Data: 2011-11-17 09:24:13 | |
Autor: divek | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia | |
Witam.
Jakie są Wasze wrażenia z używania tej technologii? Nie miałem jakoś okazji pobawić się tym sprzętem, a od pewnego czasu zastanawiam się właśnie nad zastąpieniem monitora na inny zgodny. Przeglądałem oferty sprzedawców, ale jest tego niewiele, z dostępnością kiepsko, najwięcej chyba widziałem acer'ów. Do tego zniechęcają mnie okulary migawkowe, bo źle znoszę tą technologię no i przede wszystkim ceny! Taki zestaw to jednak spory wydatek. Jakie są najbardziej optymalne propozycje do takiej zabawy i czy w ogóle warto się w to pchać? -- Pozdrowienia, divek |
|
Data: 2011-11-17 09:44:32 | |
Autor: Rafal | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia | |
On 2011-11-17 09:24, divek wrote:
Witam. To oczywiście subiektywnie odczucia, samo migotanie tu nie jest problemem (dla mnie) tylko jasność obrazu, która mocno się zmniejsza (przydatny bylby LCD z jakims podrasowanym podswietlaniem) Efekty ok, generalnie po dobrym ustawieniu nie odczuwa sie ze obrazy nakladaja sie na siebie (to co bywa widoczne w niektorych kinach 3D i to dopiero męczy). Przy okularach na USB to nie jest az tak duzo. Nie sprawdzalem technologii pasywnej w typowo pecetowych warunkach, biorac jednak pod uwage, ze sensownym zastosowaniem są gry FPS, ograniczenie jakie daje pasywnosc (zmniejszenie rozdzielczosci pionowej x2) byc może nie jest tak widoczne. Tu też jednak specjalny monitor z filtrem o naprzemiennej polaryzacji 3D nie sprawdza sie wszedzie tam, gdzie cos musimy wskazywac myszką (np. Starcraft i podobne) -- Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/ |
|
Data: 2011-11-17 11:15:39 | |
Autor: divek | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia | |
W dniu 2011-11-17 09:44, Rafal pisze:
Efekty ok, generalnie po dobrym ustawieniu nie odczuwa sie ze obrazy Hmmm. Tak sobie myślę, że chyba upiekłbym dwie pieczenie na jednym ogniu i kupił monitor zarówno dla 3D Vison jak i do 3D na PS3. http://www.acer.pl/ac/pl/PL/content/model/ET.HH4HE.A01 wygląda ciekawie. W komplecie okablowanie i okulary, ale cena sugerowana mimo wszystko zbyt wysoka jak na 27" 3D. No i nie jakoś nie widzę go nigdzie w ofertach sklepów. -- Pozdrowienia, divek |
|
Data: 2011-11-17 11:35:02 | |
Autor: Rafal | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia | |
Hmmm. Tak sobie myślę, że chyba upiekłbym dwie pieczenie na jednym ogniu Tego z okularami nie widze (generalnie w hurtowniach w PL jest slabo z nowinkami) Moge Ci zalatwic ten: http://www.acer.pl/ac/pl/PL/content/model/ET.HH4HE.001 Z tego co widze w porownywarce ma okulary oraz glosniki, ten wczesniejszy nie. W razie czego zapraszam na priv (z adresu email wytnij 'web') -- Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/ |
|
Data: 2011-11-17 12:35:15 | |
Autor: divek | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia | |
W dniu 2011-11-17 11:35, Rafal pisze:
W razie czego zapraszam na priv (z adresu email wytnij 'web') Dzięki za propozycję. Pozostaje "tylko" przekonać się do "migawki" ;) -- Pozdrowienia, divek |
|
Data: 2011-11-17 19:10:18 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia | |
On Thu, 17 Nov 2011, Rafal wrote:
To oczywi¶cie subiektywnie odczucia, samo migotanie tu nie jest problemem (dla mnie) tylko jasno¶ć obrazu, która mocno się zmniejsza (przydatny bylby LCD z jakims podrasowanym podswietlaniem) Zdaje się "3D" takie najsłabsze nie s±, AFAIR pierwsze modele LCD miały w okolicach 700 lm/m^2, dzisiejsze raczej 500 lm/m^2, ale licz±c że 100 lm/m^2 powinno wystarczyć, to obraz widziany w okularach jako¶ krytycznie ciemny nie jest. Nie sprawdzalem technologii pasywnej w typowo pecetowych warunkach, biorac jednak pod uwage, ze sensownym zastosowaniem s± gry FPS, ograniczenie jakie daje pasywnosc (zmniejszenie rozdzielczosci pionowej x2) Khm... masz na my¶li "paskowej"? Bo usiłuję doj¶ć o co chodzi z t± pasywno¶ci± :) Je¶li tak, to poproszę o opinie je¶li używałe¶ - nie miałem okazji, za to gdzie¶ widziałem o widocznych liniach separatorów, a ogl±danie obrazu przez kraty takie sobie by było :] (nawet jak "krata" ma postać delikatnej siatki :)) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-11-17 20:29:02 | |
Autor: Rafal | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia | |
On 2011-11-17 19:10, Gotfryd Smolik news wrote:
On Thu, 17 Nov 2011, Rafal wrote: Sam obraz może nie, ale wiesz jak to w grach, czasami trzeba gamme podnieśc by miała sens, gry sterowane są klawiaturą, warto ją widziec ;)
nie nie... zadne kraty - dla umyslu i zmyslu wzroku ma to tylko takie znaczenie, ze pionowa rozdzielczosc maleje dwa razy, po prostu jedno oko widzi linie parzyste, drugie nieparzyste, a mozg odpowiednio to interpretuje i daje 3d. IMHO w przypadku PC moze miec sens (wysoka liczba klatek) w przypadku TV (obecnej) 24fps to troche za malo na oko, po prostu to widac przy jakiejkolwiek scenie ruchu... gdy materialy beda krecone z 50fps, to dopiero bedzie skok jakosciowy, ale ... to za 10 lat pewno ;)
-- Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/ |
|
Data: 2011-11-29 18:36:06 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia | |
Przepraszam za po¶lizg, ale jedna kwestia mi się nie widzi:
On Thu, 17 Nov 2011, Rafal wrote: On 2011-11-17 19:10, Gotfryd Smolik news wrote:[...] Nie sprawdzalem technologii pasywnej w typowo pecetowych warunkach, ....jeszcze raz: jak± technologię nazwałe¶ "pasywn±"? Może ze dwa słowa o konstrukcji, to się wyja¶ni. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-11-17 20:30:57 | |
Autor: Przemysław Ryk | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia | |
Dnia Thu, 17 Nov 2011 19:10:18 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):
Zdaje się "3D" takie najsłabsze nie są, AFAIR pierwsze modele LCD Przy Samsungu, którego zdarzyło mi się używać podczas testów 3D VISION, maksymalna jasność była na poziomie 300 cd/m2. Ustawiona taka, granie w Bioshock 2 i słałem peany do Logitecha za podświetlenie klawiatury. Ale w grze jasność trzeba było sztucznie rozjechaniem gammy regulować, bo w grze (przy założonych okularach) było jednak mocno ciemno. (ciach…) -- [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ] [ I didn't realize it was possible for a woman to be _unusually_ irritable.] [ (Gregory House "House M.D. 1x07 Fidelity") ] |
|
Data: 2011-11-17 10:20:07 | |
Autor: Przemysław Ryk | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia | |
Dnia Thu, 17 Nov 2011 09:24:13 +0100, divek napisał(a):
Witam. Swego czasu miałem możliwo¶ć potestowania tego rozwi±zania, aczkolwiek ostatni materiał na ten temat przygotowywałem w kwietniu 2010 roku. Chcesz, to Ci pode¶lę linka do artykułu. -- [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ] [ Jak mawia stare przysłowie: Kto nie ma szczę¶cia w kartach, ten nie ma ] [ pieniędzy na miło¶ć... (znalezione w necie) ] |
|
Data: 2011-11-17 10:32:35 | |
Autor: Rafal | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia | |
On 2011-11-17 10:20, Przemysław Ryk wrote:
Dnia Thu, 17 Nov 2011 09:24:13 +0100, divek napisał(a): Nie pytaj, podsylaj na grupe :) -- Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/ |
|
Data: 2011-11-17 11:01:48 | |
Autor: divek | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia | |
W dniu 2011-11-17 10:20, Przemysław Ryk pisze:
Swego czasu miałem możliwo¶ć potestowania tego rozwi±zania, aczkolwiek Bardzo chętnie :) Nie jest to chyba żadna tajemnica, wszystko w temacie więc my¶lę, że grupa będzie również zainteresowana :) -- Pozdrowienia, divek |
|
Data: 2011-11-17 14:50:08 | |
Autor: Przemysław Ryk | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia | |
Dnia Thu, 17 Nov 2011 11:01:48 +0100, divek napisał(a):
W dniu 2011-11-17 10:20, Przemysław Ryk pisze: Nie chciałem, żeby to było potraktowane jako jaka¶ reklama czy co¶. :) Tutaj http://gry.onet.pl/28065,1589857,artykul.html jest mój tekst z grudnia 2009, a pod tym http://gry.onet.pl/poradniki/bioshock-2-w-3d-vision,1,4109578,artykul.html adresem - tekst z kwietnia 2010. -- [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ] [ Boksera obrazić może każdy, ale nie każdy zd±ży przeprosić. ] [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ] |
|
Data: 2011-11-17 19:00:20 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia | |
On Thu, 17 Nov 2011, divek wrote:
Witam. Hm... primo: nie używam do gier, a nie piszesz jakie "używanie" masz na my¶li. Do tego nie piszesz jak próbowałe¶ dot± ogl±dać obraz stereowizyjny więc nie ma płaszczyzny odniesienia. BTW: stereo, bo ustalmy, że "3D" w nazwie to takie samo oszustwo, jak ~10 lat temu używanie tej samej nazwy (znaczy "3D") na okre¶lanie efektów emuluj±cych cechy "patrzenia z daleka", 3D jest "jak na dzi¶" osi±galne chyba tylko holograficznie. Patrz±c na zdjęcia dzi¶ i kilkana¶cie lat temu: - przesłuchy między kanałami (chyba "przewidy" :], choć w elektronice przyjęły się "przesłuchy" i co zrobisz) najwyraĽniej s± na tym samym poziomie, nie krytycznym, ale tam gdzie kontrast jest spory skutki widać (w porównaniu z "patrzeniem na zeza", pomijaj±c inne wady tej metody, dobrze nie jest) - rozdzielczo¶ć to inna klasa; CRT zdolnego wy¶wietlić nierozmyte 1920x1200 na 120 Hz nigdy nie miałem :) Porównania z anaglifami nie ma - jako że "od zawsze" umiałem ogl±dać stereopary gołymi oczyma (krzyżowe oraz "małe proste", zeza rozbieżnego nie umiem zrobić :P) zawsze mnie dziwi że ta metoda w ogóle znajduje chętnych. Nie miałem jako¶ okazji pobawić się tym sprzętem, [...][...] Do tego zniechęcaj± mnie okulary migawkowe, bo Ľle znoszę t± technologię Tego wyżej nie rozumiem :[ no i przede wszystkim ceny! No niestety. NV dołożyła do pieca, implementuj±c sterowanie podczerwieni±, skutecznie wycinaj±ce pomysły z samoróbkami z przerabianiem starych okularów (nad dopinaniem *drugiej* pary można by się zastanowić bo to proste, acz pozbawi gwarancji). Jakie s± najbardziej optymalne propozycje do To już wedle uznania, ale sam również zwracałbym uwagę na niebłyszcz±cy monitor. Teoretycznie możliwy do uzyskania lepszy kontrast do rozwi±zania migawkowego jest bez znaczenia (skoro separacja międzykanałowa jest słabsza niż kontrast "normalnego" monitora) a wady s± równie irytuj±ce z obrazem stereo co z normalnym. Skorzystam z okazji :) Czy kto¶ miał okazję pobawić się konstrukcjami "paskowymi"? Bo z tego co gdzie¶ widziałem, separatory s± widoczne i irytuj±ce. W sumie bior±c pod uwagę umiarkowan± rodzielczo¶ć monitora wobec 1 minuty k±towej rozdzielczo¶ci oka nic dziwnego, tyle że wychodziłoby iż nadal "migawki" s± istotnie lepsze. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-11-18 11:39:32 | |
Autor: Andrzej S. | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia | |
W dniu 2011-11-17 19:00, Gotfryd Smolik news pisze:
....
Separatory paskowe, zwane foliami lentikularnymi, znamy z pocztówek 3d. Jest to raster z liostewek, nalozony na obraz, tak by lewe oko nie widzialo, co dostaje prawe i odwrotnie. Jakby nie bylo, musi to skutkowac obnizeniem rozdzielczosci, bo na jednym obrazie mieszcza sie dwa, a i sam raster troche miejsca wykrada. Wymaga tez zajecia scisle okreslonej pozycji przed ekranem, by oczy swobodnie myszkowaly miedzi listewkami. Technologie migawkowe wydaj± się o klase lepsze, bo kazde oko ma dostep (co prawda na przemian - raz jedno, raz drugie) do pelnego obrazu. Nie nazwalbym "migawkowego swiata 3d" oszustwem - dostarczenie róznych, ale dobrze zestawionych obrazów do róznych oczu nalezycie uruchamia synteze 3d (nie gorzej, niz np dostarczenie amplitud RGB uruchamia synteze tęczy :) ) Ale jednak moja zone boli glowa, gdy oglada Avatara 3d. Nienawidzi tej technologii. Dlaczego? Dostarczenie dwóch obrazów (obojetne polary, migawki, lentikular) to polowa roboty i mamy ja za soba. Jednak mózg analizuje paralaksy, ustala ze cos jest dalej a cos blizej i blyskawicznie wygrubia/wyplaszcza soczewki oczu (nazywa sie to akomodacja), czyli ustawia ostrosc na blizszy/dalszy plan. Niestety, biedne oko nie wie, ze blizszy/dalszy plan znajduje sie w plaszczyznie ekranu... Gdybysmy potrafili wylaczyc efekt ostrzenia oka na dalej/blizej, (których tu nie ma), bylibysmy w domu. Byc moze niektórzy to potrafia (jak niektórzy widza 3d zezem) i ich glowy nie bola. Trzeba by przyjrzec sie galkom ocznym podczas seansu 3d i pachnie to doktoratem, a moze i kas± od Sony'ego. Mam pewien pomysl - przed filmem zastrzyk paralizujacy miesnie galki ocznej. Czegos powachac ? Moze ktos w weekend pomierzy z alkoholem? pozdro -- A S |
|
Data: 2011-11-18 12:21:49 | |
Autor: Rafal Lukawski | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia | |
On 2011-11-18 11:39, Andrzej S. wrote:
W dniu 2011-11-17 19:00, Gotfryd Smolik news pisze: My tu bardziej nawiązujemy do technologii pasywnej, gdzie okulary na lewe i prawe oko są inaczej spolaryzowane, więc pozycja ani odległośc nie ma zupełnie żadnego znaczenia. Hint: wszystkie kina 3d uzywaja pasywnych okularow i widzowie w kazdym rzędzie mają 3d. Powastają co prawda technologie bezokularowe, ale b. trudnym tematem jest wlasnie dostarczenie roznych obrazow do oczu.
zaś w technologii pasywnej mamy ciągły dostep do obu obrazów, co przede wszystkim nie pogarsza jasności, oczywiście zmniejsza rozdzielczość pionową, ale nie w każdym przypadku ma to duże znaczenie. do pelnego obrazu. Nie nazwalbym "migawkowego swiata 3d" Coś w tym jest, aczkolwiek nie znam autonomicznych procesów sterowania soczewka. Mózg to nie sztywna maszyna, potrafi się uczyć ;) Nawet bez naszej wiedzy.
ok, mnie głowa nie boli ani nie mam zadnych objawow ubocznych, obawiam sie, ze calkiem moge stracic ostrosc przy alkoholu, a na pewno w pewnym momencie usnę ;) pozdro -- Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/ |
|
Data: 2011-11-18 13:29:32 | |
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia | |
Dnia 2011-11-18, o godz. 12:21:49
Rafal Lukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisał(a): ok, mnie głowa nie boli ani nie mam zadnych objawow ubocznych, Mnie to całe 3D i metody poprawiania jego widzenia fascynuj± bo to takie akademickie. Ja po prostu należę do około 12% populacji która 3D nie widzi i nie zobaczy. A 3D wciska się wszędzie gdzie się da nie zwracaj±c na takich jak ja uwagi. Zdrówko |
|
Data: 2011-11-18 13:36:38 | |
Autor: Rafal Lukawski | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia | |
On 2011-11-18 13:29, Maciek Babcia Dobosz wrote:
Dnia 2011-11-18, o godz. 12:21:49 Nie ma produktów dla wszystkich. A i samo 3D w PC ma ograniczone zastosowanie, bo to de facto tylko strzelanki i ew. inne programy gdzie precyzyjnosc myszki (zaznaczanie obszarow) nie jest tak istotna. Niedawno jakiś polityk stwierdził, że abonament RTV powinien placic kazdy bo "w dzisiejszych czasach w kazdym domu jest telewizor". Ja bym powiedzial, ze dzisiejsze czasy to takie, w którym ludzie świadomie rezygnują z TV, tyle ze to niepopularne politycznie i ekonomicznie dla ustawodawcy.
-- Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/ |
|
Data: 2011-11-18 19:58:26 | |
Autor: Maciej Bojko | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia | |
On Fri, 18 Nov 2011 13:29:32 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz
<babcia@jewish.org.pl> wrote: ok, mnie głowa nie boli ani nie mam zadnych objawow ubocznych, Widać 88% populacji to też rynek. -- Maciej Bójko |
|
Data: 2011-11-18 20:01:22 | |
Autor: Rafal Lukawski | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia | |
On 2011-11-18 19:58, Maciej Bojko wrote:
On Fri, 18 Nov 2011 13:29:32 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz Powiedzialbym gigantyczny rynek. -- Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/ |
|
Data: 2011-11-18 21:40:42 | |
Autor: Przemysław Ryk | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia | |
Dnia Fri, 18 Nov 2011 13:29:32 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):
Mnie to całe 3D i metody poprawiania jego widzenia fascynuj± bo to Po pierwsze - kwestia samej realizacji. Różnie się to czasami prezentuje, czasami faktycznie wpychane jest to na siłę. Co¶ jak kiedy¶ z bullet time z Matrixa - w pierwszym realizacja zachwycała, przy trzeciej czę¶ci ludzie ziewali. ;D Po drugie - trzeba jednak mózg oszukać. Może Twój na tak± sugestię ¶rednio podatny jest. -- [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ] [ (Talking about Crematoria) If I owned this place and Hell, I'd rent this ] [ place out and live in Hell. ] [ (Toombs, "The Chronicles of Riddick") ] |
|
Data: 2011-11-19 20:05:08 | |
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia | |
Dnia 2011-11-18, o godz. 21:40:42
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał(a): Dnia Fri, 18 Nov 2011 13:29:32 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a): Wła¶nie - problem w tym że ciężko nowe konstrukcje spotkać bez 3D a tańsze. 12% populacji to tak co 7-8 człowiek. Nisza - ale do¶ć spora ;-)
Akurat u mnie to nie kwestia mózgu a wady jednego oka. Aby efekt 3D ogl±dać przy obecnym stanie techniki trzeba mieć w miarę sprawne oboje oczu. Ja 3D nie obejrzę tak jak w siatkówkę czy kosza nie pogram bo w piłkę nie trafiam. Ale w strzelaniu czy kierowaniu pojazdem nie przeszkadza - mózg potrafi ocenić zgrubnie odległo¶ć nawet na postawie widoku jednym okiem i o ile zmiany nie s± za szybkie to robi to sprawnie. Niestety np. rzucona mi piłka to zamiast odbicia najczę¶ciej pacnięcie przed lub za ni± w powietrzu - bo za szybko. Zdrówko |
|
Data: 2011-11-19 20:24:15 | |
Autor: Rafal Lukawski | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia | |
Bez obawy, sądze iż w zdecydowanej większości przypadków (np. 99,9%) filmy lub też gry 3d będą dostępne w wersji 2d :) -- Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/ |
|
Data: 2011-11-19 21:34:44 | |
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia | |
Dnia 2011-11-19, o godz. 20:24:15
Rafal Lukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisał(a):
Niestety obawiam nie jestem do końca o tym przekonany - raczej będzie wersje tylko wersja 3D bo nikomu nie będzie się chciało robić wersji "uboższej". A dla mnie taki obraz 3D jest często jest zamazany czy drgaj±cy. No chyba że pojawi± się rozwi±zania robi±ce z 3D 2D w locie jak teraz próbuj± czasami robić w drug± stronę. ;-) Zdrówko |
|
Data: 2011-11-19 21:40:08 | |
Autor: Rafal Lukawski | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia | |
On 2011-11-19 21:34, Maciek Babcia Dobosz wrote:
Dnia 2011-11-19, o godz. 20:24:15 zobaczysz, 2D bedzie sie robic przy okazji. Powodow jest milion, od tego ze nie kazdy odbiera 3d do tego ze do kina nie tylko chodzi sie na film, a okulary przeszkadzaja. Zreszta w kazdych warukach beda przeszkadzac. -- Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/ |
|
Data: 2011-11-19 22:17:43 | |
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia | |
Dnia 2011-11-19, o godz. 21:40:08
Rafal Lukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisał(a): >> Bez obawy, s±dze iż w zdecydowanej większo¶ci przypadków (np. Nie jestem tak do końca o tym przekonany że "przy okazji" co¶ się będzie robić. Technologia idzie do przodu, okulary coraz rzadziej będ± potrzebne i większo¶ć populacji nawet nie zauważy że w pewnym momencie będ± mieć 3D w każdym kinie/telewizorze. Poza tym którzy z różnych powodów tego 3D widzieć nie będ±. A w większo¶ci wypadków "naprawić" braku widzenia 3D nie da rady. Zdrówko |
|
Data: 2011-11-20 00:06:00 | |
Autor: Maciej Bojko | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia | |
On Sat, 19 Nov 2011 22:17:43 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz
<babcia@jewish.org.pl> wrote: zobaczysz, 2D bedzie sie robic przy okazji. Powodow jest milion, od Albo, przeciwnie, moda na 3D przeminie. Znowu. Jak w latach szećdziesi±tych. A potem osiemdziesi±tych. -- Maciej Bójko |
|
Data: 2011-11-20 00:58:23 | |
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia | |
Dnia 2011-11-20, o godz. 00:06:00
Maciej Bojko <maciej.bojko@gmail.com> napisał(a): On Sat, 19 Nov 2011 22:17:43 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz A to wtedy większo¶ć nowych TV miało 3D? ;-) Ja jeszcze tak z 10 lat temu kojarzę kaski do komputerów. A w tej chwili technologia domowa wygl±da na w miarę dopasowan± i pojawia się w coraz większej ilo¶ci urz±dzeń. W skali 2-3 lat to jest raczej eksplozja i intensywny rozwój. Podejrzewam że będzie tak jak ze zmian± proporcji ekranu - 4:3 wła¶ciwie znikn±ł. Zdrówko |
|
Data: 2011-11-20 14:50:35 | |
Autor: Maciej Bojko | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia | |
On Sun, 20 Nov 2011 00:58:23 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz
<babcia@jewish.org.pl> wrote: >> zobaczysz, 2D bedzie sie robic przy okazji. Powodow jest milion, od Oczywi¶cie. W tej samej technologii, co kina. -- Maciej Bójko |
|
Data: 2011-11-20 20:33:31 | |
Autor: Rafal Lukawski | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia | |
Mógłbyś to bardziej rozwinąć? Jeżeli mnie pamięć nie myli na starych amerykańskich zdjęciach było widać ludzików z dwu-barwnymi okularami z 1$. Polaryzacja obrazów to jednak zdecydowanie krok w przód, szczególnie jeżeli w grę wchodzi jakość odbioru. -- Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/ |
|
Data: 2011-11-20 22:21:09 | |
Autor: Maciej Bojko | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia | |
On Sun, 20 Nov 2011 20:33:31 +0100, Rafal Lukawski
<rafalweb@lukawski.pl> wrote: A to wtedy większo¶ć nowych TV miało 3D? ;-) Wła¶nie tak wówczas realizowało się 3D. Tak w kinie, jak i na ekranie telewizora. Toteż argument, że teraz "większo¶ć nowych TV ma 3D" jest taki sobie, bo w latach 80. miały niemal wszystkie. Polaryzacja obrazów to jednak zdecydowanie krok w przód, szczególnie jeżeli w grę wchodzi jako¶ć odbioru. Możliwe. Ale ci±gle musisz wkładać okulary, i to dużo cięższe, niż ongi¶ (autostereoskopia na razie jest kijowa, trudno powiedzieć, czy będzie dużo mniej kijowa). I ci±gle tracisz czę¶ć jasno¶ci obrazu. -- Maciej Bójko |
|
Data: 2011-11-21 21:28:54 | |
Autor: Przemysław Ryk | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia | |
Dnia Sat, 19 Nov 2011 20:05:08 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):
Po pierwsze - kwestia samej realizacji. Różnie się to czasami Nacisk ze strony producentów jednak jest niemały. Do tego posiadają oni jak by nie patrzeć takie zasoby do wykorzystania, że nie ma bata - kupiliby nas razem z butami do trzeciego pokolenia wstecz. „Kreowanie potrzeb” idzie więc pełną parą. :) Po drugie - trzeba jednak mózg oszukać. Może Twój na taką sugestię Masz na myśli astygmatyzm czy coś w tym stylu? Bo wiesz - ja korzystałem z 3D VISION NVIDII mając -2,25 w lewym oku i -2,5 w prawym. AFAIR plus jeden cylinder do tego. Owszem - zakładałem okulary na okulary lub szkła kontaktowe na oczy, potem okularki NVIDII. Ja 3D nie obejrzę tak jak w siatkówkę czy kosza nie pogram bo w Czyli problemy z widzeniem stereoskopowym generalnie? -- [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ] [ Being someones father is not a right. It's a gift. ] [ (Horatio Caine, "CSI Miami 4x17 Collision") ] |
|
Data: 2011-11-22 09:15:24 | |
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia | |
Dnia 2011-11-21, o godz. 21:28:54
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał(a): Masz na my¶li astygmatyzm czy co¶ w tym stylu? Bo wiesz - ja No niestety ja mam wadę wrodzon± jednego oka zwi±zan± z wad± siatkówki. Nie korygowalne szkłami i żadne okulary nie pomog± jak fotoreceptory w tym oku maja za mał± czuło¶ć - przyrównuj±c do aparatu fotograficznego. Czyli problemy z widzeniem stereoskopowym generalnie? Tak - niemożliwe do korekcji jednego oka wła¶nie do tego prowadzi. Jak pisałem przez lata mózg sobie radzi o ile bodĽce nie s± za szybkie. Zdrówko |
|
Data: 2011-11-18 19:24:20 | |
Autor: Andrzej S. | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia | |
W dniu 2011-11-18 12:21, Rafal Lukawski pisze:
.... .... Przy pewnym poziomie zaawansowania nie ma znaczenia, czy polar, czy przelaczanie, czy jakies "sztachetki", itd. Koniecznosc zajecia tej czy innej pozycji raz ma znaczenie, raz nie ma, ale jest to zaledwie drobna (techniczna) niedogodnosc. Nie powiesz, ze przeszkadza Ci migotanie obrazu 100 Hz, skoro w kinie i w TV daja bodajze 24 Hz. Zajecie jakiejs pozycji przed ekranem, szczegĂłlnie w domu tez byloby do przyjecia. Kazda wspĂłlczesna technologia 3d potyka sie o bariere akomodacji oka do sceny 3d. Oko "mysli", ze scena ma glebokosc, a tu zonk. Az dziw, ze Sony wtopil w to miliardy i cos czytalem, ze klopoty sa nader powazne. pozdro -- A S |
|
Data: 2011-11-18 19:43:50 | |
Autor: Rafal Lukawski | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia | |
... 1.Odnosnie przelaczania, z definicji wynika w danym momencie dostarczanie obrazu do jednego oka, jeżeli nawet efekt migotania będzie niewidoczny (mo to specjalnie nie przeszkadza), to jasnosc albo jej istotne zmniejszenie juz tak. 2. to ile klatek ma material, a to w jakiej czestotliwosci dziala naswietlanie oka to dwa odrebne tematy. Przy 60Hz na oko, patrzac w dal migotanie sie jeszcze dostrzega, przypuszczam, ze przy 100Hz byloby lepiej, ale to niewiele wniesie, bo: a) nie polepszy jasnosci obrazu b) nie zwiekszy jakosci materialu video Drugim problemem jaki dostrzegam (a ok krótym wspominasz), moze to troszke mniej widoczne w 2d to faktycznie to ile klatek ma material... Aby nie teoretyzowac, wezcie sobie zwykly aparacik za 300 zl i nakreccie material w 15 kl/s i 30... roznica kolosalna. Wchodze do sklepu dla idiotów, materiał demo tv za 10kpln, zakladam okulary pasywne i widze te 24 klatki jak skacza... poczekam az zaczna krecic filny w co najmniej 50fps
Nie czytałem materiałów na ten temat, bo prawdopodobnie każdy reaguje inaczej. Ja dość dobrze odbieram 3D (bez bólów głowy, czuje głębie itd) Możesz zapodać jakies linki, bo sam jestem ciekaw. -- Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/ |
|
Data: 2011-11-19 11:39:42 | |
Autor: Andrzej S. | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia | |
W dniu 2011-11-18 19:43, Rafal Lukawski pisze:
....
Drobiazg - gdyby bylo zapotrzebowanie, blyskawicznie pojawilby sie standard 50 fps czy ile tam potrzeba.
To moje przemyslenia :) pozdro -- A S |
|
Data: 2011-11-18 17:03:23 | |
Autor: robot | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia | |
On Thu, 17 Nov 2011 19:00:20 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:
BTW: stereo, bo ustalmy, że "3D" w nazwie to takie samo Bardzo trafne podsumowanie. Powinno być umieszczane na pudełkach ze sprzętem. -- pozdrawiam |
|
Data: 2011-11-18 19:08:37 | |
Autor: Rafal Lukawski | |
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia | |
On 2011-11-18 17:03, robot wrote:
On Thu, 17 Nov 2011 19:00:20 +0100, Gotfryd Smolik news wrote: Po co, by ludzie nie kupowali, nie myślcie socjalistycznie, a realistycznie ;) Zasada jest prosta, kazde oko dostaje inny obraz i co do tego nie ma zastrzezen. Temat ostrosci soczewkowej a odczucia odleglosci - moim zdaniem nie ma jednoznacznej korelacji pomiedzy jednym a drugim, skoro sam widze przedmioty blizej i dalej generowane na PC. Moim zdaniem filmy 3D (nie animowane, bo tam to można obejść) są ciężkie w odbiorze, bo tylko określony plan jest zazwyczaj ostry, mająć dwuobrazkową przestrzeń przed sobą intuicyjnie patrzy w różne miejsca i to troche dezorientuje, bo nie sposob zlapac ostrosci dalszego planu. Tym samym istotne elelmenty filmu jakimi są głębia ostrości w obecnie stosowanym 3d generują dodatkowy problem. co do holografii, znacie jakieś technologie umożliwiające odwzorowanie filmu? ;) -- Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/ |
|