Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Wypadek B737 w Kazaniu

Wypadek B737 w Kazaniu

Data: 2013-11-21 17:00:54
Autor: /dev/SU45
Wypadek B737 w Kazaniu
Było tu niedawno pytanie od sekty smoleńskiej, po co piloci trenują na symulatorach. Życie przyniosło odpowiedź szybciej niż się można było spodziewać...

Ten wypadek to szok totalny. Ponoć jeszcze kilka lat temu jeden z pilotów był nawigatorem a drugi radiooperatorem na Tu-154. Czy to w Rosji ułatwia zdobycie ATPL?

I ponoć nie tylko nie trenowali, ale też w rzeczywistości nie robili nigdy go-around! I nie potrafili poprawnie wykonać jednego z bardziej oczywistych manewrów.

Data: 2013-11-24 11:12:01
Autor: mkarwan
Wypadek B737 w Kazaniu
Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:528e2e36$0$2154$65785112news.neostrada.pl...
Było tu niedawno pytanie od sekty smoleńskiej, po co piloci trenują na symulatorach. Życie przyniosło odpowiedź szybciej niż się można było spodziewać...

Ten wypadek to szok totalny. Ponoć jeszcze kilka lat temu jeden z pilotów był nawigatorem a drugi radiooperatorem na Tu-154. Czy to w Rosji ułatwia zdobycie ATPL?

I ponoć nie tylko nie trenowali, ale też w rzeczywistości nie robili nigdy go-around! I nie potrafili poprawnie wykonać jednego z bardziej oczywistych manewrów.

Napisałeś to co ci się wydaje, czy też czerpałeś te wieści z jakiego źródła?
Proszę o link do źródła.

Data: 2013-11-24 12:41:27
Autor: /dev/SU45
Wypadek B737 w Kazaniu
Napisałeś to co ci się wydaje, czy też czerpałeś te wieści z jakiego
źródła?
Proszę o link do źródła.

W kilka kliknięć znalazłem to w jednej z głównych rosyjskich gazet, dam ci szansę - pokaż że umiesz coś znaleźć :) potrzebna znajomość języków, trochę wiedzy o dziedzinie, specjalistyczne słownictwo... ale przecież bez tego trudno analizować wypadki lotnicze.

Data: 2013-11-24 13:46:12
Autor: mkarwan
Wypadek B737 w Kazaniu

Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:5291e5e7$0$2167$65785112news.neostrada.pl...
Napisałeś to co ci się wydaje, czy też czerpałeś te wieści z jakiego
źródła?
Proszę o link do źródła.

W kilka kliknięć znalazłem to w jednej z głównych rosyjskich gazet, dam ci szansę - pokaż że umiesz coś znaleźć :) potrzebna znajomość języków, trochę wiedzy o dziedzinie, specjalistyczne słownictwo... ale przecież bez tego trudno analizować wypadki lotnicze.

Czyli napisałeś to co ci się wydaje, skoro nie potrafisz podać linku do źródła.
Zasadą jest, że albo przekazuje się własną opinię, albo cytuje informację podając się link do źródła, .
To proste i dziwne, Ĺźe dla ciebie proste nie jest.

Data: 2013-11-24 14:13:21
Autor: P.B.
Wypadek B737 w Kazaniu
Dnia Sun, 24 Nov 2013 13:46:12 +0100, mkarwan napisał(a):

Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:5291e5e7$0$2167$65785112news.neostrada.pl...
Napisałeś to co ci się wydaje, czy też czerpałeś te wieści z jakiego
źródła?
Proszę o link do źródła.

http://www.abc.net.au/news/2013-11-20/pilot-error-led-to-russian-plane-crash-which-kllled-50/5103898
Aksan Giniyatullin, chief executive officers of Tatarstan airlines, which
operated the jet, told a news conference: "The lead pilot had never made a
second landing attempt under real flight conditions."

Nieźle kręcą, pewnie chcą zamaskować zamach:
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-24984999 A spokeswoman for Tatarstan Airlines, Gulnaz Minnikhanova, said both pilots
were very experienced and no technical problems had been reported with the
plane before the flight.




--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2013-11-24 16:08:46
Autor: mkarwan
Wypadek B737 w Kazaniu
Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:1s77oj0hq2ium$.5uhnljhiijlj.dlg40tude.net...
Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości
news:5291e5e7$0$2167$65785112news.neostrada.pl...
Napisałeś to co ci się wydaje, czy też czerpałeś te wieści z jakiego
źródła?
Proszę o link do źródła.

http://www.abc.net.au/news/2013-11-20/pilot-error-led-to-russian-plane-crash-which-kllled-50/5103898
Aksan Giniyatullin, chief executive officers of Tatarstan airlines, which
operated the jet, told a news conference: "The lead pilot had never made a
second landing attempt under real flight conditions."

Nieźle kręcą, pewnie chcą zamaskować zamach:
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-24984999
A spokeswoman for Tatarstan Airlines, Gulnaz Minnikhanova, said both pilots
were very experienced and no technical problems had been reported with the
plane before the flight.

Możemy się tylko domyślać co mogło się kryć pod "problemy techniczne przy lądowaniu" albo problemy z podwoziem albo z klapami.
Może po wejściu na wznoszenie wyszło mu wreszcie podwozie, nie zdążył skompensować silnikiem i przepadł.

Data: 2013-11-24 16:26:58
Autor: P.B.
Wypadek B737 w Kazaniu
Dnia Sun, 24 Nov 2013 16:08:46 +0100, mkarwan napisał(a):

http://www.abc.net.au/news/2013-11-20/pilot-error-led-to-russian-plane-crash-which-kllled-50/5103898
Aksan Giniyatullin, chief executive officers of Tatarstan airlines, which
operated the jet, told a news conference: "The lead pilot had never made a
second landing attempt under real flight conditions."

Nieźle kręcą, pewnie chcą zamaskować zamach:
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-24984999
A spokeswoman for Tatarstan Airlines, Gulnaz Minnikhanova, said both pilots
were very experienced and no technical problems had been reported with the
plane before the flight.

Możemy się tylko domyślać co mogło się kryć pod "problemy techniczne przy lądowaniu" albo problemy z podwoziem albo z klapami.
Może po wejściu na wznoszenie wyszło mu wreszcie podwozie, nie zdążył skompensować silnikiem i przepadł.

A może są w lesie? A może "no technical problems had been reported" oznacza
coś innego?

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2013-11-24 16:38:54
Autor: mkarwan
Wypadek B737 w Kazaniu
Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:8pan3a5htwam.1xttgdb9smcob.dlg40tude.net...
http://www.abc.net.au/news/2013-11-20/pilot-error-led-to-russian-plane-crash-which-kllled-50/5103898
Aksan Giniyatullin, chief executive officers of Tatarstan airlines, which
operated the jet, told a news conference: "The lead pilot had never made a
second landing attempt under real flight conditions."

Nieźle kręcą, pewnie chcą zamaskować zamach:
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-24984999
A spokeswoman for Tatarstan Airlines, Gulnaz Minnikhanova, said both
pilots
were very experienced and no technical problems had been reported with the
plane before the flight.

Możemy się tylko domyślać co mogło się kryć pod "problemy techniczne przy
lądowaniu" albo problemy z podwoziem albo z klapami.
Może po wejściu na wznoszenie wyszło mu wreszcie podwozie, nie zdążył
skompensować silnikiem i przepadł.

A może są w lesie? A może "no technical problems had been reported" oznacza
coś innego?

"The crew had said they were not ready to land because of technical problems"

Różnego możemy się domyślać.

W samolocie kpt. Wrony dopiero po starcie wyszły problemy.
Przed lotem ktoś do niego zaglądał?
Gdyby Wrona lądował po ciemku na lotnisku, z którego wystartował mogłoby to się skończyć katastrofą.
Być może komuś o to chodziło?

Data: 2013-11-24 16:52:10
Autor: P.B.
Wypadek B737 w Kazaniu
Dnia Sun, 24 Nov 2013 16:38:54 +0100, mkarwan napisał(a):

"The crew had said they were not ready to land because of technical problems"

Różnego możemy się domyślać.

W samolocie kpt. Wrony dopiero po starcie wyszły problemy.
Przed lotem ktoś do niego zaglądał?
Gdyby Wrona lądował po ciemku na lotnisku, z którego wystartował mogłoby to się skończyć katastrofą.
Być może komuś o to chodziło?

Napisałeś to co ci się wydaje, czy też czerpałeś te wieści z jakiego
źródła?
Proszę o link do źródła. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2013-11-24 17:04:24
Autor: mkarwan
Wypadek B737 w Kazaniu
Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:p8e40ew197lm$.1dbcv7g0d8h6e.dlg40tude.net...
"The crew had said they were not ready to land because of technical
problems"

Różnego możemy się domyślać.

W samolocie kpt. Wrony dopiero po starcie wyszły problemy.
Przed lotem ktoś do niego zaglądał?
Gdyby Wrona lądował po ciemku na lotnisku, z którego wystartował mogłoby to
się skończyć katastrofą.
Być może komuś o to chodziło?

Napisałeś to co ci się wydaje, czy też czerpałeś te wieści z jakiego
źródła?
Proszę o link do źródła.

Robisz siebie durnia, czy nim jesteś?
Skoro nie ma linku do źródła to powinieneś wiedzieć.

Data: 2013-11-24 17:07:49
Autor: P.B.
Wypadek B737 w Kazaniu
Dnia Sun, 24 Nov 2013 17:04:24 +0100, mkarwan napisał(a):

Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:p8e40ew197lm$.1dbcv7g0d8h6e.dlg40tude.net...
"The crew had said they were not ready to land because of technical
problems"

Różnego możemy się domyślać.

W samolocie kpt. Wrony dopiero po starcie wyszły problemy.
Przed lotem ktoś do niego zaglądał?
Gdyby Wrona lądował po ciemku na lotnisku, z którego wystartował mogłoby to
się skończyć katastrofą.
Być może komuś o to chodziło?

Napisałeś to co ci się wydaje, czy też czerpałeś te wieści z jakiego
źródła?
Proszę o link do źródła.

Robisz siebie durnia, czy nim jesteś?
Skoro nie ma linku do źródła to powinieneś wiedzieć.

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2013-11-24 17:38:10
Autor: mkarwan
Wypadek B737 w Kazaniu

Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:123cf4vpjrduu.1gszizaf0m5hc.dlg40tude.net...
"The crew had said they were not ready to land because of technical
problems"

Różnego możemy się domyślać.

W samolocie kpt. Wrony dopiero po starcie wyszły problemy.
Przed lotem ktoś do niego zaglądał?
Gdyby Wrona lądował po ciemku na lotnisku, z którego wystartował mogłoby
to
się skończyć katastrofą.
Być może komuś o to chodziło?

Napisałeś to co ci się wydaje, czy też czerpałeś te wieści z jakiego
źródła?
Proszę o link do źródła.

Robisz siebie durnia, czy nim jesteś?
Skoro nie ma linku do źródła to powinieneś wiedzieć.

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.

Spróbuj nauczyć się czytać ze zrozumieniem, może ci się uda.

Data: 2013-11-24 20:10:00
Autor: P.B.
Wypadek B737 w Kazaniu
Dnia Sun, 24 Nov 2013 17:38:10 +0100, mkarwan napisał(a):

Robisz siebie durnia, czy nim jesteś?
Skoro nie ma linku do źródła to powinieneś wiedzieć.

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.

Spróbuj nauczyć się czytać ze zrozumieniem, może ci się uda.

Znowu odezwało się wulgarne chamidło. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2013-11-24 22:23:14
Autor: Bruno
Wypadek B737 w Kazaniu
Dnia Sun, 24 Nov 2013 20:10:00 +0100, P.B. napisał(a):

Dnia Sun, 24 Nov 2013 17:38:10 +0100, mkarwan napisał(a):

Robisz siebie durnia, czy nim jesteś?
Skoro nie ma linku do źródła to powinieneś wiedzieć.

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.

Spróbuj nauczyć się czytać ze zrozumieniem, może ci się uda.

Znowu odezwało się wulgarne chamidło.
A czego się spodziewałeś. Palnął głupotę i wstyd mu się do tego przyznać:
http://www.mak.ru/russian/investigations/2013/boeing-737-500_vq-bbn.html
Wpis z 19.11 (tłumaczenie a'la google):
"Komisja Techniczna Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK) do zbadania
wypadku z samolotu Boeing 737-500 linii lotniczych "Tatarstan" informuje o
wstępnych wynikach dekodowanie tablicy informacyjnej parametrycznego
rejestratora. ... Systemy napędowe działa dobrze aż do zderzenia samolotu z
ziemią. Pojedyncze komendy opisujące awarie systemów i jednostek
powietrznych oraz silników na podstawie wyników wstępnej analizy nie są
ujawniane."
--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-11-24 22:29:25
Autor: Bruno
Wypadek B737 w Kazaniu
Dnia Sun, 24 Nov 2013 22:23:14 +0100, Bruno napisał(a):

Dnia Sun, 24 Nov 2013 20:10:00 +0100, P.B. napisał(a):

Dnia Sun, 24 Nov 2013 17:38:10 +0100, mkarwan napisał(a):

Robisz siebie durnia, czy nim jesteś?
Skoro nie ma linku do źródła to powinieneś wiedzieć.

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.

Spróbuj nauczyć się czytać ze zrozumieniem, może ci się uda.

Znowu odezwało się wulgarne chamidło.
A czego się spodziewałeś. Palnął głupotę i wstyd mu się do tego przyznać:
http://www.mak.ru/russian/investigations/2013/boeing-737-500_vq-bbn.html
Wpis z 19.11 (tłumaczenie a'la google):
"Komisja Techniczna Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK) do zbadania
wypadku z samolotu Boeing 737-500 linii lotniczych "Tatarstan" informuje o
wstępnych wynikach dekodowanie tablicy informacyjnej parametrycznego
rejestratora. ... Systemy napędowe działa dobrze aż do zderzenia samolotu z
ziemią. Pojedyncze komendy opisujące awarie systemów i jednostek
powietrznych oraz silników na podstawie wyników wstępnej analizy nie są
ujawniane."
I jeszcze to (źródło jw.) "Oceniając położenia samolotu względem pasa
startowego jako "neposadochnoe" załoga poinformował dyspozytora i zaczął
trybu chciało TOGA" --
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-11-24 22:36:25
Autor: P.B.
Wypadek B737 w Kazaniu
Dnia Sun, 24 Nov 2013 22:23:14 +0100, Bruno napisał(a):

A czego się spodziewałeś. Palnął głupotę i wstyd mu się do tego przyznać:

Niczego się nie spodziewałem. Czytam grupy dłużej niż on je zapaskudza.

http://www.mak.ru/russian/investigations/2013/boeing-737-500_vq-bbn.html
Wpis z 19.11 (tłumaczenie a'la google):
"Komisja Techniczna Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK) do zbadania
wypadku z samolotu Boeing 737-500 linii lotniczych "Tatarstan" informuje o
wstępnych wynikach dekodowanie tablicy informacyjnej parametrycznego
rejestratora. ... Systemy napędowe działa dobrze aż do zderzenia samolotu z
ziemią. Pojedyncze komendy opisujące awarie systemów i jednostek
powietrznych oraz silników na podstawie wyników wstępnej analizy nie są
ujawniane."

To jedno, ale jeżeli potwierdzi się to co na gorąco wypaplał Aksan
Giniyatullin, że nigdy wcześniej pilot lecący nie wykonywał manewru GA w
lecącym samolocie, to włosy stają dęba na głowie. Lecą i jak mają fart, to
się nie zabiją!
Dla równowagi polecam blog Bedrzicha i jego opisy ile czasu spędzają na
symulatorach, ile wykonują lotów szkoleniowych i jak ostro egzaminowani są
piloci w QA.


--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2013-11-25 09:35:13
Autor: mkarwan
Wypadek B737 w Kazaniu
Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:1527aom07mmfd$.1q4ge4hfv7dvc.dlg40tude.net...
Robisz siebie durnia, czy nim jesteś?
Skoro nie ma linku do źródła to powinieneś wiedzieć.

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.

Spróbuj nauczyć się czytać ze zrozumieniem, może ci się uda.

Znowu odezwało się wulgarne chamidło.

Skąd u ciebie ten samokrytycyzm?

Data: 2013-12-07 21:59:30
Autor: Raffaello
Wypadek B737 w Kazaniu
mkarwan wrote:

Nieźle kręcą, pewnie chcą zamaskować zamach:
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-24984999
A spokeswoman for Tatarstan Airlines, Gulnaz Minnikhanova, said both
pilots
were very experienced and no technical problems had been reported with the
plane before the flight.

Możemy się tylko domyślać co mogło się kryć pod "problemy techniczne przy
lądowaniu" albo problemy z podwoziem albo z klapami.
Może po wejściu na wznoszenie wyszło mu wreszcie podwozie, nie zdążył
skompensować silnikiem i przepadł.

co ty pierdolisz waćpan? Jak wyszedł na wznoszenie i wreszcie mu wyszło podwozie? Głupi jesteś, czy co? Jak samolot się wzbija w powietrze znad pasa startowego to pierwsze co robi to minimalizacja oporów powietrza czyli schowanie podwozia i klap!!!
Jak się nie znasz mkurwan to nie pierdol!

Data: 2013-12-09 21:33:37
Autor: Dariusz K. Ładziak
Wypadek B737 w Kazaniu
Użytkownik Raffaello napisał:
mkarwan wrote:

Nieźle kręcą, pewnie chcą zamaskować zamach:
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-24984999
A spokeswoman for Tatarstan Airlines, Gulnaz Minnikhanova, said both
pilots
were very experienced and no technical problems had been reported with the
plane before the flight.

Możemy się tylko domyślać co mogło się kryć pod "problemy techniczne przy
lądowaniu" albo problemy z podwoziem albo z klapami.
Może po wejściu na wznoszenie wyszło mu wreszcie podwozie, nie zdążył
skompensować silnikiem i przepadł.

co ty pierdolisz waćpan? Jak wyszedł na wznoszenie i wreszcie mu wyszło
podwozie? Głupi jesteś, czy co? Jak samolot się wzbija w powietrze znad pasa
startowego to pierwsze co robi to minimalizacja oporĂłw powietrza czyli
schowanie podwozia i klap!!!
Jak się nie znasz mkurwan to nie pierdol!


Spoko - moĹźe rzeczywiście McKurwan ma rację? MoĹźe to była  dramatyczna prĂłba grawitacyjnego wysunięcia podwozia (czyli odblokowanie podwozia i   nagłe przejście na wznoszenie)? Ale dobrze o całokształcie sprawy nadal to nie świadczy - podwozie powinno raczej samo wychodzić a nie takich manewrĂłw wymagać.

--
Darek

Data: 2013-11-24 17:21:27
Autor: /dev/SU45
Wypadek B737 w Kazaniu

Czyli napisałeś to co ci się wydaje, skoro nie potrafisz podać linku do
źródła.

Daję ci szansę, link siedzi w przeglądarce, opublikuję jutro - ale to będzie oznaczać że nie umiesz nic znaleźć poza portalami typu niezalezna.pl, niepokorni.pl, zbuntowani.pl, zakreceni.pl, nietypowi.pl itd

Data: 2013-11-24 19:09:11
Autor: OcL
Wypadek B737 w Kazaniu
W dniu 2013-11-24 17:21, /dev/SU45 pisze:
Daję ci szansę...

Że też chce ci się z tym klinicznym idiotą, mkarwanem bardziej znanym jako mały hitlerek, dyskutować.

http://demotywatory.pl/3807792

Data: 2013-11-25 09:36:43
Autor: mkarwan
Wypadek B737 w Kazaniu
Użytkownik "OcL" <ocl@bes-zinaczeniatojest.tv> napisał w wiadomości news:l6tfc8$srq$1node1.news.atman.pl...
Daję ci szansę...

Że też chce ci się z tym klinicznym idiotą, mkarwanem bardziej znanym jako mały hitlerek, dyskutować.

http://demotywatory.pl/3807792

Ostrzegam Pana, że pisze Pan o mnie nieprawdę mając na celu pomówienie i znieważenie mnie.
Zgodnie z art. 212 par. 2 i art.216 par.2 KK. są to czyny zabronione.

Data: 2013-11-25 20:57:18
Autor: KiloSierra
Wypadek B737 w Kazaniu
W dniu 2013-11-25 09:36, mkarwan pisze:
Użytkownik "OcL" <ocl@bes-zinaczeniatojest.tv> napisał w wiadomości
news:l6tfc8$srq$1node1.news.atman.pl...
Daję ci szansę...

Że też chce ci się z tym klinicznym idiotą, mkarwanem bardziej znanym jako
mały hitlerek, dyskutować.

http://demotywatory.pl/3807792

Ostrzegam Pana, że pisze Pan o mnie nieprawdę mając na celu pomówienie i
zniewaĹźenie mnie.
Zgodnie z art. 212 par. 2 i art.216 par.2 KK. są to czyny zabronione.


ROTFL!!!!

Wypadek B737 w Kazaniu

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona