Data: 2017-06-25 23:24:30 | |
Autor: Marek | |
Zachar, Tesla i prawo.... | |
O jakim prawie, które powstrzymuje Mercedesa (a Teslę nie) w aktywowaniu w Polsce "autopolota ze zmianą pasa" oni spekulują??
https://youtu.be/GwPcEXGDbkw?t=31m9s Czy to czasem nie jest tak, że Mercedes po prostu deaktywuje to w krajach z nie rozwiniętą kulturą jazdy (by nie mieć problemów) a Tesla po prostu ma to gdzieś? BTW, w jakich opcjach językowych interfejsu użytkownika jest dostępna Tesla? -- Marek |
|
Data: 2017-06-26 00:19:47 | |
Autor: nadir | |
Zachar, Tesla i prawo.... | |
W dniu 2017-06-25 o 23:24, Marek pisze:
O jakim prawie, które powstrzymuje Mercedesa (a Teslę nie) w aktywowaniu w Polsce "autopolota ze zmianą pasa" oni spekulują?? Strzelam, ale może chodzi o homologację? Skoro żaróweczka podświetlania tablicy rejestracyjnej musi mieć odpowiednią barwę, to taka "pierdoła" jak autopilot tym bardziej. |
|
Data: 2017-06-26 00:24:02 | |
Autor: J.F. | |
Zachar, Tesla i prawo.... | |
Dnia Sun, 25 Jun 2017 23:24:30 +0200, Marek napisał(a):
O jakim prawie, które powstrzymuje Mercedesa (a Teslę nie) w aktywowaniu w Polsce "autopolota ze zmianą pasa" oni spekulują?? Ja tam nie wiem, ale czy u nas takie cos jest w ogole dopuszczalne? Pojazd prowadzi kierowca, a nie sam sie prowadzi. Czy to czasem nie jest tak, że Mercedes po prostu deaktywuje to w krajach z nie rozwiniętą kulturą jazdy (by nie mieć problemów) a Tesla po prostu ma to gdzieś? IMO to raczej u nas mialby male problemy. W USA odszkodowanie moze pojsc w miliardy, a u nas rzadko przekrocy milion. J. |
|
Data: 2017-06-26 09:07:17 | |
Autor: Marek | |
Zachar, Tesla i prawo.... | |
On Mon, 26 Jun 2017 00:24:02 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
IMO to raczej u nas mialby male problemy. Ale istotna jest kwestia ilości roszczeń w porównaniu z krajem rozwiniętym a nie. Zobacz statystyki wypadków w DE i PL. -- Marek |
|
Data: 2017-06-26 11:12:25 | |
Autor: J.F. | |
Zachar, Tesla i prawo.... | |
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.8172396842826923196@news.neostrada.pl...
On Mon, 26 Jun 2017 00:24:02 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: IMO to raczej u nas mialby male problemy. Ale istotna jest kwestia ilości roszczeń w porównaniu z krajem rozwiniętym a nie. Zobacz statystyki wypadków w DE i PL. Masz na mysli, ze w Polsce jest duzo wypadkow, a DE malo ? Oficjalnie to jest akurat odwrotnie - w D jest bardzo duzo wypadkow. Bo oni do wypadkow zaliczaja takze kolizje. Dodaj chec wyciagniecia paru euro z ubezpieczenia, i juz jest drozej :-) Wystarczy, ze powiesz, ze cie szyja boli. Co prawda niewiele drozej, bo ich OC zdaje sie porownywalne z naszym. J. |
|
Data: 2017-06-26 13:53:03 | |
Autor: Marek | |
Zachar, Tesla i prawo.... | |
On Mon, 26 Jun 2017 11:12:25 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Oficjalnie to jest akurat odwrotnie - w D jest bardzo duzo wypadkow. mówimy o tej statystyce: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate wskaźnik dla de jest 2x mniejszy niż dla pl. -- Marek |
|
Data: 2017-06-26 14:07:19 | |
Autor: J.F. | |
Zachar, Tesla i prawo.... | |
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.1266906907818486301@news.neostrada.pl...
On Mon, 26 Jun 2017 11:12:25 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Oficjalnie to jest akurat odwrotnie - w D jest bardzo duzo wypadkow.mówimy o tej statystyce: Ale drozsze sa te, w ktorych poszkodowany przezyje. Lub ma w rodzinie prawnika :-) J. |
|
Data: 2017-06-26 09:08:37 | |
Autor: Marek | |
Zachar, Tesla i prawo.... | |
On Mon, 26 Jun 2017 00:24:02 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Pojazd prowadzi kierowca, a nie sam sie prowadzi. Odebrać wszystkie zarejestrowane w pl Tesle! -- Marek |
|
Data: 2017-06-26 09:35:56 | |
Autor: Myjk | |
Zachar, Tesla i prawo.... | |
Mon, 26 Jun 2017 00:24:02 +0200, J.F.
Ja tam nie wiem, ale czy u nas takie cos jest w ogole dopuszczalne? Równie dobrze możnaby zapytać czy ABS, tempomat, nawigacja abo inne czujniki parkowania są dopuszczalne... Ale już przecież była o tym dyskusja, że jest to tylko system wspomagający kierowcę jak każdy inny i autopilot Tesli nie jest systemem autonomicznym. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2017-06-26 11:07:09 | |
Autor: J.F. | |
Zachar, Tesla i prawo.... | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b4vmwl3wyo6u.dlg@myjk.org...
Mon, 26 Jun 2017 00:24:02 +0200, J.F. Ja tam nie wiem, ale czy u nas takie cos jest w ogole dopuszczalne? Równie dobrze możnaby zapytać czy ABS, tempomat, nawigacja abo inne Nawigacja i czujniki to tylko wspomaganie kierowcy. Ale ABS, ESP, tempomat, samoczynne parkowanie ... celna uwaga :-) Ale już przecież była o tym Skoro jedzie sam po pasie ... moze jednak jest ? Pojawily sie raporty po wypadku Tesli z USA http://www.businessinsider.com/details-about-the-fatal-tesla-autopilot-accident-released-2017-6?IR=T https://www.ntsb.gov/news/press-releases/Pages/PR20170619.aspx J. |
|
Data: 2017-06-26 17:37:12 | |
Autor: Myjk | |
Zachar, Tesla i prawo.... | |
Mon, 26 Jun 2017 11:07:09 +0200, J.F.
Skoro jedzie sam po pasie ... moze jednak jest ? Nie jedzie sam, a wspomaga kierowcę podobnie jak tempomat, czujniki czy inne systemy. W tym samoparkowania z przyczepą -- dla niektórych rzecz niewyobrażalna, bo tego sami potrafią, a auto owszem. Tutaj po prostu skala jest jeszcze większa. Ale nadal to tylko wspomaganie kierowcy. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2017-06-26 09:38:13 | |
Autor: Marek | |
Zachar, Tesla i prawo.... | |
On Mon, 26 Jun 2017 00:24:02 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ja tam nie wiem, ale czy u nas takie cos jest w ogole dopuszczalne? Tak na szybko trudno coś dot. autonomii jazdy znaleźć, niektórzy twierdzą, że prawo jedynie zabrania jazdy bez trzymania kierownicy tylko kierowcon jednośladów: Kierującemu rowerem lub motorowerem zabrania się: (...) jazdy bez trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy oraz nóg na pedałach lub podnóżkach -- Marek |
|
Data: 2017-06-26 10:56:25 | |
Autor: J.F. | |
Zachar, Tesla i prawo.... | |
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.7427103271995862325@news.neostrada.pl...
On Mon, 26 Jun 2017 00:24:02 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Ja tam nie wiem, ale czy u nas takie cos jest w ogole dopuszczalne? Tak na szybko trudno coś dot. autonomii jazdy znaleźć, niektórzy twierdzą, że prawo jedynie zabrania jazdy bez trzymania kierownicy tylko kierowcon jednośladów: Cos tam jeszcze jest o ostroznosci, czasem o szczegolnej. Kierującemu rowerem lub motorowerem zabrania się: (...) jazdy bez trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy oraz nóg na pedałach lub podnóżkach Ciekawe ... a motocykle nie ? J. |
|
Data: 2017-06-26 11:19:16 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Zachar, Tesla i prawo.... | |
Sun, 25 Jun 2017 23:24:30 +0200, w
<almarsoft.222074718500727437@news.neostrada.pl>, Marek <fake@fakeemail.com> napisał(-a): O jakim prawie, które powstrzymuje Mercedesa (a Teslę nie) w aktywowaniu w Polsce "autopolota ze zmianą pasa" oni spekulują?? Pewnie chodzi o jakość malowania. Kiedyś był w TVN test takiego czegoś w jakimś aucie. Tak średnio wychodziło, generalnie "lepiej nie używać". |
|
Data: 2017-06-26 13:49:58 | |
Autor: Marek | |
Zachar, Tesla i prawo.... | |
On Mon, 26 Jun 2017 11:19:16 +0200, "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:
Pewnie chodzi o jakość malowania. Kiedyś był w TVN test takiego czegoś w jakimś Jakość malowania pasów? No ale to nie ma nic wspólnego z prawem, jak sugeruje Zachar. -- Marek |
|
Data: 2017-06-26 14:42:15 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Zachar, Tesla i prawo.... | |
Mon, 26 Jun 2017 13:49:58 +0200, w
<almarsoft.4081396065724565167@news.neostrada.pl>, Marek <fake@fakeemail.com> napisał(-a): On Mon, 26 Jun 2017 11:19:16 +0200, "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote: Najwyraźniej po prostu nie sprawdza się w PL. Może mamy za wiele rodzajów linii :) |
|