Data: 2009-06-24 14:47:14 | |
Autor: Akkon | |
Wyższa blokada niż wartość transa kcji | |
Witajcie,
dzisiaj pierwszy raz spotkała mnie taka sytuacja. Dokonywałem zakupów przez internet płacąc kk. Sklep do przeprowadzania płatności internetowych korzysta z usług przelewy24.pl. Z kolei przelewy do autoryzacji kk korzystają z pośrednictwa Moneybookers. Cała transakcja opiewała na 188,50 zł. Wszystko przebiegło szybko i sprawnie. Natychmiast po autoryzacji otrzymałem 3 maile (od sklepu, przelewy24 i Moneybookers) z potwierdzeniem prawidłowej płatności na tą sumę. Tymczasem na założonej przez Moneybookers blokadzie na mojej kk pojawiło się 192,49 zł. Dla jasności: płatność była realizowana w polskim sklepie, walutą rozliczeniową był złoty. Ktoś się spotkał z czymś takim? |
|
Data: 2009-06-24 15:03:33 | |
Autor: JotBe | |
Wyższa blokada niż wartość transa kcji | |
Dnia Wed, 24 Jun 2009 14:47:14 +0200, Akkon napisał(a):
Cała transakcja opiewała na 188,50 zł. Wszystko przebiegło szybko i sprawnie. Natychmiast po autoryzacji otrzymałem 3 maile (od sklepu, przelewy24 i Moneybookers) z potwierdzeniem prawidłowej płatności na tą sumę. Tymczasem na założonej przez Moneybookers blokadzie na mojej kk pojawiło się 192,49 zł. Dla jasności: płatność była realizowana w polskim sklepie, walutą rozliczeniową był złoty. Ja miałem coś podobnego, jednakże z drobnymi różnicami. Wyglądało to tak: 1. Płatność kk 275 PLN w polskim sklepie w PLN za pośrednictwem platnosci.pl 2. Blokada 275 PLN 3. Obciążenie 286,24 PLN, mimo że w opisie transacji było napisane "PAYBACK 275.00 PLN" 4. Reklamacja w banku odrzucona, gdyż "transakcja została nadesłana do naszego Banku w walucie EUR, zatem jako transakcja zagraniczna". 5. Reklamacja w Payback uznana, różnica zwrócona na rachunek bankowy. JotBe |
|
Data: 2009-06-27 18:11:33 | |
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski | |
Wyższa blokada niż wartość tr ansakcji | |
JotBe wrote:
Cała transakcja opiewała na 188,50 zł. Wszystko przebiegło szybko i sprawnie. Natychmiast po autoryzacji otrzymałem 3 maile (od sklepu, przelewy24 i Moneybookers) z potwierdzeniem prawidłowej płatności na tą sumę. Tymczasem na założonej przez Moneybookers blokadzie na mojej kk pojawiło się 192,49 zł. Dla jasności: płatność była realizowana w polskim sklepie, walutą rozliczeniową był złoty. He? Co to za bank? Reklamacja powinna zostać uznana, ponieważ nigdy nie wyrażałeś zgody na przeprowadzenie takiej transakcji. Ciekawe jak w razie sporu w sądzie bank chciałby udowodnić swoją rację...? -- MiCHA |
|
Data: 2009-06-24 19:54:33 | |
Autor: Jacek N | |
Wyższa blokada niż wartość transakcji | |
Witajcie, Płaciłem w polskiej księgarni internetowej karta MC. Otrzymalem dwa maile od MoneyBookers potwierdzajace prawidlowa kwote 40,00 PLN. Ostatecznie transakcja zostala rozliczona na kwote 40,01 PLN. Z uwagi na roznice rowna 0,01 PLN w koncu dalem sobie spokoj z wyjasnianiem sprawy... Pozdrawiam, Jacek |
|
Data: 2009-06-24 22:03:01 | |
Autor: Akkon | |
Wyższa blokada niż wartość tr ansakcji | |
Jacek N pisze:
Czyżby zatem przyjęli strategię delikatnego "skubania" licząc, że ludzie się nie połapią nie będzie im się chciało reklamować i wyjaśniać? Pozdrawiam, Wzajemnie. |
|
Data: 2009-06-25 11:55:10 | |
Autor: Akkon | |
Wyższa blokada niż wartość tr ansakcji | |
Jest odpowiedź Moneybookers:
"Prosimy miec na uwadze, iz roznica w koszcie zakupu (188.50 PLN) oraz w pobranej kwocie wynika z faktu, iz Moneybookers pobiera srodki w walucie EUR. Roznica o ktorej Pan wspomina wynika wiec z kosztow przewalutowan. Z gory bardzo przepraszamy za niedogodnosci. Informujemy, ze srodki zostaja przewalutowane przez Moneybookers. W przypadku transakcji wymagających przewalutowania, Moneybookers dodaje 1.99% do hurtowych kursów wymiany walut obcych. Opłata służy ochronie przed wahaniami kursów walut i ryzykiem związanym z rynkami walutowymi. Kursy wymiany walut stosowane przez Moneybookers są na bieżąco aktualizowane w ciągu dnia. Szczegolowe informacje odnajdzie Pan na naszej stronie internetowej www.moneybookers.com w sekcji 'Oplaty'" Dla mnie to kpina. Moneybookers nie jest dla mnie partnerem, co najwyżej przelewy24.pl, które w tym sklepie obsługują płatności elektroniczne. Jakie są między nimi rozliczenia, to już nie moja sprawa. Dodatkowo rozliczanie transakcji dokonywanej w Polsce i w polskiej walucie w rozliczeniu na euro budzi moje poważne wątpliwości. |
|
Data: 2009-06-26 22:25:43 | |
Autor: Akkon | |
Wyższa blokada niż wartość tr ansakcji | |
Dalsza odsłona tego spektaklu. Transakcja została zaksięgowana na rachunku karty w, uwaga!, euro (41,58 EUR), co po przewalutowaniu daje 193,07 PLN. Odpowiedz Moneybookers:
"W odpowiedzi na Pana wiadomosc mozemy jedynie powtorzyc to, co pisalismy juz poprzednio, a wiec przypomniec, iz roznica w koszcie zakupu (188.50 PLN) oraz w pobranej kwocie wynika z faktu, iz podczas tej operacji firma Moneybookers pobrala srodki w walucie EUR. Roznica o ktorej Pan wspomina wynika wiec z kosztow przewalutowan" Transakcja dokonywana w Polsce, polską kartą, w walucie PLN a oni ją rozliczają w EUR po to żeby znów ją przewalutować na PLN?? To czysty absurd. Na razie odbijam się od ściany, ale sprawy nie odpuszczę. Pytanie dodatkowe: czy jest realna szansa na anulowanie tej transakcji jako niezgodnej ze stanem faktycznym na poziomie banku? |
|
Data: 2009-06-27 13:01:13 | |
Autor: Marcin Wasilewski | |
Wyższa blokada niż wartość transakcji | |
Użytkownik "Akkon" <akkon@grupy.pl> napisał w wiadomości news:h23arl$sgl$1news.onet.pl...
Pytanie dodatkowe: czy jest realna szansa na anulowanie tej transakcji jako niezgodnej ze stanem faktycznym na poziomie banku? Oczywiście, tylko zabierasz się do tego od.... dupy strony. Podpisywałeś umowę z moneybookers? Nie? To po cholerę z nimi korespondujesz. Jeśli kupowałeś w polskim sklepie, w złotówkach to zareklamuj tą transakcję w euro w swoim banku, że jej nie wykonywałeś i niech się sklep mota, przelewy24 i moneybookers razem wzięte. |
|
Data: 2009-06-27 15:01:49 | |
Autor: Akkon | |
Wyższa blokada niż wartość tr ansakcji | |
Marcin Wasilewski pisze:
Masz rację. Niepotrzebnie z nimi w ogóle dyskutowałem. Efekt jest taki, że teraz każdy podmiot zwala na drugiego. W baku też na początku Panienka kręciła, że to nie ich sprawa, ale gdy oświadczyłem, że transakcja która widnieje w rachunku mojej karty po prostu nie miała miejsca, przycichła. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Pozdrawiam |
|