Data: 2011-11-23 12:57:20 | |
Autor: s2k | |
Zablokowany silnik, poszedl rozrzad | |
W dniu 2011-11-23 12:08, Xiant pisze:
Witam Remont jest lepszy tylko u prawdziwych specjalistów nie za 1/4 ceny rynkowej. TYLKO prawdziwi rzetelni dbali o swoje imię specjaliści żeby nie było że 6 litrów dolewek między wymianami to norma, że pasowanie tak kaszaniaste ze trzeba 30 sekund kręcić żeby zapalił. Używany silnik może być Świeżak z tak zwanych po testowych (ukradziony z parkingu z pod domu i pociętych w dziupli) a możesz równie dobrze trafić na okaz z przebiegiem 600 000 km. Powinieneś sobie zadać pytania: 1.Ile tym jeszcze zamierzasz jeździć 2.Czy stać Cię na podwójną robotę 3.Czy stać Cię na prawdziwych fachowców 4.Czy dbałeś o ten silnik i regularnie wymieniałeś mu filtry i płyny? Przy kupnie używki i tak powinieneś zmienić: kompletny rozrząd(kapitala), olej (kapitala) filtr oleju (kapitala) płyn chłodniczy (kapitala)do tego dochodzi koszt wyciągnięcia starego silnika i wsadzenia nowego/używano. W po prawdziwym remoncie, silnik będziesz miał nowe uszczelki(więc o ile dobry majster to żadnych wycieków co najmniej 2 lata z remontowanych miejsc, spasowane wszystko jak by wyjechał z fabryki. Kiedy zmieniany był poprzednio rozrząd, czy był zmieniany komplet z pompą wody i rolkami czy sam pasek?! |
|
Data: 2011-11-23 13:24:05 | |
Autor: Xiant | |
Zablokowany silnik, poszedl rozrzad | |
W dniu 2011-11-23 12:57, s2k pisze:
W dniu 2011-11-23 12:08, Xiant pisze:Witam Rozrzad zmieniany ok 30 kkm temu, komplet z pompa i paskiem ale to byl maxgear, widocznie gorsza chuynia niz ustawa przewiduje, mam oszczedzanie na rozrzadzie ... Pojezdze tym ile sie da a jak nie to pchne, i tak utopie na tym kasy niemalo. Do serwisu ktory to naprawia mam raczej zaufanie. Co zrobili to bylo ok, bez fuszerki. Wstepnie wycenili do 3 tys brutto za remont, nowy rozrzad, plyny i robocizne. sam silnik uzywka to min 2 tys ale nie zagwarantuje mi nikt jaka mial historie wiec wole nie ryzykowac. Pozdrawiam Xiant |
|
Data: 2011-11-23 14:05:50 | |
Autor: wchpikus | |
Zablokowany silnik, poszedl rozrzad | |
W dniu 11/23/2011 1:24 PM, Xiant pisze:
i tak utopie na tym kasy niemalo. A nie miales gwarancji na rozrzad? Zawsze jesli kupujesz tam gdzie zakaladaja daja gwaracje. |
|
Data: 2011-11-23 14:17:33 | |
Autor: Mario | |
Zablokowany silnik, poszedl rozrzad | |
W dniu 2011-11-23 14:05, wchpikus pisze:
W dniu 11/23/2011 1:24 PM, Xiant pisze: Racja mo¿e nic nie zrobili a kasê wziêli. Dosta³e¶ wtedy wymienione czê¶ci i dowód naprawy ? Ja po ostatniej wymianie sam nie jestem w 100% pewien czy nie oszukali mnie ale dopóki nic siê nie dzieje to mogê sobie gdybaæ. Co mnie zastanawia to tylko to, ¿e pompa któr± dosta³em w zwrocie wygl±da³a jak nówka z pude³ka, nawet nie zakurzona :) Oczywi¶cie musia³em siê mocno na prosiæ o fakturê bo nie wiedzieæ czemu nie za bardzo chcieli wydaæ. |
|
Data: 2011-11-23 14:49:02 | |
Autor: Xiant | |
Zablokowany silnik, poszedl rozrzad | |
W dniu 2011-11-23 14:05, wchpikus pisze:
W dniu 11/23/2011 1:24 PM, Xiant pisze:Witam Byla gwarancja na rok, minelo ok 16 miesiecy. Gosc juz nie sprzedaje na allegro zreszta jest po gwarancji. Rachunek czy fakture dostaje zawsze bez proszenia, auto dowiozlem na lawecie wiec nie wymyslili sobie zwalonego rozrzadu. I tak mam za swoje :( Pozdrawiam Xiant |
|
Data: 2011-11-23 17:27:48 | |
Autor: Dysiek | |
Zablokowany silnik, poszedl rozrzad | |
Byla gwarancja na rok, minelo ok 16 miesiecy. Gosc juz nie sprzedaje na allegro zreszta jest po gwarancji. Rachunek czy fakture dostaje zawsze bez proszenia, auto dowiozlem na lawecie wiec nie wymyslili sobie zwalonego rozrzadu. I tak mam za swoje :( Taka gwarancja jest o kant dupy - na sto % by sie wyparl mowiac ze mechanik spapral sprawe, wiec gwarancja bym sie nie przejmowal. Ale kupic tak powazna czesc na Allegro to dla mnie pomylka. Dysiek |
|
Data: 2011-11-23 20:27:34 | |
Autor: LEPEK | |
Zablokowany silnik, poszedl rozrzad | |
W dniu 2011-11-23 17:27, Dysiek pisze:
Ale kupic tak powazna Nie uważam, żeby kupowanie rozrządu (cokolwiek mamy na myśli w tym przypadku - sam pasek, czy w komplecie z rolkami, a może i pompą i napinaczem) było czymś złym. Dostajesz części do łapy i możesz według własnej znajomości tematu ocenić jego przydatność. Jak dla mnie większą niewiadomą jest odbiór samochodu i wiara mechanikom, że wszystko to wymienili. Sam miałem przypadek, że po wymianie paska z rolką pokazali mi "moje" stare, a pasek strzelił po 20 kkm :/ W sumie najlepszym wyjściem jest wstawienie samochodu do warsztatu w celu naprawy i niech sami organizują części - wtedy gwarancja jest na naprawę (o ile warsztat takiej udziela). Przynajmniej nie mogą się wyślizgać, że części słabe, a sprzedawca części, że pewnie mechanik coś schrzanił. Ale to nigdy tanio nie wychodzi. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 |
|
Data: 2011-11-23 20:44:03 | |
Autor: ToM | |
Zablokowany silnik, poszedl rozrzad | |
W dniu 2011-11-23 20:27, LEPEK pisze:
W dniu 2011-11-23 17:27, Dysiek pisze: A propos gwarancji... Na jaki okres czasu jest zazwyczaj udzielana - zwłaszcza w ASO, np. Peugeota (jeśli to ma znaczenie) Na cały okres eksploatacji (w przypadku 2.0hdi to 120tys lub 6lat), czy też jakiś inny okres (np 2-letni konsumenta)? -- Citroen Berlingo 2.0 HDI RK329** |
|
Data: 2011-11-23 20:52:06 | |
Autor: Hektor | |
Zablokowany silnik, poszedl rozrzad | |
U¿ytkownik "ToM" <trasher@gazeta.pl.WYTNIJTO> napisa³
A propos gwarancji... Na jaki okres czasu jest zazwyczaj udzielana - zw³aszcza w ASO, np. Peugeota (je¶li to ma znaczenie) Na ca³y okres eksploatacji (w przypadku 2.0hdi to 120tys lub 6lat), czy te¿ jaki¶ inny okres (np 2-letni konsumenta)? W ASO VW/Audi 2 lata lub 120 tys. km. ZK |
|
Data: 2011-11-23 20:48:26 | |
Autor: Hektor | |
Zablokowany silnik, poszedl rozrzad | |
U¿ytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl> napisa³
Nie uwa¿am, ¿eby kupowanie rozrz±du (cokolwiek mamy na my¶li w tym przypadku - sam pasek, czy w komplecie z rolkami, a mo¿e i pomp± i napinaczem) by³o czym¶ z³ym. Dostajesz czê¶ci do ³apy i mo¿esz wed³ug w³asnej znajomo¶ci tematu oceniæ jego przydatno¶æ. W sumie najlepszym wyj¶ciem jest wstawienie samochodu do warsztatu w celu naprawy i niech sami organizuj± czê¶ci - wtedy gwarancja jest na naprawê (o ile warsztat takiej udziela). W sumie jeste¶ "za" a nawet "przeciw". ZK |
|
Data: 2011-11-24 08:07:53 | |
Autor: LEPEK | |
Zablokowany silnik, poszedl rozrzad | |
W dniu 2011-11-23 20:48, Hektor pisze:
W sumie jeste� "za" a nawet "przeciw". No tak... Nie przeniosłem na klawiaturę wszystkiego, co chciałem (chociaż między wierszami to widać ;) ). Jeśli mamy zaufanie do mechanika, to zakup na Allegro uważam za sensowny. Szczególnie, że posiadanie "zaufanego mechanika" dotyczy raczej samochodów po gwarancji, a więc tańszych, czyli takich, których w ASO ze względów finansowych się często już nie serwisuje. Natomiast, jeśli ktoś ma tyle pieniędzy, lub nie może inaczej, lub nie chce inaczej niż "jakiś" warsztat, to IMO najlepiej ASO + części tamże - ciężko będzie im się od ewentualnej naprawy gwarancyjnej wymigać. Teraz jaśniej? ;P Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 |
|
Data: 2011-11-23 19:27:52 | |
Autor: Shrek | |
Zablokowany silnik, poszedl rozrzad | |
On 2011-11-23 12:57, s2k wrote:
Kiedy zmieniany był poprzednio rozrząd, czy był zmieniany komplet z A co do zaistniałej sytuacji ma pompa wody? Shrek. |
|
Data: 2011-11-23 19:36:12 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Zablokowany silnik, poszedl rozrzad | |
W dniu 2011-11-23 19:27, Shrek pisze:
On 2011-11-23 12:57, s2k wrote: Nie wiem jak w tym silniku (nie pamiętam), ale w wielu silnikach pompa wody jest napędzana od paska rozrządu. |
|
Data: 2011-11-23 19:42:43 | |
Autor: Shrek | |
Zablokowany silnik, poszedl rozrzad | |
On 2011-11-23 19:36, Artur Maśląg wrote:
W dniu 2011-11-23 19:27, Shrek pisze: Acha. Myśłałem, że po prostu jej wymiana wymaga demontażu rozrządu dlatego niektórzy wymoieniają ją razem (skoro rozrząd zdjęty a poma ma 10 lat...) W takim razie zwracam honor. BTW jak wymieniałem rozrząd i pytałem mechanika czy wymieniać przy okazji pompę, to powiedział, że oryginał pewnie pochodzi dłużej niż jak wstawię zamiennik. Shrek. |
|
Data: 2011-11-23 19:56:47 | |
Autor: J.F | |
Zablokowany silnik, poszedl rozrzad | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jajer4$cgu$1@inews.gazeta.pl...
BTW jak wymieniałem rozrząd i pytałem mechanika czy wymieniać przy okazji pompę, to powiedział, że oryginał pewnie pochodzi dłużej niż jak wstawię zamiennik. Zalezy od auta. W oplu raczej nie. J. |
|
Data: 2011-11-23 20:00:37 | |
Autor: Shrek | |
Zablokowany silnik, poszedl rozrzad | |
On 2011-11-23 19:56, J.F wrote:
BTW jak wymieniałem rozrząd i pytałem mechanika czy wymieniać przy Honda. W każdym razie powiedział, że on to w sumie może wymienić, ale odradza. Shrek. |
|
Data: 2011-11-23 20:08:45 | |
Autor: WOJO | |
Zablokowany silnik, poszedl rozrzad | |
Honda. W każdym razie powiedział, że on to w sumie może wymienić, ale
odradza. Honda zaleca wymianę paska i napinacza po 100tys. Pompę dodatkowo po 200tys. Koszt pompy to wydatek 100 więc dla świętego spokoju się wymienia... Pozdrawiam ! WOJO |
|
Data: 2011-11-23 20:16:53 | |
Autor: Shrek | |
Zablokowany silnik, poszedl rozrzad | |
On 2011-11-23 20:08, WOJO wrote:
Honda. W każdym razie powiedział, że on to w sumie może wymienić, ale Wydawało mi się, że co 120kkm. Widać miałem farta;) Pompę dodatkowo po Oryginału? Shrek. |
|
Data: 2011-11-24 12:55:55 | |
Autor: WOJO | |
Zablokowany silnik, poszedl rozrzad | |
Pompę dodatkowo po Tak, oryginału GMB :) Pozdrawiam ! WOJO |
|
Data: 2011-11-23 20:10:49 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Zablokowany silnik, poszedl rozrzad | |
W dniu 2011-11-23 19:42, Shrek pisze:
On 2011-11-23 19:36, Artur Maśląg wrote: Zasadniczo to prawda - jej wymiana wymaga demontażu rozrządu ;) W jednym z moich samochodów pompa jest napędzana od paska rozrządu, w drugim nie. BTW jak wymieniałem rozrząd i pytałem mechanika czy wymieniać przy Bardzo możliwe, ale to może zweryfikować tylko czas. Póki co nie narzekam na zamienniki montowane (i kupowane) przez warsztat, w którym się serwisuję od lat. Tyle, że ciężko mówić o jakimś "dużym" doświadczeniu w tej materii, jeżeli samochody są eksploatowane normalnie, a wymienione elementy są wymieniane co 100-200kkm :) |