |
|
Data: 2015-08-19 01:46:05 | |
Autor: bartekltg | |
Zakup używantego auta elektrycznego | |
On 19.08.2015 00:19, J.F. wrote:
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup Warto by też spojrzeć na licznik przejechanych kilometrów. ;-) pzdr bartekltg |
|
Data: 2015-08-18 20:38:40 | |
Autor: AlexY | |
Zakup używantego auta elektrycznego | |
J.F. pisze:
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup Chyba wszystkie laptopy robią obecnie samoczynne doładowanie jeśli sprzęt jest podpięty do sieci na stałe (czyli z baterii nie pracuje) i poziom spadnie do ~90%, zwykle w takiej sytuacji bateria zdycha w ciągu 3-ch lat gdy de facto w ogóle nie jest używana, lepiej ją odłączyć i położyć na półkę. Ostatnio coraz czesciej producenci pisza "ladowat tak czesto, jak to Mam wrażenie że ładowanie baterii do 80-90% jest dla litówek zdrowsze, niklówki w Priusach są utrzymywane między 40 a 80% i wytrzymują kilkanaście lat pracy z dużymi prądami. -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html |
|
Data: 2015-08-19 01:39:35 | |
Autor: Mario | |
Zakup używantego auta elektrycznego | |
On 18.08.2015 21:38, AlexY wrote:
J.F. pisze: Tia. A ktoś przechodząc potknie się o kabel i ci go wyrwie z gniazda zasilajacego :) -- pozdrawiam MD |
|
Data: 2015-08-18 20:32:11 | |
Autor: AlexY | |
Zakup używantego auta elektrycznego | |
Pszemol pisze:
[..] A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania? Samochody? Nie wiem jak tesla, mój tak, przydała by mi się wiedza jak go zresetować po wymianie aku (ołowiowe - wymiana co 3-5 lat). -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html |
|
Data: 2015-08-16 15:10:02 | |
Autor: Adam | |
Zakup uywantego auta elektrycznego | |
W dniu 2015-08-16 o 00:53, AlexY pisze:
Adam pisze: Dziki, nie wiedziaem. Tak z ciekawoci: gdzie i za ile mona kupi? Bo strona Astrateca jest b2b i takich informacji nie znalazem. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-08-18 20:29:26 | |
Autor: AlexY | |
Zakup używantego auta elektrycznego | |
Adam pisze:
W dniu 2015-08-16 o 00:53, AlexY pisze:[..] [..]http://www.astratec.co.uk/product_view.php?productid=244 Tak z ciekawości: gdzie i za ile można kupić? Tego nie wiem, jestem robolem nie właścicielem. Sugeruję maila z zapytaniem ale cena raczej w xxxx$USD. -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html |
|
Data: 2015-08-15 22:51:32 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zakup uywantego auta elektrycznego | |
Dnia Sat, 15 Aug 2015 09:29:52 -0500, Pszemol napisa(a):
Zastanawialicie si jak oceni ywotno baterii akumulatorw Baterie litowe maj cakiem skomplikowane sterowniki ktre bardzo dobrze sobie zdaj spraw z kondycji ogniwa. To tego wiedza producenta na temat ile jeszcze poyje ogniwo ktre jest w takiej kondycji i ju wszystko wiadomo. Myl e jeli chodzi o napd elektryczny to ze wzgldu na prostot bdzie on duo bardziej przewidywalny i mierzany jeli chodzi o to kiedy nastpi awaria. W odrnieniu od skomplikowanych silnikw spalinowych w ktrych awarie lubi wystpi bez ostrzeenia. |
|
Data: 2015-08-16 01:57:47 | |
Autor: Magnus Elephantus | |
Zakup uywantego auta elektrycznego | |
Uytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa w wiadomoci news:mqnia0$q7p$1dont-email.me... Zastanawialicie si jak oceni ywotno baterii akumulatorw A tu paczy-les...? http://www.teslamotorsclub.com/forumdisplay.php/109-Model-S-Battery-Charging -- |