Zagraniczny przelew przychodzacy - waluta PLN

Data: 2011-03-15 19:07:54
Autor: ElwoodBlues
Zagraniczny przelew przychodzacy - waluta PLN
Witam,

     Po wielu latach czytania pbb myslalem ze mnie nic nie zaskoczy ale trafilem na problem ktorego nie potrafie na razie ugrysc.
Udalo mi sie stworzyc oprogramowanie na iphona (nawet sie sprzedaje) i przyszla wrescie upragniona chwila - pierwszy przelew z apple.

Niestety - banki krwiopijce - potracili 84 zl prowizji (oczywiscie nie bank odbierajacy ale banki posredniczace).
Przelew na moje konto w ING przyszedl z banku Deutche Bank Centrala (Dautche Bank Polska - nie PBC) i to oni pobrali oplate (25 Euro - za przelew).
Po kilku telefonach udalo mi sie ustalic (mily pan w DB wytropil przelew bo na moim potwierdzaeniu nie bylo zadych danych zeby stwierdzic skad to nadano) co nastepuje:

Apple wysyla pieniadze z konta w Luksemburgu w PLN (wysylaja w walucie kraju gdzie jest zarejestrowana firma sprzedajaca oprogamowanie).
Podobno (wg DB) wsszystkie przelewy zagraniczne przychodzace do Polski (wyslane z zagranicy z PLN) przechodza przez DB i nie mam mozliwosci uniknac pobierania 25 E za kazdy przelew.
Jedyne wg bankow to przekonanie Apple zeby wysylal w EUR lub USD - i tu miec konto walutowe - jakos nie widze walki w Apple Store zeby dla mnie robili wyjatek.

Czy ktokolwiek mial przygode z przelewami z zagranicy nadanymi w PLN ?
Czy faktycznie jestem skazany na haracz 25 E za kazdy przelew ?

Chcialem zalozyc konto w innym banku zeby ominac DB - ale nie wiem jak sprawdzic czy faktycznie DBma racje i tak nie uciekne przed ich oplata.

Dzieki za pomoc

Piotrek

--
Light Meter for iPhone - http://www.facebook.com/pages/Light-meter-for-iPhone-Exposure-Value-Meter/122965764437279
www.istarsoft.pl

Data: 2011-03-15 20:49:55
Autor: RobertS
[...]

walczę z tematem przelewów zagranicznych od lat, jeżeli nie jest to SEPA to mog± (i zazwyczaj się pojawiaj±) dodatkowe opłaty banków po¶rednicz±cych - nie masz na to żadnego wpływu
spróbuj założyć rachunek w DB, niestety nie ma gwarancji, ze opłata nie zostanie pobrana

naprawdę byłoby super, gdyby przelew przychodził w EUR, może jako¶ się z Apple dogadasz?

RobertS

Data: 2011-03-15 20:11:41
Autor: Piotr Bogusz
RobertS <bob75@xpostx.pl> napisał(a):

> [...]

naprawdę byłoby super, gdyby przelew przychodził w EUR, może jako¶ się z Apple dogadasz?

Zalozenie konta w DB odpada pytałem juz - to jest DB Polska - jeszcze nie mam
obrotow rzedu 20 mln roczne :)

--
Light Meter for iPhone - www.facebook.com/pages/Light-meter-for-iPhone-Exposure-Value-Meter/122965764437279
www.istarsoft.pl

Data: 2011-03-16 08:37:35
Autor: AS
Zagraniczny przelew przychodzacy - waluta PLN
Użytkownik "Piotr Bogusz" <piotr.bogusz@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iloh5t$t6r$1inews.gazeta.pl...

A może sprawdĽ www.dbnet24.pl

Data: 2011-03-16 17:07:54
Autor: Piotr Bogusz
AS <NoSpam.asier@poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]
> Zalozenie konta w DB odpada pytałem juz - to jest DB Polska - jeszcze nie > mam

DB PBC to calkiem inny podmiot - jedyne polaczenie to ta sama grupa
kapitalowa. W DB PBC na pewno przywala ta oplate.
Faktycznie jedynym rozwiazaniem ktore teraz widze to dowiedziec sie dokladnie
z jakiego banku idzie i potem popytac ktoredy to pojdzie jak bede mial konto w
innym banku.
Jak sie uda to napisze - moze komus sie przyda

Piotrek

Data: 2011-03-16 17:08:00
Autor: ElwoodBlues

Data: 2011-03-15 20:51:30
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
ElwoodBlues pisze:

Apple wysyla pieniadze z konta w Luksemburgu w PLN (wysylaja w walucie kraju
gdzie jest zarejestrowana firma sprzedajaca oprogamowanie).

