Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Zakup uywantego auta elektrycznego

Zakup uywantego auta elektrycznego

Data: 2015-08-15 09:29:52
Autor: Pszemol
Zakup uywantego auta elektrycznego
Zastanawialicie si jak oceni ywotno baterii akumulatorw
przy zakupie uywanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117

Oferta brzmi:

60 kWh Battery
208 miles range (EPA)
362 hp
5.9 seconds 0-60 mph

Every Model S receives a full inspection,
remaining battery and drive warranty
and a four year, 50,000 miles new vehicle
limited warranty with 24 hour roadside assistance.

Jak oni sprawdzaj "pozostae ycie baterii"?
(remaining battery)

Data: 2015-08-15 21:14:51
Autor: z
Zakup uywantego auta elektrycznego
W dniu 2015-08-15 o 16:29, Pszemol pisze:
Zastanawialicie si jak oceni ywotno baterii akumulatorw
przy zakupie uywanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117


Ja jak zwykle proponuj zejcie na ziemi (znaczy w polskie realia)
I zastanawiam si czy kupno uywanego Priusa za 20-30 tys. si opaca.
Syszaem e ywotno baterii jest niedoszacowana. Ich wymiana nie jest tak dramatycznie droga. Jed duo duej ni si spodziewano.
Samochody s produkowane w Japonii i dopracowane jako wizytwka firmy. Elektryka si nie psuje. Silnik benzynowy niewysilony pracujcy w optymalnych warunkach oraz brak innych psujcych si czci.
W porwnaniu z turbodoadowanym dieslem z podobnego rocznika i t ca mas uprzykrzajcych ycie dodatkw (fap, dwumasa, turbina ze zmienn geometri...)
I podobno takswkarze kupuj a to co znaczy :-)

z

PS. Wiem e jest brzydki i troch za duy na miasto ale ...

Data: 2015-08-17 14:15:54
Autor: Tadeusz
Zakup używantego auta elektrycznego
W dniu 2015-08-15 o 21:14, z pisze:
W dniu 2015-08-15 o 16:29, Pszemol pisze:
Zastanawialicie si jak oceni ywotno baterii akumulatorw
przy zakupie uywanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117


Ja jak zwykle proponuj zejcie na ziemi (znaczy w polskie realia)

Przy okazji: jechaem ostatnio do Norwegii (Hamar) i z powrotem przez Dani i widziaem e 40 Tesli S w kad stron midzy Oslo a Malmo. Ekscentrycy czy te i w tych warunkach klimatycznych "elektryki" si sprawdzaj?

Data: 2015-08-18 12:07:58
Autor: Pszemol
Zakup uywantego auta elektrycznego
"Tadeusz" <t@spam-nie.onet.pl> wrote in message news:mqsja0$bdt$1pippin.nask.net.pl...
W dniu 2015-08-15 o 21:14, z pisze:
W dniu 2015-08-15 o 16:29, Pszemol pisze:
Zastanawialicie si jak oceni ywotno baterii akumulatorw
przy zakupie uywanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117


Ja jak zwykle proponuj zejcie na ziemi (znaczy w polskie realia)

Przy okazji: jechaem ostatnio do Norwegii (Hamar) i z powrotem przez Dani i widziaem e 40 Tesli S w kad stron midzy Oslo a Malmo. Ekscentrycy czy te i w tych warunkach klimatycznych "elektryki" si sprawdzaj?

A co rozumiesz przez "tych warunkach klimatycznych"?
Rozwi prosz temat...

Data: 2015-08-18 21:49:57
Autor: Ghost
Zakup uywantego auta elektrycznego


Uytkownik "Pszemol"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:mqvom6$qur$1@dont-email.me...

"Tadeusz" <t@spam-nie.onet.pl> wrote in message
news:mqsja0$bdt$1pippin.nask.net.pl...
W dniu 2015-08-15 o 21:14, z pisze:
W dniu 2015-08-15 o 16:29, Pszemol pisze:
Zastanawialicie si jak oceni ywotno baterii akumulatorw
przy zakupie uywanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117


Ja jak zwykle proponuj zejcie na ziemi (znaczy w polskie realia)

Przy okazji: jechaem ostatnio do Norwegii (Hamar) i z powrotem przez Dani i widziaem e 40 Tesli S w kad stron midzy Oslo a Malmo.
Ekscentrycy czy te i w tych warunkach klimatycznych "elektryki" si
sprawdzaj?

A co rozumiesz przez "tych warunkach klimatycznych"?
Rozwi prosz temat...

Jakim trzeba by imbecylem eby takie pytania zadawa?

Matole: Norwegia i Szwecja znaczy zimno.

Data: 2015-08-18 22:02:01
Autor: P.B.
Zakup uywantego auta elektrycznego
Dnia Tue, 18 Aug 2015 21:49:57 +0200, Ghost napisa(a):

Jakim trzeba by imbecylem eby takie pytania zadawa?

Matole: Norwegia i Szwecja znaczy zimno.

Czytaj: gwniana sprawno akumulatorw, a caa ich aosna pojemno i tak
zostanie zuyta na ogrzewanie wntrza, wic zasig z deklarowanych 400km
skoczy si po 100.
Podobno Tesl jedzi si zajefajnie, ale z tym zasigiem, to si na
takswk toto nadaje. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2015-08-23 06:23:57
Autor: Robert Polkowski
Zakup używantego auta elektrycznego
W dniu 2015-08-18 22:02, P.B. pisze:
Dnia Tue, 18 Aug 2015 21:49:57 +0200, Ghost napisał(a):

Jakim trzeba być imbecylem żeby takie pytania zadawać?

Matole: Norwegia i Szwecja znaczy zimno.

Czytaj: gówniana sprawność akumulatorów, a cała ich żałosna pojemność i tak
zostanie zużyta na ogrzewanie wnętrza, więc zasięg z deklarowanych 400km
skończy się po 100.
Podobno Teslą jeździ się zajefajnie, ale z tym zasięgiem, to się na
taksówkę toto nadaje.


Filmy na youtubie twierdza inaczej, zasięg spada do np. 350-360km.

Robek

Data: 2015-09-19 13:45:08
Autor: megrims
Zakup używantego auta elektrycznego
(ciach)
Filmy na youtubie twierdza inaczej, zasięg spada do np. 350-360km.

Pod rygorem eko-drajwingu. Pod moją girą jakbym jechał z Poznania
do Warszawy, to obawiam się, że gdzieś pomiędzy Wrześnią a Koninem
bateria by się skończyła. Turbiną jak dobrze jadę to auto tankuję
przy wylocie na A2 (za wiaduktem Górczyńskim) i w Strykowie mam
rezerwę i zasięg 40km. Tesla S pewnie do Warszawy dojedzie, ale
z Vmax na poziomie 120km/h. Poczekamy na aku Litowo-Magnezowe.

http://tnij.org/hl8aly4

(ciach) Pojemność baterii magnezowej jest od 8 do 12 razy wyższa niż w baterii litowej. Ponadto 5 razy wyższa jest też efektywność ładowania i rozładowywania. (ciach) urządzenia z akumulatorami litowymi nie mogły bezproblemowo pracować w temperaturze poniżej minus 15°C, a w przypadku zasilania akumulatorem magnezowym uzyskano poprawną pracę
w temperaturze od minus 30 do plus 55°C.

No to poczekamy na Tesle XXS :D  z zasięgiem 3000km. To będzie coś.

Data: 2015-08-18 17:54:46
Autor: ToM
Zakup uywantego auta elektrycznego
W dniu 2015-08-15 o 21:14, z pisze:
W dniu 2015-08-15 o 16:29, Pszemol pisze:
Zastanawialicie si jak oceni ywotno baterii akumulatorw
przy zakupie uywanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117


Ja jak zwykle proponuj zejcie na ziemi (znaczy w polskie realia)
I zastanawiam si czy kupno uywanego Priusa za 20-30 tys. si opaca.
Syszaem e ywotno baterii jest niedoszacowana. Ich wymiana nie jest
tak dramatycznie droga. Jed duo duej ni si spodziewano.
Samochody s produkowane w Japonii i dopracowane jako wizytwka firmy.
Elektryka si nie psuje. Silnik benzynowy niewysilony pracujcy w
optymalnych warunkach oraz brak innych psujcych si czci.
W porwnaniu z turbodoadowanym dieslem z podobnego rocznika i t ca
mas uprzykrzajcych ycie dodatkw (fap, dwumasa, turbina ze zmienn
geometri...)
I podobno takswkarze kupuj a to co znaczy :-)

z

PS. Wiem e jest brzydki i troch za duy na miasto ale ...


Podbijam wtek o tym Priusie.. Kto co?

--
-- -
Berlingo 2.0HDi 90KM; Krosno

Data: 2015-08-15 22:36:17
Autor: AlexY
Zakup używantego auta elektrycznego
Pszemol pisze:
Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117

1. Pytasz sprzedawcę o uzyskane zasięgi i porównujesz z danymi producenta oraz innych użytkowników na forach tematycznych.
2. Robisz jazdę próbną która wydoi baterię do zera - sprawdzasz ile przejechałeś.

Oferta brzmi:

60 kWh Battery
208 miles range (EPA)
362 hp
5.9 seconds 0-60 mph

Every Model S receives a full inspection,
remaining battery and drive warranty
and a four year, 50,000 miles new vehicle
limited warranty with 24 hour roadside assistance.

Jak oni sprawdzają "pozostałe życie baterii"?
(remaining battery)

Dane szacunkowe, jeśli nie ma jakiejś ukrytej usterki tylko zwykłe zużycie, to na podstawie samego przebiegu można określić obecną pojemność. Do tego pomiar rezystancji wewnętrznej, szybkie testery potrafiące wyliczyć pojemność na podstawie krótkiego testu.

--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Data: 2015-08-15 22:50:54
Autor: Adam
Zakup uywantego auta elektrycznego
W dniu 2015-08-15 o 22:36, AlexY pisze:
Pszemol pisze:
Zastanawialicie si jak oceni ywotno baterii akumulatorw
przy zakupie uywanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117

1. Pytasz sprzedawc o uzyskane zasigi i porwnujesz z danymi
producenta oraz innych uytkownikw na forach tematycznych.
2. Robisz jazd prbn ktra wydoi bateri do zera - sprawdzasz ile
przejechae.


Ale pytanie jest o Tesl - nie jest to hybryda. Wic Przemol musiaby jedzi "dookoa podwrka", albo mie drugie auto jako holownik.

Oferta brzmi:

60 kWh Battery
208 miles range (EPA)
362 hp
5.9 seconds 0-60 mph

Every Model S receives a full inspection,
remaining battery and drive warranty
and a four year, 50,000 miles new vehicle
limited warranty with 24 hour roadside assistance.

Jak oni sprawdzaj "pozostae ycie baterii"?
(remaining battery)

Dane szacunkowe, jeli nie ma jakiej ukrytej usterki tylko zwyke
zuycie, to na podstawie samego przebiegu mona okreli obecn
pojemno. Do tego pomiar rezystancji wewntrznej, szybkie testery
potrafice wyliczy pojemno na podstawie krtkiego testu.


A czy w Tesli jest dostp do poszczeglnych ogniw?
Par lat temu widziaem jakie materiay, e akumulatory tam s schowane bardziej, ni sztabki w Fort Knox ;)
Ale moe to byo jeszcze do prototypw.

adowarki z balanserem, lub jakie bardziej inteligentne (typu np. BC800) szacuj rzeczywist ywotno akumulatora (czy te baterii) wg parametrw adowania (m.in. czas i prd). Przypuszczam, e mona to odnie do automatyki w Tesli.
Na podstawie krtkiego testu nie da si obliczy pojemnoci dla LiJon. Potrzebny jest peen test rozadowanie-adowanie.
Bardzo dobrze to wida w niektrych laptopach: pokazuj przykadowo 80%, pniej 70%, poniej 60% a za chwil 15% i padaj na pysk.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-08-16 00:53:41
Autor: AlexY
Zakup używantego auta elektrycznego
Adam pisze:
W dniu 2015-08-15 o 22:36, AlexY pisze:
Pszemol pisze:
Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117

1. Pytasz sprzedawcę o uzyskane zasięgi i porównujesz z danymi
producenta oraz innych użytkowników na forach tematycznych.
2. Robisz jazdę próbną która wydoi baterię do zera - sprawdzasz ile
przejechałeś.


Ale pytanie jest o Teslę - nie jest to hybryda. Więc Przemol musiałby
jeździć "dookoła podwórka", albo mieć drugie auto jako holownik.

Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po podwórku, elektryki też mają "wskaźnik paliwa", mój na porcie rs232 nawet wypluwa ile % zostało z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku, podpinam laptopa i jeżdżę po okolicy aż pokaże 50%, spisuję przejechany dystans i wracam do domu. Tylko że żaden sprzedawca nie da swojego pojazdu coby kupiec mógł sobie pojeździć. Można za to poprosić o przejażdżkę i sprawdzić ile % ubyło na danym odcinku.

[..]
Dane szacunkowe, jeśli nie ma jakiejś ukrytej usterki tylko zwykłe
zużycie, to na podstawie samego przebiegu można określić obecną
pojemność. Do tego pomiar rezystancji wewnętrznej, szybkie testery
potrafiące wyliczyć pojemność na podstawie krótkiego testu.


A czy w Tesli jest dostęp do poszczególnych ogniw?

Dla kogo? Na pewno nie dla użytkownika, ale BMS musi mieć oko na każde ogniwo bo paliłyby się jak świeczki na cmentarzu w święto zmarłych.

Parę lat temu widziałem jakieś materiały, że akumulatory tam są schowane
bardziej, niż sztabki w Fort Knox ;)
Ale może to było jeszcze do prototypów.

Muszą mieć obudowę ognioodporną i dość trwałą by cele nie rozsypały się po drodze przy byle stłuczce :)

Ładowarki z balanserem, lub jakieś bardziej inteligentne (typu np.
BC800) szacują rzeczywistą żywotność akumulatora (czy też baterii) wg
parametrów ładowania (m.in. czas i prąd). Przypuszczam, że można to
odnieść do automatyki w Tesli.

BC800 nie szacuje, mierzy ilość energii wsadzonej tudzież wyjętej do/z ogniwa, to samo robią BMS'y.

Na podstawie krótkiego testu nie da się obliczyć pojemności dla LiJon.
Potrzebny jest pełen test rozładowanie-ładowanie.

Mylisz się.
http://www.astratec.co.uk/product_view.php?productid=244
tego używam w pracy, 10s na pomiar pojemności. Ogniwo mniejsze ale zasada ta sama.

Bardzo dobrze to widać w niektórych laptopach: pokazują przykładowo 80%,
później 70%, poźniej 60% a za chwilę 15% i padają na pysk.

Bo używa złego algorytmu który nie dostosowuje się do rzeczywistej pojemności ogniw, zakłada pojemność ogniwa lepszą niż 80% znamionowej pojemności (poniżej bateria jest uznawana za wadliwą i powinna być wymieniona), po naładowaniu resetuje licznik Wh i zaczyna odliczać, dopiero jak napięcie siada za bardzo (15%) sygnalizuje wyczerpaną baterię.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Data: 2015-08-15 18:03:46
Autor: Pszemol
Zakup używantego auta elektrycznego
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:mqofqn$do3$1dont-email.me...
Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po podwórku, elektryki też mają "wskaźnik paliwa", mój na porcie rs232 nawet wypluwa ile % zostało z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku, podpinam laptopa i jeżdżę po okolicy aż pokaże 50%, spisuję przejechany dystans i wracam do domu. Tylko że żaden sprzedawca nie da swojego pojazdu coby kupiec mógł sobie pojeździć. Można za to poprosić o przejażdżkę i sprawdzić ile % ubyło na danym odcinku.

A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.

Data: 2015-08-17 20:09:42
Autor: J.F.
Zakup używantego auta elektrycznego
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mqogdh$fhv$1@dont-email.me...
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:mqofqn$do3$1dont-email.me...
Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po podwórku, [...]

A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.

A czy to nie jest zludne ?
W sensie, ze lepsze 5000 wyladowan do 80%, niz 500 glebokich, do 20%.

Ostatnio coraz czesciej producenci pisza "ladowat tak czesto, jak to tylko mozliwe".

J.

Data: 2015-08-18 12:09:12
Autor: Pszemol
Zakup używantego auta elektrycznego
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:55d22367$0$27527$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mqogdh$fhv$1@dont-email.me...
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:mqofqn$do3$1dont-email.me...
Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po podwórku, [...]

A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.

A czy to nie jest zludne ?
W sensie, ze lepsze 5000 wyladowan do 80%, niz 500 glebokich, do 20%.

Ostatnio coraz czesciej producenci pisza "ladowat tak czesto, jak to tylko mozliwe".

Ja to rozumiem tak: mam dwa laptopy z 2009 roku.
Jeden pokazuje że bateria ma licznik 77, drugi ma 349.
Który laptop Ty byś wolał wziąć? Bo ja ten pierwszy.

Data: 2015-08-19 00:19:20
Autor: J.F.
Zakup używantego auta elektrycznego
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mqvoog$rbm$1@dont-email.me...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup
A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.

A czy to nie jest zludne ?
W sensie, ze lepsze 5000 wyladowan do 80%, niz 500 glebokich, do 20%.

Ostatnio coraz czesciej producenci pisza "ladowat tak czesto, jak to tylko mozliwe".

Ja to rozumiem tak: mam dwa laptopy z 2009 roku.
Jeden pokazuje że bateria ma licznik 77, drugi ma 349.
Który laptop Ty byś wolał wziąć? Bo ja ten pierwszy.

ja bym wzial ten, do ktorego bateria tansza, bo ryzyko ze kazda z nich padnie oceniam na duze :-)


Ale ... taki elektryczny samochod, jeden jezdzil np 10 km dziennie i ladowal codziennie, drugi jezdzil tez 10 km dziennie i ladowal co tydzien ...
no, w przypadku li-ion na dwoje babka wrozyla.
Serce mi podpowiada - ten pierwszy.
Rozum - ten drugi. Bo w nim bateria jeszcze na 70km starcza. A w pierwszym - nie wiadomo.
Ale to mozna i warto sprawdzic :-)

J.

Data: 2015-08-19 01:46:05
Autor: bartekltg
Zakup używantego auta elektrycznego
On 19.08.2015 00:19, J.F. wrote:
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mqvoog$rbm$1@dont-email.me...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup
A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.

A czy to nie jest zludne ?
W sensie, ze lepsze 5000 wyladowan do 80%, niz 500 glebokich, do 20%.

Ostatnio coraz czesciej producenci pisza "ladowat tak czesto, jak to
tylko mozliwe".

Ja to rozumiem tak: mam dwa laptopy z 2009 roku.
Jeden pokazuje że bateria ma licznik 77, drugi ma 349.
Który laptop Ty byś wolał wziąć? Bo ja ten pierwszy.

ja bym wzial ten, do ktorego bateria tansza, bo ryzyko ze kazda z nich
padnie oceniam na duze :-)


Ale ... taki elektryczny samochod, jeden jezdzil np 10 km dziennie i
ladowal codziennie, drugi jezdzil tez 10 km dziennie i ladowal co
tydzien ...
no, w przypadku li-ion na dwoje babka wrozyla.
Serce mi podpowiada - ten pierwszy.
Rozum - ten drugi. Bo w nim bateria jeszcze na 70km starcza. A w
pierwszym - nie wiadomo.
Ale to mozna i warto sprawdzic :-)

Warto by też spojrzeć na licznik przejechanych kilometrów. ;-)

pzdr
bartekltg

Data: 2015-08-18 20:38:40
Autor: AlexY
Zakup używantego auta elektrycznego
J.F. pisze:
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mqogdh$fhv$1@dont-email.me...
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:mqofqn$do3$1dont-email.me...
Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po
podwórku, [...]

A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.

A czy to nie jest zludne ?
W sensie, ze lepsze 5000 wyladowan do 80%, niz 500 glebokich, do 20%.

Chyba wszystkie laptopy robią obecnie samoczynne doładowanie jeśli sprzęt jest podpięty do sieci na stałe (czyli z baterii nie pracuje) i poziom spadnie do ~90%, zwykle w takiej sytuacji bateria zdycha w ciągu 3-ch lat gdy de facto w ogóle nie jest używana, lepiej ją odłączyć i położyć na półkę.

Ostatnio coraz czesciej producenci pisza "ladowat tak czesto, jak to
tylko mozliwe".

Mam wrażenie że ładowanie baterii do 80-90% jest dla litówek zdrowsze, niklówki w Priusach są utrzymywane między 40 a 80% i wytrzymują kilkanaście lat pracy z dużymi prądami.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Data: 2015-08-19 01:39:35
Autor: Mario
Zakup używantego auta elektrycznego
On 18.08.2015 21:38, AlexY wrote:
J.F. pisze:
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mqogdh$fhv$1@dont-email.me...
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message
news:mqofqn$do3$1dont-email.me...
Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po
podwórku, [...]

A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.

A czy to nie jest zludne ?
W sensie, ze lepsze 5000 wyladowan do 80%, niz 500 glebokich, do 20%.

Chyba wszystkie laptopy robią obecnie samoczynne doładowanie jeśli
sprzęt jest podpięty do sieci na stałe (czyli z baterii nie pracuje) i
poziom spadnie do ~90%, zwykle w takiej sytuacji bateria zdycha w ciągu
3-ch lat gdy de facto w ogóle nie jest używana, lepiej ją odłączyć i
położyć na półkę.

Tia. A ktoś przechodząc potknie się o kabel i ci go wyrwie z gniazda zasilajacego :)




--
pozdrawiam
MD

Data: 2015-08-18 20:32:11
Autor: AlexY
Zakup używantego auta elektrycznego
Pszemol pisze:
[..]
A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.

Samochody? Nie wiem jak tesla, mój tak, przydała by mi się wiedza jak go zresetować po wymianie aku (ołowiowe - wymiana co 3-5 lat).

--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Data: 2015-08-16 15:10:02
Autor: Adam
Zakup uywantego auta elektrycznego
W dniu 2015-08-16 o 00:53, AlexY pisze:
Adam pisze:
(...)
Na podstawie krtkiego testu nie da si obliczy pojemnoci dla LiJon.
Potrzebny jest peen test rozadowanie-adowanie.

Mylisz si.
http://www.astratec.co.uk/product_view.php?productid=244
tego uywam w pracy, 10s na pomiar pojemnoci. Ogniwo mniejsze ale
zasada ta sama.


Dziki, nie wiedziaem.

Tak z ciekawoci: gdzie i za ile mona kupi?
Bo strona Astrateca jest b2b i takich informacji nie znalazem.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-08-18 20:29:26
Autor: AlexY
Zakup używantego auta elektrycznego
Adam pisze:
W dniu 2015-08-16 o 00:53, AlexY pisze:
Adam pisze:
[..]
http://www.astratec.co.uk/product_view.php?productid=244
[..]
Tak z ciekawości: gdzie i za ile można kupić?
Bo strona Astrateca jest b2b i takich informacji nie znalazłem.

Tego nie wiem, jestem robolem nie właścicielem. Sugeruję maila z zapytaniem ale cena raczej w xxxx$USD.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Data: 2015-08-15 22:51:32
Autor: Tomasz Pyra
Zakup uywantego auta elektrycznego
Dnia Sat, 15 Aug 2015 09:29:52 -0500, Pszemol napisa(a):

Zastanawialicie si jak oceni ywotno baterii akumulatorw
przy zakupie uywanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117

Oferta brzmi:

60 kWh Battery
208 miles range (EPA)
362 hp
5.9 seconds 0-60 mph

Every Model S receives a full inspection,
remaining battery and drive warranty
and a four year, 50,000 miles new vehicle
limited warranty with 24 hour roadside assistance.

Jak oni sprawdzaj "pozostae ycie baterii"?
(remaining battery)

Baterie litowe maj cakiem skomplikowane sterowniki ktre bardzo dobrze
sobie zdaj spraw z kondycji ogniwa.
To tego wiedza producenta na temat ile jeszcze poyje ogniwo ktre jest w
takiej kondycji i ju wszystko wiadomo.

Myl e jeli chodzi o napd elektryczny to ze wzgldu na prostot bdzie
on duo bardziej przewidywalny i mierzany jeli chodzi o to kiedy nastpi
awaria.
W odrnieniu od skomplikowanych silnikw spalinowych w ktrych awarie
lubi wystpi bez ostrzeenia.

Data: 2015-08-16 01:57:47
Autor: Magnus Elephantus
Zakup uywantego auta elektrycznego

Uytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa w wiadomoci news:mqnia0$q7p$1dont-email.me...
Zastanawialicie si jak oceni ywotno baterii akumulatorw
przy zakupie uywanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117

Oferta brzmi:

60 kWh Battery
208 miles range (EPA)
362 hp
5.9 seconds 0-60 mph

Every Model S receives a full inspection,
remaining battery and drive warranty
and a four year, 50,000 miles new vehicle
limited warranty with 24 hour roadside assistance.

Jak oni sprawdzaj "pozostae ycie baterii"?
(remaining battery)

A tu paczy-les...?
http://www.teslamotorsclub.com/forumdisplay.php/109-Model-S-Battery-Charging

--

Zakup uywantego auta elektrycznego

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona