Data: 2017-03-26 23:00:22 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Wyząbkowana Dębica Frigo HP2 | |
Dnia Sun, 26 Mar 2017 17:52:21 +0200, Leszek Kowalski napisał(a):
Konkretnie wyząbkowana jest tylko środkowa cześć bieżnika. Boczne części bieżnika wydają się OK. Opona jest zużyta równomiernie. Z tyłu opony są idealne. A nie pompujesz opon za mocno? Ze szczególnym uwzględnieniem tego, że na większości stacji benzynowych jak manometr pokazuje 2.2, to w oponie jest jakieś 2.8. Wg. książki: https://www.puretyre.co.uk/ford-mondeo-tyre-pressure-placard-2/ powinieneś pompować wszystkie koła 2.2bar, chyba że masz diesla to 2.4 z przodu. |
|
Data: 2017-03-27 19:16:59 | |
Autor: Leszek Kowalski | |
Wyząbkowana Dębica Frigo HP2 | |
W dniu 2017-03-26 o 23:00, Tomasz Pyra pisze:
A nie pompujesz opon za mocno? No dziś sprawdziłem na Orlenie i było 2,3 bara. Jednak gdy sprawdziłem za pomocą takiego przyrządu który znalazłem w szafie - http://tiny.pl/g57dz (niby z homologacją i auto świat poleca), to okazało się, że w oponie jest ponad 2,7 atm ! Upuściłem teraz do 1,9 atm (według mojego przyrządu) i wydaję się jakby było trochę ciszej, ale to pewnie autosugestia. Czy jak teraz pojeżdżę trochę gdy ciepło z takim obniżonym ciśnieniem (albo obniżę jeszcze bardziej), to opona się chociaż trochę "dotrze" i będzie mniej hałaśliwa, czy już nadaje się tylko na śmietnik? -- pozdrawiam Leszek Kowalski -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2017-03-27 23:44:03 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Wyząbkowana Dębica Frigo HP2 | |
Dnia Mon, 27 Mar 2017 19:16:59 +0200, Leszek Kowalski napisał(a):
No dziś sprawdziłem na Orlenie i było 2,3 bara. Jednak gdy sprawdziłem za pomocą takiego przyrządu który znalazłem w szafie - No zgadzałoby się to z moimi obserwacjami, chociaż ten ciśnieniomierz też jakoś na super wiarygodnie nie wygląda :) Czy jak teraz pojeżdżę trochę gdy ciepło z takim obniżonym ciśnieniem (albo obniżę jeszcze bardziej), to opona się chociaż trochę "dotrze" i będzie mniej hałaśliwa, czy już nadaje się tylko na śmietnik? Trudno powiedzieć, raczej myślę że najlepszy pomysł to jeździć z prawidłowym ciśnieniem. |
|
Data: 2017-03-28 00:20:43 | |
Autor: sczygiel | |
Wyząbkowana Dębica Frigo HP2 | |
W dniu poniedziałek, 27 marca 2017 19:17:06 UTC+2 użytkownik Leszek Kowalski napisał:
W dniu 2017-03-26 o 23:00, Tomasz Pyra pisze:Trudno powiedzieć. Z tego co wyczytalem to ząbkowanie bierze sie z długiej i monotonnej jazdy po autostradach/ekspresówkach. Jak sie zrobi to tylko frezowanie pomaga. No chyba że opona nie jest kierunkowa to można załozyc ja na druga strone i sie zetrze odwrotnie. Jak to zimówka to nie dziwota ze tak szybko sie wyząbkowała. Zimy nie ma, jezdzi sie po asfalcie to sie szybko wytarła i wyząbkowała. I raczej nie jest mozliwe aby ja przełozyć bo jest kierunkowa. Jak jest z przodu to możesz sprobować ją zetrzeć na asfalcie. Spal gume przez chwile to ząbki powinny sie stracic. Ale metody nie testowałem, moze ktos tu doradzi jak ją wyrównać. Pomierz sobie ile ci bieżnika ubyło. Jesli załozysz ze opona maksymalnie zyje 6-8 sezonów to bedziesz wiedział czy sciera sie z zapasem który mozna zetrzeć czy jednak szybciej. |
|
Data: 2017-03-28 21:22:39 | |
Autor: pueblo | |
Wyząbkowana Dębica Frigo HP2 | |
Witaj Tomasz Pyra, 26 mar 2017 w
news:jo7nif17siov.opih02lko0nz$.dlg40tude.net napisałeś/aś: Ze szczeg˘lnym uwzglednieniem tego, ze na wiekszosci stacji No właśnie, to jak to jest nie ma co wierzyć kompresorom na stacjach - to reguła? |
|
Data: 2017-03-29 00:23:02 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Wyząbkowana Dębica Frigo HP2 | |
Dnia 28 Mar 2017 21:22:39 GMT, pueblo napisał(a):
Witaj Tomasz Pyra, 26 mar 2017 w Moim zdaniem te na stacjach bardzo często są popsute. Manometr to delikatne urządzenie, a takie na wężach są rzucane, uderzane, zamarzają z wilgocią w środku itp. Potem dokładnie tak to wygląda że jak manometr pokazuje 2.0 a w oponie jest 2.5. Nie wiem jak takie kompresory z cyfrowo ustawianym ciśnieniem które same pompują oponę. Albo takie które mają manometr w samej "budce" kompresora - widziałem taki wyglądają porządniej, z manometrem pracującym w oleju. |
|