Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Wyząbkowana Dębica Frigo HP2

Wyząbkowana Dębica Frigo HP2

Data: 2017-03-26 23:00:22
Autor: Tomasz Pyra
Wyząbkowana Dębica Frigo HP2
Dnia Sun, 26 Mar 2017 17:52:21 +0200, Leszek Kowalski napisał(a):

Konkretnie wyząbkowana jest tylko środkowa cześć bieżnika. Boczne części bieżnika wydają się OK. Opona jest zużyta równomiernie. Z tyłu opony są idealne.

A nie pompujesz opon za mocno?
Ze szczególnym uwzględnieniem tego, że na większości stacji benzynowych jak
manometr pokazuje 2.2, to w oponie jest jakieś 2.8.

Wg. książki:
https://www.puretyre.co.uk/ford-mondeo-tyre-pressure-placard-2/
powinieneś pompować wszystkie koła 2.2bar, chyba że masz diesla to 2.4 z
przodu.

Data: 2017-03-27 19:16:59
Autor: Leszek Kowalski
Wyząbkowana Dębica Frigo HP2
W dniu 2017-03-26 o 23:00, Tomasz Pyra pisze:

A nie pompujesz opon za mocno?
Ze szczególnym uwzględnieniem tego, że na większości stacji benzynowych jak
manometr pokazuje 2.2, to w oponie jest jakieś 2.8.

Wg. książki:
https://www.puretyre.co.uk/ford-mondeo-tyre-pressure-placard-2/
powinieneś pompować wszystkie koła 2.2bar, chyba że masz diesla to 2.4 z
przodu.

No dziś sprawdziłem na Orlenie i było 2,3 bara. Jednak gdy sprawdziłem za pomocą takiego przyrządu który znalazłem w szafie -
http://tiny.pl/g57dz (niby z homologacją i auto świat poleca),
to okazało się, że w oponie jest ponad 2,7 atm !

Upuściłem teraz do 1,9 atm (według mojego przyrządu) i wydaję się jakby było trochę ciszej, ale to pewnie autosugestia.

Czy jak teraz pojeżdżę trochę gdy ciepło z takim obniżonym ciśnieniem (albo obniżę jeszcze bardziej), to opona się chociaż trochę "dotrze" i będzie mniej hałaśliwa, czy już nadaje się tylko na śmietnik?

--
pozdrawiam
Leszek Kowalski


-- -
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus

Data: 2017-03-27 23:44:03
Autor: Tomasz Pyra
Wyząbkowana Dębica Frigo HP2
Dnia Mon, 27 Mar 2017 19:16:59 +0200, Leszek Kowalski napisał(a):

No dziś sprawdziłem na Orlenie i było 2,3 bara. Jednak gdy sprawdziłem za pomocą takiego przyrządu który znalazłem w szafie -
http://tiny.pl/g57dz (niby z homologacją i auto świat poleca),
to okazało się, że w oponie jest ponad 2,7 atm !

No zgadzałoby się to z moimi obserwacjami, chociaż ten ciśnieniomierz też
jakoś na super wiarygodnie nie wygląda :)


Czy jak teraz pojeżdżę trochę gdy ciepło z takim obniżonym ciśnieniem (albo obniżę jeszcze bardziej), to opona się chociaż trochę "dotrze" i będzie mniej hałaśliwa, czy już nadaje się tylko na śmietnik?

Trudno powiedzieć, raczej myślę że najlepszy pomysł to jeździć z
prawidłowym ciśnieniem.

Data: 2017-03-28 00:20:43
Autor: sczygiel
Wyząbkowana Dębica Frigo HP2
W dniu poniedziałek, 27 marca 2017 19:17:06 UTC+2 użytkownik Leszek Kowalski napisał:
W dniu 2017-03-26 o 23:00, Tomasz Pyra pisze:

> A nie pompujesz opon za mocno?
> Ze szczególnym uwzględnieniem tego, że na większości stacji benzynowych jak
> manometr pokazuje 2.2, to w oponie jest jakieś 2.8.
>
> Wg. książki:
> https://www.puretyre.co.uk/ford-mondeo-tyre-pressure-placard-2/
> powinieneś pompować wszystkie koła 2.2bar, chyba że masz diesla to 2.4 z
> przodu.

No dziś sprawdziłem na Orlenie i było 2,3 bara. Jednak gdy sprawdziłem za pomocą takiego przyrządu który znalazłem w szafie -
http://tiny.pl/g57dz (niby z homologacją i auto świat poleca),
to okazało się, że w oponie jest ponad 2,7 atm !

Upuściłem teraz do 1,9 atm (według mojego przyrządu) i wydaję się jakby było trochę ciszej, ale to pewnie autosugestia.

Czy jak teraz pojeżdżę trochę gdy ciepło z takim obniżonym ciśnieniem (albo obniżę jeszcze bardziej), to opona się chociaż trochę "dotrze" i będzie mniej hałaśliwa, czy już nadaje się tylko na śmietnik?


Trudno powiedzieć.

Z tego co wyczytalem to ząbkowanie bierze sie z długiej i monotonnej jazdy po autostradach/ekspresówkach.
Jak sie zrobi to tylko frezowanie pomaga. No chyba że opona nie jest kierunkowa to można załozyc ja na druga strone i sie zetrze odwrotnie.

Jak to zimówka to nie dziwota ze tak szybko sie wyząbkowała. Zimy nie ma, jezdzi sie po asfalcie to sie szybko wytarła i wyząbkowała.

I raczej nie jest mozliwe aby ja przełozyć bo jest kierunkowa.

Jak jest z przodu to możesz sprobować ją zetrzeć na asfalcie. Spal gume przez chwile to ząbki powinny sie stracic. Ale metody nie testowałem, moze ktos tu doradzi jak ją wyrównać.

Pomierz sobie ile ci bieżnika ubyło. Jesli załozysz ze opona maksymalnie zyje 6-8 sezonów to bedziesz wiedział czy sciera sie z zapasem który mozna zetrzeć czy jednak szybciej.

Data: 2017-03-28 21:22:39
Autor: pueblo
Wyząbkowana Dębica Frigo HP2
Witaj Tomasz Pyra, 26 mar 2017 w
news:jo7nif17siov.opih02lko0nz$.dlg40tude.net napisałeś/aś:
Ze szczeg˘lnym uwzglednieniem tego, ze na wiekszosci stacji
benzynowych jak manometr pokazuje 2.2, to w oponie jest jakies 2.8.

No właśnie, to jak to jest nie ma co wierzyć kompresorom na stacjach - to  reguła?

Data: 2017-03-29 00:23:02
Autor: Tomasz Pyra
Wyząbkowana Dębica Frigo HP2
Dnia 28 Mar 2017 21:22:39 GMT, pueblo napisał(a):

Witaj Tomasz Pyra, 26 mar 2017 w
news:jo7nif17siov.opih02lko0nz$.dlg40tude.net napisałeś/aś:
Ze szczeg˘lnym uwzglednieniem tego, ze na wiekszosci stacji
benzynowych jak manometr pokazuje 2.2, to w oponie jest jakies 2.8.

No właśnie, to jak to jest nie ma co wierzyć kompresorom na stacjach - to  reguła?

Moim zdaniem te na stacjach bardzo często są popsute.

Manometr to delikatne urządzenie, a takie na wężach są rzucane, uderzane,
zamarzają z wilgocią w środku itp. Potem dokładnie tak to wygląda że jak
manometr pokazuje 2.0 a w oponie jest 2.5.

Nie wiem jak takie kompresory z cyfrowo ustawianym ciśnieniem które same
pompują oponę.
Albo takie które mają manometr w samej "budce" kompresora - widziałem taki
wyglądają porządniej, z manometrem pracującym w oleju.

Wyząbkowana Dębica Frigo HP2

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona