Data: 2013-04-29 11:52:54 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
ZÄ…bkowanie? | |
Dnia Mon, 29 Apr 2013 11:05:13 +0200, Maciek napisał(a):
I tutaj pytanie czy moje opony s± jeszcze do odratowania jak±¶ metod±? Pytanie czy im cokolwiek dolega. Kiedy¶ tak nie było na tych oponach? Może po prostu maj± taki dĽwięk? Słyszałem, że niektórzy zamieniaj± tył z przodem i ¶cieraj± trochę gumy ostrzejsz± jazd±. Po prostu zamień przód z tyłem i nic nie ¶cieraj. Czy aby nie dałe¶ nabrać na slogany sprzedawców opon, że tylne opony s± tylko i wył±cznie tylne i nie wolno zamieniać opon przód-tył przy sezonowych wymianach? Opony które jeżdż± całe swoje życie tylko z tyłu, przy spokojnej jeĽdzie wyz±bkuj±. S± obci±żane jedynie hamowaniem i ci±głe obci±żanie jej w t± jedn± stron± powoduje krzywe żużywanie się bieżnika, zwłaszcza przy jeĽdzie ze zbyt wysokim ci¶nieniem. Zmieniaj opony przód-tył przy wymianach i będzie dobrze :) Może np. obniżyć ci¶nienie Na pewno należy ustawić prawidłowe. Maksymalne używa się jak się jeĽdzi maksymalnie obci±żonym samochodem. Ze zbyt dużym ci¶nieniem samochód gorzej jeĽdzi - może i zużyjesz minimalnie mniej paliwa, ale IMO nie warto. |
|
Data: 2013-04-29 12:10:57 | |
Autor: Cavallino | |
Z±bkowanie? | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych: Zmieniaj opony przód-tył przy wymianach i będzie dobrze :) Nie będzie. Moje były zmieniane co rok, a i tak na końcu buczały jak zużyte łożysko. |
|
Data: 2013-04-29 13:01:21 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Z±bkowanie? | |
Dnia Mon, 29 Apr 2013 12:10:57 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych: No wiadomo że nie jest to jaka¶ 100% ochrona. Jak samochód uparty, a opony podatne to być może nic się nie da zrobić, ale przekładane i tak wytrwaj± pewnie minimum te 2x dłużej. |
|
Data: 2013-04-29 14:22:24 | |
Autor: Cavallino | |
Z±bkowanie? | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:28208i10dfmk$.whcuw9t56t5b$.dlg@40tude.net... Dnia Mon, 29 Apr 2013 12:10:57 +0200, Cavallino napisał(a): O to tak i nie dotyczy tylko z±bkowania, normalnego zużycia również. |
|
Data: 2013-04-30 21:02:23 | |
Autor: J.F. | |
Z±bkowanie? | |
Dnia Mon, 29 Apr 2013 14:22:24 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci grup Dlaczego ? Prawidlowo uzytkowana opona (cisnienie, zbieznosc, geometria) zuzywa sie rowno. Nawet jesli na jednej osi szybciej .. to dokupisz jedna pare. J. |
|
Data: 2013-04-30 22:16:44 | |
Autor: h.w.d.p. | |
Z±bkowanie? | |
Prawidlowo uzytkowana opona (cisnienie, zbieznosc, tylko w teorii. |
|
Data: 2013-04-30 22:22:48 | |
Autor: J.F. | |
Z±bkowanie? | |
Dnia Tue, 30 Apr 2013 22:16:44 +0200, h.w.d.p. napisał(a):
Prawidlowo uzytkowana opona (cisnienie, zbieznosc,tylko w teorii. Jak sie nierowno zuzywa, to znaczy ze nie jest prawidlowo uzytkowana, wiec sam rozumiesz ze nie mozesz miec racji :-) J. |
|
Data: 2013-04-30 23:25:47 | |
Autor: Cavallino | |
Z±bkowanie? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:1azowrg19is5o$.1wtjkc4soq6m4$.dlg@40tude.net... Dnia Mon, 29 Apr 2013 14:22:24 +0200, Cavallino napisał(a): No co Ty? Mnie się zawsze zużywaj± szybciej opony na osi napędzanej. |
|
Data: 2013-04-29 12:35:15 | |
Autor: Maciek | |
ZÄ…bkowanie? | |
Pytanie czy im cokolwiek dolega. Kiedyś tak nie było na tych oponach? Nie. Ogólnie fakt, są głośne porównując nawet do zimówek ale dawniej był tylko szum. Po prostu zamień przód z tyłem i nic nie ścieraj. Na razie do tej operacji jestem najbardziej przekonany, niewiele kosztuje ;-)
Dokładnie tak, nie zmieniałem przód-tył. Opony które jeżdżą całe swoje życie tylko z tyłu, przy spokojnej jeździe No tak sportowo człowiek na co dzień po mieście nie jeździ, na trasach lubi pocisnąć ale to tyle ;-)
Teraz już tak będę robił, tylko mądry człek po szkodzie ;-) W międzyczasie znalazłem jeszcze taki artykuł: http://www.opony.com.pl/artykul/zabkowanie-opon/?id=116 Jeżeli mam opony asymetryczne lepiej zmieniać tył na przód po "krzyżu"? Chodzi o ten obrazek: http://www.opony.com.pl/informacje/images/116-1.jpg Na pewno należy ustawić prawidłowe. Tylko, że jestem leniwy ;-) nie chciało mi się ciągle majstrować z ciśnieniem. Jeździ się różnie, raz w 5tkę i gratami innym razem bez balastu. |
|
Data: 2013-04-29 12:57:46 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
ZÄ…bkowanie? | |
Dnia Mon, 29 Apr 2013 12:35:15 +0200, Maciek napisał(a):
Po prostu zamień przód z tyłem i nic nie ¶cieraj. No tylko oszywi¶cie poprawa nie będzie od razu - jeżeli w ogóle będzie. Teraz już tak będę robił, tylko m±dry człek po szkodzie ;-) Asymetryczne (czyli takie co maj± "inside/outside" na bokach) możesz zamieniać na krzyż. Kierunkowe (ze strzałk± "rotation") dasz radę zamienić tylko przód-tył, bo masz dwie prawe i dwie lewe (przełożyć je można odwracaj±c na feldze). Kierunkowe+asymetryczne w ogóle da się tylko przód-tył, bo wtedy s± dwa różne rodzaje opon (prawa i lewa). Co¶ mi się też wydaje że różnica czy zamieniasz na krzyż czy przód-tył to już jest praktycznie bez znaczenia - ważne żeby opony pracowały raz z z przodu, raz z tyłu. A i jeszcze raz na jaki¶ czas warto skontrolowoać geometrię. |
|