Dowiedz się z jakiego banku wysyłąją, potem dowiedz się kto jest polskim korespondentem tego banku (obsługującym PLN), potem załóż konto w tym banku. To powinno ograniczyć opłaty. Sedno w tym by wyeliminować pośredników. Potem zostanie jedynie do zapłaty koszt banku nadawcy i odbiorcy. (Tego pierwszego może nie będzie, jeśli Apple wysyła przelew z klauzulą SHA. Tego drugiego może nie będzie, jeśli bank odbiorcy oferuje konto bez opłat za przychodzące przelewy.)

Jedyne wg bankow to przekonanie Apple zeby wysylal w EUR lub USD - i tu miec
konto walutowe - jakos nie widze walki w Apple Store zeby dla mnie robili
wyjatek.

EUR - tak, bÄ™dzie taniej. USD - to w zasadzie to samo co PLN (koszt moĹĽe być inny,  bo pewnie poĹ›rednicy bÄ™dÄ… inni, ale zasada naliczania jest ta sama.)

--
MiCHA

Data: 2011-03-15 20:17:29
Autor: ElwoodBlues
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> napisał(a):
ElwoodBlues pisze:

> Apple wysyla pieniadze z konta w Luksemburgu w PLN (wysylaja w walucie kraju
> gdzie jest zarejestrowana firma sprzedajaca oprogamowanie).

Dowiedz siÄ&#65533; z jakiego banku wysyĹ&#65533;Ä&#65533;jÄ&#65533;, potem dowiedz siÄ&#65533; kto jest polskim korespondentem tego banku (obsĹ&#65533;ugujÄ&#65533;cym PLN), potem zaĹ&#65533;óż konto w tym banku. To powinno ograniczyÄ&#65533; opĹ&#65533;aty. Sedno w tym by wyeliminowaÄ&#65533; poĹ&#65533;rednikĂłw. Potem zostanie jedynie do zapĹ&#65533;aty koszt banku nadawcy i odbiorcy. (Tego pierwszego moĹĽe nie bÄ&#65533;dzie, jeĹ&#65533;li Apple wysyĹ&#65533;a przelew z klauzulÄ&#65533; SHA. Tego drugiego moĹĽe nie bÄ&#65533;dzie, jeĹ&#65533;li bank odbiorcy oferuje konto bez opĹ&#65533;at za przychodzÄ&#65533;ce przelewy.)

> Jedyne wg bankow to przekonanie Apple zeby wysylal w EUR lub USD - i tu miec
> konto walutowe - jakos nie widze walki w Apple Store zeby dla mnie robili
> wyjatek.

EUR - tak, bÄ&#65533;dzie taniej. USD - to w zasadzie to samo co PLN (koszt moĹĽe byÄ&#65533; inny,  bo pewnie poĹ&#65533;rednicy bÄ&#65533;dÄ&#65533; inni, ale zasada naliczania jest ta sama.)

Wlasnie chcialem znalesc jakis bank korespondent - ale gosc w dziale dochodzen
(albo jakos tak) w DB ktory odszukal przelew (ciekawe ze zrobil to na
podstawie kwoty , daty i odbiorcy w przeciagu kilkudziesieciu sekund)
powiedzial ze wszystkie przelewy przychodzace z zagranicy a nadane w PLN
przechodza przez DB - i to mnie zastanawia. Chcial mnie zbyc czy faktycznie
tak jest. W sumie nie dowiedzialem sie z jakiego banku przyszedl przelew - na moim
potwierdzeniu nie ma slowa na temat oryginalnego banku nadawcy przelewu. Sprobuje jeszcze raz zadzwonic moze mi powiedza jaki to bank. --

Data: 2011-03-15 20:48:12
Autor:
ElwoodBlues <piotr.bogusz@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Kilka razy dostałem przelew z Belgii (w PLN). Za każdym razem miałem pobran± prowizję w wysoko¶ci 50 zł. Bankiem po¶rednicz±cym (albo przynajmniej pobieraj±cym prowizję) był Kredyt Bank.

Data: 2011-03-15 22:10:07
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
ElwoodBlues pisze:

[...]

Na tym poziomie ogólności - to oczywista bzdura. Ale naturalnie może być tak, że wszystkie przelewy w PLN nadane w tym konkretnym banku, z którego wyszedł przelew, przechodzą przez DB.

--
MiCHA

Data: 2011-03-16 07:56:02
Autor: brum
Zagraniczny przelew przychodzacy - waluta PLN
Czy ktokolwiek mial przygode z przelewami z zagranicy nadanymi w PLN ?
Czy faktycznie jestem skazany na haracz 25 E za kazdy przelew ?

nie mam gotowej recepty, ale kilka rzeczy bym sprawdzil:
- zaloz konto na slowacji / w niemczech, zalezy gdzie Ci blizej
- zaloz konto w banku, z ktorego przelewy wysla apple, jezeli spodziewasz sie wiekszych obrotow z nimi

Zagraniczny przelew przychodzacy - waluta PLN