Data: 2009-09-11 16:44:06 | |
Autor: FD | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
J.Kolina pisze:
Po co ci ludzie zabierajo spadjachrony jeśli się nigdy nie katapultują??? primo na 99.99% nie mieli spadochronów secundo takie samoloty nie maja katapult.... z durnymi komentami idz trollowac na onet |
|
Data: 2009-09-11 17:41:36 | |
Autor: J.Kolina | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
primo na 99.99% nie mieli spadochronów Przecierz przepisy narzucają owoviązek czyż nie? jk |
|
Data: 2009-09-11 10:49:44 | |
Autor: --Kondor--> | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
On 11 Wrz, 17:41, "J.Kolina" <nikkk...@wpwrp.pl> wrote:
> primo na 99.99% nie mieli spadochronów Ja pierdole jaki ty jesteś głupi PS Mają podobno rozdawać w Lufthanzie pasażerom po spadochronie i po katapultce |
|
Data: 2009-09-11 19:51:28 | |
Autor: K.Jolina | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
Ja pierdole jaki ty jesteś głupi To wytlumacz glupkowi: ludzei latajo awionietkami,które spadja czeto (statystyka). Dlaczego mie użyuwają takie prostego wynlazku jk |
|
Data: 2009-09-11 19:57:29 | |
Autor: _Slnt_ | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
K.Jolina pisze:
To wytlumacz glupkowi: Z głupkiem się nie dyskutuje. Dla tego głupka jest jasny, jednostronny przekaz: Kolina, spierdalaj! -- |
|
Data: 2009-09-11 20:09:43 | |
Autor: FD | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
K.Jolina pisze:
Ja pierdole jaki ty jesteś głupi statystycznie barani łbie spadaja bardzo rzadko.. wg PKBL sredniorocznie w Polsce ginie w lotnictwie ok. 20 osób a to mniej wiecej kiepski weekend na drogach.... wiec przestan pitolic i powolywac sie na nieistniejące przepisy |
|
Data: 2009-09-11 20:14:03 | |
Autor: K.Jolina | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
wg PKBL sredniorocznie w Polsce ginie w lotnictwie ok. 20 osób Ok, ale czy to znaczy ze kierownicy powinni w domasz poduszki i podpasy bezpieczenstwa otawiać, tak jak spadochrony? Czy to że twój dom się nie spalił, tzn że nie kupisz ubezp? jk |
|
Data: 2009-09-12 01:04:53 | |
Autor: stabillo | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
Użytkownik "FD" <fakedetector@o2.pl> napisał w wiadomości news:h8e4ct$ev4$1nemesis.news.neostrada.pl... wg PKBL sredniorocznie w Polsce ginie w lotnictwie ok. 20 osób wlasnie jestem ciekaw, jaki jest stosunek, operacji lotniczych(startow) lub godzin wylatanych do ilosci wypadkow w GA, ma ktos jakies dane? Srednio na ile godzin lotu ile osob ginie? |
|
Data: 2009-09-12 07:14:41 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
stabillo wrote:
wlasnie jestem ciekaw, jaki jest stosunek, operacji lotniczych(startow) http://www.planecrashinfo.com/cause.htm |
|
Data: 2009-09-12 10:32:07 | |
Autor: K.Jolina | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
Srednio na ile godzin lotu ile osob ginie? "Paraschutes increase chaces 86%......" no i? jk |
|
Data: 2009-09-12 10:56:36 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie ���� | |
wlasnie jestem ciekaw, jaki jest stosunek, operacji lotniczych(startow) lub godzin wylatanych do ilosci wypadkow w GA, ma ktos jakies dane? Srednio na ile godzin lotu ile osob ginie? GA jest pod tym wzglÄdem doĹÄ zróşnicowana. Najbezpieczniejsze sÄ balony, nie byĹo w Polsce nigdy wypadku Ĺmiertelnego (na hot-air), no ale i godzin mniej niĹź u skrzydlatych. SpecyfikÄ szybowcĂłw sÄ powaĹźne wypadki uczniĂłw, nierzadko z instruktorami. Samoloty to z kolei zwykle lekcewaĹźenie przepisĂłw i procedur: niskie przeloty, zrzucanie kwiatĂłw, cessna w Kraku to szkoda gadaÄ, pogoda (prawdopodobne wczoraj). Paralotnie - ciÄĹźko powiedzieÄ, bo nawet powaĹźne wypadki nie zawsze sÄ zgĹaszane. Spadochrony - teĹź duĹźo wypadkĂłw. OgĂłlnie - przejrzyj raporty zbiorcze PKBWL i szacuj :) |
|
Data: 2009-09-12 11:02:27 | |
Autor: stabillo | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie ???? | |
Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma@w.pl> napisał w wiadomości news:h8fno6$qft$1inews.gazeta.pl... Paralotnie - ciężko powiedzieć, bo nawet poważne wypadki nie zawsze są no ze strony http://www.planecrashinfo.com/cause.htm wynika dla GA ze na 1 milion godzin wylatanych 22.43 osoby, czyli srednio ~4500h na osobe i mozesz miec wypadek, co w sumie jest dosc pocieszajace, ze jednak na prawde trzeba duuuzo polatac. No ale sa klamstwa , wielkie klamstwa i statystyki , wiec cholera wie, uwarzac i myslec trzeba caly czas. |
|
Data: 2009-09-12 13:19:16 | |
Autor: stabillo | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie ???? | |
Użytkownik "stabillo" <casio0@onet.eu> napisał w wiadomości news:h8fo2h$9qe$1news.onet.pl... no ze strony http://www.planecrashinfo.com/cause.htm wynika dla GA ze na 1 milion godzin wylatanych 22.43 osoby, czyli srednio ~4500h na osobe i kurcze , o jedno ZERO sie pomylilem, to wypada na 45000 h !!! Az ciezko mi w to uwierzyc ze jest az tak bezpiecznie. Najlatwiej byloby policzyc ilosc godzin wylatywana w Polsce w GA i podzielic to przez ilosc ofiar. Wynikaloby z tego ze jednen kursant, na 1000 robiacych turystyczna, ginie. Co przy zalozeniu ze srednio osrodek ma 20 osob rocznie, daje 1 ofiare na 50 lat... |
|
Data: 2009-09-12 13:31:43 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie ???? | |
kurcze , o jedno ZERO sie pomylilem, to wypada na 45000 h !!! Az ciezko mi w to uwierzyc ze jest az tak bezpiecznie. Najlatwiej byloby policzyc ilosc godzin wylatywana w Polsce w GA i podzielic to przez ilosc ofiar. Wynikaloby z tego ze jednen kursant, na 1000 robiacych turystyczna, ginie. Co przy zalozeniu ze srednio osrodek ma 20 osob rocznie, daje 1 ofiare na 50 lat... W samolotach faktycznie dawno nie byĹo wypadku podczas kursu, ale z szybowcami na pewno tak dobrze nie jest. Tylko w tym roku 2 ofiary w Warszawie, powaĹźny wypadek w Radawcu... W zeszĹym roku Rudniki. WczeĹniej BiaĹystok, SuwaĹki. ChoÄ szybowce i balony uczÄ szacunku dla pogody. |
|
Data: 2009-09-12 18:58:38 | |
Autor: K.Jolina | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie ???? | |
Ciekawe kto pozwolił samodzielnie lecieć osobie którsa licęcję miała zaledwie rok:
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,7031204,Zla_pogoda_i_male_doswiadczenie_pilota_przyczyna_katastrofy.html |
|
Data: 2009-09-12 21:20:25 | |
Autor: Paweł Kasztelan. | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie ???? | |
K.Jolina pisze:
Ciekawe kto pozwolił samodzielnie lecieć osobie którsa licęcję miała zaledwie rok:Ciekawe kto pozwola samodzielnie jeździć samochodem osobie która prawo jazdy ma zaledwie rok ? Przecież to strasznie niebezpieczne jest :) ps. Podziwiam pana panie Kolina. |
|
Data: 2009-09-12 20:31:20 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie ???? | |
stabillo wrote:
kurcze , o jedno ZERO sie pomylilem, to wypada na 45000 h !!! Az ciezko mi Z grubsza szacując wygląda na to, że bezpieczeństwo samolotów GA, jeśli bierzemy pod uwagę czas, jest porównywalne z bezpieczeństwem jazdy samochodem. |
|
Data: 2009-10-01 11:37:28 | |
Autor: Włodzimierz Kołacz | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
Użytkownik "FD" <fakedetector@o2.pl> napisał w wiadomości news:h8e4ct$ev4$1nemesis.news.neostrada.pl... CIACH CIACH Wydało mi się że to strasznie dużo jak na niewielką liczbę samolotów i pilotów wszelkiej maści. Np. bliskie mi nurkowanie uznawane przez społeczeństwo za bardzo niebezpieczne ma o niebo mniejszą statystykę śmiertelnych zdarzeń niż lotnictwo - 2 do 3 rocznie a w tym roku jakby mniej. Rozpowszechnienie nurkowania mam wrażenie że grubo w krotności przekracza rozpowszechnienie latania (nurek zdarza się w każdej pipiduwie pilot jest wielką rzadkością - znam osobiście 2 pilotów a nurków sam wyszkoliłem setki a znam pewnie tysiące). Dlatego zaciekawiony tym jak jest pogmerałem w necie. Wprawdzie nie dotarłem do raportów z tego roku (znaczy dotarłem ale półroczny z dużą liczbą śmiertelnych zdarzeń - 8) za to dotarłem do raportu z 2008 r. Wtedy było 4 śmiertelne zdarzenia. Statystyki te są dość stabilne i dopiero w zestawieniu statystyk rok 2003 obfituje w aż 11 wypadków śmiertelnych. Ten rok także pewnie będzie bardziej obfity ale nie wydaje mi się żeby uprawniona była teza o średniorocznej liczbie 20 zgonów. Nie można tego porównywać do wypadkowości w ruchu lądowym ze względu na znacznie mniejszą skalę zjawiska czy dość drobiazgową selekcje ludzi i maszyn. Podawana w tym wątku liczba 45 000 godzin na 1 zgon jest naprawdę dość optymistyczna. Jednak wydaje mi się że jest to zafałszowanie, może wynikające ze sposobu liczenia?. Wydaje mi się że uprawniony był by sposób liczenia oparty na ilości lotów do wypadków. np. 1 wypadek śmiertelny na liczbę lotów. Z tego co się zorientowałem to musiał by zaistnieć rozdział między loty profesjonalistów a loty hobbystów - amatorów. Czy taka statystyka istnieje? Pozdrawiam Włodek |
|
Data: 2009-10-01 14:25:35 | |
Autor: jakistam | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
FD pisze:
wg PKBL sredniorocznie w Polsce ginie w lotnictwie ok. 20 osób No, tylko ze samolotami lata w Polsce rocznie kilka(nascie?) milionow osob a samochodami kilka milionow jezdzi kazdego dnia. Jakby kazdy mial wlasny samolot, tak jak ma samochod, to pewnie byloby nas o polowe mniej. |
|
Data: 2009-09-14 16:06:15 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
K.Jolina wrote:
Ja pierdole jaki ty jesteś głupi Wyskoczenie z niesterownego samolotu nie jest łatwe a poniżej 300m wysokości i tak marne szanse przeżycia. Bo katapult nie mają. Katapulty są bardzo drogie, są dosyć niebezpieczne w obsłudze i magazynowaniu a zwykły zdrowy zjadacz chleba (jaki może zostać "pilotem rekreacyjnym") w większości przypadków strzału z katapulty by nie przeżył lub został kaleką do końca życia. Przywiąż się do krzesła i skocz sobie, Kolina, z 3 piętra na d..pę. \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2009-09-14 15:46:16 | |
Autor: Gatar | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
Przywiąż się do krzesła i skocz sobie, Kolina, z 3 piętra na d..pę. To zapewne rozwiązałoby problem Kolina :)))))) |
|
Data: 2009-09-14 16:05:46 | |
Autor: K.Jolina | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
To zapewne rozwiązałoby problem Kolina :)))))) dlaczego każdo fachową dyskusje sprowadzasz na taki poziom? Mało juz tru trolli przykro mi jk |
|
Data: 2009-09-14 19:51:56 | |
Autor: Gatar | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
dlaczego każdo fachową dyskusje sprowadzasz na taki poziom?fachową ... powiadasz ... Mało juz tru trollimiałeś kontakt z lustrem ? |
|
Data: 2009-09-14 17:52:37 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
Użytkownik Sebastian Kaliszewski napisał:
Przywiąż się do krzesła i skocz sobie, Kolina, z 3 piętra na d..pę. A zaraz potem niech zeskoczy z drugiego piętra już bez krzesła - bo lądowanie na spadochronie ratunkowym to tak mniej więcej wygląda - to nie spadochron-skrzydło ciut tylko mniej sprawny od paralotni, nawet nie klasyczny spadochron desantowy - to na dobrą sprawę większa chusteczka do nosa... -- Darek |
|
Data: 2009-09-16 13:17:11 | |
Autor: Sqeeb | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
On Mon, 14 Sep 2009 16:06:15 +0200
Sebastian Kaliszewski wrote: Bo katapult nie mają. Katapulty są bardzo drogie, są dosyć niebezpieczne w obsłudze i magazynowaniu a zwykły zdrowy zjadacz chleba (jaki może zostać "pilotem rekreacyjnym") w większości przypadków strzału z katapulty by nie przeżył lub został kaleką do końca życia. Prędzej to drugie. Krótkotrwałe przeciążenie nawet 20g(chyba tyle jest przy strzale z katapulty?) mógłby przeżyć nie jeden emeryt. Fakt, mógłby coś tam połamać i/lub mieć krwotoki wewnętrzne ale raczej by przeżył. No chyba, że katapulta byłaby bez spadochronu albo spadłby na jakieś drzewa i to by go dobiło. -- Sqeeb |
|
Data: 2009-09-23 15:46:56 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
Sqeeb wrote:
Bo katapult nie mają. Katapulty są bardzo drogie, są dosyć niebezpieczne w obsłudze i magazynowaniu a zwykły zdrowy zjadacz chleba (jaki może zostać "pilotem rekreacyjnym") w większości przypadków strzału z katapulty by nie przeżył lub został kaleką do końca życia. Mniej-więcej. mógłby przeżyć nie jeden emeryt. Fakt, mógłby Problem taki, że ono jest skierowane dość niewygodnie (osiowe obciążenie kręgosłupa) niż przy np. zderzeniu czołowym w samochodzie (gdzie człowiek zostaje niejako zawieszony na pasach) i jest zdecydowanie bardziej długotrwałe (różnica prędkości to ok. 80m/s a nie ok. 15m/s). Nie mówiąc już o tym, że w wielu typach katapult jak się po wciśnięciu "czerwonego guzika" odpowiednio nie ustawisz to możesz stracić źle ułożone kończyny. No chyba, że katapulta byłaby bez spadochronu albo spadłby na jakieś drzewa Już samo lądowanie jest dosyć twarde (jak Gatar napisał, mniej więcej jak skok z 2 piętra) \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2009-09-23 19:03:05 | |
Autor: Sqeeb | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
On Wed, 23 Sep 2009 15:46:56 +0200
Sebastian Kaliszewski wrote: > mógłby przeżyć nie jeden emeryt. Fakt, mógłby Zakładając, że pasy lotnicze dobrze trzymają sylwetkę do siedzenia, to kręgosłup powinien to przetrwać. Mam rację? Troche ucierpiałyby dyski międzykręgowe, ale dopóki siła działa wzdłuż kręgosłupa to raczej jest to bardziej bezpieczne niż ryzykowne, chyba? Nie mówiąc już o tym, że w wielu typach katapult jak A to już gdzieś słyszałem... > No chyba, że katapulta byłaby bez spadochronu albo spadłby na Ale to nie jest skok z okna na ziemie, tylko upadek w fotelu, w pozycji siedzącej z prędkością porównywalną z tą, jaką ma się po skoku z drugiego piętra. Ziemia też się troche ugnie, no chyba że nasz katapultowany spadnie na beton/asfalt/... -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|
Data: 2009-09-23 20:36:03 | |
Autor: FD | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
Sqeeb pisze:
Ale to nie jest skok z okna na ziemie, tylko upadek w fotelu, w pozycji jaki upadek w fotelu?? co Ty bredzisz fotele po strzale oddzielaja sie od pilota i pilot laduje *samodzielnie* |
|
Data: 2009-09-23 21:00:11 | |
Autor: Sqeeb | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
On Wed, 23 Sep 2009 20:36:03 +0200
FD wrote: Sqeeb pisze: A to chyba że tak. -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|
Data: 2009-09-23 23:17:27 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
Sqeeb wrote:
O boże pokręciliście to strasznie. Porównanie z fotelem i drugim piętrem dotyczyło przeciążeń działających w momencie odpalenia, a nie lądowania. |
|
Data: 2009-09-25 21:56:47 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
Użytkownik Delfino Delphis napisał:
Sqeeb wrote: I odpalenia i lądowania - spadochron ratunkowy ma sporą prędkość opadania - mały jest po prostu... -- Darek |
|
Data: 2009-09-25 23:20:52 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
"Dariusz K. Ładziak" wrote:
I odpalenia i lądowania - spadochron ratunkowy ma sporą prędkośćNo ale lądujemy na nogi, a nie na tyłek :) |
|
Data: 2009-09-26 05:32:07 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
Użytkownik Delfino Delphis napisał:
"Dariusz K. Ładziak" wrote: I przy braku odpowiedniego wyszkolenia wchodzą nam te nogi w płucka... Połamać kręgosłup lądując twardo na nogi też jest dosyć łatwo. -- Darek |
|
Data: 2009-09-16 17:57:17 | |
Autor: p47 | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
Użytkownik "Sebastian Kaliszewski" <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości news:5ct1o6-48c.ln1bozon.softax.pl... (...)
(...) I to jest najlepsza rada dla tego durnia! ;-)) p47 |
|
Data: 2009-09-23 18:52:18 | |
Autor: cisiek | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
Kto był w Radomiu ten słyszał - "cywilna" Iskra potrzebowala zezwolenia od MSWiA, bo katapulta, to ładunek wybuchowy i konieczne jest zezwolenie zgodnie z ustawą o broni i amunicji...
KS Sebastian Kaliszewski pisze: K.Jolina wrote: |
|
Data: 2009-09-23 19:05:15 | |
Autor: Sqeeb | |
Wypadek awionetki: dwie osoby nie żyją | |
On Wed, 23 Sep 2009 18:52:18 +0200
cisiek wrote: Kto był w Radomiu ten słyszał - "cywilna" Iskra potrzebowala Byłem w Radomiu ale jakoś ta kwestia mi umknęła(zresztą tak samo jak pokaz Red Arrows...). Wojskowe Iskry mają katapultę? Pamiętam że był projekt modernizacji i ujęta w nim była katapulta, ale AFAIK nic z tego nie wyszło... -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|