Data: 2011-08-25 00:21:50 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Zacinaj±ca się stacyjka w seicento | |
Cześć.
W moim roboczym seicento zacina się stacyjka. Nie wiem czy to problem samej stacyjki, czy już nieźle wytartego kluczyka. W takim stanie kupiłem ten samochód ponad rok temu. Zakładam, że mam wersję najgorszą, czyli rozwaloną stacyjkę i wytarty kluczyk. Co muszę wymienić, żeby zrobić z tym porządek? Widziałem na allegro takie zestawy stacyjka + immobilizer + wkładki zamków. Czasami w tych zestawach jest jeszcze komputer, ale co tak na prawdę trzeba wymienić? Czy mogę wymienić tylko uszkodzoną stacyjkę? Czy można jakoś zregenerować jej wkład? Domyślam się, że największy problem jest z immobilizerem. Tomek |
|
Data: 2011-08-25 07:06:22 | |
Autor: Jacek | |
ZacinajÄ…ca siÄ™ stacyjka w seicento | |
A jak siÄ™ zachowuje drugi kluczyk?
Jacek |
|
Data: 2011-08-25 10:47:02 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Zacinaj±ca się stacyjka w seicento | |
On Thu, 25 Aug 2011 07:06:22 +0200, Jacek wrote:
A jak się zachowuje drugi kluczyk? Kupiłem to auto z jednym kluczykiem :\ Tomek |
|
Data: 2011-08-25 10:25:30 | |
Autor: Rychu | |
ZacinajÄ…ca siÄ™ stacyjka w seicento | |
W dniu 2011-08-25 02:21, Tomasz Stiller pisze:
W moim roboczym seicento zacina się stacyjka. Nie wiem czy to problem Jak kupiłem pandziorexa, to miałem ten sam problem... wziąłem drugi kluczyk i problem się rozwiązał. PS. Czasami pomaga wariant z WD40 i szpilką, jeżeli na kluczyku jest sporo poprzyklejanego brudu. -- Pozdrawiam Rychu W-wa | Panda VAN'05 oznakowana KR637** :) |
|
Data: 2011-08-25 10:48:16 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Zacinaj±ca się stacyjka w seicento | |
On Thu, 25 Aug 2011 10:25:30 +0200, Rychu wrote:
Jak kupiłem pandziorexa, to miałem ten sam problem... wziąłem drugi Ja nie mam drugiego kluczyka :\ PS. Czasami pomaga wariant z WD40 i szpilką, jeżeli na kluczyku jest Mój kluczyk nie jest niestety brudny, niemniej sam grot jest już nieźle wytarty. Zamki zewnętrzne otwiera bez problemu, tylko w stacyjce jest problem Tomek |
|
Data: 2011-08-25 10:51:47 | |
Autor: Axel | |
Zacinajaca sie stacyjka w seicento | |
"Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> wrote in message
news:pan.2011.08.25.00.21.52lexx.eu.org... Czesc. Kup zestaw naprawczy w postaci strzykawki, ew. grubej igly, benzyny ekstrakcyjnej i smaru grafitowego (w czasach niedostepnosci takiego smaru uzywalo sie pylu grafitu olowkowego startego papierem sciernym). rozloz pod stacyjka gazety, nabierz benzyne strzykawki i kilka razy obficie przeplucz mechanizm stacyjki. Wloz tez co jakis czas klucz i poruszaj stacyjka. Po dobrym wyplukaniu - trzeba zaaplikowac smar grafitowy i znowu poruszac stacyjka. Tak ozywialem stacyjke w 12 letnim Oplu kiedys, zamki w drzwiach, ktore "fachowcy" chcieli wymieniac, a wraz z nimi kilkadziesiat kluczy, bo to drzwi wejsciowe do budynku - zamek juz dziala po mojej operacji kilka lat, oraz klodki, ktore sa uzywane na dworze. Trzeba pamieta, ze na poczatku klucz bedzie brudny i po wyjeciu se stacyjki trzeba go wytrzec przed schowaniem do kieszeni... -- Axel |
|
Data: 2011-08-25 10:49:10 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Zacinajaca sie stacyjka w seicento | |
On Thu, 25 Aug 2011 10:51:47 +0200, Axel wrote:
Kup zestaw naprawczy w postaci strzykawki, ew. grubej igly, benzyny Rozumiem, że do tej operacji trzeba by ją w pierwszej kolejności wymontować z samochodu? Tomek |
|
Data: 2011-08-25 13:10:59 | |
Autor: Mari@ | |
Zacinajaca sie stacyjka w seicento | |
W dniu 2011-08-25 12:49, Tomasz Stiller pisze:
*** Tak. Strzykawk±. MSPANC :) -- +-- "Mari@" & "BrownSugar" - GSX 1100F -- + + Slow Rider & Road Lamer MC President + + "cos byc musi do cholery za zakretem" + +-- -- -- - mariarider[malpa]op.pl -- -- -- -- + |
|
Data: 2011-08-25 14:11:25 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Zacinaj±ca się stacyjka w seicento | |
Dla potomności. Dorobiłem nowy kluczyk i problem ustąpił całkowicie. Najwyraźniej stary był już tak zużyty, że przestawał pasować do zapadek w stacyjce. Przy okazji mam drugie pytanie. Dlaczego dorobienie drugiego kluczyka kosztuje tak abstrakcyjne pieniądze? Najtaniej jak widziałem 250zł. Rynek wymusza takie ceny, czy to jakaś czarna magia z tym dorabianiem jest?
Tomek |
|
Data: 2011-08-25 16:39:52 | |
Autor: Jacek | |
ZacinajÄ…ca siÄ™ stacyjka w seicento | |
Jak kluczyk z immobiliserem to tyle będzie kosztował.
Jeżeli stacyjka daje się przekręcić przy lekko wysuniętym kluczyku a przy całkowicei włożonym blokuje to łatwo temu zaradzić rozklepując występ kluczyka, który opiera się o korpus stacyjki. Ułamek milimetra może zdziałać cuda. Jak nie wiesz o co chodzi to poproś kumatego dorabiacza kluczy, niech on to zrobi. Jacek |
|
Data: 2011-08-25 15:06:13 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Zacinaj±ca się stacyjka w seicento | |
On Thu, 25 Aug 2011 16:39:52 +0200, Jacek wrote:
Jak kluczyk z immobiliserem to tyle będzie kosztował. Jeżeli stacyjka Kluczyk, z którego przełożyłem transponder immobilizera nadal bez problemu otworzy mi samochód, tylko nie odpalę go nim. Chodziło mi tylko o możliwość awaryjnego dostania się do samochodu. Jeden sprawny kluczyk do jazdy mi wystarczy. Inna sprawa jak go zgubię. Tomek |
|
Data: 2011-08-25 16:45:08 | |
Autor: Marek P. | |
Zacinaj±ca się stacyjka w seicento | |
Przy okazji mam drugie pytanie. Dlaczego dorobienie drugiego kluczyka Trzeba było kupić surówkę pilnik w łapę i jazda. A poĽniej i tak wyj±ć 2 stówy i dorobić u profesjonalisty. |
|
Data: 2011-08-25 23:43:35 | |
Autor: Raf :-) | |
Zacinaj±ca się stacyjka w seicento | |
Dnia Thu, 25 Aug 2011 00:21:50 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):
Cze¶ć. Najpierw diagnoza: objaw typowy dla wyrobionego kluczyka. W moim Seicento problemy pojawiły się po 130 kkm, przy 200 kkm były bardzo poważne. Generalnie problemem jest to, że kluczyk wchodzi zbyt głęboko do stacyjki - chodzi o dziesi±te milimetra. Recepta - wymiana kluczyka. Tutaj masz 3 opcje: 1) zamówienie kluczyka w ASO - je¶li masz immobiliser Code 1 wyjdzie cię to kilkaset zł (chyba z 200 - nie wiem, bo ja mam Code 2), je¶li Code 2 - 1200 zł (tysi±c dwie¶cie za jeden kluczyk). Musisz mieć kartę kodow± do immobilisera. 2) zamówić komplet zamków z kluczami. Cały komplet kosztuje ... 400 zł. Wymiana w ASO wraz z wkodowaniem kluczy do centralki immobilisera też cię raczej nie zruinuje. 3) ZnaleĽć warsztat specjalizuj±cy się w dorabianiu kluczyków do samochodów - t± drog± ja poszedłem. Czekałem 3 dni - warsztat akurat nie miał odpowiedniego surowego klucza. W warsztacie najpierw zrobili klucz z trochę dłuższym występem - stacyjka działała idealnie, ale zamki w drzwiach się słabo otwierały. Występ trochę podszlifowali i było ok. PóĽniej delikatnie rozcięli oryginalny kluczyk, wyjęli pastylkę transpondera immobilisera i włożyli do gniazda w nowym kluczyku. Gniazdo za¶lepili i voila! Cena (o ile dobrze pamiętam, mogę się trochę mylić) około 70 zł. Dla informacji - w Krakowie korzystałem z warsztatu przy ulicy Malborskiej, w innych miastach na pewne też co¶ znajdziesz. Centralka immobilizera Code 2 kosztuje w ASO około 450 - 500 zł. Takiej rzeczy raczej na kupowałbym na Allegro - już lepiej dorobić zwykły kluczyk i przykleić pastylkę wymontowan± z kluczyka w okolicy anteny. Raf :-) |