Data: 2009-09-22 13:01:27 | |
Autor: Stachna | |
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | |
Witam uszkodził mi się telewizor - minęło już 6 miesięcy od daty
zakupu czyli ja muszę udowodnić niezgodność Złożyłem reklamację - moje żądanie - wymiana na nowy. Wszystko w oparciu o Ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego Oczywiście odpowiedź sprzedawcy - naprawa. I tu się nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO NIEZAWODNE - mam nawet z jego strony ulotkę reklamową - oraz przy zakupie sprzedawca powiedział - że do tej pory nie mieli z nimi problemu. W tym przypadku niezgodność towaru z umową - popsuł się telewizor przypuszczam że to niewielka wada (na 90% poleciał zasilacz) - ale się popsuł Jednakże dla manie istotną cechą produktu była niezawodność - którą reklamuje producent i to skłoniło mnie do kupna. Czy na tej podstawie można spokojnie w sądzie wygrać - czy też odpuścić sobie. Bo powiedzą że koszt naprawy zasilacza to 100zł a cena telewizora 2900zł |
|
Data: 2009-09-22 22:24:46 | |
Autor: Alek | |
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | |
Użytkownik "Stachna" <stachna@gmail.com> napisał
I tu się nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO NIEZAWODNE - mam nawet z jego strony ulotkę reklamową - oraz przy zakupie sprzedawca powiedział - że do tej pory nie mieli z nimi problemu. W tym przypadku niezgodność towaru z umową - popsuł się telewizor przypuszczam że to niewielka wada (na 90% poleciał zasilacz) - ale się popsuł Jednakże dla manie istotną cechą produktu była niezawodność - którą reklamuje producent i to skłoniło mnie do kupna. === Jeśli uważasz, że produkt niezawodny to taki, którego żaden egzemplarz nigdy się nie zepsuje to jesteś... w błędzie. |
|
Data: 2009-09-22 13:54:02 | |
Autor: Stachna | |
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | |
==> Jeśli uważasz, że produkt niezawodny to taki, którego żaden Może jestem w błędzie ale ustawa art. 4. 3. W przypadkach nieobjętych ust. 2, domniemywa się, że towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować. Mam reklamę - katalog produktów producenta i gdzie jak byk jest napisane że: "telewizory wyróżnia funkcjonalność, jakość i niezawodność" Proszę o w miare konkretne odpowiedzi - bo nie pracuję w serwisie i nie wiem czy mój telewizor jest 1 czy też 1000 - producent mnie zapewnia o niezawodności i tu oczekuję pomocy. Bo nie wiem czy iść do sądu czy też nie. Pozdro |
|
Data: 2009-09-22 23:03:01 | |
Autor: gasper | |
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | |
Użytkownik "Stachna" <stachna@gmail.com> napisał w wiadomości news:532d8cae-b0b4-49eb-8860-6213248e700433g2000vbe.googlegroups.com...
napisane że: "telewizory wyróżnia funkcjonalność, jakość i no i masz odpowiedź - tam nie jest napisane, że są niezawodne, tylko co innego ;) |
|
Data: 2009-09-23 13:24:50 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | |
Stachna wrote:
=== idź do sądu... za naukę zwykel trzeba zapłacić :) |
|
Data: 2009-09-22 23:15:37 | |
Autor: Stefan | |
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | |
Dnia Tue, 22 Sep 2009 13:01:27 -0700 (PDT), Stachna napisał(a):
Witam uszkodził mi się telewizor - minęło już 6 miesięcy od datyMyślę, że producent i sprzedawca wiedzieli o tym że telewizor nie jest niezawodny od początku. Nie musisz zbyt się starać aby to udowodnić. Przypuszczelnie telewizor posiada kartę gwarancyjną, w której opisano sposób postępowania na wypadek awarii. Sprzedawca i producent dobrze wiedzieli, że TV może się zepsuć! Z premedytacją zapewniali cię o niezawodnośći a przecież umawiali się jak będą postępować w razie usterki. Oskarż ich o oszustwo, mataczenie, zarządaj dwóch 52 calowych telewizorów jako rekompensatę. Tylko żeby były niezawodne! Siarra |
|
Data: 2009-09-23 00:32:27 | |
Autor: Pawel | |
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | |
I tu się nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO
NIEZAWODNE - mam nawet z jego strony ulotkę reklamową - oraz przy zakupie sprzedawca powiedział - że do tej pory nie mieli z nimi problemu. Boże skąd się biorą tacy ludzie. Na miejscu sprzedawcy wyśmiałbym Ci się w twarz. Rzecza normalną jest, że to tylko sprzęt i czasami się może popsuć. |
|
Data: 2009-09-22 15:48:25 | |
Autor: Stachna | |
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | |
On 23 Wrz, 00:32, "Pawel" <pa...@nospam.wp.pl> wrote:
I tu się nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO O tym, że może się zepsuć zdaję sobie sprawę - i nie przeczę temu. A skąd się biorą ludzie, którzy piszą żeby napisać i nie wnoszą nic nowego. Ale niech producent też uważa co pisze - papier wszystko zniesie - mnie to wali jeżeli pisze w swoim katalogu razem z opisem technicznym i parametrami - że cechuje go niezawodność - to niech go cechuje - niech se wezmą ten egzemplarz do labolatorium i poprawią swoją niezawodność. To pozostałe parametry w opisie też mam uznać za bzdurę może będą się zgadzały, a może nie. A tak naprawdę to później co sprzedadzą Ci jakąś rzecz w opisie będzie jedno, a w pudełku cegłówka (kolor telewizora i cegłówki zagadza się bo miał być czerwony - to już ekstremalne porównanie). Ale to za bardzo nie wnosi nic do tematu A do poprzedniego "proszku cudu" przypomniało mi się, że posiadam jeszcze sprawny i nienaprawiany 17-18 letni telewizor takiej firmy jak OTAKE. Także jest to 1 telewizor który mi się popsuł. Jak popatrzałem na karty gwarancyjne moich sprzętów to radia, lodówki, pralki, kuchenki wszystko czyste - żadnych napraw jedyne co zepsułem to sokowirówkę - ale to sam bo za mocno marchewki wciskałem. Także moja świadmość nt. popsucia się czegoś reklamowanego przez producenta jako "NIEZAWODNEGO" powinna być nienaruszona. Także śmiało proszę o wypowiedzi ale wnoszące coś do tematu. Bo nie wiem czy iść "na noże" i jaka byłaby szansa wygrania, czy se odpuścić. Pozdrawiam |
|
Data: 2009-09-23 06:51:57 | |
Autor: Johnson | |
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | |
Stachna pisze:
Idąc twoim tokiem rozumowania tamten procentu też cię oszukał, bo nie zapewniał że TV jest "niezawodny", a ten sie złośliwie mnie popsuł ... To czy oni napisali coś w ulotce nie ma żadnego znaczenia dla roszczenia, jakie wynika z tej ustawy. Trzeba odróżnić dwa elementy - hipotezę normy prawnej - czyli niezgodność umowy (wtedy ma znaczenia to o czym zapewniał sprzedawca - choć reklamowane czegoś jako "niezadwodnego" nic nie znaczy) od sankcji normy (roszczeń) - dla której zasadniczo nie ma większego znaczenia jaka była niezgodność z umową. Jeżeli TV kosztuje 1000 zł a naprawa 100 zł to sprawa o wymianę na nowy jest nie do wygrania (na szczęście) -- @2009 Johnson Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym. |
|
Data: 2009-09-22 23:32:36 | |
Autor: Stachna | |
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | |
Jeżeli TV kosztuje 1000 zł a naprawa 100 zł to sprawa o wymianę na nowy Coś konkretnego - czyli nie ma szans. To teraz 2 pytanie Czy czas jaki telewizor jest u sprzedawcy (już 1 miesiąc) zalicza się do tych 2 lat czy też przedłuża się go o czas Rozumiem też - że mogę żadać od sprzedawcy wszelkich kosztów związanych z montażem i ddemontażem oraz transportem. Pozdrawiam |
|
Data: 2009-09-23 09:31:22 | |
Autor: szerszen | |
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | |
Użytkownik "Stachna" <stachna@gmail.com> napisał w wiadomości news:4cbf5057-0125-4280-805e-b7521e937bb4d34g2000vbm.googlegroups.com... Rozumiem też - że mogę żadać od sprzedawcy wszelkich kosztów a co biedny sprzedawca ma do tego? to on jest gwarantem? |
|
Data: 2009-09-23 10:25:21 | |
Autor: Johnson | |
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | |
szerszen pisze:
Rozumiem też - że mogę żadać od sprzedawcy wszelkich kosztów Przecież nie rozmawiamy o gwarancji. Idź się wyśpij :) -- @2009 Johnson Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym. |
|
Data: 2009-09-23 10:25:53 | |
Autor: Johnson | |
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | |
Stachna pisze:
Czy czas jaki telewizor jest u sprzedawcy (już 1 miesiąc) zalicza się Wszystko jest w ustawie, wystarczy przeczytać. -- @2009 Johnson Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym. |
|
Data: 2009-09-25 10:31:01 | |
Autor: poreba | |
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | |
Dnia Wed, 23 Sep 2009 06:51:57 +0200, Johnson napisał(a):
Idąc twoim tokiem rozumowania tamten procentu też cię oszukał, bo nie zapewniał że TV jest "niezawodny", a ten sie złośliwie mnie popsuł ...Ale Twoja usterka objawia się w dyskusjach z tylko niektórymi dyskutantami na psp. NMSP ;) -- pozdro poreba |
|
Data: 2009-10-14 23:59:28 | |
Autor: Stachna | |
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | |
12-10 odebrałem telewizor - oczywiście nikt o niczym wcześniej mnie
nie poinformował - ale to już mniejsza z tym. Przy czym po odbiorze okazało się, że tak naprawiali i wystąpiły następne usterki - plamy i przebarwienia na matrycy LCD - i znów reklamacja. Czyli nie mam już telewizora półtora miesiąca. Natomiast producent - nic nie odpowiedział poprostu olał sprawę - tak jak napisał spp: "Nr 1 na rynku" jakby tak odpisali to bym się cieszył. A nie totalne olewanie klienta. I pytanie - bo mają określić czy usterka jest znaczna czy nie - oczywiście eksperci - ale w tym momencie uszkodzenie nastąpiło w serwisie. Oddając TV nie było przebarwień na matrycy. Co mogę zrobić by nie powiedzieli że procentowo to jest nieznaczne i oddadzą mi uszkodzony w ich serwisie telewizor. Pozdrawiam Staszek |
|
Data: 2009-09-23 07:43:41 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | |
On 2009-09-22, Stachna <stachna@gmail.com> wrote:
A do poprzedniego "proszku cudu" przypomniało mi się, że posiadam Nie rozumiesz lub udajesz, że nie rozumiesz to jest serio wyłącznie twój problem. Także śmiało proszę o wypowiedzi ale wnoszące coś do tematu. Oczywiście że idź na noże. Masz bezsporna rację. Wszyscy jak jeden mąż i żona ci w tym wątku to przecież przyznają. Zaryzykuję twierdzenie, że masz niezawodna szansę na wygranie. Teraz już masz co chciałeś usłyszeć więc juz nie męcz tylko drani pozywaj. -- Marcin |
|
Data: 2009-09-23 05:05:36 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | |
On 2009-09-22, Stachna <stachna@gmail.com> wrote:
I tu się nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO Dość ciekawa sprawa, ale podejrzewam, że sąd uzna, że oceniając rozsądnie powinnas była wiedzieć, że absolutną prawdą to nie jest. -- Marcin |
|
Data: 2009-09-22 14:31:50 | |
Autor: Stachna | |
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | |
On 22 Wrz, 23:05, Marcin Debowski <agate...@INVALID.ml1.net> wrote:
On 2009-09-22, Stachna <stac...@gmail.com> wrote: Dlaczego posiadam -stary telewizor - zakupiony z 7 lat temu - który nigdy mi się nie popsuł - jedyne co musiałem zrobić to wymienić - baterie w pilocie - a nikt mnie nie zapewniał o jego niezawodności Pozdro |
|
Data: 2009-09-23 05:54:53 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | |
On 2009-09-22, Stachna <stachna@gmail.com> wrote:
Dlaczego posiadam -stary telewizor - zakupiony z 7 lat temu - który Ujmę prościej: Jak widzisz reklame "ten proszek czyni cuda" to spodziewasz się faktycznie słownikowego cudu? -- Marcin |
|
Data: 2009-09-23 20:08:05 | |
Autor: Papa Smerf | |
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | |
Órzytkownik "Marcin Debowski" napisał:
Ujmę prościej: Jak widzisz reklame "ten proszek czyni cuda" to czyli co, twierdzisz że reklama, politycy i sprzedawcy mogą bezkarnie kałać a innych wsadza sie do pudła?:O( p.s. tak wiem, żyjemy w państwie "prawa"!:O( |
|
Data: 2009-09-23 13:23:35 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | |
Stachna wrote:
Witam uszkodził mi się telewizor - minęło już 6 miesięcy od daty buchachachacha... naprawdę dobre :) znajdź dobr kobieto definicję prawną niezawodoności. jakby wiedzieli że sie nei psują to by dali ci gwarancję z wpisanym, że w przypadku uszkodzenia następuje wymiana na nowy od ręki. właśnei co jest napsiane w gwarancji producenta? |
|
Data: 2009-09-23 05:15:00 | |
Autor: Stachna | |
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | |
On 23 Wrz, 13:23, "Marek Dyjor" <mdy...@poczta.onet.pl> wrote:
Stachna wrote: Gwarancji nie posiadam - gdyĹź zostaĹa zdan z kompletem hahaha natomiast znalazĹem coĹ takiego - a przy okazji brak jest okreĹlenia - "wysokiej niezawodnoĹci" - w tym przypadku moĹźna powiedzieÄ Ĺźe poziom niezawodnoĹci jest nie okreĹlony. JeĹźeli miaĹbym podany czas bezawaryjnej pracy to co innego jak np. podajÄ przy dyskach itp. MTBF = MTR + MTTFF MTBF - Ĺredni czas pomiÄdzy uszkodzeniami MTR - Ĺredni czas odnowy MTTFF - Ĺredni czas pracy do uszkodzenia NiezawodnoĹÄ to cecha uĹźytkowa podajÄ ca dla danej zbiorowoĹci obiektĂłw przewidywanÄ liczbÄ egzemplarzy ktĂłre bÄdÄ pracowaÄ bez uszkodzeĹ w zadanym przedziale czasowym. Dla pojedynczego obiektu jest to szansa Ĺźe obiekt bÄdzie dziaĹaĹ sprawnie przez okreĹlony czas, czyli jest to czas jego bezawaryjnej pracy z zaĹoĹźonym prawdopodobieĹstwem np. Ĺźe w czasie roku prawdopodobieĹstwo bezawaryjnej pracy wynosi 90%. Aby okreĹliÄ niezawodnoĹÄ muszÄ byÄ speĹnione nastÄpujÄ ce wymagania: âiloĹciowe okreĹlenie niezawodnoĹci w postaci prawdopodobieĹstwa âokreĹlenie warunkĂłw Ĺrodowiskowych w ktĂłrych obiekt ma sprawne dziaĹanie âokreĹlenie wymaganego czasu sprawnego dziaĹania miÄdzy uszkodzeniami âbez tego wartoĹÄ niezawodnoĹci nie ma sensu dla obiektĂłw naprawianych. A co do terminow jest tam podany tylko 3 m-ce na negocjacje i nic wiecej Jedyne co to później moĹźna by siÄ powoĹaÄ na: Wyrok SN z dnia 15 czerwca 2005 r., sygn. IV CK 786/04 KupujÄ cy moĹźe odstÄ piÄ od umowy sprzedaĹźy z powodu zwĹoki sprzedawcy w wymianie wydanych rzeczy na wolne od wad. Pozdro |
|
Data: 2009-09-23 05:26:29 | |
Autor: Stachna | |
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | |
Napisałem do producenta jak należy rozumieć zdanie o niezawodności.
Zobaczymy co odpisze i czy odpisze. Pozdrawiam |
|
Data: 2009-09-23 14:27:18 | |
Autor: spp | |
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | |
Stachna pisze:
Napisałem do producenta jak należy rozumieć zdanie o niezawodności. Pewnie odpisze, że tak samo jak 'Nr 1 na rynku'. :) -- spp |
|
Data: 2009-09-23 21:56:19 | |
Autor: crazy bejbi | |
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | |
Stachna pisze:
Witam uszkodził mi się telewizor - minęło już 6 miesięcy od daty cytuję za wikipedią: Niezawodność (ang. reliability) jest to własność obiektu mówiąca o tym, czy pracuje on poprawnie (spełnia wszystkie powierzone mu funkcje i czynności) przez wymagany czas i w określonych warunkach eksploatacji (w danym zespole czynników wymuszających). Niezawodność obiektu jest określona przez prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia opisanego definicją: czyli: 1. niezawodność dotyczy pewnych warunków. Oczywiście oni ich nie określili w reklamie, ale raczej nie można domniemywać, że dotyczy "każdych warunków". Oczywiście oni się powołają na badania, że przebadali w warunkach laboratoryjnych, bo warunków Twojego domu nie mieli ... 2. zespół czynników wymuszających - podobnie jak powyżej - jesteś na 100% pewien, że twoje zasilanie w gniazdu ma dokładnie tyle ile jest w instrukcji ? np. 220 V ? a nie np. 221V ? 3. jest to prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia. Zatem oni mogli założyć prawdopodobieństwo 99% i już uznać to jako "niezawodny". Pewnie są na to jeszcze dodatkowo jakieś normy przemysłowe, które określają ilość wad na ileśtam sztuk. Pewnie firma ma księgę jakości do której są procedury, które o tym mówią. Oczywiście w przypadku rozprawy się na to powołają - że to są ich normy zakładowe. Wojtek -- ****** www.sklepzczesciami.pl ****** amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7 |