Data: 2010-10-11 22:02:09 | |
Autor: Jędrek | |
Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice | |
Program misja specjalna o autostradzie A4 emitowany kilka tygodni temu w
TVP1: część1: http://www.youtube.com/watch?v=AI6PUhZGJmk część2: http://www.youtube.com/watch?v=uIc6JYjKLZQ Pozamykali alternatywną obwodnicę i zakaz poprawy klasy, przepustowości istniejących dróg w promieniu 30km... I specjalnie powstawiali radary na trasie olkuskiej i do Trzebini aby zniechęcić do jeżdżenia tymi drogami a pchać na A4 i nabijać kiesę. To na alejach w Krakowie można jechać 70km a oni tam ograniczenia za miastem takie porobili... Dziękuję styropianom z Solidarności. Nie o taką Polskę mi chodziło. |
|
Data: 2010-10-12 08:42:11 | |
Autor: juhass | |
Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice | |
W dniu 2010-10-11 22:02, Jędrek pisze:
<ciach..> Pozamykali alternatywną obwodnicę i zakaz poprawy klasy, przepustowości Heh, ogólnie sprawa od dawna znana, szczególnie dla "lokalesów". Niestety- koncesjonariusz się nieźle ustawił na tej autostradzie a do końca okresu koncesyjnego jeszcze daleko. Jest jeszcze jakaś nadzieja w procesowaniu się Prezydenta Jaworzna z nimi- choć szczerze wątpię w skuteczność tegoż. Co do dróg alternatywnych- zauważcie, że między Krakiem a Olkuszem poustawiali słupki i "oazy" na środku w sposób zupełnie uniemożliwiający wyprzedzanie, a na drodze 79 przez Trzebinie- tak jak piszesz wysyp fotoskrzynek i ciągłe remonty prowadzące do zwężenia jezdni (tak jest imo przynajmniej w Trzebini). -- Pozdrawiam: juhass gliwice/trzebinia |
|
Data: 2010-10-12 10:17:52 | |
Autor: J.F. | |
Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice | |
Użytkownik "juhass" <juchass@poczta.fm> napisał w
Niestety- koncesjonariusz się nieźle ustawił na tej autostradzie a do końca okresu koncesyjnego jeszcze daleko. Bez takiego ustawienia nikt by groszem nie sypnal. Interes w ogole podejrzanej rentownosci, a jeszcze panstwowa konkurencja z podatkow mialaby grozic ? Fakt ze akurat tam rachunki chyba calkiem inaczej wygladaja - koszta nie byly duze, a cos mi sie wydaje ze zyskiem dziela sie z GD na biezaco. Co do dróg alternatywnych- zauważcie, że między Krakiem a Olkuszem poustawiali słupki i "oazy" na środku w sposób zupełnie uniemożliwiający wyprzedzanie, Z drugiej strony - czy ktos moglby tam przejsc bezpiecznie bez tych oaz ? J. |
|
Data: 2010-10-12 10:49:41 | |
Autor: juhass | |
Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice | |
W dniu 2010-10-12 10:17, J.F. pisze:
Bez takiego ustawienia nikt by groszem nie sypnal.Właśnie- akurat w przypadku tego fragmentu A4 koszta nie były duże (przejęto autostradę wybudowaną początkiem lat 90- tych bodajże). Koszta wiążą się z remontem starej już i nie najlepszej jakościowo nawierzchni i mostów. Tak czy tak- nie wydaje mi się taki układ najlepszym rozwiązaniem. Prywatna firma zarabia na majątku państwowym w zamian za bieżące utrzymanie i remonty, z których tak na prawdę nie do końca się wywiązuje i rozlicza. Choć w sumie pewno bez takich warunków- trudno było by o koncesjonariusza. Tak czy tak nie jestem wrogiem autostrady jako takiej, nawet na obecnych zasadach mogę jakoś z tym żyć. Nie podoba mi się blokowanie rozwoju miast w pasie A4 z powodu "piętna autostrady" (zamykanie węzła w Jeleniu, plany likwidacji węzłów Balin i, bodajże Rudno, brak oświetlenia węzłów). Wszystko to w imię maksymalizacji zysków, którymi przecież firma powinna się kierować- ale czy kosztem okolicznych miast i miasteczek? Co do dróg alternatywnych- zauważcie, że między Krakiem a Olkuszem Można zrozumieć oazy w miejscach, gdzie są przejścia dla pieszych. Zauważ jednak, iż zbudowano je niemal na całym omawianym odcinku. Wystarczy stara ciężarówka albo złośliwy kierowca traktora, który nie będzie chciał zrobić miejsca i korek gotowy. Nie jestem zwolennikiem zbyt szybkiej jazdy, szczególnie w terenie zabudowanym, zauważ jednak, że obecny stan często skutecznie uniemożliwia nawet jazdę zgodną z przepisami. -- Pozdrawiam: juhass gliwice/trzebinia |
|
Data: 2010-10-12 12:42:35 | |
Autor: J.F. | |
Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice | |
Użytkownik "juhass" <juchass@poczta.fm> napisał w
W dniu 2010-10-12 10:17, J.F. pisze: No coz - dawniej winilem (Lo)Buzka, ale byc moze sie mylilem i trzeba winic SLD. A naprawde to siebie - na kogo zaglosowales tak masz :-) Tak czy inaczej - dawno dawno temu rzad sobie wymyslil ze autostrady beda platne, przez bramki, i zaczal od tego odcinka. Reszta to skutki. Prywatna firma zarabia na majątku państwowym w zamian za bieżące utrzymanie i remonty, z których tak na prawdę nie do końca się wywiązuje i rozlicza. Choć w sumie pewno bez takich warunków- trudno było by o koncesjonariusza. Umowa jest tajna, ale conieco przecieka i wydaje mi sie ze Stalexport dzieli sie wplywami z gddkia w sporej czesci. Co tez zapewne ulatwia dalsze negocjacje. Nie podoba mi się blokowanie rozwoju miast w pasie A4 z powodu "piętna autostrady" (zamykanie węzła w Jeleniu, plany likwidacji węzłów Balin i, bodajże Rudno, Oswietlenie to chyba do dogadania. przecież firma powinna się kierować- ale czy kosztem okolicznych miast i miasteczek? Wszystko zapewne w uzgodnieniu z ministrem. Niestety - w owczesnym modelu bramkowym trudno bylo inaczej. Zreszta reszta A4 budowana/odbudowywana podobnie - tez zjazd co 30 km. Teraz nowa technika daje nowe mozliwosci ... ale przeciez nie chcesz autostrady gdzie co chwila jest ograniczenie do 100, bo rozjazd :-) Można zrozumieć oazy w miejscach, gdzie są przejścia dla pieszych. Zauważ jednak, iż zbudowano je niemal na całym omawianym odcinku. Wystarczy stara ciężarówka albo złośliwy kierowca traktora,Co do dróg alternatywnych- zauważcie, że między Krakiem a OlkuszemZ drugiej strony - czy ktos moglby tam przejsc bezpiecznie bez tych oaz ? No tak, ostatnio jechalem ta trasa i nie zauwazylem jakis przeszkod, ale to bylo od Katowic do Olkusza. No i srednia wyszla 90 J. |
|
Data: 2010-10-13 09:35:31 | |
Autor: Marcin Luty | |
Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice | |
No tak, ostatnio jechalem ta trasa i nie zauwazylem jakis przeszkod, ale to bylo od Katowic do Olkusza. Ten odcinek jest pare kilometrow za Olkuszem. Dokladnie 17 km podczas ktorych nie ma mozliwosci wyprzedzania. -- ml |
|
Data: 2010-10-12 12:16:06 | |
Autor: Maciek | |
Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice | |
Z drugiej strony - czy ktos moglby tam przejsc bezpiecznie bez tych oaz ? I tak nie jest bezpiecznie nawet z tymi oazami. Na takich drogach nie powinno byc zadnych oaz tylko przejscia nad albo pod jezdnia. Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2010-10-12 20:25:42 | |
Autor: Andrzej Jackowicz-Korczynski | |
WyrĂłb autostradopodobny A4 KrakĂłw-Ka towice | |
W dniu 12.10.2010 10:17, J.F. pisze:
UĹźytkownik "juhass" <juchass@poczta.fm> napisaĹ w bez jaj, te oazy siÄgajÄ daleko poza wsie i miasteczka, nierzadko oddzielajÄ tereny leĹne. -- \./_ Andrzej Jackowicz-KorczyĂąski \ /| \ mail: ajk4send@wp.pl ___|___) http://home.agh.edu.pl/ajk / | skype: andrzejjk, gg: #2281310 |
|
Data: 2010-10-12 10:05:30 | |
Autor: Gabriel 'wilk' | |
Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice | |
Użytkownik Jędrek napisał:
Program misja specjalna o autostradzie A4 emitowany kilka tygodni temu wTo ja kolejny raz podam linka odnosnie walki miasta w ktorym mieszkam z dziurostrada http://www.jaworzno.pl/aktualnosci/miasto-walczy-o-autostrade Pomimo braku zgody Stalexportu miasto i tak modernizuja w miescie DK79 i koncza budowac obwodnice a sprawy sa w sadzie i prokuraturze pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde |
|
Data: 2010-10-16 10:43:34 | |
Autor: lukasz | |
Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice | |
Gabriel 'wilk' pisze:
To ja kolejny raz podam linka odnosnie walki miasta w ktorym mieszkam z dziurostradaa na wezle w Jeleniu [tym zamknietym przez stalexport] roboty ruszyly. zobaczymy czy miastu uda sie cos wywalczyc i czy wogole uruchomia nowa droge |
|