Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   ZÄ…bkowanie?

ZÄ…bkowanie?

Data: 2013-04-29 11:52:54
Autor: Tomasz Pyra
ZÄ…bkowanie?
Dnia Mon, 29 Apr 2013 11:05:13 +0200, Maciek napisał(a):

I tutaj pytanie czy moje opony s± jeszcze do odratowania jak±¶ metod±?

Pytanie czy im cokolwiek dolega. Kiedy¶ tak nie było na tych oponach?
Może po prostu maj± taki dĽwięk?

Słyszałem, że niektórzy zamieniaj± tył z przodem i ¶cieraj± trochę gumy ostrzejsz± jazd±.

Po prostu zamień przód z tyłem i nic nie ¶cieraj.

Czy aby nie dałe¶ nabrać na slogany sprzedawców opon, że tylne opony s±
tylko i wył±cznie tylne i nie wolno zamieniać opon przód-tył przy
sezonowych wymianach?
Opony które jeżdż± całe swoje życie tylko z tyłu, przy spokojnej jeĽdzie
wyz±bkuj±. S± obci±żane jedynie hamowaniem i ci±głe obci±żanie jej w t±
jedn± stron± powoduje krzywe żużywanie się bieżnika, zwłaszcza przy jeĽdzie
ze zbyt wysokim ci¶nieniem.

Zmieniaj opony przód-tył przy wymianach i będzie dobrze :)

Może np. obniżyć ci¶nienie

Na pewno należy ustawić prawidłowe.
Maksymalne używa się jak się jeĽdzi maksymalnie obci±żonym samochodem.
Ze zbyt dużym ci¶nieniem samochód gorzej jeĽdzi - może i zużyjesz
minimalnie mniej paliwa, ale IMO nie warto.

Data: 2013-04-29 12:10:57
Autor: Cavallino
Z±bkowanie?

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

Zmieniaj opony przód-tył przy wymianach i będzie dobrze :)

Nie będzie.
Moje były zmieniane co rok, a i tak na końcu buczały jak zużyte łożysko.

Data: 2013-04-29 13:01:21
Autor: Tomasz Pyra
Z±bkowanie?
Dnia Mon, 29 Apr 2013 12:10:57 +0200, Cavallino napisał(a):

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

Zmieniaj opony przód-tył przy wymianach i będzie dobrze :)

Nie będzie.
Moje były zmieniane co rok, a i tak na końcu buczały jak zużyte łożysko.

No wiadomo że nie jest to jaka¶ 100% ochrona.
Jak samochód uparty, a opony podatne to być może nic się nie da zrobić, ale
przekładane i tak wytrwaj± pewnie minimum te 2x dłużej.

Data: 2013-04-29 14:22:24
Autor: Cavallino
Z±bkowanie?

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:28208i10dfmk$.whcuw9t56t5b$.dlg@40tude.net...
Dnia Mon, 29 Apr 2013 12:10:57 +0200, Cavallino napisał(a):

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci grup
dyskusyjnych:

Zmieniaj opony przód-tył przy wymianach i będzie dobrze :)

Nie będzie.
Moje były zmieniane co rok, a i tak na końcu buczały jak zużyte łożysko.

No wiadomo że nie jest to jaka¶ 100% ochrona.
Jak samochód uparty, a opony podatne to być może nic się nie da zrobić, ale
przekładane i tak wytrwaj± pewnie minimum te 2x dłużej.

O to tak i nie dotyczy tylko z±bkowania, normalnego zużycia również.

Data: 2013-04-30 21:02:23
Autor: J.F.
Z±bkowanie?
Dnia Mon, 29 Apr 2013 14:22:24 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci grup
No wiadomo że nie jest to jaka¶ 100% ochrona.
Jak samochód uparty, a opony podatne to być może nic się nie da zrobić, ale przekładane i tak wytrwaj± pewnie minimum te 2x dłużej.

O to tak i nie dotyczy tylko z±bkowania, normalnego zużycia również.

Dlaczego ? Prawidlowo uzytkowana opona (cisnienie, zbieznosc,
geometria) zuzywa sie rowno. Nawet jesli na jednej osi szybciej .. to
dokupisz jedna pare. J.

Data: 2013-04-30 22:16:44
Autor: h.w.d.p.
Z±bkowanie?
Prawidlowo uzytkowana opona (cisnienie, zbieznosc,
geometria) zuzywa sie rowno.

tylko w teorii.

Data: 2013-04-30 22:22:48
Autor: J.F.
Z±bkowanie?
Dnia Tue, 30 Apr 2013 22:16:44 +0200, h.w.d.p. napisał(a):
Prawidlowo uzytkowana opona (cisnienie, zbieznosc,
geometria) zuzywa sie rowno.
tylko w teorii.

Jak sie nierowno zuzywa, to znaczy ze nie jest prawidlowo uzytkowana,
wiec sam rozumiesz ze nie mozesz miec racji :-)

J.

Data: 2013-04-30 23:25:47
Autor: Cavallino
Z±bkowanie?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:1azowrg19is5o$.1wtjkc4soq6m4$.dlg@40tude.net...
Dnia Mon, 29 Apr 2013 14:22:24 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci grup
No wiadomo że nie jest to jaka¶ 100% ochrona.
Jak samochód uparty, a opony podatne to być może nic się nie da zrobić,
ale przekładane i tak wytrwaj± pewnie minimum te 2x dłużej.

O to tak i nie dotyczy tylko z±bkowania, normalnego zużycia również.

Dlaczego ? Prawidlowo uzytkowana opona (cisnienie, zbieznosc,
geometria) zuzywa sie rowno.

No co Ty?
Mnie się zawsze zużywaj± szybciej opony na osi napędzanej.

Data: 2013-04-29 12:35:15
Autor: Maciek
ZÄ…bkowanie?
Pytanie czy im cokolwiek dolega. Kiedyś tak nie było na tych oponach?
Może po prostu mają taki dźwięk?

Nie. Ogólnie fakt, są głośne porównując nawet do zimówek ale dawniej był tylko szum.

Po prostu zamień przód z tyłem i nic nie ścieraj.

Na razie do tej operacji jestem najbardziej przekonany, niewiele kosztuje ;-)


Czy aby nie dałeś nabrać na slogany sprzedawców opon, że tylne opony są
tylko i wyłącznie tylne i nie wolno zamieniać opon przód-tył przy
sezonowych wymianach?

Dokładnie tak, nie zmieniałem przód-tył.


Opony które jeżdżą całe swoje życie tylko z tyłu, przy spokojnej jeździe
wyząbkują. Są obciążane jedynie hamowaniem i ciągłe obciążanie jej w tą
jedną stroną powoduje krzywe żużywanie się bieżnika, zwłaszcza przy jeździe
ze zbyt wysokim ciśnieniem.

No tak sportowo człowiek na co dzień po mieście nie jeździ, na trasach lubi pocisnąć ale to tyle ;-)


Zmieniaj opony przód-tył przy wymianach i będzie dobrze :)

Teraz już tak będę robił, tylko mądry człek po szkodzie ;-)
W międzyczasie znalazłem jeszcze taki artykuł:
http://www.opony.com.pl/artykul/zabkowanie-opon/?id=116

Jeżeli mam opony asymetryczne lepiej zmieniać tył na przód po "krzyżu"?
Chodzi o ten obrazek:
http://www.opony.com.pl/informacje/images/116-1.jpg


Na pewno należy ustawić prawidłowe.
Maksymalne uĹĽywa siÄ™ jak siÄ™ jeĹşdzi maksymalnie obciÄ…ĹĽonym samochodem.
Ze zbyt dużym ciśnieniem samochód gorzej jeździ - może i zużyjesz
minimalnie mniej paliwa, ale IMO nie warto.

Tylko, że jestem leniwy ;-) nie chciało mi się ciągle majstrować z ciśnieniem. Jeździ się różnie, raz w 5tkę i gratami innym razem bez balastu.

Data: 2013-04-29 12:57:46
Autor: Tomasz Pyra
ZÄ…bkowanie?
Dnia Mon, 29 Apr 2013 12:35:15 +0200, Maciek napisał(a):

Po prostu zamień przód z tyłem i nic nie ¶cieraj.

Na razie do tej operacji jestem najbardziej przekonany, niewiele kosztuje ;-)

No tylko oszywi¶cie poprawa nie będzie od razu - jeżeli w ogóle będzie.


Teraz już tak będę robił, tylko m±dry człek po szkodzie ;-)
W międzyczasie znalazłem jeszcze taki artykuł:
http://www.opony.com.pl/artykul/zabkowanie-opon/?id=116

Jeżeli mam opony asymetryczne lepiej zmieniać tył na przód po "krzyżu"?
Chodzi o ten obrazek:
http://www.opony.com.pl/informacje/images/116-1.jpg

Asymetryczne (czyli takie co maj± "inside/outside" na bokach) możesz
zamieniać na krzyż.
Kierunkowe (ze strzałk± "rotation") dasz radę zamienić tylko przód-tył, bo
masz dwie prawe i dwie lewe (przełożyć je można odwracaj±c na feldze).
Kierunkowe+asymetryczne w ogóle da się tylko przód-tył, bo wtedy s± dwa
różne rodzaje opon (prawa i lewa).

Co¶ mi się też wydaje że różnica czy zamieniasz na krzyż czy przód-tył to
już jest praktycznie bez znaczenia - ważne żeby opony pracowały raz z z
przodu, raz z tyłu.

A i jeszcze raz na jaki¶ czas warto skontrolowoać geometrię.

ZÄ…bkowanie?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona