Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami

Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami

Data: 2020-01-29 23:09:12
Autor: Marcin
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Witam

Czy ktos wie ile procent z prowizji trafiajacej do banku zgarniaja dla siebie Apple, Google, Garmin itp. za zrealizowanie platnosci przez ApplePay, GooglePay czy GarminPay itd? Gdzies wyczytalem, ze Apple zyczy sobie 100% ale wydaje mi sie to malo praowdopodobne.
W kazdym razie jezeli jest to duzy procent to czemu praktycznie brak promocji na platnosci przez te systemy ze strony tech. koncernow?
Ludzie uzywaja tego tak chetnie, ze bez promocji idzie dobrze? Rzadko widuje w sklepie zeby ktos placil telefonem a juz zegarkiem to to moze z raz. I to jakas drobnica bo jak w markecie pelny koszyk to jednak fizyczna karta a jak niewiele wiecej niz bulki to czasami telefon.
Czy nie sensowniej by bylo np. odpalic uzytkownikowi jakis procent z prowizji. Moze niekoniecznie jako gotowke ale np. znizke na nowy produkt danej firmy. To i ludzie by chetniej zaczeli uzywac takich platnosci, bo moze za 2 lata bym za telefon mniej zaplacil ;) A i tech koncerny by zarobily wiecej bo wiecej ludzi by zaczelo placic telefonami czy zegarkami.


Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2020-01-30 04:53:34
Autor: Kris
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
W dniu środa, 29 stycznia 2020 23:09:15 UTC+1 użytkownik Marcin napisał:
 To i ludzie by chetniej zaczeli uzywac takich platnosci, bo moze za 2 lata bym za telefon mniej zaplacil ;)

Na dzisiaj nie widzę szans aby namówić mnie do dobrowolnego płacenia telefonem czy innym zegarkiem.

Data: 2020-01-30 15:51:29
Autor: J.F.
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:eca268fa-ec08-47e0-86a9-c6d85eb7ba49@googlegroups.com...
W dniu środa, 29 stycznia 2020 23:09:15 UTC+1 użytkownik Marcin napisał:
 To i ludzie by chetniej zaczeli uzywac takich platnosci, bo
moze za 2 lata bym za telefon mniej zaplacil ;)

Na dzisiaj nie widzę szans aby namówić mnie do dobrowolnego płacenia telefonem czy innym zegarkiem.

100zl, 300, 500, 1000 ... jaka musi byc promocja, zebys sie skusil ? :-)

J.

Data: 2020-01-31 16:20:28
Autor: wowa
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:eca268fa-ec08-47e0-86a9-c6d85eb7ba49@googlegroups.com...
W dniu środa, 29 stycznia 2020 23:09:15 UTC+1 użytkownik Marcin napisał:
 To i ludzie by chetniej zaczeli uzywac takich platnosci, bo
moze za 2 lata bym za telefon mniej zaplacil ;)

Na dzisiaj nie widzę szans aby namówić mnie do dobrowolnego płacenia telefonem czy innym zegarkiem.

100zl, 300, 500, 1000 ... jaka musi byc promocja, zebys sie skusil ? :-)

Pełna anonimowość :)
Wojtek

Data: 2020-01-30 18:16:24
Autor: m4rkiz
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
On 2020-01-30 13:53, Kris wrote:
W dniu środa, 29 stycznia 2020 23:09:15 UTC+1 użytkownik Marcin napisał:
  To i ludzie by chetniej zaczeli uzywac takich platnosci, bo
moze za 2 lata bym za telefon mniej zaplacil ;)

Na dzisiaj nie widzę szans aby namówić mnie do dobrowolnego płacenia telefonem czy innym zegarkiem.

ja mam jedną kartę dodaną w google pay na wypadek utraty samego portfela w niesprzyjających okolicznościach - w razie czego jestem w stanie zapłacić za coś przykładając telefon

aczkolwiek też nie jestem fanem nadmiernej ilości pośredników

Data: 2020-01-30 04:59:22
Autor: Dawid Rutkowski
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
W dniu środa, 29 stycznia 2020 23:09:15 UTC+1 użytkownik Marcin napisał:

danej firmy. To i ludzie by chetniej zaczeli uzywac takich platnosci, bo moze za 2 lata bym za telefon mniej zaplacil ;) A i tech koncerny by

Póki co w citi można mieć nowy telefon - może nie jakiś "flagowiec", ale taki średniak - ZA DARMO co 3 lata za płacenie kartą jedynie np. przez 3 miesiące ;P

Data: 2020-01-30 09:49:38
Autor: Dawid Rutkowski
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Aha, zapomniałem dopisać, że to jest właśnie "zachęcanie klientów do płatności (tu ew. przecinek) telefonami" ;>

Data: 2020-01-30 09:59:36
Autor: Piotr Gałka
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
W dniu 2020-01-29 o 23:09, Marcin pisze:

Czy nie sensowniej by bylo np. odpalic uzytkownikowi jakis procent z prowizji. Moze niekoniecznie jako gotowke ale np. znizke na nowy produkt danej firmy. To i ludzie by chetniej zaczeli uzywac takich platnosci, bo moze za 2 lata bym za telefon mniej zaplacil ;) A i tech koncerny by zarobily wiecej bo wiecej ludzi by zaczelo placic telefonami czy zegarkami.


Jak na razie to musieliby się nieźle postarać aby mnie zachęcić :)
P.G.

Data: 2020-01-30 12:32:11
Autor: Wojtek
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
On 29/01/2020 19:09, Marcin wrote:
prowizji. Moze niekoniecznie jako gotowke ale np. znizke na nowy produkt
danej firmy. To i ludzie by chetniej zaczeli uzywac takich platnosci, bo
moze za 2 lata bym za telefon mniej zaplacil ;) A i tech koncerny by
zarobily wiecej bo wiecej ludzi by zaczelo placic telefonami czy zegarkami.

Pozdrawiam,
Marcin

Cóż... Mam telefon z Androidem (wykastrowany z usług i oprogramowania
najbardziej ujowej firmy pod słońcem) więc nijak nie mogę używać
telefonu do płatności więc również niewidomo jakie zachecanie nie pomoże.

Jedyne rozwiazanie jakie bym widział to:
* realizowanie płatności przez banki / albo karciarzy Visa/MC bezpośrednio
* umożliwienie płatności na telefonach z root bez usług google

w.

Data: 2020-01-30 22:22:22
Autor: ToMasz
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
W dniu 30.01.2020 o 16:32, Wojtek pisze:
On 29/01/2020 19:09, Marcin wrote:
prowizji. Moze niekoniecznie jako gotowke ale np. znizke na nowy produkt
danej firmy. To i ludzie by chetniej zaczeli uzywac takich platnosci, bo
moze za 2 lata bym za telefon mniej zaplacil ;) A i tech koncerny by
zarobily wiecej bo wiecej ludzi by zaczelo placic telefonami czy zegarkami.

Pozdrawiam,
Marcin

Cóż... Mam telefon z Androidem (wykastrowany z usług i oprogramowania
najbardziej ujowej firmy pod słońcem) więc nijak nie mogę używać
telefonu do płatności więc również niewidomo jakie zachecanie nie pomoże.

Jedyne rozwiazanie jakie bym widział to:
* realizowanie płatności przez banki / albo karciarzy Visa/MC bezpośrednio
* umożliwienie płatności na telefonach z root bez usług google
niekoniecznie. płacenie przez gooogle, wymaga ich usług. wymaga również pinu/hasła/odcisku palca. wymaga czasami podczas płatności podawania pinu na telefonie!!!! (w każdym razie w 2019 roku mnie się to trafiło prarę razy).
płacenie telefonem, który ma aplikacje banku i telefon przedstawia się kartą banku - nie wymaga usług gooogla. a przynajmniej nie tej związanej z płatnością. ja mam lineage i z usług googla mam gmail, terminarz i ... to co pozwala dyktować smsy, zamienia mowe na tekst. aplikacja millenium działa - płacić się da, kartą debetową i kredytową
możesz też telefonem płacić korzystając z blika. Jest to oparte na aplikacji banku więc bez gooogli powinno zadziałać.
Jeśli ktoś ma etui na telefon, można "wmontować" kartę płatniczą do telefonu na stałe.
Tak wiec "płacenie telefonem" moze się odbywać na kilka sposobów a najtańszy społecznie z nich to blik. kiedyś liczyłem ile to jest 0.6% które wtedy otrzymywał(a) master/visa ze wszystkich transakcji kartami i wyszła mi bajońska kwota
ToMasz

ps. jak masz roota i  umiesz pogrzebać w telefonie, są specjalne skrypty które poinformują aplikacje banku o wszystkim co Ty sobie życzysz. Lineage14 i root  nie przeszkadzały ing, millenium paribas wiecej nie sprawdzałem. Tyle że root zrobiony, to co dzięki niemu chciałem uzyskać uzyskałem i działa, a w menue telefonu root "wyłączony".

Data: 2020-01-30 13:32:41
Autor: wowa
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
ly
wiecej bo wiecej ludzi by zaczelo placic telefonami czy zegarkami.


Ja nawet zwykłą kartą nie lubię płacić a co dopiero takimi wynalazkami. Tak, jestem stary :(
Wojtek

Data: 2020-01-30 19:36:23
Autor: jo44
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
W dniu 30.01.2020 o 13:32, wowa pisze:


Ja nawet zwykłą kartą nie lubię płacić a co dopiero takimi wynalazkami. Tak, jestem stary :(
Wojtek

Ja tam też jestem "stary", może nawet starszy, a płacę telefonem
i czynią to nawet chętnie. Żadnej "zachęty" nie potrzebowałem -
uważam, że jest to wygodne- w telefonie mam też dowód, dane
samochodu, receptę, oczywiście banki, i wiele wiele innych rzeczy.

Data: 2020-01-30 19:41:41
Autor: J.F.
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Użytkownik "jo44"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e332225$0$558$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 30.01.2020 o 13:32, wowa pisze:
Ja nawet zwykłą kartą nie lubię płacić a co dopiero takimi wynalazkami. Tak, jestem stary :(

Bardzo stary ... karta sie placi wygodniej.

Ja tam też jestem "stary", może nawet starszy, a płacę telefonem
i czynią to nawet chętnie. Żadnej "zachęty" nie potrzebowałem -
uważam, że jest to wygodne- w telefonie mam też dowód, dane
samochodu, receptę, oczywiście banki, i wiele wiele innych rzeczy.

Ale nie masz zapasowej baterii w telefonie :-P

J.

Data: 2020-01-30 19:49:02
Autor: Liwiusz
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
W dniu 2020-01-30 o 19:41, J.F. pisze:
Użytkownik "jo44"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e332225$0$558$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 30.01.2020 o 13:32, wowa pisze:
Ja nawet zwykłą kartą nie lubię płacić a co dopiero takimi wynalazkami. Tak, jestem stary :(

Bardzo stary ... karta sie placi wygodniej.

Ja tam też jestem "stary", może nawet starszy, a płacę telefonem
i czynią to nawet chętnie. Żadnej "zachęty" nie potrzebowałem -
uważam, że jest to wygodne- w telefonie mam też dowód, dane
samochodu, receptę, oczywiście banki, i wiele wiele innych rzeczy.

Ale nie masz zapasowej baterii w telefonie :-P

Jest poza telefonem. I możliwość doładowania gdziekolwiek, choćby w sklepie.

--
Liwiusz

Data: 2020-01-30 20:17:13
Autor: J.F.
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e33251e$0$17365$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-01-30 o 19:41, J.F. pisze:
Użytkownik "jo44"  napisał w wiadomości grup
Ja tam też jestem "stary", może nawet starszy, a płacę telefonem
i czynią to nawet chętnie. Żadnej "zachęty" nie potrzebowałem -
uważam, że jest to wygodne- w telefonie mam też dowód, dane
samochodu, receptę, oczywiście banki, i wiele wiele innych rzeczy.

Ale nie masz zapasowej baterii w telefonie :-P

Jest poza telefonem.

Przestaje byc wygodne.

I możliwość doładowania gdziekolwiek, choćby w sklepie.

Taa - juz widze jak przy kasie prosisz o kabelek, podlaczasz, czekasz, odpalasz telefon, placisz ... jak ktos karty nie lubi nosic, to niech sobie naklejke zalatwi :)

J.

Data: 2020-01-31 08:44:21
Autor: Liwiusz
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
W dniu 2020-01-30 o 20:17, J.F. pisze:
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e33251e$0$17365$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-01-30 o 19:41, J.F. pisze:
Użytkownik "jo44"  napisał w wiadomości grup
Ja tam też jestem "stary", może nawet starszy, a płacę telefonem
i czynią to nawet chętnie. Żadnej "zachęty" nie potrzebowałem -
uważam, że jest to wygodne- w telefonie mam też dowód, dane
samochodu, receptę, oczywiście banki, i wiele wiele innych rzeczy.

Ale nie masz zapasowej baterii w telefonie :-P

Jest poza telefonem.

Przestaje byc wygodne.

Dla mnie jest konieczne, bo baterie w smartfonach są dość liche. Będzie mi się nudzić w ciągu dnia, przez parę godzin pokorzystam z telefonu, albo obejrzę jakiś film, i do domu z baterią już nie dojadę.
Albo jak zmienię plany, i zamiast na 16, będę chciał wrócić do domu na 4 rano.


I możliwość doładowania gdziekolwiek, choćby w sklepie.

Taa - juz widze jak przy kasie prosisz o kabelek, podlaczasz, czekasz, odpalasz telefon, placisz ... jak ktos karty nie lubi nosic, to niech sobie naklejke zalatwi :)

Z uwagi na powyższe (mam powerbank, kabelek, możliwość podładowania w samochodzie, w barze itp. itd.) taka sytuacja zdarzyła mi się zero razy.

No i kto mówi, że jak się płaci telefonem, to nie można nosić karty. Ja nie noszę, bo nie mam potrzeby, ale jak ktoś jest takim paranoikiem, to niech nosi. Wówczas korzyścią z płacenia telefonem jest to, że nie trzeba karty wyciągać, a telefon ma się zawsze przy ręce.

--
Liwiusz

Data: 2020-02-03 23:15:07
Autor: Stiwi
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
On Thursday, January 30, 2020 at 2:09:15 AM UTC+4, Marcin wrote:
Witam

Czy ktos wie ile procent z prowizji trafiajacej do banku zgarniaja dla siebie Apple, Google, Garmin itp. za zrealizowanie platnosci przez ApplePay, GooglePay czy GarminPay itd? Gdzies wyczytalem, ze Apple zyczy sobie 100% ale wydaje mi sie to malo praowdopodobne.
W kazdym razie jezeli jest to duzy procent to czemu praktycznie brak promocji na platnosci przez te systemy ze strony tech. koncernow?
Ludzie uzywaja tego tak chetnie, ze bez promocji idzie dobrze? Rzadko widuje w sklepie zeby ktos placil telefonem a juz zegarkiem to to moze z raz. I to jakas drobnica bo jak w markecie pelny koszyk to jednak fizyczna karta a jak niewiele wiecej niz bulki to czasami telefon.
Czy nie sensowniej by bylo np. odpalic uzytkownikowi jakis procent z prowizji. Moze niekoniecznie jako gotowke ale np. znizke na nowy produkt danej firmy. To i ludzie by chetniej zaczeli uzywac takich platnosci, bo moze za 2 lata bym za telefon mniej zaplacil ;) A i tech koncerny by zarobily wiecej bo wiecej ludzi by zaczelo placic telefonami czy zegarkami.


Pozdrawiam,
Marcin

0.10% do 0.15% - w zależności od umowy. Niektóre banki nie chcą tego płacić, więc nie wdrażają tej usługi. Ja osobiście używam Apple Pay non stop (mieszkając za granicą) i widzę podobny trend u innych, więc trochę dziwią mnie komentarze w tym wątku. Prawdopodobnie wynika to z nieświadomości ludzi dotyczącej bezpieczeństwa działania tej usługi. Nie pamiętam kiedy ostatni raz wyciągałem kartę z portfela.

Po pierwsze: nie potrzeba PINu. Co prawda przy bardzo dużych transakcjach (kilka tysięcy....) możemy zostać poproszeni albo o podpis albo o PIN. Zdarzyło mi się już i jedno i drugie. Czasem może to być po przekroczeniu X wydatków na danej karcie, również dla mniejszych kwót.

Po drugie: numer karty nie jest jawny, Apple Pay nadaje wirtualny nr karty każdej karcie podpiętej i tylko ten wirtualny numer pokazuję się na rachunkach.

Po trzecie: nie wyciągamy i nie przekazujemy fizycznie karty osobie trzeciej lub nie musimy fizycznie wkładać jej do terminalu.

Data: 2020-02-04 15:11:44
Autor: J.F.
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Użytkownik "Stiwi"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b8ec0703-6962-4220-b77d-5467f0e54fa7@googlegroups.com...
On Thursday, January 30, 2020 at 2:09:15 AM UTC+4, Marcin wrote:
Czy ktos wie ile procent z prowizji trafiajacej do banku zgarniaja dla
siebie Apple, Google, Garmin itp. za zrealizowanie platnosci przez
ApplePay, GooglePay czy GarminPay itd?

0.10% do 0.15% - w zależności od umowy.

Biorac pod uwage, ze u nas ta prowizja od platnosci jest cos 0.5% czy mniej - to moze byc znaczaca czesc prowizji banku.

No wlasnie - jak place w polskim sklepie karta Visa wydana przez polski bank ... to ile z tego ma Visa ?
Bo zakladam, ze mimo placenia telefonem nadal chce tyle samo z tego miec ...

Niektóre banki nie chcą tego płacić, więc nie wdrażają tej usługi.

Co sie moze odbic na klienteli ... jak klient bardzo chce.

Ja osobiście używam Apple Pay non stop (mieszkając za granicą) i widzę podobny trend u innych, więc trochę dziwią mnie komentarze w tym wątku. Prawdopodobnie wynika to z nieświadomości ludzi dotyczącej bezpieczeństwa działania tej usługi. Nie pamiętam kiedy ostatni raz wyciągałem kartę z portfela.

Po pierwsze: nie potrzeba PINu. Co prawda przy bardzo dużych transakcjach (kilka tysięcy....) możemy zostać poproszeni albo o podpis albo o PIN. Zdarzyło mi się już i jedno i drugie.

Ale iphone cie jakos autoryzuje ? Palcem, twarza, haslem ... i tu sie zaczyna, ze kartą latwiej, niz odblokowac fona.

Po drugie: numer karty nie jest jawny, Apple Pay nadaje wirtualny nr karty każdej karcie podpiętej i tylko ten wirtualny numer pokazuję się na rachunkach.

ale numer jest staly ? Ciekawe czy nie na jedno wychodzi.

Swoja droga to ciekawe jak oni sobie radza - tych kart moga miec w przyszlosci sporo miliardow, a tam tylko 16 cyfr jest ...

Po trzecie: nie wyciągamy i nie przekazujemy fizycznie karty osobie trzeciej lub nie musimy fizycznie wkładać jej do terminalu.

Teraz wiekszosc terminali mamy bezdotykowych, wiec tylko przykladasz.
Zreszta jak chcesz telefonem placic, to taki terminal musisz miec.

J.

Data: 2020-02-04 08:05:07
Autor: Stiwi
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
On Tuesday, February 4, 2020 at 6:14:54 PM UTC+4, J.F. wrote:
Ale iphone cie jakos autoryzuje ? Palcem, twarza, haslem ... i tu sie zaczyna, ze kartą latwiej, niz odblokowac fona.

Twarzą i jest to ułamek sekundy. Czasem trudniej z niektórych portfeli kartę wyciągnąć niż telefon :)

>Po drugie: numer karty nie jest jawny, Apple Pay nadaje wirtualny nr >karty każdej karcie podpiętej i tylko ten wirtualny numer pokazuję >się na rachunkach.

ale numer jest staly ? Ciekawe czy nie na jedno wychodzi.

Tak, stały numer wirtualny przypisany przez Apple Pay.

>Po trzecie: nie wyciągamy i nie przekazujemy fizycznie karty osobie >trzeciej lub nie musimy fizycznie wkładać jej do terminalu.

Teraz wiekszosc terminali mamy bezdotykowych, wiec tylko przykladasz.
Zreszta jak chcesz telefonem placic, to taki terminal musisz miec.

Zwyczaj brania do ręki karty klienta w wielu krajach jest niestety jeszcze standardem, czy też wkładanie karty do terminala przez sprzedawcę ze względu na lokalizację tegoż terminala (fizycznie nieosiągalny dla klienta).

Data: 2020-02-04 17:25:18
Autor: J.F.
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Użytkownik "Stiwi"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:79bef0a8-cda1-4668-bd25-9b13d9d668c5@googlegroups.com...
On Tuesday, February 4, 2020 at 6:14:54 PM UTC+4, J.F. wrote:
Ale iphone cie jakos autoryzuje ? Palcem, twarza, haslem ... i tu sie
zaczyna, ze kartą latwiej, niz odblokowac fona.

Twarzą i jest to ułamek sekundy. Czasem trudniej z niektórych portfeli kartę wyciągnąć niż telefon :)

Baterii to nie drenuje ?

>Po trzecie: nie wyciągamy i nie przekazujemy fizycznie karty >osobie
>trzeciej lub nie musimy fizycznie wkładać jej do terminalu.

Teraz wiekszosc terminali mamy bezdotykowych, wiec tylko przykladasz.
Zreszta jak chcesz telefonem placic, to taki terminal musisz miec.

Zwyczaj brania do ręki karty klienta w wielu krajach jest niestety jeszcze standardem,
czy też wkładanie karty do terminala przez sprzedawcę ze względu na lokalizację tegoż terminala (fizycznie nieosiągalny dla klienta).

Jak nie masz terminala bezdotykowego, to i telefonem nie zaplacisz :-)

J.

Data: 2020-02-04 08:59:27
Autor: Stiwi
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
On Tuesday, February 4, 2020 at 8:28:28 PM UTC+4, J.F. wrote:
Baterii to nie drenuje ?

Nie sądzę żeby to miało jakikolwiek wpływ na rozładowywanie baterii.

Data: 2020-02-04 18:24:40
Autor: J.F.
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Użytkownik "Stiwi"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ba243700-6a1e-44ea-96ea-b48ae704d8da@googlegroups.com...
On Tuesday, February 4, 2020 at 8:28:28 PM UTC+4, J.F. wrote:
Baterii to nie drenuje ?

Nie sądzę żeby to miało jakikolwiek wpływ na rozładowywanie baterii.

Kamera drenuje, przetwarzanie drenuje - pytanie tylko jak czesto i dlugo.
Ten moment przy odblokowaniu telefonu to oczywiscie nie, ale samsung to mial troche opcji, ktore mi wygladaly pradozernie ...

A jak to sobie radzi z okularnikami ?
W dodatku czasem mam okulary, czasem nie mam, czasem inne ...


J.

Data: 2020-02-04 12:46:05
Autor: Stiwi
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
On Tuesday, February 4, 2020 at 9:27:51 PM UTC+4, J.F. wrote:
A jak to sobie radzi z okularnikami ?
W dodatku czasem mam okulary, czasem nie mam, czasem inne ...

Okulary to generalnie nie jest problem. Chociaż w bardzo mocno przyciemnionych (dużych) okularach zdarzy się brak rozpoznania.

Data: 2020-02-04 23:29:17
Autor: Animka
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
W dniu 2020-02-04 o 18:24, J.F. pisze:
Użytkownik "Stiwi"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ba243700-6a1e-44ea-96ea-b48ae704d8da@googlegroups.com...
On Tuesday, February 4, 2020 at 8:28:28 PM UTC+4, J.F. wrote:
Baterii to nie drenuje ?

Nie sądzę żeby to miało jakikolwiek wpływ na rozładowywanie baterii.

Kamera drenuje, przetwarzanie drenuje - pytanie tylko jak czesto i dlugo.
Ten moment przy odblokowaniu telefonu to oczywiscie nie, ale samsung to mial troche opcji, ktore mi wygladaly pradozernie ...

A jak to sobie radzi z okularnikami ?
W dodatku czasem mam okulary, czasem nie mam, czasem inne ...

A niech sobie frajerzy płacą telefonami.


--
animka

Data: 2020-02-05 10:37:06
Autor: Pete
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
W dniu 2020-02-04 o 18:24, J.F. pisze:
Użytkownik "Stiwi"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ba243700-6a1e-44ea-96ea-b48ae704d8da@googlegroups.com...
On Tuesday, February 4, 2020 at 8:28:28 PM UTC+4, J.F. wrote:
Baterii to nie drenuje ?

Nie sądzę żeby to miało jakikolwiek wpływ na rozładowywanie baterii.

Kamera drenuje, przetwarzanie drenuje - pytanie tylko jak czesto i dlugo.
Ten moment przy odblokowaniu telefonu to oczywiscie nie, ale samsung to mial troche opcji, ktore mi wygladaly pradozernie ...

A jak to sobie radzi z okularnikami ?
W dodatku czasem mam okulary, czasem nie mam, czasem inne ...

Rozpoznawanie twarzy jako tako ;) działa. Natomiast rozpoznawanie źrenic (oddzielna opcja) nie działa w okularach.

--
Pete

Data: 2020-02-05 11:47:12
Autor: J.F.
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e3a8cc3$0$17357$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-02-04 o 18:24, J.F. pisze:
Użytkownik "Stiwi"  napisał w wiadomości grup On Tuesday, February 4, 2020 at 8:28:28 PM UTC+4, J.F. wrote:
Baterii to nie drenuje ?

Nie sądzę żeby to miało jakikolwiek wpływ na rozładowywanie baterii.

Kamera drenuje, przetwarzanie drenuje - pytanie tylko jak czesto i dlugo.
Ten moment przy odblokowaniu telefonu to oczywiscie nie, ale samsung to mial troche opcji, ktore mi wygladaly pradozernie ...

A jak to sobie radzi z okularnikami ?
W dodatku czasem mam okulary, czasem nie mam, czasem inne ...

Rozpoznawanie twarzy jako tako ;) działa. Natomiast rozpoznawanie źrenic (oddzielna opcja) nie działa w okularach.

W ciemnych ?

Bo o ile okulary zmieniaja ksztalt twarzy, to teczowki/zrenic nie zmieniaja jakos istotnie ... tak mi sie przynajmniej wydaje.
Chyba, ze dwuogniskowe/progresywne.

Z drugiej strony ... czy teczowki/zrenic nie mozna latwo oszukac zdjeciem ?
A twarzy ... maska 3D ?

J.

Data: 2020-02-05 12:08:19
Autor: Olin
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Dnia Wed, 5 Feb 2020 11:47:12 +0100, J.F. napisał(a):

Rozpoznawanie twarzy jako tako ;) działa. Natomiast rozpoznawanie źrenic (oddzielna opcja) nie działa w okularach.

W ciemnych ?

Bo o ile okulary zmieniaja ksztalt twarzy, to teczowki/zrenic nie zmieniaja jakos istotnie ... tak mi sie przynajmniej wydaje.
Chyba, ze dwuogniskowe/progresywne.

Okulary korekcyjne mają przecie soczewki, które zmieniają rozmiar
widzianych przez nie przedmiotów. "Minusy", czy okulary "do dali"
pomniejszają, więc automat może nie radzić sobie z małymi źrenicami.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Kiedy zaczynają dużo mówić o patriotyzmie, bogu, honorze i ojczyźnie to na
pewno znowu coś ukradli."
Michaił Sałtykow Szczedrin

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-02-05 12:55:05
Autor: J.F.
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54glv8sdy1k$.16i3vpnltog4l$.dlg@40tude.net...
Dnia Wed, 5 Feb 2020 11:47:12 +0100, J.F. napisał(a):
Rozpoznawanie twarzy jako tako ;) działa. Natomiast rozpoznawanie
źrenic (oddzielna opcja) nie działa w okularach.

W ciemnych ?

Bo o ile okulary zmieniaja ksztalt twarzy, to teczowki/zrenic nie
zmieniaja jakos istotnie ... tak mi sie przynajmniej wydaje.
Chyba, ze dwuogniskowe/progresywne.

Okulary korekcyjne mają przecie soczewki, które zmieniają rozmiar
widzianych przez nie przedmiotów. "Minusy", czy okulary "do dali"
pomniejszają, więc automat może nie radzić sobie z małymi źrenicami.

Ale jednakowo zmieniaja. Tak samo jak zmienia odsuniecie aparatu od oka.
Wiec to nie moze wplywac na rozpoznawanie.

Chyba, ze minusy i aparat poza zasiegiem autofocusa.

J.

Data: 2020-02-05 13:11:18
Autor: Pete
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
W dniu 2020-02-05 o 11:47, J.F. pisze:
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e3a8cc3$0$17357$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-02-04 o 18:24, J.F. pisze:
Użytkownik "Stiwi"  napisał w wiadomości grup On Tuesday, February 4, 2020 at 8:28:28 PM UTC+4, J.F. wrote:
Baterii to nie drenuje ?

Nie sądzę żeby to miało jakikolwiek wpływ na rozładowywanie baterii.

Kamera drenuje, przetwarzanie drenuje - pytanie tylko jak czesto i dlugo.
Ten moment przy odblokowaniu telefonu to oczywiscie nie, ale samsung to mial troche opcji, ktore mi wygladaly pradozernie ...

A jak to sobie radzi z okularnikami ?
W dodatku czasem mam okulary, czasem nie mam, czasem inne ...

Rozpoznawanie twarzy jako tako ;) działa. Natomiast rozpoznawanie źrenic (oddzielna opcja) nie działa w okularach.

W ciemnych ?

Zwykłych korekcyjnych.


Bo o ile okulary zmieniaja ksztalt twarzy, to teczowki/zrenic nie zmieniaja jakos istotnie ... tak mi sie przynajmniej wydaje.

Przy próbie pierwszego zeskanowania tęczówki ubranej w okular, oprogramowanie się poddaje.

Chyba, ze dwuogniskowe/progresywne.

zwykłe cylindry.


Z drugiej strony ... czy teczowki/zrenic nie mozna latwo oszukac zdjeciem ?
A twarzy ... maska 3D ?

Skaner tęczówki to AFAIR również podczerwień, więc samo zdjęcie nie wystarczy.

--
Pete

Data: 2020-02-05 14:23:34
Autor: Olin
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Dnia Wed, 5 Feb 2020 13:11:18 +0100, Pete napisał(a):

Skaner tęczówki to AFAIR również podczerwień, więc samo zdjęcie nie wystarczy.

To może być przyczyna wymiękania techniki, gdy człowiek ma okulary, bo
szkło mizernie przepuszcza podczerwień; w większości ją odbija, co jest
wykorzystywane w szklarniach. Z drugiej strony, teraz mało kto nosi szklane soczewki, ale plastik ma
pewnie dość podobne widmo absorpcji i podczerwień może być wycinana.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Kiedy zaczynają dużo mówić o patriotyzmie, bogu, honorze i ojczyźnie to na
pewno znowu coś ukradli."
Michaił Sałtykow Szczedrin

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-02-05 15:07:17
Autor: J.F.
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:10afs4un7g9we$.jadhx2rnw14m$.dlg@40tude.net...
Dnia Wed, 5 Feb 2020 13:11:18 +0100, Pete napisał(a):
Skaner tęczówki to AFAIR również podczerwień, więc samo zdjęcie nie
wystarczy.

To może być przyczyna wymiękania techniki, gdy człowiek ma okulary, bo
szkło mizernie przepuszcza podczerwień; w większości ją odbija, co jest
wykorzystywane w szklarniach.

To jest akurat tak zwana "bliska" podczerwien" i szklo raczej ja dobrze przepuszcza.

Z drugiej strony, teraz mało kto nosi szklane soczewki, ale plastik ma
pewnie dość podobne widmo absorpcji i podczerwień może być wycinana.

Bliskiej raczej nie wycina.

Moze o jakies odbicia/odblaski chodzi..


J.

Data: 2020-02-06 23:06:07
Autor: Marcin
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Witam

W dniu 2020-02-04 o 15:11, J.F. pisze:

ale numer jest staly ? Ciekawe czy nie na jedno wychodzi.

W przypadku Google Pay numer wirtualnej karty jest jednorazowy. Telefon przy polaczeniu z serwerem google dostaje AFAIRC 10 numerow i mozna tylez zrobic transkacji bedac off-line.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2020-02-07 03:28:25
Autor: Dawid Rutkowski
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
W dniu czwartek, 6 lutego 2020 23:06:10 UTC+1 użytkownik Marcin napisał:
Witam

W dniu 2020-02-04 o 15:11, J.F. pisze:

> ale numer jest staly ? Ciekawe czy nie na jedno wychodzi.

W przypadku Google Pay numer wirtualnej karty jest jednorazowy. Telefon przy polaczeniu z serwerem google dostaje AFAIRC 10 numerow i mozna tylez zrobic transkacji bedac off-line.

Gdzie żeś się naczytał takich bzdur?
Jednorazowy jest "wirtualny CVV" - dokładnie tak samo jak przy płaceniu zbliżeniowo plastikiem.
16 cyfrowy numer karty zawsze jest taki sam - i nawet w google pay masz podane jego 4 ostatnie cyfry.

Swoją drogą podobno ciekawe sytuacje bywają ze zwrotami zakupów "zapłaconych telefonem" - w coraz większej ilości sklepów, zwłaszcza odzieżowych, wymagają zwrotu na tą samą kartę, którą się płaciło - albo chociaż pokazania tej karty (a i tak, jak zwrot jednak zrobisz na inną, to jesteś sensacją dnia ;).
Słyszałem o sytuacji, że zwrot poszedł na plastik - choć płacone było "telefonem" - co w sumie jest bardzo dziwne, bo jednak w telefonie można te cztery ostatnie cyfry zobaczyć - a właśnie tych czterech ostatnich wymagają (szkoda, że szansa dostania drugiej karty z takimi samymi ostatnimi numerami jest jak 1 do 10 tysięcy :( ) - a i telefon też można do terminala przyłożyć, żeby odczytać dane do zwrotu - bo skoro można do płatności, to czemu nie do zwrotu?
Choć coraz popularniejsze staje się również trzymanie w sklepowym komputerze danych karty, którą się płaciło - i przy ew. zwrocie w ogóle się karty nie podaje, zwrot idzie na zapamiętane numery.
Oczywiście pytanie, co będzie z kartami w międzyczasie zamkniętymi czy zastrzeżonymi...

Data: 2020-02-07 12:47:27
Autor: J.F.
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:15988b41-9ac1-464a-a3cc-22b8be0b0357@googlegroups.com...
W dniu czwartek, 6 lutego 2020 23:06:10 UTC+1 użytkownik Marcin napisał:
W przypadku Google Pay numer wirtualnej karty jest jednorazowy. Telefon
przy polaczeniu z serwerem google dostaje AFAIRC 10 numerow i mozna
tylez zrobic transkacji bedac off-line.

Gdzie żeś się naczytał takich bzdur?
Jednorazowy jest "wirtualny CVV" - dokładnie tak samo jak przy płaceniu zbliżeniowo plastikiem.
16 cyfrowy numer karty zawsze jest taki sam - i nawet w google pay masz podane jego 4 ostatnie cyfry.

Swoją drogą podobno ciekawe sytuacje bywają ze zwrotami zakupów "zapłaconych telefonem" - w coraz większej ilości sklepów, zwłaszcza odzieżowych, wymagają zwrotu na tą samą kartę, którą się płaciło - albo chociaż pokazania tej karty (a i tak, jak zwrot jednak zrobisz na inną, to jesteś sensacją dnia ;).

A potrafia podac ktorą bylo placone ?
Bo ja kart wielu uzywam ... i co wtedy - pierwszą lepszą pokazac ?

Słyszałem o sytuacji, że zwrot poszedł na plastik - choć płacone było "telefonem"
- co w sumie jest bardzo dziwne, bo jednak w telefonie można te cztery ostatnie cyfry zobaczyć
- a właśnie tych czterech ostatnich wymagają
A to nie google/apple przekierowal zwrot ?

a i telefon też można do terminala przyłożyć, żeby odczytać dane do zwrotu - bo skoro można do płatności, to czemu nie do zwrotu?

Bo pieniadze znikna i nie wiadomo gdzie :)

Choć coraz popularniejsze staje się również trzymanie w sklepowym komputerze danych karty, którą się płaciło - i przy ew. zwrocie w ogóle się karty nie podaje,
zwrot idzie na zapamiętane numery.
Oczywiście pytanie, co będzie z kartami w międzyczasie zamkniętymi czy zastrzeżonymi...

Byc moze banki cwane, i zwroty przyjmuja.

J.

Data: 2020-02-07 13:30:34
Autor: Michał Jankowski
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
W dniu 07.02.2020 o 12:28, Dawid Rutkowski pisze:

Choć coraz popularniejsze staje się również trzymanie w sklepowym
komputerze danych karty, którą się płaciło - i przy ew. zwrocie w
ogóle się karty nie podaje, zwrot idzie na zapamiętane numery.

Zawsze myślałem, że terminal przekazuje numer karty do centrum rozliczania kart, a nie do kasy sklepowej...

   MJ

Data: 2020-02-07 06:00:10
Autor: Dawid Rutkowski
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
W dniu piątek, 7 lutego 2020 13:31:03 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski napisał:
W dniu 07.02.2020 o 12:28, Dawid Rutkowski pisze:

> Choć coraz popularniejsze staje się również trzymanie w sklepowym
> komputerze danych karty, którą się płaciło - i przy ew. zwrocie w
> ogóle się karty nie podaje, zwrot idzie na zapamiętane numery.

Zawsze myślałem, że terminal przekazuje numer karty do centrum rozliczania kart, a nie do kasy sklepowej...

A podstawy tego myślenia to jakie?
Zapewne błędne.
Skoro terminal może przekazać do kasy, że "transakcja zaakceptowana", to może przekazać też numer karty itp. - bo te informacje są dostępne dla sprzedawcy, ma to i w raportach, ale przede wszystkim na swojej kopii slipu.

Dlatego też tak śmieszy mnie pitolenie banków w stylu "nikomu nie ujawniaj numeru karty", "sprawdź, czy przesyłka z kartą jest nieuszkodzona" - a jednocześnie w kopercie karta z włączonym pikaczem - i każdy mający telefon z androidem i nfc może sobie odczytać numer i datę ważności...

Jedno, co może być nieco wyższą szkołą jazdy, to umożliwienie kasie robienia transakcji zwrotu - bo jednak zyskanie przez urządzenie uprawnień do ich przeprowadzania wymaga nieco wysiłku - ale po pierwsze zwrot ma o wiele mniejsze wymagania co do bezpieczeństwa w stosunku do obciążenia - a po drugie, skoro terminal może przy płatności przekazać dane karty do kasy - oraz można je do terminala wprowadzić ręcznie (sam kiedyś robiłem transakcję "fax order" - nawet nie wiedziałem, że takie są możliwe) - to dlaczego kasa przy zwrocie nie mogłaby ich terminalowi podać po tym samym łączu?

Data: 2020-02-07 15:18:12
Autor: Michał Jankowski
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
W dniu 07.02.2020 o 15:00, Dawid Rutkowski pisze:

może przekazać też numer karty itp. - bo te informacje są dostępne
dla sprzedawcy, ma to i w raportach, ale przede wszystkim na swojej
kopii slipu.


No jakoś niewydajemisie.

   MJ

Data: 2020-02-07 07:03:06
Autor: Dawid Rutkowski
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
W dniu piątek, 7 lutego 2020 15:18:14 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski napisał:
W dniu 07.02.2020 o 15:00, Dawid Rutkowski pisze:

> może przekazać też numer karty itp. - bo te informacje są dostępne
> dla sprzedawcy, ma to i w raportach, ale przede wszystkim na swojej
> kopii slipu.
> No jakoś niewydajemisie.

"Na wydaje się to ja nie mogę się opierać" - weź przykład z przodownika ze "Znachora" i oprzyj się na wiedzy.
Przyczynek - jak sobie wyobrażasz płatność "żelazkiem", gdy było tak, jak Ci się wydaje? A zaszłości historyczne są ważniejsze niż innowacje.
Więc nawet dla bieda-kart "electronic use only" jest tak samo.

Data: 2020-02-07 16:42:35
Autor: J.F.
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3c47646a-4688-49b8-be09-618338744bef@googlegroups.com...
W dniu piątek, 7 lutego 2020 15:18:14 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski napisał:
W dniu 07.02.2020 o 15:00, Dawid Rutkowski pisze:
> może przekazać też numer karty itp. - bo te informacje są > dostępne
> dla sprzedawcy, ma to i w raportach, ale przede wszystkim na > swojej
> kopii slipu.
>
No jakoś niewydajemisie.

"Na wydaje się to ja nie mogę się opierać" - weź przykład z przodownika ze "Znachora" i oprzyj się na wiedzy.
Przyczynek - jak sobie wyobrażasz płatność "żelazkiem", gdy było tak, jak Ci się wydaje? A zaszłości historyczne są ważniejsze niż innowacje.
Więc nawet dla bieda-kart "electronic use only" jest tak samo.

Zaszlosci wazne, ale odkad mamy elektroniczne terminale zamiast zelazek, to moze byc calkiem inaczej.
Ze np sprzedawca ma z terminala liste platnosci z unikalnymi numerami - nr karty nie musi znac.
Operator terminali udostepni w miare potrzeby - albo w ogole zalatwi sprawe reklamacji ...

J.

Data: 2020-02-07 18:46:28
Autor: Michal Jankowski
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
W dniu 07.02.2020 o 16:03, Dawid Rutkowski pisze:
W dniu piątek, 7 lutego 2020 15:18:14 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski napisał:
W dniu 07.02.2020 o 15:00, Dawid Rutkowski pisze:

może przekazać też numer karty itp. - bo te informacje są dostępne
dla sprzedawcy, ma to i w raportach, ale przede wszystkim na swojej
kopii slipu.


No jakoś niewydajemisie.

"Na wydaje się to ja nie mogę się opierać" - weź przykład z przodownika ze "Znachora" i oprzyj się na wiedzy.
Przyczynek - jak sobie wyobrażasz płatność "żelazkiem", gdy było tak, jak Ci się wydaje? A zaszłości historyczne są ważniejsze niż innowacje.
Więc nawet dla bieda-kart "electronic use only" jest tak samo.


Weź może sobie obejrzyj taki kwitek, zamiast ekstrapolować obserwacje z czasów króla Ćwieczka.

   MJ

Data: 2020-02-07 14:59:56
Autor: J.F.
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Użytkownik "Michał Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e3d586a$0$512$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 07.02.2020 o 12:28, Dawid Rutkowski pisze:
Choć coraz popularniejsze staje się również trzymanie w sklepowym
komputerze danych karty, którą się płaciło - i przy ew. zwrocie w
ogóle się karty nie podaje, zwrot idzie na zapamiętane numery.

Zawsze myślałem, że terminal przekazuje numer karty do centrum rozliczania kart, a nie do kasy sklepowej...

Do kasy chyba tez musi ... a moze nie musi, ale lepiej, jesli sklep ma komplet informacji w jednym miejscu.

I czy mi sie wydaje, czy czesto z jednej drukarki wychodzi paragon fiskalny i potwierdzenie platnosci karta.

J.

Data: 2020-02-11 22:13:50
Autor: Marcin
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Witam

W dniu 2020-02-07 o 12:28, Dawid Rutkowski pisze:

Gdzie żeś się naczytał takich bzdur?
Jednorazowy jest "wirtualny CVV" - dokładnie tak samo jak przy płaceniu zbliżeniowo plastikiem.
16 cyfrowy numer karty zawsze jest taki sam - i nawet w google pay masz podane jego 4 ostatnie cyfry.

Coz moze to juz poczatki sklerozy albo innego Alzheimera. Przyznaje sie oczywiscie do bledu. Na stronie google nie ma informacji o jednorazowych numerach kart tylko tokenach.
https://support.google.com/pay/merchants/answer/6345242?hl=pl

Z drugiej strony jezeli numer karty jest staly i data waznosci tez to chyba sa to minimalne wystarczajace dane do transakcji (chociaz w coraz mniejszej liczbie sklepow). Czy bank odrzuci transkacje na dane z wirtualnej karty Google Pay jezeli bedzie tylko numer karty i data waznosci czy ona normalnie przejdzie i ewentualnie pozniej w ramach reklamacji zostanie zrobione strono?

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2020-02-12 03:44:38
Autor: Dawid Rutkowski
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
W dniu wtorek, 11 lutego 2020 22:13:52 UTC+1 użytkownik Marcin napisał:

Z drugiej strony jezeli numer karty jest staly i data waznosci tez to chyba sa to minimalne wystarczajace dane do transakcji (chociaz w coraz mniejszej liczbie sklepow). Czy bank odrzuci transkacje na dane z wirtualnej karty Google Pay jezeli bedzie tylko numer karty i data waznosci czy ona normalnie przejdzie i ewentualnie pozniej w ramach reklamacji zostanie zrobione strono?

Hmm, jak masz taki sklep pod ręką to możesz zrobić próbę.
Tylko jeszcze trzeba odczytać cały numer karty i datę ważności (OIDP google pay nie podaje daty ważności, ale pewnie jest taka sama jak dla plastiku) za pomocą drugiego telefonu z NFC i odpowiednią apką.
Ale podejrzewam, że może się to rozbić o zerowe limity IO - nie wiem, jak to jest zrealizowane, bo niby za pomocą google pay bardzo przyjemnie płaci się za zamówienia robione z apek, nie ma potrzeby podawania nie tylko numeru karty i daty ważności, ale nawet CVV - ale coś mi mówi, że to jednak nie idzie jako IO tylko jakiś "wirtualny terminal" - a "wirtualne" karty z google pay mają limity IO ustawione na 0 - podobnie jak np. naklejki zbliżeniowe.
Ale sprawdzić można - a potem powtórzyć test z jakimiś kartami HCE z apek bankowych - IKO, santandera, żubra czy milka (tylko te pojawiają mi się w "dotknij i zapłać" - no i jeszcze ing, ale tam to chyba tylko stare karty simcentric - no i może jeszcze alior ma "własne" HCE).

Z tymi numerami to czasem jest kłopot - bank nie poda, a czasami się przydają - np. do logowania do mc priceless specials. Jeśli ma się też plastik MC z tego samego banku i bank pozwala na łączenie kont PS (pozwala np. santander) to jeszcze sprawę da się załatwić, bo do połączenia kont wystarczy znajomość czterech ostatnich cyfr - ale jeśli masz tylko kartę HCE (a np. santander dawał po 1600 punktów za samo jej założenie i rejestrację w PS) to pozostaje jedynie wybór nagród przez telefon.

Data: 2020-02-07 09:42:20
Autor: J.F.
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Użytkownik "Marcin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e3c8dd0$0$510$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-02-04 o 15:11, J.F. pisze:
ale numer jest staly ? Ciekawe czy nie na jedno wychodzi.

W przypadku Google Pay numer wirtualnej karty jest jednorazowy. Telefon przy polaczeniu z serwerem google dostaje AFAIRC 10 numerow i mozna tylez zrobic transkacji bedac off-line.

To wraca pytanie, ile oni tych numerow maja do dyspozycji.

A zwrot na karte ? Jest tam jakas data oryginalnej transakcji, czy dobrze by bylo, zeby nr kart nie byly wykorzystywane ponownie przez innego klienta przez ... miesiac, 3m, dwa lata ?

J.

Data: 2020-02-06 23:02:48
Autor: Marcin
Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Witam

W dniu 2020-02-04 o 08:15, Stiwi pisze:

Ja osobiście używam Apple Pay non stop (mieszkając za granicą) i widzę
> podobny trend u innych, więc trochę dziwią mnie komentarze w tym wątku.

Jaka to zagranica? I czy tam sa popuarne karty zblizeniowe na takim poziomie jak w Polsce (czyli praktycznie innych nie ma i jak ktos chce nie miec zblizeniowej to musi prosic w banku o wylaczenie tej funkcji)?

Inna sprawa, ze u nas Apple nie tak bardzo popularne (ostantio czytalem, ze co 10. telefon sprzedany w Polsce to iPhone). A na Androidzie aktualizacje systemu nie sa tak dlugo dostepne po premierze telefonu jak w przypadku iPhonea (co jako uzytkownika Androida ze smutkiem przyznaje). A jak brak aktualnych poprawek w telefonie to jakos tak dzinwie uzywac telefonu do finansow...


Pozdrawiam,
Marcin

Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona